Usko

Pohdiskelija

On muuten mukava kuulla uskovaisilta että isäni, veljeni, molemmat isoisäni ovat luultavasti helvetissä. Eiväthän he sitä suoraan sano mutta oppien mukaan näin on. Tai jos kysyy ovatko he taivaassa, niin tulee hiljaista.. Siksi en voi uskoa helvettiin. Enkä myöskään Jumalaan. Kuinka Jumala voi olla niin julma että ensin ihmiseltä kysymättä luo tämän ja sitten jättää omilleen käymään kamalat uskontaistelut ja jos taistelut häviää niin joutuu helvettiin? Itse painin kaikkien kysymysten kanssa hulluuden partaalle. Sitten tulin järkiini. Totuus on että kristinusko on vain yksi uskonnoista muiden joukossa. Kristinusko vain on levinnyt laajimmalle kuin yksikään muu uskonto. Kaikki on selitettävissä tieteellisesti ja ihminen on vain eläin siinä missä muutkin. Ihminen on vain huomattavasti älykkäämpi kuin muut. Kielilläpuhuminen ja muut näyt on mahdollista selittää massahypnoosilla yms. Ihminenhän uskoo mitä tahansa kun tarpeeksi haluaa tai aivopestään. Esimerkkeinä voisin mainita Neuvostoliiton tai Natsi-Saksan. Kun on tarpeeksi karismaattinen puhuja, ihmiset uskovat mitä vain. Näkyjä voi myös nähdä jos on mielenterveysongelmia tai vaikka epilepsia. Mutta tämähän on vain oma mielipiteeni ja totta on että kukaan ei varmasti tiedä totuutta. Sitä mieltä kuitenkin on että ketään ei pidä pelotella tai painostaa jollain peruuttamattomilla kadotuksilla yms. Tärkeintä minusta on elää tämä elämä niin kuin oikealta tuntuu. Yrittää nauttia elämästä mahdollisimman paljon tekemättä muille pahaa. Rakkaus on tärkeintä elämässä.

Laittakaa ihmeessä kommentteja ja omia mielipiteitä.

3

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskovaisia Inhoava Mies

Miten niin isäsi ym. ovat helvetissä? Onko noilla uskovaisilla jotain videokuvaa helvetistä, jossa isäsi juo kahvia Saatanan kanssa vai mitä?

• voine

Kaiken voi toki nähdä nihilismin lasien läpi, jolloin mikään ei ole minkään arvoista. Uskossa ei kuitenkaan ole kysymys minkään tietämisestä eikä mistään konkreettisesta videokuvasta, vaan uskomisesta. Se, että jos joku on tuomitsemassa muita ihmisiä helvettiin, on mielestäni aina hieman kummallista, se asia kun ei varmasti meidän päätettävissä ole jos Jumala on olemassa ja jos Jumala on olemassa, niin olen varma, että viimeistään sen jälkeen, kun Jeesus kävi läpi ihmiselämän onnet ja surut, niin Jumala on armollinen ja ymmärtää, että ihminen on heikko. Yritetään mekin ymmärtää se.

• .
      ...usko ei kohdistu muitten ns. 'uskovien' mielipiteisiin omaistemme tai omasta pelastuksestamme tai muusta sellaisesta.

Uskomme on aina henkilökohtaista ja se perustuu omaan suhteeseemme Vapahtajamme kanssa ja sen saamme selville henkilökohtaisesti siten, että otamme Raamatun Uuden Testamentin ilmoituksen todesta.

Jos hylkäämme Vapahtajamme opetuksen koski se sitten mainintaa helvetistä tai taivaasta jne., niin Hän on hylkäävä meidät.

Kun sinulla on vielä kallisarvoista etsikkoaikaa jäljellä, niin käytä se viisaasti etsimällä elävä yhteys Vapahtajaasi Yeshua Messiaaseen. Riipu hänessä ja hänen sanassaan kiinni, sillä sinä voit sen tehdä, jos vain tahdot ! Ole uskollinen kuolemaasi asti, sillä sinä voit sen tehdä, jos vain tahdot, niin hän on antava sinulle elämän kruunun !

Muista, että Jumala rakastaa sinua ja Jumalan Poika Yeshua Messias rakastaa sinua ja he molemmat tahtovat sinut luokseen viettämään ikuisuuden kanssaan ! Tahdotko sinä itse heidän luokseen ?

Siunausta Yeshuassa !
      .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5420
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      2727
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2531
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2409
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1884
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      233
      1593
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      56
      1201
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1123
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1105
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90