Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. ## Jeesus vain nosti ja nostaa vieläkin. Mutta miksiköhän ihmeessä Niilo
    sitten kaatoi ihmisiä "kanttuvei"? Sitä ihmettelen. ##

Jotkut meistä eivät kestä äkkinäistä Voiman vuodatusta. Jeesuskin kaatoi siksi.

Matt. 28:4
    Vartijat pelästyivät häntä niin, että alkoivat vapista ja kaatuivat maahan kuin kuolleet.

Joh. 18:6
    Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan.

Dan. 10:16
    Ja katso, olento, ihmislasten muotoinen, kosketti minun huuliani; silloin minä avasin suuni ja puhuin ja
    sanoin edessäni seisovalle: "Herrani, nähdessäni näyn valtasi minut tuska, ja minulta meni kaikki voima.

Ap. t. 22:7
    ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle:
    'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'

Kaatuminen ei ehkä ole hyvä merkki senhetkisestä tilasta aina, mutta monen kohdalla se näyttää ainakin Raamatun esimerkkien valossa olevan muutoskohta parempaan.

1 / 99

Tärkein, mitä Pyhä Henki, helluntaihenki, vaikuttaa maan päällä, mitä se on?
    Minun mieelstäni se käsittämätön totuus, että Jeesus jättää 99 omaansa ja etsii sensijaan yhden kadonneen. Todellinen hätä ratkaisee, Jeesuksen omillahan ei hätää erityisemmin ole, mutta niillä, jotka vielä ovat helvetin herran ansoissa, heillä on. JOS olisi kyse vain pelastaa tyhjiin raukeamiselta, mikäs hätä se olisi.

Luuk. 15:7
    Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä,
    joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä
    vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk.+15:1&rnd=1338203261740

antti
  2. IKÄÄNSÄ EI VOI PIDENTÄÄ - VAAN VAIN LYHENTÄÄ

## Adventistit, jotka elävät vielä kauemmin niin Suomessa tehdyissä kuin juuri Tanskassa loppuun saatetussa erittäin laajassa tutkimuksessa. Vähemmän syöpää, vähemmän sydän ja verisuonisairauksia jne. ##

Uskon tuon, on todennäköistä, että eläinrasvojen vältteleminen pitää yleisesti ottaen solakampana ja terveempänä. Mutta iän pituudesta kisaillessa on tarpeen muistaa,
    ettei kukaan ikäänsä voi pidentää hyvillä elämäntavoilla - mutta huonot tavt voivat sitä lyhentää. Ihminen elää juuri siihen asti kuin on Jumala päättänyt ja ne jotka saavat jatkoaikaa, (kuten minä), se on siihen asti kuin Ylhäällä päätetään.

STRESSIVAPAA elämäntapa on yksi hyvä elämänasenne. Älä saa vatsahaavaa
    siitä, kun mietit, mitä saat syödä, mitä et. Ole ennakkoluuloton kuin Jumala!
    Älä siis pelkää avata lihakaupankaan ovea, ainakaan OMANTUNNON TÄHDEN.

1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea,
    mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä
    mitään omantunnon tähden,

1. Kor. 10:27
    Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä
    ja te tahdotte mennä hänen luokseen,
    niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä
    mitään omantunnon tähden.

KIITOLLISELLE JA LUOTTAVAISELLE ON LAILLISTA (LUPA) SYÖDÄ KAIKKEA

Room. 14:14
    Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään;
    vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

1. Tim. 4:4
    Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää,
    eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;

Saarn. 9:7
    Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin,
    sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

Antti
  3. EI HUOLEN HÄIVÄÄ

Ei tarvitse taannehtia edes Jeesuksen päiviin asti, riittää kun katsomme vain satakin vuotta taksepäin, voimme todeta, että maailma on paljon rauhallisempi ja etenee rauhan suuntaan. Viiskytluvulla heiluttiin puukkojen kanssa tanssipaikoillakin. Rauhaa kohti ollaan menossa ja Raamattu toteaakin, että silloin uskotaan rauhaan - silloin kun antikristus-peto yllättäin ottaa vallan ja pettää rauhanliitot ja sopimukset ja rauhaa sekä oikeudenmukaisuutta takaavat lait. Jo tekstiviesti on päällekarkaamista ja naapurin lapseen koskeminen on rikos.
    Orjuuskin luokitellaan saatanalliseksi, kun se ennenvanhaan oli ihan laillista vielä ja ihmiskauppa. Nykyisin vain PELAAJIEN ostaminen ja myyminen on laillista, joten orjatilastot näyttävät suuremmilta kuin silloin kun orjuus ei ollut orjuutta.

Jeesus sanoo:

Matt. 6:26
    Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin,
    ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset
    kuin ne?

Ja ihminen suojelee jopa sutta ja ahmaa, että ne saisivat rauhassa syödä, mistä haluavat. On vielä toinenkin sanankohta, josta erheellisesti voisi luulla, että LAISKOTTELE . . .

Ps. 127:2
    Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.

Jeesus tarkoittaa nimenomaan sitä, että häneen luottaen murehtimatta. Se sisältää senkin, että meidän ei pidä provosoida sillä että voi voi tätä pahaa maata.
    Leipä ja rauha on läsnä, kun näemme vaivaa asioiden eteen kiitollisin mielin.

KOLIBRI on tosi pieni lintu, mutta se nappaa noin 1000 ateriaa päivässä ja juo mettä kukasta paikallaan lentäen. Se tekee paljon elantonsa vuoksi, mutta tuo kaikki on kuin hauskaa leikkiä, se ei stressaa.
    ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolibrit )

KRETUPELLE, oikealta titteliltään kreationisti, totesi, että mustekalan muste on ollut samanlaista, oliko se peräti 150 miljoonaa vuotta. En käsitä, miten tiedemiehet voivat tietää, mutta siinä on ihana todiste siitä, että minkä Luoja loi, sen hän loi.

antti
  4. JEESUS

Joh. 1:14
    Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä;
    ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
    Joh. 1:16 :
    Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
    Joh. 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte . . .
    Luuk. 10:27
    Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi
    ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi,
    ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
    28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

KIELTOLAKI : 21 x ÄLÄ.-ÄLÄKÄ !

5. MOOSES 5.
    6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
    7 ÄLÄ pidä muita jumalia minun rinnallani.
    8 ÄLÄ tee itsellesi jumalankuvaa, ÄLÄ mitään kuvaa, ÄLÄ niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, ÄLÄ niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, ÄLÄKÄ niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
    9 ÄLÄ kumarra niitä ÄLÄKÄ palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;

10 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
    11 ÄLÄ turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
    12 Ota vaari lepopäivästä, niin että sen pyhität, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt.
    13 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
    14 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin ÄLÄ mitään askaretta toimita, ÄLÄ sinä ÄLKÖÖNKÄ sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi, sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.

15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
    16 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt, että kauan eläisit ja menestyisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.

17 ÄLÄ tapa.
    18 ÄLÄ tee huorin.
    19 ÄLÄ varasta.
    20 ÄLÄ sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

21 ÄLÄ himoitse lähimmäisesi vaimoa. ÄLÄ halaja lähimmäisesi huonetta, ÄLÄ hänen peltoansa, ÄLÄ hänen palvelijaansa, palvelijatartansa, härkäänsä, aasiansa, ÄLÄKÄ mitään, mikä on lähimmäisesi omaa.'

Matt. 20:31
    Niin kansa nuhteli heitä saadakseen heidät vaikenemaan;
    mutta he huusivat sitä enemmän sanoen:
    "Herra, Daavidin poika, armahda meitä".

antti
  5. "MAAILMA ILMAN JUMALAA?" -- "mitä tapahtuu kun Jumala heitetään menemään "

No, se ainaski on varmaa, että maailma voi paksusti, kun eI Jumala piinaa rikollista omaatuntoa . . .

PS. 73:3
    Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan,
    kun minä näin jumalattomien menestyvän.
    4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
    5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia,
    eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
    ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps.+73:1&rnd=1337970372355 )

Rikas rikastuu ja köyhä köyhtyy juamalttomassa kokoomuslaisessa maassa.
    Kun lähimmäis-käsitteen tilalle nostetaan TALOUSKASVU-käsite, niin siinä vähempiosainen ihminen uhrataan hyvinvoinnin nimissä, ilman tunnontuskia.

KAUHEAA !

12 Sellaisia ovat jumalattomat, kaikessa rauhassa he kasvattavat mahtiaan.
    13 Olenko turhaan pitänyt sydämeni puhtaana ja käteni viattomina?
    14 Minua kuritetaan kaiken päivää, minä saan kärsiä joka aamu.
    15 Jos sanoisin: "Noin minäkin tahdon puhua", pettäisin ne, jotka ovat sinun lapsiasi, Jumala.

16 Minä mietin ja mietin ymmärtääkseni kaiken tämän, mutta se oli minulle liian vaikeaa.
    17 Viimein tulin Jumalan pyhäkköön ja tajusin, miten jumalattomien käy.
    18 Sinä johdatat heidät liukkaalle polulle, he putoavat pettävään kuoppaan.
    19 Äkkiä he ovat joutuneet tuhoon, heidän loppunsa on kauhea.

Job 21:9 Jumalattoman talo menestyy,
    mikään ei sitä uhkaa, Jumalan vitsa ei siihen koske.

Ps. 10:5
    Väärintekijä menestyy kaikessa, mitä tekee.
    Sinun tuomiosi eivät häntä kosketa.
    Hän hymähtää kaikille vastustajilleen,

LOPUSSA aivan ihanasti käy uskovaisen !

Ps. 34:22 (34:23)
    Niitä, jotka turvaavat Herraan, ei kohtaa tuomio.
    Hän lunastaa heidät vapaiksi.

antti
  6. ## AK. Tarkoitatko että Jeesus täytti Jumalan lain elämässään ##

Tarkoitin paljon enemmän: Jeesus täytti Jumalan lain yhtä lailla
    kuolemassaan kuin elämässään. Täyttipä vielä kuolleista nousemisessaankin
    Jumalan lain elikkä käytti Hänelle annettua käskynomaista valtuutusta.

Joh. 10:17
    Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni,
    että minä sen jälleen ottaisin.
    18
    Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni.
    Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen;
    sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

## Ei kukaan joka "ei rakasta lähimmäistään" täytä
    Jumalan lakia - rakkauskin on osa lakia. ##

Mihinkähän tuo hassu kommentti pyrkii?
    Paavali ennen kuin kääntyi fariseuksesta kristityksi oli täydellinen laintäyttäjä.
    Raamatussa ja meidän ajassamme on hirveän paljon samankaltaista.
    Johtunee siitä, että luullaan lainnoudattamisen itsessään olevan rakkautta,
    mutta LAKIHAN ON SIKSI, ETTÄ RAKKAUTTA EI OLE.

Kristitty käsittää, että lainnoudattamisemme on aivan kehnoa, mutta laki-intoilija luulee olevansa erinomainen. Kuulkaas tätä! Lain lumoava ei edes tiedä, mitä
    tarkoitetaan sanalla "lähimmäinen". -

Luuk. 10:29
    Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle:
    "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"

KOKO SIUNATTU OPETUS TÄSSÄ . . .

25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle.

Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta
    saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
    26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"

27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko
    sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi
    niin kuin itseäsi."
    28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."

29 Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi:
    "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
    30 Jeesus vastasi hänelle näin:

"Eräs mies oli matkalla Jerusalemista
    Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin
    päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet
    henkihieveriin.
    31 Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta
    miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
    32 Samoin teki paikalle osunut leeviläinen:
    kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.

33 "Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen.
    Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
    34 Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne.
    Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti
    hänestä huolta.

35 Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne
    majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja,
    minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'
    36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"

37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta."
    Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."

Ei pidä noudattaa lakia itseään varten vaan kärsivää lähimmäistä varten !

antti
  7. ## Totuus on, että ne jotka syövät ruokaa mikä on terveydelle hyväksi elävät kauemmin kuin ne jotka syövät epeterveellistä ruokaa. Tästä ei kai kukaan
    ole erimieltä ? ##

EI PIDÄ ALKUUNKAAN PAIKKAANSA. Ihmisiä kuolee keuhkosypään kaukana tupakasta ja syöpään sairastutaan ilman lisäaineitakin. Ja liikalihavuutta tulee
    kasvissyöjillekin helposti, jos on taipumus heilläkin. Turha kiinnittää kovin paljon huomiota siihen, mitä syö. Kaikkiruokaisuus on Jumalan lahja.
    Ainakaan OMANTUNNON tähden ei pidä ryhtyä ruokia sensuroimaan.

OMANTUNNON TÄHDEN

1. Kor. 10:25
    Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä
    mitään omantunnon tähden,

1. Kor. 10:27
    Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen,
    niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä
    mitään omantunnon tähden.

Salaisuuson siinä, että ruoka siunataan.

Room. 14:14
    Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään
    ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin
    epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

antti