Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen Suomi24-blogissa!
Keskustelu24
profiilit
Algoristi
profiilit
Algoristi
Algoristi
Vapaa kuvaus
https://petke.info/
Aloituksia
9
Kommenttia
13
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itsestään+selvää+on,+että+ei+ole+olemassa+kuin+yksi+maailma.
26.08.2022 04:15
Kaikki+on+ihmisessä+Myös+jokin,+jota+itse+kutsun+jumaluudeksi.+Ei+ole+mitään+tietoisuuspisteemme+ulkopuolella.+Jos+Jumala+jyrähtää,+hän+jyrähtää+ihmisten+kautta
23.08.2022 18:06
Hyvä+onni+on+sitä+kun+useat+palat+elämässä+loksahtavat+kohilleen+ja+olet+mies+tai+nainen+oikeaan+aikaan+oikeassa+paikassa.
23.08.2022 17:21
Olen+seurannut+Jumalaa+so.+syvintä+itseäni+ja+saavuttanut+melko+autuaan+tilan.+Olen+ollut+luova,+luon+kuin+pikku+jumala.+Minulla+on+kivoja+ihmissuhteita+ja+haaveita+tallella.+Kärsimystä+olen+kokenut+On+ollut+kova+työ+tehdä+itsestään+sellainen+kuin+olen+nyt.+Muitten+kärsimyksistä+en+nykyään+paljoa+välitä.
23.08.2022 16:44
Hieno+ominaisuus!+Anteeksiantaattomuus+ylläpitää+negatiivista+energiaa.+Mutta+silti:+ei+anteeksi+antaminenkaan+mun+mielestä+saisi+liian+automaattista+olla.+Silloin+monesti+lakaistaan+ongelmat+maton+alle.+Kyllä+niistä+ongelmista+kai+pitää+kuitenkin+ensin+keskustella,+jos+on+mokaillut,+niin+yrittää+kertoa,+miksi+mokaili+ja+sen+jälkeen+saa+anteeksi.
18.08.2022 15:27
EVVK+ihmisten+puheista+en+välitä,+mutta+kun+hyvät+ystävät+minua+loukkaavat,+niin+se+sattuu,+mutta+niistä+pääsee+yli+tunteistaan+kertomalla+ja+puhumalla+-+tai+nykyisin+esimerkiksi+facessa+chattailemalla+tai+sähköpostise.+Meillä+meni+mun+bestiksen+kanssa+just+äsken+vähän+sukset+ristiin,+Ihminen+on+"Homo+erroris"+(virheellinen+ihminen)+eikä+aina+"homo+sapiens"+(viisas+ihminen),+siksi+ongelmallisia+tilanteita+tulee+-+niissä+kannattakin+sitten+tarkkaan+kuunnella+toista+ja+keskustella+omat+tunteensa+avaten.
18.08.2022 15:14
Se+on+Utopia+:)+Täydellisyys+:)+Taivas+:)+Jossa+jokainen+löytää+itsensä+ja+auttaa+siten+toisia+löytämään+itsensä.+Luulen,+että+kun+ihminen+on+kadottanut+maallisiin+toimiinsa+"sielunsa",+niin+hänestä+tulee+onneton.+Tosin,+koska+maailma+on+tällä+hetkellä+yhä+kauhea,+niin+nyt+varsinkin,+yhä,+oman+polkunsa+kulkijat+joutuvat+kokemaan+tuskaa+:(+Heihin+kohdistuu+lauman+viha,+heidät+tuomitaan+monesti+outsidereiksi+pikku+jengeistä.
18.08.2022 14:57
Olen+täsmälleen+samaa+mieltä.+Minulla+oikeastaan+yksi,+ystävätär.+Ja+nuoruudessakin+kannattaa+kasvaa+kuin+Tupu,+Hupu+ja+Lupu+esimerkiksi+(tai+Leenu,+Liinu+ja+Tiinu).+Ei+täydellisessä+yksinäisyydessa+kasva.+Mutta+kuten+kirjoitin+"Kuitenkaan+yksinäisyyden+sietäminen+ja+se,+että+viihtyy+yksinkin,+ei+sulje+pois+yhteisöllisyyttä.+Yksinäisyyttä+sietävällä+on+vahva+persoona+ja+silloin+hänellä+on+annettavaa+myös+muille+ihmisille."+Pointtina+se,+että+emme+hae+laumoista+turvaa.
18.08.2022 14:43
En+ala+lyhentelemään+tekstejäni+-+ne+muodostavat+kokonaisuuden.
Tässä,+osa+2:
Osa+2.+(laumasieluisuus)
Mikä+muun+muassa+estää+ihmistä+toteuttamasta+itseään?+Tietysti+laumasieluisuus+-+ellei+laumana+ole+koko+ihmiskunta.
https://petke.info/yks.html
Hyvä+yksinäisyys
Heikon+ihmisen+täytyy+turvautua+muihin.+Hän+ei+pärjää+yksin.+Vahvan+itsetunnon+omaava+ihminen+tulee+toimeen+itsensä+kanssa.+Hän+sietää+paremmin+yksinäisyyttä.+Sanotaan,+että+ensin+on+rakastettava+itseään,+ennen+kuin+voi+rakastaa+toisia.+Minä+ajattelen,+että+ensin+on+tultava+toimeen+yksin+itsensä+kanssa+ennen+kuin+voi+omana+aitona+vahvana+itsenään+antaa+muille+jotain+omasta+persoonastaan.+Ajattelen+jopa+niin,+että+heikko+ihminen+tarvitsee+koko+ajan+muiden+seuraa.+Hän+joutuu+turvautumaan+muihin,+kun+ei+turvaa+itsestään+saa.
Kuitenkaan+yksinäisyyden+sietäminen+ja+se,+että+viihtyy+yksinkin,+ei+sulje+pois+yhteisöllisyyttä.+Yksinäisyyttä+sietävällä+on+vahva+persoona+ja+silloin+hänellä+on+annettavaa+myös+muille+ihmisille.
Nykyaikana+pelätään+yksinäisyyttä.+Ihmiset+tarvitsevat+lauman+antamaa+suojaa,+mutta+kun+minusta+se+on+laumasieluisuutta+ja+sillä+sanallahan+on+huono+kaiku.+Pyritään+olemaan+samiksia+ja+kuulumaan+laumaan+vaikka+paljon+parempi+olisi,+jos+uskallettaisiin+olla+"eriksiä"+-+erilaisia.+Erilaisuushan+on+rikkautta.
Yksinäinen+ihminen+on+kuin+yksinäinen+puu.+Sille+riittää+ravintoa+maaperästä,+sillä+sen+ei+tarvitse+taistella+siitä+muiden+puiden+kanssa.+Sille+riittää+Aurinkoa,+sillä+muut+puut+eivät+sitä+varjosta.
Yksinäisyys+on+ongelma+vain,+jos+siitä+sellainen+tehdään.+Miksi+tehdä+siitä++ongelmaa?+Mikään+ei+ole+minkäänlaista+sinänsä+-+vasta+kokemuksemme+jostain+tekee+siitä+jonkinlaista+ja+se+miten+koemme+yksinäisyyden+on+paljolti+opittua.
Muut+ihmiset+eivät+aina+ole+edes+mikään+ratkaisu+yksinäisyyden+tunteeseen.+Vaikka+ihmisillä+olisi+paljonkin+muita+ihmisiä+ympärillä,+ei+se+poista+välttämättä+yksinäisyyden+tunnetta.+Joskus+jopa+toistepäin.+Joukossa,+jos+ei+pääse+lähelle+muita,+sitä+vasta+itsensä+yksinäiseksi+tuntee.+Muut+ihmiset+eivät+siis+välttämättä+ole+ratkaisu+yksinäisyyden+tunteeseen,+jos+se+ongelmaksi+koetaan.
Koska+ihmissuhteiden+luominen+varsinkin+aikuisällä+on+melko+vaikeaa,+niin+parempi+oppia+ja+sopeutua+olemaan+yksin.+Tai+ainakaan+ei+kannata+paisutella+sitä,+että+kyseessä+olisi+pelkästään+ongelma.
On+sanonta+"joukossa+tyhmyys+tiivistyy".+Eikö+tästä+voida+vähän+johtaa+sanontaa++"yksinäisyydessä+viisaus+viihtyy".+Monesti,+jos+ihminen+esittää+joukossa+joukon+mielipiteistä+eriäviä+mielipiteitä+häneen+kohdistetaan+helposti+kritiikkiä.+Näitä+eriäviä+mielipiteitä+ei+aina+uskalleta+esittää,+siksi+joukoissa+ihminen+ei+voi+olla+aito+oma+itsensä.+Joukko+voi+kuin+sopulilauma+rynnätä+vaikka+omaan+kuolemaansa+järveen+lauman+johtaja+sopulia+seuratessaan.+Minusta+jopa+sotia+aikaansaadaan+sillä,+että+ei+uskalleta+olla+persoonia,+vaan+joukkosieluja.
18.08.2022 14:20
Pyydettiin,+että+en+laittaisi+linkkejä+teksteihini,+vaikka+ne+ovat+paljon+tyylikkämmin+siellä+kuvien+kanssa.+Mutta+tässä+sitten+osa1+(arvaan,+että+takerrutte+jumalallisuute,+että+ei+sellaista+ole,+mutta+ajatelkaapas+Mozarin+musiikkia,+Platonin+filosofiaa,+Einsteinin+suhteellisuuteoraa+ja+Vincent+Van+Goghin+maalauksia+-+jumalallisia+ne+ovat!)
Tässä+utopiani+alustus:
+Minun+Utopiani
Ihannetilassa+ihmiskunta+on+kuin+sinfoniaorkesteri,+missä+jokainen+ihminen+soittaa+oman+osuutensa+so.+oman+sielunsa,+oman+Persoonallisuutensa+sanoisimpa+jopa+oman+jumalallisuutensa.+Omat+haaveensa.+Vieläpä+sinfoniaorkesteri,+joka+ei+tarvitse+johtajaa,+ellei+sellaiseksi+lasketa+Jumalaa.+Onhan+selvää,+että+sokea+johtajien+ja+hallitsijoiden+totteleminen+on+ollut+suurin+syy+sotiin.
Etukäteen+ei+kenenkään+tehtävä+ole+määrätty,+vaan+se+muotoutuu+sielua+vahvistavia+kokemuksia+kerättäesssä.+Ei+ole+siis+olemassa+kohtaloa+muuta+kuin+kokonaisuudella+so.+ihmiskunnalla.
Sain+idean+tällaiseen+utopiaan+lukiessani+kvanttimekaniikkaa+käsittelevää+kirjaa+vuonna+1981.+Kvanttimekaniikan+mukaan+luonnonlait+eivät+noudata+tarkkaa+syyn+ja+seurauksen+lakia,+vaan+jää+tilaa+puhtaalle+sattumalle.+Lait+ovat+tilastollisia.+Tämän+vahvistaa+kaksoisrakokoe.+Siinä+yksittäisen+hiukkasen+kulkua+ei+voida+mitenkään+ennustaa,+mutta+100%+varmuudella+useamman+hiukkasen+kuljettua+rakojen+läpi+muodostuu+säännönmukainen+kuvio+(vaikka+hiukkaset+kulkisivat+yksitellen+vuorokausienkin+välillä,+niin+ne+ns.+interferoivat).
Kts:+https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksoisrakokoe
18.08.2022 14:18
Miksi+copy/pastaisin+sinulle+tekstiäni+linkkieni+takaa?+Tosin+toinen+on+kuvana.+Minun+mielestä+tietosisältöisten+asioiden+pitää+noudattaa+relaatiotietokannan+ominaisuuksia:
"Jos+jokin+tietosisältö+on+jossain,+niin+se+ei+ole+missään+muualla"
Terv.+tietojenkäsittelyoppia,+folosofiaa+ja+matematiikkaa+yli+100+ov.+HY:ssa+80-luvulla.
18.08.2022 14:04
Toinen+linkki+meni+väärään+videoon,+minkä+poistin.+Tässä+oikea+linkki:
https://youtu.be/N8EThd7oo90
25.09.2021 22:45
Teen+taidetta+sektorilla,+mille+ei+edes+ole+taiteellista+koulutusta.+Silti+pidän+itseäni+taitelijana+-+jopa+hyvänä+sellaisena,+mistä+osoituksena+se,+että+minut+valittiin+Suomen+taiteilijat+ry:n+heinäkuun+taiteilijaksi.
https://petke.info/
22.09.2021 20:58
1 / 1