Saisiko asiallisia perusteluja miksi juuri SRK-oppi on ainoa oikea ?

Anonyymi

Jotkut vl-puhujat ovat sanoneet että vl-oppi on luterilaisuuden helmi.

Kuitenkin mm. kaste- ja ehtoolliskäsitykset poikkeaa l
Lutherin opista.

No Luther oli erehtyväinen ja Raamattu on se oikea selkänoja ja vertailukohta.

Mutta vaikka muutama 5-10 perustelua olisi hyvä. Kiitos jo etukäteen.

nim. EtsikkoaikaNyt

49

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odotan innolla ja mielenkiinnolla mitä valheita tulet vastaukseksi saamaan. Tosin valehtelijalestadiolaiset tietävät että Raamatun totuus ampuu heti heidän valheensa alas. Siitä pidän huolen.

    • Älä kysy neuvoa lihalta- ja vereltä.

      Galatalaiskirje:
      1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
      1:2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
      1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
      1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
      1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
      1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
      1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
      1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
      1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
      1:18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
      1:19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.
      1:20 Ja mitä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele.
      1:21 Sitten menin Syyrian ja Kilikian paikkakuntiin.
      1:22 Mutta olin kasvoiltani tuntematon Juudean seurakunnille, jotka ovat Kristuksessa.
      1:23 Heidän kuuloonsa oli vain tullut: "Meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa, jota hän ennen hävitti";

    • Älä kysy neuvoa lihalta- ja vereltä.

      Galatalaiskirje:
      1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
      1:2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
      1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
      1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
      1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
      1:14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
      1:15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
      1:16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
      1:17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.
      1:18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, minä menin ylös Jerusalemiin tutustuakseni Keefaaseen ja jäin hänen tykönsä viideksitoista päiväksi.
      1:19 Mutta muita apostoleja minä en nähnyt; näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.
      1:20 Ja mitä kirjoitan teille, katso, Jumalan kasvojen edessä minä sanon, etten valhettele.
      1:21 Sitten menin Syyrian ja Kilikian paikkakuntiin.
      1:22 Mutta olin kasvoiltani tuntematon Juudean seurakunnille, jotka ovat Kristuksessa.
      1:23 Heidän kuuloonsa oli vain tullut: "Meidän entinen vainoojamme julistaa nyt sitä uskoa, jota hän ennen hävitti";

      • Anonyymi

        Uskonlahkojen ja kirkkojen takana ovat aina ihmisopit. Mikäs vika Jeesuksen julistamassa sanassa oli kun Luther puhdisti " uskoa" ? Miten juoppo munkki meni ohi Jumalan sanasta ja sepitteli omiaan. Samoin LLL ja Rutherfood jehovissa. Uskonnon takana on aina ihminen.


      • Anonyymi

        Mistäs kustolppa on kopioinnin opin saanut? Ei mitään omaa sanottavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonlahkojen ja kirkkojen takana ovat aina ihmisopit. Mikäs vika Jeesuksen julistamassa sanassa oli kun Luther puhdisti " uskoa" ? Miten juoppo munkki meni ohi Jumalan sanasta ja sepitteli omiaan. Samoin LLL ja Rutherfood jehovissa. Uskonnon takana on aina ihminen.

        Koko sana uskonpuhdistus on valhe, en silti puolustele massamurhaaja antisemiitti Lutheria.

        Luther oli osa reformistista liikettä jota esiintyi ympäri mannereurooppaa vuosisatojen ajan Rooman kirkon vainoista huolimatta, varhaisimpina valdilaiset pohjois italian laaksoissa. Myöhemmin kuuluisia reformisteja olivat mma Swinli Sveitsissä ja Jan Hus nykyisen tsekin alueella. Swingli selvisi jopa ruttotartunnasta mutta Hus poletettiin roviolla. vl-hoito oli perusteellisempaa silloin.

        Oikeasti uskonpuhdistus tarkoitti sitä että RAAMATTU pitää saada KAIKKIEN LUETTAVAKSI. Siihen asti kun ei toomalaiskatolisessa kirkossa ollut kuin latinankielinen vulgata harvojan ja valittujen luettavana.

        Luther toi Raamatun kaikkien luettavaksi ja siihen perustuu luterilaisen kirkon lukukinkeri-perinnekin. Ei riitä että on omankielinen Raamattu, vaan pitää olla myös lukutaito. Guttenbergin keksimä kirjapainotaito auttoi suunnattomasti Raamatun monistamista. Perimmäisenä syynä 1600-luvulla riehuneeseen 30-vuotiseen sotaankin oli se että Paavin valta halusi pimittää Raamatun kansalta. Jos ruotsin sotavoimat suomalaisineen ei olisi voittanut, Raamatun voittokulkukin olisi estynyt.

        Nyt sielunvihollinen mm vanhoillislestadiolaisten toimesta koittaa muulla keinoin vieroittaa ihmiset Raamatun totuudesta. Eikä heidän keinoistaan vähäisin ole valehtelu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonlahkojen ja kirkkojen takana ovat aina ihmisopit. Mikäs vika Jeesuksen julistamassa sanassa oli kun Luther puhdisti " uskoa" ? Miten juoppo munkki meni ohi Jumalan sanasta ja sepitteli omiaan. Samoin LLL ja Rutherfood jehovissa. Uskonnon takana on aina ihminen.

        Koko sana uskonpuhdistus on valhe, en silti puolustele massamurhaaja antisemiitti Lutheria.

        Luther oli osa reformistista liikettä jota esiintyi ympäri mannereurooppaa vuosisatojen ajan Rooman kirkon vainoista huolimatta, varhaisimpina valdilaiset pohjois italian laaksoissa. Myöhemmin kuuluisia reformisteja olivat mma Swinli Sveitsissä ja Jan Hus nykyisen tsekin alueella. Swingli selvisi jopa ruttotartunnasta mutta Hus poletettiin roviolla. vl-hoito oli perusteellisempaa silloin.

        Oikeasti uskonpuhdistus tarkoitti sitä että RAAMATTU pitää saada KAIKKIEN LUETTAVAKSI. Siihen asti kun ei toomalaiskatolisessa kirkossa ollut kuin latinankielinen vulgata harvojan ja valittujen luettavana.

        Luther toi Raamatun kaikkien luettavaksi ja siihen perustuu luterilaisen kirkon lukukinkeri-perinnekin. Ei riitä että on omankielinen Raamattu, vaan pitää olla myös lukutaito. Guttenbergin keksimä kirjapainotaito auttoi suunnattomasti Raamatun monistamista. Perimmäisenä syynä 1600-luvulla riehuneeseen 30-vuotiseen sotaankin oli se että Paavin valta halusi pimittää Raamatun kansalta. Jos ruotsin sotavoimat suomalaisineen ei olisi voittanut, Raamatun voittokulkukin olisi estynyt.

        Nyt sielunvihollinen mm vanhoillislestadiolaisten toimesta koittaa muulla keinoin vieroittaa ihmiset Raamatun totuudesta. Eikä heidän keinoistaan vähäisin ole valehtelu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs kustolppa on kopioinnin opin saanut? Ei mitään omaa sanottavaa.

        Roomalaiskirje
        12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Roomalaiskirje
        12:10 Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

        Hei SaaleminPAstori-ko..Aloittaja kyseli muutamaan hyvää ja asiallista perustetta väittämään, että miksi srk-oppi (vl-usko) olisi sitä oikeaa ja raamatulista.

        Miksi aloitit ikäänkuin hyökkäysoperaation vl:iä vastaan.

        Aloittaja ilmeisesti halusi vl-edustajilta asiallisia perusteita. Täytyyhän niitä löytyä jos uskotaan edustettavan juuri oikeaa kristillisyyttyä. Eikä niin ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei SaaleminPAstori-ko..Aloittaja kyseli muutamaan hyvää ja asiallista perustetta väittämään, että miksi srk-oppi (vl-usko) olisi sitä oikeaa ja raamatulista.

        Miksi aloitit ikäänkuin hyökkäysoperaation vl:iä vastaan.

        Aloittaja ilmeisesti halusi vl-edustajilta asiallisia perusteita. Täytyyhän niitä löytyä jos uskotaan edustettavan juuri oikeaa kristillisyyttyä. Eikä niin ?

        Hyökkäysoperaatio?

        Velluja vastaan?

        No jopas sinulla on kummalliset harhakäsitykset. Minä kirjoitan Rakkauskirjeitä velluille, Vapahtajamme Jeesuksen ohjeen mukaan : Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuten itseäsi. Korrrostan että vellukin on minun lähimmäiseni. Ja muistutan että rakastan itseäni hirrrrveästi :-) Ja jos Raamatun totuudet vaikuttavat hyökkäykseltä itseäsi kohtaan, on syytä katsoa peiliin.

        Minäkin olen kourat kopollani odottanut niitä asiallisia perusteluja, tosin tietäen ettei niitä ole. Raamattu ei miltään osin tue vl-valhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonlahkojen ja kirkkojen takana ovat aina ihmisopit. Mikäs vika Jeesuksen julistamassa sanassa oli kun Luther puhdisti " uskoa" ? Miten juoppo munkki meni ohi Jumalan sanasta ja sepitteli omiaan. Samoin LLL ja Rutherfood jehovissa. Uskonnon takana on aina ihminen.

        No ei kai se Lutherin puhdistama usko ainakaan kauempana Raamatun Sanasta ollut kuin katolilainen oppi Marian rukoiluineen ja pyhimysten palvomisineen, josta hän uskoa puhdisti?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        No ei kai se Lutherin puhdistama usko ainakaan kauempana Raamatun Sanasta ollut kuin katolilainen oppi Marian rukoiluineen ja pyhimysten palvomisineen, josta hän uskoa puhdisti?

        Tämän Hän teki, ainut seurakuntakäyttäytymisen muutos, johon Hän puuttui. Hitlerin oppi- isänä,


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Koko sana uskonpuhdistus on valhe, en silti puolustele massamurhaaja antisemiitti Lutheria.

        Luther oli osa reformistista liikettä jota esiintyi ympäri mannereurooppaa vuosisatojen ajan Rooman kirkon vainoista huolimatta, varhaisimpina valdilaiset pohjois italian laaksoissa. Myöhemmin kuuluisia reformisteja olivat mma Swinli Sveitsissä ja Jan Hus nykyisen tsekin alueella. Swingli selvisi jopa ruttotartunnasta mutta Hus poletettiin roviolla. vl-hoito oli perusteellisempaa silloin.

        Oikeasti uskonpuhdistus tarkoitti sitä että RAAMATTU pitää saada KAIKKIEN LUETTAVAKSI. Siihen asti kun ei toomalaiskatolisessa kirkossa ollut kuin latinankielinen vulgata harvojan ja valittujen luettavana.

        Luther toi Raamatun kaikkien luettavaksi ja siihen perustuu luterilaisen kirkon lukukinkeri-perinnekin. Ei riitä että on omankielinen Raamattu, vaan pitää olla myös lukutaito. Guttenbergin keksimä kirjapainotaito auttoi suunnattomasti Raamatun monistamista. Perimmäisenä syynä 1600-luvulla riehuneeseen 30-vuotiseen sotaankin oli se että Paavin valta halusi pimittää Raamatun kansalta. Jos ruotsin sotavoimat suomalaisineen ei olisi voittanut, Raamatun voittokulkukin olisi estynyt.

        Nyt sielunvihollinen mm vanhoillislestadiolaisten toimesta koittaa muulla keinoin vieroittaa ihmiset Raamatun totuudesta. Eikä heidän keinoistaan vähäisin ole valehtelu.

        Kerro ketä Luther massamurhasi ?



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ketä Luther massamurhasi ?

        Hän masinoi Hitlerin kauhutöihin juutalaisia ja mustalaisia tappamaan; - Menkää ja tappakaa heidät, sekä polttakaa heidän synagogansa.
        Kristalliyönkin Hitler järjesti Lutherin syntymäpäiväksi.
        Molemmat miehet ovat vailla Jumalan myötätuntoa.
        Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        r


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Koko sana uskonpuhdistus on valhe, en silti puolustele massamurhaaja antisemiitti Lutheria.

        Luther oli osa reformistista liikettä jota esiintyi ympäri mannereurooppaa vuosisatojen ajan Rooman kirkon vainoista huolimatta, varhaisimpina valdilaiset pohjois italian laaksoissa. Myöhemmin kuuluisia reformisteja olivat mma Swinli Sveitsissä ja Jan Hus nykyisen tsekin alueella. Swingli selvisi jopa ruttotartunnasta mutta Hus poletettiin roviolla. vl-hoito oli perusteellisempaa silloin.

        Oikeasti uskonpuhdistus tarkoitti sitä että RAAMATTU pitää saada KAIKKIEN LUETTAVAKSI. Siihen asti kun ei toomalaiskatolisessa kirkossa ollut kuin latinankielinen vulgata harvojan ja valittujen luettavana.

        Luther toi Raamatun kaikkien luettavaksi ja siihen perustuu luterilaisen kirkon lukukinkeri-perinnekin. Ei riitä että on omankielinen Raamattu, vaan pitää olla myös lukutaito. Guttenbergin keksimä kirjapainotaito auttoi suunnattomasti Raamatun monistamista. Perimmäisenä syynä 1600-luvulla riehuneeseen 30-vuotiseen sotaankin oli se että Paavin valta halusi pimittää Raamatun kansalta. Jos ruotsin sotavoimat suomalaisineen ei olisi voittanut, Raamatun voittokulkukin olisi estynyt.

        Nyt sielunvihollinen mm vanhoillislestadiolaisten toimesta koittaa muulla keinoin vieroittaa ihmiset Raamatun totuudesta. Eikä heidän keinoistaan vähäisin ole valehtelu.

        Et selvästikään tunne lainkaan kristinuskon 2000 vuotista historiaa, kun tuollaista paskaa uskonpuhdistuksesta ja Lutherista kirjoittelet tänne. Häpeä, jos osaat!


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Hän yllytti kuninkaita kukistamaan verisesti talonpoikaiskapinan, noin 100 000 kuolonuhria.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Talonpoikaiskapina

        Kirjallaan juutalaisista ja heidän valheistaan hän yllytti saksalaiset juutalaisten massamurhaan.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Juutalaisista_ja_heidän_valheistaan

        No on Saalem pastorilla kaukaa haettu keinovertaus.

        Jäätelönsyönnillä ja hukkumistilastoilla on samanlainen käyrä.

        Väitätkö myös että jäätelönsyönti syynä hukkumiskuolemiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän masinoi Hitlerin kauhutöihin juutalaisia ja mustalaisia tappamaan; - Menkää ja tappakaa heidät, sekä polttakaa heidän synagogansa.
        Kristalliyönkin Hitler järjesti Lutherin syntymäpäiväksi.
        Molemmat miehet ovat vailla Jumalan myötätuntoa.
        Gen 12;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

        r

        No on Kesitaksella kaukaa haettu keinovertaus.

        Jäätelönsyönnillä ja hukkumistilastoilla on samanlainen käyrä.

        Väitätkö myös että jäätelönsyönti syynä hukkumiskuolemiin ?


      • yksikristitty kirjoitti:

        Et selvästikään tunne lainkaan kristinuskon 2000 vuotista historiaa, kun tuollaista paskaa uskonpuhdistuksesta ja Lutherista kirjoittelet tänne. Häpeä, jos osaat!

        Sitä häpeäsin jos en totuutta kertoisi. Näytä toteen väitteesi jos en mielestäsi tiedä historiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No on Kesitaksella kaukaa haettu keinovertaus.

        Jäätelönsyönnillä ja hukkumistilastoilla on samanlainen käyrä.

        Väitätkö myös että jäätelönsyönti syynä hukkumiskuolemiin ?

        Jos minua luulet Kempeleen pseudojuutalaiseksi, erehdyt pahemman kerran.

        Eihän Aadolf Hitlerkään itse surmannut ketään, sinun logiikallasi siis hyvä mies joka kutsuttaisiin suviseurapuhujaksi reisjärvelle.


    • Anonyymi

      No tässä on perusteluja:
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -
      -

      • Anonyymi

        Eli ei löytyny joita kehtais kirijoittaa tahi sanua ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei löytyny joita kehtais kirijoittaa tahi sanua ??

        Sinne se rivien välliin on piilotettu se tottuus. Vain uskovaisilla silmillä sen näkkee.
        Epäuskon mulkosilmin ei näy muuta kun viivoja ja välejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinne se rivien välliin on piilotettu se tottuus. Vain uskovaisilla silmillä sen näkkee.
        Epäuskon mulkosilmin ei näy muuta kun viivoja ja välejä.

        Mihin uskot?


    • Anonyymi

      Syntien anteeksiantoon käden nostoilla, ruksalla puhujan äänellä, siihen he uskovat ja se riittää heille.

      moisesta ei Raamattu taaskaan tiedä mitään.

    • Anonyymi

      Odotan itsekin etsikon ajassa milloin niitä neuvoja tulee.

      • Haluatko sinäkin helvetin lapseksi?

        23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!


    • Anonyymi

      Voisiko joku vl.-puhuja esim. kertoa oikean uskonsa perusteista - siihenhän Raamattukin kehottaa !?
      1.Piet 3:
      14 Ja vaikka joutuisittekin kärsimään vanhurskauden tähden, te olette autuaita. "Älkää heitä pelätkö älkääkä hämmentykö", [Jes. 8:12,13]
      15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämessänne ja olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu. [Ap. t. 4:8-10]

      • Anonyymi

        # olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu.#
        Tuosta vois saalemikin ottaa oppia . kysyttäessä valmis vastaamaan. Ei tarvitse yhtenään hoilottaa "Jeesus on Herra".


      • Anonyymi

        Saarnamiehen usko paljastuu heti kun kysyy meneekö ihminen kuollessaan taivaaseen? Jos hän vastaa että menee niin hän ole valheen levittäjä. Raamatun mukaan kaikki valhe on perkeleestä. Joh. 8:44.
        Eli kun ylistätte niitä seuroja netissä niin miettikää mitä teille pakkosyötetään?
        W.


      • Anonyymi kirjoitti:

        # olkaa aina valmiit antamaan vastaus jokaiselle, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu.#
        Tuosta vois saalemikin ottaa oppia . kysyttäessä valmis vastaamaan. Ei tarvitse yhtenään hoilottaa "Jeesus on Herra".

        Aina on vastattu. Mutta kestätkö kuulla totuutta vl-valheiden sijaan?


    • Anonyymi

      Kaikki uskonyhteisöt uskovat tulkitsevansa Raamattua oikein. Tulkinnoissa on kuitenkin huomattavia eroja. Kuka se on sanomaan juuri tämä meidän porukan tulkinta on se oikea. Otetaan vahvistukseksi kohtia joissa kuitenkin on tulkinnan mahdollisuus ja niistä ollaan eri käsityksessä.

      • Anonyymi

        Raamattuhan kertoo eksakteja asioita.
        Esim;
        Kaste; Luuk. 3:3
        Niin hän lähti liikkeelle ja kulki kaikkialla Jordanin seudulla saarnaten ja kehottaen ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Ap. t. 8:12
        Mutta kun ihmiset kääntyivät uskomaan Filipposta, joka julisti hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset

        Se ei tarvitse tulintaa. Kasteen ottaa aikuinen ihminen, joka ottaa vastaan Jeesuksen, Kuninkaana, sekä Kaikkivaltiaana. (näin ei ole VL;issä).

        Toinen seikka on tämä;
        Matt. 26:28
        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

        VL jakaa niitä iste ja omatoimisesti Jeesuksen yli.

        Mikä tärkein; SYNTIEN ANTEEKSI ANATMISEKSI, Jeesuksen toimesta.
        Sanana, olisi penkkiläisilläkin helpompaa.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattuhan kertoo eksakteja asioita.
        Esim;
        Kaste; Luuk. 3:3
        Niin hän lähti liikkeelle ja kulki kaikkialla Jordanin seudulla saarnaten ja kehottaen ihmisiä kääntymään ja ottamaan kasteen, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.

        Ap. t. 8:12
        Mutta kun ihmiset kääntyivät uskomaan Filipposta, joka julisti hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksesta Kristuksesta, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset

        Se ei tarvitse tulintaa. Kasteen ottaa aikuinen ihminen, joka ottaa vastaan Jeesuksen, Kuninkaana, sekä Kaikkivaltiaana. (näin ei ole VL;issä).

        Toinen seikka on tämä;
        Matt. 26:28
        Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi

        VL jakaa niitä iste ja omatoimisesti Jeesuksen yli.

        Mikä tärkein; SYNTIEN ANTEEKSI ANATMISEKSI, Jeesuksen toimesta.
        Sanana, olisi penkkiläisilläkin helpompaa.

        r

        Jeesus ei nyt vaan ole täällä antamassa syntejä anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei nyt vaan ole täällä antamassa syntejä anteeksi.

        Ei ole teillä, mutta Häen seuraajansa synnit sovitettiin jo Golgatalla, ja se ei saa pitää sisällään sekopäitä hämmentäjiä.


    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole minkäänlaista tekoa ei ajatusta ei viittausta eikä mitään joka oikeuttaisi mitään kastetta ennen omakohtaista uskoa ja sen ilmentymistä.

      kukaan ei voi kumota tätä faktaa.

      miksi siis sitä vastaan taistellaan, osaako joku kertoa?

      • Anonyymi

        Jäi pois sanoa, että miten tuota edellistä faktaa pitää tulkita ja miksi sitä pitää tulkita!?


      • Anonyymi

        Minä voin.
        Lapsiripottelu on kaste " tämän seurakunnan jäsenyyteen", eli veroluetteloon.
        Upotus kaste on Jeesukseen.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä voin.
        Lapsiripottelu on kaste " tämän seurakunnan jäsenyyteen", eli veroluetteloon.
        Upotus kaste on Jeesukseen.

        r

        Upotus tekee jotkut pahanilkisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upotus tekee jotkut pahanilkisiksi.

        Tarkoitatko Jeesusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko Jeesusta?

        Tietääkseni Jeesus ei asu Kempeleessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni Jeesus ei asu Kempeleessä.

        Miten tuo kommentti liittyy kysymykseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni Jeesus ei asu Kempeleessä.

        Ei varmaankaan, koska siellä asuu Suomen kaikkein härskeimmät lestapirut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaankaan, koska siellä asuu Suomen kaikkein härskeimmät lestapirut.

        Löytyy sieltä vaparikin, härskein.


    • Anonyymi

      No kun meijän puhujaveljet kekkasi että ollaan parempia kuin nuo kaikki muut kun me on keksitty ihan omat sanaparretkin ja hurskastelut ja uuvet kiellot ja syntilistat ...no ei niitä raamatussa oo mutta haitanneeko jos tiukempaa linjaa vetää kuten puhveli niin kalliisti kirkasti.

      Koulutus alkaa jo parivuotiaista jossa opetetaan erottamaan omat muista jotka ovat siis opetetaan jo lapset tuomihtemaan kaikki erilailla olevaiset h.elvetintuleen.

      Puhujat opettaa vanhemmat ja vanhemmat opetaa lapset (näin se paska valuu alaspäin).

    • Anonyymi

      Muistan kun menin asialle lestakotiin jossa joka nurkasta lapsia kurkki kauhistuneena ja äiti vaikutti pyörtyvän koska tahansa !

      sellainen pelko oli vapaasuuntalaista kohtaan tälläa ainoalla oikealla.

      peruutin ovelle ja lupasin sen olleen yksi ja ainut vierailu näihin osotteisiin.

      • Anonyymi

        Siitä tiedät mitä ja miten vanhemmat ovat sinusta heille puhuneet.


      • Anonyymi

        Siitä tiedät mitä ja miten vanhemmat ovat sinusta heille puhuneet.


    • Anonyymi

      Minkä Vitun takia Jumala haluaa järjestää sellaisen tapahtuman mihin kuolee 3,7 % osallistujista?

      Kyllä nyt Jumalalla on siiderit ja kiljut sekaisin...

      Miksi Jeesus ja hmm Kristus tappaa nyt miljardi ihmistä?
      Jos minä olisin pelastaja niin en tappaisi ketään!!!

      Miksi kaikki uskovaiset tappavat toisiaan???

      Onko niin, että kaikki ne 20 eri Jumalaa ovat humalassa ja kilpailevat keskenään, että ketä voi tappaa eniten???

      Nyt en kyllä ymmärrä uskovaisia ollenkaan...

      Jotkut uskovaiset haluavat tappaa vääräuskoiset ja toiset taas raiskaavat lapsia???

      Jos teen uuden uskonnon missä kaikilla on kaikki niin onko Manson?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustuksia -ketju

      En halua olla pelkkä kaverisi. Välttämättä en sitä koskaan tunnusta irl. En halua menettää sinua. Naiselta Muutkin saa
      Ikävä
      102
      1467
    2. Kesäiseen aamuun

      Hyvää huomenta päivää. ☕🌞🌾😊🤗❤️
      Ikävä
      210
      1116
    3. Kyllä sinä tuoksut hyvälle!

      Miten luulet meidän käyvän? Kyllä näen sinusta aivan kaiken ja epäilen sanomisiasi. Tiedän että tänään meillä olisi ollu
      Ikävä
      20
      1058
    4. Aamukahdeksalta

      Olet ensimmäinen ajatukseni. Tätä en voi sinulle kertoa. Toivon ja pelkään että osaat lukea rivien välit. Riveilläni usk
      Ikävä
      103
      994
    5. Voitasko me sit nukkua eri sängyissä?

      Olen niin monta vuotta nukkunut yksin, että varmaan häiriintyisin jos joku on ihan vieressä yöllä.
      Ikävä
      129
      983
    6. Nivalan tien kunto

      ....voiko sitä pitkin käydä Nivalassa särkemättä renkaita
      Haapavesi
      14
      976
    7. Naiselleni

      Minä olen etsinyt sinua koko elämäni. Aina olet ollut minulle jotain elämää suurempaa, jonka takia olen saanut valtavan
      Ikävä
      48
      956
    8. Antaa myrskyn puhdistaa

      Kivaa päivää vaan. 🐺⚡🌧️😊🤗☕
      Ikävä
      167
      887
    9. Ilmastonmuutos on aikamme suurin ongelma

      Tuota asiaa eivät yksinkertaiset ihmiset ymmärrä, kun ihmettelevät miksi aurinko- ja tuulivoimaloita pystytetään ympäri
      Maailman menoa
      159
      874
    10. Aiotko tai haluatko erota

      nykyisestä puolisostasi?
      Ikävä
      66
      866
    Aihe