Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
48
Kommenttia
3051
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Nuoruus on elämän hienoin asia; mikä vahinko että se on tuhlattu nuorille ihmisille"
Allekirjoitan 100% .
Ainakin pienissä piireissä kateus saa aikaan juoruilua ja ilkeyttä.
Mökkini on juuri paikassa missä on vanhoja alkuperäsasukkaita, alkuun oli hankalaa, olin itsekin nuorempi ja otin itseeni.
Ovat jo tottuneet minuun.
09.05.2023 19:53
Olet tarmokas.
Tilasin jo kerran siivouspalvelun, mutta tulin siihen tulokseen että selviäkin ilman sitä. Kerran kävivät.
Ihana naapurin rauva kylillä sanoi tulevansa pesemään kanssani ikkunat ja parvekelasit.
Nytkin katselen mökin ikkunaa, pitää pestä, ehkä huomenna, ei se niin iso homma ole kun aloittaa.
Sellaista se on, jos joku jaksaa ja viitsii niin hänen kontolleen usen jää kaikki mahdollinen. Olen kokenut saman, mutta alan antaa periksi.
09.05.2023 19:48
Minä en juuri kävele kun pakolliset askareet.
Toiseen polveen pantiin tekonilvel, se ei oikein onnistunut on kivulias. Kuvasivat eikä mitään vikaa löytynyt, kai jokin hermo juttu. Toinen polvi viottui jo lapsena, toinen on vielä alkuperäinen.
Lisäksi on jalkaterissä jotain vikaa, varpaat on leikattu useaan kertaan ja vaivasenluu, kai siitä johtuu että en kivun takia tykkää kävellä.
Epäilen että varpaita suoristaessa on pingoitettu jänteitä liian kireälle?
Pystyn kyllä kävelemään kunnon puolesta, mutta en halua kipujen takia.
09.05.2023 19:39
Väsyin jo lukiessani :)
Minulla on montakin projektia mielessä, aitta pitäisi tyhjentää ja vintti. Lisäksi liiterin yhteydessä oleva tila. Niihin on vuosien mittaan kertynyt kaikenlaista.
Kaveri lupasi auttaa, mutta hän on vielä huonompi heittämään mitään pois kun minä.
Hän käy vain viikonloppuisin.
Tänään istutin maahan Narsissit jotka kukkivat parvekkeella keskustassa, muuta en tehnytkään, virkkaamisen lisäksi . Muina vuosina maahan istutetut pienet Narsissit alkavat kukkimaan.
Haravoin lehtiä aina kun sattuu huvittamaan.
Nautin elämästäni kaikkien kamojeni keskellä, kyllä jälkikasvu niistä huolehtii jos en saa aikaiseksi.
09.05.2023 19:23
Tänään voin ihan hyvin. Istuin lähes koko päivän ulkona kissani ja virkkauksen kanssa. Naama vähän punoittaa vaikka rasvasin.
Eilen kuntoilin 40 minuuttia jonka olen asettanut tavoitteeksi ainakin kolmesti viikossa.
Ei kyllä huvita yhtään, kuten olen joskus kertonutkin. Mutta siksi jatkan kun huomaan myönteistä vaikutusta, ainakin vielä.
Kissa ei kuntoile koskaan, makaa suurimman osan vrk, on silti notkea, hyppää uskomattomia hyppyjä ja syöksyy puuhun noin vain, vaikka kissan vuosissa alkaa lähennellä minun ikääni.
09.05.2023 19:12
Olisi paikallaan että perussuomalaiset pääsisivät hallitukseen.
Saisivat antaa konkreettista todellisuutta puheilleen.
Jos joudutaan paljon leikkaamaan kuten on kirjoiteltu niin heidänkin kannatus voisi romahtaa rutkasti neljän vuoden kuluttua.
Jos eivät ole hallituksessa ja saisivat taas moittia tehtyjä toimenpiteitä niin kannatus vaan nousisi.
Tällaisia miettii mummeli jota politiikka ei paljon kiinnosta. Kun kaikki ajattelisivat enemmän kansalaisten etua kuin puolueen pärjäämistä, jos sellainen puolue löytyy niin äänestän.
09.05.2023 19:00
Nuorena olin kateellinen aineellisista asioista. Nykyisin ei sellainen kiinnosta.
Tiedä sitten olenko kateellinen vai vähän haikea kun katselen ihmisiä jotka ovat notkeita ja norjia, jaksavat vaikka mitä.
Mutta sitten mietin että olinhan minäkin sellainen joskus, hekin tulevat ikäisiksekseni aikanaan jos saavat elää.
Olen kiitollinen saadessani elää taas yhden kevään, toivon että niitä tulee vielä lisääkin, jos on terveyttä.
09.05.2023 18:48
Kuuntelin äsken Käärijän esityksen.
Tulin siihen tulokseen että olen jäänyt junasta :(
09.05.2023 18:35
Hyvin nuorena tulin äidiksi.
Kyllä me selvittiin aika hyvin. Nuorena ei mietin niin paljon kaikkea mitä on tehtävä ja olenko hyvä. Rakkautta riitti kahdelle lapselleni, virheistä huolimatta.
Rakkautta on riittänyt näihin päiviin asti jälkipolville, myös edesmenneelle pojallemme.
Tyttären kanssa ollaan hyvin läheiset.
En kaipaa mitään erityistä huomiota äitienpäivänä, kiintymys ja huomio on koko ajan läsnä
09.05.2023 18:13
Minulla on kokemusta maahanmuuttajista hoitoalalta.
Kävin paljon hoitopaikoissa mieheni ja äitini luona.
Voin sanoa että ovat todella hyviä työssään. Varsinkin yksi päivänsäde joka hoiti miestäni jäi mieleeni. Hän oli ihana, hymyilevä, auttavainen, oikein säteili myönteinen ilmapiiri hänen lähellään.
09.05.2023 16:39
Luin jostain että Camilla on ollut ketjupolttaja. Nyt on kai lopettanut tupakoinnin.
Ihosta huomaa jos henkilö tupakoi.
06.05.2023 21:27
Yli 70-vuotiaana pääsee vasta töihin kunnolla.
Olisin suonut kruunun pojallen.
Vaan eipä asiaa minulta kysytty : )
06.05.2023 20:46
Jos on hyvä ilma niin menen torille katsomaan ihmisiä ja kuuntelemaan puheita.
28.04.2023 18:46
Omaishoito on tuttu asia.
Hoidin miestäni toistakymmentä vuotta. Loppu ajan oli täysin vuoteeseen autettava.
Olisi pitänyt osata lopettaa aikaisemmin, sitä vain jämähti, raahautui päivästä toiseen kuin zompie.
En ehkä oli älynnyt lopettaa vieläkään mutta hakiessani vuorohoidosta sanoivat että miestä on mahdoton yhden ihmisen hoitaa kotona kun heilläkin pitää olla useita auttamassa. Hoitopaikka järjetyi vuodeosastolta.
Selkäkivut ovat peräisin omaishoidosta kun en malttanut aina varoa.
Meni tosi kauan tottua olemaan ilman hoidettavaa, yöllä pomppasin ylös kääntämään ja auttamaan vaikka huone ja vuode olivat tyhjiä.
Olen ollut sellainen jästipää että en osaa antaa periksi enkä tajua rajallisuuttani.
Nyt en ota stressiä enää mistään, teen vain mitä haluan ihan pakollisten kotitöiden lisäksi.
Elokuussa tulee 79v täyteen.
Uskon olevani ihan "kypsä" 80vuotiaden palstalle.
28.04.2023 13:53
Kerron teille.
Nautin kaksi lasillista valkoviniä.
Päätin että kokeilen saako se minut kiinnostumaan asioista jotka ovat lakanneet kiinnostamasta.
Kuuntelin musiikkia You tubesta, katselin mielipide palstoja. Kaikki kiinnosti lievästi, kuten ennen valkkariakin. Joten ajattelin jättää viinin kokonaan koska siitä ei ole mitään iloa. En kokonaan luovu toivosta.
Onko ikä, vai mikä vaikuttanut siihen, en enää eläydy musiikkiin tai johonkin kiinnostavaan asiaan kuten ennen.
25.04.2023 20:46
Paljon on koivusta pudonnut oksia ja haravoitavaa riittää.
Nyt on ollut kylmää ja sateista, tunti sitten alkoi aurinko näyttäytyä, huomenna pyörälenkille. Kyllä kuntoilusta on ollut hyötyä. Monena vuonna olen pelännyt pyörän päälle nousemista keväällä, nyt kävi hyvin, uskon että säännöllinen koti-kuntoutus on tuottanut tulosta. Pelkäsin nyt eka kertaa, mutta sujui kuin olisin eilen viimeksi pyöräillyt.
Kaiken lisäksi inhoan kaikkea treenaamista, silti sinnikkäästi olen tehnyt ainakin kolmesti viikossa 40 minuutin kunto-ohjelman. En ikinä opi tykkäämään kuntoilusta, mutta se on auttanut kun huomaan että veri kiertää paremmin päässä ja raajoissa kuntoilun jälkeen. En ilman sähköpyörää viitsisi pyöräillä, sekin vielä :(
25.04.2023 18:17
Aloittaja kysyi, kuinka tänään jaksetaan?
En tiedä, suoraan sanottuna. Koskaan en ole päässyt näin helpolla, kroppakin toimii ikäisekseni kohtalaisesti, kuten voi kuvitella niin särkyjä ja kolotuksia on vaikka muille jakaa ja nimet tahtoo unohtua.
Mutta lohdutan itseäni lukemalla kuolinilmoituksia, moni nuorempikin on jo poistunut keskuudestamme.
25.04.2023 17:52
Kyllä suomalaisetkin passivoituvat pitkällä työttömyys ajalla.
25.04.2023 17:33
Kyllä suomalaisten työttömienkin asiaa pitäisi ajaa.
On paljon työttömiä joita voisi uudelleen kouluttaa työelmään.
Miksi heitä ei huomioida ihan kuin heitä ei olis ollenkaan.
25.04.2023 16:43
Ei oikein yllättänyt , vanhuus.
Se tulee aika hitaasti, nuorena aikaa tuntuu olevan paljon, mitä vanhemmaksi tulee, sen joutuisammin aika kuluu.
Mutta hyvä että ollaan vielä elossa kirjoittelemassa tänne.
Laila Kinnunen oli hieno laulaja, lahjakkaimmilla oli myös heikkoutensa.
https://www.youtube.com/watch?v=9KpvVepzjtg
17.04.2023 22:21
44 / 153