Vapaa kuvaus

Aloituksia

154

Kommenttia

2681

1. pitää paikkansa.
  2. Ikkunat ja muut tarkkuutta vaativat jutut teki veljeni, jolla on oma rakennusliike Suomessa.
    Naapuritontille rakennettiin ruotsalainen talo ja yläkerran kylpyhuoneeseen tehtiin tavallinen avattava kattoikkuna.
    Naapuri pyysi veljeäni auttamaan sen asentamisessa. Naapuri kertoi sitten jälkeenpäin että hänen appiukkonsa oli seissyt tunnin verran kattoikkunaa vahtimassa kun oli kova vesisade että saisi vahvistettua sen uskomuksen että kaikki kattoikkunat vuotavat :D
    Appivaari oli ollut pettynyt kun saumat kestivät sateen!
  3. Puhutaan iäkkäistä ihmisistä sitten kun olemme täyttäneet 90!

Tämä aikakausi on elämäni parasta aikaa!
    Ajattele nyt, ystävä hyvä, esimerkiksi meidän eläkeläisten ihania aamuja! Saa nukkua niin kauan kuin unta riittää, saa syödä aamiaisensa rauhassa lehteä lukien eikä tarvitse vilkuilla kellon stressaavia viisareita, että on lähdettävä töihin ehkä pitkänkin matkan päähän, olipa ilma mikä tahansa.
    Tänäkin aamuna on täällä meillä kauhea lumipyry. Olen kiitollinen, ettei tarvitse kaivella autoa kinoksesta ja lähteä mihinkään!

Päivän ohjelman saa järjestää tarkalleen tilanteen ja mielihalujensa mukaan. On aikaa tehdä sellaista, johon työelämässä ollessa ei aika riittänyt.
    Tämä harrastusten tulva voi olla stressaavaa, niin oli ainakin minun kohdallani kun asuin kaupungissa, missä oli mahdollisuus osallistua kaikkeen mahdolliseen.
    Kun rupesin karsimaan pois jotakin niin siitä tuli hiukan huono omatunto, joka stressasi.
    Tuntui kuin tuhlaisi hyviä tilaisuuksia jotka olivat tuossa käden ulottuvilla.
    Myin asuntoni ja ostin talon maalta. Nyt olen tarpeeksi kaukana stressaavista pakotteista ja elämään on tullut aivan toisenlainen laatu, pinnallisuudesta ja stressistä lähemmäksi hiljaisuutta ja mahdollisuutta mietiskellä tätä ihmisenä olemista.