Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
demon_of_dawn
profiilit
demon_of_dawn
demon_of_dawn
Vapaa kuvaus
Towards the Great Midday
Aloituksia
5
Kommenttia
153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>Sanainspiraationäkemys+on+kuitenkin+kuulemma+tullut+yhdeksi+Raamatun+lukutavaksi+vasta+kaiketi+1800-luvulla.+Lieneekö+vapaakirkollisten+kristittyjen+keksintöä,+mene+ja+tiedä>>
Raamattua+on+tosiaan+luettu+ja+tulkittu+hyvin+monella+eri+tavalla+eri+aikoina.+Joka+tapauksessa+sellainen+katsanto,+jossa+Raamatun+teksti+on+ymmärretty+kirjaimellisesti+erehtymättömäksi+"Jumalan+Sanaksi",+on+ollut+vallalla+ja+voimissaan.+Ja+nimenomaisesti+tällaiseen+lukemistapaan+perustuen+ihmismassoja+on+kiristetty+ja+peloteltu+AIVAN+LIIAN+KAUAN.
Toki+Raamatusta+löytyy+myös+joitakin+sellaisia+kohtia,+joissa+tuon+tekstin+vakuutetaan+olevan+suoraan+Jumalalta+ihmisille+eli+Jumalan+henkeyttämää+tekstiä.+Näin+ollen+ajattelisin,+että+tätä+"sanainspiraatio"+-näkemystäkään+ei+olla+keksitty+täysin+Raamatun+ulkopuolella,+vaan+kirja+itse+antaa+tällaiselle+näkemykselle+omat+perusteensa.
"Jokainen+kirjoitus,+joka+on+syntynyt+Jumalan+Hengen+vaikutuksesta,+on+myös+hyödyllinen+opetukseksi,+nuhteeksi,+ojennukseksi,+kasvatukseksi+vanhurskaudessa"+-+2.+Tim.+3:16
"Sillä+ei+koskaan+ole+mitään+profetiaa+tuotu+esiin+ihmisen+tahdosta,+vaan+Pyhän+Hengen+johtamina+ihmiset+ovat+puhuneet+sen,+minkä+saivat+Jumalalta"+-+2.+Piet.+1:21
Toki+tietyt+uskonsuuntaukset+ovat+korostaneet+tällaista+näkemystä+paljon+enemmän+kuin+toiset,+jotta+ovat+saaneet+pidettyä+vallan+omissa+käsissään.
>>Virkkuukoukkumetodilla+viittasin+lähinnä+siihen,+että+minusta+on+hassua+poimia+allegorisesta+Ilmestyskirjasta+omavaltaisesti+joitakin+kohtia+ja+tulkita+juuri+ne+ikään+kuin+ne+yhtäkkiä+eivät+edustaisi+allegoriaa>>
Minun+on+vaikea+ymmärtää,+että+MITÄ+allegoriaa+se+mahtaa+edustaa,+että+rangaistukseen+joutuneilla+"ei+ole+lepoa+päivällä+eikä+yöllä"+tai+"heidän+matonsa+ei+kuole"?+Tällaiset+ilmaukset+eivät+liity+mitenkään,+eivät+edes+vertauskuvallisesti,+ihmisen+lopulliseen+tuhoutumiseen.
>>Jeesuksen+puheista+helvetttikiimaisia+kristittyjä+ei+koskaan+tunnu+puhuttelevan+se,+että+Luukas+15:ssa+kaikissa+tarinoissa+lopulta+kaikille+käy+hyvin:+niin+lampaille,+hopearahoille+kuin+veljeksillekin>>
Mutta+Luukkaan+16.+luvun+tapauksessa+helvettiin+joutuneelle+rikkaalle+miehelle+ei+löydy+onnellista+loppua.
22.12.2021 18:44
>>Mutta+kaipa+mun+varmaan+tulisi+uskoa,+että+ne+virkkuukoukulla+poimitut+2-3+sanaa+tekevät+tyhjäksi+Kristuksen+ristin+uhrin>>
Hei,+ei+sun+kuule+tarvitse+uskoa+yhtään+mitään+muuta+kuin+sitä,+mitä+sä+sydämessäsi+oikeasti+uskot.+Keskusteluahan+tämä+täällä+vain+on...+toki+välillä+vähän+kiivastakin,+mutta+joka+tapauksessa:+vain+puhetta.
Ja+usko+tai+älä,+en+mä+ole+mitenkään+pettynyt+siitä+jos+raamatullista+helvettiä+ei+olekaan+olemassa.+Olen+kaiken+aikaa+käynyt+tätä+keskustelua+tasan+yhdeltä+tasolta+käsin:+uskovien+väitteiden+pohjalta+käsin.+
-+Mutta+ehkä+siitä+voi+jotakin+huvittavaa+joku+löytää,+että+uskossa+oleva+yrittää+rauhoitella+uskonnotonta+yöliitäjää+sillä+tiedolla,+että+kyllä+täältä+jokainen+liha+joskus+maihin+painuu,+ja+ihmisen+aivoitukset+hajoavat+taivaan+tuuliin.+Aivan+niinkuin+toverit+Darwin+ja+Dawkins+(ja+Saarnaajan+kirja)+meille+ovat+julistaneet!
21.12.2021 01:07
>>Sinä+silmät+kiiluen+hakemalla+haet+sieltä+jakeita,+joiden+nojalla+voisi+väittää,+että+Raamatussa+opetetaan+johdonmukaisesti+Jumalan+luoneen+iankaikkisen+kidutuspaikan+nimeltä+helvetti>>
Tarkkaan+ottaen+tämä+ei+pidä+paikkaansa.+Olen+tuonut+esiin+sen,+että+Raamatun+kansien+välistä+löytyy+_useita+erilaisia_+näkemyksiä+siitä,+mitä+kuolleille+ihmisille+tapahtuu.+En+siis+ole+väittänyt+mitään+muuta+kuin+että+näiden+muiden+näkemysten+lisäksi+myös+tämä+ikuinen+helvetti-käsitys+löytyy+Raamatusta.+
Katolinen+kirkko+on+tietysti+aikojen+saatossa+ottanut+tuosta+opista+niin+sanotusti+kaiken+ilon+irti;+silloin+menneinä+vuosisatoinahan+uskonto+oli+samalla+myös+valtapolitiikkaa+ja+toki+kirkkojen+seiniin+maalatut+helvetinlieskat+auttoivat+kirkkokansaa+pysymään+jumalanpelossa+(ja+maksamaan+uskollisesti+kirkolle+rahalahjoitukset).
>>Sinun+täytyy+loikkia+jostain+helkkarin+Matteuksen+päin+persettä+suomennetusta+kohdasta>>
Kyllä+tässä+helvettikysymysken+kanssa+on+moni+muukin+keskustelija+loikkinut+Raamattua+ympäri+ämpäri,+aina+Vanhasta+testamentista+asti+kerätty+niitä+kohtia,+joissa+ei+ikuisesta+rangaistuksesta+puhuta+mitään.+Kuten+sanoin,+minä+en+ole+väittänyt+mitään+muuta+kuin+sitä,+ette+ei+katolinen+kirkko+ole+helvetti-oppia+aivan+yksin+keksinyt.+Kyllä+se+näkemys+oli+ehtinyt+jo+UT:n+teksteihin+ns.+pakana-uskonnoista+omaksuttu.+
Samoin+sielu+-käsitys+on+kokenut+Raamatussa+oman+evoluutionsa+niin,+että+VT:ssä+se+oli+lähinnä+pelkkä+persoonaton+elämänhenkäys,+kun+se+UT:ssa+oli+kreikkalaisen+vaikutuksen+myötä+kehkeytynyt+jo+aivan+toisenlaiseen+muotoon.+Mutta+tätähän+tämä+uskontojen+kanssa+tietenkin+on,+samaa+kuin+kaiken+kulttuuriperimän+kanssa.+Ottavat+vaikutteita+toinen+toisiltaan.
>>nyppiä+virkkuukoukulla+esille+yksittäisiä+sanoja+noista+muutamista+jakeista,+vedota+noihin+2-3+sanaan,+osoittaa+niitä+ja+hokea:+"Katsokaa!+ILMISELVÄ+TODISTE+hel-vet-tis-tä!">>
Miten+noin+niinkun+omasta+mielestäsi,+kuinka+monta+kertaa+Raamatussa+pitää+jokin+asia+mainita,+että+sinä+sen+ottaisit+tosissasi?+
Eihän+siellä+mainita+esimerkiksi+kolminaisuuttakaan+sanallakaan,+mutta+silti+kristikunnan+valtaenemmistö+on+yhtä+mieltä+siitä,+että+Raamatun+Jumala+on+kolmiyhteinen.+Nuo+minun+nostamat+helvetti+kohdat+olivat+aivan+selkeitä.+
En+tosin++tiedä,+miten+sinä+ylipäätään+koet+Raamatun.+Mikäli+et+niin+tarkka+tuon+kirjoitusasun+ja+jumalallisen+inspiraation+kanssa+ole,+niin+en+oikein+ymmärrä,+että+miksi+sinä+et+sitten+samalla+voisi+reilusti+myöntää+sitä+ilmeistä+tosiasiaa+että+Raamatussa+on+ristiriitaisia+tekstejä.+Samahan+se+on+tämän+kolminaisuudenkin+kanssa,+VT:n+puolella+siihen+viittaavia+jakeita+ei+juuri+ollut+-+ei+ainakaan+niin+suoraan+mainittuna+kuin+monet+UT:n+jakeet.+
Sinne+nyt+vaan+on+monien+vuosisatojen+saatossa+päätynyt+vähän+foinikialaista,+vähän+sumerilaista,+vähän+enemmän+juutalaista+sekä+myös+egyptiläistä,+ja+myöhemmin+huomattavammin+kreikkalaista+oppia+ja+vaikutetta.+
Tokihan+se+on+aivan+uskon+asteesta+kiinni,+että+haluaako+yrittää+nähdä+Raamattua+ehjänä+kokonaisuutena+ja+Jumalan+Ilmoituksena.+Vai+hyväksyykö+realismin+nimissä+sen+epätäydellisyyden.
>>akanoiden+apostoli+Paavali,+joka+väitti+ylösnouseen+Kristuksen+ilmoittaneen+hänelle+sen+evankeliumin,+jota+hän+julisti,+ja+joka+vakuutti+lukijoilleen+julistaneensa+Jumalan+sanan+täydellisesti,+ei+jostain+syystä+mainitse+ainoassakaan+kirjeessään+helvettiä+KERTAAKAAN>>
Aivan.+Mistä+pääsemmekin+jälleen+siihen,+että+Raamattu+sisältää+eri+oppilinjoja.+Yksi+varsin+hyvin+tunnettu+opillinen+linja-erohan+oli+juuri+tämä+"paavalilaisuus"+Versus+"johanneslaisuus".+
Sinäkin+taidat+yrittää+kursia+Raamatusta+yhtenäistä+ja+ristiriidatonta+Jumalan+Ilmoitusta.+Ei+ole+helppoa+kaiken+kohdalleen+sovittaminen.+Aina+kun+saa+jonkun+tekstin+sopimaan+joidenkin+muiden+asioiden+kanssa+yhteen,+aukeaa+seuraava+kulma...+Aina+täytyy+jossain+kohtaa+päättä+tehdä+tulkinta+johonkin+suuntaan;+mikä+kohta+on+ymmärrettävä+kirjaimellisesti+ja+mikä+kuvaannollisesti?+Mikä+on+profetiaa+ja+mikä+tekstinkohta+kenellekin+tarkoitettu?+Kuka+sen+viime+kädessä+sitten+päättää?+
No,+historia+on+täynnä+uskonsotia.+Nykyään+sitten+on+satoja+erilaisia+käsityksiä+kristillisyydestäkin,+ja+siellä+sitten+joka+leirissä+kyräillään+muiden+kerettiläisyyttä+ja+päivitellään+heidän+eksymistään...
21.12.2021 00:50
>>Kreikan+sana+"aionion"+ei+tarkoita+iankaikkista>>
Tästä+samaa+mieltä.+
>>Sitä+paitsi+tuli+symboloi+tuon+ajan+tarinoissa+ja+teksteissä+aina+puhdistusta>>
Kyllä,+hyvin+usein+näin.+
Mutta+kun+tässä+EI+nyt+ole+ollut+kysymyksessä+pelkkä+sana+"tuli".+Tai+"sammumaton+tuli".+Tai+"iankaikkisesti+nouseva+savu".+Näitä+sanoja+sinä+toistelet+toistelemasta+päästyäsi,+mutta+et+millään+tavalla+kommentoi+niitä+tekstinosia,+joihin+minä+olen+kiinnittänyt+toistuvasti+huomion.
Mikäli+asia+olisi+niin+kuin+sinä+esität,+ei+näihin+kahteen+kysymykseen+pitäisi+olla+lainkaan+haastavaa+vastata:
Markus+9:48+-->+Mikä+"mato"+ei+kuole?
Ilmestys+14:11+-->+Keillä+ei+ole+lepoa+päivällä+eikä+yöllä?
Huomaatko?+Noissa+kohdissa+ei+ole+kyse+sanasta+"tuli".+Se+että+sinä+et+pysty+vastaamaan+näihin+yksinkertaisiin+kysymyksiin,+kertoo+ainoastaan+siitä+että+nuo+tekstikohdat+eivät+mitenkään+sovi+annihilaatio-oppiin.+Ikuisesti+roihuava+tuli+saattaisi+jotenkin+vielä+mennäkin,+mutta+nuo+eivät.
Annihilaatio+tarkoittaa+sitä,+että+ihmisestä+ei+jää+mitään+tiedostavaa+osaa+kärsimystä+kokemaan,+kun+tuli+on+hänet+tuhonnut.+-+Mutta+noissa+kohdissa+nimenomaisesti+sanotaan,+että+tuomituilla+ei+tule+olemaan+lepoa+päivällä+eikä+yöllä,+eikä+mato+kuole.+
Lisäksi,+mikäli+asia+olisi+siten+kuin+täällä+on+esitetty+eli+että+tämä+tulinen+rangaistus+tarkoitti+vain+paikallista+kaatopaikkaa+eli+jätteiden+ja+kuonan+hävittämistä+kirjaimellisella+tulella,+niin+näitäkään+kohtia+ei+kyetä+sovittamaan+millään+yhtälöön:
"Ja+perkele,+heidän+villitsijänsä,+heitetään+tuli-+ja+tulikivijärveen,+jossa+myös+peto+ja+väärä+profeetta+ovat,+ja+heitä+vaivataan+yöt+päivät,+aina+ja+iankaikkisesti"+-+Ilmestys+20:10
"Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä"+-+Matteus+25:41
Kulutetaanko+tottelemattomat+henkipersoonat+todellakin+kirjaimellisella+tulella?+Vai+ovatko+Saatana+ja+hänen+enkelinsäkin+pelkkää+vertauskuvaa?+
>>Mutta+jos+olet+sitä+mieltä,+että+Jeesus+puhui+suomea,+sinua+ei+oikein+voi+auttaa>>
Eipä+tässä+kukaan+muu+tuollaista+olkiukkoa+ole+esittänytkään+kuin+sinä.+
Mutta+jos+nyt+välttämättä+haluat+ratkaista+tämän+kreikankielellä,+niin+olepa+hyvä+vain.+Kommentoi+nyt+aluksi+vaikka+sitä+Ilmestyskirjan+14:11+jaetta,+erityisesti+tätä+kohtaa+tuosta+jakeesta:
"καὶ+οὐκ+ἔχουσιν+ἀνάπαυσιν+ἡμέρας+καὶ+νυκτός"
20.12.2021 22:38
>>Helvetti+on+Rooman+kirkon+300-luvulla+lanseeraama+keksintö>>
Ja+Rooman+kirkkoko+se+kirjoitti+nämäkin+sanat+Raamattuun?
"Sitten+hän+myös+sanoo+vasemmalla+puolellaan+oleville:+'Menkää+pois+minun+tyköäni,+te+kirotut,+siihen+iankaikkiseen+tuleen,+joka+on+valmistettu+perkeleelle+ja+hänen+enkeleillensä"+-+Matteus+25:41
Mikäli+siitä+lähdetään,+että+UT:n+tekstit+ovat+ihmisten+oppeja,+niin+silloin+ei+ole+mitään+syytä+ottaa+mitään+muutakaan+osaa+Raamatun+teksteistä+jumalallisena+ilmoituksena.+Varsinainen+opillinen+(ja+älyllinen)+akrobatia+alkaakin+siinä+vaiheessa,+kun+ihminen+väittää+uskovansa+Raamatun+henkeytykseen,+mutta+sitten+kuitenkin+valikoi+osia+sieltä+pois+väittäen,+että+ne+kohdat+ovat+ihmisten+oppeja.
Jokainen+tietysti+tavallaan,+minä+tässä+vain+nostan+uskovien+epäloogisuuden+ja+epärehellisyyden+esiin.
20.12.2021 20:46
>>Oi+Suuri+Päälänkyttäjä.+Jos+ja+KUN+sinä+kerran+olet+jo+PÄÄTTÄNYT,+kuinka+nämä+asiat+ovat,+mitä+helkkaria+sinä+täällä+lässytät+ja+jaanaat+tuota+samaa+asiaa>>
No+niin,+nytkö+olemme+jo+siinä+vaiheessa,+että+uskovalla+menee+hermo+ja+alkaa+jälleen+vimmattu+demonin+excorcismi+-yritys+palstalta.+Täällä+saisi+ilmeisesti+keskustella+ainoastaan+uskovien+uskoa+myötäilevällä+tavalla.+Mutta+kun+tämä+palsta+on+kaikille,+ei+vain+sinun+tavallasi+uskoville.
Joka+tapauksessa+minä+olen+tässä+kaiken+aikaa+osoittanut+konkreettisin+esimerkein+sen,+mitä+Raamatussa+tästä+asiasta+lukee.+Jos+jotkut+kierot+uskovat+eivät+tätä+halua+myöntää,+niin+silloinhan+tässä+paljastuu+vain+teidän+tarkoitushakuisuus.+Ja+ennen+kaikkea+se,+ettei+Raamattu+olekaan+teille+kaikilta+osin+pyhää+jumalan+sanaa.
>>Jos+ja+KUN+sinä+kerran+olet+jo+PÄÄTTÄNYT,+kuinka+nämä+asiat+ovat>>
Niin,+minä+en+ole+tässä+päättänyt+mitään+muuta+kuin+ottaa+huomioon+myös+sellaiset+raamatunkohdat,+joissa+selkeästi+tuodaan+esiin+sadistinen+helvetti-oppi.+Varsin+paljastavaa+on+se,+ettei+kukaan+ole++kyennyt+vastaamaan+näihin+kahteen+selkeään+kysymykseen+yhtään+mitään:
Asiaan+vastaamisen+sijaan+kroonista+kiertelyä+ja+venkuloimista+on+kyllä+nähty,+ja+Raamattua+on+siteerattu+oikeastaan+kaikkialta+muualta+kuin+noista+nimenomaisista+kohdista,+missä+asia+selkeästi+kerrotaan.
Kuten+olen+jo+useamman+kerran+huomauttanut,+niin+se,+että+Raamattu+esittää+toisaalla+annihilaatio-käsitykseen+sopivia+lausuntoja,+ei+mitenkään+KUMOA+noita+yksiselitteisen+selkeitä+kohtia+helvetistä.+Raamatussa+nyt+vain+on+montaa+eri+mielipidettä+vähän+joka+asiaan.+Vielä+rautalangasta:
Opetetaanko+Raamatussa,+että+kuolleet+eivät+tunne+tai+tiedä+mitään?+-Kyllä.
Opetetaanko+Raamatussa,+että+synnin+palkka+on+kuolema?+-+Kyllä.
Opetetaanko+Raamatussa+ikuista+helvetillistä+kidutusta+tottelemattomille?+-Kyllä.
-Kaikkia+näitä+sieltä+löytyy!
20.12.2021 20:39
>>Rahoilleen+saa+vastinetta+kun+katsoo+taivas+TV+7+ja+siellä+Glorylineä>>
Gory+line...+hienosti+lähti+muuten+taas+tämäkin+ketju+jonnekin+aivan+muualle+kuin+varsinaiseen+aiheeseen...
20.12.2021 18:01
>>helvetin+kreikkalainen+nimi+Gehenna+tulee+Jerusalemin+lounaispuolella+olleesta+Ben-Hinnomin+laaksosta.+Sielä+oli+muinoin+jätteiden+kaato+ja+polttopaikka,+jonne+tuotiin+rikollisten+ruumiitkin+2.+Kun.+23:10)+Se+oli+helvetin+vertauskuva>>
Jos+kyseessä+olisi+pelkkä+vertauskuva,+niin+silloin+Jumala+ei+aikoisi+polttaa+Perkelettä+ja+tämän+enkeleitäkään:
Ovatko+kaikki+kokot+nyt+siis+peruttu?+Sääli,+muutaman+turhan+jumalan+voisi+hyvinkin+käryyttää...
https://www.youtube.com/watch?v=8htHbLHeS5k
20.12.2021 17:53
>>Kyseinen+ristillä+riippunut+Jeesus+ei+hengaile+millään+kulmilla,+mutta+hänen+puheitaan+tulee+käännellä+ja+vatvoa+loputtomiin?+Go+figure....>>
Ja+sitten+taas+kiireesti+sivuraiteelle,+kun+varsinaiseen+aiheeseen+ei+enää+mitään+ollutkaan.+Olette+te+kyllä+varsinaisia+"keskustelijoita"...
20.12.2021 02:53
>>Ilmaisu+"sammumaton+tuli"+tarkoittaa+sitä+ettei+millään+inhimillisellä+keinolla+ole+mahdollista+rajoittaa+sen+valtaa>>
Tuo+on+ainoastaan+sinun+määritelmäsi+asiasta.+Sinä+jatkat+puhumistasi+pelkästään+tulesta.+Mutta+Raamattu+esittää+tulen+sammumattomuuden+lisäksi+myös,+että+tuohon+tuleen+tuomituilla+ei+ole+lepoa+päivällä+eikä+yöllä.+Miten+sinä+saat+tämän+lausunnon+sopimaan+annihilaatio-oppiisi?+
>>Se+poltaa+nin+kauan+kuin+palamista+on>>
Ja+missään+kohtaa+missä+tuosta+tulirangaistuksesta+puhutaan,+ei+ole+vihjaustakaan+siitä+että+poltettavien+kärventäminen+joskus+loppuisi.+Sinä+keksit+lisätä+tuon+toiveesi+aivan+itse+noihin+Raamatun+kohtiin.
>>Suomessakin+sana+iankaikkinen+tulee+sanoista+ikä+kausi.+Näin+on+mahdollista+ymmärtää,+että...>>
Sinä+se+jaksat+selitellä.+Josko+vaihteeksi+nyt+yrittäisit+vastata+näihin+kahteen+yksinkertaiseen+kysymykseen:
19.12.2021 21:41
>>Jeesus+puhuu+Jerusalemin+kupeessa+olevasta+kaatopaikasta>>
Jaaha,+vai+että+paikallisesta+jätteidenpoltosta+olikin+vain+kysymys.+Aikooko+Jumala+mahdollisesti+polttaa+Perkeleen+ja+tämän+enkelitkin+paikallisessa+kaatopaikassa?
>>Voihan+se+olla,+että+olen+ymmärtänyt+jotain+perustavalla+tavalla+väärin,+mutta+en+jotenkin+osaa+mieltää+ristillä+vapaaehtoisesti+riippuvaa+Kristusta+kauhean+kostonhimoiseksi+enkä+väkivaltaiseksi>>
Kyseinen+ristillä+riippunut+Jeesus+ei+tosiaan+enää+hengaile+millään+kulmilla,+joten+sinänsä+tietenkin+yksi+ja+sama+millaiseksi+hänet+haluaa+mieltää.+Nyt+onkin+ollut+kyse+Raamatun+teksteistä,+siitä+mitä+nämä+tekstit+sanovat+(ja+kuinka+uskovat+kiertelevät+näitä+tekstejä+ja+valikoivat+sieltä+ainoastaan+itselleen+sopivat+kohdat)
19.12.2021 21:33
>>Jeesus+ei+tuhonnut+ainuttakaan+ihmistä+elämänsä+aikana+eikä+tule+tekemään+sitä+jatkossakaan,+vaikka+uskonnolliset+moukat+uskonnollisessa+hulluudessaan+sitä+toivoisivatkin>>
Eli+nämäkin+sanat+ovat+mielestäsi+vain+pelkkää+uskonnollisten+moukkien+sepittämää+horinaa,+eikä+mitenkään+todesta+otettavaa+tekstiä?
"Ja+joka+viettelee+yhden+näistä+pienistä,+jotka+uskovat,+sen+olisi+parempi,+että+myllynkivi+olisi+pantu+hänen+kaulaansa+ja+hänet+olisi+heitetty+mereen.+Ja+jos+sinun+kätesi+viettelee+sinua,+hakkaa+se+poikki.+Parempi+on+sinulle,+että+käsipuolena+menet+elämään+sisälle,+kuin+että,+molemmat+kädet+tallella,+joudut+helvettiin,+sammumattomaan+tuleen.+Ja+jos+sinun+jalkasi+viettelee+sinua,+hakkaa+se+poikki.+Parempi+on+sinulle,+että+jalkapuolena+menet+elämään+sisälle,+kuin+että+sinut,+molemmat+jalat+tallella,+heitetään+helvettiin.+Ja+jos+sinun+silmäsi+viettelee+sinua,+heitä+se+pois.+Parempi+on+sinulle,+että+silmäpuolena+menet+sisälle+Jumalan+valtakuntaan,+kuin+että+sinut,+molemmat+silmät+tallella,+heitetään+helvettiin,+jossa+heidän+matonsa+ei+kuole+eikä+tuli+sammu."+-+Markus+9:42-48
19.12.2021 20:28
>>Ja+tämä+on+oleva+sinulle+merkkinä+Herralta,+että+Herra+tekee,+minä+on+sanonut:+katso,+minä+annan+aurinkokellon+varjon+siirtyä+takaisin+kummenen+astetta,+jonka+se+on+jo+on+auringon+mukana+laskeutunut+Aahaan+aurinkokellossa.+Ja+aurinko+siirtyi+aurinkokellossa+takaisin+kymmenen+astetta,+jonka+se+jo+oli+laskenut>>
Ja+mitenkähän+tämä+sitaatti+liittyi+tämän+ketjun+aloitukseen?+Jos+osaat+itse+puhua,+niin+valaise+toki+meitä+jollakin+muullakin+kuin+pelkällä+Raamatun+tekstien+kopioimisella.
19.12.2021 19:48
>>Jumalan+Pyhyys+on+tuhoava+voima+kaikkea+syntiä+ja+vääryyttä+saastaisuutta,+vilppiä,+irstautta,+j.n.e.+vastaan>>
Myöskin+sitä+vastaan,+että+joku+ei+usko+Raamatun+tekstejä+kirjaimellisiksi+totuuksiksi.
19.12.2021 19:44
>>Tri+Weymouth+joka+on+kreikan+ja+heprean+kielen+tuntija+sanoo+seuraavaa>>
Kyllähän+näitä+eri+tason+asiantuntijoita+löytyy+toki+moneen+lähtöön.+Jotkut+heistä+keskittyvät+yksittäisiin+sanoihin,+toiset+sitten+suurempiin+kokonaisuuksiin.+Vastaavasti+oppia+ikuisesta+helvetistä+on+myös+perusteltu+usean+asiantuntijan+toimesta.
Edelleenkään+ei+ole+kuulunut+vastausta+näihin+kahteen+kysymykseen:
19.12.2021 19:40
>>Luke+16:23-26+sana+hell+on+käännetty+sanasta+Hades,+eli+Tuonela.+Hades+ei+ole+ikuinen+kadotus,+koska+Hades+heitetään+lopuksi+siihen+tulijärveen,+jota+myös+helvetiksi+kutsutaan>>
Tämä+selitys+ei+muuta+itse+asiaa+miksikään.+
Kun+kuolemakin+on+heitetty+tulijärveen,+niin+mitä+silloin+jää+jäljelle?+Kun+ei+ole+enää+mahdollisuutta+kuollakaan?+No,+ihan+Raamatun+oman+ilmoituksen+mukaan:+ikuinen+tulijärvi,+jossa+tuli+ei+sammu+ja+jossa+mato+ei+kuole.
Ja+tuohon+Luukkaan+16.+luvun+kohtaan+liittyen,+on+aivan+sama+mitä+sanaa+siinä+on+alunperin+käytetty.+Joka+tapauksessa+rikas+mies+siinä+tuskissaan+paloi,+vaan+eipä+hän+siitä+mihinkään+kulunut+eikä+annihiloitunut.+Tuon+tekstin+mukaan+hän+koki+ainoastaan+voimakasta+kärsimystä+ja+yritti+pyytää+vesitilkkaa+oloaan+helpottamaan...+niin+ja+yritti+varoittaa+muitakin,+etteivät+he+joutuisi+samaan+helvettiin.++
Ihmisen+täytyy+olla+tosissaan+sitoutunut+johonkin+omaan+(tai+jonkun+toisen+kertomaan)+oppiin,+jos+ei+tuosta+lukemalla+tunnista+helvetti-käsitystä.
Vaikka+Raamatussa+on+monia+kohtia,+joissa+ei+opeteta+helvettiä,+niin+siitä+huolimatta+siellä+on+kiistatta+myös+kohtia,+joissa+nimenomaan+opetetaan+helvettiä.+-+Jokainen+sitten+valitsee+itselleen+mieluisat+kohdat+Raamatusta+ja+jättää+toisenlaiset+kohdat+huomiotta.
18.12.2021 02:29
>>Luuletko,+että+ihminen,+jonka+ruumis+ja+sielu+on+tuhottu,+tuntisi+mitään?>>
Minä+en+luule+mitään.+Minä+ainoastaan+kerron+mitä+Raamatussa+lukee.+Tuossa+jo+hetki+sitten+esitinkin+sinulle+tähän+aiheeseen+liittyvät+kaksi+kysymystä,+mutta+kertaus+ei+liene+pahaksi:
1)+Keillä+ei+ole+lepoa+päivällä+eikä+yöllä?+(Ilmestys+14:11)
2)+Keiden+mato+ei+kuole?+(Markus+9:47,+48)
18.12.2021 02:20
>>Mitä+ajattelet+vihasiko+Pastori+Richard+Wurmbrand+niitä+ihmisiä+jotka+hänet+laittoi+vuosiksi+vankilaan...>>
En+tiedä,+mutta+takaisin+käsillä+olevaan+aiheeseen.+Tässä+toinen+yksinkertainen+kysymys+Sinulle:+
"Parempi+on+sinulle,+että+silmäpuolena+menet+sisälle+Jumalan+valtakuntaan,+kuin+että+sinut,+molemmat+silmät+tallella,+heitetään+helvettiin,+jossa+heidän+matonsa+ei+kuole+eikä+tuli+sammu."+-+Markus+9:47,+48
Keiden+mato+ei+kuole?
18.12.2021 02:12
>>On+myös+pantava+merkille,+että+vertauksessa+rikas+mies+puhuu+tuskasta,+joka+hänellä+on
"tässä+liekissä"+Luuk.+16:23,24)+Raamatun+todistus+kuitenkin+on,+että+tulen+kautta+tapahtuva+toinen+kuolema+on+vasta+Kristuksen+toisen+tulemuksen+jälkeen+eikä+suinkaan+sitä+ennen+2+Tess.+1:7,8)>>
Tätä+asiaa+voi+kierrellä+ja+selitellä+vaikka+maailman+tappiin+asti,+ja+miksei+vielä+sen+ylikin.+Mutta+ei+se+Raamatun+teksti+venkoilemalla+siitä+miksikään+muutu.+
Vielä+kerran+muutama+aivan+yksinkertainen+kysymys+Sinulle.+
"Ja+heidän+vaivansa+savu+on+nouseva+aina+ja+iankaikkisesti,+eikä+heillä+ole+lepoa+päivällä+eikä+yöllä,+heillä,+jotka+petoa+ja+sen+kuvaa+kumartavat,+eikä+kenelläkään,+joka+ottaa+sen+nimen+merkin"+-+Ilmestys+14:11
1)+KEILLÄ+EI+OLE+LEPOA+PÄIVÄLLÄ+EIKÄ+YÖLLÄ?+
Eikö+tuon+kohdan+mukaan+juuri+niillä+tuomituilla,+jotka+ottavat+"pedon+merkin"?+Eli+kaikki+pelastumattomat+ihmiset?+
Jos+kysymys+olisi+lopullisesta+tuhosta,+niin+ikuisesti+nousevan+savun+voisi+vielä+jotenkin+ymmärtää+tuhon+vertauskuvaksi.+Mutta+jakeen+loppuosa+ei+millään+sovi+esittämääsi+annihilaatio-oppiin.
Mikäli+ihminen+on+perinpohjin+tuhottu,+on+hän+silloin+myös+tiedoton.++Tarkemmin+sanoen+koko+ihmistä+ei+enää+ole,+ei+mitään+osaa+hänestä.+Eikö+asia+näin+ole?++Silloin+tuo+annihiloitu+ex-ihminen+ei+voi+enää+tietää+tai+tuntea+mitään,+eikö+näin+ole?
-+Keitä+siis+tullaan+rääkkäämään+24/7+niin,+ettei+heillä+"ole+lepoa+päivällä+eikä+yöllä"??
18.12.2021 02:08
>>Mal.4:1-3...>>
Ja+mitä+tästä?+Pelkkää+raamatunkohtien+kopioimista,+ei+ensimmäistäkään+omaa+kommenttia+asiaan.+Tämä+toki+saattaa+olla+tietynlaiselle+uskovalle+se+ainoa+tapa+"keskustella"...+
Todista+toki,+että+demoni+on+väärässä+ja+avaa+suusi+vastaukseen:+
17.12.2021 18:52
5 / 8