Tarkkaavaisuushäiriötå ADHD ei ole olemassa

Tällaiseksi kuvattu ihminen pomppii asiasta toiseen, mutta ei koe epävakaita emootioita (ei siis rajatilapersoonallisuus tai skitsoidi. Hän ei pysty keskustelemaan tai opettelemaan mitään tai saattamaan mitään loppuun. Hän ei voi muodostaa sosiaalisia suhteita, koulumenestystä eikä rationaalista strategiaa. Hänellä on normaali tunne-elämä, mutta heikko vuorovaikutus ihmisiin ja ympäristöön.

Toisaalta yhteiskunnalla on tarve odottaa normaalia käytöstä ja ADHD-persoonalla on vahva havainnointikyky. Hän havaitsee kaiken ja reagoi niihin. Tämä ei edes ole mikään häiriö. Häntä haittaa se, miten yhteiskunta asettaa asiat numerojärjestykseen ja odottaa asioiden tekemistä ennustettavasti alusta loppuun.

ADHD- vaikutelma on vain sosiaalinen illuusio. Se katoaa ja siitä paranee heti, kun henkilö saa jotain palkitsevaa ja haastavaa tekemistä. Se saa henkilön keskittymään yhteen asiaan, tekemään sen alusta loppuun ja esittämään asiansa johdonmukaisesti. ADHD on erilaisuutta ja lahjakkuutta.

15

620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juttelin tänään työkaverin kanssa, jolta oli yllättäen viet kaksi lasta huostaan. Hän joutuu matkustamaan Pohjois-Suomeen Helsingistä vain tavatakseen heitä. Kuuntelin kuinka ulkomaalainen isä kuvaile, että hänen poikaansa pumpataan psyykelääkkeitä, koska hänelle diagnosoitiin ADHD. Se on sääli pojan elämän kannalta.

    • Anonyymi

      Mikä sinusta on todellista jos moderni psykologia on vain illuusiota?

      • Anonyymi

        Hyvä viesti!


      • Anonyymi

        Hänellä voi olla pahat aikeet kun jatkuvasti sanoo että adhd tai psykopatia tai milloin mikäkin muu ei ole totta. Tuollaisen ajattelmisen/mielipiteiden takana voi olla pahat aikeet. Yleensä kun olen hyvä tunnistamaan ihmisten aikeet koska osaan hahmottaa hyvin ihmisten tarkoitusperät sosiaalisessa mediassa ja somen ulkopuolella.


      • Moderni sosiologia


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Moderni sosiologia

        Mitä on moderni sosiologia? En siis oikeasti tiedä kyseisestä alasta mitään. Mikä on sen suhde esim. psykologiaan? Mitä siinä tutkitaan ja miten sillä ratkaistaan ongelmia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hänellä voi olla pahat aikeet kun jatkuvasti sanoo että adhd tai psykopatia tai milloin mikäkin muu ei ole totta. Tuollaisen ajattelmisen/mielipiteiden takana voi olla pahat aikeet. Yleensä kun olen hyvä tunnistamaan ihmisten aikeet koska osaan hahmottaa hyvin ihmisten tarkoitusperät sosiaalisessa mediassa ja somen ulkopuolella.

        Voi olla. Tai sitten ei. Kumpaa heidän pitää uskoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on moderni sosiologia? En siis oikeasti tiedä kyseisestä alasta mitään. Mikä on sen suhde esim. psykologiaan? Mitä siinä tutkitaan ja miten sillä ratkaistaan ongelmia?

        Jos et ole vielä tutustunut Googleen, kokeile sitä. Tai ehkä adhd on psykologiaa, mutta sinä käytäy psykologiaa työkaluna ihmisten eristämiseen, kun taas pätevät ammattilaiset käyttävät psykologiaa ihmisten voimaannuttamiseen.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Jos et ole vielä tutustunut Googleen, kokeile sitä. Tai ehkä adhd on psykologiaa, mutta sinä käytäy psykologiaa työkaluna ihmisten eristämiseen, kun taas pätevät ammattilaiset käyttävät psykologiaa ihmisten voimaannuttamiseen.

        En käytä mitään Googlen palveluja äläkä käytä sinäkään! Lopeta jo tänään. Duckduckgo piste com on loistava vaihtoehto Googlen hakukoneelle. Erona vain se että DDG ei vakoile sinua, ei tallenna tekemisiä hakuja eikä muodosta sinusta profiilia amerikkalaisille servereille ja myy sitä ties kelle.
        Niin ja aina kun menet jollekin sivustolle niin KIELLÄ EVÄSTEET.

        "sinä käytäy psykologiaa työkaluna ihmisten eristämiseen"
        En minä kyllä tee mitään tällaista.


    • Anonyymi

      No on vitun jännä kun mun adhd aiheuttaa just sitä emotionaalista epävakautta :D adhd tulee just siitä että aivoissa kirjaimellisesti ei toimi sellanen itsehillintä, mikä voi (ei aina, mutta tarpeeksi monella) aiheuttaa erittäin voimakkaita tunnereaktioita. Opiskelisit tai ei edes lukisit asiasta ennen kuin alat väittää mikä on totta ja mikä ei. Plus oon oppinut paljon, keskustelen usein ja saan asioita loppuun vaikka se on haastavaa ja saanu hyvii arvosanoja. Eikä palkitsevat tai haastavat jutut ole sitä adhd:tä musta poistanut.

      • ADHD ei aiheuta epävakaata tunne-elämää. ADHD on vain nimitys sille tavalle, joka näyttää omituiselta. Epävakaa tunne-elämä johtuu siitä, mitä toiset ihmiset tekevät vahingoittaakseen asemaasi ja puuttuvista terveellisistä elämäntavoista. Eikä tunnereaktio ole mikään seuraus ADHD:sta. Tunteet ovat tietoisuutta yhtä lailla kuin ajatukset. Me muutamme elämäntapojamme ja valitsemme sen, mitä me teemme itsellemme. Pätevä psykologi pyytää ihmistä muuttamaan ne itse. Käytöksen selittäminen psykiatriassa aivojen toiminnalla on tahdon kieltämistä poliittista ja sosiaalista herruutta varten. Silloin todistellaan oireita, joiden takia ihmisen asemaa ja oikeuksia pitää rajoittaa, ja teeskennellään, että käytös vain on ihmisestä riippumatonta.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        ADHD ei aiheuta epävakaata tunne-elämää. ADHD on vain nimitys sille tavalle, joka näyttää omituiselta. Epävakaa tunne-elämä johtuu siitä, mitä toiset ihmiset tekevät vahingoittaakseen asemaasi ja puuttuvista terveellisistä elämäntavoista. Eikä tunnereaktio ole mikään seuraus ADHD:sta. Tunteet ovat tietoisuutta yhtä lailla kuin ajatukset. Me muutamme elämäntapojamme ja valitsemme sen, mitä me teemme itsellemme. Pätevä psykologi pyytää ihmistä muuttamaan ne itse. Käytöksen selittäminen psykiatriassa aivojen toiminnalla on tahdon kieltämistä poliittista ja sosiaalista herruutta varten. Silloin todistellaan oireita, joiden takia ihmisen asemaa ja oikeuksia pitää rajoittaa, ja teeskennellään, että käytös vain on ihmisestä riippumatonta.

        Olisi kiinnostavaa tietää kuinka laajaa tutkimusta olet tuosta asiasta tehnyt. Oletko ehkäpä julkaissut omat tutkimustuloksesi alan ammattilehdissä tai tiedelehdissä?

        Toki jokaisella ajalla tuntuu olevan oma suosikkisairautensa ja diagnoosinsa mutta noin yleistävät väitteet tarvitsisivat kyllä kunnolliset perustelut havaintoaineistoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiinnostavaa tietää kuinka laajaa tutkimusta olet tuosta asiasta tehnyt. Oletko ehkäpä julkaissut omat tutkimustuloksesi alan ammattilehdissä tai tiedelehdissä?

        Toki jokaisella ajalla tuntuu olevan oma suosikkisairautensa ja diagnoosinsa mutta noin yleistävät väitteet tarvitsisivat kyllä kunnolliset perustelut havaintoaineistoineen.

        Just tän takia opiskelen fysiikkaa enkä psykologiaa tai muita tieteitä missä asioita ei voi osoittaa 100% vedenpitävästi matematiikalla.
        Jos jokin ei ole matematiikkaa, se on mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just tän takia opiskelen fysiikkaa enkä psykologiaa tai muita tieteitä missä asioita ei voi osoittaa 100% vedenpitävästi matematiikalla.
        Jos jokin ei ole matematiikkaa, se on mielipide.

        ... iso osa mielisairauksista on fyysisesti todistettavissa esim. aivojen kuvauksella, onko fyysinen eroaivaisuus sitten mielipide?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... iso osa mielisairauksista on fyysisesti todistettavissa esim. aivojen kuvauksella, onko fyysinen eroaivaisuus sitten mielipide?

        Tarkoittanet että nähdään korrelaatiota tiettyjen aivokodoksen rakenteiden ja psyykkisten sairauksien välillä. Aivoista otetun kuvan perusteella ei kuitenkaan ole mahdollista päätellä sitä, onko henkilöllä skitsofrenia, bipolaarisuus tai masennus.

        Psykologian ja aivoissa todellisuudessa tapahtuvien ilmiöiden välinen kuilu on edelleen valtava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe