Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

31

Kommenttia

523

  1. Kysyin kerran psykoanalyytikolta, miksi hiihtämisestä tuli niin hyvä olo, vaikka maisema oli yksitoikkoinen ja karu. Hän sanoi minun hiihtäessäni olevan todellisuudessa.

    Selailija mainitsi luonnnon. Luonto on sataprosenttista todellisuutta, siksi sillä on suuri parantava vaikutus ihmiseen. Meillä Suomessa on vuodenaikojen vaihteluun liityvä monipuolinen luonto nautittavana. Ei aina tule käytettyä sitä hyödykseen. Hyvä että muistutit siitä!
  2. -
    Kiitos muistamisesta ja muistuttamisesta. Olin niin keskittynyt viha reaktioon, että unohdin
    rakkauden pois, vaikka tietoisuus kuuluu rakkauteen.
    Kielteinen ihminen toimii juuri niin kuin sanoit. Hän käyttää kielteisyyttä vallan välineenä ja saa
    kyllä osan ihmisistä riippuvaisiksi itsestään. Häneltä jää kuitenkin huomaamatta se, miten hän
    lukitsee itsensä hyviltä tunteilta kuten ilolta, kiitollisuudelta, myötätunnolta, ystävyydeltä jne.
    Joku sanoi näitä tunteita peräti "tekopyhyydeksi". Kielteinen ihminen menettää enemmän kuin saa.

    Hymy on arvokas väline ihmisten välisessä kontaktissa. Sain seuraavan runon eräästä kahvilasta,
    jossa oli kirjallisuusteema. En tiedä tiedä kirjoittajaa.

    Hymy ei maksa mitään, mutta se antaa paljon. Se rikastuttaa häntä, joka sen saa,
    muttei tee antajaansakaan köyhemmäksi. Se kestää vain hetken, mutta sen muisto
    säilyy ikuisesti. Kukaan ei ole niin rikas ja vaikutusvaltainen, että pystyisi tulemaan
    toimeen ilman sitä, eikä kukaan niin köyhä, ettei se häntä rikastuttaisi.

    Hymy tuo onnea kotiin, hyvää tahtoa liike-elämään ja on ystävyyden tunnus. Se tuo
    levon väsyneille, ilon lannistuneille ja on luonnon vastamyrkky huoliin. Siitä
    huolimatta sitä ei voi ostaa, kerjätä, lainata tai varastaa, sillä toisinaan sillä ei ole
    mitään arvoa pois annettuna.

    Jotkut ihmiset ovat liian väsyneitä hymyilläkseen. Hymyile sinä hänelle, sillä kukaan
    tarvitse niin hymyä niin suuresti, kuin hän, joka ei itse enää jaksa hymyillä.
  3. -
    Kyllä näinkin voi olla. Tuttavapiiriini kuului eräs nainen, joka teki itsemurhan rakkauden takia, johon ei saanut vastarakkautta. Hän koki, että tämä rakkaus oli koko elämä. Naiselta jäi teini-ikäinen tytär, joka olisi tarvinnut häntä.