Vapaa kuvaus

Tosi huumorintajuinen, liikkuvainen. Harrastan tanssia, lavatanssit. Tummahko, hoikka, keskimittainen. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

1

Kommenttia

58

1. Ostin+tuon+241:n+viime+joulukuussa+ja+mitään+ongelmia+ei+ole+ollut.+Kaikki+Stihlini+ovat+nykyisin+M-troniceja+ja+todella+olleet+luotettavia.+Kalibroiti+näillä+helppoa,+kun+tekee+ohjekirjan+mukaan.++Vanha+Husku+242XPG+palveli+hyvin+20+vuotta,+mutta+sen+jälkeen+kaikki+olleet+Stihlejä.+Olen+tehnyt+metsurin+hommia+yli+50+vuotta,+joten+voisin+sanoa+tietäväni+sahoista+jotain.+Enpä+voi+Huskujakaan+moittia+ja+niitäkin+on+ollut,+mutta+nyt+vannon+Stihlin+nimeen.+Ei+voi+olla+pelkkää+hyvää+tuuria,+että+kymmenen+viimeistä+Stihliä+pelanneet+moitteettomasti.
  2. Harvoin+täällä+käyn,+mutta+nyt+oli+niin+huvittavia+juttuja+uskonnon+puolesta+ja+sitä+vastaan,+että+ei+voinut+nauramatta+lukea.+Uskonto+vs.+ateismi+ovat+ikuisuuskysymyksiä+ja+niistä+jaksetaan+jauhaa+loputtomasti+ja+tulos+aina+sama.+Tulin+hyvälle+tuulelle+eikä+minua+haitanneet+kenenkään+mielipiteet.+Selvästi+joku/+jotkut+haluavat+ärsyttää+uskossa+olevia+ja+nämä+taas+koettavat+todistella+olevansa+oikeassa.++Suomi24+on+oivaltanut+hienosti,+että+tämä+on+varsinainen+mielenterveysongelmaisten+foorumi!+En+ota+kantaa+puoleen+tai+toiseen,+koska+se+olisi+loputon+suo,+mutta+haluan+kehaista+ylläpitoa+kerrankin+siitä,+että+ei+sensuroi+kenenkään+kirjoituksia+täällä.+Nämä+ärsyttäjät+ovat+minusta+fiksuimpia+ihmisiä+kaikista+kirjoittajista:+saavat+hyvät+naurut,+kun+saavat+ärsytettyä+toisia+ja+nämä+heikolla+itsetunnolla+varustetut+provosoituvat+heti.+Täällä+provosoiminen+ja+provosoituminen+on+vaaratonta,+mutta+siitä+olen+huolissani,+että+monesti+nämä+samat+tyypit+provosoivat+liikenteessä+toisia+autoilijoita+ja+se+on+jo+aivan+toinen+juttu.++Se+ei+ole+enää+fiksua.+Tätäkin+ilmiötä+on+tutkittu+aivan+tieteellisesti+ja+tällaiseen+tulokseen+tultu.+Joten:+mieluummin+täällä+kuin+liikenteessä+!+☺.+Täällä+voi+nimettömänä+huudella+mitä+sylki+suuhun+tuo+ja+se+rauhoittaa+monia+kuumakalleja,+kun+huomaavat,+että+saavat+edes+jonkun+härnättyä+suuttumaan...+Jatkakaa+samaa+rataa,+niin+olette+edes+sen+aikaa+poissa+liikenteestä+ja+kaduilta....
  3. "+Kyllä+maalla+on+mukavaa+"+,+ja+viihtyy,+kun+asettaa+elämän+arvot+uuteen+järjestykseen.+Minä+olin+vielä+pari+vuotta+sitten+hyväpalkkaisissa+hommissa+ja+sain+aika+mukavan+summan+säästöön+ja+sijoitettavaksi.+Sitten+meni+firma+alta+ja+tuli+mietittäväksi+mitä+tehdä.+Olin+eronnut+ja+lapset+aikuisia,+joten+päätös+oli+helppo:+myin+osakehuoneistoni+kaupungista+ja+ostin+pienen+maatilan+erään+pienen+keski-suomalaisen+pikkukylän+perukoilta.++Ansiotuloja+minulla+ei+ole+vaan+elän+melko+mukavasti+ansiosidonnaisella+päivärahalla.+Menoni+ovat+todella+pieniä,+koska+myin+autonikin+pois+ja+ajelen+polkupyörällä+tai+mopolla.+Perunat+,+vihannekset+ja+marjat+saan+omalta+tontilta+ja+metsistä+ilmaiseksi.+Samoin+sienet.+Kalaa+saan+läheisestä+järvestä+ja+polttopuut+omasta+metsästä.+Sähkö+tulee+aurinkopaneleista+ja+pienestä+tuulivoimalasta.++Ei+tule+sähkölaskuja+!+Kännykkä+ja+nettiyhteys+sentään+on+ja+niiden+yhteiskulut+kuukaudessa+noin+50+euroa.+Eli+kaikki+investoinnit+asumiseeni+tein+heti+ostettuani+kiinteistön+ja+nyt+menoni+ovat+aivan+minimaaliset.+Putoan+kohta+peruspäivärahalle+ja+sitäkin+vielä+reilut+kolme+kymppiä+varmaan+pois,+kun+en+osallistu+mihinkään+älyttömään+aktiivimalliin.+Olen+kyllä+muuten+aktiivinen+ja+saan+sivutuloja+tekemällä+kaikenlaista+pikku+keikkaa+aikani+kuluksi+naapureille+ja+kyläläisille.++Stressit+jäivät+kaupungin+hulinaan+ja+työkiireisiin+ja+nyt+elän+onnellista+ja+leppoisaa+elämää+luonnon+helmassa.++Jos+joku+sanoo,+että+"+helppohan+sinun+on+",+niin+sanon,+että+niin+onkin+☺++Suosittelen+monelle+muullekin+.
  4. Lähes+joka+vuosi+olemme+saaneet+noin+kuukauden+palkan+jouluksi+bonusrahoja.+Nytkin+tuli+4.500+euroa,+josta+tietenkin+meni+yli+40%+veroihin.+Tuleepahan+taas+veronpalautuksia+ensi+vuonnakin☺.Lopuilla+rahoilla+saamme+laitettua+ihan+mukavan+joulun+eikä+tarvi+koskea+säästöihin+eikä+palkkarahoihin.+Teimme+tänä+vuonna+parhaan+tuloksen+aikoihin+ja+työnantaja+on+fiksu,+kun+jakaa+osan+tuloksesta+meille+työntekijöillekin.+Eli+tämä+on+loppupeleissä+kaikkien+etu+ja+ammattilaisita+kannattaa+pitää+kiinni.+Meidän+alallamme+on+niin+hyvä+työllisyys,+että+koko+ajan+houkutellaan+toisin+firmohin.+Hyvää+joulua+kaikille+!Ps.+Minusta+on+väärin+kadehtia+rikkaita.+Jokaisen+kannattaisi+pyrkiä+rikastumaan+itse+tekemällä+lujasti+töitä.+Ja+töitä+olisi+kaikille,+kun+viitsittäisiin+opiskella+oikeaa+alaa!+Minä+en+olisi+päässyt+edes+tällaiseen+asemaan,+jos+olisin+vain+kadehtinut+paremmin+toimeentulevia!+Kateus+on+rasittavaa+ja+vie+terveyden!
  5. Kyllä+kannabis+on+huume+ja+sen+käyttäjiltä+pitäisi+ottaa+lapset+huostaan+ilman+muuta.+Eikä+ole+tupakka+paljoa+sen+vaarattomampi.+Kaikenlaiset+riippuvuudet+ovat+ihmisessä+heikkouksia+ja+niistä+VOI+päästä+eroon,+jos+tunnustaa,+että+ongelma+on+olemassa.+Muuten+pääsee+vasta+haudassa.+Olen+kymmenet+vuodet+katsellut+kärsiviä+lapsia+kouluelämässä+ja+sääli+heitä+tulee.+Eikä+tässä+mitkään+kukkahattutätien+tai+uskovaisten+jeesustelut+auta,+se+on+raaka+peli:+joko+lopetat++ja+ansaitset+lasten+huoltajuuden+tai+jatkat+ja+menetät+lapsesi+ja+itse+lopetat+vasta+haudassa.+Näin+raakaa+on+tämä+peli!++Puolustelkoot+kannabiksriippuvaiset+miten+hyvänsä+"+lääkekäytön+"+,+se+on+sama+kuin+alkoholisti+ottaisi+viinaa+"+lääkkeeksi+".+Ongelma+on+myös+siinä,+että+huumeiden+ja+alkoholin+väärinkäyttäjät+eivät+itse+huomaa+kuinka+heidän+lapsensa+kärsivät.+Sitten+kiukutellaan+täällä,+kun+lapset+viedään+ja+haukutaan+niin+poliisit+kuin+lastensuojelun+"+tantat+"....+Eikö+ole+parempi+vanhemmillekin,+että+lapset+saavat+kunnon+kodin,+vaikka+se+olisi+sijaiskotikin+kuin+lapselle+elää+kotona+jatkuvassa+pelossa?+Eivät+huumeita+käyttävät+vanhemmat+välitä+muuta+kuin+siitä,+että+saavat+olla+pilvessä,+se+on+karvas+totuus.+On+näitä+sen+verran+tullut+nähtyä....+Itse+olen+saanut+kasvatettua+lapseni+kunnialla+ja+koulutettua+hyviin+ammatteihin,+joten+nykyisin+eläkkeellä+ollessani+olen+vain+sivusta+seuraaja+enkä+näitä+viitse+edes+paljoa+kommentoida.+Täällä+kun+on+kaikenlaista+kommentoijaakin....+Alkuperäiseen+kysymykseen++vastaan+sen+verran,+että+en+käräyttäisi+äitiä+ainakaan+ihan+parista+kerrasta.+Jokainen+voi+erehtyä,+mutta,+jos+siitä+tulee+jatkuvaa,+niin+kyllä+sitten+ottaisin+yhteyttä+lastensuojeluun,+mutta+sitä+ennen+todennäköisesti+joku+muu+olisi+sen+tehnyt.
  6. Minä+olen+siinä+onnellisessa+asemassa,+että+ikäni+puolesta+olen+päässyt+ns.+eläkeputkeen+ja+saan+päivärahaa+1750+euroa+/+brutto+eli+noin+1335+euro+netto/kk.+Se+riittää+mainiosti,+kun+teen+jatkuvasti++lisähommia:+muuraan,+maalaan,+tapetoin,+laatoitan+ja+timpurin+hommat+päälle+kaikki+verottomana.+Siitä+saan+toisen+mokoman,+joten+saan+säästöön+kokonaan+päivärahani+tulevaisuuden+varalle.+Kukaan+ei+perään+huutele,+kun+teen+töitä+ympäri+maakuntaa+lähinnä+kesämökkiläisille+ja+muihin+syrjäisissä+paikoilla+oleville+taloille+ym...+Eli+olen+huomannut,+että+töitä+on+vaikka+kuinka+paljon,+mutta+paremminkin+ammattimiehistä+on+pula.+Minä+pystyn+tekemään+töitä+15+euroa+tunti+puhtaana+ja+silti+jää+pitkästi+yli+satanen+päivässä+käteen+++km-+rahat.+Jotain+mätää+on+Suomen+työllisyyspolitikassa,+kun+ihmisillä+ei+ole+varaa+palkata+virallisesti+eli+laillisesti+tekijöitä,+vaikka+töitä+olisi+kuinka+paljon!+Totta+kai+siinä+jokainen+joutuu+venyttämään+omaatuntoaan,+kun++saa+työn+puolta+halvemmalla+yhtä+hyvin+tehtynä.+Takuuta+tosin+ei+ole,+mutta+yleensä+sanon,+että+toivon,+että+valvotte+töitäni,+vaikka+rehellinen+olenkin.+Siis:+töitä+on+vaikka+kuinka+paljon+ja+se+kasaantuu+tulevaisuuteen+enemmän+ja+enemmän+ellei+yhteiskunta+tee+jotain+,+että+saataisiin+oikeat+työttömät+töihin.+Tosin:+ammattimies+saa+aina+töitä+ja+työttömillä+on+usein+heikompi+ammattitaito+ja+ehkä+työmoraalikin,+mutta+ei+tietenkään+sovi+yleistää...++Meitä+ns.+"harmaan+työn+tekijöitä+"+on+Suomessa+tuhansittain+ja+siitä+tuleva+veroraha+saataisin+valtiolle,+jos+työllisyyspolitiikka+hidettaisiin+toisin.+Vaikkapa+esim.+parantamalla+kotitalousvähennystä+jne...+Vai+onko+niin,+että+pimeä+työ+hiljaisuudessa+hyväksytään+kuten+piilotyöttömyyskin?
  7. Meidän+aivomme+eivät+pysty+käsittelemään+sellaisi+aasioita+kuin+"+ikuisuus+"+ja+"+aina+".++Mitä+merkitystä+on+maailmankaikkeuden+kannalta+yhdellä+maapallolla?+Tällaisia+maapalloja+on+hyvin+todennäköisesti++loputon+määrä+ja+niillä++miljardeilla+ja+taas+miljardeilla+elämää.+Jeesus+on+ollut+vain+meidän+pallollamme.+Onko+muilla+sitten+olleet+omat+Jeesuksensa?+Meille+toki+riittää+,+että+itse+pelastumme,+muista+viis.+Mutta,+jos+näin+ajattelisimme,+niin+kaikki+avaruuden+tutkiminen+loppuisi+siihen+ja+uskovaiset+ovatkin+aika+itseriittoisia,+jos+katsovat+asioita+vain+maapallon+kannalta.++Ei+kait+siinäkään+pahaa+ole,+kunhan+vain+oma+sielu+pelastuu.+Onko+sitten+totta+vai+ei,+mutta+monilla+on+joka+tapauksessa+vahva+usko,+että+elämä+jatkuu+kuoleman+jälkeen.+Mitä+merkitystä+sillä+on,+jatkuuko+vai+ei?+Eihän+me+tiedetä+mitään+ennen+syntymäämmekään.+Tietoisuus+vai+häviää+ja+sen+jälkeen+ei+ole+mitään,+on+minun+mielipiteeni.+Kyllähän+uskonnoilla+voi+saavuttaa+mielenrauhan,+jos+pelkää+kuolemaa,+mutta+onneksi+luonto+on+järjestänyt++niin,+että+kehomme+vanhemmiten+alkaa+valmistautua+kuolemaan+ja+alamme+hyväksyä+sen+olimme+sitten+uskossa+tai+emme.++Minä+olen+saanut+mielenrauhan+omilla+pohdinnoillani+eli+olen+sitä+mieltä,+että++maailmankaikkeus+on+ollut+aina+ja+tulee+aina+olemaan+eikä+mitään+alkua+tai+loppua+ole+vaan+kaikki+on+jatkumoa.+Tarkoitan+maailmankaikkeudella+isompaa+kuin+meidän+tuntemaamme+maailmankaikkeus,+joka+tosin+on+saanut+alkunsa+alkuräjähdyksestä.+Näitä+tällaisia+maailmankaikkeuksia++taas+voi+olla+loputon+määrä+ja+maailma+sinänsä+on+ollut+aina++ja+tulee+aina+olemaan+eikä+mitään+maailmanloppua+ole.++Me+vain+tuijotamme+liikaa+omaan+napaamme+ja+teemme+sillä+hallaa+vain+omalle+henkiselle+hyvinvoinnillemme.++Minäkin+pelkäsin+aikoinaan+helvetin+tulta,+kun+siitä+kiertävät+saarnaajat+kotikylässämme+meitä+pelottelivat.+Ja+vieläkin+suuri+joukko+ihmisiä+yrittää+väen+väkisin+uskoa+Jeesuksen+armoon++(+otin+kristinuskon++esimerkkinä+)+vain+siksi+etteivät+joutuisi+helvettiin!+Olen+muutamia+tällaisia+tavannut+ja+he,+jos+ketkä+ovat+onnettomia+uskossaan.++Monet+tuntemani+pakanat+ovat+aika+tasapainoisia+ihmisiä,+kun+eivät+ota+mitään+pulttia+uskonasioista+vaan+uskaltavat+elää+täyttä+elämää+ja+tehdä+sitä,+mikä+tuntuu+hyvältä+ja+oikealta.++"Annetaan+kuitenkin+kaikkien+kukkien+kukkia.+"