Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Tämän kesän kukkasia.
Aloituksia
48
Kommenttia
3174
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin se menee.
Äitini eli paljon yli 90-vuotiaaksi.
Jos olisi ollut netti käytössä niin varmaan olisi käyttänyt loppuun asti. Kirjoitti päiväkirjaa paljon yli 90-vuotiaana. Muistikin oli parempi kuin minulla nyt.
13.02.2024 21:07
Aika nopeasti mökin saa lämpimäksi, on mökin kokoon suhteutettuna iso uuni jonka toinen puoli yltää kamariin.
Kun laittaa hellaan tulen ja lämpöpuhaltimen päälle niin aika nopeasti lämpiää.
Kissa meni puhaltimen lähelle lämmittelemään ja säikähti, päästi kovan parkaisun.
Nyt ei patteritkaan mene päälle vaikka ovat 20-asteella. Aika tasisnen lämpö on.
Nytkin atselen ikkunasta kuunsirppiä, muuten ulkona on säkkipimeää.
Päivällä näkee monenlaista lintua ja oravia. Niitä on mukava seurata.
Otan C-vitamiinia ja muitakin päivittäin, mutta ruokahalu on huonontunut. Ei tee mieli mitään, siksi syönkin aika yksipuolisesti sellaista mikä vielä maistuu. Pitänee käydä verikokeissa.
13.02.2024 20:50
Aika nopeasti mökin saa lämpimäksi, on mökin kokoon suhteutettuna iso uuni jonka toinen puoli yltää kamariin.
Kun laittaa hellaan tulen ja lämpöpuhaltimen päälle niin aika nopeasti lämpiää.
Kissa meni puhaltimen lähelle lämmittelemään ja säikähti, päästi kovan parkaisun.
Nyt ei patteritkaan mene päälle vaikka ovat 20-asteella. Aika tasisnen lämpö on.
Nytkin atselen ikkunasta kuunsirppiä, muuten ulkona on säkkipimeää.
Päivällä näkee monenlaista lintua ja oravia. Niitä on mukava seurata.
Otan C-vitamiinia ja muitakin päivittäin, mutta ruokahalu on huonontunut. Ei tee mieli mitään, siksi syönkin aika yksipuolisesti sellaista mikä vielä maistuu. Pitänee käydä verikokeissa.
13.02.2024 20:49
Joku höpisee omiaan että me kaikki 80-vuotiaat oltaisiin täysin seniilejä.
Täällä kirjoittelee kirkkaasti ajattelevia ihmisiä.
Täytän elokuussa 80v- elän elämääni ajattelematta ikääni kunnes kunto romahtaa, toivottavasti viikatemies armahtaa ennen sitä ja pääsen poistumaan rauhallisesti nukkuessani.
Jos ei kuole nuorena niin tulee vanhaksi, niin se vain on!
Alla oleva teksti on yleistystä, kuten tehdään monen muunkin asian kohdalla.
"yli kahdekasakymppinen on vanhus
usein jo dementikko, harhailee, höpisee omiaan, heikko, huonokuntonen,
tavallaan jo yhteiskunnan syrjäyttämä viettämään loppuelämäänsä joko laitoksessa tai kotihoidon piirissä
tavallaan vallvonnan alisena,"
13.02.2024 20:31
Viikonloppuna kävi ystävätär joka opiskelee innokkaasti milloin mitäkin, venäjän kielestä lähtien.
Pyyhin hikeä jo kuunnellessai kuinka energinen hän on, käy vaeltamassa kansallispuistoissa, opiskelee ja on tosi kova siivoamaan. Silti meillä käy huumorintajut yksiin, viihdymme yhdessä vaikka olen vastakohta.
13.02.2024 20:21
Tulin mökille toissapäivänä.
Oli peruslämpö päällä, kamarissa 4 astetta ja vesijohtojen lähellä 6 astetta lämmintä.
Kissa hyppäsi innoissaan autosta mutta järkyttyi 20 asteen pakkasta. Luuli että sisällä on lämmintä uunin päällä kuten ennen.
Uuni oli ääkylmä ja mökkikin kissan makuun liian kylmä.
Esitti kovaäänistä protestia kun toin sen lämpimästä keskustan asunnosta kärsimään kylmästä.
Nyt nukkuu tyytyväisenä uunin päällä. Tänään lämmitin joten katinkin makuun asiat ovat hyvällä tolalla.
Ollaan nyt täällä jonkin aikaa kun on saatu mökki lämpimäksi.
Mikähän se väsyttää, tänäänkin olen nukkunut monta tuntia, en ole koskaan nukkunut aikaisemmin edes päikkäreitä.
Kaveri sanoi että tekisikö ikä tuollaista, en ainakaan vielä oikein hyväksy että parissa viikossa olo muuttuisi näin kovasti. Tätä on jatkunut nyt pari viikkoa, on myös kamalia nivelkipuja. On niitä ollut ennekin, mutta nyt on enemmän.
13.02.2024 20:16
Kerran ostin Ruunebergin tortun, oli kuiva, jäi vastenmielisyys.
Laskiaispullista tykkään. Teen itse usein näin Helmikuussa. Laitan mansikkahilloa ja kermavaahtoa, saatan syödä monta päivässä. Rypyt oikeaa kun paino nousee.
07.02.2024 12:15
Ei yhdeksänkymppisille ole omaa palstaa?
Ei minua kiinnosta minkä ikäiset kirjoittelee, asia on tärkein.
Jos 90-v osaa käyttää nettiä niin sehän on hieno asia.
Täytän Elokuussa 80v, käyn 70+ palstalla myös, mutta tämä on parempi.
Nyt on ollut pitkään matalapainetta, väsyttää, mikään ei tahdo huvittaa.
Sanoin veljelle että mulla on varmaan kahdeksankympin kriisi.
On kaikenlaisia kriisejä, miks ei tämäkin. Ensin uhmaikä, murroikä, vaihdevuodet, kai siihen väliin sopii monenlaista kriisiä.
Kissa on parempi, löysin tahnaa jonka avulla saan nestemäisen antibiootin annettua, useimmiten...
Tabletit ei menneet millään, soitin eläinlääkärille ja määräsi nesteenä antibiootin. Kohta on kaikki otettu.
Viikonloppuna tulee vieraita, pitää siivota ym...
Jospa se piristäisi kun saa parantaa maailmaa ystävän kanssa jota ei ole aikoihin nähnyt.
06.02.2024 17:39
Minulla on ruiskuja, mutta aika huonosti onnistuu, eläinlääkärikin sanoi että on harvinaisen vaikea tapaus luonteeltaan.
03.02.2024 11:01
Kyllä suhtautuminen on muuttunut nopeasti kun ajatellaan että 70-luvulla homous oli vielä rikos.
On turha luulla että silloin jo aikuinen sukupolvi niin vain muuttaisi suhtautumistaan, väkisin se ei onnistu.
On heissäkin sellaisia jotka ymmärtävät asian oikein, pidän itseäni heihin kuuluvana.
Minullakin vei aikaa, mutta olen tutustunut homo ja lebo pareihin. Koskaan en edes ajattele heistä sen kummemmin kuin tutuista heteropareistakaan.
Nyt viimeksi oikein ihastuin meillä käyneen homoparin osapuoleen jonka näin ensimmäistä kertaa.
Hän on mahtava tyyppi, halattiin kahteen kertaan kun läksivät.
Kunhan sukupolvi vaihtuu niin asiat voivat olla toisin, toivottavasti.
03.02.2024 10:59
Olet oikeassa.
Mutta vieläkin intän.
Jos homous otetaan luontevasti niin voisi mielestäni ihan hyvin kysyä oletko homo ilman ilman sarvia ja hampaita. Eikä siihen tarvitsisi kuulua mitään taka-ajatuksia.
Tiedän että äärimmäisen harvoin, jos koskaan tulee sellaista tilannetta että kysymys on aiheellinen.
02.02.2024 10:02
Suhtatumisen pitäisi saada luontevaksi, Nämä kulkueet tekevät heistä väkisinkin muista erottuvia.
Tämä on minun mielipiteeni.
Suklaisissa on monenlaisia, en heidän käydessään edes muista ajatella että onko mies tai naispari. Se vaikuttaa millaisia ihmisiä ovat muuten.
En usko että homofobia loppuu kulkeiden avulla, saattaa pahentaa kun kulkueissa on aika kumman näköisesti pukeutuneita ja puolialastomia.
On ihmisiä joiden mielipidettä ei väkisin muuteta, kunhan nämä sukupolvet ovat haudassa niin uskoisin että asia korjaantuu sillä.
02.02.2024 09:48
Erillinen näppäimistö koneella on vanha, ei aina tule kaikki kirjaimet näkyviin.
Kamalaa jos et ymmärtänyt mitä tarkoitin :(
Katson ensi kerralla kirjoittamaani että en pahoita mieltäsi.
02.02.2024 09:41
Kattini kanssa eläminen on ollut yhtä taistelua.
Ei ota millään tablettia, olen murskannut ja sekoittanut herkkuihin, sain tahnaa jota kissat eivät voi vastustaa johon sekoitin, kyllä minun kissani vastusti hyvin tarmokkaasti.
Sai antibioottia eläinlääkäriltä pistoksena silloin käydessä, se saattoi auttaa kun nyt näyttää terveeltä.
Puhuin puhelimessa eläinlääkärin kanssa, sanoi että pitäisi saada kuuri syötettyä, kokeillaan vielä nestemäistä antibioottia jonka sekoitan johonkin "mitä kissa ei voi vastustaa".
En ole itsekään oikein kunnossa, muutaman päivän olen ollut väsynyt ja niveliä kolottaa, lisäksi päätä särkee.
Mutta oikeita flunssan oireita ei ole.
Marmatin kissalle että olet kiittämätön elukka, rahaa menee kamalasti ja parastasi yritän, mutta saan osakseni ylimielisen kohtelun.
Katti katsoi silmiin ja näytti miettivän että mitähän se taas höpöttää.
02.02.2024 09:36
En voi edes kuvitella kuinka asiani olisivat jos kaikki olisi ollut maassamme yhtä hyvin kuin nyt.
Olen hyvin tyytyväinen ja onnekas kun saan elää nykysuomessa.
Aika kultaa muistot, käytiin uimassa läheisessä suolammessa. Lampi oli syvä, varmaan kaksi metriä jo rannalta. Mutta siitä vain sukelsin pää edellä ja kiersin uimalla lammen jopa kuusi kertaa.
Oli aina oma kasvimaa, olin hyvin kiinnostunut kasveista, se on säilynyt tähän ikään asti.
Olen aina tykännyt eläimistä, mutta vanhempani eivät. Kerran ottivat koiranpennun, valvoin yöt että pentu ei häiritsisi muita, ei auttanut, antoivat pois. Nyt minulla on aina kissa, koirakin oli, ihana pikinokka Lapin pystykorva. Kamalinta on että lemmikkien elämä on lyhyempi kuin meidän.
Olen yksin viihtyvä, kissastani on seuraa, se on sairastellut. Tänään toinen lääkärireissu, rahaa on mennyt jo yli 300 euroa, mutta turha miettiä rahan menoa jos lemmikin elämä on kyseessä.
Aamulla on kovat paikat, kissa ei taatusti ota lääkettään vapaa-ehtoisesti, saa nähdä....
31.01.2024 22:13
Entä kaikki pirde kulkueet, koko ajan pitää korostaa joko suuntautumista tai ihonväriä.
Tällainen on kaukana tasa-arvosta. Niin kauan kun noita kulkueita on tai puhutaan että joka paikassa pitää olla kaikenvärisiä ihmisä niin tasa -arvo on kaukana.
Jos joku on johonkin paikkaan sopiva, niin ei kannata katsoa ihonväriä tai seksuaalista suuntautumista.
Mutta kun valitaan presidentti, miksi ei voi sanoa että hänen puolisonsa on mies. Ei se nykyisin niin yleistä ole etteikö asiaa voisi huomioida.
31.01.2024 21:55
Oletkohan väärällä palstalla.
/0+ ihmiset ajattelevat kaikkia ymmärtäen. Sinä pauhaat vain omaa agendaasi.
31.01.2024 21:28
Osaat sanaoa asian paremmin kuin minä.
Olen 100% samaa mieltä.
31.01.2024 21:19
Miksi olet noin alentuva?
Enhän minäkään sano sinulle höpö, höpö...
31.01.2024 21:05
Sinä suutut heti jos ei ole heti hehkuttamassa kaikkea mikä on mieleesi. Ota huomioon että on toisenlaisia mielipiteitä.
Yhtä suvaitsevia, mutta ajattelevat asioista vähän eri tavalla.
Sinäkin olet suvaisematon, et sidä pienintäkään eroavaisuutta omasta mielipiteestäsi.
En edes viitsi puhua homoista, tai montako sukupuolista käyttäytymistä onkaan. Ne ovat jokaisen oman yksityisyyden piirin kuuluvia. Paitsi se että presidenttiehdokas on naimisissa miehen kanssa., ei ole ysityisasia.
31.01.2024 20:48
31 / 159