Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sinisiru
profiilit
sinisiru
sinisiru
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
524
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Parvekekeidas+houkutteli+ulos+kahville,...aurinkoon+ja+linnunlauluun+😊))+
'SkillaN+'kin+taas+mukana,+joten+sivuutan+kaikki+selitykset+ja+iloitsen!
Lattioita+myöten+kukkii+nyt+parvekkeella,+yöksi+laitan+kyllä+harsoverhon+suojaksi,+vaikka+ei+pakkasta+olisikaan.+Puutkin++vihertää+niin+somasti+auringossa,+hyvä+on+taas+ihmisen+elää.
Molemmat+rokotukset+sallivat+nyt+liikkuakin+vapaammin,+en+käytä+enää+visiiriäkään,+paitsi+hopeaa+liinalla+kiillottaessa.+Silmiä+kun+siinä+on+varjeltava.+
Sopuisia+kevätpäiviä+🍒
11.05.2021 13:05
Puuroa+en+aamiaisella+halua,+kahvin+ystävä+kun+olen.+Pyrin+syömään+terveellisesti+voileipäni,+salaatinlehdellä,+tomaatilla+sipulilla+ja+leikkeleviipaleella+päällystettynä.
'
Uunipuuroon+olen+mieltynyt,+samoin+uutisruispuuro+voisilmällä+on
peräti+herkkuani+😛))
Tällä+hetkellä+on+parvekkeen+sisustus+mielekiintoni+kohde.+Kun+saa+kaikki+kukkalahjani+ulos,+tulee+parvekkeesta+mielikeitaani.
Tilasin+juuri+netistä+pari+ihastuttavaa+valkoista+metallituolia,+kukkakoristeineen+tulevia+kahvitteluja+varten.+Pieni+kasvihuoneeni+mahduttaa+kolmella+hyllyllään+salaatti+ja+yrttiistutukset.+
Iloisen+värisen+auringonvarjon+kiinnitän+tänään+kaiteeseen,+että+saan+tarvittavaa+varjoa+kahvipöytään+helteellä.
Parvkkeen+tai+pihan+vehmauteen+jos+kyllästyn,+lähden+rantaraitille+meren+äärelle+tuulettumaan.+Sinäpä+tämän+mamman+kesän+suunnitelmat,+jos+en+poikani+asuntovaunu+matkailusta+kiinnostu.+Viihdyn+kyllä+parhaiten+omissa+oloissani.
🌿🍃Onnellista+kesän+hurmaa+🍃🍀🎍🌿
10.05.2021 12:28
Sydän+täynnä+iloa+tapaamisesta,+samoin+kukkasato+lattialla+odottaa+parvekeelle+pääsyä.+On+Jalohortensiaa,+valkoista+ruusua,+ja+siro+Malvapuu,+vaaleanpunaisine+kukintoineen.
Miniä+otti+tarjoilun+haltuunsa,+ja+keittiön+jätti+loistikuntoon+😊++minä+vain+istuin!+Miten+lämmin+kiitollisuus+valtaakaan+mielen+taas,+nuorten+iloista+juttelua+kuunnellessa.
Grillaava+poikani+toi+vielä+ruokapaketin,+missä+valmistamaansa+liharuokaa+joudun+pakastamaan+osan.+Suuria+annosmääriä+ei+ikäiseni+enää+kerralla+sulata,+mutta+pientä+hyvää+maista+illemmalla!
Ihana+päivä+ja+lämpökin+taas+on+palannut+❤️
09.05.2021 17:03
Iltapäiväkahvin+aikaan+hakeudun+minäkin++tauolle+Noja-tuoliin.+Hieman+surulliselta+tuntuu+ilmapiiri,+herttaisista+kotivalmisteluista+huolimatta.+
Huomiseen+ei+jäänyt+muuta+kuin+pöytäliinan+vaihto,+ja+itse+
kattaus,+Liina+onkin+Gudrun+Sjödenin+vehreän+keväinen.
Tervehdykseni+kaikille+äideille+minultakin,+suokoon+tapaamiset+ja+monet+muistotkin+onnen+hetkiä+mieleen.+🌷🌷🌷
08.05.2021 15:08
Liityn+mielihyvin+ruuanlaittajien+joukkoon!+On+ilo+nähdä+ruokailijoita+runsaan+katetun+päydän+äärellä,+iloisina,...+nälkäisinäkin+ja+odotusta+täynnä.
Kaunis+kattaus+on+myös+silmänilo,+juuri+katselin+pienen+pieniä+lasejani,+missä+tosi+korkea+jalka+antaa+juhlavuutta.
+Ajattelin+lohileipien+lisäksi,+laittaa+jokaiselle+lasin,+missä+kermaviili+pohjalle+ja+mäti+pinnalle++muutamine+kaprismarjoineen.+Mätiä+voi+lisätä+lohen+päälle+halutessaan,++tai+syödä+lusikalla+suolaisena.+
Pojanpoika+vaimoineen+tulee+myös+sunnuntaina,+nuorimmainen+kävikin+jo+eilen.+Sain+niin+muhkean+hortensian,+vaaleanpunaisine+kukkineen,+etten+niin+isoa+ole+nähnytkään+!+Vielä+ei+parvekkeelle+raatsi+sitä+laittaa,+ens'+viikolla+ehkä.
Lauantai-iltana+on+pientä+näpertelemistä,+mutta+ei+kahvikesteissä+sentään+kovin+paljon+suolaistakaan+tarvita.+Ilo+on+nähdä+omiaan,+eilen+sainkin+niin+pitkän+ja+lämpimän+rutistuksen+sair.hoit,+tyttäreltä,+molemmat+rokotettuina.
Ollaan+torstain+toivoa+täynnä!
06.05.2021 14:18
Makriina,...Espoossa++Iso+Omena+Matinkylässä+myy+Ellenin+kakkua.+Samoin+Sellossa.+Tilasin+verkkokaupan+kautta,+kun+muutakin+on+tarpeen+taas.+
Soitin+ensin+ja+varmistin,+ja+lupasivat+liittää+tilaukseeni.
Toivottavasti+saan.
05.05.2021 14:47
Molemmat,+sekä+nahkiaiset+ja+ankerias+on+herkkuja+meillä!+Eipä+niitä+vaan+tule+hankittua+enää,+ehkä+kauppahallista+saisi+ankeriasta+palan.
Tänään+tulee+ensimmäiset+äitienpäivävieraat+yllättäen,...en+edes+ehdi+saada+tarjottavaa+kaupasta,+kun+tietsikanhuoltajakin+oli+tulossa.
Onneksi+on+hyvä+pitzza+pakkasessa,+mätikuppeja+ja+munkkejakin+kotona.
Harmittaa+kun+sunnuntaiksi+tilasin+Ellen+Svinhuvudkakun,+nyt+en+mitään+kakkua+ehdi+saada+pöytään.+Tyttärellä+alkaa+juuri+viikon+loma,+joten+ymmärrän+heidän+jo+perjantaina+suuntaavan+saaristoon.
Kallis+oli+uusi+Time+machinelevy+varmuuskopiointiin,+yli+100+€.+mutta+minkäs+teet!
Itse+käynnistä+ei+tuttu+mies+paljoa+veloita,++joskus+kuittaakin+kahvikupposella.😊))
Vieläkin+huvittaa+isävainaan+sanonta+kun+oikein+meni+pieleen:+"No,+nyt+meni+taas+äitienpäiväksi"
Koettakaahan+tareta,+viileydestä+huolimatta,+ens'+viikolla+parempaa!
05.05.2021 14:14
Säntillisyyttä+kaihdoin+pihoillani+minäkin,+puolipyöreitä+kukkapenkkejä+oli+muutama+ja+kaarevia+käytäviä+😊+Nyt+saankin+ihailla+vaan+lasten+ja+ystävättäreni+pihoja.
Merenranta+näkymiä+olen+ihaillut+kyydissä+vain,+liian+kylä+istuskella+minulle+vielä.
Jäi+himo+noihin+tippaleipiin,+kun+sain++pussillisen+murenoita,++taikinan+ollessa+liian+ohutta+valuttaa+ketsuppipullon+reijästä.
Vaan+sepä+olikin+parasta+kaikesta!+Niin+mureaa+ja+herkkua,+etten+muuta+söisikään+😂))
No.+lihamakaroonilaatikko+tuoksuu+uunissa,+joten,...
Nautitaan+aurinkoisesta+päivästä,+huomenna+taas+lunta+niskaan!
Hyvää+kevättä,..kääk!
04.05.2021 12:40
Lämminhenkiseen+Mikko+Alatalon+syntymäpäiväjuhlaan+osallistui+mielellään+aattona.+missä+monet+nostalgiset+kappalet+toi+muistoja+mieleen.
Uutisankkurin+onnistunut+juonto+lisäsi+viihtyvyyttä,+enkä+katunut+ollenkaan+kotiin+jäämistäni.
Laps,yst.+oli+nimittäin+lähes+anellut+kylään,+oli+valmistanut+tarjottavaa+simasta+lähtien,+mutta+en+tuntenut+tarvetta+lähteä+kotoa.+Yritin+vedota+olevani+toipilaskin+vielä,+mikä+onkin+totta.+Suihkun+jälkeen+oli+ihanaa+olla+vain+yöpuvussa+ja+kylpytakissa-
Alkuilta+meni+virtualitapaamisissa,+nuorimmainen+kesäpaikassaan+kuin+veljensäkin,+siinä+ihan+riittävästi+kontakteja+itselleni.
Hyvää+jatkoa+kevään+edistymiselle,+munkkia+ja+simaa+täällä++mutustellen!+🍩🍸+🎵
01.05.2021 14:44
Eihän+minulla+museota+ole+töilleni,+näyttelyistä+olen+myynyt+osan,+nythän+en+enää+jaksa+järjestää+näyttelyitä.+Muutama++kunta,+ja+Sanoma+Oy:llä+on+töitäni,+yksityisten+lisäksi.+Noin+120+taulua+on+maailmalla.
Olen+teettänyt+kirjan+jälkipolvilleni,+jossa+useimmat+työni+ovat+kuvattuina,+olen+pyrkinyt+valokuvaamaan,+jotta+itselle+jäisi+edes+muisto.
Eräs+riemastuttava++työ+jäi+kuvaamatta,+missä+4+hevosta+soittavat+eri+instrumenttiä,+joku+pieni+kunta+osti+sen+näyttelystä+koulunsa+musiikkiluokkaan.+😊))+
Vanhalla+Lastenklinikalla+oli+muutama+isokokoinen+työni,...esim.+Aamu+Sumerissa+oli+kahvilassa,..Kivelän+sairaalassa+samoin+.
29.04.2021 17:45
Kiitos+brinkkala,+lastenlapsi+Minnahan+siinä+on+mallina+kesämökillä.
On+nuo+tiedeuutiset+joskus+kiehtovia,+pidän+Esko+Valtaojankin++ihastuksesta+ympäröivästä+maailmasta,
yhtä+paljon+kuin+David+Attenburough'in+äänen+innostuksesta.+😍
29.04.2021 08:44
Minulla+on+jäänyt+istutuksista+jäljelle+vain+yrtit+ja+valkosipuliversot.
Parvekkeelle+en+välitä+kuin+kesäkukista,+ja+niitä+tuppaa+tulemaan+äitienpäivän+tienoilla+🤣))
Basiliikka+on+kiitollinen+juurtuja,+leikatut+latvat+versoo+juuria+viikossa.
Pakkasessa+on+pussitettuna+vielä+syksyn+satoa,+mutta+valkosipulia+kasvatan+jatkuvasti.
Vappusiivous+on+tehty,+eipä+silti+ketään+ole+tulossa+kyläilemään,+mutta+hauskaa+nuuhkia+on+raikas+"husholli"+silti.
Aamun+tiedekeskustelu+oli+huvittava:+Kasvit+ja+virukset+pystyvät+sieppaamaan+toisiltaan+tarvitsemansa+geenin,...jospa+mekin+osaamme?+Siinäpä+tuo++Spinozan+hellimä+luontojumala+aina+suosii+elämän+jatkuvuutta!
Hyvää+jatkoa+!+❤️
28.04.2021 12:47
Toimettomana+oloa+kuvaa+SkillaN+hieman+alakuloisesti,+tuttua+itellenikin+nyt+toipilaana.+
Pahimmillaan+potiessani+olin+vain+kiitollinen+kun+en+vaatinut+itseltäni+kuin+puhtauden,+vuoteen+sijainnin+aamulla,+ja+illalla+astioiden+pesun.
Tuo+valmisruokien+tilaaminenkin+oli+helpotus,+mutta+eilen+tein+pienen+pellillisen+lihapiirakkaa+iltapalaksi.+Viimeisen+rahkapiirakan+otin+esille,+joten+ohjelmaa+ruuan+parissa+löytyy+taas+voimien+palatessa.
Hallituksen+kehysriihen+puiminen+on+kovan+takana,...kuuntelin+Orpoa,+Halla-ahoa+ja+Harkimoa+aamu+tv:ssä.
Tällä+kertaa+olen+samaa+mieltä+Halla-ahon+kanssa+ilmastotavoitteen
liiasta+kunnianhimosta,+pienen+maan+ponnistelu+on+kohtuuton+tavoitteen+maailmanlaajuiseen++hyötyyn+nähden.
Maailman+onnellisin+kansa+ei+kaikessa+tarvitse+näyttäytyä+ykkösenä.
Työllistäminen+on+kaikkein+tärkeintä+tulevaisuuteen+nähden,+suokoon+Luoja+päättäjille+järkeä+siinä!
Kolea+sää+ei+houkuta+ulkoilemaan,+odotan+kauppatilaustani,+että+pääsen+graavaamaan+kirjolohen.
Vielä+se+lämpö+palaa,+ja+pääsee+vaikka+pihalle+istumaan+ja+tapaamaan+muitakin+ihmisiä+taas,+puhumattakaan+kimaltelevan+meren+rannalle+nauttimaan+😊))
🎼"+Siihen+asti+mä+kuitenkin+taivallan+",...🌷
26.04.2021 10:00
Kiitos+lämmittävistä+tervehdyksistänne,+toipuminen+onkin++jo+hyvässä+vauhdissa.+Alankin+jo+tässä+kaivata+omia+reseptejäni.+Pari+valmiskeittoa+tilasin+vielä+huomiseen,+mutta+helpoilla+uuniruuilla+aloitan+viikon.
Pieleen+meni+sushinautinto+eilen+illalla,+foodora+toimitti+väärään+osoitteeseen,+onneksi+oli+lohikeittoa+varastossa+sentään.+Korvaavat+kyllä+rahat,+mutta+mieliteko+loheen+jäi.
Aamupäivällä+huomenna+saan+kokonaisen+kirjolohen,+josta+graavaan+osan++itse,+niin+saan+siitä+parissa+tunnissa+leivälle.
Viipaloin+kalaa+foliolle+ohuesti+vierekkäin,+ripottelen+hyvin+kevyesti+hienoa+suolaa+ja+hitusen+sokeria,+silppuan+reilusti+tilliä+pinnalle+ja+käärin+tiiviisti+rullalle++folion+painon+alle+jääkaappiin.+Nopeaa+ja+herkullista+😊))
+Heippa+taas!
25.04.2021 07:52
Olihan+mukavaa+Ynnämuun+pistäytyminen,+mielellään+on+kannaottojaan+luettu,+ja+kaipaamaan+niitä+jäi.
Samaa+kaliiperiä+noudatan+itsekin+mitä+tulee+tauteihin,+ja+niistä+kertomisiin,...toki++mainitsen+nyt+poteneeni+keuhkokuumeen,+jonka+vuoksi+en+avoparvekettani+itse+siivoa.+Cp+arvot+on+jo+laskeneet,+mutta+toipuminen+vie+kuulemma+viikkoja.+
Se+siitä,+muuten+on+tämä+yhteisömme+juuri+sitä+mistä+Tommi+Hellsten+eilen+puhui+Arto+Nyberg'ín++ohjelmassa.
Yksinäisillä+ihmisillä+ei+kotonaan+ole+sitä+palautteen+antajaa,+joten+tarve+täyttyy+hauskasti+samankaltaisten+kesken.+
Arjestahan+valtaosa+elämästä+koostuu,+mutta+mielestäni+pilkahtaa+usein+tähtihetkiäkin+kertomassamme+😊))
Ainakin+hyväntahtoisuus+on+ollut+tyypillistä+Noja-tuoliin+normaalisti+kuuluville!
Jatketaan+iloiten+sovusta+ja+hyväntuulisuudesta+delleenkin.+🌷
19.04.2021 09:53
Poikani+ja+miniäni+vierailun+jälkeen+tein+maisemakierroksen+kevääseen+täällä+etelärannikolla.+
Miten+kaunista+alkaa+olla,...+Saunalahdella+ihastelin+koivujen+herkkyyttä+aamupäivän+auringossa.+Vielä+kierros+merinäkymissä,+niin+mökittömänkin+sielu+on+tulvillaan+ihastumista.
Poikani+grillituliaiset+onkin+nyt+mielenkiintoni+kohteena,..ihanat+parsanvarret+kiedottuina+baconiin+tuoksutvat+houkuttelevina.
Ihanaa+sunnuntain+viettoa!
18.04.2021 13:38
Kyllä+palstalla+saa+käsitellä+sekä+ilojaan+kuin+surujaankin!+Jos+puhuminen,+tai+jakaminen+helpottaa,+miksi+se+olisi+kiellettyä.
Kuuntelin+juuri+lapsuuden+ystävääni,+joka+jäi+leskeksi+pari+vuotta+sitten.+Tyttärensä+toivat+hänelle+3+kk+sitten+pienen+liian+aikaisin+vieroitetun+kissanrääpäleen+ja+niin+syntyi+molemminpuolinen+kiintymys.
Nyt+puhkesi+allergia+aika+rajusti+"+kissaemossa"+ja+joutui+jättämään+pikkuisen+hoitoon+tyttärelleen.+Autosta+soitti+ja+kertoi+itkevänsä+tienposkessa,+silmät+kun+turposin+iin+,+ettei+uskaltanut+ajaa.
Jokaisen+koiranikin+menetystä+olen+surrut,+joten+ymmärrän+todella++Aman+tunteen.
PS.+Siihen+suruun+ei+auta+kuin+uuden+lemmikin+hankinta.+😊))
16.04.2021 17:33
Ihanan+keväisiä+viestejä+lukee+ihan+hurmaantuneena,+enkä+voi+kieltää+itsekin+olevani+innostunut+aurinkoisesta+säästä.
Perheen+kanssa+suunnittelimme+pihatapaamista,+täällä+on+hauskasti+karheat+pirttipöydät,+grillit+ja+keinut+vehmaiden+pensaiden+ympäröimänä.
Maanantaiksi+tilasin++parvekkeen+perustellisen+siivouksen,+ja+iltapäiväkahvit+nautin+siellä.
Tänään+jahtasin+kevyttä+kaftaania+verkkokaupoista,+monta+mieluisaa+löysinkin,+kunhan+valitsen+huomenna.+Kaftan+on+mukava+ja+väljä+asu,+joka+ei+vaadi+rintsikoitakaan+helteellä,+ja+käy+katuasunakin+valkoisten+housujen+kanssa.
🌿🌸+"+Aurinko+suuteli+meitä+André+"🍀🌺+soi+nyt+täälläkin+😋,...
Ihanaa+kevätmieltä+edelleen!
15.04.2021 18:01
Kiitos+muistamisesta+Kristiina+23+😊))+Viestintää+ja+soittoja+on+riittänyt,+tapaamisia+vähemmän.+Näin+on+hyvä.
13.04.2021 19:59
Mukavia+hetkiä+Huckleberry+Finn´in+seurassa+viettää+Mak-Ris,+tulihan+sekin+aikanaan+luettua,+samoin++Tom+Sayerin+seikkailut+😌
ERilaisia+olemme+kaikki+ihmisinäkin,+kuka+säilyttää+muistoja+tavaroissa,+kuka+taas+selkeyttä+rakastaa,
Täytyy+myöntää+olevani+käytännön+ihminen,+liika+tavara+ahdistaa,+onneksi+vanhin+tytär+hakee+ajoittain+vaatekaapin+sisällöstä+materiaalia+tekstiilityöihinsä.
Saatuani+aamupäivisin+suorittua+kotini,+pyrin+edes+pienelle+pihakävelylle+lähtemään.+Suoranaiseen+sadesäähän+harvemmin+lähden,+mutta+näin+koen+virkistyväni.+Usein+tapaan+jonkun+juttukaverin,+koiran+ulkoiluttajan+enimmäkseen.
Nyt+onkin+hyvä+tarkastella+lounastarpeita,+taidan+kallistua+herkkusienikeittoon,+kermaa+kun+on+jäljellä.+Lihamakaronilaatikko+on+seuraavana+vuorossa,+joten+nyt+keiton+tekoon+😋))
Hyvää+jatkoa+vaan.🥣
13.04.2021 12:16
4 / 27