Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
147
Kommenttia
2529
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Huomenta pirttiin! Olen aikaisin liikkeellä, kannan takkapuita sisälle ja ladon ne hyllyyn (luitte ihan oikein: hyllyyn!) kuivumaan, vaikka kuiviahan ne ovat kesän jälkeen ja ovat olleet katon alla.
Sain idean kun olen nähnyt kuvia takan viereen muuratusta takkapuusäilytyksestä, niin ajattelin että ostan Ikeasta sellaisen kapean hyllyn, jossa on 4 hyllyä, asetan hyllykön takan viereen ja
niin on puuteline valmiina. Siihen mahtuu muutaman polttokerran puut, jos haluaa hamstrata pakkaspäivien tai lumimyrskyn takia.
Eilinen päivä meni Tampereella silmäklinikalla käydessä. Oli niin
sateinen ja kurainen ajokeli, että auto on nyt yltäpäältä kurassa.
Kyllä tuo joulustressi on kauheata, jos antaa sen tartuttaa itsensä!
Ihmiset painuvat kuin olisi tuli hännässä!
Tänä vuonna aion tehdä kaikkeni etten vaan saa tartuntaa!
Menen tänäpäivänä ottamaan sitä vastaan rokotuspiikin. Jos nyt
kuitenkin kaikista pahin tapahtuisi niin on vaan suojauduttava,
otettava rillit päästä ja kengät jalasta, piilotettava kaikki terävät esineet, sammutettava valot ja asetuttava suojausasentoon: etukumarassa, pää polvien välissä ja odoteltava jouluaattoa.
26.11.2015 06:43
Kun aamulla heräsin, niin ajattelin että joko olen nukkunut pitkään tai sitten ulkona on lunta, koska huone on valoisamman tuntoinen. Molemmat vaihtoehdot olivat oikein! Olin nukkunut 8:aan ja kun raotin sälekaihtimia niin maa oli valkoinen!
Skillan kyseli onko joulu Ruotsissa erilainen.
No tuo Lucian vietto on perinne, joka pysyy. Eksoottinen tapahtuma
niille Nobel-palkinnon saajille, jotka ovat vielä Tukholmassa itse Nobel-juhlallisuuksien jälkeen. He eivät tiedä että aamulla aikaisin, kun ovat
ehkä vielä nukkumassa, ovelle koputetaan ja huoneeseen tulee joukko valkopukuisia naisia, yhdellä on kynttiläkruunu pässä, laulavat Sancta Luciaa ja tarjoilevat aamiaisen sänkyyn.
Muistan, että naapureistä moni lähti "lussaamaan" läheisiään aikaisin
aamulla tai ehkä heitä itseään ehdittiin tulla herättelemään.
Lussepullat, lussekatit, kuuluvat myös lucian päivän kahvitarjoiluun.
Muuten ei taida olla paljon eroa mitä itse joulun viettoon tulee.
Samat jouluruuatkin suurinpiirtein, sillä erolla että suomalaisilla on
porkkana-, lanttu- ja perunalaatikot muun lisäksi. Meillä kotona ei
ollut tapana säästää kinkunpaistolientä, niinkuin ruotsalaiset tekevät ja käyttävät sitä pohjana kun tekevät "kastelupadan" (dopp i grytan).
Liemeen kastellaan vörttilimppun siivua. On muuten hyvää, kun siihen imeytyy kaikki kinkun maut. Itsekin jäin koukkuun kun eka kerran sain
maistaa ja sen jälkeen olen aina säästänyt kaikki kinkkumehut. Voihan
sitä käyttää kastikkeitten pohjanakin, liemen voi pakastaa pieniksi
kuutioiksi ja ottaa pakasteesta tarpeen mukaan.
Joulukoristelut talojen ulkopuolellakin ovat lisääntyneet vuosien
aikana. Muistan kun muutin Ruotsiin, niin oli tapana laittaa joulukuusi
myös ulos ja siinä oli valot. Suomessa se ei ollut vielä silloin tavallista,
niin muistan kuinka tunnelmalliselta ne valaistut kuuset näyttivät pimeässä talviyössä. Mutta tänä päivänä taitaa olla Suomessakin
yhtä tavallista hankkia kaksi joulukuusta, toinen sisälle ja toinen ulos.
Mutta tuntuu, että jouluvalaistuksessa on ainakin Ruotsissa menty vähän liian pitkälle.
Talot ovat kuin Las Vegasissa, eri värisiä valoja jotka vilkuttaa siellä täällä. Bingo!
21.11.2015 11:13
Hämäräperäistä perjantaita! Hämeessä tulee välillä räntää ja välillä vettä, ilmanhaltijat ovat kahden vaiheilla mitä tuolta ylhäältä päivän iloksi tai rasitteeksi annettaisiin. Lunta ei vielä näy.
Viikon päästä saakin ruveta virittelemään adventtikynttelikköjä ja
jos haluaa pysyä joulutunnelmissa niin kunnon valoja laitellaan yleensä päälle vaan tarpeen vaatiessa.
Onneksi ei tarvitse joulua muuten valmistella. Ei ole vieraita tiedossa. Saan olla itse toisten riesana pyhien yli. Mitäs houkuttelivat muuttamaan takaisin Suomeen! :) Siitä on aikaa kun olen viimeksi ollut suomalaisen joulun vietossa. Se oli sitä aikaa kun omani ja sisarusten lapset olivat pieniä ja yritettiin saada sakkia koolle joulun aikaan.
Nyt on kaikilla lapsilla omat perheensä ja omat jouluperinteensä ja
"me vanhat" yritämme viettää joulua rauhallisemmissa merkeissä.
Hyvää viikonloppua!
20.11.2015 11:52
Hyvää huomenta pirttiin!
Tuo pirtin numero, 111, vei heti ajatukseni körttiläisiin. Isän suku
on körttisukua ja isällä oli tapana sanoa että körttinaisten jakussa
on 111 helmassa (ne kolme vekkiä). :)
Olen aamuvirkku ja sunnuntaiaamutkaan ei houkuttele sängyssä viipymään tarvetta enempää. Nyt varsinkin olin pirteä kun olin
saanut tekstiviestin, että rakas serkku vaimoineen poikkeavat
kylään Helsingistä Savonmualle männessään. Ei sitä ole ehtinyt
serkkuja paljon tavata nuorempana lomilla käydessään. Silloin oli
vanhemmat ja sisarusten perheet ne, joita piti yrittää ensisijaisesti
tavata.
Nyt ollaan eläkeläisiä ja rivit serkkujenkin joukossa alkavat harveta,
monilla on jo sellaisia fyysisiä esteitä ettei enää omin avuin pysty
matkustamaan, niin sen takia onkin erityisen kiva, kun tällaisia
pikatapaamisia joskus sattuu.
Päivä on harmaa eikä voi sanoa että se "valkenee", se vaan harmaantuu
pilvistä ja on ennustettu että voisi tulla räntää vaihtelun vuoksi.
Pariisin terroristi-isku oli järkyttävä uutinen.
Veljen tytär oli juuri Pariisissa ennen tätä iskua, joten oli onnea ettei lähtenyt juuri tänä viikonloppuna sinne. Hänellä on ollut tuuria aikaisemmin, kun meni veljeään tapaamaan Lontooseen ja siellä oli pommi-isku metrossa aivan lähellä missä hänen itsensä piti mennä metroon.
Mikä on "katastrofin anatomia"? Itsekin olen välttynyt katastrofeilta joilla on veden kanssa tekemistä. Näin Estonian myrskyisellä merellä menossa viimeistä kertaa Tallinnaan, me Viking Linen matkustajat selvisimme turvallisesti maihin ennenkuin myrsky kohosi vielä hurjemmaksi.
Kymmenen vuotta myöhemmin selvisin tsunamista vuorokauden marginaalilla. Hotelli missä asuin oli aivan rannalla...
Siitä katastrofista minulla oli omituisia enteitä, joista puhuinkin
matkaseuralaisilleni, että AC-laitteet kummittelevat huoneessani
ja sen humina kuullostaa laululta "Oi luojani kun katson maailmaasi..."
Mutta kaikella on aikansa, sanotaan.
Nautitaan tästäkin harmaasta päivästä parhaamme mukaan!
15.11.2015 09:01
Minusta kuullostaa tuo Puskasuleiman murre satakuntalaiselta.
Jos lisäis vielä sanan "meinaan", niin sattais olla Tyrväältä meinaan!
Siskoni on asunut niillä seuduilla kohta 60 vuotta, niin olen tunnistavnani joitakin ilmaisuja.
Mutta tunnistihan ortopedi minunkin syntyperäni pelkän ääntämisen nuotin (ei iäntämisen) perusteella! :D
11.11.2015 12:46
Paras lukupaikkani tällä hetkellä on liesituulettimen alla!
Liesituulettimessa on neljä led-lamppua. Levitän lukumateriaalin hellan päälle, mutta silti on oltava suurennuslasi apuna.
Kyllä led-lamput ovat parhaat lukuvalot, siitä olen samaa mieltä
kanssasi, ruunemanni.
11.11.2015 12:38
Katsoin minäkin Heikki Turusta ja mies on muuttunut niiltä ajoilta
kun oli joskus yli 50 vuotta sitten varmaankin ensi kertoja tanssimassa
ripiltä päästyään ja haki minua tanssimaan Kevätniemen lavalla Lieksassa. Hauska kaveri jo silloin.
Minulta on jäänyt katsomatta suomalainen elokuva Vieras mies tuli taloon, mutta eilen oli tilaisuus. Ajattelin että täytyy katsoa, kun käsikirjoitus on kuitenkin Mika Waltarin tekemä. Siinä se iltapäivä
menikin, päivä oli muutenkin pimeä niin synkän elokuvan katselu sopi tunnelmaan. :)
Tämän päivän synkkyyteen oli tarjolla ruotsalainen elokuva Kuoleman odotushuone, joka kertoo tuberkuloosiparantoloissa olleista ihmisistä.
Kirjailija Sven Stolpen (kuollut aikoja sitten) samanniminen kirja on elokuvan pohjana. Oli niin synkkä etten jaksanut katsoa loppuun vaikka olin uteliaisuuttani ensin ruvennut katsomaan, koska Sven Stolpe oli poikani lukiossa äidinkielen opettajana. Värikäs ja hauska henkilö hänkin.
11.11.2015 12:34
Pimeä on päivä ollut. Sellainen kirkasvalolamppu on ollut minullakin mielessä, sen takia että näköni on huonontunut valtavasti lyhyessä ajassa. Mutta luin sitten netiltä että tuollainen lamppu ei ehkä sovi
joitakin silmäsairauksia sairastavalle. Pitää kysyä ensi kerralla
silmäosastolla kun menen seuraavalla kerralla. Sitten toisekseen,
sehän on sellainen virkistävä valohoitolamppu. Mitenkähän minun
vähäisten unien sitten kävisi?
No niin ja sote-uutista jauhetaan nyt kaikissa medioissa.
Näyttää kuitenkin olevan niin että asiasta on vaan tehty päätös, mutta ei
tiedetä mitä ja miten tehdään. Siitä voi tulla vielä uutta kädenvääntöä.
On vähän kuin että päätettäisiin keittää yhdessä soppa, mutta ei vielä tiedetä minkälaista soppaa, laitettaisiinko siihen vähän sattumiakin vai keitetäänkö pelkkää vesivelliä joka ei tee vatsoja hulivilisonnalle!
Resepti sote-soppaan tulee sitten joskus myöhemmin.
Onko teillä joitakin lempiohjelmia tv:ssä? Minun on ollut vaikea päästä
jyvälle näistä ohjelmista, kun en tunne artisteja. Näyttelijöissäkin on
tietysti koko näyttelijäkaarti vaihtunut. Siispä uutiset ja jotkut dokumenttiohjelmat ovat olleet suurinpiirtein ainoat ohjelmat, joita olen katsellut.
10.11.2015 19:21
http://www.hameensanomat.fi/uutiset/kotimaa/297781-paivystavien-sairaaloiden-maara-putoamassa-12een
Minua lähimpänä oleva keskussairaala on jo huolissaan... ehkä aiheellisesti, koska sieltä on jo moni erikoislääkäri ja - hoitaja
lähtenyt, eikä jäljellä oleviin ekspertteihin oikein luoteta.
Olen kuullut monelta paluumuuttajalta, jotka ovat saaneet töitä keskussairaalassa, että suunnittelevat muuttaa takaisin Englantiin, Itävaltaan, Sveitsiin jne. palkkaerojen ja muunkin epävarmuuden takia.
Itsekin käyn jo Tampereella silmälääkärissä, koska olen saanut huonoa
palautetta oman alueen hoidoista.
Tuntuu että koko sairaanhoitoalalla kuhisee kuin muurahaispesässä,
ei tiedetä varmuudella mihin kaikki uudistukset johtavat, järjestykseen
vai täydelliseen kaaokseen.
Hienoa, sinisirkku, että tyttäresi on tehnyt päätöksen "kaivaa siinä missä on"! Sitä ei valitettavasti kaikki tee jos raha saa olla ainoana ohjenuorana.
09.11.2015 10:37
Hyvää maanantaiaamua pirttiin!
Olen lukenut muutamia happamia kommentteja, mutta siivousfirma tulee saneeraamaan pahimmat pois pirtin lattialta, jahka ehtivät, jos
ei jäkättäjät itse älyä hävitä.
Tämä mummo menee ottamaan flunssapiikin, joka vielä on mahdollista
tässä lähellä. Toivottavasti ei käy tälle terveyskeskukselle niinkuin Ruotsissa jo on alkanut käydä: henkilökunta häviää yksityisten yritysten palvelukseen ja terveyskeskus toisensa jälkeen lakkautetaan.
Mutta toivossa on hyvä elää!
09.11.2015 09:08
Katsoin juuri aamu-tv:stä uutisia Ruotsista. Yksityistämisen varjopuolina ollaan menty nyt niin pitkälle Ruotsissa että julkisessa sairaanhoidossa
on puutetta henkilökunnasta, koska henkilökunta hakeutuu joko yksityisten yritysten palvelukseen tai menevät Norjaan.
Aamun uutisissa kerrottiin että Växjön sairaalassa on leikkausjonot mahdottoman pitkiä sen takia että ei ole narkoosihoitajia. Potilaat jotka pitäisi leikata nyt, saavat odottaa ainakin helmikuulle saakka. Henkilökuntapulaa on jo pitkään yritetty paikata vuokrahenkilökunnalla, joka vie sairaaloitten budjetoimat määrärahat alta aikayksikön.
Jo loppuvuodesta ollaan hoitojen ja leikkausten suhteen umpikujassa kun rahat ovat loppu.
Sairaanhoito tulee kalliimmaksi myös tavallisille kansalaisille jos yleinen hoito kaatuu henkilökunnan puutteeseen ja on pakko mennä yksityisille vastaanotoille.
En ymmärrä miksi ei voida olla yhtä mieltä siitä, että yhteiskunnassa on alueita, joitten on vaan toimittava yhteisillä varoilla. Siihen kuuluu koulu, sairaitten ja vanhustenhoito, kommunikaatiot ja niitten pitäisi olla valtion ja kuntien vastuulla.
Nyt tuntuu siltä että yhteiskunta käsitteenä alkaa murentua ja tulevaisuudessa saa ihmiset ehkä selvitä samalla tavalla kuin kehitysmaissa vielä tapahtuu. Niissäkin maissa on eliitti erikseen joka rikastuu kaikella mistä rahaa voi repiä, vaikkapa toisten köyhyyttä ja riippuvaisuutta hyväksikäyttämällä.
09.11.2015 08:50
Olen samaa mieltä, että julkinen terveydenhoito on hyvä Suomessa, mutta kun yksityisiin hoitopisteisiin palkataan lääkäreitä, niin heille maksetaan kolminkertaiset palkat, joka puolestaa houkuttelee pian
muitakin lääkäreitä hakeutumaan yksityisten palveluun palkkojen takia ja siitähän ei julkisen palvelun potilaille ole mitään hyötyä.
Valinnanvapaus on nytkin, joko jonottaa julkisen palvelun hoitoja tai mennä kalliille yksityislääkärin vastaanotolle. Ja se tulee jatkumaan, jos täällä seurataan itsepäisesti Ruotsin mallia.
Ruotsissa on lääkäripula ja sairaanhoitohenkilökunnan pula senkin
takia että kuin tottuu kovaan palkkaan, niin sekään ei enää riitä, vaan siirrytään Norjaan töihin vapaa-aikoina tai kokonaan.
08.11.2015 21:51
Jos viitsii kuuklettaa tietoa esim. Attendosta ja Caremasta niin niitä löytyy. Nämä ovat suurimmat yhtiöt jotka pärjäävät kilpailuttamisessa tarjoamalla halpaa hoitoa, mikä ei ole sama asia kuin hyvä hoito.
Järkyttäviä paljastuksia on heidän hoidostaan tehty ja ilmoitettu sosiaali- ja terveysministeriölle.
http://ollintuumailut.blogspot.fi/2013/11/iloinen-veronmaksaja-ja-sotemarkkinat.html
Se mitä on säädetty laaduntarkkailusta on vaan paperille kirjoitettu
teksti eikä ole vielä toteutunut ainakaan minun asuessani naapurimaassa.
Eikö mikään tai kukaan saa päätöksentekijöitä tajuamaan, mikä on näitten yritysten perimmäinen motiivi?
08.11.2015 21:32
Hyvät riidanjauhajat! Itsellänne ei näytä olevan mitään mielipiteitä kyseessä olleesta sotesta. Itselläni oli vaan omat pelkoni ja epäilyni
tavallisen ihmisen kannalta katsottuna, kuinka hoitoalan yrityksistä
voi tulla rahasampoja, mutta jotka eivät vastaa tarkoitustaan yhteiskunnan kehittämisessä eikä yleisen hyvinvoinnin jakajana.
Näin kävi Ruotsissa ja toivon ettei niin käy myös täällä Suomessa.
Varakkailla ihmisillähän on nykyään jo hyvät mahdollisuudet hoitaa
terveyttään yksityisten palvelujen avulla, varakkailla vanhuksilla on
omat hoitopaikkansa, mutta suurin osa kansasta on kuitenkin
pakotettu käyttämään yleisiä palveluja.
Sote-palveluihin uppoaa niin paljon verorahoja, että on tarkkaan ajateltava kuinka valtio saa omansa takaisin ja saa vielä ylijäämääkin.
Odotellaan tuloksia...
08.11.2015 14:29
Hyvää isänpäivää pirttiin!
Nämä hämärät aamut ovat petollisia kun ei herätessä voi arvata mitä kello saattaa olla. Olisi tänä aamunakin voinut pimeästä päätellen olla 5 kun heräsin, mutta olikin jo 7.30!
Täällä on kirjoiteltu tuosta sote-sopimuksen synnystä.
Toivottavasti ei Suomen porvaripuolueet tee samaa kuin Ruotsin edellinen hallitus, joka yksityisti liukuhihnalla kaikki hoitoon viittavat alat. Uusien yritysten perustamista rahoitettiin verorahoilla ja toivottiin
(ainakin tavalliset ihmiset toivoivat) että verorahoja poikii valtion kassaan. Katin kontit!
Voitot vietiin kiireesti veroparatiiseihin ja valtio sai nuolla näppejään, samalla kun varsinkin Attendon hoitopaikoissa vähennettiin henkilökuntaa voittojen maksimoimiseksi ja vanhusten elämästä tuli nöyryyttävää. Jopa vaipatkin punnittiin, että tiedettiin vieläkö siihen mahtuisi yhdet tai kahdet pissat. Vaippojen käytön tarve ei ollut pääasia vaan kustannukset. Hoidokit ovat vaan rahan hankkimisen välineitä ei enää ihmisiä.
Toivottavasti Suomen hallitus säätää sellaisen lain että veronkierto
tällaisissa yrityksissä ei ole mahdollista ja kontrolloi etukäteen ilmoittamatta yritysten toimintatapoja ja hoidon laatua.
Miksi täytyisi aina matkia Ruotsia, kun tällä hetkellä tiedetään yleisesti että kukoistava kansankoti on romutettu viimeisten 8 vuoden aikana.
Olen omin silmin nähnyt 50 vuoden aikana ruotsalaisen yhteiskunnan kehityksen huipulle ja täydellisen romahduksen.
08.11.2015 09:43
Painajaisunet saattavat olla jonkun lääkkeen sivuvaikutus. Itselläni on ollut joskus sellainen verenpainelääke, että en tahtonut uskaltaa mennä nukkumaan painajaisten takia. Samaa koki isäni, mutta kun vaihdettiin lääkettä toiseen niin painajaiset loppuivat. Kannattaa ehkä
jutella lääkärin kanssa.
07.11.2015 09:47
Sattuipa somasti tuo veroasia! Ruotsissa verotetaan nimittäin asunnon myynnistä (voitosta) 22 %. Eilen rupesin keräilemään numeroita vuoden alussa tehtävää veroilmoitusta varten. Päätin tehdä sen jo nyt, koska näkö heikkenee, enkä tiedä vieläkö näen tuhrata numeroitten parissa huhtikuussa. Muutamia tuhansia €uroja menee Ruotsin valtiolle.
Eilen minua ilahdutti Ruotsin valtion kruununvouti lähettämällä
uhkavaatimuksen maksamattomasta liikenteen ruuhkamaksusta,
josta en ole ollut tietoinen, koska en ole saanut laskua, en karhukirjettä, ei mitään. Sain sitten kuulla että Liikennevirasto ei laskuja ulkomaille lähettele, maksamattomat laskut menevät suoraan kruununvoudille.
Syntini oli tällainen: Ajoin Tukholman läpi muuttoni yhteydessä, ruuhka-aikana. Maalaistollona ei nuo kaupunkilaishienoudet käyneet mielessä.
Ruuhkamaksu oli 20 kruunua. Siihen tuli sitten Liikenneviraston lisä
500 kr ja kruununvoudin palkinto 600 kr. Yhteensä siis 1120 kr, eli
velka oli 56-kertaistunut. Voi että nauratti! :))
Voi kun olisi sama systeemi täällä Suomessakin että kaikki harmaitten verorahojen kertoimeksi laitettaisiin 56! Sillähän tämä Suomen talous
pian korjaantuisi. Eikö vaan! :)
06.11.2015 10:10
Hyvää huomenta pirttiin! Tilannekatsaus Hämeestä: Pilvinen aamu, muutama plussa-aste, sadetta luvassa.
Olen nukkunut hyvin, kokonaiset 9 tuntia! Aamu-uutiset katsottu,
aamupuuro syöty ja kahvit juotu. Petivaatteet ulkona katoksen alla
ja kohta lentää matot perässä.
Täytyy seurata välillä kuinka hallituskriisi ratkaistaan. Onko niinkuin Irwin aikoinaan lauleli: "Raha ratkaisee..." vai otetaanko yhteiskunnan pienimmätkin huomioon ratkaisua tehdessä. Pidetään peukkuja.
Hyvää viikonloppua kaikille kahvipirttiläisille!
06.11.2015 08:36
Minulla on tapana laittaa Enyan levy soimaan hyvin pienellä volyymillä. Se on hyvin yksitoikkoista musiikkia, unettavaa ja nukahdankin ennekuin toinen kappale ehtii alkaa, mutta kun ensimmäisen kerran herään niin usein käy niin että tiedän että nyt ei uni enää jatku, varsinkin jos on saanut kramppeja tai nivelet särkevät. On noustava ylös ja voideltava Voltarenilla. Siinä ehtii valpastua, mutta ajattelen että nukun paremmin sitten kun nukuttaa.
Silloin kun asuin vielä talossa, niin saatoin mennä sellaisina unettomina öinä vaikkapa lumitöihin. Kyllä sen jälkeen uni maistui ja naapurit ihmettelivät aamulla kun olivat itse menossa lumitöihin, että kuka minun lumityöni on tehnyt kun ikkunat ovat vielä pimeänä ja minä varmaankin vielä nukun.
Kesällä oli valoisat yöt ja oli kiva kyhnätä tontilla. Linnutkin alkoivat yksi toisensa jälkeen herätä ja viserrellä. Sitten vielä töitten päälle aamu-uinnille ja muutamaksi tunniksi nukkumaan.
Nyt on keho rähjääntynyt iän mukana ja tuonut vaivoja, joitten kanssa
pitää vaan tulla toimeen parhaansa mukaan. Nuorempana oli huolia, jotka valvottivat. Nyt ei enää ole samoja huolia, mutta valvomisesta en ole päässyt eroon. Mutta kun ei enää tarvitse herätä pirteänä töihin,
niin otan valvomiset pienellä kantapotkulla.
P.S Viime yönä nukuin 9 tuntia!
06.11.2015 08:04
Niin minunkin kodissani isä opetti että pojat eivät itke ja hyvin se ainakin veljeeni iskostui. Liikeonnettomuuden jälkeen hän ei
valittanut eikä itkenyt, vaikka se olisi saattanut pelastaa hänen henkensä, jos hänet olisi leikattu heti. Vasta seuraavana päivänä vietiin
röntgeniin, mutta röntgenistä hän ei enää takaisin palannutkaan.
Sylitykset ja halaukset vähenivät sitä mukaa kun syntyi uusi pikkusisko tai veli, joka tarvitsi syliä paremmin.
02.11.2015 23:02
20 / 127