Vapaa kuvaus

1.Kor
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,

1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,

Syön veriruokia!.

Aloituksia

186

Kommenttia

3831

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Älä+kysy+neuvoa+lihalta-+ja+vereltä.Galatalaiskirje:1:1+Paavali,+apostoli,+virkansa+saanut,+ei+ihmisiltä+eikä+ihmisen+kautta,+vaan+Jeesuksen+Kristuksen+kautta+ja+Isän+Jumalan,+joka+on+hänet+kuolleista+herättänyt,1:2+ja+kaikki+veljet,+jotka+ovat+minun+kanssani,+Galatian+seurakunnille.+1:3+Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+meidän+Isältämme,+ja+Herralta+Jeesukselta+Kristukselta,1:4+joka+antoi+itsensä+alttiiksi+meidän+syntiemme+tähden,+pelastaaksensa+meidät+nykyisestä+pahasta+maailmanajasta+meidän+Jumalamme+ja+Isämme+tahdon+mukaan!1:5+Hänen+olkoon+kunnia+aina+ja+iankaikkisesti!+Amen.1:6+Minua+kummastuttaa,+että+te+niin+äkkiä+käännytte+hänestä,+joka+on+kutsunut+teidät+Kristuksen+armossa,+pois+toisenlaiseen+evankeliumiin,1:7+joka+kuitenkaan+ei+ole+mikään+toinen;+on+vain+eräitä,+jotka+hämmentävät+teitä+ja+tahtovat+vääristellä+Kristuksen+evankeliumin.1:8+Mutta+vaikka+me,+tai+vaikka+enkeli+taivaasta+julistaisi+teille+evankeliumia,+joka+on+vastoin+sitä,+minkä+me+olemme+teille+julistaneet,+hän+olkoon+kirottu.1:9+Niinkuin+ennenkin+olemme+sanoneet,+niin+sanon+nytkin+taas:+jos+joku+julistaa+teille+evankeliumia,+joka+on+vastoin+sitä,+minkä+te+olette+saaneet,+hän+olkoon+kirottu.1:10+Ihmistenkö+suosiota+minä+nyt+etsin+vai+Jumalan?+Tai+ihmisillekö+pyydän+olla+mieliksi?+Jos+minä+vielä+tahtoisin+olla+ihmisille+mieliksi,+en+olisi+Kristuksen+palvelija.1:11+Sillä+minä+teen+teille+tiettäväksi,+veljet,+että+minun+julistamani+evankeliumi+ei+ole+ihmisten+mukaista;1:12+enkä+minä+olekaan+sitä+ihmisiltä+saanut,+eikä+sitä+ole+minulle+opetettu,+vaan+Jeesus+Kristus+on+sen+minulle+ilmoittanut.1:13+Olettehan+kuulleet+minun+entisestä+vaelluksestani+juutalaisuudessa,+että+minä+ylenmäärin+vainosin+Jumalan+seurakuntaa+ja+sitä+hävitin1:14+ja+että+edistyin+juutalaisuudessa+pitemmälle+kuin+monet+samanikäiset+heimossani+ja+ylen+innokkaasti+kiivailin+isieni+perinnäissääntöjen+puolesta.1:15+Mutta+kun+hän,+joka+äitini+kohdusta+saakka+on+minut+erottanut+ja+kutsunut+armonsa+kautta,+näki+hyväksi1:16+ilmaista+minussa+Poikansa,+että+minä+julistaisin+evankeliumia+hänestä+pakanain+seassa,+niin+minä+heti+alunpitäenkään+en+kysynyt+neuvoa+lihalta+ja+vereltä,1:17+enkä+lähtenyt+ylös+Jerusalemiin+niiden+luo,+jotka+ennen+minua+olivat+apostoleja,+vaan+menin+pois+Arabiaan+ja+palasin+taas+takaisin+Damaskoon.1:18+Sitten,+kolmen+vuoden+kuluttua,+minä+menin+ylös+Jerusalemiin+tutustuakseni+Keefaaseen+ja+jäin+hänen+tykönsä+viideksitoista+päiväksi.1:19+Mutta+muita+apostoleja+minä+en+nähnyt;+näin+ainoastaan+Jaakobin,+Herran+veljen.1:20+Ja+mitä+kirjoitan+teille,+katso,+Jumalan+kasvojen+edessä+minä+sanon,+etten+valhettele.1:21+Sitten+menin+Syyrian+ja+Kilikian+paikkakuntiin.1:22+Mutta+olin+kasvoiltani+tuntematon+Juudean+seurakunnille,+jotka+ovat+Kristuksessa.1:23+Heidän+kuuloonsa+oli+vain+tullut:+"Meidän+entinen+vainoojamme+julistaa+nyt+sitä+uskoa,+jota+hän+ennen+hävitti";
  2. Älä+kysy+neuvoa+lihalta-+ja+vereltä.Galatalaiskirje:1:1+Paavali,+apostoli,+virkansa+saanut,+ei+ihmisiltä+eikä+ihmisen+kautta,+vaan+Jeesuksen+Kristuksen+kautta+ja+Isän+Jumalan,+joka+on+hänet+kuolleista+herättänyt,1:2+ja+kaikki+veljet,+jotka+ovat+minun+kanssani,+Galatian+seurakunnille.+1:3+Armo+teille+ja+rauha+Jumalalta,+meidän+Isältämme,+ja+Herralta+Jeesukselta+Kristukselta,1:4+joka+antoi+itsensä+alttiiksi+meidän+syntiemme+tähden,+pelastaaksensa+meidät+nykyisestä+pahasta+maailmanajasta+meidän+Jumalamme+ja+Isämme+tahdon+mukaan!1:5+Hänen+olkoon+kunnia+aina+ja+iankaikkisesti!+Amen.1:6+Minua+kummastuttaa,+että+te+niin+äkkiä+käännytte+hänestä,+joka+on+kutsunut+teidät+Kristuksen+armossa,+pois+toisenlaiseen+evankeliumiin,1:7+joka+kuitenkaan+ei+ole+mikään+toinen;+on+vain+eräitä,+jotka+hämmentävät+teitä+ja+tahtovat+vääristellä+Kristuksen+evankeliumin.1:8+Mutta+vaikka+me,+tai+vaikka+enkeli+taivaasta+julistaisi+teille+evankeliumia,+joka+on+vastoin+sitä,+minkä+me+olemme+teille+julistaneet,+hän+olkoon+kirottu.1:9+Niinkuin+ennenkin+olemme+sanoneet,+niin+sanon+nytkin+taas:+jos+joku+julistaa+teille+evankeliumia,+joka+on+vastoin+sitä,+minkä+te+olette+saaneet,+hän+olkoon+kirottu.1:10+Ihmistenkö+suosiota+minä+nyt+etsin+vai+Jumalan?+Tai+ihmisillekö+pyydän+olla+mieliksi?+Jos+minä+vielä+tahtoisin+olla+ihmisille+mieliksi,+en+olisi+Kristuksen+palvelija.1:11+Sillä+minä+teen+teille+tiettäväksi,+veljet,+että+minun+julistamani+evankeliumi+ei+ole+ihmisten+mukaista;1:12+enkä+minä+olekaan+sitä+ihmisiltä+saanut,+eikä+sitä+ole+minulle+opetettu,+vaan+Jeesus+Kristus+on+sen+minulle+ilmoittanut.1:13+Olettehan+kuulleet+minun+entisestä+vaelluksestani+juutalaisuudessa,+että+minä+ylenmäärin+vainosin+Jumalan+seurakuntaa+ja+sitä+hävitin1:14+ja+että+edistyin+juutalaisuudessa+pitemmälle+kuin+monet+samanikäiset+heimossani+ja+ylen+innokkaasti+kiivailin+isieni+perinnäissääntöjen+puolesta.1:15+Mutta+kun+hän,+joka+äitini+kohdusta+saakka+on+minut+erottanut+ja+kutsunut+armonsa+kautta,+näki+hyväksi1:16+ilmaista+minussa+Poikansa,+että+minä+julistaisin+evankeliumia+hänestä+pakanain+seassa,+niin+minä+heti+alunpitäenkään+en+kysynyt+neuvoa+lihalta+ja+vereltä,1:17+enkä+lähtenyt+ylös+Jerusalemiin+niiden+luo,+jotka+ennen+minua+olivat+apostoleja,+vaan+menin+pois+Arabiaan+ja+palasin+taas+takaisin+Damaskoon.1:18+Sitten,+kolmen+vuoden+kuluttua,+minä+menin+ylös+Jerusalemiin+tutustuakseni+Keefaaseen+ja+jäin+hänen+tykönsä+viideksitoista+päiväksi.1:19+Mutta+muita+apostoleja+minä+en+nähnyt;+näin+ainoastaan+Jaakobin,+Herran+veljen.1:20+Ja+mitä+kirjoitan+teille,+katso,+Jumalan+kasvojen+edessä+minä+sanon,+etten+valhettele.1:21+Sitten+menin+Syyrian+ja+Kilikian+paikkakuntiin.1:22+Mutta+olin+kasvoiltani+tuntematon+Juudean+seurakunnille,+jotka+ovat+Kristuksessa.1:23+Heidän+kuuloonsa+oli+vain+tullut:+"Meidän+entinen+vainoojamme+julistaa+nyt+sitä+uskoa,+jota+hän+ennen+hävitti";
  3. Toimintasi+on+kuin+suoraan+oppikirjan+sivulta:+Miten+tunnen+manipuloijan.+Nyt+sinulla+on+meneillään+uhriutumisvaihe+kun+kaikki+muut+manipulaation+keinot+on+käytetty.Eikö+pitäisi+keskittyä+itse+asiaan,+focukseen+eikä+viestintuojan+ampumiseen?Vanhoillislestadiolaisen+liikkeen+vääryydet+ovatkin+juuri+hyssyttelyn+takia+paisuneet+kolossaalisiksi+kun+puhuminen+asioista+on+tehokkaasti+estetty.Taannoin+vanhoillislestadiolaiset+tekivät+Kalevan+tilausten+joukkoirisanomisen+vastalauseena+sille+kun+lehti+nosti+vl-pedofilian+ja+sen+peittelyn+rohkeasti+esille.+Suuri+kunnioitus+Markku+Mannisen+suoraselkäiselle+rohkeudelle,+hän+ei+palvellutkaan+vellujen+lailla+epäjumala+mammonaa+joka+olisi+sulkenut+hänen+suun.Vl-mafian+omertan+laki+onkin+toiminut+hämmästyttävän+pitkään.
  4. KR+1933/-38Sananl.+10:19+Missä+on+paljon+sanoja,+siinä+ei+syntiä+puutu;+mutta+joka+huulensa+hillitsee,+se+on+taitava.+Paaljon+eksyttäviä+sanoja+sinulla+ja+eksytys+olikin+kirjoituksesi+perimmäinen+tarkoitus.+Teille+velluille+Jeesuksen+tunnustaminen+Herraksi+on+mahdotonta.Paavali+oli+aikansa+oppineimpia+miehiä,+mutta+hän+piti+puheensa+yksinkertaisena+ettei+hukkaisi+sanomaa+rististä+puheen+monimutkaisuuteen.++KR1933/-381Kor.+1:17+Sillä+Kristus+ei+lähettänyt+minua+kastamaan,+vaan+evankeliumia+julistamaan+-+ei+puheen+viisaudella,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi.+Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Ap.t.+9:15+Mutta+Herra+sanoi+hänelle:+"Mene;+sillä+hän+on+minulle+valittu+ase,+kantamaan+minun+nimeäni+pakanain+ja+kuningasten+ja+Israelin+lasten+eteen.1Kor.+2:1+Niinpä,+kun+minä+tulin+teidän+tykönne,+veljet,+en+tullut+puheen+tai+viisauden+loistolla+teille+Jumalan+todistusta+julistamaan.+1Kor.+2:4+ja+minun+puheeni+ja+saarnani+ei+ollut+kiehtovia+viisauden+sanoja,+vaan+Hengen+ja+voiman+osoittamista,1Kor.+2:13+ja+siitä+me+myös+puhumme,+emme+inhimillisen+viisauden+opettamilla+sanoilla,+vaan+Hengen+opettamilla,+selittäen+hengelliset+hengellisesti.+Gal.+1:15+Mutta+kun+hän,+joka+äitini+kohdusta+saakka+on+minut+erottanut+ja+kutsunut+armonsa+kautta,+näki+hyväksi+Gal.+1:16+ilmaista+minussa+Poikansa,+että+minä+julistaisin+evankeliumia+hänestä+pakanain+seassa,+niin+minä+heti+alunpitäenkään+en+kysynyt+neuvoa+lihalta+ja+vereltä,+Gal.+6:14+Mutta+pois+se+minusta,+että+minä+muusta+kerskaisin+kuin+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+rististä,+jonka+kautta+maailma+on+ristiinnaulittu+minulle,+ja+minä+maailmalle!
  5. KR+1933/-38Sananl.+10:19+Missä+on+paljon+sanoja,+siinä+ei+syntiä+puutu;+mutta+joka+huulensa+hillitsee,+se+on+taitava.+Paaljon+eksyttäviä+sanoja+sinulla+ja+eksytys+olikin+kirjoituksesi+perimmäinen+tarkoitus.+Teille+velluille+Jeesuksen+tunnustaminen+Herraksi+on+mahdotonta.Paavali+oli+aikansa+oppineimpia+miehiä,+mutta+hän+piti+puheensa+yksinkertaisena+ettei+hukkaisi+sanomaa+rististä+puheen+monimutkaisuuteen.++KR1933/-381Kor.+1:17+Sillä+Kristus+ei+lähettänyt+minua+kastamaan,+vaan+evankeliumia+julistamaan+-+ei+puheen+viisaudella,+ettei+Kristuksen+risti+menisi+mitättömäksi.+Rinnakkaisviitteet+(KR+1933/-38)Ap.t.+9:15+Mutta+Herra+sanoi+hänelle:+"Mene;+sillä+hän+on+minulle+valittu+ase,+kantamaan+minun+nimeäni+pakanain+ja+kuningasten+ja+Israelin+lasten+eteen.1Kor.+2:1+Niinpä,+kun+minä+tulin+teidän+tykönne,+veljet,+en+tullut+puheen+tai+viisauden+loistolla+teille+Jumalan+todistusta+julistamaan.+1Kor.+2:4+ja+minun+puheeni+ja+saarnani+ei+ollut+kiehtovia+viisauden+sanoja,+vaan+Hengen+ja+voiman+osoittamista,1Kor.+2:13+ja+siitä+me+myös+puhumme,+emme+inhimillisen+viisauden+opettamilla+sanoilla,+vaan+Hengen+opettamilla,+selittäen+hengelliset+hengellisesti.+Gal.+1:15+Mutta+kun+hän,+joka+äitini+kohdusta+saakka+on+minut+erottanut+ja+kutsunut+armonsa+kautta,+näki+hyväksi+Gal.+1:16+ilmaista+minussa+Poikansa,+että+minä+julistaisin+evankeliumia+hänestä+pakanain+seassa,+niin+minä+heti+alunpitäenkään+en+kysynyt+neuvoa+lihalta+ja+vereltä,+Gal.+6:14+Mutta+pois+se+minusta,+että+minä+muusta+kerskaisin+kuin+meidän+Herramme+Jeesuksen+Kristuksen+rististä,+jonka+kautta+maailma+on+ristiinnaulittu+minulle,+ja+minä+maailmalle!