Vapaa kuvaus

Kiva kun poikkesit tsekkaamaan profiiliani :) Olen yksi J-lan luoduista ja eräs Hänen monista kuvistaan. Kannan sydämessäni uskon salaisuutta ja Hänen antamaansa lupausta iankaikkisesta elämästä uskon kautta Hänen Poikaansa, Yeshua HaMashiach'an. J-lani on sisimmältä olemukseltaan ikuinen ja täydellinen Rakkaus. Hän on antanut minulle elävän toivon Pojassaan. Uskon tarkasti käännettyyn Raamattuun ja olen Yeshuaa takaisin palaavaksi odottava jeshualainen. Omaan terveelliset elämäntavat ja rakastan kävelyä luonnossa Herrani kanssa ja pidän mielelläni yhteyttä uskoviin ystäviini. Rakastan erityisesti niitä uskovia, jotka rakastavat Herraani Yeshuaa ja rukoilemista Pyhässä Hengessä sekä ymmärtävät mistä pelastus on lähtöisin: "...Sillä pelastus on juutalaisista. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää Hengessä ja totuudessa; sillä sen kaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla Hengessä ja totuudessa." (Joh.4:22b-24) Jos tahdot periä iankaikkisen elämän, niin sinun on synnyttävä uudesti ylhäältä. Kuten Yeshua sanoi: "Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Kuningaskuntaa." (Joh.3:3) Hän lisäsi myös sanoen: "Jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei voi päästä sisälle Jumalan Kuningaskuntaan." (Joh.3:5) 'Uudestisyntyminen' tarkoittaa sitä, että otat tänään Yeshua HaMashiach'n vastaan uskon kautta sydämeesi asumaan. Vapahtajamme hebrealaiset alkuperäisnimet ovat Yeshua HaMashiach. Voin kokemuksesta vakuuttaa sinulle, että myös sinä voit syntyä uudesti ylhäältä! Voit kysyä, että miten niin? No siksi, että Johannes todistaa Yeshuasta näin: "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi!" Joh.1:12 Tuon jakeen sana 'kaikille' sisältää myös sinut. Ota siis tänään Yeshua uskossa vastaan sydämeesi asumaan ja koe tänään uudestisyntyminen ihmisen lapsesta J-lan lapseksi! Yeshuan vastaanottaminen sydämeen tarkoittaa pelastussanomaan uskomista eli uskonkuuliaisuutta Yeshuaa kohtaan, mikä merkitsee seuraavaa: (Apt.2:38-40 tässä juutalaiset kysyivät ensin, että mitä heidän tulee TEHDÄ pelastuakseen?) "38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu. 40. Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Jos koet J-lan kutsuvan sinua nyt pelastukseen ja tahdot olla kuuliainen Yeshuaa kohtaan, niin ota jo tänään yhteyttä minuun kuvien alla olevan meiliosoitteeni kautta! ------- Mieliaforismini: "Voit kulkea maailman ympäri etsien jotain kaunista, sitä kuitenkaan löytämättä, ellet kanna sitä mukanasi." - Emerson. Voimme nähdä, kokea ja aistia luonnon äärettömän kauneuden vain Pyhän Hengen kautta! Siksi tarvitsemme Hänet sydämeemme ja oppaaksemme myös täällä alhaalla vaeltaessamme. Vapaa-aikani kuluu hengellisissä harrastuksissa. Pidän erityisesti hartaasta hengellisestä musiikista, edellyttäen, että se on Pyhän Hengen synnyttämää ja sitä esitetään Pyhän Hengen voitelussa. Pyhä Henki on hebreaksi Ruah HaKodesh. Soittelen toisinaan akustista kitaraa ja lauleskelen ylistystä Herralle ja omaksi ilokseni. Jos et vielä ole uskossa tai olet uskossa, mutta olet yhä ilman pelastusvarmuutta, niin opastan mielelläni sinua uskontiellä eteenpäin. Olet Herralle ylen rakas! Kavahdan lahkoja, joten ota rohkeasti yhteyttä! Herra J-lan nimi hebreaksi on Y-H-W-H Elohim. Olisi kiva saada teiltä uskovilta rakentavaa palautetta. Voisit esimerkiksi kertoa mitä kaikkea Yeshua sinulle merkitsee ja miten tulit tuntemaan Hänet. Kerro myös saamistasi rukousvastauksista ja ajankohtaisista rukousaiheistasi, jotka voimme yhdessä kiittäen kantaa taivaan Isän luo. "Vanhurskaan rukous on voimallinen ja tehokas!" (Yakov 5:16). Suomennettu käännöksestä: Complete Jewish Bible (David H. Stern) "Kaikki unelmamme voivat muuttua todeksi, jos meillä on kylliksi rohkeutta tavoitella niitä!" Tuo tietenkin edellyttää sitä, että unelmamme ovat J-lalle mieluisia! Silloin ne ovat meillekin parhaaksi! Voit ottaa yhteyttä: [email protected] Lisäksi voit lukea blogiani: http://yeshuahamashiachonherra.blogspot.com/ Voit myös tutustua nettisivuun: TV is the Image of the Beast: http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/ Myös kotisivuni olen päivittänyt ja pääset sinne yllä olevalta nettisivulta. Iloisiin tapaamiin ja siunausta Yeshuassa! Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=hIxdJWWduBM, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030303570, http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/, http://www.thefreedictionary.com/reversed, http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0.htm, http://www.tucows.com/windows.html, http://www.aish.com/wallcam/default.asp, http://www.zionministry.com/bst_dan.html, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030251277, http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000030279386, http://www.wyattmuseum.com, http://www.tv-is-the-image-of-the-beast.host56.com/, http://www.yeshua-is-adonai.comoj.com/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: --- Skype: Yakov Email: [email protected] Hakusanat: Yeshua, HaMashiach, Y-H-W-H, Elohim, Tanakh, B'rit Chadashah, Ruah HaKodesh

Aloituksia

236

Kommenttia

7621

1. .
    Luehan miten Yeshuan opetuslapsi Stefanus todisti aikanaan eläneitä uskonnollisia juutalaisia vastaan ja mitä hän todisti heidän tehneen Vapahtajallemme, Yeshua Messiaalle: (Apt.7:51-53)

"51. Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
    52. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet,
    53. te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."

Jakeessa 52 mainittu "Vanhurskas" viittaa juutalaisille luvattuun Yeshua Messiaaseen ja siihen mitä juutalaiset Hänelle tekivät: murhauttivat Hänet roomalaisten kätten kautta !

Uskonnolliset juutalaiset eivät silloinkaan kärsineet kuulla totuutta, vaan tapahtuma jatkui seuraavasti:

"54. Mutta kun he tämän kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he kiristelivät hänelle hampaitansa.
    55. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
    56. ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
    57. Niin he huusivat suurella äänellä ja tukkivat korvansa ja karkasivat kaikki yhdessä hänen päällensä
    58. ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja kivittivät."

Samoin myös joku nykyajan uskonnollisista juutalaisista ovat poistattanut edellisen kirjoitukseni, jonka kirjoitin sinulle opastukseksi ja varoitukseksi, ettet menisi elämässäsi harhaan.

Kaikki siihen kirjoitettu teksti oli täyttä asiaa, mutta totuus on aina luonteeltaan sellaista, että sen kuullessaan sen vihaajat suuttuvat, mutta totuuden rakastajat ottavat sen ilolla vastaan ja paremmiksi muuttuvat... :)

Siunausta Yeshuassa !
    .
  2. .
    ...sillä Tanakh'issa on todellakin perin niukasti mainintaa Isästä Jumala-käsitteen yhteydessä.

Siinä on mielestäni kuitenkin selvästi mainittu Korkeimman olevan maskuliini siten, että yksi Hänen nimistää on "Iankaikkinen Isä".

"Sillä lapsi on syntynyt meille, Poika on meille annettu; herraus lepää Hänen harteillaan ja Hänelle tullaan antamaan nimi:
    - Pele-Yo'ets ( =Ihmeellinen Neuvonantaja )
    - El Gibbor ( = Mahtava Jumala )
    - Avi-'Ad ( = Iankaikkinen Isä ! )
    - Sar-Shalom ( = Rauhanruhtinas )"
    Jes.9:5

Lienee sanoittakin selvää, että Jumalan eräs nimi "Iankaikkinen Isä" kuuluu ennenkaikkea Hänelle itselleen. Onhan Hän Kaikkeuden Isä.

Se seikka, että se ennustettiin annettavaksi luvatulle Yeshua Messiaallekin, osoittaa vain sen, miten ihmisten tuohon Messiaaseen tulee suhtautua.

Ja että miten sitten ?

Siitä puolestaan opettaa meille Mooses sanoen:
    "Ja joka ei kuule minun sanojani, joita Hän MINUN NIMESSÄNI puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."
    5.Ms.18:19

Tästä samasta nimestä Yeshua opetti seuraavaa:
    "6. Minä olen ilmoittanut (Isä) sinun NIMESI ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta...
    Pyhä ISÄ, varjele heidät NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin... Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun NIMESSÄSI, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen."

Mitä taas tulee muihin Uuden Liiton kirjoituksiin, niin maailman kuuluisin ja ehdottomasti parhain rukous, jonka Yeshua opetti opetuslapsilleen alkaa sanoilla:

"ISÄ meidän, joka olet taivaissa...".

Tosin tiedän, että äärifeministinen liike Ruotsissa pyrkii muuttamaan tuonkin rukouksen alkavaksi sanoilla:

"ÄITI meidän, joka olet taivaissa...".

Ja kaikki kirkolliset vihtorit tulevat antamaan täyden hyväksynnän tuollekin harhaopille :)

- - -

Tanakh'in Jumala on sanonut tahtovansa olla Israelin Kuningas (ei siis Kuningatar !).
    "...vaikka Herra, teidän Jumalanne on Kuninkaanne." 1.Sam.12:12b
    Kuningas on maskuliini, kuningatar on feminiini.

Tanakh'in Jumala sanoo olevansa kansansa Israelin avioMIES, ei siis avioVAIMO.
    "Sillä Hän, joka sinut teki, on sinun avioMIEHESI, Herra Sebaot on hänen nimensä, sinun lunastajasi on Israelin Pyhä, Hän joka kaiken maan Jumalaksi kutsutaan." Jes.54:5
    Aviomies on maskuliini ja aviovaimo feminiini.

Siunausta Yeshuassa Sanaan pitäytyville !
    .
  3. .
    Syntiinlankeemuksen seurauksena on ihmissuku turmeltunut niin henkisesti, sielullisesti kuin fyysisestikin.

Olemme kukin perineet enemmän tai vähemmän vioittuneet geenit suvuistamme.

Ymmärrän hyvin ihmettelysi, sillä juuri noin asia ainakin pinnallisesti katsoen näyttää todellisuudessa olevan.

Näin synkkä tilanteenne ei tarkemmin katsoen kuitenkaan ole, sillä meidän on hyvä muistaa Apostoli Paavalin lohdulliset sanat:

"...Me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut." (Room.8:28)

Mielestäni 'adoptioita' suorittanut vastaaja yllä antoi hyvän vihjeen siitä, miten hankkia lapsia, ellei omat geenit siihen sovellu ja jos ette kertakaikkiaan tahdo olla perhe, jossa lastenhuoneesta ei kuulu ääntä.

Korkein saattaa antaa rukousvastauksena teille omia lapsia esim. hedelmöityshoidon avulla tai ihmeen kautta. Lapsen saaminen on aina ihme.

Jos ette ole kuitenkaan rukouksista huolimatta saaneet omia lapsia, ettekä tahdo suorittaa adoptiotakaan, niin silloin kannattaa varata aikaa rukoukseen:

"Rakas Jumala, osoita meille, mitä tahdot tällä meille kertoa ? Mikä on hyvä suunnitelmasi meidän elämällemme ? Salli meidän olla kuuliaisia sinun hyvälle tahdollesi. Rakkaan Poikasi Adonai Yeshua Messiaan nimeen, Amen."

Rukoiltuanne tuon nöyrän rukouksen, odottakaa johdatusta Korkeimmalta ja Hän antaa teidän löytää verrattoman ja rakkauden täyttämän tien, sillä Hänellä on kenties varattuna teidän elämäänne jotain vielä parempaa kuin niille, joilla on omia lapsia. Hän on hyvä Jumala, joka rakastaa kaikkia luotujaan ja tahdon painottaa, että teidät mukaanlukien.

Itse olen 56-vuotias sinkku, joka olen toiminut kummina 12:sta alikehittyneessä maassa olevalle orpolapselle orpolapsikodeissa, jotka toimivat kristillisellä pohjalla ja 2:lle Israelissa olevalle alle kouluikäiselle päiväkotilapselle. Lisäksi olen ollut ja yhä olen tukemassa evankelioimista maan piirin ääriin. Tunnen, etten ole elänyt elämääni täällä ajassa turhaan. On ihanaa saada olla mukana tässä maailman arvokkaimmassa työssä !

Hallelu-Yah !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  4. .
    ...sillä kaikki meidät aidot yeshualaiset tunnistaa siitä, että me uskomme siihen todistukseen, jonka Korkein, EL'ELYON, on itse antanut Pojastaan Adonai Yeshua HaMashiach'sta:

"Tämä on minun rakas Poikani, johon Minä Olen mielistynyt." Matt.3:17b

...ja...

"Tämä on minun rakas Poikani, se Valittu, kuulkaa häntä." Luuk.9:35b

- - -

Koska Korkein on itse antanut näin selvän todistuksen Yeshua Messiaan alkuperästä ja persoonasta, niin sinunkin on jo korkea aika hyljätä Koraanisi ja ottaa Raamattu sen sijaan elämäsi ohjenuoraksi.

Juuri sitä varten Korkein on sinut tänne kylmään Suomeen johdattanutkin !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  5. .
    Mielestäni on ollut kehittävää keskustella eri lailla ajattelevien ihmisten, kuten sinun, kanssasi. Ei voida sanoa, että etsisin totuutta, koska olen Hänet löytänyt jo kauan sitten. Toki tahdon ja saan tulla tuntemaan Häntä päivä päivältä yhä enemmän. Hän on kerrassaan vastustamattoman ihana, kuten psalmista on Hänestä runoillut: (Ps.45:1-8 erityisesti jakeet 3 ja 7-8)

"1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta.

2. Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: Kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.

3. Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Elohim siunaa sinua iankaikkisesti.

4. Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.

5. Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.

6. Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.

7. EL, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

8. Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sentähden on Adonai, sinun Elohim, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

- - -

Onhan selvää, että meidän itsekunkin elinympäristö, olosuhteet ja vaellus Yeshuan Hengen johdatuksessa muokkaavat meitä eri tavoin erilaista maanpäällistä työtä ja erilaisia iäisyystehtäviä varten.

Tiedän olevani toisinaan aivan liian kova sanoissani ja pyrin tekemään siitä parannusta. Olisi paljon varaa puhua lempeämmin ja pyrkiä uskomaan toisesta parasta, sekä olla tahallisesti ärsyttämättä lähimmäistä. Päinvastoin minun tulisi kannustaa ja rohkaista arkoja ja epävarmoja sieluja luottamaan ja turvaamaan Korkeimpaan ja Hänen sanaansa, sillä ei kukaan, joka Häneen turvaa joudu häpeään iankaikkisesti.

Onneksi loppuelämä maan päällä on aikaa pyrkiä kehittymään enemmän Yeshuan mielen laadun suuntaan. Onhan mulla yksityisopettaja ja kotikasvattaja - Ruah HaKodesh - auttajana ja opastajana. Kiitos Korkeimmalle !

Olen siitä kiitollinen Yeshualle, että keskustellessani juuri sinun kanssani, Ruah HaKodesh johdatti minut löytämään juuri nuo jakeet B'rit HaDashah'sta, joista siteerasin sulle jakeita 52-53 edellisessä vastauksessani ja jotka todistavat juutalaiset oman Messiaansa murhaajiksi: (Apt.7:51-53)

"51. Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Ruah HaKodesh'ia - niinkuin teidän isänne, niin tekin.

52. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan (Vanhurskas on hebreaksi 'Tzaddik') tulemista, jonka kavaltajiksi ja MURHAAJIKSI te nyt olette tulleet,

53. te, jotka enkelien toimen kautta saitte lain, mutta ette sitä pitäneet."

Kuten edellisessä vastauksessani mainitsin, on jakeessa 52 käytetty sana "murhaajiksi" käännetty ihan oikein, sillä sen kreikkalainen perussana 'foneus' tarkoittaa (yksikössä) murhaajaa.

Onhan selvää, että saatana käytti tuolloin juutalaisia välikappaleenaan toteuttaessaan (saatanan sitä tajuamatta) Korkeimman aivoitusta: saatana luuli saavansa kaikki ihmiset haltuunsa ikuisiksi ajoiksi tapattamalla Yeshua Messiaan, mutta 'potkaisi pallon omaan maaliin' eli hankki koko ihmiskunnalle mahdollisuuden saada KAIKKI syntinsä anteeksi yhden täysin synnittömän ja virheettömän sijaiskärsijän kautta ikuisiksi ajoiksi uskon kautta Adonai Yeshua Messiaan uhrivereen. Hallelu-Yah !

Tästä syystä on kirjoitettu meille lohdutukseksi seuraavat sanat: (Kol.2:8-17 erityisesti jae 15)

"8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Messiaaseen.

9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,

11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Messiaan ympärileikkauksella:

12. ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Elohim, joka herätti hänet kuolleista.

13. Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,

14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

15. Hän (Yeshua) riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän (Elohim) sai heistä (saatanasta ja kaikista hänen langettamistaan enkeleista ja henkiolennoista)hänen (Yeshuan) kauttaan voiton riemun.

16. Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,

17. jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Messiaan."

- - -

Olin äsken juhannuskävelyllä ja löysin kesän ensimmäiset kypsät metsämansikat eikä aikaakaan, niin ne löysivät tiensä suuhuni. Aaaaaah miten herkullisia ! Kiitos Korkeimmalle ihanasta kesästä täällä Turun ja Kaarinan rajalla Yeshuan nimeen. Amen.

Siunausta Yeshuassa !
    .
  6. .
    ...mainintaasi: "Nämä ei mitenkään todista asioitten johtuneen Golgatan tapahtumista."

Vastaan: Yeshua oli lihansa puolesta juutalainen, koska Hänen äitinsä Miryam oli juutalainen. Juudan sukukunnasta lihansa puolesta Messiaaksi synnytetty Vapahtajamme kukisti saatanan tämän omalla kotikentällä kaikkien henkivaltojen katsellessa vieressä. Mikä Valtava ja ikuinen voitto !

Koska saatanalla on jalansija kaikissa muissa ihmisissä Aadamilta saadun perisynnin turmeleman lihamme kautta, niin hän alkoi peräänantamattoman sodan ja laittoi sekä yhä laittaa kaiken valtansa ja voimansa peliin pyrkimyksenä kostaa juutalaisille ja heidän jälkeläisilleen nöyryyttävä tappionsa, jonka hän koki Yeshua Messiaan voitettua hänet Golgatalla.

Tästä syystä saatana on pyrkinyt tuottamaan mahdollisimman paljon tuhoa juuri juutalaisille.
    Tässä siis looginen syy saatanan näkövinkkelistä katsoen.

Toisaalta, kuten olen monasti aiemmin todennut, että Korkein on JOKA HETKI KAIKKIVALTIAS. Hän kykenee aina ja täysin varjelemaan kaikki ne, jotka suostuvat ottamaan vastaan Hänen taivaasta maan päälle lähettämänsä pelastusrenkaan: Yeshua Messiaan. Vaikka saatana usuttaisi miljoona Hitleriä ja tuhat riivaajahenkiensä mustaa barettia eli valiojoukkoansa kaikkein heikoimman ja yksinkertaisimman Yeshuaan Messiaanaan uskovan juutalaisen kimppuun joka sekuntti, niin hän ei kykenisi tekemään yhtään mitään sellaista, mihin Korkein ei hänelle lupaa anna !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  7. .

Salli minun heti alkuun sanoa, että juuri sinä olet tietämätön Yeshuan suuruudesta ja siitä viisaudesta, joka Hänellä oli jo ennen ihmiseksi syntymistään. Yeshua mukamas tietämätön !!! Kaikkea sitä ehtiikin kuulla vielä täällä alhaalla vaeltaessaan.

Tuota mainintaasi kommentoin lopussa.

On aivan selviö, että juutalaista kansaa vuodesta 70 jMs aina näihin aikoihin saakka kohdanneet ennen kokemattoman ankarat rangaistustuomiot johtuivat juuri siitä syystä, että Israel kansana, ei ainoastaan hyljännyt omaa Messiastaan, vaan murhautti Hänet Lakia tuntemattomien pakanain kätten kautta.

Tästä asiasta julisti ensimmäinen Yeshuan marttyyri Stefanus seuraavasti juutalaisten korkeimmalle neuvostolle, Sanhedrin'ille (joka oli juutalaisen kansan korkein edustaja roomalaista miehitysvaltaa vastaan): (Apt.7:51-52)

"51. Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Ruah HaKodesh'ia - niinkuin teidän isänne, niin tekin.
    52. Ketä profeetoista eivät teidän isänne vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennustivat sen Vanhurskaan tulemista, jonka kavaltajiksi ja murhaajiksi te nyt olette tulleet...".

Voiko asiaa enää selvemmin sanoa ?

Miksi Korkein sitten noin syvästi vihastui valittuun kansaansa ?
    Juuri siksi, että Yeshua oli virheetön, tahraton, nöyrä uhrikaritsa, joka osoitti loppuun asti rakkautta omiaan kohtaan ja jopa vihamiehiään kohtaan, koska hän rukoili ristillä vähää ennen kuolemaansa: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät !"

He eivät todellakaan tajunneet, mitä katastrofia he olivat hankkimassa ei ainoastaan itselleen, vaan koko Israelin kansalle ja sen tuleville sukupolville. Jos Yeshua EI OLISI rukoillut vihamiestensä puolesta ristillä ollessaan, niin Korkein olisi todella tuhonnut kaikki ne, jotka vaativat Yeshuaa ristillenaulittavaksi. Israelista olisi silloin jäänyt jäljelle perin vähäinen joukko, lähinnä maakansan köyhiä.

Siis Korkein todellakin tulee (tulevaisuudessa) antamaan Israelille anteeksi, mutta vasta sitten, kun seuraava Yeshuan mainitsema EHTO Israelin armoihin ottoon toteutuu: (Luuk.13:34-35)

"34. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
    35. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Adonai'n nimeen'." (Vertaa Ps.118:22-26)

Ja milloin sitten tuo aika tulee ?

Siihen vastaa Sakarja seuraavasti: (Sak.12:1-3,9-10 erityisesti jae 10)

"1. Ennustus, Adonai'n sana Israelista. Näin sanoo Adonai, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:

2. Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

3. Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

9. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.

10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista."

Huomioi, että noissa kaikissa jakeissa puhuu sama Adonai, siis jakeen 10 mukaan Adonai, jonka Israel oli lävistänyt ! Yeshua lävistettiin sekä käsistään että jaloistaan ja lopuksi myös kyljestä keihään kärjellä aina sydämeen saakka.

- - -

Sitten lopuksi palaan perättömiin väitteiseesi, jonka mukaan Yeshua oli muka tietämätön tosiasioista !

Kirjoitit: "Jeesus sanoi Jerusalemin hävityksen syyksi etteivät tunteneet etsikkoaikaansa. Ei sanallakaan vihjannut mitä tulevat tekemään hänelle. Harmi että Jeesus oli noin tietämätön tosiasioista."

Vastaan: Yeshuan mainitsema seuraus siitä, että Jerusalem lyö laimin etsikkoaikansa käy ilmi selvimmin seuraavista jakeista: (Luuk.21:20-24)

"20. Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.

21. Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.

22. Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on. ((Siis esim. Mooseksen kirjojen ennustuksissa Korkeimman tuomioista luopiokansaansa Israeleia kohtaan))

23. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja VIHA TÄTÄ KANSAA VASTAAN;

24. ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät."

Hyvin ennustettu, koska toteutui tarkalleen noin ja sen loppuhuipentumakin tulee pian toteutumaan:

Lopuksi kumoan väitteesi siitä, ettei Yeshua muka tiennyt etukäteen siitä, mitä juutalaiset tulevat Hänelle tekemään. Kumoan sen seuraavilla kohdilla:

- Yeshuan Henki puhui jo yli 1000 vuotta ennen Hänen maan päälle ihmiseksi syntymistään erittäin yksityiskohtaisesti siitä, mitä Hänelle Korkeimman uhrikaritsana tullaan maan päällä tekemään. (Lue esim. Jes 53:koko luku, Ps.22 ja Ps.69)

- Yeshua rukoili Getsemanessa Isältään voimaa kestää kaikki se julmuus, minkä Hän tiesi itseään kohtaavan sinä Pääsisäisaikana. (Matt.26:36-46)

- Johannes kirjoitti (koskien em. Pääsiäisaikaa) asiasta sangen selkeästi näin: (Joh.13:1-5)

"1. Mutta ennen pääsiäisjuhlaa, kun Jeesus tiesi hetkensä tulleen, että hän oli siirtyvä tästä maailmasta Isän tykö, niin hän, joka oli rakastanut omiansa, jotka maailmassa olivat, osoitti heille rakkautta loppuun asti.
    2. Ja ehtoollisella oltaessa, kun perkele jo oli pannut Juudas Iskariotin, Simonin pojan, sydämeen, että hän kavaltaisi Jeesuksen,
    3. niin Jeesus, tietäen, että Isä oli antanut kaikki hänen käsiinsä ja että hän oli lähtenyt Jumalan tyköä ja oli menevä Jumalan tykö,
    4. nousi ehtoolliselta ja riisui vaippansa, otti liinavaatteen ja vyötti sillä itsensä.
    5. Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt."

Ihmeellinen Messiaamme !

Hallelu-Yah !

Siunausta Yeshuassa !
    .
  8. .
    Yeshualaisia kohdanneet ja yhä kohtaavat vainot johtuvat siitä, että meillä on ainoa sanoma, joka pelastaa ihmiset joutumasta Helvettiin. Siksi saatana vihaa meitä. Tosin mekin säästyisimme elossa kaikkien vainojen keskellä, jos olisimme aina kuuliaisia Yeshuan Hengen johdatukselle. Hän opetti sanoen: "Missä teitä ei oteta vastaan eikä sanojanne kuulla, paetkaa siitä kaupungista !" Siis tottelemattomuuden tähden Korkein sallii yeshualaistenkin kärsiä Yeshuan nimen vuoksi kidutusta, vainoa ja jopa marttyyrikuoleman.

Mutta ei syytä huoleen, sillä tuskien tiellä kruunun kirkkaimman saan !

Ne mooseksenuskoisista, jotka eivät usko Yeshuaan - josta Mooses julisti - eivät pyri ketään käännyttämään. Syy siihen on ilmeinen: Heillä ei ole mitään sen arvoista sanomaa, jota kannattaisi levittää ja joka voisi ketään pelastaa.

Rinnastuksesi jonkun kansanjoukon karjumisesta Turun torilla (jos nyt oikein siteerasin) ontuu perinpohjin, verrattuna siihen, että juutalaiset - kansan hengelliset johtajat etunenässä - vaatimalla vaativat omaa Messiastaan - siis Häntä, jonka alkuperä on ikuisuudesta - ristille naulittavaksi ja vaativat Hänen sijaansa vapautettavaksi Barabbaan, murhaajan ja kapinanlietsojan !

Toki omasta puolestani olen ikuisesti kiitollinen juutalaisille Messiaansa murhaajille siitä mitä tekivät, sillä vain Adonai Yeshua Messiaan veriuhrin kautta nyt minäkin olen saanut syntyä Korkeimman ikuiseen Kuningaskuntaan !

Minun suuri onneni ei kuitenkaan lämmitä pimeydessä vielä olevia ja Helvettiä kohti matkaavia miljoonia juutalaisparkoja, elleivät he saa osakseen Korkeimman armoa tulla katsomaan ja näkemään (uskon silmillä) verille ruoskittua, niin muodottomaksi runneltua, ettei häntä enää ihmiseksi tunnistanut ja lopuksi Moorian vuorella ristille naulittua kuolevaa Messiastaan. Silloin he antavat pelastaa itsensä ja iloni saa täyttymyksen !

Siunausta Yeshuassa !
    .