Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mdk.mdk
profiilit
mdk.mdk
mdk.mdk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
162
Kommenttia
2982
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näitten kaikenmaailman Robinsoneitten ja Big Brother-soopien jälkeen aika virkistävä ohjelma, ainakin tällaiselle joka pitää tanssimisesta.
22.01.2006 18:46
Tuli mieleen, että sinä harjoittelit flamengoa, otit yksityistunteja.
Joko olet päässyt näyttämään taivaan merkit sille "krimirouvalle" :D?
Sinullahan oli oikein hieno pukukin sitä varten.
Kerrotko, miten kävi!
22.01.2006 18:44
Nämä pari viimeistä talvea ovat olleet harvinaisia näillä seuduilla.
Usein emme saa lunta ollenkaan, lehmätkin ovat ulkona ympäri vuoden.
Ei minua peloita, ihan hyvin täällä menee. Ruokaa ja leivonnaisia on ollut joulun jälkeen pakasteessa, ettei ole tarvinnut sen takia lähteä liikkeelle. Ja mikä parasta, ei tarvitse lähteä töihin!
Minulla on ystävätär Brasiliassa ja hänelle olisi eksoottinen kokemus päästä käymään täällä nyt kun on paljon lunta. Olen lähettänyt hänelle lumisia kuvia, että hän saa käsityksen skandinaavisesta talvesta.
22.01.2006 18:38
Siellä teillä on melkein yhtä lämmintä kuin minun saunassani!
Eilen tein lumityöt vielä myöhään illalla. Olin laittanut sitä ennen saunan lämpenemään ja istuin kauan lämmössä kipeitä jäseniä pehmittämässä.
Mutta kyllä aito auringon lämpö houkuttelee, kun kuumuudesta pääsee taas aikanaan tänne kylmään pohjolaan. Kevätpuolella olisi pari matkaa tiedossa lämpöön: Keniaan, missä miesystäväni on töissä muutaman kuukauden kenialaisessa sairaalassa.
Ja toinen Sri Lankalle, missä ystävättäreni on huhtikuun loppuun saakka ja toivoo että tulisin kaveriksi.
22.01.2006 09:50
Entäs tuo vanha Å-- B---qvist? Hänellä on jopa tanssikursseja videolla.
21.01.2006 19:50
Lumimyrskyn keskeltä terveiset sinne kahvipirtin lämpimään! Olen tehnyt lumilyhdyn rapun pieleen että kulkijat löytävät sisälle ;)
21.01.2006 18:53
Pitäkää flyygelin kansi kiinni, siitä yleensä käy niin kauhea veto :)
21.01.2006 18:44
kaikki kirjoittamasi viestit, jotka olet kirjoittanut rekisteröityneenä.
Jos haluaa poistaa viestinsä, on ensin kirjauduttava sisään. Sitten aukaisee viestin, jonka haluaa poistaa ja siinä oman nikin alla on teksti "Poista oma viesti". Sitä klikkaamalla asia on pois päiväjärjestyksestä.
21.01.2006 11:29
Minulle oli 17-vuotiaana 29-vuotias mies jo vanha ukonkuhveli ;)
21.01.2006 09:46
Vastaukseni sinulle on poistettu, ilmeisesti siihen liitetyn linkin takia, mutta yritän vielä ehdottaa että laitat hakusanaksi "tanssikoulu" ja katselet netiltä. Tai sitten puhelinluettelon keltaisilta sivuilta.
21.01.2006 00:59
Saadaanhaan kultasormuksiinkin pientä tekstiä ja numeroita :)
20.01.2006 19:23
Täältä Ruotsista tulee Ville Pusa apuun.
Nyt on tappiokierre loppu!
20.01.2006 19:19
Eräänä kesän olin lomittajana vanhainkodissa. Siellä oli eräs vaari, joka keräsi mummujen tekohampaat vesilaseista taskuihinsa ja piilotti ne yöpöytänsä kaappiin.
Kesti oman aikansa, ennenkuin hampaat löytyivät ja päästiin kokeilemaan kenelle mitkäkin hampaat sopivat. Ehdotin että annettaisiin hammasteknikon laittaa henkilötunnus hampaisiin, niin se helpottaisi hampaitten jakelua, jos vastaavaa sattuisi toistekin. Niin tehtiinkin!
20.01.2006 17:02
Täällähän muutettiin eläkkeitten suuruuteen vaikuttavaa systeemiä, joka on huonoksi todettu jo ennenkuin sitä ollaan päästy todellisuudessa kunnolla soveltamaan.
V -38 ja sitä aikaisemmin syntyneet ovat saaneet koko eläkkeensä vielä vanhan eläkesysteemin mukaan ja esim. minä, joka olen syntynyt -40, saan eläkkeeni suurimmaksi osaksi vanhan systeemin mukaan, pienen osan uuden systeemin mukaan ja tunnen olevani "kuivilla" :)
Vanhassa systeemissä eläke määräytyi kymmenen parhaan työvuoden keskiansion mukaan. Kotona olleet naisetkin ehtivät siis hankkia kohtalaisen eläkkeen työelämään tultuaan.
Nykyisessä eläkesysteemissä lasketaan koko elinaikana hankittujen tulojen keskiarvo. (Kuinkahan monta vuotta esim. työttömät menettävätkään?)
Kaiken huippu oli se uudistus, missä jokainen saa itse määrätä kuinka 2,5 % eläkkeeseen oikeuttavista maksuista sijoitetaan osakkeisiin ja arvopapereihin!
Kuinka joku tavallinen, osakekaupoista täysin tietämätön ihminen, osaisi sijoittaa vähät rahansa mahdollisimman suurta voittoa tuottavaksi!
Ensimmäiset vuodet ovatkin osoittaneet että nämä rahat ovat menneet, eivätkä ole riittäneetkään peittämään pankkien ottamia maksuja!
Minun mielestäni olisi ollut oikeudenmukaisempaa pysytellä vanhassa systeemissä ja antaa valtion hoitaa eläkkeiden hoitaminen, niin että jokainen saisi pitää ainakin ne rahat mitkä on eläkekassaan maksanut.
Osakekaupoista kiinnostuneet spekuloikoot sitten miten haluavat sen jälkeen kun ovat eläkkeensä nostaneet.
19.01.2006 17:46
Täällä on ihmetelty ja tutkittukin, miksi eräs uusi implantti ei ole yhtä hyvä kuin muut merkit.
25 % niistä aiheuttaa luuston epänormaalia kulumista, jolloin ruuvit saattavat löystyä jopa irrota. Tietenkin valmistaja on toista mieltä!
http://www.privataaffarer.se/newsText.asp?s=direkt&a=760796
19.01.2006 10:49
kuuluu erääseen ketjuun franchise-yrittäjänä, eli hän saa tavarat, mainosapua ym. keskusliikkeestä, mutta on muuten aivan tavallinen yksityisyrittäjä.
18.01.2006 22:10
Yläraja proteettisessa hoidossa (kruunut, sillat, proteesit ja implantaatit) riippuen läänistä on 65 v täyttäneelle 7.700 kr plus subventoidut materiaalikulut.
Hammaslääkäri tekee laskelman ja jos kulut ylittävät 7.700 kr on hammaslääkärin saatava sairasvakuutuskassan hyväksyntä voidakseen aloittaa proteettinen hoito.
Hintaesimerkkejä materiaalikuluista:
1 kruunu kultaa/jalometallia n 400 kr
Kokonainen silta titaania 600 kr, kultaa 5000 kr.
Implantaatti koko alaleuka 9000 kr
koko yläleuka 11000kr
Yksi implantaatti 2000 kr
Eli implantaatti koko suuhun maksaisi
20 000 kr + 7.700 kr = 27.700 kr
Nuoremmille kuin 65-vuotiaille hampaat tulisivat maksamaan yli 100.000 kr.
Hintaero on siis valtava, mutta monelle eläkeläiselle 27.700 kruunuakin on sellainen summa että monelle jää proteesi ainoaksi vaihtoehdoksi.
18.01.2006 22:02
hammaslääkärien omassa lehdessä täällä Suomessakin.
http://jasenpalvelut.hammasll.fi/jasenille/pdf/2005/paa_halpaa_22.pdf
18.01.2006 15:12
Ensi syksynä aikoo puolalaisyritys City Dental avata yksityisklinikan Helsingissä, sitten Turussa ja Tampereella. Hankemahdollisuudet eivät ole yhtä hyvät Suomessa kuin täällä Ruotsissa, missä CDental avasi klinikan syksyllä.
Hintavertailuna voi sanoa että kun täällä pelkkä tutkimus maksaa 49€ niin puolalaisklinikka veloittaa 24€. Hampaan poisottamisesta maksetaan ruotsalaislääkärille 52€, puolalaisille riittää 25€.
Tietenkin täällä hammaslääkärit vastustivat kauheasti ja sanoivat etteivät potilaat saa yhtä hyvää hoitoa kuin heiltä. Katinkontit! Puolalaisilla klinikoilla on huippumuodikkaat välineistöt ja hammaslääkäreillä on yhtä hyvä koulutus kuin ruotsalaislääkäreillä. Kun ei muuta keksitty, sanottiin ettei puolalaishammaslääkärin kanssa voi kommunikoida! Kuka voi kommunikoida ruotsalaisenkaan lääkärin kanssa, kun yleensä suu on täynnä romua!
Hammashoitaja on ruotsinkielinen ja voi hätätapauksessa toimia tulkkina.
Politiikot säpsähtivät hiukan ja nyt on luvattu parantaa yli 65-vuotiaitten hammashoitoja korvaamalla kalliit käsittelyt ja hoidot suuremmalta osalta kuin aikaisemmin.
Nyt näitä klinikoita on avattu Göteborgissa ja Malmössa ja tarkoitus on saada klinikoita joka puolelle Ruotsia.
18.01.2006 15:05
Keväällä -88 valmistauduin Kvinnor Kan-messuille ja oli tuhat rautaa tulessa, ajatukset aina jossakin muualla kuin siinä mitä oli tekemässä.
Piti löytää edustusasu messuille. Olin hienossa naisten liikkeessä ja sovittanut Betty Barcleyn jakkupukua kiireesti, peilannut sovituskopin ulkopuolella, takaisin sovituskoppiin, riisuin hameen ja jakun päältäni, vetäisin ulsterin päälleni ja menin maksamaan pukua.
Rullarappusissa tunsin että kävi kylmä veto takkini alle (onneksi oli napit kiinni). Siinä tuli mieleeni, että olin unohtanut laittaa oman hameeni päälle!
Kiireesti takaisin samaan koppiin pukeutumaan!
Hyvä että huomasin ajoissa, ennenkuin menin baariin syömään!
15.01.2006 10:36
83 / 150