Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TiuhtinWau
profiilit
TiuhtinWau
TiuhtinWau
Vapaa kuvaus
Aloituksia
24
Kommenttia
955
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+niinpä+olikin+selvä+juttu,+tuo+kauppias+homma.+Ajattelin+vaan+koko+kirjan+ajan,+että+se+kauppias+oli+nainen+(nais+yrittäjyys)+,+niin+sitten+mun+pää+ei+osannut+yhdistää+sitä+kohtaa+missä+Katri+käski+miestä+kuin+koiraa.+Olen+lukenut+huolimattomasti.+
Samaistuin+jossain+määrin+Annaan+ja+aluksi+ajattelin,+että+hänelle+voisi+riittää+taiteensa.+Ei+kuitenkaan,+Annan+kaipuu+läheiseen+suhteeseen,+jolle+voi+puhua+mistä+vaan+oli+todellinen.+Anna+sai+pettyä+ystäväänsä+Sylviaan,+jolle+oli+uskoutunut.+Annan+ongelma+oli+liika+kiinnittäminen+lapsuuden+perheeseen+ja+siihen+aikaan.+Katri+muutti+koko+kanitalon+ja+upotti+historiaa+jäihin.+Annan+identiteetti+muuttui,+sanoi+suorat+sanat,+ettei+häntä+saa+kutsua+pikkuiseksi+Annaksi+tai+tädiksi.+Lapset+rupesivat+huutamaan+hänenkin+perään+noita-akkaa.
+
Katrin+kasvutarina+ottaisi+takapakkia,+jos+lähtisi+merille,+ehei+ei+ei.+En+niin+osaa+samaistua+Katriin,+joten+enpä+tiedä+mitä+tekisi,+mutta+ihmettelisin+miksi+lähtisi+laumastaan,+nyt+kun+häneltä+on+riisuttu+vastuunkantajana+rooli.
Nyt+väitän+vastaan+:D+huomaan.++Omista+lähtökohdista+luen+ja+väritän+kirjaa.+Mulla+taitaa+olla+yhteiden+ja+läheisyyden+tarve+ja+sulla+ehkäpä+eritymisen+kaipuuta.+
Hmmm,+mitäs+kirjaa+sitten,+löytyisikö+sieltä+sun+kultakaivoksesta+joku+kiinnostava?
10.03.2021 06:56
En+tiedä+mitä+Tove+ajatteli,+ehkä+veli+oli+suhteen+alun+mahdollistaja.+Matsin+paikka+talossa+oli+väliaikaisesti+palvelijan+komerossa,+ehkä+tulevaisuudessa+veli+muuttaisi+veneeseen.+Kirjan+miehet+olivat+kuvattu+latenttesesti,+venepaikat+neljä+veljestäkin+kaikki+naimattomia+vanhoja+poikia.+
Anna+tunsi+ristiriitaista+vetoa+Katria+kohtaan.+Anna+oli+viehättynyt+Katrin+suoruudesta.+Anna+sanoi:+”Merkille+pantava+nainen,+lukee+kaunokirjallisuutta+ja+ymmärtää+matematiikkaa”.+Anna+tunsi+Katrissa+jotakin+tuttua+ja+tajusi,+että+Katri+muistuttaa+Punahilkka+sadun+isoapahaa+sutta,+tämän+perusteella+ajattelen,+että+viehtymys+oli+myös+seksuaalista.+Kun+Katri+nauroi+Anna+katsoi+häntä+hyvin+kiinteästi.+Kyläläiset+juorusivat+kanitalon+tapahtumista,+siinä+vaiheessa+Katri+otti+Annaan+henkistä+etäisyyttä,+johon+anna+reagoi+pyytämällä+Katria+vielä+jäämään,+esitteli+taloa+ja+paljasti+itseään+kertomalla+vanhemmistaan.+Silloin+Katri+oli+ystävällinen+hymyili+ja+laski+kätensä+Annan+kädelle.+
Annan+sydän+takoi+ja+hän+oli+kuumeinen+odottaessaan+Katrin,+koiran+ja+Matsin+tuloa+taloon.+Heidän+asettuessaan+talo+heräsi+henkiin,+Katri+teki+pieniä+huomion+osoituksia+ja+kun+Anna+järjesti+kynttilä+kiitos+juhlan+Mats+tunsi+kiusallisuutta,+tuntuikohan+hänestä,+että+on+kolmaspyörä.+
Tunsin+myös+sääliä+Katria+kohtaan.+Tunsin+myös+helpotusta+Katrin+romahduksesta,+nyt+hänen+yksinäisyytensä+oli+murtauduttu,+vaikka+se+vaati+itkua+ja+öistä+ulvomista.+Olihan+hänellä+nyt+Anna,+tämä+vahvistettiin+monessa+kohdassa,+kun+Anna+puolusti+Katria+ja+häntä,+heitti+karkit+lasten+eteen+ja+huusi,+siitäs+saitte.+Tarkastin+sen+maapohja+jutun+kirjasta...+Anna+menetti+hetkeksi+kyvyn+nähdä+maanpohjan,+kun+makasi+vaan+ja+oli+masentunut.+Katri+ei+osannut+vielä+lähestyä+Annaa,+kuin+veljensä+kautta,+jonka+käski+mennä+lohduttamaan.+
Jäi+hiertämään+mitä+kismaa+kauppiaan+ja+Katrin+välillä+oli,+ehkä+se+oli+sivuseikka.
09.03.2021 20:32
Kiitos!+Millaisia+ajatuksia+sinulle+jäi+kirjasta?
08.03.2021 21:12
Matsista+ajattelen+melko+samoin.+Hän+oli+välimies,+yhdistäjä,+mutta+kuitenkin+sivuosassa.+Mats+teki+Katrista+Annalle+helpommin+lähestyttävän.+Katrin+suojelevuus+hieman+yksinkertaisena+pidettyä+veljeä+kohtaan+toi+peitellysti+Katrin+lämpimän+puolen+esiin.+Katri+oli+kasvanut+Matsin+kanssa+yhteen,+siinä+missä+hän+oli+vastuunkantaja,+kykeni+edes+toinen+lapsista+säilyttämään+lapsuutensa.+Sen+Katri+itse+menetti+jo+kuusivuotiaana.+Ajattelen,+että+Mats+oli+Katrille+osa+häntä+itseään+ja+suojelemalla+Matsia+hän+suojeli+heitä+molempia.+Tässä+suhteessa+ajattelen,+että+Mats+oli+Katrille+motiivi+ajatella+vapaapäivänään+numeroita,+Mats+oli+motiivi+edistää+heidän+molempien+asemaa,+hakeutua+kanitaloon.++Anna+teki+hienon+eleen,+Katri+oli+tehnyt+samanlaisia+taloon+tullessaan,+mutta+pienempiä+ja+ehkä+eri+motiiveista.+Kirjan+edetessä+naisten+roolit+vaihtuivat+monelta+tavalla,+alussa+Anna+oli+hermostunut,+eikä+saanut+nukuttua,+lopussa+toisin+päin.+Valta-asetelma+tasapainottui.+
Ajattelen+eritavalla+Matsista+tasavertaisena+keskustelukumppanina+Annalle.+Mats+ja+Anna+olivat+tasavertaisen+leikkimielisiä++ja+heidän+oli+helppo+löytää+toisensa++seikkailukirjallisuudesta.+Sille+tasolle+heidän+suhde+jäi,+ei+mitään+muuta+keskustelua+aihealueen+ulkopuolelta.++Lopussa+Anna+turhautuu+Matsiin+ja+usuttaa+häntä+kaunokirjoihin+(+menemään+eteenpäin+).+Anna+jopa+epäilee,+että+yhden+niistä+parhaista+on+tainnut+lukea+myös+Katri.+
Koiran+sisälle+tuominen,+enpä+huomannut!++Ihan+totta,+Mats+rohkaisi+Annaa+lähentymään+villiä+koiraa+tai+Katria.+Mats+myös+torui+Annaa,+kun+Anna+kesytti+koiraa.+Mats+antoi+ohjeita+miten+sitä+pitäisi+kohdella+ja+miten+ei,+mutta+Anna+piti+päänsä+ja+jatkoi+kesyttämisestä.+Luin+koko+kirjan+ajan+Katrin+ja+koiran+samaksi+villiksi+kesytyämättömäksi+olennoksi.+Koira+kuvasti+Katrin+luonnetta.+Lopussa+koira+katosi+ja+siitä+tuli+jalompi+villimpi,+mutta+osa+laumaa.+Katrista+ja+Annasta+oli+tullut+susilauma.+Minusta+anna+ja+Katri+olivat+kaiken+yhdessä+läpikäymässä+jälkeen+tasaveroiset.+Annan+ja+Katrin+keskustelu+käytiin+sanattoman+valtataistelun+kautta,+se+oli+syvällisempää+ja+ihon+alle+menevää,+ei+niin+tietoista.+Katri+toimi+luontonsa+mukaan+(+kuin+varkain+luikertelemalla+Annan+taloon+ja+rahoihin)++ja+Anna+antoi+samalla+mitalla+takaisin+viemällä+Katrilta+koiran+ja+veneen.++Luontonsa+ylväyden+ja+rakkauden+osoituksen+veljelle.+Anna+näki+Katrin+hyvän+tahdon+kaiken+takana+ja+heltyi+kostostaan...+korjasi+tilanteen.+Annan+kosto+oli+sisäsyntyinen+halu+tasata+tilit.+Nauroin+niitä+kohtia,+kun+Anna+päättäväisen+kiukkuisena+käski+koiran+noutaa+ja+kopautti+sitä+pelkäämättämästi+päähän.+
Joo,+muutan+osittain+mieleni+maaperästä.+Annalle+maaperä+oli+tärkeysjärjestyksessä+ensimmäisenä,+se+oli+se+mistä+hän+välitti,+eli+hän+oli+nähnyt+sen+aina.+Mielenkiintoinen+ajatus+pupuista+ja+kukista,+samaa+mieltä!+Annalla+oli+kuitenkin+ongelmia+luovuutensa+kanssa,+mietin+näkiköhän+hän+kuitenkin+nyt+ensimmäistä+kertaa+maaperän+ihan+pohjaan+asti,+kosteaan+mustaan+multaan,+pimeyteen+asti.+Annahan+halusi+nyt+maalata+vain+aamuisin+ja+illoin+kun+valo+teki+väreistä+ja+varjoista+voimakkaat.+Kirjassa+aikaisemmin+Katrin+ja+Annan+roolit+vaihtuivat+unettomuudesta+ja+valonmäärän+sietämisessä.++Annan+naiviuden+karistessa+hän+oppi+näkemään+varjoissa+kauneutta,+Katrissakin.+
Minulla+jäi+mieleen+kohta,+jossa+Katri+nauroi,+kun+Anna+puhui+jotain+murtovarkaista.+Katri+paljasti+kauniit+hampaansa+ja+nauroi+estoitta.+Silloin,+kun+puolustus+rakoilee,+varautuneisuus+laskee+ja+ihminen+vapautuu,+hän+näyttää+kauniilta+ja+erilaiselta.+Hampaat+voisivat+kuvastaa,+jotain+piilossa+olevaa,+sisintä,+lujuutta+ja+harmoniaa,+myös+valkeutta...+noh+menenköhän+jo+liian+pitkälle+😅
08.03.2021 21:11
Puhun+paljon+ja+lapsuuden+perheessä+puheentahti+on+ollut+eteläeurooppalaisen+kiivas,+joka+nautinnollista+silloin+kun+molemmat+keskustelijat+saman+tahtisia,+silloin+ehtii+ymmärtää+ja+kuulla+toisen,+eikä+kumpaakaan+haittaa+että+innokkaasti+lauseet+menee+toistensa+päälle.+Tuttujen+kanssa,+ajatukset+virtaa.
+Mitä+vanhemmaksi+olen+tullut,+sitä+enemmän+haluan+kuunnella+(+myös+sanatonta+viestiä)+ja+olla+hiljaa.+Kehää+kiertävä+keskustelu+tyyli+on+puuduttava,+sellaiset+keskustelijat+jaksan+haastaa+vain+hyvin+syöneensä+ja+levänneenä+:D
06.03.2021 20:28
Saat+varmaan+ajatuksesta+kiinni,+vaikka+kirjoitinkin+ärsyttävän+monologisen+vastauksen!+Tein+aluksi+toisin+ja+se+teksi+hävis,+niin+nyt+vaan+nopsaan+laitoin,+että+ajatus+pysyi+vielä+päässä+:D+.++Mistä+sait+tähän+kirjaan+idean?+Oli+niin+hyvä+ja+just+kerroksellinen+ja+mielenkiintoisella+tavalla+kuvaileva,+hauskakin!++Multa+on+varmaan+jäänyt+paljon+muitakin+Toven+kirjoja+huomaamatta,+liikaa+mieltänyt+hänet+vain+muumeihin.
06.03.2021 20:10
Tämän+kirjan+voisi+lukea+moneen+kertaan!+Oli+sen+verran+moniulotteinen,+että+sain+sillä+kivasti+nollattua+pään+työviikosta+;)+
Katri+on+suojassa+omassa+kylmyydessä+turkkinsa+alla.+Hän+on+joutunut+pitämään+itsestään+ja+veljestään+huolta+kuusivuotiaasta+lähtien.+Silloin+epäluuloisuus+on+auttanut+häntä+tunnistamaan+ihmisten+vilpittömyyden.+Hän+vaistoaa+asiat+ja+hänen+tinkimätön+luonteensa+herättää+arvostusta.+
Anna+elää+naivistisesti+ja+se+estää+muita+ihmisiä+näkemästä+luonteen+todellisen+juurevuuden.+Veljen+ja+Annan+sinisilmäisyys+oli+Katrille+suojelun+arvoinen+asia.+Siinä+missä+Katri+nauroi+naiviutta+Anna+vähätteli+mielessään+Katrin+luomiskykyä.+Katri+välitti+niin+paljon+Annasta,+että+auttoi+häntä+ottamaan+silmälaput+pois.
Kirjan+loppu+oli+koskettava.+Katri+näki+(ehkä+ensimmäistä+kertaa)+kukkia.+Katrin+kukat+tulivat+esiin+mustina+kivinä+jäiden+keskeltä,+joiden+keskelle+aurinko+teki+valollaan+kultaisen+polun.+Annan+kukat+olivat+lapsenomaisesti+piirretty+säikkyyn+eläimeen,+ne+herättivät+hölmistyneitä+kysymyksiä.+Katrin+kukat+olivat+osa+luontoa,+joka+herättää+kunnioitusta.+
Anna+teki+koirasta+Nallen+ja+opetti+noutamaan,+hän+meni+näin+Katrin+ihon+alle,+kuin+varkain.+Kesytti+kysymättä.+Annan+naivistisuus+tapettiin+kaniinin+muodossa+ja+upotettiin+jään+alle.+Kirja+oli+ihana+ja+rajukin+kuvaus+kahden+erilaisen+naisen+sulautumisesta+toisiinsa.+Anna+puolusti+Katria+ulkopuolisilta,+heistä+oli+tullut+omanlainen+susilauma.+Keskenään+vahvempi,+kuin+kumpikaan+yksin.+Katri+ei+luopunut+luonnonvoimistaan+helposti,+hän+karjui+ja+huusi+pettymystään+tyhjään.+Tämä+putoaminen+oli+kuitenkin+hänelle+hyvä,+nyt+hän+pääsi+vihdoin+eroon+lapsuuden+selviytymis+keinosta,+hän+ei+ollut+yksin+enään+kaikkkein+vahvin.+Katri+halisi+ensimmäistä+kertaa+veljeään,+hänet+oli+sulatettu.+Annastakin+oli+viattomuus+luopunut.+Katri+suri+koiraa,+mutta+Anna+lohduttu/+opetti+ettei+ehdottomuus+johda+mihinkään.+++
Mielestäni+Anna+löysi+lopulta+ehkä+ensimmäistä+kertaa+todellisen+luovuutensa.+Värit+ja+varjot!+Kukallisia+kaniineja+hän+ei+enään+piirtänyt.+Minusta+tässä+tarinassa+molemmat+naiset+saivat,+kumpikin+voitti+ja+siitä+alkoi+jotakin+ihanaa+ja+hyvää.+Anna+näki+(ehkä+ensimmäistä+kertaa)+kostean+tumman+maan,+joka+oli+pakahtuakseen+kasvun+odotusta!
Ihana+kuvaus+heidän+alkaneesta+suhteesta,+tai+siitä+kohtaa+suhdetta+joissa+on+kasvun+lähtökohta,+jossa+kumpikin+on+nähnyt+toisensa+todellisina+ja+itsensä+toisen+kautta+peilistä.+Siitä+mistä+kaikki+voi+alkaa.
06.03.2021 20:02
Työkaveri+sairastui+alkuviikosta,+olen+joutunut+tekemään+paljon+ylitöitä,+joten+kirja+on+saanut+odottaa+pöydällä.+Vaikuttaa+pieneltä+ja+helpolta+lukea,+kunhan+alkuun+pääsen+;)
03.03.2021 07:25
Lähden+mukaan+tuohon+Kunnialliseen+Petkuttajaan!+En+tunne+sitä+entuudestaan.+
Kiva,+että+Naakkatar+jaksat+nähdä+vaivaa+Reenkolan+kanssa.++Mulla+se+etenee+nyt+niin+hitaasti,+että+ehtii+tulla+kesä+ennen+loppua.+
Kirjan+herättämiä+ajatuksia+on+kiva+kuulla+kaikilta,+lukevat+samaa+tai+eri+kirjoja.+Mitenkäs+se+Kalasatama,+paraniko+edetessä?
27.02.2021 23:15
Nyt+mentiin+niin+syvään+päähän,+että+hiljaiseksi+meni+lukunurkka+hetkeksi+😅.+Luin+kirjan+viime+syksynä+ja+kertasin+nyt,+ajatus+ei+ihan+pysynyt+mukana.+Häpeä+aiheena+tuli+käsiteltyä+vuosia+sitten+Anna-Liisa+Valtavaaran+Kiltteydestä+kipeät+kirjan+kanssa,+joten+tämä+tuntui+nyt+itselle+jokseenkin+riittävästi+jauhetulta+aiheelta.+Sen+sijaan+sain+joululahjaksi+hyvältä+psykologi+ystävältä+Reenkolan+Nainen+ja+viha,+agressio+voimavarana+kirjan,+joka+vielä+lukematta.+Olen+eron+myötä+sellaisessa+elämäntilanteessa,+jossa+nyt+jos+koskaan+tarvitsen+agression+voimaa+pitääkseni+puoliani+ja+saadakseni+asiat+hoidetuksi,+niin+etten+luovu+(kiltteydestä+tai+väsymyksestä)+liikaa+omasta+edusta.+Aloittelen+tätä+viha+kirjaa+itsekseni,+mutta+mielelläni+otan+toisen+kirjan+rinnalle+kevennykseksi.+Kevyemmästä+kirjasta+olisi+ehkä+helpompi+jakaa+ajatuksia+yleisellä+tasolla.+Saa+ehdottaa!
25.02.2021 12:56
Hui+mitä+järkäleitä+nämä+Riikka+Pelon+kirjat..+Katsoin+hänen+muutaman+lyhyen+haastattelun.+Erikoisella+mielenkiintoa+herättävällä+tavalla+hän+kehui+omaa+kirjaa,+niin++että+itsekin+ihmetteli+miten+hienon+teoksen+on+tehnyt.+Kiitos+vinkistä!
17.02.2021 06:26
Voih,+sitten+kirja+valinta+oli+oikea.+Hienoa,+että+olet+saanut+oivalluksia!
15.02.2021 21:53
Kiva+juttu+tämä+lukupiiri+ja+kiva,+että+moni+innostui!+Paljastan,+että+mua+ei+olis+just+ny+huvittanu+Reenkola,+kun+elämässä+just+tapahtuu+niin+paljon+energiaa+vieviä+ja+ajatustyötä+vaativia+asioita.+Tiedän+kuitenkin,+että+kirja+vie+mennessään+ja+yhdessä+pureskeltuna+se+kevenee,+joten+olen+ihan+mukana+ja+mielenkiinnolla+odotan+ajatusten+vaihtoa.+:)
15.02.2021 19:59
..tässä+oli+kaksi+viestiä+Linda+Osonilta+ja+jostain+haaveilusta...+harmi+että+hävisi+johonkin!+Minä+en+ole+poistanut.+Näkyykö+ne+otsikot+muille,+vai+vain+mulle?
15.02.2021 19:48
Nyt+ihmettelen+😳luulin+sinua+ensin+spämmiksi,+mutta+totta+tosiaan+tästä+on+hävinnyt+kaksi+viestiä.+Aikaisemmin+en+nähnyt+viestejä,+nyt+näen+ne+kännykän+viestit+osion+kaikki+viestit+kohdassa,++mutta+en+saa+auki+ja+luettua,+kuin+alun...+outoa...jos+viitsit+laita+ne+samat+viestit+uudelleen.+Tekniikassa+vikaa!
15.02.2021 17:24
...hei+ja+Elina+Reenkolat+on+hyviä,+hän+korjaa+Freudin+teoriaa+naisnäkökulman+kautta+suoremmaksi.
14.02.2021 21:05
Sun+kirjalista+on+ihan+kultakaivos!+Olipa+muuten+vaikea+kysymys.+
+Olen+kirjojen+suhteen+suurimmaksi+osaksi+kaikkiruokainen.+Vähän+mitä+milloinkin+on+eteen+tullut.+Tällä+hetkellä+menee+enimmäkseen+työhön+liittyvä+tietokirjallisuus,+omaksi+iloksi+etiikan,+uskonnon+ja+filosofian+teoksia+(oppimateriaali)+ja+psykologiset+romaanit.+
Joululahjaksi+sain+Tommi+Kinnusen+Ei+kertonut+katuvansa+(Tommi+on+mun+lapsen+lukion+opettaja),+sitä+en+ole+vielä+aloittanut.+Tykkään+hänen+harmoonisesta+kirjoitus+tavasta,+mutta+jotain+kai+kertoo,+että+Pintti+jäi+kesken+😉.
+Mun+ongelma+varsinkin+romaaneissa+on+se,+että+ne+joiden+tavasta+kirjoittaa+tykkään+sisältö+osoittautuu+helposti+liian+tylsäksi+tai+liian+raskaaksi+esim.+Cecilia+Samartin+tai+ja+Pajtim+Statovci,+jäkimmäisestä+jäi+karmee+olo.+Myös+Samartinissa+pitäs+olla+joku+järkytys+varoitus+merkintä+k-18.+Olen+vähän+herkkis😅.+
Ulkomainen+hyvällä+tavalla+mieleen+jäänyt+Oliver+Sacks.+Ne+muutamat+Japanilaiset,+jotka+olen+hotkaissut+ovat+yllyttäneet,+joko+syvällisyydestään+tai+huumorillaan.+
Suomalaisista+nyt+äkkiseltään+voisi++mainita,+vaikka+Riikka+Pulkkisen,+hänestä+tykkään+kokonaisuudessaan,+vaikken+enään+oikein+muista+mitäs+niissä+oli.+Petri+Tamminen,+Irja+Askola,+myös+Esko+Valtaojan+Tähtitiedettä+kiireisille+oli+hyvä.+
Itsereflektio+osoittaa,+että+olen+turhan+summamutikassa+valinnut+luettavani,+josko+vaikka+suunnistajia+jatkossa+enempi+palkittujen+kirjailijoiden+perässä.+
Millaisia+lukukokemuksia+sulla+ja+muilla+palstalaisilla+on?+Onko+joku+ollut+mieleenpainuvin+kirja/+kirjailija+(syystä+tai+toisesta)+tai+ylitse+muiden?
14.02.2021 21:00
Minähän+se+olin+joka+pyysin+näyttämään+Naakkataren+runon+innoittamana+miten+sitä+tiivistettäisiin,+joten+vahinko+on+yhteinen,+ei+yksin+sinun.+Toivottavasti+et+Naakkatar+pahastunut,+että+innostuttiin+näin+sun+tekstistä😊,+tarkoitus+oli+hyvä.+
😅ei+ole+aikaa+avata+verkkokurssia.+Täällä+kun+tulee+muutenkin+käytyä,+muutaman+kivan+mielipiteen+saaminen+on+innostavaa,+rentouttavaa++ja+tuo+hyvää+sisältöä+palstalle.+
Amiticia_Pura+mistä+itse+olet+oppinut+kirjoittamaan?
14.02.2021 11:09
Mitä+kirjoja+luet?+Onko+sulla+lempi+kirjailijaa?
13.02.2021 22:40
Kiitos+Naakkattarelle+kuvaavista+teksteistä,+se+on+jo+paljon,+että+saa+tunnelmat+paperiin,+niin+ettei+kuulosta+lässynläältä+tai+pelkältä+sydän+hötöltä.+Olen+myös+huomannut,+että+Amicitia_Pura+kirjoitat+hyvin,+joten+mielenkiintoista+kun+avaat+vähän+tätä+kirjoittamisen+taitoa+ja+miten+se+tehdään.+Ei+ehkä+ole+kohteliasta+silputa+Naakkataren+runoja,+saati+pyytää+sellaista.+Olisko+joku+muu+teksti+jolla+vois+tehdä+sen?++Mulla+ei+ole+nyt+mitään+omia+kirjoituksia,+mut+jos+sellaisia+tulee+vastaan,+niitä+saa+luvan+kanssa+tarkastella+teknisesti+ja+antaa+muokkaus+vinkkiä😃!
13.02.2021 22:38
3 / 48