Vapaa kuvaus

Towards the Great Midday

Aloituksia

5

Kommenttia

153

1. >>En+usko.+Vanhan+testamentin+hirviö+oli+eri+uskontojen+sekoittumisen+tulos,+tuon+Lähi-Idän+heimon+itselleen+kehittämä+hahmo>>Uskotko+Uuden+testamentin+teksteihin?+Niiden+mukaanhan+Jeesus+itsekin+uskoi+ja+opetti+Vanhan+testamentin+perinteisiin+vedoten.+Eli+näin+ollen+tämä+messias+olisi+ollut+väärän+tiedon+varassa+itsekin.+Miksi+tällaisen+messiaan+lupauksiin+siis+olisi+uskominen?
  2. >>Tuokin+on+vain+sinun+tulkintasi+tuosta+Danielin+kirjan+kohdasta>>Toki.+Tulkintaahan+tämä+kaikki,+kaikki+elämä+yhtä+tulkintaa+ja+eri+perspektiiveistä+asioiden+tutkailua...Mutta+kumpaan+maakäsitykseen+nuo+kohdat+mielestäsi+sopivat+paremmin;+a)+maapalloon+vai+b)+maalättyyn?Riittävän+korkealta+ei+koskaan+näe+toiselle+puolelle+palloa,+oltiin+miten+korkealla+tahansa.+Toisaalta+lättymaan+ollessa+kyseessä+tämä+saattaisi+ainakin+teoriassa+olla+mahdollista+(ainakin+kiikareilla,+ja+varsinkin+paholaisen+näkykykyjen+avulla...)"Katso,+hän+tulee+pilvissä,+ja+kaikki+silmät+saavat+nähdä+hänet,+niidenkin,+jotka+hänet+lävistivät,+ja+kaikki+maan+sukukunnat+vaikeroitsevat+hänen+tullessansa."+-+Ilm.+1:7Oletko+koskaan+miettinyt,+miten+tämä+käytännössä+tapahtuisi?+Jos+Jeesus+todella+tulisi+takaisin+tuossa+kuvaillulla+tavalla,+niin+millä+puolella+maapalloa+hänet+ensimmäiseksi+nähtäisiin?+Sitten+on+tietysti+myös+nämä+aikaerot+eli+aina+osa+ihmisistä+on+nukkumassa,+ja+jälleenkään+kaikki+eivät+voisi+kerralla+nähdä+palaavaa+messias-masteria!Ja+sitten+vielä+tuokin,+että+nimenomaan+niiden+silmät+tulisivat+näkemään+hänen+paluunsa,+jotka+hänet+lävistivät.+Tämähän+myös+on+mahdotonta,+sillä+nasaretilaisen+lävistäneet+roomalaiset+ovat+olleet+jo+aika+kauan+pois+tältä+näyttämöltä.+Vai+repiikö+jumala+heidät+sitten+H-hektellä+kuolon+sylistä+vielä+näkemään+tätä+ihmetystä+aivan+erikseen,+jotta+tuokin+ennustus+voisi+täyttyä..?
  3. >>"Sitä+mitään+pois+ottamatta+ja+siihen+mitään+lisäämättä."+:D+:D+:D>>Yksilöi+ihmeessä,+mitä+olen+lisännyt+Raamattuun?+Sinä+sen+sijaan+tässä++tunget+Raamatun+tekstien+lisäksi+kirkkoisien+opetuksia+sekä+mahdollisesti+myös+omia+tulkintojasi+tästä+helvetti+aiheesta.+Minä+olen+ainoastaan+viitannut+Raamatun+tekstiin+tässä+asiassa.Yksilöi+toki+myös,+mitä+olen+pois+ottanut+Raamatusta.+Olen+tämänkin+asian+yhteydessä+toistamiseen+myöntänyt,+että+Raamatussa+on+MYÖS+toisenlaisia+käsityksiä+ihmisen+kuolemanjälkeisestä+tilasta.>>Kun+omaa+riittävän+ohuet+tiedot+kirkon+oppihistoriasta>>Tällainen+kirkon+oppihistorialla+keuliminen+on+melko+lailla+typerää.+Mutta+ennen+kaikkea+se+on+tämän+asian+äärellä+täysin+tyhjänpäiväistä:+Raamatun+tekstien+pohjalta+on+tuotettu+vuosisatojen+ajan+keskenään+monia+ristiriitaisia+opinkappaleita+sekä+monen+monituisia+katekismuksia+ja+virallisia+uskontunnustuksia.+Eikä+opillista+yhteisymmärrystä+olla+saavutettu+vieläkään.+Minä+olen+ainoastaan+ottanut+kantaa+siihen,+mitä+Raamatun+kansien+välistä+löytyy.+Sieltä+löytyy+useita+eri+näkemyksiä+ihmisen+kuolemanjälkeiseen+kohtaloon,+MYÖS+käsitys+ikuisesta+tulesta,+jossa+ei+kidutetuilla+"ole+lepoa+päivällä+eikä+yöllä,+heillä,+jotka+petoa+ja+sen+kuvaa+kumartavat,+eikä+kenelläkään,+joka+ottaa+sen+nimen+merkin".>>eikä+ymmärrä+edes+logiikan+perusteita+ja+on+riittävän+laiska+ja+itsekritiikitön>>Muistaakseni+sinä+itse+tuolla+aiemmin+myönsit+Raamatun+olevan+epätäydellinen+kirja.+Että+siellä+on+paljon+mukana+nk.+"ihmisen+makua",+ja+että+tämä+selittäisi+monet+Vanhan+testamentin+raakuudetkin.+Käsitinkö+sinut+oikein?Jos+käsitin,+niin+tämä+huomioiden+on+aika+lailla+turha+tulla+vetoamaan+LOGIIKKAAN+näissä+asioissa.+Sinä+itse+olet+ripustanut+uskosi+yhteen+Raamatun+julistukseen+ja+olet+samalla+valmis+sivuuttamaan+yli+90+prosenttia+tuosta+kirjasta.+Ja+sinä+jankutat+meille+logiikasta!>>+ja+on+riittävän+laiska>>:D+:O+:D
  4. >>Tietenkään+ontuvat+ja+loogisesti+sekavat>>Yksilöisitkö+ystävällisesti,+missä+kohtaa+tuo+edellinen+vastaukseni+oli+loogisesti+sekava+tai+jotenkin+muuten+ontuva?>>saatanan+demonin+äänitorven+selityksesi>>Kuulehan+nyt+hyvä+ihminen:+Minä+olen+vapaa+demoni+vapaassa+maailmassa!+En+ole+sen+paremmin+kummankaan+Raamatun+tarun+päähenkilön+talutusnuorassa.+Avartakaa+näkemystänne,+oi+te+uskovaiset!>>eivät+vaikuta+minuun+mitenkäänNo+eivät+tietenkään!+Haha...>>Minä+säälin+sinua>>Sääli+on+sairautta.+Ja+minä+olen+sinun+sairauksistasi+vapaa.>>Miksi+ateistina+julistat>>Miksi+päättelet,+että+minä+olen+ateisti?+>>Miksi+ateistina+julistat+kiihkeästi+hyvän+Taivaan+Isämme+pahuutta?>>Minä+kerron+sen+mitä+sinun+hyvä+taivaallinen+isäsi+on+Ilmoitukseensa+kirjoituttanut.+Niitä+asioita+minä+olen+täällä+nostanut+esiin.+Onko+sinulla+jokin+ongelma+Raamatun+tekstin+kanssa?+Esimerkiksi+tässä+aloituksessa+olevien+Raamatun+tekstien+ymmärtämisen+kanssa?+Raamattu+sisältää+yleisesti+pahoiksi+teoiksi+ymmärrettyjä+asioita.+En+minä+ole+niitä+sinne+kirjoittanut,+vaan+se+taivaallinen+isäsi.>>Kaikki+Jumalan+teot+ovat+hyviä,+kokonaisuuden+näkökulmasta>>Ja+kas+näin+kääntyy+musta+valkeaksi!Kuka+tahansa+joka+toimisi+esimerkiksi+tässä+aloituksessa+esitettyjen+Raamatun+tekstien+mukaisesti,+toimisi+ihmisten+yleistä+moraalia+vastaan.+Samoin+Raamatunkin+mukaan+KAIKKI+MUUT,+jotka+tekivät+noita+samoja+tekoja,+olivat+"pahoja".+-+Miksi+nuo+teot+muuttuisivat+oikeiksi+ja+hyviksi+silloin,+kun+niiden+valtuuttajana+oli+sinun+taivaallinen+isäsi?>>Epäilen+vahvasti,+että+yrität+saatanan+agenttina+käännyttää+heikkouskoisia+veljiä/sisaria+saatanan+saaliiksi>>Väärin.+Minä+yritän+täysin+vapaana+agenttina+herätellä+vapaiden+ihmisten+omaa+ajattelukykyä+esille.+Itse+asiassa+minä+yritän+herättää+heidän+(en+sinun)+velvollisuudentuntoa+esille;+velvollisuudentuntoa+heitä+Itseään+kohtaan.>>Raamattu+on+ehdoton+totuus>>Samaa+harras+muslimi+sanoo+Koraanista.+Käytössä+on+argumentaatiovirhe+nimeltä+kehäpäätelmä:https://fi.wikipedia.org/wiki/Kehäpäätelmä>>Jumala+ei+salli+sanomaansa+muutettavan>>Ja+silti+meillä+on+lukematon+määrä+erilaisia+raamatunkäännöksiä+maailma+täynnä.+Joka+ikinen+aivan+omalla+uniikilla+tavallaan+epätäydellinen.>>Mutta+Jumala+haluaa,+että+sinäkin,+pilkkaaja,+pelastuisit>>Jaaha.>>Avaa+mielesi+ovi>>Samaa+toivotan+sinulle,+arvon+ystävä.
  5. >>Jollet+itse+tajua+tuon+lainaamasi+ajatuksen+täydellista+kielellistä+ristiriitaa>>Sekä+Raamatun+teksti,+että+kaikenlaiset+uskonkäsitykset+itsessään+ovat+täynnä+asioita,+joista+osa+tulkitaan+ehdottoman+kirjaimellisesti+ja+osa+enemmän+kuvaannollisesti.+Näin+se+on+aina+joka+tapauksessa.+Tässä+nyt+kovasti+yrität+tuoda+yhdestä+asiasta+omaa+tulkintaasi+Ainoana+Totuutena.+Miksi+juuri+tuo+mainitsemasi+2+Kor.+5:19+kohta+tulisi+ymmärtää+äärimmäisen+kirjaimellisena+sekä+kaikki+lisänäkemykset+poissulkevana+kohtana,+kun+taas+monia+muita+Raamatun+kohtia+ei+näin+tulisi+nähdä?>>Lasaruksen+tarinasta+poimitaan+into+piukeana+tuonela/helvetti+eikä+pohdita,+että+rikkaan+miehen+rikos+oli+-+-+rikkaus>>Kukaan+ei+ole+kyseenalaistanut+sitä,+etteikö+rikkaan+miehen+synti+ollut+rikkauden+rakkaus.+Mutta+tästä+huolimatta+tuossa+Luukkaan+16.+luvun+kohdassa+tuodaan+selkeästi+esiin+se+kuolemanjälkeinen+tila,+jonne+ihminen+yhden+käsityksen+mukaan+joutuu.+Ja+tämä+käsitys+löytyy+siis+nimenomaan+Raamatusta,+kuten+monen+muunkinlainen+käsitys.>>Kun+helvettihypnoosissa+viettää+riittävän+pitkän+aikaa>>Minä+en+ole+helvettihypnoosissa+vaan+yksinkertaisesti+kerron+mitä+Raamatussa+lukee.+Siitä+mitään+pois+ottamatta+tai+siihen+mitään+lisäämättä.>>menettää+tuntuman+kirjallisuuden+eri+lajeihin>>Mutta+KUKA+sen+päättää,+minkä+kirjallisuuslajiin+mukaan+mikäkin+kohta+Raamatusta+tulee+tulkita?>>Kaikki+ns.+helvettikohdat+Raamatussa+ovat+vertauskuvallista+tekstiä>>Toisen+mielestä+yksi+kohta+on+vertauskuvallista,+kun+taas+yhden+mielestä+toinen+kohta+on+kirjaimellista.
  6. >>Jos+on+niin,+että+Jumala+sovitti+KOKO+maailman+itsensä+kanssa+Kristuksessa>>No+tämähän+selitetään+yleensä+niin,+että+Jumala+kyllä+sovitti+omalta+puoleltaan+koko+maailman+itsensä+kanssa,+mutta+kaikki+eivät+ota+tuota+sovitusta+vastaan+ja+ovat+siksi+rangaistuksen+alaisia.Eli+Jeesuksen+sovitustyö+kyllä+riittäisi+koko+ihmismaailman+sovittamiseen,+mutta+loppu+on+ihmisistä+itsestään+kiinni.+Katsos+se+vapaa+tahto,+jonka+Jumalan+väitetään+antaneen+luomuksilleen...+eihän+hän+voisi+omilla+toimillaan+ohittaa+sitä+ja+sovittaa+ihmisiltä+kysymättä+jokaista+väkisin+ikuiseen+elämään...-+Jotenkin+tällä+tavalla+olen+tämän+yleisen+kristillisen+narraation+ymmärtänyt,+ja+luulen+että+tämä+kaikki+on+varsin+tuttua+huttua+sinullekin.>>Kysyt:+Kuinka+monta+kertaa+Raamatussa+täytyy+lukea+jokin+asia,+että+kyseistä+näkemystä+voidaan+sanoa+raamatulliseksi?+Mistä+minä+tiedän.+Mutta+YKSI+JAE+yli+30+000+jakeen+kokonaisuudessa+ei+mielestäni+vaikuta+kauhean+vahvalta+näytöltä>>Niin.+Lopulta+tämä+kaikki+palautuu+aina+yksittäisiin+lauseisiin,+yksittäisiin+sanoihin+sekä+niiden+tulkintoihin.+Tietysti+se+on+jo+paljon+että+uskova+kykenee+myöntämään+Raamatun+erehtyväisyyden,+mutta+mutta...+Jos+ne+helvettiin+liitetyt+kohdat+Raamatussa,+joita+olen+nostellut+tässä+esiin,+eivät+olisi+ymmärrettävissä+kirjaimellisesti,+niin+silloin+samaa+sääntöä+pitäisi+voida+sovittaa+myös+muihin+kohtiin,+esimerkiksi+tuohon+2+Kor.+5:19+kohtaan.+Eli+mistä+sinä+TIEDÄT,+että+tuossa+mainittu+'koko+maailman+sovittaminen'+tarkoittaa+asiaa+juuri+niin+kirjaimellisesti+kuin+tässä+nyt+tulkitset?Eikö+olisikin+erikoisen+helppoa,+jos+Raamattu+olisi+sopusointuinen,+johdonmukainen+ja+looginen+kirja?+Jos+sitä+ei+voisi+ymmärtää+millään+muulla+tavalla+kuin+yhdellä+oikealla+tavalla?+Itse+olen+pohtinut,+ettei+tällaista+olisi+kovin+realistista+odottaa...+mutta+toisaalta+kaikkivaltiaalle+luoja-jumalalle+se+ei+varmaankaan+olisi+mikään+ylivoimainen+tehtävä+ollut+järjestää.+Sehän+se+vasta+ihmisten+uskoa+häneen+lisäisikin,+jos+näin+olisi.,.
  7. >>Jumala+on+ankara+pahalle.+Hän+rankaisee+läpeensä+paatuneita+kansakuntia+heidän+omilla,+omaksutuilla+keinoillaan>>Niin+että+Israelin+Pyhällä+Jumalalla,+ainoalla+tosi+Jumalallako+ei+ollut+mitään+tekemistä+noiden+verilöylyjen+ja+joukkoteurastusten+kanssa,+jotka+hän+valtuutti+kansansa+suorittamaan?+Kyllä+onkin+metkaa,+miten+kaikki+kääntyy+aina+MUIDEN+syyksi.+Että+Israelin+naapurikansoja+lakosi+tuin+viljaa+tuulessa+israelilaisten+sotilaiden+toimesta+vain+siksi,+että+nämä+naapurikansat+itse+olivat+pahoja?+Niinkö?+Mitä+se+sitten+oli,+mitä+israelilaiset+oman+jumalansa+nimissä+tekivät?+Hyvääkö?+Oliko+israelilaisten+toteuttamat+joukkomurhat+laadullisesti+jotenkin+parempia+kuin+vieressä+asuvien+kansojen+teot?++Samaan+tapaan+kuin+vaikka+muslimivalloittajat+ovat+historian+saatossa+tunkeneet+muiden+maihin+oman+jumalansa+nimessä?+Onko+tällainen+toiminta+moraalisesti+hyvää+ja+oikein?+Vai+onko+se+hyvää+ja+oikein+vain+silloin,+kun+OMAT+PORUKAT+ovat+sitä+tekemässä...>>Te+pilkkaajat+neuvotte+maailman+kaikkeuden+suurinta+viisautta>>En+minä+ole+ketään+neuvomassa,+ja+kaikkein+vähiten+pelkkää+käsitettä+(joka+jumala+aina+on;+pelkkä+käsite+jonka+jokainen+mieltää+omalla+tavallaan).+Olen+täällä+ainoastaan+herättämässä+ihmisissä+omaa+itsenäistä+ajattelua+näiden+asioiden+suhteen.>>Tiedämme+ja+näemme+demoninne,+jotka+saavat+teidät+kiihkoilemaan+saatanan+oppien+puolesta>>Minkä+"oppien"+puolesta?+Demokratian,+tasa-arvon,+ihmisoikeuksien,+vai+mitähän+yrität+tässä+nyt+minulle+kertoa...>>Ehkä+Jumala+armossaan+panee+teidätkin+perumaan+puheenne,+kun+saatana+on+teitä+juoksuttanut+aikansa+ja+tulette+järkiinne>>Kiitos+vain+ystävä+hyvä,+mutta+minä+lentelen+ja+liitelen+ihan+omiin+nimiini,+en+Raamatun+tarujen+mukaan.+>>ja+tulette++järkiinne,+katsoessanne+saastaista+elämäänne>>Minun+elämästäni+sinä+kuolevainen+et+tiedä+yhtään+mitään.+Tuossa+vain+ilmaiset+uskoville+valitettavan+tyypillistä+hybristä,+siis+perusteetonta+ylimielisyyttä+ja+moralisoimista.
  8. >>Raamattu+ilmoittaa+kristallin+kirkkaasti,+jopa+Jeesuksen+sanoin,+että+ne+joitten+nimi+ei+ole+elämänkirjassa,+joutuvat+helvettiin.+Ilm.+14:+11>>Täsmälleen.+Tätähän+minäkin+olen+täällä+yrittänyt+toistamiseen+kertoa+toisen+suunnan+uskoville,+että+kyllä+se+valitettavasti+vaan+sieltä+Raamatusta+se+helvetti+löytyy.++Ei+ollut+pelkkä+katolisen+kirkon+keksintö,+joskin+kyseinen+emäkirkko+on+revitellyt+helvetti-opilla+vuosisatojen+ajan+ihan+nasta+laudassa...>>Ilm.+14:+11.+on+totuus,+näin+tapahtuu,+eikä+se+poistu,+vaikka+te+ateistit+pyyhkisitte+sen+pois+Raamatusta>>Minä+ainakaan+en+ole+pyyhkimässä+ensimmäistäkään+sanaa+pois+Raamatusta,+pois+se+minusta!+-+Minä+vain+en+usko+koko+kirjaan,+mutta+sepä+ei+ole+teidän+uskovien+huoli+se...>>Oletteko+valmiit+ottamaan+riskin,+pelkästään+tuittupäisyyttänne>>En+suinkaan+pelkkää+tuittupäisyyttäni+vaan+tutkimusteni+perusteella;+niin+sydämen+kuin+järjen+tutkimusten+perusteella+minä+kiellän+Raamatun+olevan+mistään+ihmistä+korkeammasta+lähteestä+kotoisin.+Olisiko+sinulla+esimerkiksi+mitään+kommentoitavaa+tässä+aloituksessa+esitettyihin+Raamatun+moraalisiin+ongelmiin,+josko+konsultoisit+omaatuntoasi?+Omaa+oikeustajuasi?>>Kaikki+vanha+tuhotaan+tulella...>>Tai+no,+antaa+olla.+Saattaa+hyvin+olla,+että+omatuntosi+on+paatunut+Raamatun+tekstien+voimasta+siinä+määrin+ettet+kykene+ajattelemaan+lainkaan+itsenäisesti+Raamatun+moraalikysymyksistä.+-+Mutta+kerro+toki,+jos+olen+väärässä...>>Kreikkalainen+gehenna+sana+tarkoittaa+Raamatussa+helvettiä,+ei+Ge+Hinnom+laaksoa>>Kyllä+kyllä,+tiedetään.+Tai+kyllähän+se+toki+tarkoitti+myös+Hinnomin+laaksoa,+mutta+kuten+uein+Lähi-Idän+muinaisilla+kansoilla,+he+sisällyttivät+noihin+teksteihinsä+kaksoismerkityksiä.+Toki+monet+tällaiset+profetiat,+joilla+piti+oleman+kaksoistäyttymys,+ovat+jääneet+auttamatta+täyttymättä.+Mutta+se+on+toinen+asia+se...