Täyttikö Jeesus Jumalan lain elämässään?

Nimetön kysyy

Jos täytti niin mitä se takoittaa?
Kaikki saa vastata - vaikka kysymys onkin ensisijaisesti esitetty adventisteille.

8

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ## Täyttikö Jeesus Jumalan lain elämässään? ##

~~EHDOTTOMASTI TÄYTTI !~~

Joh. 19:30
      Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty."
      Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Viinin juonti oli vain osa täyttämistä. Jeesus täytti kaiken lain ja kaiken täytettävän. Yhdestäkään muusta ihmisestä ei siihen olisikaan.
      Mei8dän tehtävämme ja täyttymyksemme on vaeltaa edeltä valmistetuissa töissä.

Ef. 2:10
      Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä
      varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

antti

• voi Antti

O sancta simplicitas

• Hei nimetön !

Minne Sinun nimesi on hävinnyt ?

Kaikkea katoaa ja varastetaankin. Heh.

Jeesus täytti lain juuri siinä merkityksessä että noudatti lakia itse ja vahvisti lain kuuluvan uuteen liittoon ja oli itse lain antaja ja siksi "sapatinkin Herra" koska oli itse lain antanut ja noudatti sitä itse ja kehotti joka käskyn uudellekin liitolle.

Jeesuksen veli muisteeleepi Jeesuksen sanoja ja sanoo yhdenkin käskyn hylkäämisestä näin; Jaak 2:8-13 ja Luukas joka paljon majaili Jeesuksen seurassa; Luuk 16:17, ja Ilmestyskirja lopun ajan pyhistä näin; Ilm 14:12, 12:17.

Pelastushistoriassa ei mistään muusta ole ollut kyse koskaan kuin Jeesuksesta ja Jumalan käskyistä. Ei mistään muusta koskaan.

Siihen kun lisää vielä Hebr 12:14 niin avaimet käteen taivaaseen ja uusin maihin on kaikki toimituksessa kasassa ja mukana minun mielestäni.

Olen itse näin päätellyt. Lue itse jakeet.

Jarisetä on raamatun opiskellut vuosien mittaan.
      http://jarinhotelli.blogspot.com

- Mutta ei ole aina itsekään jaksanut ja kyennyt olemaan nk. pitää.

yst. jari

• Ohjeita Raamatusta

Matt. 5:17
      Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

Luuk 16:17
      Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Joh. 19:30
      Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty."
      Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.

Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Jaak 2:8-13
      Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.

14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

• Meidän ei tarvitse koko lakia edes osata, niitä 365 pykälää. Vanhassa liitossa piti joka päivä kerrata yksi. Jumalan rakkaus voitelee ihmisen sisimmän niin, että
        tämä hoksaa lain PÄMÄÄRÄN ja noudattaa sitä Herran voimassa,

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
        sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Luuk. 10:26
        Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
        27
        Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        28
        Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

Jeesus täytti lain elämässään - meidän hyväksemme (puolestamme) ja
        täytti lain ristillä meidän hyväksemme (puolestamme).
        NIINPÄ olemme velvolliset tekemään parhaamme ja velvolliset pyrkimään rakkauteen!

1.Kor.13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta
        minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

Kol. 3:14
        Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen,
        mikä on täydellisyyden side.

Hepr. 12:14
        Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen,
        sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Niin.Vaikka täyttäisin kaiken lain, mutten rakastaisi kanssaihmisiä, turha olisin.

antti

• ............
        AnttiVKantola kirjoitti:

Meidän ei tarvitse koko lakia edes osata, niitä 365 pykälää. Vanhassa liitossa piti joka päivä kerrata yksi. Jumalan rakkaus voitelee ihmisen sisimmän niin, että
        tämä hoksaa lain PÄMÄÄRÄN ja noudattaa sitä Herran voimassa,

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
        sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Luuk. 10:26
        Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
        27
        Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        28
        Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

Jeesus täytti lain elämässään - meidän hyväksemme (puolestamme) ja
        täytti lain ristillä meidän hyväksemme (puolestamme).
        NIINPÄ olemme velvolliset tekemään parhaamme ja velvolliset pyrkimään rakkauteen!

1.Kor.13:1
        Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta
        minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.

Kol. 3:14
        Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen,
        mikä on täydellisyyden side.

Hepr. 12:14
        Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen,
        sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Niin.Vaikka täyttäisin kaiken lain, mutten rakastaisi kanssaihmisiä, turha olisin.

antti

AK : "Jeesus täytti lain elämässään - meidän hyväksemme (puolestamme) ja
        täytti lain ristillä meidän hyväksemme (puolestamme).?

Tarkoitatko että Jeesus täytti Jumalan lain elämässään - ja se tarkoittaa että hänessä ei ole syntiä - synnittömänä hän ei ollut kuolemaa ansainnut ja siksi hänen kuolemnsa voi pelastaa meidät "lainrikkojat" - kuoli ristillä meidän maksaen siten meidän syntiemme seuraukset - jotta meidän ei tavitsisi kuolla.

AK: "Vaikka täyttäisin kaiken lain, mutten rakastaisi kanssaihmisiä, turha olisin".

Ei kukaan joka "ei rakasta lähimmäistään" täytä Jumalan lakia - rakkauskin on osa lakia.

• ............ kirjoitti:

AK : "Jeesus täytti lain elämässään - meidän hyväksemme (puolestamme) ja
        täytti lain ristillä meidän hyväksemme (puolestamme).?

Tarkoitatko että Jeesus täytti Jumalan lain elämässään - ja se tarkoittaa että hänessä ei ole syntiä - synnittömänä hän ei ollut kuolemaa ansainnut ja siksi hänen kuolemnsa voi pelastaa meidät "lainrikkojat" - kuoli ristillä meidän maksaen siten meidän syntiemme seuraukset - jotta meidän ei tavitsisi kuolla.

AK: "Vaikka täyttäisin kaiken lain, mutten rakastaisi kanssaihmisiä, turha olisin".

Ei kukaan joka "ei rakasta lähimmäistään" täytä Jumalan lakia - rakkauskin on osa lakia.

## AK. Tarkoitatko että Jeesus täytti Jumalan lain elämässään ##

Tarkoitin paljon enemmän: Jeesus täytti Jumalan lain yhtä lailla
        kuolemassaan kuin elämässään. Täyttipä vielä kuolleista nousemisessaankin
        Jumalan lain elikkä käytti Hänelle annettua käskynomaista valtuutusta.

Joh. 10:17
        Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni,
        että minä sen jälleen ottaisin.
        18
        Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni.
        Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen;
        sen käskyn minä olen saanut Isältäni."

## Ei kukaan joka "ei rakasta lähimmäistään" täytä
        Jumalan lakia - rakkauskin on osa lakia. ##

Mihinkähän tuo hassu kommentti pyrkii?
        Paavali ennen kuin kääntyi fariseuksesta kristityksi oli täydellinen laintäyttäjä.
        Raamatussa ja meidän ajassamme on hirveän paljon samankaltaista.
        Johtunee siitä, että luullaan lainnoudattamisen itsessään olevan rakkautta,
        mutta LAKIHAN ON SIKSI, ETTÄ RAKKAUTTA EI OLE.

Kristitty käsittää, että lainnoudattamisemme on aivan kehnoa, mutta laki-intoilija luulee olevansa erinomainen. Kuulkaas tätä! Lain lumoava ei edes tiedä, mitä
        tarkoitetaan sanalla "lähimmäinen". -

Luuk. 10:29
        Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle:
        "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"

KOKO SIUNATTU OPETUS TÄSSÄ . . .

25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle.

Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta
        saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
        26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"

27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko
        sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi
        niin kuin itseäsi."
        28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."

29 Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi:
        "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
        30 Jeesus vastasi hänelle näin:

"Eräs mies oli matkalla Jerusalemista
        Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet. Rosvot veivät häneltä vaatteetkin
        päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet
        henkihieveriin.
        31 Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta
        miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
        32 Samoin teki paikalle osunut leeviläinen:
        kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.

33 "Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen.
        Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
        34 Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne.
        Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti
        hänestä huolta.

35 Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne
        majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja,
        minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'
        36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"

37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta."
        Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."

Ei pidä noudattaa lakia itseään varten vaan kärsivää lähimmäistä varten !

antti

• kristitty

Jeesus ei ollut lain alla..koska laki ei koskaan häntä syyttänyt!

Me taas olemme olleet lain alla montakin kertaa. Ainoa kuka voi meidät lain alaisuudesta ylös nostaa on Jeesus.Miten?

No, ensin hän antaa katuvalle lain rikkomukset anteeksi...ja jos parannuksen tekee se on plussaa...ja jos antaa kirjoittaa lain lihasydämeen eli mieleen..niin sekin on suuri plussa...pakollahan kehenkään ei voi kirjoittaa mitään merkkejä, siis sydämen tauluun. Ja sitten jos parannuksen tehnyt ..seuraa jeesuksen askelissa..niin ei kait Jeesuksen Pyhä Henki vie ketään ryöstämään Siwaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      104
      1076
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      58
      1025
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      808
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      695
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      591
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      581
    8. 78
      551
    9. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      547
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe