Lastensuojelu haluaa tuhota minut

Meilläkin on käsittämätön hätä ja sossun väitteet ovat todenvastaisia eikä niitä pysty kyseenalaistamaan. Olimme terveitä, säännöllisiä ja iloisia. Auttakaa joku meitä tätä viranomaista vastaan! Näyttää siltä, että sossu on päättänyt pitää huostaanoton voimassa, eikä keskustelu pysäytä sitä. On ironista, että lapsi viedään huostaanottoperheeseen, vaikka tilanteemme on hyvä. Se toimenpide on niin tuhoavaa, ettei sosiaalityöntekijän tai "sosiaalilautakunnan" tahtoa voi tajuta. Minut ollaan tuhoamassa ihan täysin. Menetin poikani ja poikani menetti minut. Tulevaisuuteni yksin keskustelua pyydellessä vihamielisessä kaupungissa on epäselvä.

125

3500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhemman tukisuunnitelma ja neuvottelut puolen vuoden välein ovat mahdoton tapa jatkaa. Sinä aikana koen henkistä väkivaltaa ja kaipaan lastani. Omat toiveeni ja suunnitelmani ovat jäädytetty.

      • Anonyymi

        Mihinkä he katsovat sinun tarvitsevan tukea?
        Esitä asiasi lapsen hyvinvointiin vetoamalla. Ei se höykkyytys ole hyvästä. Pysyvyys on.
        Mieti mitä hyvää tarjoaisit lapsellesi ja esitä se heille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihinkä he katsovat sinun tarvitsevan tukea?
        Esitä asiasi lapsen hyvinvointiin vetoamalla. Ei se höykkyytys ole hyvästä. Pysyvyys on.
        Mieti mitä hyvää tarjoaisit lapsellesi ja esitä se heille.

        Ei mihinkään. Hän sanoi, ettei minusta täydy olla huolissaan. Sitten kun kieltäydyin, hän vaati psykologin tutkimuksia. Esitin jo, että lapsi voi hyvin ja minä en höykytä koskaan. Hän ei uskonut vaan vetosi toisen tahallaan vahingollisiin merkintöihin. Pyysin keskustelua, mutta hän kieltäytyi, koska hän väitti, että manipuloin häntä. Lapseni vietiin tahallaan luodun vahingollisen narratiivin perusteella ja puolen vuoden päästä hän voi halutessaan luoda sitä lisää, tai uskoo byrokraattista merkintähistoriaa. On selvä, että he eivät halua lopettaa huostaanottoa ja hallinto-oikeuden 9 kk jono on myös mahdoton henkisen väkivallan ja lapsen menettämisen aikana. Oikeus ei myöskään usko tarinaa "tahallisesti luodusta vahingollisesta narratiivista" ja pitää sosiaalilautakuntaa uskottavana viranomaistahona. Sosiaalityöntekijällä on laillinen vapaus haluta tai olla haluamatta, vääristellä tai olla vääristelemättä, ottaa huostaan tai ei ottaa. Minun on pakko hylätä lapsiparkani ja lähteä, tai muuten en jaksa elää.


      • Anonyymi

        Suomessa lastensuojelusta vastaavat ei joudu syytteeseen kun pikkulapsi kuolee väkivaltaisessa perheessä. Isopalkkaiset herrat ei välitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa lastensuojelusta vastaavat ei joudu syytteeseen kun pikkulapsi kuolee väkivaltaisessa perheessä. Isopalkkaiset herrat ei välitä.

        Saavat tehdä mitä vaan. Sossu ei joudu vastuuseen. Kuinka nukkuvat yönsä?


    • Anonyymi

      Kantelu aluehallintovirastoon tai Valviraan!

      • 9 kk tuskan jälkeen Valvira: Emme ota kantaa yksittäisiin..."

        toisten 9 kk jälkeen AVI: "Sosiaalityöntekijä on toiminut lainmukaisesti. Laki ei kiellä huostaanottoa." Tähän ei saa hakea muutosta valittamalla.

        Valitusta ei käsitellä kuin yhdessä kerrallaan.


      • Anonyymi

        täällä jyväskylässä eivät tehneet asiakas suunitelmaa meille vanhemille eivät kun nää ei tartee noudataa minkäänlaista lakia näin suomessa tapahtuu poika on ollut kohta 11.5-22 siitä lähtien nuorisokodissa harutie10 vaajakoski poika on nyt psykiatrian osastolla k7 suljetulla osastolla kärsii psykoosista niin muutakaa tänne niin täällä seuraa kärsimys nää tammat hypii vaan silmille nova kuluu samaan kategoriaan tää on jyväskylän malli huput pälle vaan naamoille ja nevadaan


    • Anonyymi

      Huomaan että hätäsi on suuri. Onko sinulla perhettä auttamassa? Tai hyvää ystävää tukena? Käy juttelemassa diakoniatyöntekijän kanssa ja mieti kuinka saat olla lapsesi kanssa yhdessä, rauhassa. Yritä nyt pysyä vahvana ja lujana painajaisesta huolimatta että tasapainoinen olet jatkossakin.
      Oletko käynyt oikeusaoutoimistossa pyytämässä apua?
      Etsi jos olisi tukiryhmää saman kokeneilla.
      Jos olet rohkea anna haastattelu lehteen. Asiasta puhuminen saattaisi ajan kanssa murtaa vaitiolovalvollisuuden taakse jääviä epäselvyyksiä.
      Se sijoitus on usein pahasta, viimeksi luin että useat sijoitetut (sanahirviö) lapset kärsivät ahdistuksesta. Voimia ja parempaa huomista.

      • Tarinamme

        Minä ja lapseni olemme oireettomia avioerotilanteessa, jossa sosiaalityöntekijä tunnusti olevani okei ja kieltäydyin avohuollosta. Silloin hänen esimiehensä ja hän loivat tahallisesti vahingollisen narratiivin, koska he olivat päättäneet tehdä huostaanoton. Olimme asiakkaita parisuhdeongelman takia ja se on päättynyt. Meillä oli avohuollon tukitoimia, jotka oli suunnattu lapsenhoitoon, vaikka pyysin tukea parisuhteeseen. Minä olin hyvä vanhempi, äiti ei. Äiti teki kreisejä muutoksia avioerossa ja minä pidin kynsin hampain kiinni lapseni perusturvallisuuden tunteesta. Minimoin haitat ja huolehdin hänestä hyvin olosuhteista riippumatta. Niskuroin sosiaalityöntekijää ja päiväkotia vastaan. Kaikki valheet kohdistettiin minuun rangaistuksena kieltäytymisestä. Lapseni on pysyvästi poissa.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tarinamme

        Minä ja lapseni olemme oireettomia avioerotilanteessa, jossa sosiaalityöntekijä tunnusti olevani okei ja kieltäydyin avohuollosta. Silloin hänen esimiehensä ja hän loivat tahallisesti vahingollisen narratiivin, koska he olivat päättäneet tehdä huostaanoton. Olimme asiakkaita parisuhdeongelman takia ja se on päättynyt. Meillä oli avohuollon tukitoimia, jotka oli suunnattu lapsenhoitoon, vaikka pyysin tukea parisuhteeseen. Minä olin hyvä vanhempi, äiti ei. Äiti teki kreisejä muutoksia avioerossa ja minä pidin kynsin hampain kiinni lapseni perusturvallisuuden tunteesta. Minimoin haitat ja huolehdin hänestä hyvin olosuhteista riippumatta. Niskuroin sosiaalityöntekijää ja päiväkotia vastaan. Kaikki valheet kohdistettiin minuun rangaistuksena kieltäytymisestä. Lapseni on pysyvästi poissa.

        Sinä olet aina lapsesi vanhempi, kukaan ei sitä pois vie.
        Yritä jaksaa kirjoittaa lapsiasiavaltuutetulle tapauksestanne. Yritä pyytää häneltä apua.
        (Aiemmin kirjoitin "höykkyytys on pahasta", tarkoitin sitä että kun lasta aletaan eri paikkoihin sijoittelemaan. Se on traumaattista ja vahingollista paitsi jos on todella mahdottomat ja vaaralliset kasvuolosuhteet.)
        Ikävä on tilanne tällä hetkellä. Pystytkö mitenkään tekemään yhteistyötä niitten virkailijoitten kanssa? Yritä? Elä anna hetkeäkään yhteistä aikaa lapsesi kanssa pois eläkä luovuta. Vaikeaa se varmasti tulisi olemaan kaiken tän jälkeen. Asennoituisit ettei muulla kuin lapsen parhaalla ole merkitystä ja näytä/vakuuta että lapsi voi hyvin kanssasi.
        Kai heidän jotenkin pitää perustella tekemisiään ja jatkossa voisi olla toinen ääni kellossa.
        Hiljaa hyvää tulee. Suunittele mielessäsi toimintasuunnitelma että kaikki olisi taas hyvin, ennallaan.
        Onneksi joku oli laittanut juristin yht.tiedot. Kysy myös häneltä neuvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet aina lapsesi vanhempi, kukaan ei sitä pois vie.
        Yritä jaksaa kirjoittaa lapsiasiavaltuutetulle tapauksestanne. Yritä pyytää häneltä apua.
        (Aiemmin kirjoitin "höykkyytys on pahasta", tarkoitin sitä että kun lasta aletaan eri paikkoihin sijoittelemaan. Se on traumaattista ja vahingollista paitsi jos on todella mahdottomat ja vaaralliset kasvuolosuhteet.)
        Ikävä on tilanne tällä hetkellä. Pystytkö mitenkään tekemään yhteistyötä niitten virkailijoitten kanssa? Yritä? Elä anna hetkeäkään yhteistä aikaa lapsesi kanssa pois eläkä luovuta. Vaikeaa se varmasti tulisi olemaan kaiken tän jälkeen. Asennoituisit ettei muulla kuin lapsen parhaalla ole merkitystä ja näytä/vakuuta että lapsi voi hyvin kanssasi.
        Kai heidän jotenkin pitää perustella tekemisiään ja jatkossa voisi olla toinen ääni kellossa.
        Hiljaa hyvää tulee. Suunittele mielessäsi toimintasuunnitelma että kaikki olisi taas hyvin, ennallaan.
        Onneksi joku oli laittanut juristin yht.tiedot. Kysy myös häneltä neuvoa.

        Ei se lapsiasiavaltuutettu voikkaan ottaa kantaa tapaukseen, näin ymmärsin mutta oikeusasiamiehelle voi kannella.
        Raskasta varmasti samaa asiaa valittaa ja odottaa päätöstä.
        Siihen pitää selvästi laittaa mihinkä ei ole tyytyväinen virkailijoitten toiminnassa. Kärsivällisyyttä ja voimia. Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet aina lapsesi vanhempi, kukaan ei sitä pois vie.
        Yritä jaksaa kirjoittaa lapsiasiavaltuutetulle tapauksestanne. Yritä pyytää häneltä apua.
        (Aiemmin kirjoitin "höykkyytys on pahasta", tarkoitin sitä että kun lasta aletaan eri paikkoihin sijoittelemaan. Se on traumaattista ja vahingollista paitsi jos on todella mahdottomat ja vaaralliset kasvuolosuhteet.)
        Ikävä on tilanne tällä hetkellä. Pystytkö mitenkään tekemään yhteistyötä niitten virkailijoitten kanssa? Yritä? Elä anna hetkeäkään yhteistä aikaa lapsesi kanssa pois eläkä luovuta. Vaikeaa se varmasti tulisi olemaan kaiken tän jälkeen. Asennoituisit ettei muulla kuin lapsen parhaalla ole merkitystä ja näytä/vakuuta että lapsi voi hyvin kanssasi.
        Kai heidän jotenkin pitää perustella tekemisiään ja jatkossa voisi olla toinen ääni kellossa.
        Hiljaa hyvää tulee. Suunittele mielessäsi toimintasuunnitelma että kaikki olisi taas hyvin, ennallaan.
        Onneksi joku oli laittanut juristin yht.tiedot. Kysy myös häneltä neuvoa.

        Tuo ei riitä kun lastensuojelu pitää pysäyttää. Menetin oikeuteni olla lähimmäiseni kanssa. Joudun vastaamaan äärimmäisiin mielenterveyssyytöksiin samalla kun menetän oman lapseni. Menetän lapseni kasvatuksen ja kehityksen sekä oman tulevaisuuteni 14 vuodeksi. Menetin oikeuteni saada lisää lapsia Suomessa, koska sosiaalityöntekijä hakee heidät synnytysosastolta huostaan. Sosiaalityöntekijä keksii tahallaan vahingollisia narratiiveja saadakseen jatkaa minun estämistä koko elämäni. Hän kieltäytyy keskustelemasta. Minua kohdellaan vaarallisena ja syyt ovat valhetta. Sosiaalityöntekijä keksii aina lisää valheita ja kukaan ei auta lastani ja minua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet aina lapsesi vanhempi, kukaan ei sitä pois vie.
        Yritä jaksaa kirjoittaa lapsiasiavaltuutetulle tapauksestanne. Yritä pyytää häneltä apua.
        (Aiemmin kirjoitin "höykkyytys on pahasta", tarkoitin sitä että kun lasta aletaan eri paikkoihin sijoittelemaan. Se on traumaattista ja vahingollista paitsi jos on todella mahdottomat ja vaaralliset kasvuolosuhteet.)
        Ikävä on tilanne tällä hetkellä. Pystytkö mitenkään tekemään yhteistyötä niitten virkailijoitten kanssa? Yritä? Elä anna hetkeäkään yhteistä aikaa lapsesi kanssa pois eläkä luovuta. Vaikeaa se varmasti tulisi olemaan kaiken tän jälkeen. Asennoituisit ettei muulla kuin lapsen parhaalla ole merkitystä ja näytä/vakuuta että lapsi voi hyvin kanssasi.
        Kai heidän jotenkin pitää perustella tekemisiään ja jatkossa voisi olla toinen ääni kellossa.
        Hiljaa hyvää tulee. Suunittele mielessäsi toimintasuunnitelma että kaikki olisi taas hyvin, ennallaan.
        Onneksi joku oli laittanut juristin yht.tiedot. Kysy myös häneltä neuvoa.

        Toinen vanhempi voitti hallinto-oikeuden jutun, joka totesi, ettei huostaanottoa ole tarvetta haastaa. Sen jälkeen sosiaalityöntekijä päätti rajoittaa hänen kontaktiaan lapseen. Nyt hän haluaa perustaa Lastensuojelun rikkomat -yhdistyksen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet aina lapsesi vanhempi, kukaan ei sitä pois vie.
        Yritä jaksaa kirjoittaa lapsiasiavaltuutetulle tapauksestanne. Yritä pyytää häneltä apua.
        (Aiemmin kirjoitin "höykkyytys on pahasta", tarkoitin sitä että kun lasta aletaan eri paikkoihin sijoittelemaan. Se on traumaattista ja vahingollista paitsi jos on todella mahdottomat ja vaaralliset kasvuolosuhteet.)
        Ikävä on tilanne tällä hetkellä. Pystytkö mitenkään tekemään yhteistyötä niitten virkailijoitten kanssa? Yritä? Elä anna hetkeäkään yhteistä aikaa lapsesi kanssa pois eläkä luovuta. Vaikeaa se varmasti tulisi olemaan kaiken tän jälkeen. Asennoituisit ettei muulla kuin lapsen parhaalla ole merkitystä ja näytä/vakuuta että lapsi voi hyvin kanssasi.
        Kai heidän jotenkin pitää perustella tekemisiään ja jatkossa voisi olla toinen ääni kellossa.
        Hiljaa hyvää tulee. Suunittele mielessäsi toimintasuunnitelma että kaikki olisi taas hyvin, ennallaan.
        Onneksi joku oli laittanut juristin yht.tiedot. Kysy myös häneltä neuvoa.

        Minulta viedään pois juuri vanhemmuus ja minun pitäisi vain elää ilman lastani, ja hänen ilman isää. Hänelle tehdään pakkoisä ja pakkoäiti pakkokodissa. Et voi kaunistella sitä.

        Olen kirjoittanut lapsiasiavaltuutetulle, Mannerheimin lastensuojeluliitolle, Lastensuojelun keskusliitolle, THL:ään, oikeuskanslerille, AVI:lle, käräjäoikeudelle, hallinto-oikeudelle, poliisille, perheneuvolalle, psykologille, aikuissosiaalityölle, lastensuojelupäällikölle, johtavalle sosiaalityöntekijälle ja sosiaalityöntekijälle.

        Meillä ei ole eri paikkoihin sijoittelua. Tein isänä kaiken oikein perusluottamuksen ja perusturvallisuuden takaamiseksi. Minä tiedän mitä ne ovat.

        Virkailija kieltäytyy keskustelemasta. Hän antaa ajan kerran kahdessa kuukaudessa, jolloin olen täysin yksin vääryydenkokemukseni kanssa. Ei terapialla voi korjata virkailijan valheita.

        Olen todistanut, että tein kaiken oikein lapselle ja hän voi aina hyvin seurassani, mutta sosiaalityöntekijä ei suostu keskustelemaan. Heidän ei täydy todistaa, miten syytös näkyy käytännössä lapsen ollessa seurassani.

        Minulle ei anneta suunnitelmaa vaan minut on heitetty sivuun soveltumattomana. Sosiaalityöntekijä eristää minut perheestäni ja yhteiskunnasta.

        Jos sanon, että olen sairas ja menen mielelläni tutkimuksiin ja odotan sen kolme vuotta, että tilanteeni paranee, sosiaalityöntekijä voi silti haluta estää minua ilman todisteita. Lisäksi en ole sairas vaan iloinen ja terve isä.

        - Tahdonvastainen huostaanotto käsitellään hallinto-oikeudessa (HAO). Hallinto-oikeuskäsittely on erilainen kuin vaikkapa rikosasian käsittely käräjillä. Tosiseikkaselvittely puuttuu eli sosiaalityöntekijöiden väittämien todenperäisyyttä ei tutkita.

        - Perhe häviää jutun 93 prosentissa tapauksista.

        - Hallinto-oikeuskäsittelyssä hallinto-oikeus käsittelee vain muotoseikkoja, siis että viranomainen on hoitanut keikan muodollisesti oikein. Kirjauksia se ei enää tutki, joten ennen oikeudenkäyntiä pyydä kaikki aineisto lastensuojelusta sekä oikeudenkäynnin kuluessa käytä tilaisuus vastaselityksen antovaiheessa kiistää esitetyt faktat.

        Tämä on siis valitusväylä vanhemmille, joiden kanssa sosiaalityöntekijä ei suostu keskustella.

        http://www.lokakuunliike.com/opasinfo.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se lapsiasiavaltuutettu voikkaan ottaa kantaa tapaukseen, näin ymmärsin mutta oikeusasiamiehelle voi kannella.
        Raskasta varmasti samaa asiaa valittaa ja odottaa päätöstä.
        Siihen pitää selvästi laittaa mihinkä ei ole tyytyväinen virkailijoitten toiminnassa. Kärsivällisyyttä ja voimia. Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin.

        Tottakai lapsiasiavaltuutettu voi ottaa kantaa. Se on hänen työ.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tarinamme

        Minä ja lapseni olemme oireettomia avioerotilanteessa, jossa sosiaalityöntekijä tunnusti olevani okei ja kieltäydyin avohuollosta. Silloin hänen esimiehensä ja hän loivat tahallisesti vahingollisen narratiivin, koska he olivat päättäneet tehdä huostaanoton. Olimme asiakkaita parisuhdeongelman takia ja se on päättynyt. Meillä oli avohuollon tukitoimia, jotka oli suunnattu lapsenhoitoon, vaikka pyysin tukea parisuhteeseen. Minä olin hyvä vanhempi, äiti ei. Äiti teki kreisejä muutoksia avioerossa ja minä pidin kynsin hampain kiinni lapseni perusturvallisuuden tunteesta. Minimoin haitat ja huolehdin hänestä hyvin olosuhteista riippumatta. Niskuroin sosiaalityöntekijää ja päiväkotia vastaan. Kaikki valheet kohdistettiin minuun rangaistuksena kieltäytymisestä. Lapseni on pysyvästi poissa.

        Ota asianajaja. Pysy rauhallisena. Tsemppiä!


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tuo ei riitä kun lastensuojelu pitää pysäyttää. Menetin oikeuteni olla lähimmäiseni kanssa. Joudun vastaamaan äärimmäisiin mielenterveyssyytöksiin samalla kun menetän oman lapseni. Menetän lapseni kasvatuksen ja kehityksen sekä oman tulevaisuuteni 14 vuodeksi. Menetin oikeuteni saada lisää lapsia Suomessa, koska sosiaalityöntekijä hakee heidät synnytysosastolta huostaan. Sosiaalityöntekijä keksii tahallaan vahingollisia narratiiveja saadakseen jatkaa minun estämistä koko elämäni. Hän kieltäytyy keskustelemasta. Minua kohdellaan vaarallisena ja syyt ovat valhetta. Sosiaalityöntekijä keksii aina lisää valheita ja kukaan ei auta lastani ja minua.

        Hei. Ei sosiaalityöntekijällä ole pätevyyttä arvioida kenenkään mielenterveyttä vaikka niin koittavat.

        Ota asianajaja. Tsemppiä


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Minulta viedään pois juuri vanhemmuus ja minun pitäisi vain elää ilman lastani, ja hänen ilman isää. Hänelle tehdään pakkoisä ja pakkoäiti pakkokodissa. Et voi kaunistella sitä.

        Olen kirjoittanut lapsiasiavaltuutetulle, Mannerheimin lastensuojeluliitolle, Lastensuojelun keskusliitolle, THL:ään, oikeuskanslerille, AVI:lle, käräjäoikeudelle, hallinto-oikeudelle, poliisille, perheneuvolalle, psykologille, aikuissosiaalityölle, lastensuojelupäällikölle, johtavalle sosiaalityöntekijälle ja sosiaalityöntekijälle.

        Meillä ei ole eri paikkoihin sijoittelua. Tein isänä kaiken oikein perusluottamuksen ja perusturvallisuuden takaamiseksi. Minä tiedän mitä ne ovat.

        Virkailija kieltäytyy keskustelemasta. Hän antaa ajan kerran kahdessa kuukaudessa, jolloin olen täysin yksin vääryydenkokemukseni kanssa. Ei terapialla voi korjata virkailijan valheita.

        Olen todistanut, että tein kaiken oikein lapselle ja hän voi aina hyvin seurassani, mutta sosiaalityöntekijä ei suostu keskustelemaan. Heidän ei täydy todistaa, miten syytös näkyy käytännössä lapsen ollessa seurassani.

        Minulle ei anneta suunnitelmaa vaan minut on heitetty sivuun soveltumattomana. Sosiaalityöntekijä eristää minut perheestäni ja yhteiskunnasta.

        Jos sanon, että olen sairas ja menen mielelläni tutkimuksiin ja odotan sen kolme vuotta, että tilanteeni paranee, sosiaalityöntekijä voi silti haluta estää minua ilman todisteita. Lisäksi en ole sairas vaan iloinen ja terve isä.

        - Tahdonvastainen huostaanotto käsitellään hallinto-oikeudessa (HAO). Hallinto-oikeuskäsittely on erilainen kuin vaikkapa rikosasian käsittely käräjillä. Tosiseikkaselvittely puuttuu eli sosiaalityöntekijöiden väittämien todenperäisyyttä ei tutkita.

        - Perhe häviää jutun 93 prosentissa tapauksista.

        - Hallinto-oikeuskäsittelyssä hallinto-oikeus käsittelee vain muotoseikkoja, siis että viranomainen on hoitanut keikan muodollisesti oikein. Kirjauksia se ei enää tutki, joten ennen oikeudenkäyntiä pyydä kaikki aineisto lastensuojelusta sekä oikeudenkäynnin kuluessa käytä tilaisuus vastaselityksen antovaiheessa kiistää esitetyt faktat.

        Tämä on siis valitusväylä vanhemmille, joiden kanssa sosiaalityöntekijä ei suostu keskustella.

        http://www.lokakuunliike.com/opasinfo.html

        Hanki asianajaja. Hän auttaa asiassa.

        Ei sossu voi todeta kenenkään mielenterveyttä vaikka koittaisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se lapsiasiavaltuutettu voikkaan ottaa kantaa tapaukseen, näin ymmärsin mutta oikeusasiamiehelle voi kannella.
        Raskasta varmasti samaa asiaa valittaa ja odottaa päätöstä.
        Siihen pitää selvästi laittaa mihinkä ei ole tyytyväinen virkailijoitten toiminnassa. Kärsivällisyyttä ja voimia. Toivottavasti asia ratkeaa parhain päin.

        On tapauksia joissa lapsi on erotettu vanhemmistaan väärillä perusteilla, mutta usein on niin että perustelut ovat tärkeä osa prosessia .
        Kai niillä nyt jotain on ollut takataskussa kun kerran ottavat lapsen pois , ja siitä pitäisi saada keskustella , mielellään suklainen tai ystävä mukana etteivät pääse sanomaan vääristelttyä juttua.
        Nämä on kipeitä asioita aina vanhemmille ja vaan ajatuskin että olisin itse joutunut kokemaan lapsen huoltoon oton karmaiseva .
        Kyllä sinun on saatava keskustelu aikaan niiden kanssa ja kuunnella tarkkaan mitä he sanovat ja ajatella sitä sanomaa että onko se relevanttia ja vaikka noteerata paperille mitä on sanottu.
        Monessa tapauksessa on myös lapsen huoltoon otto tarpeellinen asia on aina yksityiskohtainen


    • Anonyymi

      Valitettavasti sosiaalitoimi on joiltakin osin, eritoten tässä lastensuojeluasiassa, kuin valtio valtiossa ja voi toimia itsenäisesti normaalin lainvalvonnan ulottumattomissa vetoamalla salassapitosäännöksiin hämärälapsibisnestoimintaansa peitelläkseen.

      • Anonyymi

        Läpinäkyvyydellä taattaisiin ettei oikeusmurhia eikä väärinkäytöksiä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpinäkyvyydellä taattaisiin ettei oikeusmurhia eikä väärinkäytöksiä olisi.

        Voihan joskus käydä niin ettei henkinen terveys ole asioista päättävällä kohdallaan (inhimillistä) ja asiakkaat joutuvat siitä kärsimään. Kyllä jonkun pitäisi valvoa toimintaa.


    • Anonyymi

      Erittäin kokenut lapsioikeusjuristi on varatuomari Leeni Ikonen
      Sivut: https://leeniikonen(piste)fi
      https://knuutilaki(piste)net

      Säköposti:
      leeni.ikonen(at)knuutilaki.net

      • Hän vastasi, että tekee tällä hetkellä puhelinkonsultaatioita. Lisäksi hallinto-oikeus rikkoo lakia Sinne on täysin turha valittaa.

        - Tahdonvastainen huostaanotto käsitellään hallinto-oikeudessa (HAO). Hallinto-oikeuskäsittely on erilainen kuin vaikkapa rikosasian käsittely käräjillä. Tosiseikkaselvittely puuttuu eli sosiaalityöntekijöiden väittämien todenperäisyyttä ei tutkita.

        - Perhe häviää jutun 93 prosentissa tapauksista.

        - Hallinto-oikeuskäsittelyssä hallinto-oikeus käsittelee vain muotoseikkoja, siis että viranomainen on hoitanut keikan muodollisesti oikein. Kirjauksia se ei enää tutki, joten ennen oikeudenkäyntiä pyydä kaikki aineisto lastensuojelusta sekä oikeudenkäynnin kuluessa käytä tilaisuus vastaselityksen antovaiheessa kiistää esitetyt faktat.


    • Viime aikoina minulta on kielletty isäni, äiti ja lapseni tapaaminen.

      Viimeiset viisi kuukautta minulla on oikeus nähdä lastani vain kaksi tuntia viikossa valvotussa tilassa. Menimme valvottuna viereiselle kentälle ajamaan polkupyörällä tai stigalla. Nyt minun pitää istua oven takana, kun lapseni tuodaan sisään.

      Lähetin viisi kuukautta väliaikaiselle sijoitusperheelle viestit. Halusin, että se sanotaan juuri niin kuin sanon, eikä vain että "isäsi sanoo hyvää yötä". Nyt sosiaalityöntekijä on kieltänyt heitä vastaamasta

      "Lapseni. Hyvää yötä! Ja kauniita unia! Toivoo isä".
      "Lapseni. Hyvää huomenta! Toivoo isä".

      "Kerrottu".

      Sosiaalityöntekijä ei vastaa pyyntöihin saada lupaa jatkaa näitä.

      • Anonyymi

        Pystytkö avaamaan tapaustasi vähän enemmän? Mitä on tapahtunut että asiat ovat nyt tässä pisteessä? Oletko miettinyt ja suunnutellut mitä olisi tehtävä että tilanne korjaantuisi?
        Haluat muutosta ymmärrettävästi mutta vastapuoli haraa vastaan tällä hetkellä.
        Kuinka siitä selviäisi eteenpäin jotta tilanne muuttuisi?


      • Minulle lähetettiin allekirjoituspaperi edunvalvojan määräämiseksi. Se oli naamioitu lapsen "itsenäisyysvarojen kerryttämiseksi". Edunvalvoja tarkoittaa, että meidän pitää ilmoittaa hänelle kaikki ulkomaanmatkat ja päätökset niin kauan kuin lapsi on täysi-ikäinen. Vastasin paperiin pyytämällä keskustelua väärinkäsitysten korjaamiseksi ja huostaanoton lopettamiseksi. Lastensuojelutoimisto vastasi sovintoyritykseeni ohittamalla minut täysin ja haastamalla minut käräjäoikeuteen, jossa joudun maksamaan oikeudenkäyntikulut ja lapselleni pakotetaan edunvalvoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö avaamaan tapaustasi vähän enemmän? Mitä on tapahtunut että asiat ovat nyt tässä pisteessä? Oletko miettinyt ja suunnutellut mitä olisi tehtävä että tilanne korjaantuisi?
        Haluat muutosta ymmärrettävästi mutta vastapuoli haraa vastaan tällä hetkellä.
        Kuinka siitä selviäisi eteenpäin jotta tilanne muuttuisi?

        Sitä on tapahtunut, että lastensuojelutoimisto polkee itsenäisen ajattelu- ja päätöksentekokykyni ja vei lapseni saadakseen harjoittaa viranomaisvaltaa. Me olemme väkivallan kohteena ja se kaikki on laillisesti perusteltua. Isyyteni ja elämäni on lastensuojelun kohtelussa kuin linna, rautaovi heilahtaa ja vanki itkee yksinään vaikka seuraavat 14 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö avaamaan tapaustasi vähän enemmän? Mitä on tapahtunut että asiat ovat nyt tässä pisteessä? Oletko miettinyt ja suunnutellut mitä olisi tehtävä että tilanne korjaantuisi?
        Haluat muutosta ymmärrettävästi mutta vastapuoli haraa vastaan tällä hetkellä.
        Kuinka siitä selviäisi eteenpäin jotta tilanne muuttuisi?

        Minä ja poikani rakastamme toisiamme. Minä en ole tehnyt yhtään mitään väärin, päin vastoin, olen parempi kuin monet. Rakensin meille omistusasunnon. Hankin lapselle leluja ja harrastuksia ajatellen vuosia ennen. Seurasin eroavaa äitiä lapsen kanssa, koska lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. Hoidin lapset asiat silloin kun äiti ei. Minimoin äidin avioeron haitat ja hankin kalliin vuokra-asunnon vierestä, kun äidin kumppani muutti sisään. Pyysin lapsen osoitetta. Sosiaalityöntekijä ei tiennyt mikä vanhemmilla on hätänä ja pakotti lapsenhoidon tukea. Sitten hän myönsi, ettei viranomainen ole enää huolissaan minun käytöksestäni ja olen persoona. Kieltäydyin lastensuojelusta ja halusin itsenäistyä äidistä ja lastensuojelusta. Sosiaalilautakunta tekaisi tahallaan vahingollisen narratiivin, koska se halusi oikeuttaa piilossa tehdyn huostaanottopäätöksen. Pakotin lastensuojelun käynnistämään pakkotoimet toimimalla itsenäisen päätöksentekokykyni mukaan. He murhaavat minut pakkotoimien normaalin prosessin sanelemalla tavalla. Selvästi voisin pitää huolta lapsestani, jos saisin hänen osoitteensa takaisin ja äidin epävakaus ei haittaisi meitä. Sen pyytäminen sosiaalityöntekijältä on kielletty ja minut tehtiin valheellisesti epätoivotuksi henkilöksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö avaamaan tapaustasi vähän enemmän? Mitä on tapahtunut että asiat ovat nyt tässä pisteessä? Oletko miettinyt ja suunnutellut mitä olisi tehtävä että tilanne korjaantuisi?
        Haluat muutosta ymmärrettävästi mutta vastapuoli haraa vastaan tällä hetkellä.
        Kuinka siitä selviäisi eteenpäin jotta tilanne muuttuisi?

        Mitään ei ole tapahtunut. Ainoa olennainen asia on minun ja lapsen kiinteä suhde ja terveys. Kaikki muu on turha väite viranomaisen määräysvallan käyttämiseksi. Mitään ei ole tarvetta muuttaa tilanteen korjaamiseksi. Viranomainen on itse tuhonnut lapseni ja minun perheen. Minä haluan totuutta ja oikeutta, ja vastapuoli haluaa mustamaalata mielenterveyteni. Kaikki on lopussa. Kukaan ei tarkista sosiaalityöntekijän lausumien todenperäisyyttä. Tulevaisuuteni isänä, sinkkuna ja elämäni ainoat ihmiset menettäneenä on mieletön ja minun täytyy lähteä pois täältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö avaamaan tapaustasi vähän enemmän? Mitä on tapahtunut että asiat ovat nyt tässä pisteessä? Oletko miettinyt ja suunnutellut mitä olisi tehtävä että tilanne korjaantuisi?
        Haluat muutosta ymmärrettävästi mutta vastapuoli haraa vastaan tällä hetkellä.
        Kuinka siitä selviäisi eteenpäin jotta tilanne muuttuisi?

        Miksi haluat, että avaan tilannetta? Aiotko edustaa minua lakitieteellisesti tai sosiaalityössä? Sana VASTAPUOLI on osoitus rikoksesta. Sosiaalilautakunnan ja sosiaalityöntekijän ei pitäisi marginalisoida minua ja tuhoa minut Suomen valtion voimin


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Miksi haluat, että avaan tilannetta? Aiotko edustaa minua lakitieteellisesti tai sosiaalityössä? Sana VASTAPUOLI on osoitus rikoksesta. Sosiaalilautakunnan ja sosiaalityöntekijän ei pitäisi marginalisoida minua ja tuhoa minut Suomen valtion voimin

        Yritän miettiä ratkaisua että voisit olla poikasi kanssa jälleen.
        Olet joutunut viranomaisten hampaisiin ja tilanne on mennyt monimutkaiseksi.
        Vaikuttaa kertomaasi lukiessa että tässä maassa on tilanteita joissa kansalainen voidaan mitätöidä viranhaltijan toimesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritän miettiä ratkaisua että voisit olla poikasi kanssa jälleen.
        Olet joutunut viranomaisten hampaisiin ja tilanne on mennyt monimutkaiseksi.
        Vaikuttaa kertomaasi lukiessa että tässä maassa on tilanteita joissa kansalainen voidaan mitätöidä viranhaltijan toimesta.

        Minun ja poikani pitäisi odottaa määrämättömän määrän vuosia, että he tekevät virkatehtävänsä ja käyvät prosessin. lopettavat huostaanoton. Sitä emme halua tehdä, koska he voivat haluta jatkaa ja jatkaa sitä samanlaisten tahallisten vahingollisten syiden perusteella ja minun on luovuttava lapsikullastani voidakseni jatkaa elämää Ennen kuin se on liian myöhäistäja minun pitäisi olla narri ja mennä mielentilatutkimukseen, joka on nyt vain tällä hetkellä päällimmäinen narratiivi. Kiitos ratkaisuhakuisesta kommentistasi ja sitä olkapäätä sosiaalilautakunta ei myönnä. Hengissäsä selviäminen on kuitenkin helppoa, jos joko tottelen määräyksiä tai hylkään lapseni. niin kuin armeijassa, jos sanot luutnantille, että he ovat väärässä, joudut kuulusteluun. jos sanot sielläkin niin, sinut eristetään viiteryhmästä. Haluankin että suomalaiset lukevat kirjoitukseni ja tietävät mitä meille on tapahtunut.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Minun ja poikani pitäisi odottaa määrämättömän määrän vuosia, että he tekevät virkatehtävänsä ja käyvät prosessin. lopettavat huostaanoton. Sitä emme halua tehdä, koska he voivat haluta jatkaa ja jatkaa sitä samanlaisten tahallisten vahingollisten syiden perusteella ja minun on luovuttava lapsikullastani voidakseni jatkaa elämää Ennen kuin se on liian myöhäistäja minun pitäisi olla narri ja mennä mielentilatutkimukseen, joka on nyt vain tällä hetkellä päällimmäinen narratiivi. Kiitos ratkaisuhakuisesta kommentistasi ja sitä olkapäätä sosiaalilautakunta ei myönnä. Hengissäsä selviäminen on kuitenkin helppoa, jos joko tottelen määräyksiä tai hylkään lapseni. niin kuin armeijassa, jos sanot luutnantille, että he ovat väärässä, joudut kuulusteluun. jos sanot sielläkin niin, sinut eristetään viiteryhmästä. Haluankin että suomalaiset lukevat kirjoitukseni ja tietävät mitä meille on tapahtunut.

        ja mitä enemmän vastustan sosiaalilautakuntaa, sitä kauemmin kestää, että he antavat minun uudelleen totella, koska he sanovat, etten ole uskottava


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        ja mitä enemmän vastustan sosiaalilautakuntaa, sitä kauemmin kestää, että he antavat minun uudelleen totella, koska he sanovat, etten ole uskottava

        Jonkun puolueettoman sovittelijan pitäisi olla asiaa selvittelemässä sinun ja virkailijoitten välisessä erimielisyydessä. Voisikohan sovittelutoimistoon kuulua riita-asiana tämä tapauksesi koska selvästi haluat riitauttaa asian?
        Alun alkaen olisit ehkä saattanut tulla paremmin toimeen jonkin toisen virkailijan kanssa eikä näin pitkälle olisi tarvinnut mennä? Nyt on lausuntoja kertynyt pohjaksi ja ehkä sinut on hankalaksi leimattu joten virkailijan vaihdosta ei olisi enää hyötyä koska asenne ja suhtautuminen olisi sama ennakkotietojen vuoksi, todennäköisesti.
        Nyt ei saa luovuttaa. Voimia ja jaksamista.
        Toivottavasti muutosta tulee tilanteeseen. Pitäisihän nyt ainakin puheyhteyden toimia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun puolueettoman sovittelijan pitäisi olla asiaa selvittelemässä sinun ja virkailijoitten välisessä erimielisyydessä. Voisikohan sovittelutoimistoon kuulua riita-asiana tämä tapauksesi koska selvästi haluat riitauttaa asian?
        Alun alkaen olisit ehkä saattanut tulla paremmin toimeen jonkin toisen virkailijan kanssa eikä näin pitkälle olisi tarvinnut mennä? Nyt on lausuntoja kertynyt pohjaksi ja ehkä sinut on hankalaksi leimattu joten virkailijan vaihdosta ei olisi enää hyötyä koska asenne ja suhtautuminen olisi sama ennakkotietojen vuoksi, todennäköisesti.
        Nyt ei saa luovuttaa. Voimia ja jaksamista.
        Toivottavasti muutosta tulee tilanteeseen. Pitäisihän nyt ainakin puheyhteyden toimia!

        Kiitos ehdotuksesta. Kokeillaan. Sosiaalilautakunta ei pidä puheyhteyttä ja haastoi minut käräjille edunvalvojan määräämiseksi, kun pyysin keskustelua väärinkäsitysten korjaamisesta. Uusi sosiaalityöntekijä sanoi heti alussa, että manipuloin häntä ja keskustelu on turhaa, kun olen tehnyt väärin myös edellisen kanssa. Todellisuudessa väärin tekeminen on valhe, koska kieltäydyin lastensuojelusta ja he haluavat huostaanoton. Myös edellinen sosiaalityöntekijä veti vääriä johtopäätöksiä keskusteluista, joita ei voinut kyseenalaistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun puolueettoman sovittelijan pitäisi olla asiaa selvittelemässä sinun ja virkailijoitten välisessä erimielisyydessä. Voisikohan sovittelutoimistoon kuulua riita-asiana tämä tapauksesi koska selvästi haluat riitauttaa asian?
        Alun alkaen olisit ehkä saattanut tulla paremmin toimeen jonkin toisen virkailijan kanssa eikä näin pitkälle olisi tarvinnut mennä? Nyt on lausuntoja kertynyt pohjaksi ja ehkä sinut on hankalaksi leimattu joten virkailijan vaihdosta ei olisi enää hyötyä koska asenne ja suhtautuminen olisi sama ennakkotietojen vuoksi, todennäköisesti.
        Nyt ei saa luovuttaa. Voimia ja jaksamista.
        Toivottavasti muutosta tulee tilanteeseen. Pitäisihän nyt ainakin puheyhteyden toimia!

        Sovittelutoimisto kieltäytyi, koska he käsittelevät rikollisen ja uhrin tai yksilöiden kiistoja eikä viranomaisen ja yksilön kiistaa. Näin eri virastot suojelevat sosiaalilautakuntaa, joka on immuuni arvostelulle. Hallinto-oikeus ei käsittele sosiaalitekijän lausumien todenperäisyyttä vaan toteaa muotoseikat oikeiksi.


    • Anonyymi

      Hyvä katsoa Arman.juuri Tv tuli hänen ohjelma .Kun perekodista vietin kylmästi lapset.Jotka vihtyivät asuvat siellä vuosia.uusin vieraisin sijoituskohteisin. Sama voi peilata kun yddin perhestä lapsi otetan pis.TARVITAN 1 SOSIALITYÖN TEKIJÄN VÄÄRÄ LAUSUNTO JA SE ON KOVEMPI KUIN SUOMEN LAKI ITSEMÄRÄMISOIKEUDESTA!

      • Siis VÄÄRÄ lausunto. Sosiaalityöntekijä tuhoaa minut ja lapseni käyttämällä vääriä lausuntoja tahallaan, koska he haluavat huostaanoton.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Siis VÄÄRÄ lausunto. Sosiaalityöntekijä tuhoaa minut ja lapseni käyttämällä vääriä lausuntoja tahallaan, koska he haluavat huostaanoton.

        Vaikka nyt ei kovin hyvältä näytä, pahastakin tilanteesta pystyy nousemaan kun on sinnikäs. Ei luovuta eikä lamaannu vaan uskoo asiaansa.
        Sinun ja lapsesi välejä ei pitäisi viilennyttää hankaloittamalla yhteyttä.
        Ja virkailijat ovat vaikeuttaneet sinun asiaasi ja asemaasi asian hoitamisessa kun eivät halua olla yhteistyöhaluisia. (Ne voivat tulkita asian päinvastoin, sinä et olisi kykenevä yhteistyöhön mutta se niitten sanelu ei ole mielestäni yhteistyötä. Vuoropuhelu, neuvottelu ja yhdessä sopiminen ovat)
        Asiaa selvitellessä muista ettei totuus pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet.
        Ole lapseesi yhteydessä niin paljon kuin voit. Ja anna hänen elämään sitä hyvää mitä voit ja pystyt tällä hetkellä. Hän varmasti tietää olevansa sinulle kaikki kaikessa. Jospa tämä ongelma alkaisi tästä selviämään. (Mieti valmiiksi rakentavia ratkaisuja kun tilannetta lähtee purkamaan.)
        (Epäilen että tässä maassa on muitakin erilaisia tilanteita missä kansalainen voidaan pahimmillaan iskeä maahan eikä sitä kyseenalaisteta ja toivottomalta tuntuu puolensa pitäminen.. Näitä epäkohtia olisi syytä kaikkien miettiä ja funtsia mitenkä tulisi muutosta jotta näin ei kävisi kenellekkään, pahimmillaan yhden työntekijän ilkeyden tai osaamattomuuden takia.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka nyt ei kovin hyvältä näytä, pahastakin tilanteesta pystyy nousemaan kun on sinnikäs. Ei luovuta eikä lamaannu vaan uskoo asiaansa.
        Sinun ja lapsesi välejä ei pitäisi viilennyttää hankaloittamalla yhteyttä.
        Ja virkailijat ovat vaikeuttaneet sinun asiaasi ja asemaasi asian hoitamisessa kun eivät halua olla yhteistyöhaluisia. (Ne voivat tulkita asian päinvastoin, sinä et olisi kykenevä yhteistyöhön mutta se niitten sanelu ei ole mielestäni yhteistyötä. Vuoropuhelu, neuvottelu ja yhdessä sopiminen ovat)
        Asiaa selvitellessä muista ettei totuus pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet.
        Ole lapseesi yhteydessä niin paljon kuin voit. Ja anna hänen elämään sitä hyvää mitä voit ja pystyt tällä hetkellä. Hän varmasti tietää olevansa sinulle kaikki kaikessa. Jospa tämä ongelma alkaisi tästä selviämään. (Mieti valmiiksi rakentavia ratkaisuja kun tilannetta lähtee purkamaan.)
        (Epäilen että tässä maassa on muitakin erilaisia tilanteita missä kansalainen voidaan pahimmillaan iskeä maahan eikä sitä kyseenalaisteta ja toivottomalta tuntuu puolensa pitäminen.. Näitä epäkohtia olisi syytä kaikkien miettiä ja funtsia mitenkä tulisi muutosta jotta näin ei kävisi kenellekkään, pahimmillaan yhden työntekijän ilkeyden tai osaamattomuuden takia.)

        Vielä. Huomasin että on iso bisnes kun lapsia sijoitetaan pois kotoa. (Inhoan koko sanaa "sijoitus". Tulee mieleen vain rahan tekeminen.)
        Lapselle ei ole hyväksi retuutus paikasta toiseen erilleen suvusta vieraiden hankilöiden keskuuteen. (Joskus varmasti ei muuta voi jos päihteet tai vaikkapa väkivalta on uhkana kotona, silloin on parempi turvassa muualla.) Pitäisi myös katsoa ja selvittää onko toimija vaan rahan takia mukana, ilman sydäntä. Lapsille pitää tarjota paras mahdollinen ja extraa myös jos pois kotoaan joutuu eikä sitä halvinta minimiä. Ja lapsen perheelle on annettava tarvittava oikea apu. Ketään niin pahaa kokenutta ei saa yksin jättää selviytymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka nyt ei kovin hyvältä näytä, pahastakin tilanteesta pystyy nousemaan kun on sinnikäs. Ei luovuta eikä lamaannu vaan uskoo asiaansa.
        Sinun ja lapsesi välejä ei pitäisi viilennyttää hankaloittamalla yhteyttä.
        Ja virkailijat ovat vaikeuttaneet sinun asiaasi ja asemaasi asian hoitamisessa kun eivät halua olla yhteistyöhaluisia. (Ne voivat tulkita asian päinvastoin, sinä et olisi kykenevä yhteistyöhön mutta se niitten sanelu ei ole mielestäni yhteistyötä. Vuoropuhelu, neuvottelu ja yhdessä sopiminen ovat)
        Asiaa selvitellessä muista ettei totuus pala tulessakaan ja valheella on lyhyet jäljet.
        Ole lapseesi yhteydessä niin paljon kuin voit. Ja anna hänen elämään sitä hyvää mitä voit ja pystyt tällä hetkellä. Hän varmasti tietää olevansa sinulle kaikki kaikessa. Jospa tämä ongelma alkaisi tästä selviämään. (Mieti valmiiksi rakentavia ratkaisuja kun tilannetta lähtee purkamaan.)
        (Epäilen että tässä maassa on muitakin erilaisia tilanteita missä kansalainen voidaan pahimmillaan iskeä maahan eikä sitä kyseenalaisteta ja toivottomalta tuntuu puolensa pitäminen.. Näitä epäkohtia olisi syytä kaikkien miettiä ja funtsia mitenkä tulisi muutosta jotta näin ei kävisi kenellekkään, pahimmillaan yhden työntekijän ilkeyden tai osaamattomuuden takia.)

        Koska sosiaalilautakunta ei käy vuoropuhelua, ei minulle ole käytännössä mitään purkutapoja tai rakentavia ratkaisuja. He tekevät puolen vuoden tai vuosien liikkeitä, joiden aikana en voi olla valmiina lapselleni. Minun täytyy jatkaa elämääni. Sosiaalilautakunta on tyytyväinen, koska lapsellani on jo huostaanottovanhemmat. Kaikki se haitta, tuska ja turvattomuus on säädetty viraston lailliseksi toimintatavaksi, joka säilyy koko lapseni alaikäisyyden ajan. Kukaan ei valvo sitä, mitä sosiaalilautakunta tekee, tahtoo ja päättää, Kun hallinto-oikeus päättää lopettaa huostaanoton, sosiaalilautakunta rajoittaa voittaneen vanhemman tapaamisoikeutta. Haluan ratkaisuksi sen, että sosiaalilautakunnat estetään lailla ja huostaanotot kielletään ja korvataan aina avohoidolla, myös silloin, kun on todella pahoja tilanteita. Pakotetaan sosiaalilautakunta etsimään keinoja, jolloin se ei voi keksiä valheita huostaanoton tekemiseksi.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Koska sosiaalilautakunta ei käy vuoropuhelua, ei minulle ole käytännössä mitään purkutapoja tai rakentavia ratkaisuja. He tekevät puolen vuoden tai vuosien liikkeitä, joiden aikana en voi olla valmiina lapselleni. Minun täytyy jatkaa elämääni. Sosiaalilautakunta on tyytyväinen, koska lapsellani on jo huostaanottovanhemmat. Kaikki se haitta, tuska ja turvattomuus on säädetty viraston lailliseksi toimintatavaksi, joka säilyy koko lapseni alaikäisyyden ajan. Kukaan ei valvo sitä, mitä sosiaalilautakunta tekee, tahtoo ja päättää, Kun hallinto-oikeus päättää lopettaa huostaanoton, sosiaalilautakunta rajoittaa voittaneen vanhemman tapaamisoikeutta. Haluan ratkaisuksi sen, että sosiaalilautakunnat estetään lailla ja huostaanotot kielletään ja korvataan aina avohoidolla, myös silloin, kun on todella pahoja tilanteita. Pakotetaan sosiaalilautakunta etsimään keinoja, jolloin se ei voi keksiä valheita huostaanoton tekemiseksi.

        Onko se sosiaalilautakunta jäävi sanomaan oikeasti mitään kansalaisen ja viranhaltian ristiriitaan? Jos siellä on samaa porukkaa kuin virastossa? Silloin se ei toimi.
        Joissakin kunnissa on mahdollisuus tehdä kuntalaisaloite. Kuntalaisaloite.fi-sivustolta näkee myös muiden jättämiä alotteita. Oikeusministeriön turvallinen, maksuton palvelu. Laita aloite sinne että sosiaalilautakunnan toiminta ei voisi olla jyräämistä jatkossa vaan läpinäkyvää, reilua toimintaa tai sitten kerralla että lautakunnat lakkautettava (jääviytensä takia jos ovat omaa päätöstään puolustelemassa siellä).
        Toinen asian näkyviin tuonnin keino voisi olla Sensuroimaton Päivärinta.
        (Huomasin jakson jossa mies oli maskin takana, lippiksessä ja sai esiintyä väärällä nimellä, en muista millä. Hänet petettiin avioliitossa ja sen paljastuttua määrättiin oikeudessa maksamaan toisen miehen lapsen elatus täysi-ikäisyyteen asti. Sitä ei voi muuttaa ja joutuu antamaan pettäjälle rahaa vaikka perusteli kuinka ei ole lapsen edun mukaista elää valheessa. Mikä "oikeus"? Tulee yks Juicen kappale mieleen..
        (Arman ilmeisesti sai tuomion yksityisen tiedon levityksestä kun toi saman asian esiin ohjelmassaan! Törkeää petturin paapomista.)
        TosiElämä-lehdessä ihmiset kertovat tapahtumia elämästään nimimerkin takaa.
        Siinä voi voittaa kai rahapalkintoja? Mieti jos terapiamielessä kirjoittasit juttusi lukijoille. Ehkä avartaisi ihmisten käsitystä mihinkä jamaan voi joutua. Tai katso olisiko sopivaa toimittajaa joka perehtyisi asiaasi ja tekisi jutun lehteen?
        Harmillista että aikaasi ja energiaasi kuluu näin tällä hetkellä. Toivottavasti vuoden kuluttua on vain ikävä muisto tämäkin kokemus. Yritä jaksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sosiaalilautakunta jäävi sanomaan oikeasti mitään kansalaisen ja viranhaltian ristiriitaan? Jos siellä on samaa porukkaa kuin virastossa? Silloin se ei toimi.
        Joissakin kunnissa on mahdollisuus tehdä kuntalaisaloite. Kuntalaisaloite.fi-sivustolta näkee myös muiden jättämiä alotteita. Oikeusministeriön turvallinen, maksuton palvelu. Laita aloite sinne että sosiaalilautakunnan toiminta ei voisi olla jyräämistä jatkossa vaan läpinäkyvää, reilua toimintaa tai sitten kerralla että lautakunnat lakkautettava (jääviytensä takia jos ovat omaa päätöstään puolustelemassa siellä).
        Toinen asian näkyviin tuonnin keino voisi olla Sensuroimaton Päivärinta.
        (Huomasin jakson jossa mies oli maskin takana, lippiksessä ja sai esiintyä väärällä nimellä, en muista millä. Hänet petettiin avioliitossa ja sen paljastuttua määrättiin oikeudessa maksamaan toisen miehen lapsen elatus täysi-ikäisyyteen asti. Sitä ei voi muuttaa ja joutuu antamaan pettäjälle rahaa vaikka perusteli kuinka ei ole lapsen edun mukaista elää valheessa. Mikä "oikeus"? Tulee yks Juicen kappale mieleen..
        (Arman ilmeisesti sai tuomion yksityisen tiedon levityksestä kun toi saman asian esiin ohjelmassaan! Törkeää petturin paapomista.)
        TosiElämä-lehdessä ihmiset kertovat tapahtumia elämästään nimimerkin takaa.
        Siinä voi voittaa kai rahapalkintoja? Mieti jos terapiamielessä kirjoittasit juttusi lukijoille. Ehkä avartaisi ihmisten käsitystä mihinkä jamaan voi joutua. Tai katso olisiko sopivaa toimittajaa joka perehtyisi asiaasi ja tekisi jutun lehteen?
        Harmillista että aikaasi ja energiaasi kuluu näin tällä hetkellä. Toivottavasti vuoden kuluttua on vain ikävä muisto tämäkin kokemus. Yritä jaksaa.

        Minä olen isä ja poikani tarvitsee minua. Minä elän 100 % ajastani poikani sydämessäni ja mielessäni ja odotan häntä koko elämäni. Se muisto ei koskaan lopu. Sopeutumalla joudun elämään omaa elämääni ja pitämään hänen valokuvansa ja nallensa aina vierelläni. Ja sosiaalilautakunta on loukannut vanhemmuuttani, seksuaalisuuttani ja virallista asemaani eristämällä minut perheestäni, joka voi vahingoittaa minua lopun elämäni. Mites jos sinä teet aloitteen ja minä komppaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sosiaalilautakunta jäävi sanomaan oikeasti mitään kansalaisen ja viranhaltian ristiriitaan? Jos siellä on samaa porukkaa kuin virastossa? Silloin se ei toimi.
        Joissakin kunnissa on mahdollisuus tehdä kuntalaisaloite. Kuntalaisaloite.fi-sivustolta näkee myös muiden jättämiä alotteita. Oikeusministeriön turvallinen, maksuton palvelu. Laita aloite sinne että sosiaalilautakunnan toiminta ei voisi olla jyräämistä jatkossa vaan läpinäkyvää, reilua toimintaa tai sitten kerralla että lautakunnat lakkautettava (jääviytensä takia jos ovat omaa päätöstään puolustelemassa siellä).
        Toinen asian näkyviin tuonnin keino voisi olla Sensuroimaton Päivärinta.
        (Huomasin jakson jossa mies oli maskin takana, lippiksessä ja sai esiintyä väärällä nimellä, en muista millä. Hänet petettiin avioliitossa ja sen paljastuttua määrättiin oikeudessa maksamaan toisen miehen lapsen elatus täysi-ikäisyyteen asti. Sitä ei voi muuttaa ja joutuu antamaan pettäjälle rahaa vaikka perusteli kuinka ei ole lapsen edun mukaista elää valheessa. Mikä "oikeus"? Tulee yks Juicen kappale mieleen..
        (Arman ilmeisesti sai tuomion yksityisen tiedon levityksestä kun toi saman asian esiin ohjelmassaan! Törkeää petturin paapomista.)
        TosiElämä-lehdessä ihmiset kertovat tapahtumia elämästään nimimerkin takaa.
        Siinä voi voittaa kai rahapalkintoja? Mieti jos terapiamielessä kirjoittasit juttusi lukijoille. Ehkä avartaisi ihmisten käsitystä mihinkä jamaan voi joutua. Tai katso olisiko sopivaa toimittajaa joka perehtyisi asiaasi ja tekisi jutun lehteen?
        Harmillista että aikaasi ja energiaasi kuluu näin tällä hetkellä. Toivottavasti vuoden kuluttua on vain ikävä muisto tämäkin kokemus. Yritä jaksaa.

        Tarkoitat "sovittelutoimisto"


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Tarkoitat "sovittelutoimisto"

        Kävi mielessä että jos sosiaalilautakunnassa on samoja henkilöitä kuin virastossa niin ei ole oikein omia päätöksiään hyväksyä. Jonkun toisen kuuluisi se tehdä. Tilanne muuten sama kuin pukki vartioisi kaalimaata.
        Kuntalaisaloitteesta. Halusit ratkaisuksi sen, että "sosiaalilautakunnat estetään lailla ja huostaanotot kielletään ja korvataan aina avohoidolla, myös silloin, kun on todella pahoja tilanteita. Pakotetaan sosiaalilautakunta etsimään keinoja, jolloin se ei voi keksiä valheita huostaanoton tekemiseksi."
        Mietin kuinka toimisi käytännössä se että hyvin huonossakin tilanteessa huostaanotto korvattaisiin avohoidolla. Näkyy huostaanottavalle perheelle tulevan apua kun tietoa etsin mutta kuinka ja minkälaista apua voisi huonossa tilanteessa oleva perhe sitten saada? Huostaanotto ei perheen auttamiselta tunnu vaan helpolta, nopealta hätäratkaisulta. (Tietysti tapauskohtaisesti, ongelmasta riippuen olisi perhettä autettava mutta olisiko se sitten perheen laitoksessa asumista käytännössä vaikeimmalla hetkellä?)
        Minulla ei ole tietoa paljoakaan aiheesta mitä hyödyntämällä saisin tehtyä satavarmasti perustellun aloitteen. Tässä on paljon miettimistä.
        Läpinäkyvyyttä isojen asioitten päättämisessä tarvitaan. Salassapitovelvollisuuden taakse ei saisi piiloutua. Siihenkin olisi hyvä tulla muutos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävi mielessä että jos sosiaalilautakunnassa on samoja henkilöitä kuin virastossa niin ei ole oikein omia päätöksiään hyväksyä. Jonkun toisen kuuluisi se tehdä. Tilanne muuten sama kuin pukki vartioisi kaalimaata.
        Kuntalaisaloitteesta. Halusit ratkaisuksi sen, että "sosiaalilautakunnat estetään lailla ja huostaanotot kielletään ja korvataan aina avohoidolla, myös silloin, kun on todella pahoja tilanteita. Pakotetaan sosiaalilautakunta etsimään keinoja, jolloin se ei voi keksiä valheita huostaanoton tekemiseksi."
        Mietin kuinka toimisi käytännössä se että hyvin huonossakin tilanteessa huostaanotto korvattaisiin avohoidolla. Näkyy huostaanottavalle perheelle tulevan apua kun tietoa etsin mutta kuinka ja minkälaista apua voisi huonossa tilanteessa oleva perhe sitten saada? Huostaanotto ei perheen auttamiselta tunnu vaan helpolta, nopealta hätäratkaisulta. (Tietysti tapauskohtaisesti, ongelmasta riippuen olisi perhettä autettava mutta olisiko se sitten perheen laitoksessa asumista käytännössä vaikeimmalla hetkellä?)
        Minulla ei ole tietoa paljoakaan aiheesta mitä hyödyntämällä saisin tehtyä satavarmasti perustellun aloitteen. Tässä on paljon miettimistä.
        Läpinäkyvyyttä isojen asioitten päättämisessä tarvitaan. Salassapitovelvollisuuden taakse ei saisi piiloutua. Siihenkin olisi hyvä tulla muutos.

        Voisi olla selkeämpi tehdä aloite uuden viran perustamisesta?
        Virkailijan velvollisuus olisi nostaa esiin tyytymättömän asiakkaan asia. Asia pitäisi lopulta selvittää kuin mikä tahansa rikosasia jos epäselvyyksiä on, ei vaan kuitata oikeudessa että on muodollisesti oikein toimittu kuten aloittajalle on käynyt.
        Jos asiakas itse yrittää lautakuntaa patistaa, asiakas voidaan ylivallan avulla saada vielä huonompaan asemaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisi olla selkeämpi tehdä aloite uuden viran perustamisesta?
        Virkailijan velvollisuus olisi nostaa esiin tyytymättömän asiakkaan asia. Asia pitäisi lopulta selvittää kuin mikä tahansa rikosasia jos epäselvyyksiä on, ei vaan kuitata oikeudessa että on muodollisesti oikein toimittu kuten aloittajalle on käynyt.
        Jos asiakas itse yrittää lautakuntaa patistaa, asiakas voidaan ylivallan avulla saada vielä huonompaan asemaan.

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9794

        Ehdotan huostaanoton kieltämistä, jolloin lastensuojelu ei voi keksiä valheita huostaanoton saamiseksi. Tällöin se joutuu käyttämään avohuollon palveluja, jotka ovat olleet tähän asti näennäisiä ja kehittämään keinoja. Sosiaalityöntekijä vetää lonkalta tuntemuksia, vaikutelmia ja teeskentelee, että viranomaisasema todistaa ne tosiksi. He ylittävät valtuutensa ja tekevät psykologisia, oikeustieteellisiä, rikosoikeudellisia, lastenlääketieteellisiä, puheterapeuttisia ja ihmissuhdejohtopäätöksiä ilman pätevyyttä. Lisäksi he ovat niin kuin asiakaspalvelu - he edustavat firmaa ja joku toinen toisesta pöydästä tulee välillä kirjaamaan koneelle omia tuntemuksiaan tosiasioina. Toisaalta tämä kansalaisaloite voidaan muuttaa uuden viran perustamiseksi, joka voisi toimia sovittelijana viranomaisen ja vanhemman välillä. Molemmilla osapuolilla tulee olla halu pyrkiä johonkin parempaan johtopäätökseen ja ratkaisuun, eikä vedota "holhousoikeuteen".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävi mielessä että jos sosiaalilautakunnassa on samoja henkilöitä kuin virastossa niin ei ole oikein omia päätöksiään hyväksyä. Jonkun toisen kuuluisi se tehdä. Tilanne muuten sama kuin pukki vartioisi kaalimaata.
        Kuntalaisaloitteesta. Halusit ratkaisuksi sen, että "sosiaalilautakunnat estetään lailla ja huostaanotot kielletään ja korvataan aina avohoidolla, myös silloin, kun on todella pahoja tilanteita. Pakotetaan sosiaalilautakunta etsimään keinoja, jolloin se ei voi keksiä valheita huostaanoton tekemiseksi."
        Mietin kuinka toimisi käytännössä se että hyvin huonossakin tilanteessa huostaanotto korvattaisiin avohoidolla. Näkyy huostaanottavalle perheelle tulevan apua kun tietoa etsin mutta kuinka ja minkälaista apua voisi huonossa tilanteessa oleva perhe sitten saada? Huostaanotto ei perheen auttamiselta tunnu vaan helpolta, nopealta hätäratkaisulta. (Tietysti tapauskohtaisesti, ongelmasta riippuen olisi perhettä autettava mutta olisiko se sitten perheen laitoksessa asumista käytännössä vaikeimmalla hetkellä?)
        Minulla ei ole tietoa paljoakaan aiheesta mitä hyödyntämällä saisin tehtyä satavarmasti perustellun aloitteen. Tässä on paljon miettimistä.
        Läpinäkyvyyttä isojen asioitten päättämisessä tarvitaan. Salassapitovelvollisuuden taakse ei saisi piiloutua. Siihenkin olisi hyvä tulla muutos.

        Avohuollon toimisto tekee kiireellisiä sijoituksia, laitospäätöksiä, vanhemman rajoittamispäätöksiä ja kotipsykoterapiaa. Ne riittävät kaikista pahimpien perheiden hoitoon. Jos et tiennyt, ei mikään ihme. Kukaan ei tiedä mitä lastensuojelu tekee tietoturvalain takia. Nyt suurin ongelma on lastensuojelu, joka käyttää niitä toimenpiteitä myös terveitä ja iloisia perheitä kohtaan kuin mitä se käyttää kaikista pahimpia kohtaan. Huostaanotto on ylimääräinen ja mahdollistaa väärinkäytökset.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Avohuollon toimisto tekee kiireellisiä sijoituksia, laitospäätöksiä, vanhemman rajoittamispäätöksiä ja kotipsykoterapiaa. Ne riittävät kaikista pahimpien perheiden hoitoon. Jos et tiennyt, ei mikään ihme. Kukaan ei tiedä mitä lastensuojelu tekee tietoturvalain takia. Nyt suurin ongelma on lastensuojelu, joka käyttää niitä toimenpiteitä myös terveitä ja iloisia perheitä kohtaan kuin mitä se käyttää kaikista pahimpia kohtaan. Huostaanotto on ylimääräinen ja mahdollistaa väärinkäytökset.

        Pitäisi perustaa virka tarkastajalle joka tutkisi lastensuojelun päätöksiä.
        Aivan kuten firmoissa on tilinpitoa ja kirjanpitäjää, samalla tavalla tässäkin ongelmallisessa käytännössä pitäs olla täysin erillään huostaanottajista toimiva taho joka puuttuisi varsinkin riitautettuihin päätöksiin ja tekisi myös jatkuvasti pistokokeita työn laatua ja tulosta varmistaakseen.
        Onko sinun tilanteesi vielä sama vai onko muutosta tullut?


    • Sosiaalityöntekijällä tulkinnan ja päätöksenteon vapaus. Nyt selvisi, miksi en saa enää käydä ulkona. Sosiaalityöntekijä ei kertonut minulle kasvotusten, että hän ajatteli puheeni olevan ymmärtämätöntä lapselleni ja siksi pahoinpitelen häntä henkisesti. Hän kysyi salavihkaa, mitä mieltä olen hänen puheestaan. Vastasin, että en halua sijoitusperheen vievän häntä terapeutille koska se pakkoa vaan haluaisin kysyä normaalilta neuvolalääkäriltä kantaa ja tehdä itsenäisesti päätöksen. Lisäksi sanoin, että kun hän rentoutuu tapaamisessa, hän ei muista joskus keskittyä puhumiseen. Sosiaalityöntekijä syyttää minua päätöksessä, että hänen puheensa taantuu, koska pahoinpitelen häntä puheella. Ja ulosmeno on liian iso riski pahoinpitelyn tapahtumiselle. Todellisuudessa lapseni ja minä perustelemme asioita ja kunnioitamme toisiamme. Hän ei voi koskaan pahoin seurassani. Sosiaalityöntekijä vetää villejä vaikutelmia ja tekee niistä todisteitta päätöksen. Minulle hän sanoi, että "me olemme vain eri mieltä, eikä siitä kannata enää jatkaa". Vaikka minä kysyin, miksi hän ei voi keskustella vilpittömästi ja pyrkiä parempaan johtopäätökseen, niin hän ei kertonut kasvotusten lapsen puheen olennaista merkitystä ja tuntui olettavan, että "kaikki vanhemmat valehtelevat, siksi mekin". Siksi huostaanoton lopetushakemukseni hylättiin eilen.

      Lähetin tapaamispaikan valvontalaitokseen videon lumileikeistä 6.1., jossa lapseni sanoo "iskä ei ole mukava". näyttääkseni, että lapseni kokee sijoitusperheen isän ikävänä. Minua syytetään siitä, että käskin lastani puhumaan pahaa. Lapseni sanoi sen spontaanisti. Sosiaalityöntekijä käsitti, ettei lapseni ymmärrä minua, kun puhun hänelle videolla. Sosiaalityöntekijä luuli, että epämukava iskä olen minä. Lastani on opetettu kutsumaan sijoitusvanhempia iskäksi ja äidiksi. Sosiaalityöntekijä syyttää minua "kyvyttömyydestä mentalisaatioon", eli ymmärtää miten lapseni kokee oman puheeni. Hän syyttää minua siitä, että omituinen isän puhe järkyttää lastani ja aiheuttaa lauleskelua itsekseen, pissaamista housuun ja puheen taantumista. Näitä on kertonut sijoitusperhe. Sosiaalityöntekijä teki kielteisen väitteen minun ja lapseni suhteesta tapaamatta minua lapseni seurassa ja tulkitsemalla väärin 40 s videon ja sijoitusperheen ja tapaamispaikan kertomukset. Hän tapasi lapseni ilman minua, jolloin hän totesi iloisen ja terveen lapsen, vaikka sanoin, että heidän pitää analysoida minua lapseni seurassa itse eikä tulkintojen välityksellä toimistossa. Hän syyttää minua siitä, että huostaanoton aiheuttama itkuisuuteni tapaamisissa jättää lapseni yksin ja turvattomaksi tapaamispaikassa. Hän keksi vääriä tulkintoja, jotka eivät vastaa lapseni ja minun vuorovaikutusta ja laittoi ne jatkamispäätökseen. Olen taitava ja läsnäoleva isä, enkä ole tehnyt mitään väärää. Huostaanoton perusteet ovat tahallaan keksitty huostaanoton saamiseksi, koska kieltäydyin lastensuojelusta. Kerron videolla "Minun pitää todistaa ensin tädille, että isä on hyvä isä. Pyydän kaikkia sanomaan tädille, että isä on hyvä isä. Sinä et saa tulla kotiin, koska täti luulee, että isä on huono isä." Kerron muutenkin, että "Täti ei osaa. Pyydän apua muilta, jotta he kertovat tädille, että isä on hyvä isä. Sinä tarvitset oman kodin, isän ja äidin". Täti on sosiaalityöntekijä. Se rauhoittaa lastani, kun isä perustelee ja lastani haittaa isän ja äidin menettäminen. Lapseni sanoo, että nyt pyydä apua, jotta ei tarvitse enää mennä pois. Sanoo spontaanisti, että haluaa asua isän ja äidin kotona, ei varakodissa. Lapseni hymyilee, rauhoittuu ja rentoutuu tapaamisilla. Hänestä tuntuu niin kuin kotona, vaikka aika on lyhyt. Hän tykkää isän sylissä olemisesta, pään silittämisestä ja pelaamisesta. Hän luopuu karkista iloisesti, koska isä perustelee. Olen onnistunut isänä kotona ja tapaamispaikassa, koska hän voi aina hyvin seurassani. Lapseni äiti on sanonut, että aina kun lapseni tulee äidille isältä, hän on loistavalla tuulella. Tapaamispaikan palautteiden mukaan olen toiminut oikein ja sosiaalityöntekjä väittää, että toimin siellä koko ajan huonommin. Lapseni silittää isän kättä ja sanoo "kiitos isä". Lapseni kokee, että isä kunnioittaa hänen kykyään ymmärtää. Sanon lapselleni, että minä olen isä, tuo on äiti ja sijoitusperhe on setä ja täti.

    • 10. helmikuuta 2022. (kirjoitettu 15. huhtikuuta 2022). Kieltäydyin hetkeä aiemmin valvojille lopettamasta puhumisen lapselleni lastensuojelusta. Hymy on vilpitöntä, mutta samalla ahdistunutta lapsen menettämisen vuoksi. Realisoin itseni positiivisen puolen. Hän ajatteli sitä hetken vakavasti, katsoi ja mietti ja vastaili minulle niin kuin rationaalinen henkilö. Mutta hän söi kermakakkua, ja isän seurassa kaikki on aina reilua ja rentoa. Hän on tajunnut jo 2. lokakuuta 2021, ettei isä saanut apua kotiin palaamiseen. Olen onnistunut toistamaan sen hyvässä hengessä parin vuoden ajan siten, että hän ymmärtää sen. Hän sanoo "haluan isän kotiin. Nyt pyydä apua!", mutta lapseni joutui ensimmäisen kerran elämässään luopumaan jostain todella tärkeästä ja silti käyttäytyy urheasti. Se on isän ja pojan yhteinen hieno saavutus. Näkisittepä hänen naamansa tuolloin kuvista. 3-vuotias katsoo isää ja äitiä suurilla silmillä ja vakavalla suulla, koska hän ymmärtää, ettei meillä enää ole kotia. Viimeinen päivä, kun näin lapseni. Ei enää alistumista harhaiseen komennukseen lapsen näkemisen armosta. Päätin silti käydä siellä, mutta kun minua rajoitettiin, totesin ettei kuukauden välein epäluuloisessa ilmapiirissä pysty tekemään lapselle eikä itselleni. hyvää mieltä. Näen hänet seuraavaksi sitten, kun YK:n ihmisoikeustuomioistuin tuomitsee lastensuojelutoimiston vapauttamaan lapseni pakkokodista. Lastensuojelutoimiston sosiaalilautakunta peruutti tämän vuoksi viikko-oikeuteni. On heidän syynsä, että me olemme itkuisia, on vaikeita asioita kerrottavana ja ilmapiiri on valheiden takia epäluuloinen. Sitä he vääristävät isän mielenterveyden häiriöiksi, joita ei ole olemassa. Se ei ole minun tai poikani syytä. Minä luotan itseeni ja poikaani. Kaikki on vain lastensuojelutyön omaa kriisiä. Mitä vielä sönkötät sosiaalilautakunnan puheenjohtaja? Kukaan ei ota lausuntojanne vakavasti.

    • 10. helmikuuta 2022. (kirjoitettu 15. huhtikuuta 2022). Kieltäydyin hetkeä aiemmin valvojille lopettamasta puhumisen lapselleni lastensuojelusta. Hymy on vilpitöntä, mutta samalla ahdistunutta lapsen menettämisen vuoksi. Realisoin itseni positiivisen puolen. Hän ajatteli sitä hetken vakavasti, katsoi ja mietti ja vastaili minulle niin kuin rationaalinen henkilö. Mutta hän söi kermakakkua, ja isän seurassa kaikki on aina reilua ja rentoa. Hän on tajunnut jo 2. lokakuuta 2021, ettei isä saanut apua kotiin palaamiseen. Olen onnistunut toistamaan sen hyvässä hengessä parin vuoden ajan siten, että hän ymmärtää sen. Hän sanoo "haluan isän kotiin. Nyt pyydä apua!", mutta lapseni joutui ensimmäisen kerran elämässään luopumaan jostain todella tärkeästä ja silti käyttäytyy urheasti. Se on isän ja pojan yhteinen hieno saavutus. Näkisittepä hänen naamansa tuolloin kuvista. 3-vuotias katsoo isää ja äitiä suurilla silmillä ja vakavalla suulla, koska hän ymmärtää, ettei meillä enää ole kotia. Viimeinen päivä, kun näin lapseni. Ei enää alistumista harhaiseen komennukseen lapsen näkemisen armosta. Päätin silti käydä siellä, mutta kun minua rajoitettiin, totesin ettei kuukauden välein epäluuloisessa ilmapiirissä pysty tekemään lapselle eikä itselleni. hyvää mieltä. Näen hänet seuraavaksi sitten, kun YK:n ihmisoikeustuomioistuin tuomitsee lastensuojelutoimiston vapauttamaan lapseni pakkokodista. Lastensuojelutoimiston sosiaalilautakunta peruutti tämän vuoksi viikko-oikeuteni. On heidän syynsä, että me olemme itkuisia, on vaikeita asioita kerrottavana ja ilmapiiri on valheiden takia epäluuloinen. Sitä he vääristävät isän mielenterveyden häiriöiksi, joita ei ole olemassa. Se ei ole minun tai poikani syytä. Minä luotan itseeni ja poikaani. Kaikki on vain lastensuojelutyön omaa kriisiä. Mitä vielä sönkötät sosiaalilautakunnan puheenjohtaja? Kukaan ei ota lausuntojanne vakavasti.

      • 2.10.2021 poika ei pelottanut. Isä kertoi hänelle pakkotädin tekemän pahan teon eikä saa enää tulla kotiin. Hän katsoi suurilla silmillä isää. Nyt isä on kiusattu mielenterveysväitteillä pois. Kaikki ongelmat, joita 4-vuotiaani saa, on saatanan sosiaalilautakunnan vika.


      • 2.10.2021 poikaa ei pelottanut. Isä kertoi hänelle pakkotädin tekemän pahan teon ja hän tajusi itse että ei saa enää tulla kotiin. Hän katsoi suurilla silmillä isää. Nyt isä on kiusattu mielenterveysväitteillä pois kokonaan. Kaikki ongelmat, joita 4-vuotiaani saa, on saatanan sosiaalilautakunnan vika. Taistelemaan! Pysäyttäkää lastensuojelu!


    • Ansaitsin huhtikuussa 2022 ilman alvia, veroja ja vakuutusta bruttona 5700 €. Eilen tein töitä 10 h 41 min ja ansaitsin 208 €. Tulin kymmeneltä kotiin ja muutin kamat uuteen hostelliin. Nukuin 1.5 vähemmän kuin tarvitsen ja siivosin tyhjän huoneen putipuhtaaksi. Söin aamiaisen ja pakkasin päivän ruoan rasioihin. . Sitten ajoin viemään avaimet, Ehdin vielä ajoissa 10.30 vuorolle. Ja minä olen kuulemma sairas. Ja ei, poikaani ei otettu huostaan siksi, että teen näin pitkiä päiviä. Minä teen töitä vain siksi, että nyt kun poikani on kidnapattu, minulla ei ole mitään muuta elämää.

      Tekaistut mielenterveysongelmat
      1. päiväkoti väittää, että en osaa pitää erillään aikuisen, vanhemman ja lapsen roolia. Se näyttää siltä, koska ymmärrän lapsia.
      2. kotipsykoterapeutti väitti avohuollon sossulle, että sekoitan omat tunteeni ja ajatukseni lapsen omiin. meille hän sanoi, ettei mitään ongelmaa äidin ja lapsen eikä isän ja lapsen suhteessa. Sama avohuollon sossu sanoi sen jälkeen, olemme oppineet teemu ettei sinusta täydy olla huolissaan, olet persoona.
      kieltäytymisen jälkeen avohuollon sossu väittää, että
      3. isä on ollut psykiatrisessa hoidossa 25 vuotta sitten. hän ei ole ollut hoidossa tässä välissä. tarkoittaa, että silloin oli psyk sairaus, sairauteen suunnattu hoito, nyt on psyk sairaus, syytä psyk hoitoon ja lapsen huono hoito johtuu psyk sairaudesta. paitsi että lasta ei ole hoidettu huonosti.
      4. isä ei kykene itsereflektioon. koska en ole samaa mieltä näistä väitteistä.
      5. molempien vanhempien mielenterveydestä on ollut pitkään huolta. Tätä hän ei koskaan sanonut.
      sijaishuollon sossu väittää, että
      6. isän tapaamisen jälkeen lapsen puhe on taantunut, hän on lauleskellut itsekseen ja pissanut housuunsa (laulaen ja hyräillen tai erikseen). se johtuu siitä, että puhuu avioerosta ja lastensuojelusta. lapsi laulaa, koska isä laulaa piristääkseen lasta ja itseään. Lapsi vasta opettelee puhumista ja pottaa. 7. Lapsi jää tapaamispaikassa yksin, kun isä on koko tapaamisen ajan itkuinen. ensin he pahoinpitelevät ja saavat itkemään. Sitten he syyttävät itkemisestä. Heiltä jäi huomaamatta, että pidän häntä sylissä ja turvassa, silitän päätä, selitän kaikkea ja pelaamme
      8. sijaishuollon sossu väittä, että Isä pitää sossun kuulemisessa sylissään lapsen nallea ja kuvaa. Se on fetissi tai pakkomielle tai vääristymä lapsen roolista. Minulta on viety poikani vääryydellä ja kaipaan häntä. Minulta on viety tapa osoittaa rakkautta lapselleni. Minusta tuntuu musertavalta. lapseni kuva ja nalle ovat hänen läsnäolonsa symboleita. En voi ilmaista pahaa oloani, epäoikeudenmukaisuutta ja kaipuuta millään muulla tavalla. En halua olla ilmaisematta niitä. Voin vannoa, että avohuollon sossullakin oli jokin ongelma. Hän irvisti ja katsoi sivuun, kun suutelin kuvaa hänen pöytänsä edessä.
      9. sijaishuollon sossu väittää, isällä on mentalisaatiohäiriö. Puhun lapselle avioerosta ja lastensuojelusta. Sossun mielestä lapsen ahdistumisen näkemättä jättäminen viittaa isän ongelmiin. Paitsi että lapsi ei ahdistu. Kunnioitan hänen kykyään ymmärtää. valmistan häntä ja varoitan häntä. hän pysyy iloisena, koska meillä on silloin kivaa ja teemme juttuja. Kun olemme kotona, meillä ei ole syytä puhua ikävistä jutuista, joita äiti ja sossu tekevät. Meillä ei ole ongelmia.
      10. Huostaanoton jatkamispäätöksessä väitetään, lapsi ei osoita tunteitaan sijoituspaikassa vaan käyttäytyy tasapaksusti. se viittaa siihen, vanhemmat ovat tehneet hänelle huonon olon tai rankaisseet tunteiden esittämisestä. lapsi on itse asiassa analyyttisempi ja keskusteleva. hän tykkää asioista ja niitä tehdään

      11. huostaanottopäätöksessä ja jatkamispäätöksessä väitetään myös, että sijoituspaikassa ja äidin kanssa lapsi reagoi rajaamiseen huonosti. Vihjaa, että lapselle on jo muodostunut levottomuutta ja kurin puutetta ja väärää tahtoa, koska isä ja äitu eivät ole osanneet kasvattaa. Hän tietää, että hän haluaa omaan kotiinsa ja että hänelle puhutaan ikävästi. Minun kanssani hän tyytyy iloisesti jättämään karkin jne, koska isä selittää miksi. lapset ovat tietoisia olentoja, jotka välittävät siitä, miten heidän kykyjään kunnioitetaan. Huono vanhempi ymmärtää vain auktoriteettinsa.
      12. sijaishuollon sossu väittää, että isä on käyttäytynyt valvojia kohtaan kuin he olisivat ilmaa. tarkoittaa, että se osoittaa jotain epäsosiaalista tai sairasta piirrettä isässä. lapsi oli otettu epäoikeudenmukaisesti huostaan ja en halunnut asioida valvojien vaan lapseni kanssa. samalla sossu jätti lausumatta useat keskustelumme sossun väärinymmärryksistä valvojien kanssa

      • Anonyymi

        Aikamoisia mutta valitettavan tyypillisiä väitteitä lastensuojelusta. Olen pahoillani puolestasi, toivon jaksamista ja taistelutahtoa. Asianaajaja olisi hyvä.

        Ei sossu voi esittää väitteitä mielenterveydestä. Vaikea olla provosoitumatta tossa kohtelussa mutta toivottavasti löydät keinon siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoisia mutta valitettavan tyypillisiä väitteitä lastensuojelusta. Olen pahoillani puolestasi, toivon jaksamista ja taistelutahtoa. Asianaajaja olisi hyvä.

        Ei sossu voi esittää väitteitä mielenterveydestä. Vaikea olla provosoitumatta tossa kohtelussa mutta toivottavasti löydät keinon siihen.

        En mene sinne enää ollenkaan. Poikani on menettänyt isänsä. Oikeus päättää mitä haluaa joskus vuoden päästä, mutta en alistu tyranniaan. En ole levoton. Voit allekirjoittaa tekemäni kansalaisaloitteen. Se tarvitsee viisi vastuuhenkilöä perustamiseen.

        Kirjoita sähköpostisi, niin ryhdyt yhdeksi viidestä vastuuhenkilöstä ehdotukseen lakiesityksen valmistelemiseksi. Aloitteella on oltava vähintään viisi vastuuhenkilöä.

        Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava avohuollolla. Lastensuojelu on muutettava perhetyöksi.

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9794


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikamoisia mutta valitettavan tyypillisiä väitteitä lastensuojelusta. Olen pahoillani puolestasi, toivon jaksamista ja taistelutahtoa. Asianaajaja olisi hyvä.

        Ei sossu voi esittää väitteitä mielenterveydestä. Vaikea olla provosoitumatta tossa kohtelussa mutta toivottavasti löydät keinon siihen.

        Huomasit, että kaikki lastenhoitotahot tekevät psyykkisiä väitteitä lastensuojelulle vanhemmasta, kun kyse on lastensuojeluvanhemmasta. Kaikki pääsevät arvaamaan kilpaa


    • Anonyymi

      Palkkaa asianajaja. Tallenna tapaamiset avoimesti. Älä mene mihinkään ilman lainoppinutta. Tsemppiä.

      • En voi palkata asianajajaa näillä tuloilla. En enää koskaan saa mahdollisuutta säästää näin suuria tuloja. Voimme silti perustaa järjestön: Huostaanotto on kiellettävä - lopettakaa lastemme kaappaaminen. Ruotsin hallitus ja media leimasi kymmenettuhannet someviestit helmikuussa 2022 islamistien pyrkimykseksi vahingoittaa Ruotsia. Huostaanotetut lapset olivat islamilaisista perheistä


    • Kaupungin aikuisvastaanoton kliininen psykologi on yrittänyt saada yhteyden sossuun ja perheneuvolaan puoli vuotta. He eivät vastaa. Nyt he antoivat 2 h tapaamisajan 4 kk päähän. Minusta pitäisi toivottaa heille hyvää matkaa kaltereiden taakse ja nähdä tulevassa oikeudessa sekä käräjillä lapsen edunvalvonnasta ettå haossa valituksestani huostaanoton jatkamispäätöksestä. Perheneuvola ei tapaa, koska nythän sijaishuollossa meillä ei ole perhetyön tarvetta. rakenteellista korruptiota, jossa viranomainen asettuu tukemasn ennalta määrättyä osapuolta.. Pyysin tapaamista kolmannen osapuolen psykologinkanssa, jotta sossu ei pysty vääristämään merkityksiä. Psykologi kuitenkin pitää meidän väkivaltaista pahoinpitelyä sossun toimesta ymmärrettävänä ja pyytelee heidän puolestaan anteeksi.

      • Kävin yle-lääkärin kautta hakemassa lähetteen mielentilatutkimuksiin. En halua, että sossu ajattelee "hyvä kun isä on hakeutunut hoitoon". hankin todisteet heidän psyykkisiä syytöksiään vastaan terveen papereilla. Ylelääkäri ei tehnyt lähetettä vaan ohjasi minut psyk-sh:lle. Sain kuulla, ettei erikoislääkäreitä saa tavata, ellei ole hoitoindikaatiota. En ole harhainen, persoonallisuushäiriöinen (paljon) ja järjestän päivittäisrutiinit, unen, ruoan, peseytymisen ja lapsenhoidon. En siis saa puolustusta lastensuojelua vastaan.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kävin yle-lääkärin kautta hakemassa lähetteen mielentilatutkimuksiin. En halua, että sossu ajattelee "hyvä kun isä on hakeutunut hoitoon". hankin todisteet heidän psyykkisiä syytöksiään vastaan terveen papereilla. Ylelääkäri ei tehnyt lähetettä vaan ohjasi minut psyk-sh:lle. Sain kuulla, ettei erikoislääkäreitä saa tavata, ellei ole hoitoindikaatiota. En ole harhainen, persoonallisuushäiriöinen (paljon) ja järjestän päivittäisrutiinit, unen, ruoan, peseytymisen ja lapsenhoidon. En siis saa puolustusta lastensuojelua vastaan.

        Kävin yle-lääkärin kautta hakemassa lähetteen mielentilatutkimuksiin. En halua, että sossu ajattelee "hyvä kun isä on hakeutunut hoitoon". hankin todisteet heidän psyykkisiä syytöksiään vastaan terveen papereilla. Ylelääkäri ei tehnyt lähetettä vaan ohjasi minut psyk-sh:lle. Sain kuulla, ettei erikoislääkäreitä saa tavata, ellei ole hoitoindikaatiota. En ole harhainen, persoonallisuushäiriöinen (paljon) ja järjestän päivittäisrutiinit, unen, ruoan, peseytymisen ja lapsenhoidon. En siis saa puolustusta lastensuojelua vastaan. En voi tekeytyä sairaaksi, vaikka sosiaalilautakunta väittääkin minun olevan sairas jo ilman sairaaksi tekeytymistä.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kävin yle-lääkärin kautta hakemassa lähetteen mielentilatutkimuksiin. En halua, että sossu ajattelee "hyvä kun isä on hakeutunut hoitoon". hankin todisteet heidän psyykkisiä syytöksiään vastaan terveen papereilla. Ylelääkäri ei tehnyt lähetettä vaan ohjasi minut psyk-sh:lle. Sain kuulla, ettei erikoislääkäreitä saa tavata, ellei ole hoitoindikaatiota. En ole harhainen, persoonallisuushäiriöinen (paljon) ja järjestän päivittäisrutiinit, unen, ruoan, peseytymisen ja lapsenhoidon. En siis saa puolustusta lastensuojelua vastaan. En voi tekeytyä sairaaksi, vaikka sosiaalilautakunta väittääkin minun olevan sairas jo ilman sairaaksi tekeytymistä.

        Psyk-sh:n tapaamisen jälkeen lähetin itse tekemäni psyk-testit yleislääkärille ja pyysin erikoislääkäriä tekemään lausunnon sossun psykiatrisista valheista lastani ja minua kohtaan. Heidän kyseenalaistamisen sijaan. Sain lähetteen tänne

        Varhaispsykoosipoliklinikka, Leppävaara | HUS
        Varhaispsykoosipoliklinikalla tutkimme ja hoidamme, jos sinulla epäillään olevan psykoosi tai olet sairastunut ensimmäistä kertaa psykoosiin.

        Eli he lisäävät käänteistä todistustaakkaa - minun pitää todistaa, ettei minulla ole psykoosia


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Psyk-sh:n tapaamisen jälkeen lähetin itse tekemäni psyk-testit yleislääkärille ja pyysin erikoislääkäriä tekemään lausunnon sossun psykiatrisista valheista lastani ja minua kohtaan. Heidän kyseenalaistamisen sijaan. Sain lähetteen tänne

        Varhaispsykoosipoliklinikka, Leppävaara | HUS
        Varhaispsykoosipoliklinikalla tutkimme ja hoidamme, jos sinulla epäillään olevan psykoosi tai olet sairastunut ensimmäistä kertaa psykoosiin.

        Eli he lisäävät käänteistä todistustaakkaa - minun pitää todistaa, ettei minulla ole psykoosia

        Kävin täällä ja eval sanoi, että psykiatri voi tehdä lausuntoa toisen viranomaisen psykiatrisista valheista. Vain oikeus tekee sitä työtä.

        Kysyin kahdelta poliisilta, että miksi poliisi ei tee mitään, jättää tutkimatta huostaanottovanhempien rikosilmoitukset. Poliisi vastasi, että joka virastolle on oma valitusosoitteensa (AVI).

        AVI pitää lastensuojelun valheita virkamiehen näkökulmana, joka on lain turvaamana ensisijainen


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Psyk-sh:n tapaamisen jälkeen lähetin itse tekemäni psyk-testit yleislääkärille ja pyysin erikoislääkäriä tekemään lausunnon sossun psykiatrisista valheista lastani ja minua kohtaan. Heidän kyseenalaistamisen sijaan. Sain lähetteen tänne

        Varhaispsykoosipoliklinikka, Leppävaara | HUS
        Varhaispsykoosipoliklinikalla tutkimme ja hoidamme, jos sinulla epäillään olevan psykoosi tai olet sairastunut ensimmäistä kertaa psykoosiin.

        Eli he lisäävät käänteistä todistustaakkaa - minun pitää todistaa, ettei minulla ole psykoosia

        Psykoosi on monesti tila, johon äärimmäisen stressaantunut ja ahdistunut ihminen joutuu. Hänen puheensa on psykoottisessa tilassa erittäin informaatiotiheää ja ulkopuoliselle lähes mahdotonta tulkita, koska ne aukeavat vain kirjoittajan pään sisäisessä kontekstissa. Havaitsen tätä viesteissäsi. Joudun usein lukemaan ne monta kertaa, että tajuan, mistä niissä on kyse. Ulkopuolisen pitää rivien välistä yrittää tajuta "big picture" ja koko konteksti.
        Uskon tämän olevan se syy, miksi sinulle vihjataan psykoositesteissä käyntiä. En väitä että olisit psykoosissa, mutta olet ahdistunut ja ajatustoimintasi on tilanteesta johtuen ymmärrettävästi ylikierroksilla. En voi kuin suositella kamomillateetä, ashwagandha-jauhetta, kofeiinin poistamista kokonaan ja CBD-kannabista (täysin laillista Suomessa, koska päihdyttävä aine poistettu ja vain normalisoiva aine jätetty tilalle). Erityisesti jälkimmäisellä on psykoottisia ajatusketjuja eliminoiva vaikutus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psykoosi on monesti tila, johon äärimmäisen stressaantunut ja ahdistunut ihminen joutuu. Hänen puheensa on psykoottisessa tilassa erittäin informaatiotiheää ja ulkopuoliselle lähes mahdotonta tulkita, koska ne aukeavat vain kirjoittajan pään sisäisessä kontekstissa. Havaitsen tätä viesteissäsi. Joudun usein lukemaan ne monta kertaa, että tajuan, mistä niissä on kyse. Ulkopuolisen pitää rivien välistä yrittää tajuta "big picture" ja koko konteksti.
        Uskon tämän olevan se syy, miksi sinulle vihjataan psykoositesteissä käyntiä. En väitä että olisit psykoosissa, mutta olet ahdistunut ja ajatustoimintasi on tilanteesta johtuen ymmärrettävästi ylikierroksilla. En voi kuin suositella kamomillateetä, ashwagandha-jauhetta, kofeiinin poistamista kokonaan ja CBD-kannabista (täysin laillista Suomessa, koska päihdyttävä aine poistettu ja vain normalisoiva aine jätetty tilalle). Erityisesti jälkimmäisellä on psykoottisia ajatusketjuja eliminoiva vaikutus.

        Kalteva pinta: Ja koska havaitset sitä, niin en osaa pitää huolta lapsestani.

        Begging the question: Etkä perustele, että miksi mikään muu kuin psykoosi ei tule kyseeseen. Oletat johtopäätöksen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Psykoosi on monesti tila, johon äärimmäisen stressaantunut ja ahdistunut ihminen joutuu. Hänen puheensa on psykoottisessa tilassa erittäin informaatiotiheää ja ulkopuoliselle lähes mahdotonta tulkita, koska ne aukeavat vain kirjoittajan pään sisäisessä kontekstissa. Havaitsen tätä viesteissäsi. Joudun usein lukemaan ne monta kertaa, että tajuan, mistä niissä on kyse. Ulkopuolisen pitää rivien välistä yrittää tajuta "big picture" ja koko konteksti.
        Uskon tämän olevan se syy, miksi sinulle vihjataan psykoositesteissä käyntiä. En väitä että olisit psykoosissa, mutta olet ahdistunut ja ajatustoimintasi on tilanteesta johtuen ymmärrettävästi ylikierroksilla. En voi kuin suositella kamomillateetä, ashwagandha-jauhetta, kofeiinin poistamista kokonaan ja CBD-kannabista (täysin laillista Suomessa, koska päihdyttävä aine poistettu ja vain normalisoiva aine jätetty tilalle). Erityisesti jälkimmäisellä on psykoottisia ajatusketjuja eliminoiva vaikutus.

        Olet oikeassa. Tämä on sekavaa. Kumpa Suomi24 antaisi muokata ennen postaamista.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Kalteva pinta: Ja koska havaitset sitä, niin en osaa pitää huolta lapsestani.

        Begging the question: Etkä perustele, että miksi mikään muu kuin psykoosi ei tule kyseeseen. Oletat johtopäätöksen

        Tarkoitukseni ei ollut väittää, että olet psykoosissa tai väitellä kanssasi. Haluan auttaa sinua pääsemään tilanteeseen, jossa saat lapsesi takaisin.


    • A.Ulkomaille muuton vaihtoehtona harkitsen

      B.poistamista sossun numeroblokit ja menemistä lapseni tapaamisiin.

      Tai käräjäoikeuden perumista hyväksymällä edunvalvoja lapselleni, vaikka minä olen oikea edunvalvoja ja vanhempi sekä hallinto-oikeuden peruminen, koska heidän maineensa perusteella he ovat vain lastensuojelutoimiston jatke. Samoja tätejä.

      A.Ryhtyisin taas potilaaksi 27 vuoden tauon jälkeen. Annan sossun perua tapaamiset tai estää vanhemmuuteni millä hyvänså syyllä, jota heitä huvittaa keksiä. Sijoitan vuosia suhteen rakentamiseen sossuun, jotta saan vähitellen lisää oikkareita. Niin pääsin ulos suljetulta psykiatriselta osastoltakin 1996. Minut teljettiin sinne sossun tekaiseman valheen perusteella. Siellä ei ollut lääkäriä, mitään varsinaista hoidon kohdetta tai toimenpiteitä. Minä olin vain onneton.

      Haluan tehdä lapsia ja elää terveellisesti niin kuin tein 27 vuotta. Haluan kotirauhan, itsemääräämisoikeuden päätöksentekoon omani ja lasteni elämästä ja olla vapaa. Olen 42 ja en voi odottaa treffeille menemistä.

      Mitä sanotte?

      • meinasin lähettää tämän hallinto-oikeuteen. En tiedä. Sama käräjille, jonne sossu haastoi minut edunvalvojasta. Näin voisin sanoa, että olen jättänyt kaiken sössötyöhön liittyvän taakseni, lapseni, taistelun, oikeuden, tyrannian.

        24.5.2022 Minun täytyy perua kaikki kanteluni lastensuojelua vastaan. Olen ymmärtänyt, että hallinto-oikeus on maineensa perusteella turha ja antaa lastensuojelun valehdella. Pelkkä kumileimasin, samoja tätejä ja lastensuojelutoimiston jatke. Huostaanotto vahvistetaan ja se yleensä pysyy. Tosiasia on se, että lastensuojelu keksii ongelmia vanhemmissa saadakseen komentaa tai mustamaalata ja eristää heidät lapsiltaan ilman syytä. Lastensuojelu tekee julmuuksia ja estää niiden arvostelun. Se näkee epötodellisen vastakkainasettelun lapsen ja vanhempien välillä ja sitten käyttää viattomia suomalaisia lapsia välikappaleena oman komennusvallan ja eristämisen saamiseksi. Minä en koskaan tehnyt mitään väärää ja lapseni kokee olonsa terveeksi seurassani. Pärjäsin hienosti huonoissa olosuhteissa, joita äiti ja sossu loivat, koska olen viisas, terve ja rohkea aikuinen. Avohuollon alusta asti Sossu pyrki vääristämään tilanteeni huonoksi, koska se olettaa, etten pärjää huonoissa olosuhteissa. Kirjoitin, miten toimin kaikissa tilanteissa vain lapseni normaalin elämän yllöpitämiseksi. Se ei koskaan vaarantunut niin kauan kuin sain olla poikani kanssa. Sossu on todellinen uhka kaikille perheille ja sen ei täydy edes puhua totta oikeudelle. Lasta ei saa erottaa koskaan vanhemmistaan ja tarvitaan vain perheen tukemista myös avioeron jälkeen. Oikeuteen meno aiheuttaisi minulle enemmän ongelmia kuin hyötyä, enkä kestä tulla siellä epäoikeudenmukaisesti torjutuksi. Haluan vain kotirauhan minulle ja pojalleni, itsemääräämisoikeuden ja mahdollisuuden jatkaa tervettä elämääni, jota elin 27 vuotta ja jonka opetin 3-vuotiaalle poikakullalleni. Olen reilu ja osaava isä. En voi enää tehdä mitään pelottavan lastensuojelutyrannian edessä ja luovutan oikeuden puolesta taistelun. HAO:tta on ainakin tiedotettu yksityiskohtaisten todistelujeni kanssa lastensuojelun mielivaltaisesta huostaanotosta ja se voi halutessaan auttaa poikaani ja minua pääsemään turvaan, tai unohtaa minut. Niin lastensuojelukin on tehnyt, ilman suunnitelmaa ja vaikeutuvia psykiatristen ongelmien syytöksiä. Ja näin sossu ei voi käyttää jonotusta HAO:een verukkeena äidin arvioinnin hylkäämiseksi (minulle ei tehdä arviointeja). On pieni mahdollisuus, että poikani tulee asumaan äidin ja tämän kumppanin luokse ilman minuakin. En voi enää asioida lastensuojelun kanssa, koska he väittävät asioita minun ja poikani mielenterveydestä. Noin sairaan ja äärimielisen toiminnan johdosta on minulle terveellistä lopettaa ja lähteä maasta.Siksi he eivät enää koskaan lopeta huostaanottoa minun kohdallani.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        meinasin lähettää tämän hallinto-oikeuteen. En tiedä. Sama käräjille, jonne sossu haastoi minut edunvalvojasta. Näin voisin sanoa, että olen jättänyt kaiken sössötyöhön liittyvän taakseni, lapseni, taistelun, oikeuden, tyrannian.

        24.5.2022 Minun täytyy perua kaikki kanteluni lastensuojelua vastaan. Olen ymmärtänyt, että hallinto-oikeus on maineensa perusteella turha ja antaa lastensuojelun valehdella. Pelkkä kumileimasin, samoja tätejä ja lastensuojelutoimiston jatke. Huostaanotto vahvistetaan ja se yleensä pysyy. Tosiasia on se, että lastensuojelu keksii ongelmia vanhemmissa saadakseen komentaa tai mustamaalata ja eristää heidät lapsiltaan ilman syytä. Lastensuojelu tekee julmuuksia ja estää niiden arvostelun. Se näkee epötodellisen vastakkainasettelun lapsen ja vanhempien välillä ja sitten käyttää viattomia suomalaisia lapsia välikappaleena oman komennusvallan ja eristämisen saamiseksi. Minä en koskaan tehnyt mitään väärää ja lapseni kokee olonsa terveeksi seurassani. Pärjäsin hienosti huonoissa olosuhteissa, joita äiti ja sossu loivat, koska olen viisas, terve ja rohkea aikuinen. Avohuollon alusta asti Sossu pyrki vääristämään tilanteeni huonoksi, koska se olettaa, etten pärjää huonoissa olosuhteissa. Kirjoitin, miten toimin kaikissa tilanteissa vain lapseni normaalin elämän yllöpitämiseksi. Se ei koskaan vaarantunut niin kauan kuin sain olla poikani kanssa. Sossu on todellinen uhka kaikille perheille ja sen ei täydy edes puhua totta oikeudelle. Lasta ei saa erottaa koskaan vanhemmistaan ja tarvitaan vain perheen tukemista myös avioeron jälkeen. Oikeuteen meno aiheuttaisi minulle enemmän ongelmia kuin hyötyä, enkä kestä tulla siellä epäoikeudenmukaisesti torjutuksi. Haluan vain kotirauhan minulle ja pojalleni, itsemääräämisoikeuden ja mahdollisuuden jatkaa tervettä elämääni, jota elin 27 vuotta ja jonka opetin 3-vuotiaalle poikakullalleni. Olen reilu ja osaava isä. En voi enää tehdä mitään pelottavan lastensuojelutyrannian edessä ja luovutan oikeuden puolesta taistelun. HAO:tta on ainakin tiedotettu yksityiskohtaisten todistelujeni kanssa lastensuojelun mielivaltaisesta huostaanotosta ja se voi halutessaan auttaa poikaani ja minua pääsemään turvaan, tai unohtaa minut. Niin lastensuojelukin on tehnyt, ilman suunnitelmaa ja vaikeutuvia psykiatristen ongelmien syytöksiä. Ja näin sossu ei voi käyttää jonotusta HAO:een verukkeena äidin arvioinnin hylkäämiseksi (minulle ei tehdä arviointeja). On pieni mahdollisuus, että poikani tulee asumaan äidin ja tämän kumppanin luokse ilman minuakin. En voi enää asioida lastensuojelun kanssa, koska he väittävät asioita minun ja poikani mielenterveydestä. Noin sairaan ja äärimielisen toiminnan johdosta on minulle terveellistä lopettaa ja lähteä maasta.Siksi he eivät enää koskaan lopeta huostaanottoa minun kohdallani.

        On kurja tilanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On kurja tilanne.

        Toisaalta minun on pakko mennä oikeuteen tehdäksi kaiken mahdollisen poikani puolustamiseksi ja koska olen jo kyseenalaistanut ammattilaiset. Toisaalta valituksen olemassaolo estää äidin arviointia ja hidastaa sosiaalilautakunnan mielivaltaa. Jos vain antautuisin enkä tekisi mitään, niin väärin kuin se onkin, ja asennoitumalla moraalisesti täysin etäisesti, voisi lapsi ehkä palata, kun sosiaalilautakunta olisi saanut kaiken haluamansa.


    • Anonyymi

      vanhemman hätä tulkitaan vaaraksi ja mitä enemmän hätiköityy sitä enemmän maan johtavat älykkäät psykologit tulkitsevat sen vaaraksi kaikille ja sitä enemmän sossulla on halua vahingoittaa perhettä

      ei siellä järkeä ole eikä sääliä

      • Anonyymi

        Uskon että jokainen joka joutuu asioimaan heidän kanssa vastentahtoisesti, hätääntyy. Mielestäni normaalia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että jokainen joka joutuu asioimaan heidän kanssa vastentahtoisesti, hätääntyy. Mielestäni normaalia.

        sano jokainen, joka joutuu asioimaan heidän kanssaan ilman syytä, hätääntyy.

        Sössölautakunta on tehnyt poikani huostaanoton, koska he ottivat nokkiinsa siitä, etten totellut heitä. He vääristävät asioista isoja vaaroja saadakseen pönkittää omaa komennusvaltaansa. Niskuroimalla todistin, että sössönsuojelusta ei saa kieltäytyä, koska muuten vanhemmalle annetaan laiton huostaanotto. Tässä ei ole kyse poikani edusta ollenkaan, koska he toimivat sitä vastaan ja kohdistavat huostaanoton välillisesti minuun. Lisäksi sosiaalilautakunta keksii koko ajan lisää kauheita ja törkeitä valheita pikkupojan ja minun sairauksista


    • Anonyymi

      Semmosta se on tuo lastensuojelu.

      Kannustan lastensuojelun toimien tuomista julkiseksi, se vähentäisi kaikenlaista lasten edun vastaista suhmurointia.

      Samoin kannattaisin niiden organisaation muuttamista. Yksi porukka selvittää tilanteen ja toinen porukka jakaa tuomiot.

      Nykytilanteessa tilanne on sellainen, että äiti kertoo tarinat kuin nainen naiselle, sossutäti kirjaa ylös ja jakaa tuomiot. Tuomio voi olla vaikka kuukausi vankeutta (perhekotia).

      Jos sossutädin rooli olisi selvittää tilanne avoimesti kaikkia osapuolia kuullen, niin lastensuojelun laatu paranisi. Joku toinen taho (avi?) sitten määrittelisi mitä laitetaan käytäntöön. Tämä taho voisi myös pyytää täydentämään selvitystä.

      Tämä lisäisi tasa-arvoa ja toisi parempia päätöksiä. Nykyisin päätökset ovat kovasti jokaisen oman maailmankatsomuksen mukaisia. Muutos toisi helpotusta sossujen työhön kun nykyisin niiden työnkuva on liian vaikea keskimääräiselle sosionomille ja kaikki kummallisuudet kukkii.

      • Anonyymi

        Tätä lastensuojelun sossujen työn organisointia arvelin ehdottaa aville. Samoin kuin henkilökunnan koulutusta vastuiden ja velvollisuuksien tunnistamiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätä lastensuojelun sossujen työn organisointia arvelin ehdottaa aville. Samoin kuin henkilökunnan koulutusta vastuiden ja velvollisuuksien tunnistamiseksi.

        Julkiseksi tuominen ja toimeenpanovallan erottaminen

        Lisäksi huostaanoton kieltäminen ja korvaaminen perhetyöllä perhelaitoksessa.

        Kansalaisaloitteessa ehdotan huostaanoton korvaamista perhelaitoksella. Sellaisia on avohuollossa, mutta nyt lastensuojelu käyttää niitä ongelmien tekaisemiseksi vanhempia vastaan. Kun lastensuojelu haluaa, se voi pakottaa lapsen pois kotoa ja perhelaitokseen. Vanhemmilla on oikeus muuttaa lapsen mukana. Kuntoutuksesta kieltäytyminen ei poista oikeutta yhteisasumiseen valvotusti. Näin estetään lastensuojelua tekemästä vanhemmille väkivaltaa pelkofantasioiden turvin, todellinen lapsen pahoinpitely, varat laitetaan perheiden eikä sijaishuoltobisneksen tukemiseen, lastensuojelu puhdistuu vieraannuttamissotkuista ja lasta ei eroteta vanhemmistaan.

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9794

        Huostaanotto on kiellettävä


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Julkiseksi tuominen ja toimeenpanovallan erottaminen

        Lisäksi huostaanoton kieltäminen ja korvaaminen perhetyöllä perhelaitoksessa.

        Kansalaisaloitteessa ehdotan huostaanoton korvaamista perhelaitoksella. Sellaisia on avohuollossa, mutta nyt lastensuojelu käyttää niitä ongelmien tekaisemiseksi vanhempia vastaan. Kun lastensuojelu haluaa, se voi pakottaa lapsen pois kotoa ja perhelaitokseen. Vanhemmilla on oikeus muuttaa lapsen mukana. Kuntoutuksesta kieltäytyminen ei poista oikeutta yhteisasumiseen valvotusti. Näin estetään lastensuojelua tekemästä vanhemmille väkivaltaa pelkofantasioiden turvin, todellinen lapsen pahoinpitely, varat laitetaan perheiden eikä sijaishuoltobisneksen tukemiseen, lastensuojelu puhdistuu vieraannuttamissotkuista ja lasta ei eroteta vanhemmistaan.

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9794

        Huostaanotto on kiellettävä

        Joo, just se. Toimeenpanovallan erottaminen. Toimeenpanovalta pitää olla eri organisaatiolla. Nykyisin sossut tutkii ja päättää itse. Oman kokemuksen mukaan henkilöstö on aika kirjavaa ja päätökset henkilökohtaisen mieltymyksen mukaisia. Naiset suosii naisia 6-0. Täällä yrittivät tehdä väen vängällä uutta vilja eerikaa, koska naisen etu.

        Kun tuon uuden vilja eerika tapauksen ilmoittaja on mies niin eipä näytä tutkinta edistyvän. Toisin on naisen perättömät ilmoitukset.. Löytyy kova toiminta ja ihan heti.

        Tuo toimeenpanovallan erottaminen sossuilta toisi enemmän lapsen edun näkökulmaa eikä toiminta jäisi yksittäisen sossun varaan.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Julkiseksi tuominen ja toimeenpanovallan erottaminen

        Lisäksi huostaanoton kieltäminen ja korvaaminen perhetyöllä perhelaitoksessa.

        Kansalaisaloitteessa ehdotan huostaanoton korvaamista perhelaitoksella. Sellaisia on avohuollossa, mutta nyt lastensuojelu käyttää niitä ongelmien tekaisemiseksi vanhempia vastaan. Kun lastensuojelu haluaa, se voi pakottaa lapsen pois kotoa ja perhelaitokseen. Vanhemmilla on oikeus muuttaa lapsen mukana. Kuntoutuksesta kieltäytyminen ei poista oikeutta yhteisasumiseen valvotusti. Näin estetään lastensuojelua tekemästä vanhemmille väkivaltaa pelkofantasioiden turvin, todellinen lapsen pahoinpitely, varat laitetaan perheiden eikä sijaishuoltobisneksen tukemiseen, lastensuojelu puhdistuu vieraannuttamissotkuista ja lasta ei eroteta vanhemmistaan.

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9794

        Huostaanotto on kiellettävä

        Joo ja hyvä idea tommonen malli missä vanhempi saisi olla lapsensa kanssa halutessaan. Yleensä se on isä jolta viedään lapset pois.

        Sossut sitten tavan mukaan tukee naisia näissä vieraannuttamis rikoksessa.

        Joo, tämä on tämä miehen asema suomessa semmonen. Syntipukki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, just se. Toimeenpanovallan erottaminen. Toimeenpanovalta pitää olla eri organisaatiolla. Nykyisin sossut tutkii ja päättää itse. Oman kokemuksen mukaan henkilöstö on aika kirjavaa ja päätökset henkilökohtaisen mieltymyksen mukaisia. Naiset suosii naisia 6-0. Täällä yrittivät tehdä väen vängällä uutta vilja eerikaa, koska naisen etu.

        Kun tuon uuden vilja eerika tapauksen ilmoittaja on mies niin eipä näytä tutkinta edistyvän. Toisin on naisen perättömät ilmoitukset.. Löytyy kova toiminta ja ihan heti.

        Tuo toimeenpanovallan erottaminen sossuilta toisi enemmän lapsen edun näkökulmaa eikä toiminta jäisi yksittäisen sossun varaan.

        Hallituksen työryhmä, joka tekee nyt sössösuojelun kokonaisuudistusta, koostuu kolmesta henkilöstä

        [email protected] (raaka sossu)
        [email protected] (hyväuskoinen lääkäri)
        elina.pekkarinen ([email protected]) (lapsiasiavaltuutetun toimisto)

        . Minua kiinnostaa lastensuojelu, joka toimii kovasti, kun mitään ei ole vikana.

        Voit lähettää heille ehdotuksen.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Hallituksen työryhmä, joka tekee nyt sössösuojelun kokonaisuudistusta, koostuu kolmesta henkilöstä

        [email protected] (raaka sossu)
        [email protected] (hyväuskoinen lääkäri)
        elina.pekkarinen ([email protected]) (lapsiasiavaltuutetun toimisto)

        . Minua kiinnostaa lastensuojelu, joka toimii kovasti, kun mitään ei ole vikana.

        Voit lähettää heille ehdotuksen.

        Saako lastensuojelun kokonaisuudistus oikean suunnan; väkivaltainen palvelujärjestelmä

        https://valtioneuvosto.fi/-//1271139/lastensuojelun-kokonaisuudistuksen-tavoitteena-on-turvata-lasten-hyvinvointi-ja-kehitys

        Uudistamisen suunta voi olla väärä, jos se pitää sisällään ne ratkaisut, jotka koskevat sen ongelmanasettelua: "Lastensuojelu ei ole virtaviivaista ja selkeää"

        Siinä ei ole edes ajateltu ongelmaa "lastensuojelu keksii valheita saadakseen komennusvaltaa, vääristää ja solvaa vanhempia ja lapsia ihmisten vapauden, oikeuksien ja terveyden kustannuksella, ja kieltäytyy keskustelemasta väitteistään".

        Minulla on teille taustaksi neljä toisten tekemää kirjoitusta, samat asiat eri sanoin.

         Huostaanotto on sosiaalityöntekijän poliittinen valinta
        Vierailija
        klo 11:26 | 17.2.2012
        https://www.vauva.fi/keskustelu/1565260/ketju/huostaanotto_on_sosiaalityontekijan_poliittinen_va
        .

        2022 Leeni Ikonen https://leeniikonen.fi/2022/05/23/lastensuojelulaki-uudistuu-uskottavuusongelmia-ministeriossa/ Väkivaltainen palvelujärjestelmä

        2012 https://www.ts.fi/uutiset/300619
        Huostaanotetun äiti perää ihmisoikeuksiaan Naantalissa/Naantalilaisäiti haastoi lastensuojelun oikeuteen
        https://keskustelu.suomi24.fi/.../naantalilaisaiti..varatuomari Outi Mannonen."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17277221/hallinto-oikeus-rikkoo-lakia
        lainaus
        klo 11:26 | 17.2.2012
        Lawetroder


    • Päätin irrationaalisesti luovuttaa. Peruin hallintooikeuden ja suostuin käräjään edunvalvojan asettamisesta terveelle ja iloiselle perheelleni. En tapaa enää poikaani, kun olen uhan alla. En puhu enää sossulle, koska se vääristelee kaiken. Olen nyt täysi nolla. Nyt sossu on keisari!

      • Anonyymi

        Elä luovuta! Kun luin viestejä, jäi vahvasti se vaikutelma ettei homma toimi. Sama ongelma kuin terveydenhuollosta valittajilla, lautakuntaan turha valitella kun ylilääkäri pomona siellä. Tuskin muutettu toimintatapaa koska hankalat on helppo jyrätä pois häiriköimästä, epäreilusti, jäävisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elä luovuta! Kun luin viestejä, jäi vahvasti se vaikutelma ettei homma toimi. Sama ongelma kuin terveydenhuollosta valittajilla, lautakuntaan turha valitella kun ylilääkäri pomona siellä. Tuskin muutettu toimintatapaa koska hankalat on helppo jyrätä pois häiriköimästä, epäreilusti, jäävisti.

        Juuri siksi luovutin. Se on huijausta, koko sakki. Kirjoitan nettiin ja ajan autolla, jonka puskureihin on maalattu Huostaanotto on kiellettävä, Googlaa. Löytyy kaikki jutut täältä, enkä valehtele mistään. Kansalaisaloitteen allekirjoittamalla voit tehdä jotakin. Meitä on kasvava joukko. Ei oltaisi mielisairaita vaan poliittinen saatanan liike. Komppania, herätys!


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Juuri siksi luovutin. Se on huijausta, koko sakki. Kirjoitan nettiin ja ajan autolla, jonka puskureihin on maalattu Huostaanotto on kiellettävä, Googlaa. Löytyy kaikki jutut täältä, enkä valehtele mistään. Kansalaisaloitteen allekirjoittamalla voit tehdä jotakin. Meitä on kasvava joukko. Ei oltaisi mielisairaita vaan poliittinen saatanan liike. Komppania, herätys!

        Hyvää onnea ja menestystä. Olet rohkea. Raskas tilanne sinulla nyt päällä. Voimia, myös kaikille muillekkin samassa tilanteessa oleville.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Juuri siksi luovutin. Se on huijausta, koko sakki. Kirjoitan nettiin ja ajan autolla, jonka puskureihin on maalattu Huostaanotto on kiellettävä, Googlaa. Löytyy kaikki jutut täältä, enkä valehtele mistään. Kansalaisaloitteen allekirjoittamalla voit tehdä jotakin. Meitä on kasvava joukko. Ei oltaisi mielisairaita vaan poliittinen saatanan liike. Komppania, herätys!

        en myöskään osallistunut arviointeihin, koska silloin minun pitää altistua saatanan valehtelijoille, enkä meinannut hakea enää koskaan huostaanoton purkua, koska olen jo päättänyt olla menemättä haoon, koska se on lumeoikeus.

        Päätin olla hyväksymättä edunvalvojaa ja pyysin jatkamaan hao-lumeoikeutta. Poikaani en kuitenkaan mene tapaamaan, koska sössötyö manipuloi meitä. On parempi taistella

        Suomea valtiota vastaan

        kuin sisäisesti. Tämä ajattelu oli jatkuvasta kivusta johtuvaa fatalismia eli itsetuhoisuutta.


    • Kun pyysin keskustelua sössötyöntekijän kanssa väärinkäsitysten korjaamiseksi saatuani edunvalvojan allekirjoituspaperin, he haastoivat minut käräjille. Haastepaperin takapuolella luki ohjeissa laiminlyönnin seuraamuksista, jos en lähetä omaa vastinetta. Ohje oli laadittu syylliselle rikolliselle, joka tekee laiminlyöntejä. Lähetin eilen suostumuksen ja epätoivoisen selityksen toivottomuudesta saada oikeutta. Minulle soitti äsken haastemies käräjäoikeudesta, joka aloitti "tämmöinen asia kuin". Sävy oli kova ja järkähtämätön, niin kuin rikollisille.

    • Kun pyysin keskustelua sössötyöntekijän kanssa väärinkäsitysten korjaamiseksi saatuani edunvalvojan allekirjoituspaperin, he haastoivat minut käräjille. Haastepaperin takapuolella luki ohjeissa laiminlyönnin seuraamuksista, jos en lähetä omaa vastinetta. Ohje oli laadittu syylliselle rikolliselle, joka tekee laiminlyöntejä. Lähetin sinne 21 pdf-liitettä, jossa todistin, miten sössölautakunta on tekaissut ongelmat ja riistänyt poikamme ilman järkisyytä. Lähetin eilen suostumuksen ja epätoivoisen selityksen toivottomuudesta saada oikeutta. Minulle soitti äsken haastemies käräjäoikeudesta, joka aloitti "tämmöinen asia kuin". Sävy oli kova ja järkähtämätön, niin kuin rikollisille.

    • Kun pyysin keskustelua sössötyöntekijän kanssa väärinkäsitysten korjaamiseksi saatuani edunvalvojan allekirjoituspaperin, he haastoivat minut käräjille. Haastepaperin takapuolella luki ohjeissa laiminlyönnin seuraamuksista, jos en lähetä omaa vastinetta. Ohje oli laadittu syylliselle rikolliselle, joka tekee laiminlyöntejä. Lähetin sinne 21 pdf-liitettä, jossa todistin, miten sössölautakunta on tekaissut ongelmat ja riistänyt poikamme ilman järkisyytä. Lähetin eilen suostumuksen ja epätoivoisen selityksen toivottomuudesta saada oikeutta. Minulle soitti äsken haastemies käräjäoikeudesta istuntopäivästä. Hän aloitti "tämmöinen asia kuin". Sävy oli kova ja järkähtämätön, niin kuin rikollisille.

    • Anonyymi

      Juu, semmosta se on sossujen kanssa. Vaatii mieheltä rahaa ja aikaa.

      Jos lapset olisi koiria, niin homma menisi about näin: Mies ja nainen ottavat koiran. Eron jälkeen on sellainen systeemi käytössä että koira siirtyy naiselle ja mies siirtyy maksajaksi. Koiraoikeus päättää, että näin tapahtuu. Mikäli mies haluisi edelleen olla koiransa kanssa, niin nainen voi ottaa yhteyttä koirien suojeluun. Koirien suojelu varmistaa, että mies on sika eikä ole koiransa kanssa.

      • Anonyymi

        Mikäli koiralle tulee ongelmia syystä tai toisesta, niin syntipukki on selvillä. Se on se maksajamies ;) Ilman koiran tutkimista tai miehen kuulemista päätetään naisporukalla, että se mies oli sika. Kaikki oli sen syy ja homma ratkaistu.


      • Meillä taas ei ole riitaa äidin kanssa. Lastensuojelu on susi ja minä olen koira ja lapsi on lammas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli koiralle tulee ongelmia syystä tai toisesta, niin syntipukki on selvillä. Se on se maksajamies ;) Ilman koiran tutkimista tai miehen kuulemista päätetään naisporukalla, että se mies oli sika. Kaikki oli sen syy ja homma ratkaistu.

        Meillä taas ei ole riitaa äidin kanssa. Lastensuojelu on susi ja minä olen koira ja lapsi on lammaskaritsa. Äiti on lammas ja susi ajaa lammaslaumaa isäkoiran päälle niin, että koira putoaa rotkoon. Lisäksi susia on sata. Tänne kaivataan lisää koiria voittamaan sudet. Woof woof.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Meillä taas ei ole riitaa äidin kanssa. Lastensuojelu on susi ja minä olen koira ja lapsi on lammaskaritsa. Äiti on lammas ja susi ajaa lammaslaumaa isäkoiran päälle niin, että koira putoaa rotkoon. Lisäksi susia on sata. Tänne kaivataan lisää koiria voittamaan sudet. Woof woof.

        Voisitko sitten saada lampaan puhumaan susille sellaisen yhteisen kivan pienen sankaritarinan missä sudet pelastavat pikku karitsan yhdessä? Sudet tykkää niin kovin katos lampaista. Koirista ei niinkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko sitten saada lampaan puhumaan susille sellaisen yhteisen kivan pienen sankaritarinan missä sudet pelastavat pikku karitsan yhdessä? Sudet tykkää niin kovin katos lampaista. Koirista ei niinkään.

        Huostaanotto tuhoaa lapsen ja vanhemmat. Ei auta heitä. Nyt olet lammas hiljaa.

        https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9794


    • Lastensuojelun haastaminen oikeuteen omassa asiassa....... vahingoittaa vain omaa tilannetta. Jos rajaisin vastustamisen vain politiikkaan, jolloin meille nauretaan ryhmänä?

      • Kysymys on mahdoton ja joka kerta kun ajattelen sitä, tulen tosi sairaaksi puoleksi päiväksi


    • Totaali-instituutio. Armeija, mielisairaala ja lastensuojelu. Valta on kokonaan jonkin muun kuin yhteisön hallussa. Tiukat säännöt. Selkeä hierarkia. Jyrkät rangaistukset sääntöjen rikkomisesta. Lastensuojelun tavoite on alusta alkaen jyrkkä vanhemman totteleminen. Kaikki hymyily, kuuntelu on pelkkää lumetta ja sitten tulee ongelmien tekaisu ja tosiasioiden manipulointi. Kyllähän minä tämän tiesin jo ennen kuin meistä tehtiin ilmoitus synnytysosastolla.

      • Anonyymi

        Teistä tehtiin ilmoitus jo synnytysosastolla 4 vuotta sitten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teistä tehtiin ilmoitus jo synnytysosastolla 4 vuotta sitten?

        Joo, ja 7 viikkoa ennen kieltäytymistäni avohuollosta ja huostaanottoa avohuollon sossu sanoi, etteivät he ole enää huolissaan minusta. He jättivät meidät rauhaan kesäksi 2021. Lapseni ja minä olimme iloisia kesällä. Vein hänet päiväkotiin kieltäytymisen jälkeen. Kielsin päiväkotia olemasta yhteydessä lastensuojeluun ja rakentamaan luottamusta vanhempiin. Toivon kotirauhaa, itsemääräämisoikeutta omien ja lapseni asioissa ja palaamista normaaliin elämään. Menisimme neuvolaan, jos nousisi jotain ongelmia lapsen kanssa. Mitään ei ole. Lapseni vietiin salaa tuona päivänä elokuussa 2021 päiväkodista. Olin varoittanut häntä metsäkävelyllä siitä, että nyt kun en enää anna tätien tulla, niin he voivat viedä sinut pakkokotiin. Ensimmäinen kerta oli perhekuntoutus 12/2020. Silloin pyysin avosossua puhumaan äidille, joka ei halunnut minun menevän töihin ja uhkasi jättää lapsen yksin. Ei puhunut vaan vei lapsen


      • Anonyymi

        Myös välitysfirman ämmä voi aivan arvaamatta valehdella työkkäriin että kurssitettu olisi mukamas kieltäytynyt työstä kurssin loputtua. Syitä voi vain arvailla.
        Oikeusmurhan selvittely kestää yli vuoden. Ja yhä jatkuu, saman asian valittamisella.
        Hyvin suoritetusta kurssista jossa asiakkaalta tullut kiitosta tuli lopulta palkkioksi karenssi, valehtelemalla aikaan saatu.
        Kusipäisiä, ilkeitä tyyppejä riittää, niitä näkyy pesiyytyneen kaikkialle.
        Toivottavasti saavat samalla mitalla, korkojen kanssa itselleen kaiken aiheuttamansa pahan. Sairautta, kuolemaa ja ikuista epäonnea sellaisille! Ja heidän kätyreilleen jotka yrittävät "jyrätä" ja lannistaa uhria auttamisen sijasta.
        Voimia kaikille vääryyttä kokeneille.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Joo, ja 7 viikkoa ennen kieltäytymistäni avohuollosta ja huostaanottoa avohuollon sossu sanoi, etteivät he ole enää huolissaan minusta. He jättivät meidät rauhaan kesäksi 2021. Lapseni ja minä olimme iloisia kesällä. Vein hänet päiväkotiin kieltäytymisen jälkeen. Kielsin päiväkotia olemasta yhteydessä lastensuojeluun ja rakentamaan luottamusta vanhempiin. Toivon kotirauhaa, itsemääräämisoikeutta omien ja lapseni asioissa ja palaamista normaaliin elämään. Menisimme neuvolaan, jos nousisi jotain ongelmia lapsen kanssa. Mitään ei ole. Lapseni vietiin salaa tuona päivänä elokuussa 2021 päiväkodista. Olin varoittanut häntä metsäkävelyllä siitä, että nyt kun en enää anna tätien tulla, niin he voivat viedä sinut pakkokotiin. Ensimmäinen kerta oli perhekuntoutus 12/2020. Silloin pyysin avosossua puhumaan äidille, joka ei halunnut minun menevän töihin ja uhkasi jättää lapsen yksin. Ei puhunut vaan vei lapsen

        Mikä tilanne on tällä hetkellä? Onko mitään toivoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tilanne on tällä hetkellä? Onko mitään toivoa?

        Ei. Suomessa ei ole mitään toivoa. Lastensuojelu alistaa perheitä ja tekee heille väkivaltaa. Kaikki on lastensuojelun yksin päättämiä valheita ja illuusiona se on hieno ja ansaittu onnistuminen. Ihmiset ovat hädissään ja pelkäävät. Kansa taas kuittaa sen "katso peiliin. vain todella huonot vanhemmat joutuvat huostaanottoon. ei siellä kukaan keksi sairauksia". Yksi virasto on ottanut fasistisen tyrannin oikeudet ja hallitus nukkuu.

        Meidän pitää mielenosoittaa itkun ja ahdistuksen kanssa ja liittyä yhteen huostaanoton korvaamiseksi perhelaitoksella.


    • Anonyymi

      Usko Jumalaan Hän näkee kaiken ja tuomitsee ihanjokaisen TEKOJEN MUKAAN
      jättäkää tuomitseminen Jumalalle.

      SE ON OIKEA TUOMIO.

      • Teismi oli ennen kaiken merkityksen omistaja ja tuhosi ihmisiä.


      • Onnea sinulle


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Teismi oli ennen kaiken merkityksen omistaja ja tuhosi ihmisiä.

        Kristinuskossa oli paljon hyviä puolia jotka on nyt menetetty kun ollaan siirrytty ateistiseen maailmankatsomukseen.
        Kristinuskon parhaita puolia on korkea empatiakyky, jota useimmat ihmiset eivät löydä ilman tätä uskontoa: "tee toiselle kuten tahtoisit itsellesi tehtävän". Yksinkertainen ajatus, mutta ihmiset eivät vieläkään osaa elää näin. Niin vaikeaa se on käytännössä. Samoin kuin "älä tuomitse jotta teitä ei tuomittaisi". Somessa ollaan valmis tuomitsemaan kuka tahansa, jotta itse näytettäisiin paremmalta.

        Tämän uskonnon avulla sellaisetkin ihmiset jotka eivät omalla pohdiskelullaan pystyneet ymmärtämään tiettyjä, parempaan yhteiskuntaan johtavia totuuksia, pystyivät omaksumaan helposti ymmärrettäviä elämänohjeita Raamatusta. Tässä mielessä autoritäärisyys ei ole aina paha asia: lampaat tarvitsevat kaitsijaa, tai kulkevat rotkosta alas. Tärkeintä onkin se, millaisella agendalla lampaita johdetaan. Kristinuskon agenda oli yksinkertaisesti poistaa kärsimys maailmasta, koska kärsimys ja synti ovat lopulta ainoat yhteiset vihollisemme. Nykyään olemme vaihtaneet nöyryyteen ja empatiaan perustuvan uskonnon teknologiaa ja mammonaa palvovaan kulttuuriin. Vaikka liberaalia suvaitsevaisuutta suolletaan joka tuutista, tämä kulttuuri on kaikkea muuta kuin suvaitsevainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristinuskossa oli paljon hyviä puolia jotka on nyt menetetty kun ollaan siirrytty ateistiseen maailmankatsomukseen.
        Kristinuskon parhaita puolia on korkea empatiakyky, jota useimmat ihmiset eivät löydä ilman tätä uskontoa: "tee toiselle kuten tahtoisit itsellesi tehtävän". Yksinkertainen ajatus, mutta ihmiset eivät vieläkään osaa elää näin. Niin vaikeaa se on käytännössä. Samoin kuin "älä tuomitse jotta teitä ei tuomittaisi". Somessa ollaan valmis tuomitsemaan kuka tahansa, jotta itse näytettäisiin paremmalta.

        Tämän uskonnon avulla sellaisetkin ihmiset jotka eivät omalla pohdiskelullaan pystyneet ymmärtämään tiettyjä, parempaan yhteiskuntaan johtavia totuuksia, pystyivät omaksumaan helposti ymmärrettäviä elämänohjeita Raamatusta. Tässä mielessä autoritäärisyys ei ole aina paha asia: lampaat tarvitsevat kaitsijaa, tai kulkevat rotkosta alas. Tärkeintä onkin se, millaisella agendalla lampaita johdetaan. Kristinuskon agenda oli yksinkertaisesti poistaa kärsimys maailmasta, koska kärsimys ja synti ovat lopulta ainoat yhteiset vihollisemme. Nykyään olemme vaihtaneet nöyryyteen ja empatiaan perustuvan uskonnon teknologiaa ja mammonaa palvovaan kulttuuriin. Vaikka liberaalia suvaitsevaisuutta suolletaan joka tuutista, tämä kulttuuri on kaikkea muuta kuin suvaitsevainen.

        me elämme sairaassa yhteiskunnassa ja se joko tuhoaa itsensä tai oikaistaan . Sosiologinen tutkimus on se tiede, joka laittaa kehityksen rationaaliseen ajatteluun kierteen sijaan


    • Anonyymi

      miksi viedä lapsi johonkin hoitoon .
      ei kukaan voi pakottaa hoida itse.
      n.50v sitten hoidin lapset itse /aina on suurivaara joutua hampaisiin joka murskaa
      ja tarkoitus sairastuttaa koko perhe.

      • Totta. Suomessakin oli 30 vuotta sitten avoimempaa, kun asenteesta ei menettänyt lastaan. Nyt idealistinen lastensuojelu kaappaa sen, joka ei sopeudu heidän tahtoonsa. Tätä ennen oli niin vähän varoja, että vain kaikkein sekaisimmat perheet rikottiin ja lapset elivät lastenkodeissa koko lapsuutensa. Ei ollut rahaa vaania kaikkia. Lastenkodit ja psykiatrinen pakkohoito lakkautettiin viime vuosikymmenen aikana ja niiden totaali-instituution pakkokontrolli tuotiin lastensuojelutoimistoon.


    • Mitä jos lasu ei valehtele tuhotakseen minut ja se on oma johtopäätökseni? Jos se valehteleekin siksi, että tottelisin? Keskustelun kieltäminen, sairauksien tekaiseminen, väkivalta ja lapsenriisto ovat vain viesti siitä, että nyt tottelet heitä? Minä nimittäin tein sen johtopäätöksen, että tulevaisuuteni kielletään. Entä jos se tottelu johtaa kuitenkin virheeseen?

      • *johtaa vanhemmuuden menettämiseen


      • Anonyymi

        Olen ollut työtön, sossun asiakas yms. koko elämäni ajan enkä muista yhtäkään tilannetta missä virkamiehen tottelematta jättäminen olisi johtanut mihinkään hyvään. Jos työkkärin mielestä minun pitää tehdä ilmaiseksi töitä, en pysty kieltäytymään siitä paitsi jos minulla on jokin toinen syy joka edistää työllisyyttäni. Pelkkä "EI!" ei riitä, ja johtaa rankaisuun ja ongelmatapausten listalle pääsyyn.

        Heitä on yksinkertaisesti pakko totella paitsi jos pystyt todistamaan lakitekstin avulla virkavirheen. Laki on ainut asia joka on puolellasi joten sinun tulisi olla asianajajan tasolla lakituntemuksessa.


      • Anonyymi

        Teemu, jossain vaiheessa alkoi tuntua siltä että oikeassa oleminen ja lastensuojelun voittaminen on sinulle tärkeämpää kuin lapsesi näkeminen.
        Et ehkä itse tiedosta tätä. Mutta kun sanoit että boikottina kieltäydyt menemästä tapaamisiin näkemään lastasi niin eihän kukaan oikeasti tee näin.
        Jollain tasolla sinulle on elintärkeää uhriutuminen ja kuvitteellisen tyrannian murskaaminen ja lapsi on väline tälle ilmiölle.

        En tiedä miksi, mutta haluat pakkomielteisesti että ympäröivä maailma toimisi rationaalisesti. Ei se toimi. Muistan vieläkin episodin Lapin yliopistolta, missä olit tuonut airsoftin kouluun. Halusit silloinkin nähdä, ovatko ihmiset rationaalisia ja tajuavat että muovinen ase ei ole uhka. He pitivät sitä silti uhkana. Olet kerta toisensa jälkeen todistanut, että ympäröivä todellisuus ei ole rationaalinen. Nyt on aika hyväksyä tämä löytämäsi fakta. Maailma ei tule koskaan olemaan rationaalinen.
        Jos olisit hyväksynyt tämän todellisuutemme pelisäännöt jo heti alussa, saisit nähdä lastasi viikottain.


    • Jos tulen tapaamisiin, lasu pahoinpitelee minua ja poikaani keksimällä valheita. En voi luottaa siihen, että he eivät vain vieraannuta minua kolmen vuoden aikana. En voi ylläpitää iloa ja normaalia 24 tuntia vuodessa enkä voi hyvin tapaamalla lastani. Se heijastuu poikaani. Lastensuojelu kirjoitti huostaanoton jatkamispäätökseen nämä kaksi valhetta erityisesti siihen, että kykyni käydä tapaamisissa estyy https://youtu.be/cZixDCw-ECQ tapaamiselta paluu iloisena - pojalla psyykkisiä oireita ja https://youtube.com/shorts/DugF6toZbO4?feature=share
      syli ja turva - lapsi jää yksin isän itkuisuuden takia . Huostaanotto päättyy sitten kun teet juuri niin kuin virkavalta tahtoo, vaikka se ei olisi totta. Useimmiten huostaanotto ei pääty sittenkään, koska jostain ominaisuudestasi ei tykätä, vaikka se ei olisi totta. Minun ja lapseni pitäisi vain elää rauhassa erillämme sossun väkivallasta huolimatta.Haluan elää poikani kanssa, mutta en pysty päättämään lastensuojelun tekojen takia.

      • Anonyymi

        Mikset vaan kylmetä mieltäsi ja ole välittämättä valheista? Käsittääkseni otat emotionaalista vahinkoa näistä sossujen argumenteista ja välttelet tapaamisiin menoa ettet saa lisää tunnevammoja. Opettele suodattamaan sossujen jutut niin voit mennä sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset vaan kylmetä mieltäsi ja ole välittämättä valheista? Käsittääkseni otat emotionaalista vahinkoa näistä sossujen argumenteista ja välttelet tapaamisiin menoa ettet saa lisää tunnevammoja. Opettele suodattamaan sossujen jutut niin voit mennä sinne.

        Joo ja kirjoittajalla on väärä sukupuoli asioiden hoitoon.

        Mies kyseenalaistetaan lähes aina ja naisia tuetaan lähes aina. Lapsilta ei kysytä eikä mielipiteistä juuri välitetä. Niin se vaan menee monesti.

        Olet mies, niin se tuo usein paljon hankaluutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja kirjoittajalla on väärä sukupuoli asioiden hoitoon.

        Mies kyseenalaistetaan lähes aina ja naisia tuetaan lähes aina. Lapsilta ei kysytä eikä mielipiteistä juuri välitetä. Niin se vaan menee monesti.

        Olet mies, niin se tuo usein paljon hankaluutta.

        Aloittajalla on tietty sekin ongelma, että hän on viimeisen 20 vuoden ajan löytänyt vuosittain jostain ilkeitä despootteja / suvereeneja tyranneja jotka ovat kaikki "tuhonneet hänet" .
        Jos taas tästä kaavasta huomauttaa hänelle, olet kiusaaja joka yrittää tuhota hänen uskottavuutensa diktaattorien tavalla.

        t. jäykkä patriarkaattinen oligarkiaa edustava tyranni joka pyrkii komentamaan


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe