esim. taiteilija T.Mäkinen. Hänen tauluja näytti olevan esillä ainakin Art Clipperillä helsingissä. kyseisellä henkilöllä ei ole edes tarvittavaa taidekoulutusta. Itse tuskin koskaan pääsen tuollaisiin hintoihin/ paikkoihin!!! Minulla on sentään koulutus alalle. Mitä mieltä olette?
vähänkö ottaa päähän
11
1693
Vastaukset
- kokkkklkölkl
Jos on luonnonlahjakkuus ja kauppa käy, mitä niillä koulutuksilla?
- Anonyymi
Luonnon lahjakkuus T. Mäkinen 😍
syy moiseen tapaukseen, Mäkisessä vai sinussa?
- juicce
ei minulla varsinaisesti mitään hiertymiä kyseistä taiteilijaa kohtaan ole. Hän oli vain hyvä esimerkki.kysymys oli tarkoitetty olemaan yleismalkainen. Luulisi että gallerioilla ja taidekauppiailla olisi korkeampi taso taiteilijoidensa valintoihin, vähintääkin että olisi koulutus ammattiin? muutekin koulutetuilla tulisi olla etulyöntiasema muihin taaplaajiin nähden? vai kuin näätte asian?
- :::::::::::
juicce kirjoitti:
ei minulla varsinaisesti mitään hiertymiä kyseistä taiteilijaa kohtaan ole. Hän oli vain hyvä esimerkki.kysymys oli tarkoitetty olemaan yleismalkainen. Luulisi että gallerioilla ja taidekauppiailla olisi korkeampi taso taiteilijoidensa valintoihin, vähintääkin että olisi koulutus ammattiin? muutekin koulutetuilla tulisi olla etulyöntiasema muihin taaplaajiin nähden? vai kuin näätte asian?
...minä näkisin että vain teokset ratkaisevat, eihän noissa kouluissa opetetakaan mitään, kun ei opettajatkaan osaa mitään.
- "ilonpillaaja"
juicce kirjoitti:
ei minulla varsinaisesti mitään hiertymiä kyseistä taiteilijaa kohtaan ole. Hän oli vain hyvä esimerkki.kysymys oli tarkoitetty olemaan yleismalkainen. Luulisi että gallerioilla ja taidekauppiailla olisi korkeampi taso taiteilijoidensa valintoihin, vähintääkin että olisi koulutus ammattiin? muutekin koulutetuilla tulisi olla etulyöntiasema muihin taaplaajiin nähden? vai kuin näätte asian?
Kyllä aika korjaa tuollaiset virheet, joka ostaa nyt tuntemattoman tai muutoin tuhraantuneen taiteilijan työn yhtä tuntemettomasta galleriasta menettää rahansa eikä saa niitä ikinä takaisin ja sukulaisetkin vielä halveksii, kun perivät tuntemattoman taiteilijan töitä.
- mitään!!!
sinulla koulutus, hänellä taito? olet valitettavasti varmaankin väärällä alalla. suomessa, jos haluaa kunnon taiteilijaksi, on käytävä kivinen opin tie, mutta se ei kouluissa onnistu, sillä siellä ei opetuksen laatu ole yhtikäs mitään. en ymmärrä että jos itse on toistaitoinen tumpelo, niin täytyy niin kovasti kadehtia muita. olisit onnellinen toisten puolesta, ja keskittyisit omaasi, niin sinulla olisi enemmän mainetta ja kunniaa, ei taiteilijan tunnettavuutta tai töiden arvoa ainakaan toisten kadehtiminen tuo, sinä olet keskittänyt energiasi toisten kadehtimiseen.
Teen taidetta sektorilla, mille ei edes ole taiteellista koulutusta. Silti pidän itseäni taitelijana - jopa hyvänä sellaisena, mistä osoituksena se, että minut valittiin Suomen taiteilijat ry:n heinäkuun taiteilijaksi.
https://petke.info/Mun taide ei kuitenkaan ole sattumanvaraista vaan minulla on perinteinen intentio jonka yritän toteuttaa mahdollisemman minimalistisesti.
Tosin siinäkin prosessissa esiintyy onnekkaita sattumia.
Numeroissa on lumoa ja estetiikkaa. Itse luon numeroihin perustuvaa geometrista grafiikkaa.
- Anonyymi
Tuottelliaat ,huolettomasti ,tauluja tekevät syyllistyvät petokseen, jos ylihinnoittelevat teoksensa, jotka menettävät arvonsa yhden sukupolven aikana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634