Vapaa kuvaus

tavallinen monialavenkslaaja Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. olen ehdottomasti sama mieltä xenonien kieltämisestä!!!ajan vuosittain noin 100 ooo km. ja olen huomannut aivan saman ongelman. on aivan lapsellista edes väittää niiden lisäävän ajoturvallisuutta! vai liekö joidenkin mielestä turvallista sokaista vastaan tuleva autoilija niin ettei nähään aikaan kykene näkemään muuta kuin sinisiä valopallukoita. lisäksi ne vilkkuvat ja välkkyvät tosi inhottavasti. jos esimerkiksi takana tulee xenon auto, niin taustapeilistä vilkkuu inhottava sinertävä valo, joka muistutaa todella paljon hälyytysajoneuvoa. olisi myös otettava huomioon että suomen teistä suurin osa on valaisemattomia sivuteitä. juuri tällaisilla pimeillä teillä xenonien haittapuolet ovat todella suuri vaaratekijä ja jopa suoranainen liikenneriski!itsekin olen juuri tällaisilla pimeillä talvisilla teillä ollut vähällä ajautua jopa ulos tieltä johtuen juuri xenonien aiheuttamasta sokaistumisesta, jota ei pääse karkuun.katse on pakko pitää kaistalla, jolloin vastaan tulevan auton xenonien häikäisy on väistämätön. tavallisista hehkulankapolttimoistakin löytyy todella kirkkaita ja valotehoisia vaihtoehtoja, jotka eivät silti välky eivätkä häikäise. lisäksi olen aina ollut sitä mieltä että auton ajovalot ovat kulutusosa jotka jokaisen autoilijan PITÄÄ pystyä vaihtamaan esimerkiksi huoltoaseman parkkipaikalla! mitenkäs vaihdat xenonit? ja paljonko mahtaa maksaa? perseestä ne on ja syvältä! en kiellä etteikö niillä olisi mukava ajaa. niillä varmasti näkee kurvailla tuhatta ja sataa, ta sitten ei.mutta muut autoilijat ei sitten kyllä näekään yhtä mitään! jotakin tarttis tehä!!!