Vapaa kuvaus

Utelias, monesta kiinnostunut. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

0

Kommenttia

5

1. 206 m² , 30.000 kWh/vuosi (vaihtelee mutama tuhat /vuosi)
    Maksaa n. 250 €/kk. Aika edullista asumista - on 8 huonetta, sauna, 3 wc:tä, 2 pesuhuonetta, 1 sisäsauna - aina mukavan lämpimät lattiat, kosteissa tiloissa myös lattialämmitys kesähelteellä - koneellinen raikas sisäilmanvaihto pyörinyt yhtäjaksoisesti jo 21 vuotta. Ja tuohon summaan sisältyy kaikki energia: lämpö, valaistus - myös tunnelmavalaistus pihalla, kodinkoneet, lämpimän veden tuottaminen, autojen (2 kpl) talviset moottorin ja sisätilan lämmitykset, sähkökäyttöisten työkoneiden käyttämä energia, joskus helteellä myös sisäilman viilentäminen lämpöpumpulla.....jne.

Katsos kun naapurin sinkkutyttö maksaa yksiöstään vuokraa 500 €/kk + sähköt+vedet+autopaikat - niin kukaan ei aloita keskustelua kalliista asumisesta !

Tai kaverini maksaa 3h+k+s yhtiövastketta omistusasunnostaan 330 €/kk +sähkö+auton lämmitys !

Minulle kyllä hyvin monet ovat sanoneet että menee ihan liikaa energiaa - kukaan ei koskaan ole nähnyt asiaa kuten minä - vähillä kustannuksilla olen tämänlaisen asumis/elämismuotoni järjestänyt. Ja minua naurattaa ....ja nautin joka päivä...paitsi edullisesta asumisesta niin myös iltaoluesta tai lasillisesta punaviiniä !

Suomessa kaikki asuvat omakotitaloissa suhteellisen edullisesti. Lillukan varsia voi tietysti pyöritellä sormiensa ympärille ihan niinkuin hyvälle tuntuu. Suhteellisuudentaju kannattaa kuitenkin säilyttää.