Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sitoutunut+tai+rakastunut+ihminen+ei+halua+muita,+vaikka+ei+olisi+rajoja.+Unohdat,+että+sama+koskee+suhdetta,+jossa+on+sovittu+keskinäisestä+uskollisuudesta.+Ei+sillonkaan+halua+muita.+
Vapaa+suhde+tarkoittaa,+että+muita+saa+olla.+Vapaa+suhde+EI+tarkoita,+että+muita+silti+olisi.+Jos+rajoitteita+ei+ole,+eikö+se+nimeen+omaan+ole+vapaa+suhde?+
Yksi+ero+noissa+on.+Ilman+rajoja+saa+halutessaan+panna+ketä+haluaa+tai+aloittaa+uuden+suhteen+koska+vaan+salaa+tai+avoimesti.+(Eikä+siinä+ole+mitään+väärää+silloin).+Suhteessa+jossa+on+sovittu+uskollisuudesta+tai+vapaudesta,+ihminen+voi+tehdä+täysin+samoin.+Se+ei+vain+ole+hyväksyttävää+keskinäisen+sopimuksen+suhteissa.+Eikä+ketään+voi+parisuhteessa+voi+väkisin+pitää+tai+omistaa,+eli+lähteä+voi+vaikka+olisi+yhteisiä+sääntöjä.+
Sinänsä+se+ettei+ole+sopimusta+ei+muuta+perusasetelmaa+mitenkään:+suhde+kestää+ja+jatkuu+vain+jos+kummankin+perustarpeet+täytyy+tyydyttävästi+pitkällä+aikavälillä.+Iso+osa+pettämisestä+ja+suhteen+ulkopuolelle+tapahtuvasta+rakastumisesta+johtuu+siksi,+että+perustarpeissa+on+useita+isoja+aukkoja.+Perustarpeiden+vajeen+takia+ihminen+on+altis+ihastumaan.+
Itse+olen+tyytyväisempi,+että+suhteessa+on+selvät+rajat.+En+tarkoita+sillä+kontrollointia+tai+naimisiin/kihloihin+menoa+tai+pikkuasioiden+vääntämistä+vaan+suuria+linjoja.+Ulospäin+näkyvä+sitoumus+ei+merkitse+vaan+se+henkinen+ja+sisäinen.+Ja+väitän,+että+itselläni+kun+tietää+toisen+olevan+tosissaan+ja+haluavan+vain+minut,+suhteeseen+panostaa+enemmän+kuin+johonkin+satunnaiseen+säätämiseen.+Se,+että+suhteessa+on+turvallinen+olla+ja+tulee+hyväksytyksi+itsenään,+ovat+tärkeitä+arvoja.
14.01.2022 18:53
Ne+voivat+toimia,+jos+kumpikin+on+aidosti+hyvillä+mielin+valmis+vapaaseen+suhteeseen+(ei+rajoituksia).+Asutaan+erillään+(ilman+rajoituksia+on+lähes+mahdotonta,+toinen+pitää+bileitä+klo+5+ja+vasta+puoli+menee+töihin+klo+7).+
Kummallakaan+ei+ole+tarvetta+tai+halua+saada+lapsia,+olla+lähellä,+katsoa+silmiin.+tulla+kuuluksi+tai+nähdyksi,+harrastaa+seksiä-yhdessä,+varata+aikaa+yhteiselle+tekemiselle+arjessa+(tarpeita+&+toiveita+kaikki).+Veikkaan,+että+jos+tarpeet+tyydyttyy+automaattisesti+ilman+vaivannäköä+tuo+toimii,+mutta+jos+toinen+osapuoli+lopettaa+vaikka+kuuntelun+kokonaan,+sen+jälkeen+ollaan+tilanteessa,+että+on+tarve+ja+usein+myös+toive.+
Minusta+tuo+kuulostaa+ihan+vakipanokaverilta,+joka+voi+olla+henkisesti+lähellä+ja+rakas+tai+sitten+vain+tunteen+tasolla+merkityksetön.+Jos+kumpikaan+ei+halua+toistetaan+mitään,+miksi+sitä+kutsuu+parisuhteeksi?++Jo+parisuhteeseen+sitominen+on+rajoitus+ja+tarve+toista+kohtaan.
13.01.2022 23:49
Koen+kyseisen+kysymyksen+hieman+kömpelöksi+alussa.+Ihminen+ei+vielä+luultavasti+tiedä+mitä+haluaa+ja+haluaako+edes,+kun+ei+edes+tunneta.+Tulkitsisin+itse+tuon+kysymyksen+(mieheltä),+että+hän+kokee+etten+ole+kovin+kiinnostunut+ja+haluaa+varmistella+asiaa.+
Olisi+paljon+helpompi+keskustella+alussa+yleisellä+tasolla.+Mitä+toivot+parisuhteelta?+Mistä+haaveilet?+Mitä+toivot+hellyydeltä,+läheisyydeltä+ja+seksiltä?+Miten+toivot+kumppanin+huomioivan+puolison+parisuhteessa+arjessa+ja+juhlassa?+Mistä+haaveilet+5v+päässä?+Mitkä+on+kumppanissa+5+MUST+asiaa?+
Jos+kuitenkin+joku+tuon+kysymyksen+esittäisi,+varmaan+sanoisin,+että+ensiksi+haluan+tutustua+kyseiseen+ihmiseen+syvemmin+ja+oppia+tuntemaan+hänet+kunnolla.+Loppu+sitten+riippuu+molempien+tunteista+ja+yhteen+sopimisesta.+Lisäisin,+että+en+olisi+tässä,+jos+en+olisi+lähtökohtaisesti+kiinnostunut.
13.01.2022 23:30
Viittaa+tässä+nyt+toisessa+ketjussa+sanottuun…+Oletko+miettinyt+koskaan,+että+suhteet+ei+kestä+koska+vaadit+liian+itse+vähän?+Anteeksi+tunkeileva+kysymys,+mutta+olen+miettinyt+samoja+teemoja+itse.+Enkä+nyt+tarkoita+liian+vähällä+ei-täydellistä+kuorta,+vaan+sitä+syvintä+sisintä+ja+miten+se+osuu+omaan+sisimpääsi,+ja+tietysti+kummankin+osapuolen+tunteiden+syvyyttä.+
Lusikkaan+riittää+läheisyyden+tarve+ja+sen+verran+luottamusta+että+uskaltaa+ottaa+ihon+esille.+Sisänsä+ymmärrän+hyvin+tuon+tarpeen+hyvin.+Halipula+ei+ole+minunkaan+lempiolotilani.+😂+Voiko+tuon+toisen+tulkita+niin,+ettet+halua+ryhtyä+psykiatriseksi+sairaanhoitajaksi?+Sekään+ei+ole+iso+vaatimus,+mutta+ymmärrän+kyllä+asian+tärkeyden.
13.01.2022 23:05
Parisuhteet+on+helpompia+kun+on+kokemusta,+kun+tuntee+itsensä+ja+valitsee+ihmisen,+jonka+kanssa+on+syvät+tunteet+molemmin+puolin,+jonka+kanssa+luonne+osuu+hyvin+yhteen.+Lisäksi+tarvitaan+keskinäistä+arvostusta++ja+samaa+aaltopituutta+ja+paljon+muutakin.+
Olen+taas+siinä+mielessä+eri+mieltä,+että+parisuhteessa,+siis+jos+haluaa+sen+kestävän,+pitää+pystyä+ja+myös+haluta+puhua+asioista.+Aina+se+ei++ole+helppoa!+Jos+lataa+panoksia+maton+alle,+kyllä+ne+sieltä+räjähtää+esiin+ennen+pitkää.+Jos+vaikka+jostain+loukkaantuu,+pitää+se+ottaa+esiin+ja+sanoa+asia+suoraan+(taidan+tässä+ominaisuudessa+olla+enemmän+mies+kuin+nainen).+Eikä+voi+vain+ajatella,+että+toinen+lukee+epämääräisten+rivien+välistä.+Asia+voi+olla+jopa+pohjimmiltaan+myös+väärinymmärryskin.+Tarvitaan+läsnäoloa,+kykyä+kuunnella+aidosti+ja+halua+avautua+pintaa+syvemmälle.+Väkisin+puolisoa+ei+saa+puhumaan+(jää+monologiksi).+Jos+reagoi+johonkin,+vaikka+3+vuoden+selibaatilla+++läheisyysselibaatilla,+ilman+että+vastapuolella+on+mitään+hajua+mistä+on+kyse,+on+parisuhde-+ja+vuorovaikutustaidoissa+paljon+harjoittelun+varaa.+
Itselläni+pitkien+erojen+syyt+(3)+on+täysin+erilaisia.+Ensimmäisessä+tunnistan+paljon+mitä+olisi+pitänyt+tehdä+toisin.+Nuoruuden+kokemattomuutta.+Paljon+hyvääkin+oli+ja+nuoruuden+ex+soittaa+n.10-15v+välein+vieläkin+ja+kysyy+olisiko+kiinnostusta.+Ei+ole+löytynyt.+😂+Toisessa+pääsyy+eroon+oli+vakavan+mt-sairauden+puhkeaminen+(eikä+hoitoon+myöntyvyyttä+ollut)+ja+sen+lieveilmiöt+kuten+järjettömät+raivarit+ja++ex:n+itä-eurooppalainen+haaremi.++Ilman+sairautta+eroa+tuskin+olisi+tullut,+luulen.+Tuon+suhteen+jälkeen+olin+myös+2v+yksin+ennen+kuin+lähdin+ulos+miehiä+katsomaan.+Silti+se+vaikutti,+että+taisin+etsiä+alitajuisesti+korostetun+rauhallista,+staattista,+vähän+ilmaisevaa+ja++reagoivaa+miestä.+Vikassakin+suhteessa+oli+myös+hyvää,+vaikka+ero+oli+oikea+ratkaisu.+
Jos+eron+syy+olisi+aina+sama,+olisi+helpompi+löytää+yhteinen+tekijä+itsestään+muuta+kuin+että+olen+ollut+liian+ennakkoluuloton+optimisti+suhteeseen+lähtoessä+(vahvuus+ja+heikkous).+Löydätkö+sinä+itsesi+aina+samanlaisesta+lopusta?
13.01.2022 22:34
Näin+on.+Omassa+tapauksessa+kyllä+ex+haluttomuus+alkoi+vuosia+ennen+ennen+kuin+itse+etäännyin.+Eikä+hänellä+ollut+koskaan+tarvetta+läheisyyteen+juurikaan+edes+alussa+(tai+ainakaan+ei+tuonut+tarvettaan+esiin+tai+tehnyt+aloitetta).
Ihmiset+on+myös+varustettu+erilaisella+lipidolla+ja+tarpeilla.+Kukaan+ei+voi+sanoa,+että+erilaisuus+olisi+huonoa+on+sitten+aseksuaali,+keskiarvokaveri+tai+seksihullu.+Oleellista+on+löytää+kumppani,+jonka+kanssa+sopii+yhteen.+Näen+myös,+että+on+oleellista+olla+rehellinen+heti+alussa+omista+tarpeistaan+ja+myös+olla+kiinnostunut+mitä+toinen+haluaa.+Jos+ei+kelpaa+omana+itsenään,+ei+voi+mitään.
13.01.2022 21:25
En+tiedä+onko+tuo+eksovertin+ja+introvertin+ero?+
Itse+sanon+kyllä+ystävälle+suoraan,+jos+en+ehdi+tai+vaikka+töissä+on+kiire+enkä+jaksa.+Ja+hekin+sanovat+++suoraan,+jos+ei+sovi.+Kukaan+ei+loukkaannu,+ja+uusi+parempi+hetki+sovitaan+heti+tai+myöhemmin.+Jos+tähän+ei+olisi+pystytty+olisi+varmaan+moni+ystävä+jäänyt+pienten+lasten+vaiheessa+tai+ruuhkavuosissa+pois+elämästä.+Noihin+läheisimpiin+ystäviin+olen+tutustunut+lapsena+tai+nuorena+2v,+13v,+16v+ja+viimeisinkin+ollut+elämässä+jo+20+vuotta.+Se+ehkä+tekee+myös+asian+erilaiseksi.+Sinänsä+tapaamiset+on+useimmiten+joitakin+tunteja,+siinä+en+ehdi+vielä+oman+ajan+ja+tilan+tarvetta.+
Ehkä+eksoverttinä+nautin+eniten+läheisten+ihmisten+seurasta+ja+se+lataa+parhaiten.+Sen+sijan+inhoa+cocktail-kutsuja+tms.+pylvästelytilaisuuksia+tai+juhlia,+jossa+olen+keskipiste,+tai+en+halua+vappuna+torille+tai+muuta+yleisesti+eksoverteille+mieluisaksi+luokiteltua+toimintaa.+Enkä+viikonloppuna+halua+juosta+ympäriinsä+vaan+mielellään+välillä+vain+puuhata+lapsien+kanssa.+Eksoverttejäkin+on+erilaisia.+Tämän+tyylinen+sopii+hyvin+siihen+eksoverttityyppiin+mitä+olen.
13.01.2022 21:14
Pitäköön+etikettinsä.+🤣😂😆+Meinaan+suhtautua+etikettiin+kuin+murrosikäinen+äidin+kehotukseen+pukea+toppahousut.+
Pyyhkäisy+oikea+tai+vasen+kuvan+mukaan,+ei+kerro+kovinkaan+paljon+kuvassa+olevan+ihmisen+arvoista+tai+älykkyydestä+tai+saati+sitten+kiinnostavuudesta.++Kirjoittelemalla+ihmisen+sisin+aukeaa+paremmin.+Varsinkin+pidempään+kirjoittamalla+harva+jaksaa+teeskennellä+(vaikka+sekin+vaihtoehto+on),+eikä+välttämättä+pysty+johdonmukaisuuteen,+jos+ihminen+nimimerkin+takana+ei+ole+aito.+
Vielä+en+ole+liittynyt+mihinkään+seuranhakumediaan.
13.01.2022 17:38
Kyllä+tähän+menessä+tietää+jo+mitä+haluaa.+On+paljon+asioita,+joilla+ei+oikeasti+ole+väliä+ja+sitten+on+asioita+joista+ei+voi+joustaa+yhtään.+Oikean+parin+löytäminen+ei+silti+ole+ihan+helppoa.
En+aio+pistää+rajaa+tapailuun,+kun+kohtaan+kiinnostavan+ihmisen+ja+tilaisuus+tulee+kohdalle+(suora+kutsu+kahville+tms).+Ja+ihmisen+sisin+tulee+esiin+vasta+tutustuessa.+Tosin+mistään+Tinder+sarja-treffailusta+en+jaksa+innostua+ja+saa+nähdä+minkälaista+se+on+kun+ekaa+kertaa+tulee+eteen+(viimeksi+10v+sitten+koettua+😂😂😂).+En+oikeastaan+suunnittele,+vaan+elämän+tilanteen+mukaan.
13.01.2022 17:03
Neitsyt+MILF?+Neitsyt+Maria+kiikarissa+kenties?++😂Äiti+ja+neitsyt+on+aika+harvinainen+yhdistelmä,+toki+adoption+tai+sijaisvanhemmuuden+kautta+sekin+on+erikoistapauksissa+mahdollista.
Miksi+varakas?+
Jos+tiputat+kriteerejä+ja+vanhat+neitsyet+kelpaa,+niitä+löytyy+hartaasti+katolilaisissa+yli+35v+naisissa.+En+tiedä+löytyykö+Suomessa,+mutta+ainakin+Espanjassa.+Joudut+kieltämään+pikku+kyliä,+kääntymään+katolilaiseksi+ja+käymään+jumalan+palveluksissa.+Siis+koronan+jälkeen+pientä+kesäloma+puuhaa…+Helpolla+et+silti+pääse,+koska+todennäköisesti+vaatimuslista+on+kova.
13.01.2022 16:40
Kun+on+geenejä+itä-+ja+länsi-Suomesta,+ymmärtää+molemmat+sanat.+😂
13.01.2022 16:23
Omalla+kohdalla+aikaisemmat+pitkät+suhteet+on+olleet+hyvinkin+aktiivisia,+eikä+kummallakaan+ole+ole+ollut+haasteita+halun+vähenemisen+kanssa.+Silloin+olisin+sanonut,+kuten+sinä+nyt+sanot:+”+Itelle+ainakin+nimenomaan+tunneyhteys,+ylipäänsä+vuorovaikutus+ja+hyvä+kommunikointi+on+tärkeää+parisuhteessa,+kantavat+elementit+ei+seksi.+Ilman+seksiä+pärjään+hyvin,+ilman+tuota+muuta+läheisyyttä+ja+tunneyhteyttä+heikosti.+”+
Kun+on+oikeasti+ollut+pakotettu+elämään+kuin+nunna,+olen+vaihtanut+mielipiteeni!!!+Kyllä+seksillä+on+parisuhteessa+iso+merkitys,+kun+se+puuttuu+kokonaan.+Oma+tunteeni+ex+kohtaan+pysyi+aika+pitkään,+vaikka+suhde+oli+huono.+Mutta+tilanteen+pitkittyessä+ja+kun+tunneyhteys+koko+ajan+kärsi+nälkää,+eikä+ex+reagoinut+hätähuuutoni+millään+lailla+(en+voi+hyvin+sellaisessa+suhteessa),+alkoi+rakkauteni+kuihtua+vähitellen+pois.+Ero+oli+minulle+helppo,+koska+olin+ollut+jo+2-3v+valmis.+Ex+taas+ei,+hönestä+kaikki+oli+ihan+normaalisti.+
Nyt+välimme+on+ok+ja+lapsen+asiat+hoituu+sutjakkaasti+ja+keskinäinen+arvostus+on+palanut.+Voisin+siis+tiivistää:+harkittu+ero+ei+ole+aina+pahasta.
13.01.2022 16:06
Parisuhteessa+on+oleellista,+että+tarpeet+on+riittävän+samanlaisia+sekä+seksin+että+läheisyyden+suhteen.+En+puhunut+itse+vain+seksistä+vaan+yhtä+paljon+myös+etäälle+jäämisestä+ja+kaiken+läheisyyden+ja+kosketuksen+puutteesta.+Osalla+naisilla+halut+loppuu,+jos+kontakti+jää+pelkkään+seksiin+ja+tunneyhteys+kuivuu.+Se+taitaa+olla+yksi+juurisyy+miksi+moni+mies+joutuu+elämään++perustarpeiden+vajeessa.+Asian+pystyy+korjaamaan+lisäämällä+läsnäoloa,+tunneyhteyttä+vahvistavaa+tekemistä+ja+hellyyttä.+
En+ole+kuullut+koskaan,+että+joku+nainen+kertoisi+ettei+halua,+koska+mies+on+huono+seksissä!+Sen+olen+kuullut,+että+mies+lähinnä+itsetyydyttää+naisella+(=ei+kontaktia,+ei+toisen+huomioimista).+Rakastelu+on+kahden+kauppa.+Jos+yhteyttä+ei+löydy,+kumpiakaan+pää+ei+toimi+yhteen,+mutta+kumpikin+pää+voi+toimia+silti+erikseen+ihan+hyvin.+
Jos+toinen+haluaa+3-5krt-vko+ja+toinen+1-2krt/v,+on+tuossa+yhtälössä+vaikea+löytää+kohtaa+missä+kumpikin+joustaa+ja+olisi+riittävän+tyytyväinen.+Siis+lähtökohdan+pitää+osua+samalla+kertaluokalle.+
Ja+mielenterveysongelmista+ex+kohdalla+ei+ollut+kyse.
13.01.2022 08:50
En+tuon+ex+halut+olleet+alussakaan+mitenkään+ylitsevuotavat.+Hänen+oma+tahtinsa,+mikä+oikeastaan+koko+ajan+rajoitti+käytäntöä+(niin+kuin+vähemmän+haluava+yleensä+tekee),+oli+alussakin+rauhallisempaa+kuin+muissa+pitkissä+suhteissa+5-10v+kohdalla.+Ajattelin,+että+ero+johtui,+koska+muut+pitkät+suhteet+alkoivat+alle+30v+ja+tämä+herra+oli+selkeästi+vanhempi+ja+hänen+tapailu/parisuhde-historia+oli+köykäinen.+Nyt+tietysti+näen+asian+toisin+päin…+Kokemuksien+vähäisyys+johtuu+siitä,+ettei+sellaiseen+ollut+kovin+suurta+tarvetta.+Tiedän,+ettei+hänen+vähäiset++läheisyystarpeensa+ensisijaisesti+minusta+johdu,+hän+oli+vaan+aivan+liian+erilainen.+Ehkä+liikaa+luotin+itse+mitä+ex+sanoi+itsestään,+se+olisi+riittänyt,+todellisuus+taas+ei.+
On+rikkaus,+että+meitä+on+erilaisia+ihmisiä.+Parisuhteessa+kuitenkin+pitäisi+löytää+se+oikea+ja+riittävän+samanlainen+ja+kuitenkin+vähän+erilainen,+jotta+jännite+säilyy.+Tapaamatta+ihmisiä,+kotona+istuen,+se+ei+kuitenkaan+onnistu.
13.01.2022 08:32
Voin+kertoa,+että+huonomminkin+voi+olla….
Itselläni+tuli+raja+vastaan,+kun+monta+vuotta+olin+100%+aloitteen+tekijä+halauksessa,+kosketuksessa,+seksissä+ja+vastaanotto+oli+19+pakkia/20++lähestymistä.+Ja+tähänkin+tilanteeseen+jätin+puolet+omista+hetkistä,+jolloin+olisin+kaivannut+lähelle+ilmaisematta,+koska+yritin+välttää+painostamatta.+Ex+olisi+sitä+mieltä,+hänen+haluissaan+ei+ole+mitään+vikaa+eikä+muutenkaan+ole+mitään+ongelmaa+eikä+keskusteltavaa.+2-3v+jälkeen+sanoin+että+menetän+naiseuteni,+jos+jatkan+tätä,+enkä+halua+missään+nimessä+ahdistaa+ja+tästä+lähtien+hän+saa+tehdä+aloitteet+sekä+läheisyyteen+ja+seksiin.+Siihen+se+sitten+loppui.+😂+Kolmen+vuoden+saldo+oli+yksi+taputus+olalle+kun+olin+tukenut+hänelle+vaikeassa+tilanteessa.+Laskin+vain+päiviä,+koska+pienin+on+riittävän+iso,+jotta+ei+kärsi+liikaa+vuoroasumisesta.+
Jos+olisin+ollut+lapseton+sinkku,+en+tietenkään+olisi+jäänyt+alkua+pidemmälle.+Kun+on+lapsia,+joutuu+tasapainoilemaan+eri+asioiden+kesken.+
Ironista,+elämäni+pisin+selibaatti+on+parisuhteessa+(moraali+ei+anna+pettää).+Ja+siitä+olen+tyytyväinen,+että+olen+malttanut+käsitellä+vanhat+asiat+liiankin+puhki+(ei+aiheuta+enää+tunnereaktioita),+enkä+ole+lähtenyt+paikkaamaan+vajetta+millään+älyttömällä+bilettämisellä+tai+miessekoilulla.+Sorry,+meni+vähän+henkilökohtaiseksi+osat+jutut,+mutta+tykkään+puhua+asioista+mielummin+avoimesti.+
Pitäisi+nyt+kyllä+ruveta+nukkumaan.+Hyvää+Yötä!
13.01.2022 00:12
Juttelen+ystävien+kanssa+oikeastaan+aika+samoista+jutuista+kuin+täällä+ja+sitten+muita+aiheuta+tietysti+päälle.+Sellaisista+asioita,+josta+ei+voi+puhua+IRL+esim.+Reiluus-+ja+lojaalisuussyistä+(esim.+puolison+sairaus+tai+seksitön+suhde+tms.),+palsta+tarjoaa+hyvin+alustan.
12.01.2022 23:44
Ex+suhteessani+aika+sama+tilanne.+Kun+toinen+tuli+kotiin,+hyvä+että+edes+tervehti+ja+hävisi+autotalliin++tai+makkariin+ovi+kiinni+ja+palasi+23-01.+Ex+osaa+kyllä+keskustella,+älykäs+ja+keskustelutaitoinen+ihminen,+mutta+ei+vaan+kokenut+tarvetta+ekan+2-3+vuoden+jälkeen+puhua+muusta+kuin+työstään+tai+lapsen+asioita.+Eikä+kokenut+tarvetta+henkiseen+tai+fyysiseen+läheisyyteen+oikeastaan+millään+tasolla.+Eikä+tunneyhteyteen+sillä+tavalla+kuin+itse+sen+ymmärrän.+Liian+monta+vuotta+jaksoin+ja+yritin.+Ja+samaan+aikaa+olin+itse+totaalisen+vailla+monia+perustarpeita.+Jos+olisin+vielä+jäänyt+pidempään,+olisin+katkeroitunut+ja+kadottanut+itseni+ja+naiseuteni.+
Hänelle+tunneyhteys+oli+sitä,+että++kuuntelin+läsnäollen+selostuksia+mitä+oli+töissä+tehnyt+1-2+krt/kk.+Itse+taas+tarvitsen+päinvastaista+suhdetta:+ollaan+paljon+lähellä,+kosketaan+paljon,+jaetaan+asioita,+jutellaan,+jaetaan+tärkeitä+asioita,+tuetaan+toista,+tehdään+yhdessä+tai+lasten+kanssa++juttuja+ja+erillisyyttä+saa+sitten+tasapainoksi+omilla+harrastuksilla+ja++omalla+elämällä+(työ,+ystävät,+oma+aika).+Tarvitsen+molemmat+puolet!+
+Nyt+on+helppo+nähdä+reilu+2v+erosta,+että+perustarpeemme+oli+aivan+LIIAN+erilaisia.+Alussa+kyselin+paljon+mikälaisena+ex+näkee+itsensä+ja+mitä+haluaa+parisuhteelta.+Se+omakuva+oli+hyvin+kaukana+siitä+minkälainen+hän+arjessa+puolisona+oli+ja+halusi+olla.+Ex+on+ääriujo+introvertti+ja+aika+pitkään+luulin,+että+hän+tarvitsee+vain+aikaa+ollakseen+oma+itsensä,+vaikkei+se+siitä+ollutkaan+kyse.+
Ymmärrän+siis+oikein+hyvin,+mitä+sinulle+palata+tarjoaa!+Ja+ymmärrän+sen,+että+hyvissä+suhteissani+tarvitaan+erillisyyttä,+mutta+jos+joutuu+jakamaan+ajan+työn-lasten-puolison-kotitöiden-oman/omien+harrastusten-ystävien-omien+vanhempien-+oman+ajan+kesken,+on+siinä+jo+aika+niukasti+aikaa+S24+ellei+jätä+puolisoa+tai+muita+omia+juttuja+pois.
12.01.2022 23:38
Järjestätkö+anonyymi-sokkotreffejä+kaverin+puolesta?+😂
12.01.2022 22:41
Ymmärrän+näkökantasi+täysin.+Olen+kokenut+samanlaisen+parisuhteen,+valitettavasti.+Vanha+parisuhde+ei+sen+sijaan+tarkoita+automaattisesti+läsnäolon,+fyysisen+ja+henkisen+kontaktin+tai+tunneyhteyden+jäämistä+vähiin,+vaikka+monelle+se+onkin+arkea.+Molemmat+versiot+on+tullut+koettua.+
Entä+hyvin+toimivat+ja+läheiset+suhteet,+niitä+ja+vain+niitä+ajattelin+kun+kysyin+mitä+parempaa+palsta+tarjoaa?
12.01.2022 22:39
Tuohan+on+ihan+eri+tilanne!+Jos+jostain+syystä+joutuu+jäämään+kotiin+ja+elämänpiiri+siksi+pienenee,+on+sitten+syynä,+sairaus,+loukkaantuminen,+työttömyys,+voimakas+ujous+tai+paljon+pieniä+lapsia+tms.+Ja+noissa+erikoistapauksissa+ihan+varmasti+myös+haluaa+muutakin+seuraa+väliin+kuin+puoliso,+ja+usein+on+myös+paljon+aikaa,+kun+kodin+ulkopuolinen+elämä+jää+vähiin.+
En+nyt+puhunut+erikoistilanteista,+vaan+mediaani-tyypistä+ja+yleisesti.+Ei+se+minulle+kuulu+miksi+kukakin+täällä+on+pohjimmiltaan,+kunhan+vain+aidosti+ihmettelen+mitä+parempaa+tästä+voi+saada+kuin+hyvästä+parisuhteesta?
12.01.2022 22:27
84 / 89