Vapaa kuvaus

Makriina vaihtoi nimmarin. Olisin halunnut olla Makris, mutta se oli varattu.
Kahdeksankymppisissäkin jo ikääntynyt, seuraava kategoria jo häämöttää, mikä se sitten lieneekin.

Aloituksia

13

Kommenttia

356

1. Kyllä+ne+vanhat+lapsuuden+aikaiset+kirjat+ovat+ihan+mieleiset+lukea+uudelleen.+Elämäni+ensimmäinen+lukemani+kirja+oli+"Mestaritontun+seikkailut",+ja+ilokseni+se+osui+tänään+käteeni+kirjapinosta.+Taidan+lukea+sen+Huckin+jälkeen.+Olen+sen+varmaan+lukenut+lapsillenikin+aikoinaan.+Se+on+satuinen+jännityskirja,+jossa+hyvä+voittaa,+tietysti.Wanhojen+tavaroiden+lajittelu+on+ihan+kauheaa.+Kaiken+aikaa+pysähtyy+muistelemaan+ja+miettimään.+Tästä+ei+tule+mitään.
  2. Heippa.Terveisiä+Skillanille,+että+monta+kertaa+käy+niin,+että+sitä+vanhaa+tavaraa+jää+nurkkiin,+kun+en+pysty+niitä+hävittämään+mihinkään.+Taloyhtiön+roskiksiin+ei+voi+viedä+talousjätettä+kummempaa,+ja+kaatopaikalle+on+pitkä+matka.++Pitää+vuokrata+paku.Muistan,+kun+minulle+kesämökillä+valkeni,+että+pitäjän+kaatopaikka+on+muutaman+kilometrin+päässä.+Syöksyin+kiskomaan+pihanurmikolle+kaikkea+roinaa,+joita+edellinen+sukupolvi+oli+aittaan+varastoinut.++Silloin+olin+nuori+ja+jaksoin.+Raivauksen+jälkeen+aitasta+tuli+ihana+yöpymiskamari,+jossa+oli+leppoisa+nukkua.+Nyttemmin+aitta+on+taas+kurjassa+tilassa,+kun+sinne+on+kattorakenteisiin+pesiytynyt+lepakkosuku,+jonka+pipanat+leviävät+joka+puolelle.+Ei+ajatustakaan,+että+siellä+kukaan+suostuisin+nukkumaan.+Lepakot+ovat+kuulemma+rauhoitettuja+otuksia,+mikä+ei+minua+kyllä+hillitsisi,+jos+tietäisin+hyvän+keinon+niiden+karkottamiseksi.Aitta+on+kaksikamarinen,+siihen+toiseen+puoleen+olen+kerännyt+mökkimuseon,+eli+kaikkia+aarteiksi+katsottavia+muinaismuistoja.+Se+on+ihan+kiva+menneisyyden+tallentaja.+Talveksi+peittelen+esineistön+lepakoilta.+Että+kyllähän+minä+hamstereitten+sukuun+kuulunen.Olen+lukenut+Huckleberry+Finnin+seikkailuja.+Kyllä+sitä+ennen+vanhaan+elettiin+reippaanlaista+elämää,+jos+niihin+juttuihin+on+uskominen.+Vähän+kärvistelee+lukea+tätä+vuosikymmenten+takaista+suomennosta+(Jarkko+Laine),+joka+nimittää+orjia+sillä+nykyisin+kielletyllä+sanalla.+Ennen+se+oli+aivan+käyttökelpoinen+nimitys+mustaihoisista+ihmisistä.+Orjat+muuten+olivat+tuolloin+ilman+muuta+valkoisten+omaisuutta.+Huck+päivitteli+erästä+miltei+valkoista+pohjoisesta+saapunutta+henkilöä,+joka+oli+kuulemma+yliopiston+käynyt+ja+sivistynyt+ihminen,+taustastaan+huolimatta.+Vapautettu+orja.+Kävi+ilmi,+että+hänen+vapautensa+olisi+päättynyt+tässä+osavaltiossa+puolen+vuoden+kuluttua,+ja+hänet+olisi+sen+jälkeen+voinut+myydä,+mutta+mies+ei+viipynyt+niin+kauan+paikkakunnalla.+Mietin+paljonko+asenteet+ovat+muuttunut+Mark+Twainin+ajoista.+Kun+seuraa+USA:n+oikeudenistuntoja+poliisien+ja+mustan+väestön+välisistä+konflikteista,+niin++.+.+.Sää+viilenee+ja+harmaantuu.+Tyypillistä+huhtkuun+ilmaa,+sataa+ja+paistaa+vuoropäivinä.+Ei+se+mitään,+kohtahan+se+Wappu+on+käsillä!
  3. Aloittaja+ei+nyt+saa+kannatusta+moitteelleen.+Ilman+uskonnon+asettamia+vaatimuksiakin+suomalaiset+ja+Suomi+huolehtii+vähäosaisista,+niin+kotimaassa+kuin+ulkomaillakin.++Osa+maksamistamme+veroista+suunnataan+kehitysapuun,+otamme+turvapaikan+hakijoita+Suomeen,+kiintiöpakolaisiakin++useampia+satoja+vuodessa.+Meillä+on+osattomia+paljon+maassamme+ja++työttömyysluvut+ovat+korkeat.+Jokainen+kansalainen+huolehtii+osattomista++maksamalla+veronsa+ja+kirkollisveronsa,+mikäli+kirkkoon+kuuluu.++Aloittaja+huolehtii+turhaan+meidän+uskonelämästämme.