Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Päädyin+nyt,+että+oma+osallistumiseni+tähän+ketjuun+riittää+tällä+erää.+Jatkakaa+toki+keskustelua+mikäli+siltä+tuntuu.+Itse+en+vain+näe+siihen+tarvetta,+enkä+aio+keskustelua+edes+seurata.
Johtopäätöksenä+mietinnälleni,+ketju+vahvisti+niiden+arvojen+omakohtaista+tärkeyttä+mitä+alussa+mietin.+Ja+pari+erittäin+tärkeää+lisäystä+tuli+Maximilianilta,+jotka+olin+unohtanut+alustuksestani+kokonaan.
15.08.2022 21:49
Tunteidenkin+suhteen+näen,+että+epävarmuus+täytyy+vain+kestää.+Se+on+vain+elämää.+Ei+sitä+mitä+5v+tai+20v+päästä+tapahtuu+voi+kukaan+tietää!+
Kuitenkin+mitä+pidän+kriteerinä,+että+alussa+on+kyse+vahvoista+molemmin+puolisosta+tunteista+eikä+suhteen+aloittaminen+perustu+siihen,+että+on+hyvää+seksiä,+hyvää+seuraa+tai+ei+ole+parempaakaan+osunut+kohdalle.+Tunteiden+syttymiselle+pitää+toki+antaa+hetki+aikaa,+ja+keskittyä+tunteiden+miettimisen+sijasta+läsnäoloon+ja+tutustumiseen,+mutta+jos+tunteita+ei+kohtuullisessa+ajaessa+nouse,+ei+niitä+tulekaan.
15.08.2022 21:39
Kyllä+on,+valitettavasti.
Kriittisiä+asioita+on+useita+(MUST+ja+esteet).+Älykkyys+on+yksi+itselleni+tärkeä+kriteeri,+joka+vaikuttaa+omalla+kohdallani+parisuhteen+toimivuuteen+pitkällä+tähtäimellä+(muiden+ohessa).+Se+ei+ole+sallittu+palstalla,+ja+odotusta+mitätöidään+sillä,+että+on+paljon+tärkeämpiä+arvoja+ja+älykkyydellä+ei+ole+merkitystä+jne.
Onneksi+suhteet+muodostetaan+irl.
15.08.2022 19:17
Tiedät+kyllä+ihan+mitä+tarkoitan!+Meinasin+laittaa+sanan+””,+mutten+laittanut.+Olen+täällä+tuhat+kertaa+sanonut,+että+suhteeseen+tarvitaan+kaksi+tahtovaa+ja+tuntevaa.
15.08.2022 19:09
En+tavoittele+1-3v+suhdetta,+vaan+pitkää+suhdetta.+Kolmen+vuoden+suhde+on+itselleni+vielä+lyhyehkö.+
.Olen+täysin+samaa+mieltä,+että+tulevaisuudesta+ei+voi+tietää+eikä+sitä+voi+ennustaa.+Silti+en+näe+yhtään+syytä+miksi+minun+pitäisi+tietoisesti+valita+ihminen,+jonka+kanssa+jo+alussa+tiedän+ettei+mahdollisuuksia+pitkään+onnelliseen,+rakkaudelliseen+ja+toimivana+parisuhteeseen+ole.+Näitä+asioita,+jolla+on+merkitystä+on+useita,+esim.+jos+valitsen+mieleltään+vakavasti+sairaan,+se+on+epätodennäköistä.+Jos+molemmilla+ei+ole+syviä+tunteita,+se+on+epätodennäköistä.+Jos+yhteinen+aaltopituus+ei+löydy,+se+on+epätodennäköistä.
15.08.2022 18:36
Olen+täsmälleen+samaa+mieltä,+että+vain+älykkyysero+ratkaisee,+olen+koko+ajan+ollut!+Sillä+perusteella+116-156+olisi+se+optimaalinen+arvo+itselleni+(Mensan+nettitestillä+saadun+mukaan,+paras+ja+eka+tulos,+ja+mitä+virallinen+psykologin+tekemä+työhönoton+testin+tulos+tukee).+Työhönoton+testi+oli+täysin+samantyylisiä++tehtäviä+kuin+Mensan-testissä+ja+työskentelyni+on+käytännössä+virheetöntä,+Vaikka+oikea+tulos+olisi,+ja+varmaan+onkin+vähän+alempi,+silti+taso+ei+vaihdu.+
Tuo+20+pisteen+ero+on+muuten+tiukenpi+raja+mitä+raja+mitä+itse+määrittelin+omaksi+älykkyyden+määritelmäksi+mitä+haen++(10-20%+ylin+älykkyys).+84%+ihmisistä+saa+arvon+ÄO+<115,+jos+laskin+päässä+oikein.+Tuossa+määritelmästä+on+tarkoituksella+väljää,+koska+tuolla+alueella+ihmisen+muutkin+ominaisuudet+merkitsee,+esim.+kielellinen+lahjakkuus+ja+kyky+pohtia.+Nuo+numerot+on+esitetty+ketjussa+VAIN+sen+takia,+että+osan+mielestä+kaikki+on+älykkäitä+ja+vaikka+musikaalisuus+on+älykkyyttä.+mutta+oma+odotukseni+kumppanille+ei+täyty+noilla+muiden+kriteereillä.+Siksi+jouduin+tarkastamaan+mitä+tarkoitan.+
Oma+kokemukseeni+ÄO+115-120+saaneista+ihmistä,+kenen+kanssa+olen+tekemisissä,+että+ovat++älykkäitä.+Testitulokseen+vaikuttaa+keskittyminen+ja+ottaako+paineita,+eli+sekin+voi+olla+omasta+tasosta+alakanttiin+osalla.+Käsittääkseni+testin+saa+uusia?+
Ei+irl+testi-tuloksella+ole+väliä,+sen+älykkyyden+huomaa+helposti+ilman+testiäkin,+vaikka+siitä+onko+ajatusketjut+loogisia+ja+pysyykö+myös+perustelemaan+ajatuksensa+muuta+kuin+mutulla.+Tässä+ketjussa+oli+kyse+arvoista+parinmuodostuksessa+ja++arvona+”älykkyys”+ilman+määritelmää+voi+merkitä+eri+asioita+eri+ihmiselle,
15.08.2022 18:26
Joo+ei+ole+exceliä…+😆+Tää+ketju+on+niin+massiivinen,+että+varmaan+pitäis+olla,+jos+haluaisi+olla+kunnon+emäntä.+Mutta+en+ole.+enkä+koe+tarvetta+olla.+Pakko+vaan+ohittaa+suurin+osa,+ettei+syö+oikeaa+elämää+ihan+minimiin.
15.08.2022 17:40
Tulkitset+tekstiä+oman+alemmuuden+tuntisi+läpi.+En+ole+ketään+tyhmäksi+sanonut,+lähinnä+moittinut+että+hyökätään+arvojani+vastaan+edes+lukematta+mitä+aloitus+koskee.
Se,+että+haen+älykästä+kumppania,+ei+vähennä+kenenkään+muun+arvoa+tai+tee+kenestäkään+muusta+hölmöä.+Se+nyt+vaan+on+minulle+tärkeä+arvo,+ja+tiedän+että+myös+se+on+edellytys+pitkälle+suhteelle+OMAKOHTAISESTI+ja+miten+joku+kertoi+myös+tieteen+raportoivan+(älykkyysero).+Älykkyys+on+aivan+samanlainen+ominaisuus+kuin+joku+muu+lahjakkuus.+Jos+sanoisin+toivovani+musikaalista+tai+taiteellista+kumppania+tai+kielellisesti+lahjakasta,+ei+juuri+kukaan+älähtäisi.+
Tunneälyni+on+korkeampi+kuin+ÄO,+jos+testitulosta+uskoo.
15.08.2022 12:52
Ketjussa+on+paljon+ajatuksia+avaavaa+keskustelua+ja+varsinkin+heillä,+jotka+avaavat+miksi+ajattelevat+niin+kuin+ajattelevat.+Kokonaisuutena+ketju+on+taas+rasittavaa+’pain+in+the+ass’-+osastoa.+Taas+muistin,+miksi+en+ole+tehnyt+aloituksia+pitkään+aikaan….+Toisaalta+oma+moka+kun+lähden+keskustelemaan+eriäväisyyksiä+aiheuttaneista+näkemyksistä.+Toisaalta+jos+toinen+osaa+perustella+kantansa,+ja+kuuntelee+myös+minun+kantani,+se+voi+olla+hyvinkin+antoisaa+(vaikka+kumpikaan+ei+muuttaisi+näkemyksiään),+sitähän+varten+palsta+on,+mutta+käytännössä+se+onnistuu+vain+osittain.+
Keskimääräinen+lukija+ei+ymmärrä+edes+selityksen+jälkeen,+että+kyseessä+ei+ole+Tinder-lista+vaan+arvomatriisi.+Aloituksessa+oli+listattu+iso+lista+sekalaisia+asioita,+jotka+pyydettiin+arvottamaan+oman+näkemyksen+mukaan.+Fiksuimmat+mietti+asiaa+itsekin+ja+lisäsi+itsellekin+tärkeitä+asioita+mukaan+alkuperäiseen+listaan+tai+pohti+asioita.+Sellaista+on+ilo+lukea,+koska+se+avaa+omaakin+näkemystä.+Sitten+taas+osa+lukija+ymmärrä,+että+vaikka+’nice,+muttei+este’+ole+suora+vaatimus.+Jos+tekstiä+on+paljon,+on+vaatimukset+jo+sillä+hirvittäviä.+
Sitten+toinen+turhauttava+asia+ketjussa+on,+se+että++moni+tyrmää+itselle+erilaiset+arvot++ja+vieläpä+hyvin+vaatimattomin+perustein+ja+epäloogisin+selityksiin,+lähinnä+tämä+koskee+osaa+älykeskustelua.+Jos+vaikka+2+pitkän+suhteen+kumppanit+on+ollut+selkeästi+älykkäitä,+on+sen+oltava+eron+syy…+Riippumatta,+että+siitä+että+suhteideni+loppumiselle+on+painava+ja+tavallista+perustellumpi+syy.+Kun++laskee+kaikki+3kk->+suhteet/tapailut/parisuhteet+historiasta+tavallinen/älykäs+jakauma+on+omalla+kohdalla+43:57+(nuorena+en+osannut+ajatella+onko+toinen+sellainen,+jonka+kanssa+viihtyisi+lopun+elämän).+Älykkäiden+jakaumasta+lyhyeen/pitkään+suhteeseen+voi+lähinnä+päätellä,+että+suhde+jatkuu+pitkäksi+todennäköisemmin+älykkään+kanssa.+Jos+huomiodaan+vain+yli+4kk+ja+yli+22v+suhteet+on+suhde+0:100.
15.08.2022 12:41
Joo+itse+näen,+että+tunteiden+intensiteetti+on+hyvin+tärkeä,+jos+taustatavoitteena+on+pitkä+tai+jopa+elämänpituinen+parisuhde.+
Käytän+sanaa+taustatavoitteena,+koska+eihän+sitä+nyt+voi+ihan+samantien+nähdä+tai+edes+kannata+arvioida+vaan+keskittyä+läsnäoloon+ja+tutustumiseen.+Tunnepuoli+joko+tulee+kaupanpäälle+tai+sitten+ei,+kumminkin+puolin.
14.08.2022 22:22
En+ole+vielä+vaiheessa,+jossa+tietoisesti+etsin.++Vasta+hahmoittelen+mitä+olen+etsimässä,+kun+alan+etsin.+Joskus+sopiva+voi+toki+tulla+kohdalle+etsimättäkin,+mutta+edes+etsien+se+ei+luultavasti+ihan+heti+tule+tapahtumaan.
Ketjussa+sanoin,+muistaakseni,+että+haaveilen+lottovoitosta+ilman+että+edes+lottoan.+Tiedän+siis+hyvin,+että+kun+alan+etsiä+pitää+aktivoitua,
14.08.2022 21:59
Ei+kai+nyt+kukaan+ala+oikeassa+elämässä+sanomaan+kenellekään,+ettet+ole+riittävän+älykäs+tai+riittävän+musikaalinen.++Tai+muutenkaan+ei+kukaan+ala+ääneen+arvioimaan+kenenkään+älyä!+Jos+joku+on+vähän+hitaampi,+sitten+asiaa+vaan+joutuu+selittämään+pelkistetymmin.+
Tässä+ketjussa+oli+kyse+arvoista,+joita+odottaa/toivoo+kumppanilta+ja+arvoista,+joilla+ei+ole+väliä.+Siis+arvomatriisista,+eikä+kenenkään+yksittäisen+kirjoittajan+älystä.+Se+mikä+ottaa+monella+vastakarvaan,+että+omissa+odotuksissaan+on+älykkyys+)tai+oikeastaan+ettei+älykkyysero+ole+liian+suuri)+on+MUST-vaatimus+useammastakin+syystä.+Älykkyydestä+keskustelukin+näkyy+olevan+täällä+tabu.+En+ole+siihen+tottunut,+koska+omassa+elinympäristössä+se+on+ihan+samanlainen+aihe+kuin+mikä+muu+tahansa.
14.08.2022 20:46
No+sitten+tutkittu+tieteellinen+tieto+vastaa+omaa+suppeaa+empiiristä+kokemustani.
14.08.2022 20:27
Onpa+kokoero,+oma+6.5v+on+18kg+ja+vanhin+oli+saman+ikäisenä+17kg.+Tyttäresi+taitaa+jo+olla+aloittanut+esimurrosiän+kasvupyrähdyksen.
14.08.2022 19:40
Kiitos!
14.08.2022 19:36
Olen+määritellyt+ketjussa+minkätyyppisestä+älykkyydestä+puhun+omalla+kohdallani+sanoessani+älykäs.+Siihen+mitä+odotan,+on+olemassa+määritelmäkin,+vaikka+saman+huomaa+normaalissa+elämässä+ilman+määritelmiäkin+yleensä+15min.
14.08.2022 19:33
En+saa+itse+päättää?
14.08.2022 18:42
Anteeksipyyntö+hyväksytty,+vaikka+en+voi+olla+varma+kuka+missäkin+kohtaa+olet+ollut,+koska+et+ole+kirjautunut.+
Rakkaus+kaikissa+muodoissaan+on+tosiaan+se+tärkein+hyvän+elämän+tae+minunkin+mielestäni.+Lapsille+on+muutkin+läheiset+ihmiset+kuin+vanhemmat+tärkeitä+ja+vaikka+eno+voi+olla+tosi+tärkeä+henkilö+lapselle,
14.08.2022 18:38
Albert+olisi+ollut+minulle+liian+älykäs,+vaikka+olisi+ollut+neurologisesti+normaali.+Älykkyysero+olisi+liikaa+minun+häviökseni,+
Albertin+parisuhdeongelma+on+Asperger,+eikä+älykkyys,+Kyseinen+neurologinen+erilaisuus+vaikuttaa+sosiaalisiin+tilanteiden+lukutaitoihin.+
En+jaksa+enää+vääntää+tätä+aiheutta.+Enkä+sitä+toistakaan…+Miten+yksi+ääripoikkeuksellinen+ja+neurologisesti+poikkeava+älykkö+voisi+olla+”totuus”+kaikista+älykkäistä?++Jos+tarvitsen+älykkään+ihminen+rinnalleni,+niin+sitten+tarvitsen.
14.08.2022 18:27
Olen+sen+jo+tehnyt+useammankin+kanssa.+Seksissä+ei+olut+mitään+vikaa.+Mutta+eipä+meillä+muuta+yhteistä+ollutkaan+pidemmän+päälle.
14.08.2022 18:13
1 / 89