Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sinisiru
profiilit
sinisiru
sinisiru
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
524
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+suuremmin+muista+minäkään+koronaa,+tavaratalo+liikuntani+jouduin+vaihtamaan+sauvakävelyyn,+talvesta+en+vielä+tiedä,+tosin+asunto-osakkeella+on+kuntosali,+mutta+yksinäiseltä+se+vaikuttaa.+Soutulaitetta+ole+käyttänyt+alkuaikoina,+ans'kattoo+ny!
Voi+mikä+syysinto+onkaan+vallannut+mieleni+!+Sauvakävelyltä+kun+tulin,+vaihdoin+olohuoneen+kesämaton+isompaan+viinipunaiseen+talvimattoon.
No,+se+tietysti+vaati+muidenkin+tekstiilien+yhteensopivuuden.+Niinpä+aukaisin+monien+koristetyynyjeni+vetoketjuja,+ja+yllätyin+ihan,+miten+kauniita+syysvärejä+piilikään+kesäpäällisten+alla.+
No,+pesuunhan+ne+joutikin,+ja+nyt+loistaa+oranssi,+kellertävänsävyiset++ja+viinipunaiset+pikkutyynyt+lämpiminä.
Miten+voikaan+muuttua+kodin+ilme+tekstiileillä!+,+ihan+ihastelen+taas+muutosta!
Onnellisena+tervehtien+s-s
03.09.2020 11:30
Johan+syntyi+polemiikkiä+potkan+ostosta,+mitä+ihmettelen!+Eikö+ano+lukenut+antaneeni+halkaista+potkan,+joten+en+pidä+liikana+puolen+kg+palasta,+jossa+pari+luutakin+lisää+painoa!
Ja+niin+kuin+Kristiina+23+mainitsi,+saahan+pakastimeen+osan+keittoa,+varsinkin+kun+siihen+juuri+pyrin.
Kas+kun+on+päiviä,+jolloin+on+hyvä+olla+valmista+ottaa+esiin.
Torkahdin+tosiaan+niin+makoisasti+1/2+tunniksi,+että++nyt+seilaan+täällä+kahvimukini+kanssa.+Hengityssuojainta+käytän+kyllä+liikkuessani+liikepaikoilla.
Hyvää+illanjatkoa+kaikille!
01.09.2020 17:53
Hieno+ja+aurinkoinen+päivä+kimalteli+Hannuksessa+äsken.+
Käväisin+Votkins'in+lihakaupassa+hakemassa+palvattua+potkaa+tulevaa+hernerokkaa+ajatellen.+
No,+siitä+tulee+tosin+monta+keittoa+1.300+gr+sentään.+Pyysinkin+halkaisemaan+sen,+niin++keitän+vain+puolikkaan.+Potka+on+aika+lihaisa,+verrattuna+sorkkiin.+Niitäkin+saa+Votkins'lihatukusta,+mutta+en+nyt+jäänyt+kuorman+tuloa+odottamaan.
Istuin+hetken+penkillä+auringossa+ja+nautinskelin,+villatakki+tosin+ylläni.+Miten+ei+Makriina+ole+ruskettunut,+vaikka+asuu+maan+tasalla+pihapiireineen+?+
Olen+minä+saanut+väriä,+käsivarsista+sen+huomaa+lyhyiden+hihojen+rajasta.+Tosin+olen+rannalla+käynyt+keväästä+lähtien,+kun++äkkiähän+veden+äärellä+päivettyy.
Ai+että+Gudrun+Sjödenin+syyskatalogissa+on+upeita+venäläis+inspiroituneita+asuja!+
Nyt+pitää+lämmittää+lounasta+jo,+heräsin+aamulla+5+kieppeillä,+joten+päivätorkut+tv+tuolissa+on+tiedossa!+
Heippa+taas!
01.09.2020 13:24
Onhan+hauskaa+lukea+mukavia+ja+hyväntahtoisia+kommentteja+jälleen.+On+tämä+Noja-tuoli+palsta+niin+viihtyisä+ja+tarpeellinen+alusta+ajatuksille+😊+))+ja++lukea+tuttujen+kirjoittajien+elämästä!
Aamulla+herätessäni+iloitsin+hyvänolon+tunteesta+hyvin+nukutun+yön+jälkeen,+ja+tunsin+kiitollisuutta+uteliaisuudestani,+joka+saa+tutkimaan+ja+etsimään+tietoa+kaikesta+mikä+kiinnostaa+ympärilläni.
Eihän+koskaan+ennen+ollut+vapaata+aikaa,+eikä+oikeastaan+samoja+mahdollisuuksiakaan++kuin+nyt,+saada+tietoa.+Etälainauksia+kirjastoista+sai+odottaa+niin+kauan,+että+piti+kiinnostus+herättää+jo+uudelleen+😊))
Hyvää+vointia+kaikille,+ja+lämmin+kiitos+SkillaN'ille,+joka+niin+kauniisti+vetoaa+puolestamme+🌷
31.08.2020 10:07
Kun++ajattelee+tulevaisuutta+ihan+maalaisjärjellä+tajua,+ettei+tämä+planeetta+kestä+nykykulutusta,+saati+ihmisen+jatkuvaa+lisääntymistä!
Jo+nyt+ovat+naiset+sen+tajunneet,....+kaikkialla+läntisessä+maailmassa+on+syntyvyys+laskenut,+ja+sen+kyllä+ymmärtää.
Toisaalta+ei+ole+hauska+ajatus+väestön+vanhenemisestakaan,+joka+näillä+näkymin+on+seurauksena!+Tiedänhän+toki,+etten+tule+näkemään+muuta+muutosta+kuin+koronan+aiheuttamaa,+ja+onhan+siinäkin+jo+kylliksi.
Toisaalta+ei+mikään+estä+ajatusta+liikkumastakaan,....+kivikaudesta+tulevaisuuteen.+
https://www.youtube.com/watch?v=rPuS8AZdsj4
31.08.2020 09:55
Olen+pitänyt,+ja+yhä+pidän+hiljaisuudesta.+Esimerkiksi+lukiessani+jotakin+mielenkiintoista,+en+pidä+tv:tä+auki.
Uskon+juuri+lukemisen+olevan+hiljaisuuden+täyttäjä+nyt+ikäihmisenä.+Saatan+kaivata+sukutapaamisia+juhlatilaisuuksissa,+mutta+korona+ne+on+nyt+estänyt.+Isoissa+tavarataloissa+pidin+kävelemisestä,+se+oli+kuin+kuntokävelyä+josta+olen+myös+luopunut.+Kotiin+tilaan+ruokakuljetuksen,+ja+olen+tosi+tyytyväinen+tuoreuteen.+Kävelyn+olen+korvannut+sauvakävelyllä,+mutta+rehellisesti+sanottuna+en+ole+yksinään+ihastunut+sauvomaan.+
Muuten+tuntuu+elämä+mielekkäältä,+voin+hoitaa+itse+kaikki+tarpeeni,+pitää+yhteyttä+lapsiin+ja+tuttuihin,...enempää+en+edes+kaipaa.+
Palstan+toivon+jatkavan+keskustelupaikkana,+jossa+voi+lukea+ja+kirjoitrtaa+tuntemuksiaan.
30.08.2020 11:50
Ihmeen+riitaista+on+nyt+palstalla!+Minne+yrittääkin,+on+suukopua+ja+piikittelyä,+kumma+juttu+mistä+johtuukaan.+Noja-tuolissa+se+pani+hanttiin,,+dirllä+kun+emme+ole+moiseen+tottuneet.
Vielä+on+kesää+ja+aurinkoa+nautittavksi,+joskaan+en+lähtenyt+pojanpojan+pojan+ylioppilasjuhliin+Tuusulaan.
+Lähetin+Interfloran+kautta+kukkalähetyksen,+ja+tyydyn+Face+kuviin.+
Poikani+siellä+valmisteli+salaatteja+aamupäivällä,+joten+varmaan+on+ihanat+tarjoilut+jälleen,+mutta+en+osallistu+nyt+joukkotapaamisiin+vielä.
Laantuukohan+koronavirus+koskaan+elämästämme?
29.08.2020 13:42
Hyvää+iltaa!
Vikkaan+ulkoilupäivän+päätteeksi+istuin+katsomaan+tV:stä+Gérard+Depardien+ruoka+ja+kulttuurimatkaa+Sikottlantiin+tällä+kertaa.
Kaukana+kulttuurista+oli+ruokailu,+jopa+barbaarista+minusta.+Liha+oli+5+viikkoa+raakakypsytettyä,+ja+lähes+raakana+se+syötiin.+Samoin+sianliha,+melko+pelkistettynä+ilman+lisukkeita+se+hotkittiin+!
Kaikkein+julminta+oli+elävän+hummerin+halkaisu+ja+raakasyönti,+imeskely+sisäelimistä,...+pthyi+hitsi+miten+wisky+veikot+oli+etovia!
Sanoivathan+paikalliset+itse,+etteivät+ole+mitään+kulinaristejä,+osaamattomia+ruuan+valmistuksessa,+mutta+odotan+kyllä+hieman+mielenkiintoisempia+ruoka+tottumuksia.
Hauskaa+iltaa+Noja-tuolin+väelle+😊))
27.08.2020 20:10
En+ole+kokenut+pyrkimyksiä+paremmuuteen+täällä,..miksi+ihmeessä+sellaiseen+ryhtyisimme?
Minusta+on+hauskaa+lukea+ihmisten+viihtyvyydestä+elämässään,++kun+kaikki+olemme+eläkeläisiä+,++siinä+kun+ei+muutama+vuosi+merkitse+suuriakaan.
+Elämäniloani+hehkutan+minäkin+kun+siltä+tuntuu,+ja+onhan+sitä+riittänytkin+kohdallani+😊))+Voin+hyvin+olla+Ella+Eronenkin+silloin+kun+jostakin+haltioidun,+eikä+taida+Ramoonakaan+jälkeen+siinä+jäädä🤣🤣))
Sain+tilattua+äsken+kauppaostokset,+ja+nyt+pitäisi+kehitellä+keittoa+lounaaksi.+Jää+aikaa+ulkoillakin+hyvän+sään+aikana,+aamulla+kun+jo+satoi+täällä!
Heippa,+ja+iloa+elämään+😊!
22.08.2020 12:25
Iltapäiväkahvin+aika,+näin+siivouspäivänä+se+juhlistuu+mustikkapiirakalla.+On+niin+kivaa+kun+koti+on+putsattu,+pyykit+kuivuu+parvekkella+ja+vatsakin+on+täynnä.
IKävältä+tuntuu,+Ruunen+poismeno+joukostamme!+Eihän+hän+aikoihin+ole+kirjoittanut+palstalle,+mutta+vielä+kesäkuussa+hän+vaikutti+ihan+pirteältä.+Yritin+soitta+hänelle,+mutta+ei+vastaa+Ruunen+puh.nr.+ainakaan.
Eipä+kai+turhaan+kukaan+voi+tuollaista+ilmoittaa,+hiljentäähän+se+muisteloihin+vuosien+varrella+tapahtumiin.+Noin+meistä+yks+ja+toinen+lähtee+viimeiselle+matkalle,+ja+teemme+tilaa+taas+uusille!+
Hienotunteinen+mieshän++Ruune+oli,+monet+hauskat+hetket+liittyy+muistoihin.
Jaa,+kahvit+tuli+jo+hörppäistyä,+kesän+jatkoa+edelleen+toivotellen+🌷
19.08.2020 16:04
Surulliselta+tuntuu,...+ehkä+siksi+yritti+Ruunen+sukulainen+ottaa+minuun+yhteyttä,+mutta+hukkasin+viestin,+joten+mitään+vahvistusta+en+ole+saanut.+
Kiitos+kaikesta,+ja+hyvää+taivasmatkaa+Ruuneperi+❤️
18.08.2020 21:12
Nuo+Itämeren+korvameduusat+onkin+kiehtova+näky,+jonka+keskelle+jouduin+saaristossa.+Olin+aikeissa+peseytyä+meressä+kanden+saaren+välisellä+matalikolla,+jossa+vesi+oli+aina+lämpimämpää,+eikä+tuuli+yltänyt+siihen.
Olin+jo+kalliokielekkeellä+nilkkoja+myöten+kumartuneena,+kun+jäin+ihmeissäni+tuijottamaan+veden+pintaa.+Tiheään,+kuin+vieri+vieressä+oli+vaaleanpunaisia+meduusoja+parin+metrin+leveydellä+edessäni.+
Varovasti+liu'utin+käteni+yhden+alle,+ja+nostin+sen+katseltavakseni.+Hyytelömäinen+olio+oli+kaunis+kuin+limainen,+ehti+hieman+polttaa+kämmentäni+ennen+liukumistaan+veteen.
Siirryin+peseytymään+muualla,+en+välittänyt+uida+niiden+joukossa+etteivät+suotta+polta+ihollani.
Myöhemmin+löysin+vielä+merihevosen+kotilon+rannalta,+ehkä+noin+5-7+s.m.+pituinen+heppa+käyrine+takaruumiineen.
On+ollut+uskomus+Tyynen+valtameren+tuliperäisten+saarten+olevan+runsain+eläimistön+syntypaikka,+mutta++planktonin++lukemattomat+alkueliölajit+voittavat+senkin+runsaudessaan.
Tuo+sana+keijusto,+onkin+niin+viehättävä,...Vassily+Kandinskin+maalauksissa+leijjuu+monia+uskomattoman+suloisia+pieneliöitä+mustalla+taustalla,..kuin+avaruudessa+😊))
17.08.2020 12:37
Terveiset+Jorvin+sairaalan+vastaanotolta.+Lääkäri+tapaamisella+piipahdin,+ja+kaikki+arvot+oli+hyvät,+eikä+mitään+uutta+hälyyttävää+ole+ilmennyt!
Aina+on+mukavaa+saada+hyvät+uutiset,+joilla+mennään+seuraavaan+kontrolliin+asti.+Kaunista+on+vielä+matkan+varrella,+luonto+vehmaimmillaan,+ja+ihmiset+kesäisen+ruskettuneita+ja+iloisia.
Pojalleni+saareen+soitin,+kertoakseni+uutiset+ja+iloitsi+hänkin,+kun+niin+moni+tuttunsa+on+kovin+huonossa+kunnossa.+Kertoi+juuri+pojanpoikansa+olleen+viikonlopun+saaressa+tyttöystävänsä+kanssa,+ja+halusi+laittaa+ruuan+siellä.+
On+kuulemma+ruokainnostus+mennyt+perintönä+äidiltä+pojille+ja+seuraaville+polville,+että+kiitosta+vaan!+sanoi+minulle.+Heh+heh,+tänään+onkin+minulla+valmis+jauhelihakastike,+keitän+vain+nuudelin+lisäksi+tällä+kertaa,+illemmällä+saan+kauppatilauksen+kotiin+taas,+ja+pääsen+graavaamaan+siikaa!
Mukavaa+jatkoa+Noja-tuolin+myönteisille+kirjoituksille!
17.08.2020 11:59
Mikromuovin+kertyminen+merissä+on+huolestuttava+ilmiö,+joskin+muovipakkausten+kierrättäminen+on+lisääntynyt+kansalaisten+keskuudessa.
Nuo+kankaiden+synteettiset+kuidut+lisäävät+pesussa+irrottuaan+mikromuovia+koko+maapallolla,+niiden+valmistaminen+on+jo+laitonta+puuhaa.
Ihmiseenkin+ne+kulkeutuvat+ravintoketjun+myötä,+joskaan+ne+eivät+kulkeudu+muualla+ruuansulatuskanvasta+elimistöön.
Niin,+totta+tuo+ettemme+näe+tulevaisuutta+aikanamme,+luonto+saattaa+pyyhkäistä+lajimme+tulevaisuudessa+menneisyyteen,++vai+valloitammeko+avaruudessa+uusia+asuinsijoja+?
16.08.2020 10:50
Sauvakävelyn+jälkeen+maistuukin+kakkukahvit+Noja-tuolissa+😊))
Ilmakin+on+kuin+morsian,+lämmin+ja+lempeä.+Työtkään+ei+paina+päälle,+säilömisetkin+on+tehty,+ja+ruoka+valmiina,+kun+nälkä+yllättää.+
Kanttarellejä+ehkä+pikkelöin+lisää,+tuntuvat+olevan+suosittuja.+Pistäydyin+pikimmiltäni+Mäntyharjulla+saunamökillä,+missä+mieheni+kanssa+vietimme+elokuisen+viikon.
Oli+lämmin+elokuu+silloin+,+ja+uin+monta+kertaa+päivässä+Kaitoon+pehmeässä+vedessä.+Muistan+erään+illan,+jolloin+korkeiden+koivunlehtien+välistä+pilkoitti+tuhansia+tähtiä+vilkkuen.+Näky+oli+niin+henkeäsalpaavan+kaunis,+että+sinne+päätimme+tuhkammekin+siroitettavan.+Suuri+kivi+rannan+tuntumassa+on+muistona+paikasta,+johon+ruusun+terälehtien+kera+mieheni+tuhka+ripoteltiin.+Sukuhaudassa++Hietaniemessä+on+vain+messinkinen+laatta+kiveen+kiinnitettynä.
Luonto+on+rehevöitynyt+näiden+vuosien+aikana+paljon,+tuo+kivi+on+niin+hyvä+tuntomerkki.
Kiitos+kahvihetkestä,+🌷..ihan+tulee+hyvät+ajat+Kahvipirtistä+mieleen!
14.08.2020 12:17
On+micro+ja+on+ne+jo+paistettukin.+Onhan+minulla+kiertoilmauuni,+vaikka+en+muistanut,+joten+molemmat+paistui+yht´aikaa+😊))
Terveellisen+ihania+ja+suussasulavia+juustokierrukat+onkin++😊))
11.08.2020 14:31
Uuteen+viikkoon+uusin+innoin!+Odottelen+pakaste+voitaikinen+sulamista,+tuskastuttavan+hidasta+on.+Samalla+teen+valmisteluja+kaalilaatikkoa+varten,+Kaalisulppu+on+haudutettu+ja+riisin+kypsymistä+odottelen,+jonka+jälkeen+on+jauhelihan+ja+sipulin+paisto+enää.+
OLin+ajatellut+saavani+juustotikut+paistettua+enen+laatikon+uuniin+työntämistä,+vaan+eipä+käynytkään+niin.
Maustan+juustokierteet+parmesaanilla+ja+basilikalla,+ne+on+hyviä+keiton+ja+miks'ei+kahvinkin+kanssa+naposteltavia.+Viikoloppu+sujui+kauniissa+säässä+mielekkäästi,+on+tullut+ulkoiltua+ja+nautittua+kesäsäistä!
Hauskaa+alkavaa+viikkoa+🌷
11.08.2020 12:19
Ah´suven+suloisuutta!+KOko+oäivän+istuimme+ulkona+aurinkovarjon+alla,+ja+emäntäni+oli+kattanut+päydän+runsaana+kuten+aina.+Poikansakin+naapuritalosta+tuli+seuraamme,+ja+vierähti+siinä+päivä+mukavasti.
OLin+vienyt+tuliaisteni+mukana+myös+pikkelöityjä+kanttarellejä,+ja+ihastuin+itsekin+niihin.
Vasta+tulin+kotiin,+ja+korissani+oli+sekä+tuoreita+mustikoita,+että+valmista+hilloa,+ja+tuoreita+perunoita+😊))
Joku+kysyi+missä+labrassa+käyn,+Ison+Omenan+uudella+puolella+Matinkylässä,..heippa!
08.08.2020 18:28
Eipä+siinä+rasvaa+ollut+nimeksikään,+ja+4+tunnin+haudutuksen+jälkeen+on+nekin+valuneet+pois+😊)
08.08.2020 10:46
Marjojen+keruussa+ajattelin+minäkin+SkillaN'in+olleen,+ja+mukavaa+on+nähdä+hänetkin+taas+muonavahvuudessamme+😊))
Niin+mukava+tottumus+tämä+kirjoitteli+jo+onkin,+ettei+se+pienistä+tyrehdy.
Nyt+on+sitten+helteinen+päiväkin+luvassa,+olen+lähdössä+lapsuudenystäväni+luo,+sillin+ja+vastanostetun+perunan+lounaalle.+Soittaa+pitää+lähtiessä,+että+tietää+laittaa+perunat+kiehumaan+😊))
Kysyi+onnistuiko+porsaanlapa+juureksislla+uunissa+?,+no,..lupasin+vuolla+muutaman+viipaleen+tuliaisiksi.
Maanantaina+onkin+labrassa+käynti,+omat+pienet+menot+on+sujuneet+helposti,+valmiit+ajat+kun+on+jo+annettu.+Vointikin+on+ollut+ihan+hyvä+koko+kesän.+Isompia+sukutapaamisia+en+nyt+suosi,+kahdenkeskiset+saa+nyt+riittää.+joskaan+en+ole+suuremmin+kaivannut+isoja+tapaamisia.
Nyt+pitänee+leikata+nättejä+viipaleita+lapapalasta,+litran+satsin+espanjalaista+roséviiniä+vien+myös+tuliaiseksi.
Kesäpäivän+kauneutta+elämäänne!
08.08.2020 10:15
23 / 27