Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
profiilit
ajatuksetovatilmaisia
ajatuksetovatilmaisia
Vapaa kuvaus
Aloituksia
290
Kommenttia
1065
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+tiedän,+se+hymy+on+tärkeä+asia+huomata.+Sitä+sietää+torjumista+ehkä+paremmin,+jos+keskittyy+siihen,+eikä+odota+muuta.+En+voi+kuvitellakaan+meneväni+kysymään,+mutta+nyt+on+sen+aika.
01.11.2020 18:06
Sitten+kun+oma+lapseni+alkaa+seurustella,+niin+haluan+olla+tukijoukkona+taustalla.+Kyse+on+vain+siitä,+että+itse+valitsee+oikeista+ja+vääristä+teoista,+ei+iästä.+Kumppanisi+ja+kotiväkesi+pitäisi+olla+samaa+mieltä+kuin+sinä.+Ja+kavereiden+mielipide+pitää+olla+ymmärtävä,+ei+pakottava.+40+v+isä+täällä.
01.11.2020 12:47
Ompas+törkeä+vastaus.+Kannatat+siis+sitä,+että+toista+saa+kiusata+rehtorin+virassa.
01.11.2020 12:09
vastaa+kysymykseen
29.10.2020 17:15
Minulla+on+välilevyrepeytymät.+Herään+koko+ajan,+koska+paineen+tunne+palaa+lantiota+suoristaessa+ja+maatessa+pitkään.+Novanight+1+tbl+aiheuttaa+harmaata+passiivisuutta+ainakin+24+h+ottamisen+jälkeen,+ei+suinkaan+vain+8+h.+puolikas+taas+vaikuttaa+myös+yli+24+h,+mutta+ilman+pilviä+päässä+iltapäivällä.+Alan+nähdä+unia+heti+lapsen+päiväunillakin+klo+12-14.+Yöllä+samoin+tulee+heti+unia,+vaikka+heräänkin.+Synkät+ajatukset+toimivat+niin+kuin+vastalääke,+mutta+kun+lepyn+niin+uni+jatkuu+vaikka+1.5+h+päästä+aamuyöllä.+Uni+tulee+klo+21.50+ja+4.30-6.30+ovat+ihmeen+lämmintä+ja+leppoisaa+aikaa.+lääkkeen+voima+kasvaa+joka+vuorokausi.+kaksi+viikkoa+on+pisin+sallittu.
29.10.2020 17:12
Ei.+Oman+järjen+käyttö+on+sallittua.+Aloittaja+pelkää+kyllä+enemmän+AUKTORITEETTIÄ+kuin+koronaa.+Maskin+pitäminen+on+typerää,+kun+ei+olla+turbulenssin+leviämistä+edesauttavissa+ahtaissa+paikoissa+ja+käsien+desinfiointi+ja+tietoinen+etäisyys+kaikkiin+pintoihin+ja+ihmisiin+estää+kaikki+tartuntataudit.+Yksi+hirvittävimmistä+esimerkeistä+auktoriteetin+pelosta+on+kokonaamapleksi+vammaishoitajilla,+kun+he+ovat+kävelyllä.+Laki+sanoo+jotain+erityisryhmien+suojelusta,+mutta+virus+ei+leviä+noin.
09.10.2020 07:28
Ne+yhteiskunnan+roolit,+joita+viranomaisilla+on,+eivät+lähemmässä+tarkastelussa+toimi+ollenkaan.+Kaikki+ihmiset+joka+laitoksessa+ovat+ennakkoluuloisia+kaikki+omalla+tavallaan,+ja+tuottavat+uhreja+samalla,+kun+tuottavat+näennäisen+laitoskohtaisen+ratkaisun.+Ne+jättävät+jonkun+ihmisen+tai+näkökulman+huomiotta+ja+runnovat+epätosia+omia+tunteitaan+viranomaisauktoriteetin+varjolla.+Kaikki+myös+kilpailevat+oman+kirjansa+mukaisen+näkökulman+ylivallasta+ja+valinnasta+paradigmaksi+eli+viralliseksi+kannaksi.
03.10.2020 15:18
luottamus+ja+kunnioitus+toimii+kaikille+eroista+huolimatta.+Sillekin+on+tieteellistä+näyttöä
03.10.2020 14:42
Ahaa,+eli+oikea+hallinto+kieltää+tunteet+ollakseen+riittävän+oikeamielinen.+Ja+samalla+sinä+keksit+omasta+päästäsi+määritelmiä,+joihin+muut+sopivat,+psykopaatti+loukkaa+lapsia+ja+sitten+rankaisee,+kun+heikommat+lapset+osoittavat+sopeutumattomuutta+omaan+väkivaltaasi.+Tämä+on+se+yhteiskunnan+ydinvirhe,+joka+naamioidaan+tieteen+tai+turvallisuuden+taakse.+Siksi+et+ole+varhaiskasvatuksessa+töissä,+ja+jos+olet,+niin+minun+pitää+pitää+huolta+siitä,+että+saat+potkut,+ihan+vain+osoittamalla+tätä+keskustelua.
03.10.2020 14:40
Oletat+siis,+että+tieteellistä+tutkimusta+voidaan+käyttää+auktoriteetin+oikeuttamiseen.+Mutta+samalla+unohdat+tunteellisen+läsnäolon+lapsen+kanssa.+Kyllä,+tämä+on+virhe.
02.10.2020 10:10
Ennen+oppilaan+tai+lapsen+kuuntelua+pitää+kunnioittaa+jokaista,+eikä+siitä+pidä+poiketa+koskaan.+Häiriköksi+nimittely+tai+leimaaminen+on+loukkaavaa+ja+totuudenvastaista.+Jos+siitä+pidetään+kiinni,+saadaan+luottamusta,+johon+koko+auktoriteetti+perustuu.+Ei+mihinkään+lakiin+tai+asemaan.+Minä+en+ole+opettaja+vaan+sosiologi,+ja+olen+vain+tutustunut+yhteiskunnan+teoreettiseen+puoleen
01.10.2020 13:47
En+vastusta+nyt+moninaisia+opettajia+sinänsä+vaan+kuuntelun+ja+vuoropuhelun+korvaamista+asenteilla+ja+auktoriteetilla.+En+vihaa+mitään+paitsi+tyhmiä+auktoriteetteja.+Hyvä+auktoriteetti+tietää+totuuden,+mutta+ohjaa+oppilaita+kyseenalaistamaan+eikä+noudattamaan+totuutta.
Aloittaja+halusi+poliisikoulutusta+opettajille,+'väkivaltatilanteiden+hallinta+auktoriteetilla',+eikä+se+sovi+kyseenalaistamisen+kouluun.+Ihannekoulussa+pahoinvoiva+oppilas+saa+kaikki+kuuntelemaan+itseään+ja+sanomaan+yhteen+ääneen+kannustavia+sanoja.+
Normaalikoulussa+pahoinvoivan+on+paras+olla+särkemättä+mitään,+tai+muuten+tulee+rangaistuksia
01.10.2020 13:39
Miksi+et+kysy+häiriköltä,+mikä+häntä+häiritsee?+Hänellä+on+ihan+kauheat+suhteet+vanhempiin.+Kun+lapsen+tai+nuoren+tunteita+ei+kuunnella+ja+ymmärretä,+miksi+asiat+tapahtuvat,+niin+hän+voi+pahoin.+Kaikilla+on+sellainen+ennakkoluulo,+ettei+nuorella+tai+lapsella+ole+mitään+syitä.+He+ovat+muka+väärin,+koska+he+ovat+lapsia+ja+aikuisen+muka+pitää+pakottaa+oikein.+Ne+aikuiset+tarvitsevat+sosiaalitukea,+eivät+heikommat+lapset.+Kyse+voi+olla+ihan+vain+päiväkodin+tädistä,+joka+pitää+lapsen+puhetta+sössötyksenä+ja+kun+lapsi+sanoo+jotain+haluan+rekasta,+niin+täti+sanoo+sössössöö+ja+pistää+tekemään+jotain.+Se+ahdistus+alkaa+siitä+ja+laajenee+kasvaessa,+kun+kukaan+ei+kuuntele.+Ja+sitten+on+niin,+että+kaikki+ammattiryhmät+yrittää+saada+oman+kirjansa+näkökulman+toisten+kustannuksella.+Tämä+yhteiskunnan+virhe+on+politiikassa,+tutkimuksessa+ja+joka+paikassa.+Opettajat+ovat+yksi+laitos,+joka+koulutetaan+yliopistossa+ja+sitten+laitetaan+suorittamaan+sitä+toimintoa+ilman+mitään+järkevää+dialogia+muiden+kanssa.+Ja+siitä+syntyvä+ristiriita+pakotetaan+hiljaiseksi+auktoriteetilla+ja+lopulta+poliisilla.+Tätä+mielipuolisuutta+voi+osoittaa,+kun+systeemi+romahtaa.
01.10.2020 10:18
Kiitos!+Minun+pitää+antaa+laitoksen+pyöriä+ja+valittaa+ehkä+sitten+lopuksi,+tai+muuten+päiväkotipaikka+ehkä+lähtee,+koska+siellä+on+lastensuojelun+tukitoimi+mukana.+Tein+uuden+aloituksen+ja+pyysin+tämän+poistoa.
22.09.2020 09:56
Veimme+lapsemme+päiväkotiin.+Minua+haittaa+se,+että+joudun+jättämään+itkevän+lapsen+oven+taakse.+Päiväkodin+työntekijät+toistavat+tottumis-sanaa,+kun+he+vaativat+vanhempaa+poistumaan+päiväkodista.+Kuitenkin+jos+lähtökohta+on+lapsen+kunnioitus,+niin+pitäisi+lähteä+niin,+että+lapselle+jää+hyvä+olo.+Siksi+ajattelin+olla+siellä+ja+esitellä+lapseni+tädeille+ja+lapsille.+
Esittely+on+sosiaalista+toimintaa+aikuisten+maailmassa+ja+lapsen+maailmassa+se+saa+lapsen+hyväksymään+tunnetasolla+toisen+ihmisen.+Päiväkodin+tädillä+on+kuitenkin+vaatimus+vanhemman+poistumisesta+ja+vetoamisesta+tottumiseen,+kun+lapsi+itkee.+Ja+päiväkoti+ei+ole+sallittu+tila+vanhemmille.+
Tuolloin+oli+aamiainen+ja+hän+itki+aluksi,+kun+hän+tajusi+jäävänsä+sinne+ilman+isää.++Rakentelin+tornia+lapseni+kanssa+aamiaispöydällä.+Tornin+kanssa++itku+katosi.+Kun+lapsi+oli+rauhallinen,+ehdotin+puurolautasen+tuomista,+mutta+tädit+kehottivat+minua+poistumaan+"koska+silloin+lapsi+ei+totu".+Jouduin+selittämään,+että+odotetaan+vähän,+että+se+asettuu+ja+ei+silloin+kun+lapsi+itkee.+Ja+että+kun+puuro+on+edessä,+se+antaa+konseptin+syömisestä.+
Tunsin+oman+oloni+paineen+alaiseksi+ja+lähdin+liian+aikaisin.+Pelkkä+torni+ei+ollut+tarpeeksi+rauhoittumiselle+ja+puuro+ei+ollut+vielä+kiinnostanut.+Itku+alkoi+heti+uudelleen,+kun+sanoin+lapselle+poistuvani.+Lapsi+siis+puhuu+suomea+eikä+mitä+tahansa.+Päiväkodin+tädin+mielestä+kyse+on+tottumisen+puutteesta,+mutta+kyse+on+todella+vain+vieraasta+paikasta,+johon+ymmärtävä+vanhempi+ei+jätä+yksin+ennen+kuin+se+tuntuu+turvalliselta.+Lapsi+ei+itke+niin+kuin+eläin+vain+koska+hän+on+lapsi.+Päiväkodin+tädillä+on+ennakkoluulo,+että+lapselle+on+ihan+sama,+kuka+häntä+pitelee.+Lisäksi+hän+ottaa+vanhemman+roolin+ja+estää+vanhempaa+silloin,+kun+lapsi+on+päiväkodin+tiloissa.+Ihan+kuin+siellä+en+isänä+osaisi+rauhoittaa+lasta+ja+se+on+hänen+oikeutensa.+
Katsoin+ikkunasta+ja+täti+sentään+piteli+lasta+leluhyllyillä+eikä+aamupuuron+edessä,+joka+ei+ole+ikävää.+
Lisäksi+päiväkodin+täti+on+pakottava,+eli+hän+tulee+lapsen+lähelle+ilman+esittelyä+tai+tottumista,+puhuttelee+ihan+niin+kuin+tuttua+ja+ottaa+syliin.+Vanhempana+haluaisin+estää+tädin+lähentelyn,+ei+siksi+että+minua+haittaa+lapsen+jättäminen+päiväkotiin+vaan+siksi,+että+täti+ei+ole+tullut+sinuiksi.+En+kuitenkaan+uskalla,+koska+silloin+"rikon+normia"+siitä,+että+vanhempi+poistuu+eikä+ole+este+päiväkodin+toiminnalle.+
Ajattele+sitä+omalta+kannaltasi.+Moi,+olen+T,+minä+olen+sinussa+kiinni+heti,+heti,+heti!+Tätä+tunnetta+lapsen+pitäisi+kestää?+Se+on+autoritaarista,+kun+on+pakko+edetä+totuttautumiseen+pakolla.+Se+kieltää+lapsen+tunteet,+sosiaalisuuden+ja+asettaa+päiväkodin+normaalin+toiminnan+niiden+edelle.+Tämä+pitäisi+muuttaa+siten,+että+vanhemmat+todella+ovat+lapsen+kanssa,+kunnes+hänelle+on+turvallista+jäädä+sinne.
22.09.2020 09:52
Veimme+lapsemme+päiväkotiin.+Minua+haittaa+se,+että+joudun+jättämään+itkevän+lapsen+oven+taakse.+Päiväkodin+työntekijät+toistavat+tottumis-sanaa,+kun+he+vaativat+vanhempaa+poistumaan+päiväkodista.+Kuitenkin+jos+lähtökohta+on+lapsen+kunnioitus,+niin+pitäisi+lähteä+niin,+että+lapselle+jää+hyvä+olo.+Siksi+ajattelin+olla+siellä+ja+esitellä+lapseni+tädeille+ja+lapsille.+Esittely+on+sosiaalista+toimintaa+aikuisten+maailmassa+ja+lapsen+maailmassa+se+saa+lapsen+hyväksymään+tunnetasolla+toisen+ihmisen.+Päiväkodin+tädillä+on+kuitenkin+vaatimus+vanhemman+poistumisesta+ja+vetoamisesta+tottumiseen,+kun+lapsi+itkee.+Ja+päiväkoti+ei+ole+sallittu+tila+vanhemmille.+Tuolloin+oli+aamiainen+ja+rakentelin+tornia+lapseni+kanssa.+Hänen+itkunsa+katosi.++Kun+lapsi+oli+rauhallinen,+ehdotin+puurolautasen+tuomista.+Silti+tädit+vaativat+minua+poistumaan+"koska+silloin+lapsi+ei+totu".+Jouduin+selittämään,+että+odotetaan+vähän,+että+se+asettuu+ja+ei+silloin+kun+lapsi+itkee.+Ja+että+kun+puuro+on+edessä,+se+antaa+konseptin+syömisestä.+Tunsin+oman+oloni+paineen+alaiseksi+ja+lähdin+liian+aikaisin.+Pelkkä+torni+ei+ollut+tarpeeksi+rauhoittumiselle+ja+puuro+ei+ollut+vielä+kiinnostanut.++Itku+alkoi+heti+kun+sanoin+lapselle+poistuvani.+Päiväkodin+tädin+mielestä+kyse+on+tottumisen+puutteesta,+mutta+kyse+on+todella+vain+vieraasta+paikasta,+johon+ymmärtävä+vanhempi+ei+jätä+yksin+ennen+kuin+se+tuntuu+turvalliselta.+Katsoin+ikkunasta+ja+täti+sentään+piteli+lasta+leluhyllyillä+eikä+aamupuuron+edessä,+joka+ei+ole+ikävää.++Lisäksi+päiväkodin+täti+on+pakottava,+eli+hän+tulee+lapsen+lähelle+ilman+esittelyä+tai+tottumista,+puhuttelee+ihan+niin+kuin+tuttua+ja+ottaa+syliin.+Vanhempana+haluaisin+estää+tädin+lähentelyn,+ei+siksi+että+minua+haittaa+lapsen+jättäminen+päiväkotiin+vaan+siksi,+että+täti+ei+ole+tullut+sinuiksi.+En+kuitenkaan+uskalla,+koska+silloin+"rikon+normia"+siitä,+että+vanhempi+ei+ole+este+päiväkodin+toiminnalle.+Ajattele+sitä+omalta+kannaltasi.+Moi,+olen+T,+minä+olen+sinussa+kiinni+heti,+heti,+heti!+Tätä+tunnetta+lapsen+pitäisi+kestää?+Päiväkodin+tädillä+on+ennakkoluulo,+että+lapselle+on+ihan+sama,+kuka+häntä+pitelee.+Se+on+autoritaarista,+kun+on+pakko+edetä+totuttautumiseen+pakolla.+Se+kieltää+lapsen+tunteet,+sosiaalisuuden+ja+asettaa+päiväkodin+normaalin+toiminnan+niiden+edelle.+Tämä+pitäisi+muuttaa+siten,+että+vanhemmat+todella+ovat+lapsen+kanssa,+kunnes+hänelle+on+turvallista+jäädä+sinne.
22.09.2020 09:22
Veimme+lapsemme+päiväkotiin.+Minua+haittaa+se,+että+joudun+jättämään+itkevän+lapsen+oven+taakse.+Päiväkodin+työntekijät+toistavat+tottumis-sanaa,+kun+he+vaativat+vanhempaa+poistumaan+päiväkodista.+Kuitenkin+jos+lähtökohta+on+lapsen+kunnioitus,+niin+pitäisi+lähteä+niin,+että+lapselle+jää+hyvä+olo.+Siksi+ajattelin+olla+siellä+ja+esitellä+lapseni+tädeille+ja+lapsille.+Esittely+on+sosiaalista+toimintaa+aikuisten+maailmassa+ja+lapsen+maailmassa+se+saa+lapsen+hyväksymään+tunnetasolla+toisen+ihmisen.+Päiväkodin+tädillä+on+kuitenkin+vaatimus+vanhemman+poistumisesta+ja+vetoamisesta+tottumiseen,+kun+lapsi+itkee.+Ja+päiväkoti+ei+ole+sallittu+tila+vanhemmille.+Lisäksi+päiväkodin+täti+on+pakottava,+eli+hän+tulee+lapsen+lähelle+ilman+esittelyä+tai+tottumista,+puhuttelee+ihan+niin+kuin+tuttua+ja+ottaa+syliin.+Vanhempana+haluaisin+estää+tädin+lähentelyn,+ei+siksi+että+minua+haittaa+lapsen+jättäminen+päiväkotiin+vaan+siksi,+että+täti+ei+ole+tullut+sinuiksi.+En+kuitenkaan+uskalla,+koska+silloin+"rikon+normia"+siitä,+että+vanhempi+ei+ole+este+päiväkodin+toiminnalle.+Ajattele+sitä+omalta+kannaltasi.+Moi,+olen+T,+minä+olen+sinussa+kiinni+heti,+heti,+heti!+Tätä+tunnetta+lapsen+pitäisi+kestää?+Päiväkodin+tädillä+on+ennakkoluulo,+että+lapselle+on+ihan+sama,+kuka+häntä+pitelee.+Se+on+autoritaarista,+kun+on+pakko+edetä+totuttautumiseen+pakolla.+Se+kieltää+lapsen+tunteet,+sosiaalisuuden+ja+asettaa+päiväkodin+normaalin+toiminnan+niiden+edelle.+Tämä+pitäisi+muuttaa+siten,+että+vanhemmat+todella+ovat+lapsen+kanssa,+kunnes+hänelle+on+turvallista+jäädä+sinne.
22.09.2020 08:51
Edelleen+se+nöyryytys+ei+tapahdu+vain+amkissa+vaan+telkkarissa.+Näitä+arvoja+ja+työnantajan+mielivaltaa+tukevia+asenteita+levitetään+lastenkasvatuksessa+ja+viihteessä.+Ne+voi+lukea+niin,+että+se+sanoma+on+ympätty+sinne
16.09.2020 19:10
Se+mielivalta+tuli+takaisin+uusliberalismissa.+Uuskolonialismi.+90-luvun+lama+lopetti+aivan+juuri+ne+instituutiot,+jotka+sosiaalidemokraatit+loivat+sodan+jälkeen.+Tämä+historia+on+selvä+nakki.+Nyt+on+kyse+AMKn+todellisesta+törkeydestä+ja+siitä,+että+nuorten+ei+pitäisi+joutua+siihen+hölynpölyyn+.
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/0896920520929966
From+COVID-19+to+the+End+of+Neoliberalism
Alfredo+Saad-Filho
First+Published+May+29,+2020
16.09.2020 16:27
Tämä+ei+vielä+ihan+riitä+kuvaukseksi.+Heillä+on+liikaa+valtaa,+mutta+se+moraalinen+höpinä+ja+nöyryytys,+joka+aloitettiin+AMKn+perustamisella,+ja+jonka+funktio+on+tukea+sitä+valtaa,+on+hys+hys+asia.+Se+on+mätä+sormi,+joka+pitää+leikata+pois,+tai+muuten+yhteiskunta+kuolee.
16.09.2020 16:21
53 / 54