normix

norMaalimies- tai sitten ei :) <a href="http://www.glitter-graphics.com">http://dl.glitter-graphics.net/pub/1666/1666261vmsya41ho0.gif</a> Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia82 aloitusta · 1975 kommenttia
- Ihan hyvä lista, noilla pääsee jo liikenteeseen! Kaikenlaiset ötökät ovat alkaneet taas kaupunkiolosuhteissakin lisääntyä, joten ei vara venettä kaaada. Ja paljolti mainitsemistasi syistä en toisten käyttämiä vaatteita osta!
- Ei kuulu ei! Vaikka itse olen käynyt lähinnä palvelukirppiksillä, missä paikan vuokraan sisältyy kassa, niin olen huomannut muutaman uudesta halpisrihkamasta koostuvan myyntipöydän. Lisäksi olen kuullut, että kirppareillakin on yritetty myydä varastettua tavaraa. Vaan mistäpä sitä voi alkuperää tietää, jos ei edes myyjä ole paikalla.
- Melkoinen tunnustus osaamiselle, kun joku oikein rahalla haluaa ostaa enemmänkin! Onnittelut! Vaikka tänä päivänä periaatteessa saa jo kaikkea valmiina niin kyllä itse tehty onnistuessaan kuitenkin tuottaa ison onnistumisen ilon. Ja itsetehtyä lahjaa arvostetaan aivan eri tavalla kuin valmiina ostettua!
- Sisustukseen sieltä voisi tietty hyvällä tuurilla jotain löytääkin. Pitäisi varmaan olla ensin jonkinlainen käsitys minkälaisen kokonaisuuden haluaa ja siihen sitten etsiä sopivia palasia. Muuten saattaa kotikin muuttua kirpputoriksi.
Raflaavampi nimi kirpputorille...kierrätyskeskus? :) ....hitsi, taisi olla jo varattu muuhun käyttöön....kierrättämö...kiemö....ääh, ei irtoa! - Kirpparit taitaakin olla yhtälailla elämäntapa kuin kauppapaikka! Säännöllisesti kun käy oppii tietty hintatason ja hakemaan haluamansa. Minun elämäntavakseni siitä tuskin on, mutta kenties satunnaiseksi kauppapaikaksi kunhan tässä ensin opiskelen pelisääntöjä!
- Katos vaan tosta välistä on muutama viesti lähtenut! No lukee näitä meidän höpinöitä sentään joku! :))
- Siis myitkö, ostitko vai tutkitko vaan hintoja? Ja kukas ne toimituskulut maksaa ja kuka takaa, että tavara tulee maksun jälkeen?
- Kumpa tosiaan tavara olisi käyttämätöntä, vähänkäytettyä tai sitten keräilytavaraa niin hommassa voisi olla jotain mieltä. Helmien etsiminen kaatopaikkasälän joukosta on nykymuodossa liian tuskastuttavaa! Tai sitten olen ollut väärässä paikassa väärään aikaan!
- Paremminkin mallikansalainen! Jos kaikki olisivat kaltaisiasi tällä pallolla saattaisi olla vielä toivoa! Vaan tuntuu että suurin osa kansasta viis veisaa kierrättämisestä. Just eilen kurkkasin erään pikaruokapaikan biojäteastiaan ruoantähteitä palauttaessani. Enimmäkseen siellä oli pahvimukeja ja lautasliinoja vaikka roskille oli omakin astia. Ja sama meno jatkuu varsinaisilla kierrätyspisteillä. Rikkinäistä posliinia on metallikeräyslaatikossa ja muovia lasilaatikossa. Paperilaatikossa ihme kyllä on enimmäkseen paperia!
- Pallo nyt saattaa vielä olla, mutta tätä menoa ihminen aika nopeasti tuhoaa oman elinmahdollisuutensa. Vaan me nyt todennäköisesti päästään mullan alle perinteisellä tavalla. Sitä ennen otetaan elämästä irti mitä kohtuudella otettavissa on. Arvokkainta mitä elämässä voi hankkia on muistot ja kokemukset, niitä ei kukaan voi pois ottaa! Kaiken omaisuuden kannan mukanani sanoi muinainen kreikkalainen ajattelijakin!
- Nooh eläs nyt! Jos ei esim palstan uroot kelpaa niin voihan sinne yksinkin mennä! Paikalla on useita hyvän tanssitaidon omaavaa komeaa nuorta kadettia tanssittamassa yksinäisiä naisia. Kelpaa siinä sitten liidellä tonavakaunoista kadetin viemänä itse tehdyssä iltapuvussa palstalaisten tuijottaessa naamat kateudesta vihreänä televisiosta! :))
- Tere Pörris, sinuakin näkee! :)
Kun puheeksi otit niin muistan nähneeni eräässä keskustakirppiksessä moisen vitriinin. Varmasti kannattakin maksaa provikka saadakseen paremmalle paikalle ja pois mämmikourien kynsistä! Kiitti vinkistä! :) - Kuluja kai tulee tavaran lajittelusta ja myynnistäkin, mutta onhan se sitten toisaalta jollekin työtä. Ja osa tavarasta kai menee eteenpäin sellaisenaan sitä tarvitseville.
- Njooööönjiet!..... Tuli, tuli! :))
No mikä ettet exän pöytää saunassa polttaisi, jäähän siitä ikäänkuin lämmin muisto menneistä vuosista! Exän polttamista en erityisemmin suosittele ellet sitten ole makean perään eli kakun ystävä! :)
Tai toisaalta hyvä kauppias myy vaikka vaatteet päält....siis tarpeettomaksi jääneet vaatteensakin. No onhan noilla kirppareilla nykyään yleensä palkatut myyjät vaan aika homma silti järkätä myyntipöytä ja hinnotella etenkin jos tuottoa ei edes tule!
Löytyy teinivaatteita vaan saatko oikeasti nykyteinit vielä ne pukemaankin????? Siis mitä keinoa oikein käytät, kiristystä, huiiausta, lahjontaa vai uhkailua? Taidan jättää susta ilmoituksen lastensuojeluviranomaiselle! :) - Eipä mitään ja kohtuulliset näkijäkyvyt omaat! Kuka sitä nyt yhtenään jaksaisi partaansa olla ajamassa! :))
- Kun kirpparihalli on täynnä saman tavaran myyjää niin epäilen, että monelle muulle on käynyt samoin. Uffen tai SPR:n laatikkoon viety tavara sentään menee hyvään tarkoitukseen!
- Jos tämä pallo vielä kasassa ja elinkelpoisena pystyy muutama tuhat vuotta (mitä vahvasti epäilen) niin ei ole pulaa materiaalista tulevaisuuden argeologeilla kun kaivauksia tämän päivän kaatisten kohdalla tekevät. Enempikin saattavat ajautua hermoromahduksen partaalle kun joutuvat luetteloimaan jokaisen esineen ja merkkaamaan sen löytöpaikan! :))
Sinänsä itse kullekin meistä tekisi välillä hyvää pysähtyä ja miettiä elämmekö oikeasti sellaista elämää mitä haluamme vai olisiko syytä vaihtaa kurssia ja määränpäätä. Kiikkustuolissa olisi tietty mukavampi muistella menneitä, jos ei tarvitsisi kovin paljon katua valintojaan ja hukattuja tilaisuuksia. - Taikka sitten teetä ja paahtoleipää! :)
http://www.youtube.com/watch?v=osTXxwi5hKM - Yleistät nyt hieman liikaa! Tottakai yhden asian tanssiharrastajia on liikkeellä paljon. Olennainen ero onkuitenkin ravintoloiden ja tanssilavojen välillä, joista edellisessä yhden asian kannattajat ovat enemmistö ja jälkimmäisessä vähemmistö. Itse olen lavatansseja harrastanut pitkään enkä ole enää vuosiin ravintoloissa käynyt kun en niiden ilmapiiristä pidä eikä niiden postimerkin kokoisella parketilla edes pysty tanssimaan. Lavoilla sensijaan pystyy kokemaan tanssin iloa ja siellä on moni pidempiaikainen suhde saanut alkunsa. Kannattaa käydä ennakkoluulottomasti katsomassa ja jos se on tanssitaidosta kiinni niin kursseja on tarjolla vaikka kuinka paljon.
- Kiitos, hyvä ja ajatuksia herättävä yhteenveto!
No jos tavara on pidempään lojunut laatikoissa käyttämättömänä niin joutaakin pois. Kotimainen posliini ja lasi on tietysti arvotavaraa ja kannattaakin tutkia sen arvo etukäteen. Minulla olisi kanssa yksi peritty arabian kahvikalusto, josta haluaisin eroon. Liian hieno ja hauras oikein mihinkään käyttöön. Olisiko ehdotusta, miten tuosta parhaan hinnan saisi?