Vapaa kuvaus

M82

Aloituksia

0

Kommenttia

1

  1. Olen+38v+mies+jolle+tehtiin+abdominoplastia+julkisella+puolella+viikko+sitten.+Olin+todella+lihava,+mutta+laihdutin+”omin+avuin”+normaalipainoiseksi.+Julkiselle+pääsin+työterveyslääkärin+lähetteellä+kun+roikkuva+maha+/+iho+oli+terveysriski+(ihovaurioita,+hankaumia+jne).+Kirurgi+tutki+tarkkaan+minut+ja+kävi+läpi+prosessin,+kaikkine+riskeineen+ja+varmisti+että+olen+valmis+prosessiin.+Leikkaus+tapahtui+Kotkan+keskussairaalassa.+Leikkaus+meni+hyvin,+suunnitellusti.+Vatsalihaksille+ei+tehty+mitään,+minulle+tuli+kaksi+leikkaushaavaa.+Toinen+vyötärölle+kyljestä+kylkeen+sekä+toinen+rinnasta+alas+tuohon+toiseen.+Tuo+toinen+siksi,+että+sivusuunnassakin+minulla+oli+paljon+löysää.+Kirurgi+kövi+asian+vielä+leikkauspäivänä+läpi+ja+kysyi+mielipiteeni+sillä+tuo+toinen+arpi+jää+näkyväksi+aina+ilman+paitaa.+Sain+siis+valita+miten+tehdään,+mutta+ennemmin+parempi+lopputulos+kuin+että+yksi+arpi+vähemmän.+Olin+3+yötä+sairaalassa+leikkauksen+jälkeen;+kiire+ei+ollut+kotiin+ja+kirurgi+kävi+päivittäin+katsomassa+ja+kysymässä+vointia.+2+yön+jälkeen+ensimmäisen+kerran+tiedusteltiin+joko+haluaisin+kotiin.+Hän+sanoi+kyllä+heti+perään,+että+suosittelee+minun+jäävän+vielä+yhdeksi+yöksi+ja+aamulla+uusi+katselmus.+Kiire+ei+kuulemma+minua+saada+pois+ja+”ole+mieluummin+päivä+liikaa+kuin+liian+vähän”.+Todella+mukava+ja+ystävällinen+kirurgi,+kuten+kaikki+hoitajat+jne.+Sain+todella+hyvää+hoitoa.+Kipuja+minulla+ei+ollut+paljoa;+heräämössä+oli+jonkin+verran+ja+siellä+sain+kipulääkettä+(opiaatteja)+suoraan+suoneen.+Osastolla+sitten+2+päivää+panadolia+++opiaatteja.+Viimeiset+2+päivää+pelkkää+panadolia.+Niillä+pärjäsin+hyvin.+Ensimmäinen+nousu+oli+hankala;+kylkiasennon+kautta+jalat.+2+dreeniä+mitkä+piti+kuljettaa+mukana+ja+todellä+väsynyt+/+pyörryttävä+olo.+Mutta+rauhallisesti+hoitajan+kanssa+siitäkin+selvittiin.+Seuraavana+päivänä+fyssarin+kanssa+varovaista+jaloittelua+aamupäivällä+ja+iltapäivästä+liikuin+jo+itse+hitaan+varmati+käytävällä.+Toinen+dreeni+tuli+mukaan+kotiin;+se+on+vielä+paikoillaan+ja+tk:ssa+käyn+huomenna+sen+poistattamassa.+Sen+poisto+tuntuu+todella+häijyltä+/+teki+vähän+kipeää.+Onneksi+on+nopeasti+ohi.+Haavat+/+napa+parantuneet+hyvin+eivätkä+pahasti+tihkuneet+missään+vaiheessa.+Turvotusta+yms+on+paljon,+joten+2kk+päästä+ollaan+varmaan+aina+lähellä+pysyvää.+Kirurgi+muistutti,+että+vuoden+päästä+voidaan+nähdä+lopullinen+tulos.+Niin+kauan+voi+kestää+tuo+”muokkaantuminen”.