Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
48
Kommenttia
3048
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen isomummi, nyt meni nuorin suvussamme eka luokalle. Asuvat ruuhkasuomessa joten aika harvoin nähdään.
Mieleesä ovat usein.
Tänään taas retki lähikaupunkiin, se onkin ainut huvitus meikäläisellä. Ajomatkaa on vajaa 50km.
Lankahyllyjä en taaskaan pystynyt ohittamaan ostamatta.
On lankoja, näinköhän ehdin elämäni aikaan kaikki virkata ja kutoa.
Tytärkään ei ole käsityö ihmisiä, mutta kai niille käyttöä löytyy minunkin jäkeeni.
En vain pysty vastustamaan lankakerien kutsua.
Yöllä oli satanut rankasti mutta lämmin päivä kuitenkin tuli.
10.08.2023 20:06
Nyt luin ketjun, olin kirjoittanut jo kertaalleen samasta asiasta.
Ei kai haittaa ?
10.08.2023 19:43
Minulle kissani on paras kaverini, meillä on mahtava yhteisymmärrys.
Aina on ollut kissoja. Kun asuimme lähikunnassa niin naapuri antoi kissansa tehdä latoon pentuja eikä huolehtinut niistä.
Emo tuli luokseni pikkuiset jonossa perässä, tiesi että minnun voi luottaa.
Parhaimmillaan oli kahdeksankin kissaa, osan sain sijoitettua mutta loput elivät hyvän kissan elämän luonamme.
Oli kyllä elämäni liikuttavimpia näkyjä kun emokissa tuli pihaan luokseni pennut perässään.
10.08.2023 19:36
Ei minulla kovin paljon ole läskiä. Normaalin näköinen ikäisekseni.
En myöskään makaile sängyssä, olen huomannut että pitää kuntoilla että liikutakyky säilyisi mahdollisimman kauan.
Eilen ajoin sähköpyörällä yli 20km, sen jälkeen kuntoilin erilaisilla laitteilla kotona 40 minuuttia.
Saman teen ainakin 3-4 kertaa viikossa.
Ylempi tekstini on viime vuodelta johon vastasit, silloin kuntoilin päivittäin saman, pyöräilyn sijaan poljen talvisin kuntopyörää.
Huomasin että ei kannata ihan joka päivä rehkiä, vähempikin riittää.
10.08.2023 18:53
Ei tullut ukkosta eikä myrskyä meillekään. Ihan hyvä, sähköt olivat mökillä poikki useampaan otteeseen.
Siivosin vähän, nyt lähden ulos istumaan virkkauksen ja äänikrjan kanssa.
Kyllä hommia olisi mökissä ja puutarhassa, mutta ei ne mihinkään karkaa.
Nautitaan kesästä, kohta on taas syksy ja talvi.
09.08.2023 12:03
Lämpimät kiitokset onnitteluista <3
07.08.2023 16:41
Maanantai päivää.
Olin suunnitellut isompan kaupnkiin lähtöä tänään. Taitaa tulla niin helteinen päivä että lähtö siirtyy.
Olen ollut aika väsynyt ja aikaansaamaton. Eilen kävin pyörälenkillä, sitten vielä kuntoilin 40 minuuttia, jospa se siitä taas iloksi muuttuu.
Tämä kesä on livahtanut loppuaan kohti ihan huomaamatta. Eilen oli synttärit, en juuri noteeraa syntymäpäiviä, mitä juhlimista vanhenemisessa on?
Paljon on tullut onnitteluja, kiva että muistavat.
07.08.2023 11:00
Kyllä meidän ikäisillä enimmäkseen muut asiat kiinnostaa kuin kivekset tai muut vehkeet.
Eräänä iltana katselin telkkaria myöhään, selasin kanavia, eräältä tuli "sitä itseään", katsoin vähän aikaa.
Näyteltyä hommaa oli, ei kyllä kiinnostanut. Ajattelin että aika raskas työ tuollakin parilla on.
05.08.2023 16:59
Kyllä meidän ikäisillä enimmäkseen muut asiat kiinnostaa kuin kivekset tai muut vehkeet.
Eräänä iltana katselin telkkaria myöhään, selasin kanavia, eräältä tuli "sitä itseään", katsoin vähän aikaa.
Näyteltyä hommaa oli, ei kyllä kiinnostanut. Ajattelin että aika raskas työ tuollakin parilla on.
05.08.2023 16:59
Äitiäni ei kukaan olisi sanonut vanhukseksi vielä yhdeksänkymmppisenä. Hän ei vain ollut vanhus, kuten itsekin sanoi usein.
En juuri mieti olenko vanhus, kun ajattelee vuosia niin vanha toki olen.
Vaivoja ja kolotuksia on vaikka muille jakaa.
Mutta ajelen vielä sähköpyörälläni, hoitelen asiani ja kotihommani, sitä ei tiedä kuinka kauan.
En enää siivoa yhtä paljon kuin nuorena, enkä tee ulkohommia kun murto-osan entisestä.
Olen sitä mieltä että nämä loppuvuodet pitää elää just miten itse haluaa.
En ajattele kuolemaa enkä ajan loppumista, kaikki lähdemme täältä, jopa Putin :)
Toivoisin että kuntoni ei kovin paljon huononisi ennen loppuani. Niinhän kaikki toivoo.
Luin äskettäin jostain että ihmiselle tulee autuaan hyvä olo kuoleman hetkellä. Jos kuolee nukkuessaan tämä tunne jää pois. Kukahan tämänkin on kokenut kun kertoo tällaista.
04.08.2023 11:22
Ukkonen paukkui viime yönä. Kyllä on märkää ulkona. Keli muuttui sateiseksi heti kun tuiln mökille.
Nurmikko kasvaa mutta ei voi leikata. Eipä tuo paljon harmita.
Saan kyllä aikani kulumaan sisälläkin. Virkkaan takkia itselleni, enää puuttuu hihat.
Äänikirjoa tulee kuunneltua paljon virkatessa.
Olen kuunnellut moneen kertaan Teemu Keskisarjan kirjaa Kyllikki Saaresta.
Johtuu siitä että kirja kertoo synnyinpitäjästäni.
Äänikirjoja minulla on jo melkoinen kirjasto, en ole laskenut mutta ei sadasta kirjasta paljon puutu.
03.08.2023 09:07
Eiköhän nojatuolillekin ole tilaa täällä.
Itse käyn kirjoittelemassa, siellä on mukava tunnelma.
Ei 70+ ihmisetkään mitään eilen syntyneitä ole, aika kuluu vinhaa vauhtia mitä vanhemmaksi tulee, sen nopeammin.
Aika keljua kun katsellaan vähän itseään vanhempia alaspäin.
Luulisi 70-vuotiaden jo tajuavan että antavat ihmisten olla rauhassa siellä missä tykkäävät kirjoitella.
03.08.2023 08:58
En paljon unia näe tai ne unohtuvat liian nopesti.
Enkä oikein ymmärrä mitä aloitus tarkoittaa. Eikö vanhempia naisia saisi halata?
01.08.2023 18:33
Olipa kova homma mökille muutossa. Hikoilin ja väsyin.
Nyt ollaan onnellisesti kissani kanssa täällä, kissa ei pidä muutoksista, eikä varsinkaan autokyydistä.
Tytär nauraa että olet kyllä melkoinen mummo kissoinesi ja virkkauksinesi.
Ollaankin oltu kahdestaan kissan kanssa lähes koko heinäkuu, kaveri ei pääse vähään aikaan kun joutuu huolehtimaan veljestään, veli sairastui, hänen pitää huolehtia kun veljensä pääsi sairaalasta. Eihän se pakko ole, mutta hän tuntee huolehtimisen velvollisuudekseen.
Tyttären porukka on pistäytynyt, mutta työt kutsuvat yrittäjillä.
En viitsi lähteä kotoani ja mökiltäni mihinkään. Onneksi olen yksin vihtyvää sorttia.
Meillä on lämmintä ja aurinkokin paistaa melkein koko ajan.
01.08.2023 17:23
Onpa hyvä että avasin netin. Skillanin nojatuoli on taas mukana.
Olenkin odottanut. Tuli hyvä mieli, ihan kuin asiat olisivat menneet taas oikeisiin uomiinsa.
Toista viikkoa olen ollut keskustassa. Eilen ajelin lähimpään "isoon" kaupunkiin.
Onkin aikaa siellä käymisestä. On oltava tarkkana ajellessa, kyllä huomaa että reaktiot on hidastuneet.
Lankoja ostin taas hirveästi. Olivat alennusmyynnissä.
Ehdinköhän elämäni aikan virkata ja kutoa kaikki lankanani.
Nyt alan pakata kamoja mökille lähtöä varten. On lämmintä ja aurinkoista.
Kissakin tykkää paitsi ei automatkasta.
01.08.2023 08:16
Minulla löi sydän välillä jopa tuon 160 kertaan mnuutissa.
Sain Bisoprolol nimisen lääkkeen
Otan joka aamu 2,5mg tabletin. On rytmi pysynyt normaalina tällä kuulemma pienellä annostuksella.
Keli on vaihteleva, aurinkokin saattaa näyttäytyi pieneksi hetkeksi mutta enimmäkseen sataa.
Äidilläni oli sydämen toiminnan vajausta. Digoksiini auttoi hyvin mutta yli 90-vuotiaana sitä alkoi kertyä elimistöön ja jättivät pois. Ei pelkät nesteenpoistolääkkeet auttaneet. Meinasi tukehtua kun tuli nestettä keuhkoihin.
Nostin äläkän siitä syystä kun mamma istui kaksi viikkoa, ei uskaltanut mennä pitkäkseen henki ei kulkenut. Sanoin että otan kuvan ja kerron vaikka facen yleisillä sivuilla. Lääkäri tuli 15 minuutissa ja löytyi lääkkeetkin.
30.07.2023 11:21
Minulla löi sydän välillä jopa tuon 160 kertaan mnuutissa.
Sain Bisoprolol nimisen lääkkeen
Otan joka aamu 2,5mg tabletin. On rytmi pysynyt normaalina tällä kuulemma pienellä annostuksella.
Keli on vaihteleva, aurinkokin saattaa näyttäytyi pieneksi hetkeksi mutta enimmäkseen sataa.
Äidilläni oli sydämen toiminnan vajausta. Digoksiini auttoi hyvin mutta yli 90-vuotiaana sitä alkoi kertyä elimistöön ja jättivät pois. Ei pelkät nesteenpoistolääkkeet auttaneet. Meinasi tukehtua kun tuli nestettä keuhkoihin.
Nostin äläkän siitä syystä kun mamma istui kaksi viikkoa, ei uskaltanut mennä pitkäkseen henki ei kulkenut. Sanoin että otan kuvan ja kerron vaikka facen yleisillä sivuilla. Lääkäri tuli 15 minuutissa ja löytyi lääkkeetkin.
30.07.2023 11:21
Kyllä olen yrittänyt. Mutta eivät ota vakavasti. Yleensa saan kuulla että olen ikäisekseni hyvässä kunnossa.
Enkö osaa ilmaista itseäni tarpeeksi tehokkaasti.
On muutenkin alkanut tuntua siltä että ikä estää monien asioiden tutkimisen.
28.07.2023 20:25
Väsymys minuakin askarruttaa.
On parempia päiviä, ja tosi huonoja päiviä.
Kun sattuu huono päivä niin haluaisi vain nukkua.
Kun tietäisi mikä nämä energian vaihtelut aiheuttaa. En ole keksinyt syytä, samat ruuat, nukun suunnilleen saman verran ym..
28.07.2023 18:35
Olen varmaan kirjoittanutkin. Suunnitelmissa on ikkunoiden pesu. Olen harkinnut palkata jonkun tekemään sen. Mutta tänään pesin ihan itse parvekkeen lasit. Kyllä tuli hiki ja tuskainen olo, mutta sain pestyä.
Vielä on pestävä neljä isoa ikkunaa, saa nähdä....
Käytiin kissan kanssa pikavisiitillä mökillä, viime yö oltiin. Eväät loppuivat joten takisin keskustaan. Minä pärjäisin vaikka kaurapuurolla, mutta olisi kamala paikka jos kissalta loppuisi ruuat. Toi se eilen hiirenkin ja söi sen hyvällä halulla, taas pitää uusia matokuuri.
Kyllä on myönnettävä että voimia ei ole kaikkeen vaikka halua olisi touhuta vaikka mitä.
Vettä sataa, Heinäkuu loppuu, eipä ollut sään puolesta kummoinen kuukausi.
Mutta ei ne kamalat helteetkään ole mukavia, säälittää ihmiset jotka kärvistelevät Etelä-euroopassa kuumuuden kanssa.
28.07.2023 17:28
36 / 153