Vapaa kuvaus

Aloituksia

290

Kommenttia

1065

1. lastensuojelun+ja+vanhempien+välinen+väärinkösitys.+lastensuojelutekee+kanteluista+virhepäätelmiä+lapsen+turvallisuudesta+ja+hoidostaja+käyttäytyy+niin+kuin+viranomaisen+asiantuntijuutta+ei+voikyseenalaistaa.+Minä+olen+aina+sanonut+avohuollon+sossulle,+ettämeillä+ei+ole+lapsenhoidon+ongelmaa.+Ohjaa+äitiä+ja+hänen+tekojaan.ehdotin+psykoterapiaa+lapsenhoidon+ohjauksen+sijaan,+mutta+avohuollonsossu+ei+antanut+sitä.+haluan+purkaa+lastensuojeluilmoitukset.+en+olehuomion+keskipiste.+sen+tarkoitus+oli+suunnata+tukitoimet+oikein+2018lähtien.+lapsi+on+iloinen+ja+terve+ja+avohuollon+tukitoimetsuunnattiin+lapsenhuoltoon.+laissa+sanotaan,+että+kiireelliseensijoitukseen+tarvitaan+välittömän+vaaran+kriteeri.+kumpikaankiireellinen+sijoitus+ei+täyttänyt+sitä,+koska+ensimmäisen+avohuollonsossu+teki,+kun+pyysin+ohjausta+äidille,+joka+uhkasi+jättää+lapsenyksin,+jos+käyn+töissä.+toisen+hän+teki,+koska+kieltäydyinavohuollosta.+jos+olisin+päästänyt+teidät+katsomaan+kotiani+heti,+eisijoitusta+oltaisi+tehty,+koska+lapse+olosuhteet+eivät+vaadisellaista.+Kyse+oli+vain+aikuisten+välisistä+asioista.+sijoitusten+jailmoituksien+hetkellä+lapsi+oli+terve+ja+iloinen.+äititarvitsipsykoterapiaa,+mutta+kotiterapeutti+ei+antanut+sitä.+avohuollon+sossunsanoin+kaikki+ei+ole+epäonnistunut.+ainakin+perhekuntoutus+siirrettiinkotiin+2/2021+ja+perhetyö+loppui+meistä+riippumatta.+meidät+jätettiinkesäksi+rauhaan+äidin+sanoin.+Kieltäydyin+avohuollosta,+koska+kesä+olirauhallinen+ja+asuimme+erillään,+en+tarvinnut+lapsenhoidon+tukea+enkäjaksanut+kuunnella+virhepäätelmiä+samalla+kun+toivun+perheenmenettämisestä+ja+haluan+olla+itsenäinen+ja+terve+isä.+avohuollonsossu+vääristi+asiat+tahallaan+ja+keksi+ongelmat+vasta+kieltäytymisenjälkeen+sijoituspäätöksessään.+Äiti+sanoi+minulle,+etten+saa+kieltääteitä+ja+halusi+jatkaa,+vaikka+kutsuikin+avohuoltoa+fantasioiksi.kaikki+tämä+on+aikuisten+kesken+ja+aikuisten+maailmassa,+eikä+liitymitenkään+lapsenn+olosuhteisiin.+samalla+olen+koko+ajan+pitänyt+lapseniloisena+ja+terveenä.+vieläkin+purkamatta+jääneet+huolet+ovat+vainepäilyjä,+että+lapsi+voisi+kärsiä,+kun+ilmoituksia+on+tehty+taitulevaisuudessa+isän+takia.+lapsen+todellinen+olotila+jätettiintarkastamatta.+iloista+lasta+käytetään+välikappaleena+viranomaisten+javanhempien+välillä,+vaikka+se+ei+ole+tosiasia+eikä+välttämätöntä.avohuolto+voisi+vielä+purkaa+huolet.+käydään+läpi+huolten+eritulkinnat,+vahvistetaan+kotihoidon+suunnitelmat,+rakennetaanluottamusta+vanhempien+ja+päiväkodin+välillä+eikä+viranomaisiin,+eikerrota+luuloja+selän+takana+sosiaalityöntekijälle,+ohjataan+äitiälapsenhoidossa+ja+tunne-elämässä+ja+isää+muiden+aikuisten+kanssaLastensuojelu+otti+pois+3-vuotiaan+poikani+kolme+ja+puoli+viikkoasitten.+Rakkaiden+eläinten+hoitamisvideo+saa+minut+tuntemaan+ikävää.He+keksivät+huolenaiheita+ja+antoivat+lastenhoitoa+tilanteessa,+jossahän+oli+onnellinen+ja+terve.+He+kieltäytyivät+uskomasta+myönteiseentilanteeseen+ja+esittivät+muiden+satunnaisia+teorioita,+jotka+saavatminut+näyttämään+pahalta.+Kieltäydyin+heistä+pitkän+ajan+kuluttua+jasitten+he+keksivät,+että+lapsi+on+välittömässä+vaarassa.+Ensimmäinensijoitus+tehtiin+joulukuussa+siksi,+että+pyysin+ohjausta+äidille,+eikäsitä+annettu.Menetin+vanhemmuuteni.+He+katsovat+kuulemma+kuusi+kuukautta,+josmuutun+paremmaksi.+Sossu:+Nyt+asioiden+pitää+ensin+parantua,+ennen+kuin+lapsi+tuodaan+kotiin.+Näitä+asioita+ei+ole+olemassa+eikä+sanottu+konkreettisesti.+He+ovat+eri+mieltä+asioista,+kuten+päiväkotiinsatunnaisesti+menemisestä,+koska+lapseni+on+kotona,+kun+en+työskenteleelintarvikkeiden+toimittajana,+turvaistuimella+leikkimisestä+ajaessanija+joudun+vaikeuksiin+toimistojen+kanssa+ja+minut+ilmiannetaan.Selvisin+erittäin+hyvin+poikani+kanssa+ja+pidin+hänet+hyvinvoivana+jamikä+vielä+enemmän,+omanarvontuntoisena+3-vuotiaana.+Eronnut+äiti+asuuviereisessä+rakennuksessa,+koska+vuokrasin+tämän+lapselleni.+Sanon,että+se+tarkoittaa+läheisyyttä+molempiin.+He+sanovat,+että+setarkoittaa+"arvaamatonta".+Äiti+sanoi,+ettei+halua+hänen+lelujaan+taivaatteitaan,+koska+hänen+lesbokumppaninsa+muutti+sisään+elokuussa,mutta+hän+alkoi+nyt+ostaa+lisää+leluja.+Lastensuojelulla+on+tarvemuutoksille,+mutta+heidän+syynsä+eivät+pidä+paikkaansa+ollenkaan.Yritettäessä+analysoida+syitä+on+saatava+keskustella,+mutta+he+lukevatpitkien+epäilyjen+luettelonsa+tosiasioina.+Yhteistyö+heidän+kanssaantarkoittaa+väärien+lastenhoidon+tukitoimien+ja+tarpeettomien+tiukkojenasioiden+tekemistä,+ja+he+voivat+aina+tuntea,+että+jotain+on+edelleenpielessä.+Lastensuojelu+puhuu+epämääräisesti+eikä+ymmärrä+vanhempia.He+voivat+ottaa+lapsen+kiinni+lapsen+mistä+tahansa+syystä+ja+rikkoaperheen+lapsen+edun+nimissä.+Allekirjoitan+huoltajuuden+luovuttamisenäidin+kanssa+maanantaina+kotiemme+tarkistamisen+nopeuttamiseksi.
  2. .+...+ideologia.+vaikka+heillä+olisikin+jokin+käsitys+siitä,+millaisiavanhempia,+millaisia+lapsia+ja+tapoja,+se+on+suljettua+tietoa+sossunammattiryhmälle.+en+voi+luottaa+siihen,+että+sossu+arvioi+minuarehellisesti+puolen+vuoden+päästä.+en+minä+kerjää+tätä.+he+ovatpäättäneet,+että+minä+olen+sopimaton+isäksi+ja+epätosia+väitteitä,joista+he+kieltäytyvät+keskustelemastamikä+on+todellinen+ongelma?+olet+lukenut+vain+oletuksia+siitä,+ettänämä+asiat+saattavat+johtaa+haittaan.+Sitten+he+ovat+valehdelleethaittoja+ja+panneet+viranomaisen+painoarvon+väitteelle+epätodellisestahaitasta.+Mikä+on+erityisen+huomiota+herättävää+on+se,+että+kokoviraston+kaikki+asiantuntijat+sortuvat+tähän+keskinkertaiseenlogiikkaan.+lastensuojelun+molemmat+asteet+ovat+perhettäni+kohtaanennakkoluuloisia+vakavista+ongelmista,+koska+heidän+tehtävänkuvansa+onhoitaa+ihmisiä,+joilla+on+vakavia+ongelmia.+Heillä+ei+ole+mitäänpätevyyksiä.+Lapseni+otettiin+huostaan+asti+siitä+syystä,+että+olioletus+jonkin+aiheuttavan+mahdollisesti+vahinkoa+joskustulevaisuudessa.+Alusta+pitäen+avohuollossa+sossu+keksi+ongelmiasiksi,+että+lastensuojeluilmoitulsille+keksittäisiin+jotaintarkoitusta.Tapaaminen+ei+ole+turvallinen+minulle.+Se+seikka,+että+se+on+rajattuaika+tarkoittaa,+etten+ole+normaalisti+lapseni+isä.+Toiseksi+sossutekee+kielteisiä+väitteitä+valvojien+kirjauksista,+joita+valvojateivät+tarkoita.+Kolmanneksi+valvojat+häiritsevät+yhdessäoloammekomentamalla+minua+lopettamaan.+minä+en+halua,+että+valvoja+sanoominulle+"muista+ettet+tällä+kerralla+puhu+ikäviä+juttuja",+koska+se+eiole+juttujen+merkitys.+Minä+puhun+lapselleni+avioerosta+jasosiaalihuollosta+selityksen+vuoksi.+Hän+kokee,+että+hänen+kykyäänymmärtää+kunnioitetaan.+Isä+kunnioittaa+ja+hän+luopuu+karkista+ym.iloisesti,+koska+isä+kertoo+miksi.+Rajaukseni+toimii+hienosti.+Lapseniei+ahdistu+jutuista+ja+teemme+kaikkea+kivoja+juttuja.+en+ole+koskaanpoissaoleva+vaan+terve+ja+täysipäiväinen+isä.+Parempi+kuin+useimmat....+Jos+ihan+tarkkoja+ollaan,+kieltäydyin+avohuollosta+kun+olin+äidinsanoin+sossun+mielestä+paras+kandidaatti+sijoitukselle.+ja+minutrajoitettiin,+kun+kieltäydyin+tottelemasta+virheellistä+komennusta.+eisiinä+käskyä+tarvita.+Käsky+voi+olla+olla+siinä+muodossa,+että+"teehuostaanotto"+ja+päällikkö+ajattelee+samalla+tavalla.+Sossu+osaakeksiä+psykiatrisia+ongelmia+aina+samalla+tavalla.kuuleminen+sijoituspäätökseen+8/2021Sosiaalilautakunnalle,pyydän+anteeksi+sitä,+että+löin+vahtimestarin+pöytää,+pyydän+anteeksi,että+tein+hänelle+uhatun+olon,+pyydän+anteeksi+sitä,+sain+virastontuntemaan,+että+teidän+pitää+kutsua+koko+kauppakeskuksen+turvahenkilökuntavalvomaan+minua.+Pyysin+anteeksi+myös+vahtimestarilta.+Lupaan+ettentee+sitä+enää.+Tämä+on+minun+rationaalinen+panokseni.lastensuojelulain+mukaan+huostaanotto+voidaan+tehdä+vain+silloin,+josei+ole+mitään+muuta+keinoa+turvata+lapsi.+Me+tarjoamme+teillevaihtoehtoja,+ettekä+saa+tehdä+huostaanottoa+vain+siksi,+että+haluatte.++vääräänasiaan+suunnatut+tukitoimet+eivät+ole+päässeet+tavoitteeseen,+koska+sellaista+ei+ole+ollut+mihinkään+tiettyyn+asiaan.+Yritänkunnioittaa+viranomaista+ja+ratkaista+asiat+hyvässä+hengessä.+Meilläon+monimutkainen+ongelma,+joka+on+kuitenkin+helppo+ymmärtää.Kaatamalla+32+lisähuolta+meille+yhtäkkiä+ongelma+syvenee.+Huoletvoidaan+kiteyttää+neljään+perusongelmaan,+eikä+lapsen+turvallisuus+jahoito+ole+yksi+niistä.+Nämä+neljä+sekoitetaan+aina+lapsenolosuhteisiin,+eikä+huolia+ole+todistettu+lapsen+ollessa+niissä+itsekäytännössäMinä+olen+epäsosiaalinen.+oikeastaan+kyse+on+itsenäisestä+kriittisestäajattelusta,+joka+sopii+yliopistoon.+Muuten+olen+aina+sopeutumaton.Voin+silti+kasvattaa+lasta.+Tämä+on+sivuasia+huostaanoton+kannalta.Minun+ja+äidin+ristiriidat.+Tämä+on+loppunut,+koska+asumme+erillään+jaäidillä+on+kumppaniäiti+ei+hoida+lasta+kunnolla.+Nyt+äiti+rakentaa+lapsen+kotia+ja+ostaaleluja,+mutta+se+ei+ole+enää+ongelma,+koska+olemme+eronneet.+Menoudatamme+lapsen+kotihoidon+suunnitelmia+ja+hän+saa+tehdä+mitähänelle+sallitaan+omalla+vuorollaan.+Minä+olen+aina+hoitanut+lastaniissäkin+asioissa,+joita+äiti+ei+tee+ja+kun+olen+asunut+äidin+luonatai+muualla.+Pidin+lapsen+hyvin+ruokittuna,+aktiivisena,+levänneenä,puhtaana,+turvassa+ja+omanarvontuntoisena.+Omanarvontuntoonopettaminen+pedagogisesti+oikeaoppisesti+on+aina+ikätasoista.+Voinottaa+lapsen+kotiin+heti+ja+hänet+pitäisi+sijoittaa+minulle
  3. jouduttuamme+elokuun+lopussa+2021+huostaanottoon+huomasin,+ettei+sossu+enää+anna+vastaanottoaikoja+niin+kuin+avopuolen+sossu.+Keskustelustakieltäydytään,+samoin+kun+muut+ammattilaiset+pyytävät+sitä+sossulta.Kaikki+sossun+verkoston+jäsenet,+tapaamispaikka,+huoltaja+vainvastaavat+"teemme+niin+kuin+lastensuojelu+käskee"+ja+lähettävät+isällekomennuksia.+Sossun+päätöksissä+on+kuulemistilaisuus,+mutta+sielläpäätös+luetaan+allekirjoitettuna+ja+valmisteluna+ensimmäistä+kertaavanhemmalle+ja+sitten+vanhemman+pyydetään+lausumaan+valmis+vastinesamalla+ajalla.+Millään+vastineella+ei+voi+vaikuttaa+sossunpäätökseen.+Se+on+puhdas+diktatuuri,+ja+vaatimukset+eivät+vastaa+sitä,mitä+lapseni+kokee+isän+kanssa+ja+mitä+tekee+lapsen+kanssa.1.4.+minä+olen+kieltäytynyt+sossuista+tietäen,+että+silloin+pakotanheidät+toimimaan.+Kieltäytymiseni+määrä+ei+tarkoita+pahan+tapahtumisenmäärää,+lapsen+väärinkohtelun+tai+pahoinvoinnin+määrää.+minä+vainhaluan+elää+itsenäisesti+ja+normaalisti+niin+kauan+kuin+mitään+pahaaei+tapahdu+1.4.+minun+ongelma+ni+lasun+kanssa+on+se,+että+hekäyttäytyvät+niin+kuin+kaikki+olisivat+tehneet+jotain+interventiotatarvitsevaa+epäsosiaalista+pahaa.+en+tunnista+itseäni+heidänväitteistään.+Se+on+ihan+kuin+joku+juoppostereotyyppi.+Ja+olosuhteidenkuten+avioeron+mahdollinen+sisältämä+riski+otetaan+jo+tapahtuneenapahoinpitelynä+ja+sossun+interventiota+vaativana+käyttäytymisenä.toiminta.31.3.+kun+sijaishuollon+sossu+8.2+tekstasi,+että+minulla+on+oikeus+valittaahuostaanoton+jatkamispäätöksestä+haoon,+niin+hän+teki+tyhjäksikysymykseni.+Kysyin,+aikooko+sossu+pyrkiä+johonkin+hyvään+meillehuostaanoton+aikana.+Hän+kieltäytyi+vastaamasta+ja+siitä+huolimattahän+pommittaa+minua+kuukausitapaamisajoilla,+vaikka+hän+ei+suostulupaamaankaan+tekevänsä+meille+hyvää...sossu+ei+voi+arvioida+huoltajuuttamme+oikein,+jos+se+kieltäytyykeskustelusta.+en+perukaanKeskustelin+äitini+kanssa,+joka+sanoi,+että+jos+sinä+nyt+teet+kaikenoikein,+niin+kyllä+sinä+lapsentakaisin+saat.+Kerroin,+että+jostapaamisen+järkisyistä+ei+ole+mitään+hyötyä,+niin+en+halua+kohdata+senaiheuttamaa+tuskaa+tunnesyistä.+Jos+taipuisin+tähän+hallitsemiseen,niin+sosiaalilautakunta+silti+haluaisi+minulle+pahaa.+Virasto+keksiiminun+ja+pikkulapsen+terveydestä+valheita+ja+siksi+en+pysty+ollasiellä.+Kirjoitin+nämä+väitteet+ja+niiden+syntytavan+valitukseenioikeudelleViimeaikaisen+itkun+jälkeen+tajusin+juuri,+että+sossun+syytös+eivätole+mielisairaudesta.+ne+ovat+siitä,+että+kiellän+tekemästä+mitä+hekäskevät+ja+huudan+heille+ja+heidän+yhteistyökumppaneilleen.+Koskasossu+on+nokkela,+he+kääntävät+sen+lapsenhoidon+ongelmaksi...+sossu+eisuostu+keskustella+vanhemman+tai+muiden+ammattilaisten+kanssa+tairatkaista+ongelmia,+koska+se+uhkaa+heidän+auktoriteettiaan.+hehaluavat+vain+muokata+sellaisen+ihmisen+ja+siinä+ajassa+kuin+haluavatja+vapauttavat+lapsen+vain+silloin+kun+haluavat....+aina+kun+sossulausuu+jonkin+huolen,+pelon,+epäilyn,+ongelman,+joka+ei+ole+totta,niin+siitä+tulee+tämänhetkisin+ja+päällimmäisin...+sossu+keksiisairauksia+minulle+saadakseen+hallita.+Ennen+kieltäytymistä+se+oli+pelkkää+puhetta,+ei+huolestuneeseen+sävyyn.+Kieltäytymisen+jälkeen+avohuollon+sossu+esitti+uusia+ongelmia+ja+käänsi+vanhojen+sävyn+muuksi.+se+oli+se+urheilujandieetti+kieltäytymisen+jälkeen,+autossa+istuminen+ja+nyt+ikävistä+jutuista+lapsellepuhuminen.+lapsi+voi+aina+hyvin.+laitetaan+nyt+vuosi,+10+vuotta+lisää+kun+isä+niskuroi.oppii+olemaan.+ei+totta....heillä+ei+ole+selvää+kuvaa,+mutta+heidänpitää+olla+läsnä+koska+on+tehty+lastensuojeluilmoitukset.+en+hyväksytätä+kontrollia,+kun+mitään+pahaa+ei+ole+sattunut..+...+psykologistenongelmien+väite,+kieltäytyy+psykologini+kanssa+keskustelusta,diakonista+(tietoturvan+vääristäminen,+keskustelua+pyytävä+kirkon+diakoni+muka+vahingoittaa+lapsentieroturvaa),+sossu+vaatii+tutkimukset+ja+vastaan+olen+terve+-+olet+yhteistyöhalutonja+psykologini+sossulta+pyytämä+mielentilatutkimus+unohdetaan.vanhemman+tuen+suunnitelma+ja+isän+arviointi+puolen+vuoden+väleinkielletään.+toisen+tapauksessa+sossu:+"yksityinen+isän+hankkima+tutkimus+ei+uskottava."Ja+vaikka+sossu+itse+kielsi+isän+tutkimuksen,+puolen+vuoden+päästäsossu+oletettavasti+sanoo+"emme+voi+arvioida+isää,+koska+hänelle+eiole+voitu+tehdä+mitään"+ja+huostaanottoa+ei+päätetä.+Sossu+sanoo+mitähuvittaa+ja+kukaan+ei+arvioi+sossun+puheiden+todenperäisyyttä.+isäntoivottamaan+tilaan+laittaminen+ensin+sijoituksen+ajan+5+kk...+kunkysyin,+aiotteko+tehdä+hyvää+5+kk+aikana,+sossu+sanoi,+voit+tehdävalituksen+haoon+huostaanoton+lopetushakemuksen+hylkäyksestä+ja+oletjo+keskustellut+näistä+avopuolen+sossun+kanssa+ja+yrität+vain+saadasellaisen+päätöksen+kuin+haluat.
  4. Lapseni+otettiin+huostaan+asti+siitä+syytä,+että+oli+jokin+oletus+jonkin+aiheuttavanmahdollisesti+tulevaisuudessa+haittaa+ja+siksi,+että+kieltäydyin+avohuollosta.+Niin+kauan+kuin+mitään+pahaa+ei+tapahdu,+on+kykyni+minulle+tärkeä+tehdä+itsenäisiä+päätöksiä,+jopa+kyseenalaistaa+ja+kapinoida.+Kansalaisaloite+Huostaanotto+on+kiellettävähttps://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9794Vaatii+Suomi.fi+tunnistautumisen+ja+viisi+vastuuhenkilön+spostia.Facebookin+juttunihttps://www.facebook.com/groups/229710713795764/permalink/4342456269187834/Ehdotan+huostaanoton+kieltämistä,+jolloin+lastensuojelu+ei+voi+keksiä+valheita+huostaanoton+saamiseksi.+Tällöin+se+joutuu+käyttämään+avohuollon+palveluja,+jotka+ovat+olleet+tähän+asti+näennäisiä+ja+kehittämään+keinoja.+Avohuollossa+on+rajoittamispäätöksiä,+laitospäätöksiä,+kiireellisiä+sijoituksia+ja+kotipsykoterapiaa.+Niihin+pakotetaan+myös+iloisia+ja+terveitä+perheitä+ja+ne+ovat+kaikki+näennäisiä,+ilman+todellista+päämäärää+ja+sosiaalityöntekijän+mielenjohteesta.+Ne+ovat+oikein+kohdennettuna+tehokkaita+tapoja+kontrolloida+vanhempia+ja+varmistaa+pahoinpitelyn+esto.+Ihmisten+tuhoaminen+ei+loppunut+ennen+kuin+rikoslaki+noituudesta+kumottiin.+Toisaalta+tämä+kansalaisaloite+voidaan+muuttaa+uuden+viran+perustamiseksi,+joka+voisi+toimia+sovittelijana+viranomaisen+ja+vanhemman+välillä.+Molemmilla+osapuolilla+tulee+olla+halu+pyrkiä+johonkin+parempaan+johtopäätökseen+ja+ratkaisuun,+eikä+vedota+"holhousoikeuteen".
  5. "Vanhemmalla+on+mentalisaation+kanssa+ongelmaa."Sosiaalityöntekijä+näki+40+s+videon,+jossa+kerroin+lapselleni,+että+täti+luulee+isän+olevan+huono+isä+ja+minun+todistaa+tädille,+että+olen+hyvä+isä.+Siksi+hän+ei+saa+tulla+kotiin,+vaikka+sanoo+haluavansa+asua+isän+ja+äidin+luona+eikä+varakodissa.+Sosiaalityöntekijä+teki+päätöksen,+että+lapsi+ei+ymmärrä+isän+puhetta+ja+kokee+ahdistusta,+josta+syystä+hän+on+alkanut+sijaisperheen+mukaan+pissata+taas+housuun,+puhumaan+epäselvästi+ja+laulamaan+itsekseen.+Nämä+kuvaavat+sitä,+että+lapsi+taantuu+psykologisesti+ja+puheterapeuttisesti+seurauksena+isän+puheesta+tapaamispaikassa.Lastensuojelulla+on+rajaton+tulkintavapaus.+Se+tekee+päätöksiä+tulkinnoista.+Lastensuojelu+kutsuu+itseään+hoitopalveluksi,+mutta+se+on+valtiovaltaa.+Sosiaalilautakunnan+työntekijät+eivät+välitä+vanhempien+tunteista+ja+ajatuksista.+Se+pakottaa+omat+vaikutelmat+päätöksillä+voimaan+ja+pyrkii+kontrolloimaan+lasta+valtiovallalla.+Sosiaalityöntekijöiden+väitteet+eivät+ole+todenmukaisia.+Niistä+ei+pysty+kyseenalaistamaan.+Sosiaalityöntekijä+käyttää+henkisiä+painostuskeinoja,+kun+se+virkamiehenä+keksii+ilman+pätevyyttä+psykologisia+syytöksiä+ja+asettaa+yksityishenkilön+virkamieskoneiston+eteen.+Sosiaalityöntekijä+käyttää+herjaamiskeinoja,+joilla+se+tekee+vanhemman+vastaväitteistä+epäuskottavia.+Sosiaalityöntekijä+ei+ymmärrä+omaa+harhaisuuttaan.+Se+toistelee+oman+ammattinsa+mantroja+kuin+uskonto,+huoli,+kyse+on+lapsesta+eikä+meistä,+vanhempi+on+jumissa+tilanteessaan,+itsereflektiokyvytön+tai+mentalisaatiohäiriöinen.+Hän+käyttää+samoja+sanoja+joka+vanhemman+tapauksessa.+Sosiaalityöntekijä+kieltäytyy+keskustelemasta+väitteistään+vanhemman+kanssa.+Samalla+hän+uskoo+olevansa+oikeassa+ja+lapsen+ja+vanhemman+elämä+on+hyvää+ja+tervettä.+Kuulemisessa+he+lukevat+omat+vaikutelmansa+vanhemman+kuulemisajalla+niin,+että+he+voivat+estää+vanhempaa+keskustelemasta+asia+kerrallaan.+Sosiaalityöntekijä+ei+ole+normaali+keskustelija,+joka+haluaa+pyrkiä+parempiin+johtopäätöksiin.+Totuudella+vai+vanhempien+tunteilla+ja+ajatuksilla+ei+ole+väliä.+Kyse+on+vain+valtiovallasta.+Olisi+sama,+jos+sosiaalityöntekijä+kirjoittaisi+huostaanottopäätöksen+lapsesta,+jollaista+ei+ole+olemassa.+Päätöksen+sisältö+vanhempia+vastaan+olisi+silti+sama.+Niin+harhainen+ja+väärin+lastensuojelu+on.
  6. Lastensuojelulla+on+rajaton+tulkintavapaus.+Se+tekee+päätöksiä+tulkinnoista.+Lastensuojelu+kutsuu+itseään+hoitopalveluksi,+mutta+se+on+valtiovaltaa.+Sosiaalilautakunnan+työntekijät+eivät+välitä+vanhempien+tunteista+ja+ajatuksista.+Se+pakottaa+omat+vaikutelmat+päätöksillä+voimaan+ja+pyrkii+kontrolloimaan+lasta+valtiovallalla.+Sosiaalityöntekijöiden+väitteet+eivät+ole+todenmukaisia.+Niistä+ei+pysty+kyseenalaistamaan.+Sosiaalityöntekijä+käyttää+henkisiä+painostuskeinoja,+kun+se+virkamiehenä+keksii+ilman+pätevyyttä+psykologisia+syytöksiä+ja+asettaa+yksityishenkilön+virkamieskoneiston+eteen.+Sosiaalityöntekijä+käyttää+herjaamiskeinoja,+joilla+se+tekee+vanhemman+vastaväitteistä+epäuskottavia.+Sosiaalityöntekijä+ei+ymmärrä+omaa+harhaisuuttaan.+Se+toistelee+oman+ammattinsa+mantroja+kuin+uskonto,+huoli,+kyse+on+lapsesta+eikä+meistä,+vanhempi+on+jumissa+tilanteessaan,+itsereflektiokyvytön+tai+mentalisaatiohäiriöinen.+Hän+käyttää+samoja+sanoja+joka+vanhemman+tapauksessa.+Sosiaalityöntekijä+kieltäytyy+keskustelemasta+väitteistään+vanhemman+kanssa.+Samalla+hän+uskoo+olevansa+oikeassa+ja+lapsen+ja+vanhemman+elämä+on+hyvää+ja+tervettä.+Kuulemisessa+he+lukevat+omat+vaikutelmansa+vanhemman+kuulemisajalla+niin,+että+he+voivat+estää+vanhempaa+keskustelemasta+asia+kerrallaan.+Sosiaalityöntekijä+ei+ole+normaali+keskustelija,+joka+haluaa+pyrkiä+parempiin+johtopäätöksiin.+Totuudella+vai+vanhempien+tunteilla+ja+ajatuksilla+ei+ole+väliä.+Kyse+on+vain+valtiovallasta.+Olisi+sama,+jos+sosiaalityöntekijä+kirjoittaisi+huostaanottopäätöksen+lapsesta,+jollaista+ei+ole+olemassa.+Päätöksen+sisältö+vanhempia+vastaan+olisi+silti+sama.+Niin+harhainen+ja+väärin+lastensuojelu+on.
  7. Sosiaalityöntekijällä+tulkinnan+ja+päätöksenteon+vapaus.+Nyt+selvisi,+miksi+en+saa+enää+käydä+ulkona.+Sosiaalityöntekijä+ei+kertonut+minulle+kasvotusten,+että+hän+ajatteli+puheeni+olevan+ymmärtämätöntä+lapselleni+ja+siksi+pahoinpitelen+häntä+henkisesti.+Hän+kysyi+salavihkaa,+mitä+mieltä+olen+hänen+puheestaan.+Vastasin,+että+en+halua+sijoitusperheen+vievän+häntä+terapeutille+koska+se+pakkoa+vaan+haluaisin+kysyä+normaalilta+neuvolalääkäriltä+kantaa+ja+tehdä+itsenäisesti+päätöksen.+Lisäksi+sanoin,+että+kun+hän+rentoutuu+tapaamisessa,+hän+ei+muista+joskus+keskittyä+puhumiseen.+Sosiaalityöntekijä+syyttää+minua+päätöksessä,+että+hänen+puheensa+taantuu,+koska+pahoinpitelen+häntä+puheella.+Ja+ulosmeno+on+liian+iso+riski+pahoinpitelyn+tapahtumiselle.+Todellisuudessa+lapseni+ja+minä+perustelemme+asioita+ja+kunnioitamme+toisiamme.+Hän+ei+voi+koskaan+pahoin+seurassani.+Sosiaalityöntekijä+vetää+villejä+vaikutelmia+ja+tekee+niistä+todisteitta+päätöksen.+Minulle+hän+sanoi,+että+"me+olemme+vain+eri+mieltä,+eikä+siitä+kannata+enää+jatkaa".+Vaikka+minä+kysyin,+miksi+hän+ei+voi+keskustella+vilpittömästi+ja+pyrkiä+parempaan+johtopäätökseen,+niin+hän+ei+kertonut+kasvotusten+lapsen+puheen+olennaista+merkitystä+ja+tuntui+olettavan,+että+"kaikki+vanhemmat+valehtelevat,+siksi+mekin".+Siksi+huostaanoton+lopetushakemukseni+hylättiin+eilen.Lähetin+tapaamispaikan+valvontalaitokseen+videon+lumileikeistä+6.1.,+jossa+lapseni+sanoo+"iskä+ei+ole+mukava".+näyttääkseni,+että+lapseni+kokee+sijoitusperheen+isän+ikävänä.+Minua+syytetään+siitä,+että+käskin+lastani+puhumaan+pahaa.+Lapseni+sanoi+sen+spontaanisti.+Sosiaalityöntekijä+käsitti,+ettei+lapseni+ymmärrä+minua,+kun+puhun+hänelle+videolla.+Sosiaalityöntekijä+luuli,+että+epämukava+iskä+olen+minä.+Lastani+on+opetettu+kutsumaan+sijoitusvanhempia+iskäksi+ja+äidiksi.+Sosiaalityöntekijä+syyttää+minua+"kyvyttömyydestä+mentalisaatioon",+eli+ymmärtää+miten+lapseni+kokee+oman+puheeni.+Hän+syyttää+minua+siitä,+että+omituinen+isän+puhe+järkyttää+lastani+ja+aiheuttaa+lauleskelua+itsekseen,+pissaamista+housuun+ja+puheen+taantumista.+Näitä+on+kertonut+sijoitusperhe.+Sosiaalityöntekijä+teki+kielteisen+väitteen+minun+ja+lapseni+suhteesta+tapaamatta+minua+lapseni+seurassa+ja+tulkitsemalla+väärin+40+s+videon+ja+sijoitusperheen+ja+tapaamispaikan+kertomukset.+Hän+tapasi+lapseni+ilman+minua,+jolloin+hän+totesi+iloisen+ja+terveen+lapsen,+vaikka+sanoin,+että+heidän+pitää+analysoida+minua+lapseni+seurassa+itse+eikä+tulkintojen+välityksellä+toimistossa.+Hän+syyttää+minua+siitä,+että+huostaanoton+aiheuttama+itkuisuuteni+tapaamisissa+jättää+lapseni+yksin+ja+turvattomaksi+tapaamispaikassa.+Hän+keksi+vääriä+tulkintoja,+jotka+eivät+vastaa+lapseni+ja+minun+vuorovaikutusta+ja+laittoi+ne+jatkamispäätökseen.+Olen+taitava+ja+läsnäoleva+isä,+enkä+ole+tehnyt+mitään+väärää.+Huostaanoton+perusteet+ovat+tahallaan+keksitty+huostaanoton+saamiseksi,+koska+kieltäydyin+lastensuojelusta.+Kerron+videolla+"Minun+pitää+todistaa+ensin+tädille,+että+isä+on+hyvä+isä.+Pyydän+kaikkia+sanomaan+tädille,+että+isä+on+hyvä+isä.+Sinä+et+saa+tulla+kotiin,+koska+täti+luulee,+että+isä+on+huono+isä."+Kerron+muutenkin,+että+"Täti+ei+osaa.+Pyydän+apua+muilta,+jotta+he+kertovat+tädille,+että+isä+on+hyvä+isä.+Sinä+tarvitset+oman+kodin,+isän+ja+äidin".+Täti+on+sosiaalityöntekijä.+Se+rauhoittaa+lastani,+kun+isä+perustelee+ja+lastani+haittaa+isän+ja+äidin+menettäminen.+Lapseni+sanoo,+että+nyt+pyydä+apua,+jotta+ei+tarvitse+enää+mennä+pois.+Sanoo+spontaanisti,+että+haluaa+asua+isän+ja+äidin+kotona,+ei+varakodissa.+Lapseni+hymyilee,+rauhoittuu+ja+rentoutuu+tapaamisilla.+Hänestä+tuntuu+niin+kuin+kotona,+vaikka+aika+on+lyhyt.+Hän+tykkää+isän+sylissä+olemisesta,+pään+silittämisestä++ja+pelaamisesta.+Hän+luopuu+karkista+iloisesti,+koska+isä+perustelee.+Olen+onnistunut+isänä+kotona+ja+tapaamispaikassa,+koska+hän+voi+aina+hyvin+seurassani.+Lapseni+äiti+on+sanonut,+että+aina+kun+lapseni+tulee+äidille+isältä,+hän+on+loistavalla+tuulella.+Tapaamispaikan+palautteiden+mukaan+olen+toiminut+oikein+ja+sosiaalityöntekjä+väittää,+että+toimin+siellä+koko+ajan+huonommin.+Lapseni+silittää+isän+kättä+ja+sanoo+"kiitos+isä".+Lapseni+kokee,+että+isä+kunnioittaa+hänen+kykyään+ymmärtää.+Sanon+lapselleni,+että+minä+olen+isä,+tuo+on+äiti+ja+sijoitusperhe+on+setä+ja+täti.