Kiireellä nyt muutto tapahtui,oli apujoukot taas kilttinä auttamassa.
Pakkanen on niin kova, että kaikkien on päästävä pirtin lämpöön, tuli takassa räiskyy,luo kotoista tunnelmaa.
Toin sitä suomalaisten vihannesta, eli sinistä lenkkiä,nyt tikkujen nenään ja tuleen.
Sitä mitä en vaihtaisi, Turun sinappiakin useampi tuubi.
Itsepalvelulla aloitamme ja noita Anun säkeitä muistellaan,tuolta vanhasta pirtistä,kauniita sanoja,,,
Kukat jäi niinkuin jo sanoin ,huonolle hoidolle, harmi, mutta olen niin huono sisäkukkien suhteen,ainakin talvi aikaan.
Toin sähkölinjojen alta katajia noihin puukorvoihin,tuoksuvat talvelle ja pakkaselle,
tuoksutelkaapa.
Ennätysajassa taas ketjumme täyttyi ja sitten vielä sanotaan hiljaiseksi palstaa,kirjoittajia vaikka kuinka,yli sata eilenkin.
Oletteko panneet merkille,aika rauhaisaa,sopuisaa kirjoittelua,,,,
Jatketaan pirtissä samaan tahtiin,terveisiä kauempaa, ja näitä kotoisia iloja, ja suruja,,,, näin on hyvä jatkaa.
Kiitokset aina uskolliselle Eskoeinarille ja ylikypsälle, helppo on elellä,kun on tuollaisia ystäviä ja te kaikki ihanat pirtissä kävijät, elämäni olisi köyhää ilman teitä kaikkia.
Lämpimästi,tervetuloa uuteen pirttiin, palstalle kirjoittajat.
Kahvipirtti
149
9055
Vastaukset
- my.mm.eli
oli pakkanen piirrellyt parvekkeeni oveen! Tuon sen tänne ihailtavaksenne, toivottavasti säilyy tuossa eteisen ulko-ovessa, vaikka takkatuli pirtissä leiskaa ja ihanasti kohmeisia käsiä lämmittää. Anun ihanat kukkaset jäi vanhaan pirttiin, harmi! Eihän me "huonomuistiset" muistettu hoitaa, anteeksi. Toivoisin myös, että poikkeaisit pirtissä useammin. Kaunista runoasi sieltä koetan tännekin mielessäni kuljettaa.
Pätkä lenkkiä tikun nokkaan, tulen ylle kuumenemaan, sitten reilusti sinappia päälle ja shamppanjalla kyytiä! Eipä tästä pakkaslauantain pidot parane ;)) Katajalta tuoksuu hhhmmmm, ihanaaa. Jos sallitte, laitan Zamfir in Scandinavia cd:n soittimeen pyörimään. Jotenkin panhuilun saundi tuntuisi mukavalta, hiljaisena tuossa taustalla. Ja onhan siinä 14. kappaleena (viimeisenä) Våren, eli Kevät ja sitä kohtihan olemme menossa.
Tulkaahan nyt, Presidenttikahviakin keitin koko pannullisen! Ja musiikin voi vaihtaa mieleisekseen, toki toki, jos inhoaa panhuilua ;,(- merimona1
Ihana kahvin tuoksu heti oven avattuaan vastassa, ja musiikkia, josta pidän.
Koska kuitenkin minulla nyt on Oskar Merikantokausi meneillään, kuten eräälle kirjekaverilleni kerroin, niin voinhan laittaa meneillään olevan levyn jälkeen Merikantoa.
Hänen sävellyksensä ovat kesäsäveliä paljolti ja vaikka ei todellakaan ole aktuellia pakkasen paukkuessa nurkissa, soittaa Kesäillan valssia, niin laitan kuitenkin levylautaselle tämän "Summer evenig waltz" - sävelmän, Izumi Tatenon pianoesityksenä, joka saa aikaan tunnetilan - lämpimän kepeän.
Lenkkimakkaran kanssa olutta.
Tuntukoon tyylirikolta - kesäillan valssi,lenkkimakkaraa ja kaljaa, mutta pienet omituisuudet sallittaan täällä meidän suvaitsevassa Kahvipirttissämme.
- Turisija
niin pistäydynpä minäkin hörppäsemässä oikijat pöönäkahavit. Ei oo kahvikaan vilä ässehtinyt, kun on juuri keitettyä.
Aina olen ollut usein mukana vain näissä muuttokahinoissa. Siitä epämukavahan tämä hetki on, että joudun kiskomaan tuota raskasta fllyygeliä sisälle liian ahtaasta ovesta. Oletteko saaneet jostakin lahjaksi sen raskaan mööpelin? Ei noita tavallisilla kahvilatuloilla kyllä maksella.
Kai se kahvila tulee juuri tähän huoneeseen ja tämä paikka kelpasi flyygelille? Äläkä vain sano, että raahatkaa se ulkokautta toisen päädyn huoneistoon.- kullero
pirttiin laitettu näemmä pieni makuualkovi, on otettu huomioon meidät yötyöläisetkin, on niin mukava oikasta kahvitunnilla ja kuunella takan räiskettä, muistaakseni pianon toi Veeti, muistankohan oikein..
- Turisija
kullero kirjoitti:
pirttiin laitettu näemmä pieni makuualkovi, on otettu huomioon meidät yötyöläisetkin, on niin mukava oikasta kahvitunnilla ja kuunella takan räiskettä, muistaakseni pianon toi Veeti, muistankohan oikein..
raahaajista se, jota en tuntenut?
Tai enhän minä muista niitä muitakaan. Sanoitko vielä, että se oli piano?
Kysytään naisväeltä. Ei peijjooni, kai minun pitää hakeutua muistini takia geriatrin puheille, tai mikä arkkiatri se oli? - Skillanin Atria gininen hämärsi ajatukseni kokonaan. - Turisija
MdK-MdK kirjoitti:
Pitäkää flyygelin kansi kiinni, siitä yleensä käy niin kauhea veto :)
flyygelistä enää, naulasin siihen pohjalaudoituksen. En ole vielä kokeillut, paraniko sen sointi.
Turisija kirjoitti:
raahaajista se, jota en tuntenut?
Tai enhän minä muista niitä muitakaan. Sanoitko vielä, että se oli piano?
Kysytään naisväeltä. Ei peijjooni, kai minun pitää hakeutua muistini takia geriatrin puheille, tai mikä arkkiatri se oli? - Skillanin Atria gininen hämärsi ajatukseni kokonaan.sitä ginistä löysit, taitaa olla oivaa makkaraa;-)) sinistä olin tuovinani.
Siis apuja oli soittopelin siirrossa, minä jo ehdin ajatella,että voimamies tuo Turisija.
Nyt sitten naulailit pohjalaudat, vieläkö se soi??
Osaatkos soittaakin??
Luulen että muistisi on kyllä jollakin muulla aineella sotkettu, kuin Skillanin makkaralla;))DDD- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
sitä ginistä löysit, taitaa olla oivaa makkaraa;-)) sinistä olin tuovinani.
Siis apuja oli soittopelin siirrossa, minä jo ehdin ajatella,että voimamies tuo Turisija.
Osaatkos soittaakin??
Luulen että muistisi on kyllä jollakin muulla aineella sotkettu, kuin Skillanin makkaralla;))DDDettä turisijaan iski lukihäiriö, että käskit laittaa makkaralle snapsia, minusta siinä luki, että sinappia ;)
- Turisija
SkillaN kirjoitti:
sitä ginistä löysit, taitaa olla oivaa makkaraa;-)) sinistä olin tuovinani.
Osaatkos soittaakin??
Luulen että muistisi on kyllä jollakin muulla aineella sotkettu, kuin Skillanin makkaralla;))DDDsininen piti kirjoittamani. Hyvin arvasit, Mym-meli. Siinä oli sininen etiketti, mutta mitä te molemmat puhutte makkarasta? Toisaalta, muuttohommassa alkoi tosiaan jo tulla hiukan hiukakin.
Se pohjalautojen naulaus oli lyöntivirhe sekin, tavallaan. Löin laudat flyygelinkin pohjaan epähuomiossa, naulatessani muuttolaatikoita kiinni.
Osaan kyllä näppäillä flyygelillä kuoronuotin bassostemmani yhdellä kädellä, eikä soinnun laadulta vaadita silloin paljon muuta kuin että olisi puhdasvireistä. Muutossa ne viritykset tahtovat karata, joten ehkä seuraavaksi soittajaksi olisi syytä tilata pianonvirittäjä. Tai mitä lienet mieltä, Skillan? - my.mm.eli
Turisija kirjoitti:
sininen piti kirjoittamani. Hyvin arvasit, Mym-meli. Siinä oli sininen etiketti, mutta mitä te molemmat puhutte makkarasta? Toisaalta, muuttohommassa alkoi tosiaan jo tulla hiukan hiukakin.
Se pohjalautojen naulaus oli lyöntivirhe sekin, tavallaan. Löin laudat flyygelinkin pohjaan epähuomiossa, naulatessani muuttolaatikoita kiinni.
Osaan kyllä näppäillä flyygelillä kuoronuotin bassostemmani yhdellä kädellä, eikä soinnun laadulta vaadita silloin paljon muuta kuin että olisi puhdasvireistä. Muutossa ne viritykset tahtovat karata, joten ehkä seuraavaksi soittajaksi olisi syytä tilata pianonvirittäjä. Tai mitä lienet mieltä, Skillan?puhua makkarasta, olisikohan mennyt ihan vaan vanhasta muistista ;))
Tehtiin makkarakastiketta joskus eräästä toisesta "makkarasta", jonka valmistus lopetettiin. Sitten tuli HK:n sininen, jota neuvottiin käyttämään edellämainitun ruokalajin valmistuksessa :DDD
Kelpaisiko tämä selitykseksi??:-)
- satusäde1
huomaavainen SkillaN kun otit vain sellaisen pirtin jossa on ramppi- liuska pyörätuolille!
Täälä on niin paljon tarjoilua- valinnan vaikeuksia- kahvia ja pannukakkua otankin!
Kiitos kaikille jotka ovat minulle kirjoittanut! - uzma-m
senkun kasvaa,kohta on kaupunki.Toin pirttiin vaaleanpunaisen ruusun taitoin sen ikkunani alta.
Nyt se on sitten tehty nimittain aanestaminen ja aaneni on tietysi se joka ratkaisee kilvan,kakku kahvit tarjottiin aanestamisen jalkeen,ei siis lahjottu,100% ovat ulkosuomalaiset aanestaneet ja mallia antaneet koti Suomeen.
Pakkanen paukkuu teilla,meilla oli kaunis auringoinen paiva otin aurinkoa ja vahasen rusketuinkin,koittaa kestaa,pian on kevat.ajatella,että ruusut kukkii, kun meillä tälläinen kamala pakkanen,kiitos vain uzma ruususta,,niin kaunis,,kevään kaipuun tuo meille tullessaan.Vaalikahvit saitte, ei meillä anneta, mutta pirtissä kyllä, useampi kuppi.
Joko siellä on pahimmat kylmät ohi, miten ihmiset vuorilla pärjää??
Meidän veetihän taisi tuoda tuon soittopelin, mitä sisään hilasit,miten muuten jaksoitkin.
Veeti taitaa vertille soitella, hänellä pravuri sellainen kappale kuin" Meri" kaunis herkkä,olen kuullut ja haikean mielen tuo.
Satusäde,kyllä joku toinen huomasi tuon luiskan laittaa,enhän minä nyt niin fiksu ole,että muistaisin kaiken, onneksi on noita, jotka kaikesta huolehtivat,missä oltaisinkaan, jos minu huolekseni jäisivät.
Pääasia,että sekin asia kunnossa,pääset helpommin sisään.
Kullerokin ,olet taas palstoilla,ei ole pitkään aikaan näkynytkään,luulin,että olet jättänyt palstat,mutta kiva nähdä sinuakin.
Merimona ja My.mm.eli, moikka teillekin, tänne loppuun tuikkaan,minä taas sorruin vohveleihin,kun teki mieli jotakin "hyvää" nuhainen kun olen, saahan sitä hemmotella "sairasta",,yritän vähän puolustella.
Olo on niiiin kurjaa,nyyh, kukaan ei helli,nyyh,nyh,,,,
Yritän nyt kumminkin kuunnella tarkkaan,jospa soitto korviini kantautuisi,,laine lyö rantaan ,,,,
Lumimyrskyn keskeltä terveiset sinne kahvipirtin lämpimään! Olen tehnyt lumilyhdyn rapun pieleen että kulkijat löytävät sisälle ;)
Lumilyhty viestitti että täällä on lämmintä.
Terveiset vain Lahden kaupunginteatterista.
Tuli nautittua vähän"kyldyyriä"
Sellainenkappale:Tärkeintä olla aito.Komedia.
Kyllä siinä sai nauraakin välillä.
Näyttelijät vain oli ihan outoja.
Enhän ole vuosiin siellä käynyt.
- uzma-m
ei voi rusketuttaa naamaansa tanaan,siirrynkin sisatilohin aamuteellle ja lehtia lukemaan.
Lehdessa luki,infulenssa rokotuskset joita piti lahettaa vuoristoon olivat jo vanhentuneita v.20004 ja lapsille ja vanhuksille syotetyt sailokkeet olivat 20 vuotta vanhetuneita,eipa ollut ihme lapsille tuli vtsavaivoja.uzma ja toiset pirttiläiset.
Ihmettelen tässä, miten on valoisaksi aamu käynyt,eipä enää sähköä tarvitse välttämättä käyttää,jos ei jotakin tarkempaa tee.
On varmasti rokotteista teho mennyt, kun niin vanhoja olivat.
Minulla yksi rokote jäi puoleksi vuodeksi huoneen lämpöön(piti olla jääkaapissa) jouduin ostamaan uuden, se huolimattomuus maksoi 50 euroa.
Uzma rusketuksia otat ja täällä ikkunasta kurkistellaan,uskaltaisiko nenänsä ulos laittaa.
Tuleeko ihminen aremmaksi, kun ikää kertyy,muistan muutama vuosi sitten (viisi vuotta)kun pakkasta 34 astetta ja minä viiden kilometrin lenkin tein,tosin kaksinverroin paksumpi olin, vaatteita niin paljon päällä.
Ihme ei hengityksen kauttakaan mitään tullut.
Ehkäpä tämä nuhainen olo ei houkuta edes kokeilemaan ulkoilmaa.
Eihän suomalainen pakkasta pelkää,,,
Vaalitaistoa käydään ja jännitys kasvaa.
Mielestäni hyvin asiallista on keskustelut olleet ehdokkaiden välillä.
Ikäviä ja törkeitä viestejä saa kyllä lukea näillä keskustelu palstoilla,kun vierailee noilla toisilla palstoilla.
Toivoa sopii,että jokainen käyttää omaa järkeään,valitessaaan oman ehdokkaansa,mikään epäasiallinen ei saisi vaikuttaa.
Uskon, että osaamme valita oikean presidentin.
Pirttiin ei maailman myrskyt yllä ,täällä on lämmintä, sydämen lämpöä kohdata ystävä, joka maailman kolkasta.
Haluan taas virtuaalirutistuksen jokaiselle antaa ja hyvää päivää toivottaa, olkaa onnellisia siitä mitä itsekullakin on,,,,,,vaikeat päivätkin ohi menevät,,,,ystävävien auttaessa.SkillaN kirjoitti:
uzma ja toiset pirttiläiset.
Ihmettelen tässä, miten on valoisaksi aamu käynyt,eipä enää sähköä tarvitse välttämättä käyttää,jos ei jotakin tarkempaa tee.
Minulla yksi rokote jäi puoleksi vuodeksi huoneen lämpöön(piti olla jääkaapissa) jouduin ostamaan uuden, se huolimattomuus maksoi 50 euroa.
Uzma rusketuksia otat ja täällä ikkunasta kurkistellaan,uskaltaisiko nenänsä ulos laittaa.
Tuleeko ihminen aremmaksi, kun ikää kertyy,muistan muutama vuosi sitten (viisi vuotta)kun pakkasta 34 astetta ja minä viiden kilometrin lenkin tein,tosin kaksinverroin paksumpi olin, vaatteita niin paljon päällä.
Ikäviä ja törkeitä viestejä saa kyllä lukea näillä keskustelu palstoilla,kun vierailee noilla toisilla palstoilla.
Toivoa sopii,että jokainen käyttää omaa järkeään,valitessaaan oman ehdokkaansa,mikään epäasiallinen ei saisi vaikuttaa.
Pirttiin ei maailman myrskyt yllä ,täällä on lämmintä, sydämen lämpöä kohdata ystävä, joka maailman kolkasta.
Haluan taas virtuaalirutistuksen jokaiselle antaa ja hyvää päivää toivottaa, olkaa onnellisia siitä mitä itsekullakin on,,,,,,vaikeat päivätkin ohi menevät,,,,ystävävien auttaessa.Hyvää huomenta ja onnea uuteen pirttiin. Tuon sittenkin tämä virtuaali hennecyn, koska et ole vielä päässyt flunssastasi. Tästä taas riittää, se ei lopu koskaan, koska se virtuaali pullo.
Anteeksi, kun en ehtinyt muuttohommiin, mutta toin presidenttiä paketin, näin vaalien kunniaksi.
Kiitos kahvista, täällä sitten on aina herttaisen lämmin tunnelma, kiitos SkillaN:n
ps.ne pusut meinasi unohtua, tässä niitä.ylikypsa kirjoitti:
Hyvää huomenta ja onnea uuteen pirttiin. Tuon sittenkin tämä virtuaali hennecyn, koska et ole vielä päässyt flunssastasi. Tästä taas riittää, se ei lopu koskaan, koska se virtuaali pullo.
Anteeksi, kun en ehtinyt muuttohommiin, mutta toin presidenttiä paketin, näin vaalien kunniaksi.
Kiitos kahvista, täällä sitten on aina herttaisen lämmin tunnelma, kiitos SkillaN:n
ps.ne pusut meinasi unohtua, tässä niitä.Voi hurja miten tuo pakkanen tutuu kamalalle.
Piipahdin pihalla,ei kyllä tee mieli lähteä lenkille.
Täytyy polkea tuota kuntopyörää.
Kyllä Hennecy on niitä parhaimpia juomia.
Ainakin mitä muistan työ ajoiltani(ent.viinakassa)
On myös v.s.o.p.eipä parane ruveta mainostelemaan;)
23 päivää H-hetkeen ;))- uzma-m
muori67 kirjoitti:
Voi hurja miten tuo pakkanen tutuu kamalalle.
Piipahdin pihalla,ei kyllä tee mieli lähteä lenkille.
Täytyy polkea tuota kuntopyörää.
Kyllä Hennecy on niitä parhaimpia juomia.
Ainakin mitä muistan työ ajoiltani(ent.viinakassa)
On myös v.s.o.p.eipä parane ruveta mainostelemaan;)
23 päivää H-hetkeen ;))ostin ison kimpun teille sinne pirttiin,niista tulee paasiainen mieleen,alakerran puutarhassa kukkivat orvokitkin vaan en uskaltanut poimia mutta ans kattoo kun ensimaiset hajuherneen kukat ilmaantuvat,,nyt ilta teellee kavelylenkin jalkeen.
uzma-m kirjoitti:
ostin ison kimpun teille sinne pirttiin,niista tulee paasiainen mieleen,alakerran puutarhassa kukkivat orvokitkin vaan en uskaltanut poimia mutta ans kattoo kun ensimaiset hajuherneen kukat ilmaantuvat,,nyt ilta teellee kavelylenkin jalkeen.
Kukkasista kyllä tuovat kevään mieleen.
Tulis vain pian;)
Hyvä että Sinulla on lämmintä siellä.
Katselin äsken ohjelmaa etelänavalta,siellä on tehneet tutkijat hienoa työtä,
Tuli vain mieleen heidän hygienian hoito,eikohän ne miehet tule tuuman mittasiin täihin sielä;))SkillaN kirjoitti:
uzma ja toiset pirttiläiset.
Haluan taas virtuaalirutistuksen jokaiselle antaa ja hyvää päivää toivottaa, olkaa onnellisia siitä mitä itsekullakin on,,,,,,vaikeat päivätkin ohi menevät,,,,ystävävien auttaessa.Iltaa, sillä hämärää alkaa olemaan.
Minä olisin saanut ilmaiseksi sen rokotteen, mutta en ole vielä koskaan sitä ottanut ja hyvin harvoin olen flunssaa sairastanut.
En edes muista koska olen ollut kuumeessa, kop.kop.
tuota puupäätäni koputan etten tulisikaan kipeäksi.
Joskus iltasella palelee ja silloin otan pienen totin tuota Ylikypsänkin mainostamaa hennesyä, se lämmittää...
Vaikka pakkanen paukkuu, pirtissä on lämmin ja hyvä yhteisymmärrys vallitsee. Olen harvemmin sivuilla kun muut asiat vievät aikaa, mutta toivotan kaikille hyvää tammikuun loppua ja aurinkoisia päiviä elämäänne.
Ystävyys on kuin pikkuinen ukko
jolla on kädessä avain ja lukko.
Niillä se sitoo ystävät yhteen
niinkuin maamies pellolla lyhteen.
Tuli vanha muistikirjan lausepari mieleen. Näinhän se on, virtuaaliystävienkin kohdalla.kirjar kirjoitti:
Iltaa, sillä hämärää alkaa olemaan.
Minä olisin saanut ilmaiseksi sen rokotteen, mutta en ole vielä koskaan sitä ottanut ja hyvin harvoin olen flunssaa sairastanut.
Joskus iltasella palelee ja silloin otan pienen totin tuota Ylikypsänkin mainostamaa hennesyä, se lämmittää...
Vaikka pakkanen paukkuu, pirtissä on lämmin ja hyvä yhteisymmärrys vallitsee. Olen harvemmin sivuilla kun muut asiat vievät aikaa, mutta toivotan kaikille hyvää tammikuun loppua ja aurinkoisia päiviä elämäänne.
Tuli vanha muistikirjan lausepari mieleen. Näinhän se on, virtuaaliystävienkin kohdalla.tainut jäädyttää kirjoittajat,vai onko harastusmenoja tälläkin säällä.
Reippaat ihmiset liikkuvat säällä kuin säällä.
Minä en kyllä nenääni ole ulos pistänyt, sitten perjantain, mutta huomenna jo yritän kurkata.
Taitaa niskat taittua nuhasairaudelta,
Ikäihmisille tarkoitetun rokotuksen minäkin jätin ottamatta,olisiko auttanut,jää arvailuksi.
En ole koskaan sitä ottanut,olen säästynyt flunsilta ja tämäkin nuha tuli silloin vaalipäivänä, kun oli niin kylmä se vaalihuone.
Ensipyhänä ei kylmyys yllätä, laitan vaatetta että tarkenen.
Kiitos taas ylikypsä, kun huolehdit lääkityksestä,kyllä se oli varmaan hyväksi,kallista ainetta, täytyyhän sen tehota,vielä pusujakin otin,iltakahvin kanssa,jokunen oli kaapissa.
On noita kävijöitä ollut harvakseen,siksi kai säästyneet.
Hyviähän ne on pusut,, hyvästä sydämmestä tulevat,,,,
Jotenkin niin nuhranen olo,aamulla lähden kampaajalle,jospa kohentuisi mielialakin,,,,,toivon pakkasen vähän laskevan.
Takkaan puita lisäilen ja ajattelin, että joku tuota pianoa olisi soitellut,,,,,mutta ei kukaan,omatkin taitoni yhden käden pimputteluun hupenevat.
Tyttären ollessa kotona, soittoa oli meilläkin,tyttö nuoteista,mies korvakuulolla, molemmilla oli hyvä sävelkorva, ja rytmitaju, kauniisti soittivat.
Nyt voisin minäkin vaikka opetetella,kun on aikaa,mutta tytär vei pianon mennessään.
Näin sitä haikailee menneitä,aikanaan ei ymmärrä hankkia taitoja ja oppeja.
Kirjarin runokin tuo muistoja mieleen,taisi monessa kiiltokuva vihkossa tuo runo olla,minulla ainakin.
No menneen haikailuun meni, mutta nyt huomista odottamaan höyhensaarille,,,kauniita unia,,- ii-li
Kuumeeseen määrättiin Longimin-tabletteja. Pakkauksessa luki: "Sota-apteekki 1942". Toinen hoitomuoto oli suola.
Lopulta lääkäri kyllä sai potkut. Häntä nimitettiin konitohtoriksi, ja osuva nimi se olikin. Hänen yksioikoinen asenteensa oli "sairas = pinnari".
Olematon juttu tietysti verrattuna valtaisan maanjäristyksen uhrien kärsimyksiin. Mikä se tilanne nykyisin oikein on? Se on täällä jo menettänyt uutisarvonsa ja vaipunut unholaan. SkillaN kirjoitti:
tainut jäädyttää kirjoittajat,vai onko harastusmenoja tälläkin säällä.
Minä en kyllä nenääni ole ulos pistänyt, sitten perjantain, mutta huomenna jo yritän kurkata.
Ikäihmisille tarkoitetun rokotuksen minäkin jätin ottamatta,olisiko auttanut,jää arvailuksi.
En ole koskaan sitä ottanut,olen säästynyt flunsilta ja tämäkin nuha tuli silloin vaalipäivänä, kun oli niin kylmä se vaalihuone.
Kiitos taas ylikypsä, kun huolehdit lääkityksestä,kyllä se oli varmaan hyväksi,kallista ainetta, täytyyhän sen tehota,vielä pusujakin otin,iltakahvin kanssa,jokunen oli kaapissa.
Jotenkin niin nuhranen olo,aamulla lähden kampaajalle,jospa kohentuisi mielialakin,,,,,toivon pakkasen vähän laskevan.
Takkaan puita lisäilen ja ajattelin, että joku tuota pianoa olisi soitellut,,,,,mutta ei kukaan,omatkin taitoni yhden käden pimputteluun hupenevat.
Tyttären ollessa kotona, soittoa oli meilläkin,tyttö nuoteista,mies korvakuulolla, molemmilla oli hyvä sävelkorva, ja rytmitaju, kauniisti soittivat.
Nyt voisin minäkin vaikka opetetella,kun on aikaa,mutta tytär vei pianon mennessään.
Kirjarin runokin tuo muistoja mieleen,taisi monessa kiiltokuva vihkossa tuo runo olla,minulla ainakin.
No menneen haikailuun meni, mutta nyt huomista odottamaan höyhensaarille,,,kauniita unia,,nyt nukuta.Nukadin istualleni tuohon soffalle
iltapäivällä;))
Että näin minä DDDD
Oikein "torkku iita";))
Menee varmaan poks`in pelaamiseksi,)
Hyvää yötä vain "unikeoille"SkillaN kirjoitti:
tainut jäädyttää kirjoittajat,vai onko harastusmenoja tälläkin säällä.
No menneen haikailuun meni, mutta nyt huomista odottamaan höyhensaarille,,,kauniita unia,,Aamupäivällä ensimmäistä kertaa eläessäni olin TaiChi "jumpassa" rannalla. Meillä opetettavilla paksulti päällä, kun oli 12 C ja 100 % kosteus ja tuulta, mutta ohjaaja oli koko tunnin t-paidassa hrrrrrrrrrrrr
Onneksi aurinko paisteli pilviharson takaa, ettei ihan kylmää löylyä nautittu.
Kylläpä maistui kuuma kahvi kotona ;-)- my.mm.eli
että joku voi toimia noin edesvastuuttomasti, tosi törkeää! Että hyväntekeväisyyden nimissä lähettää omat ongelmajätteensä avustuskuormana hätää kärsiville.
Luultavasti mahdotonta selvittää mistä ovat tulleet?
Toivottavasti ei ainakaan Suomesta, meillä kyllä pitäisi olla hyvin toimiva ongelmajätteen polttolaitos! - my.mm.eli
kirjar kirjoitti:
Iltaa, sillä hämärää alkaa olemaan.
Tuli vanha muistikirjan lausepari mieleen. Näinhän se on, virtuaaliystävienkin kohdalla.minullekin lääkärini kirjoitti marraskuussa. En ole aikaisemmin flunssarokotetta ottanut ja sinnehän jäi, apteekin hyllylle nytkin! Myös puupäätä koputellen - täytyy vain toivoa, ettei flunssa tarttuisi ;)
Kirjoituksesi luin tuolla toisaalla myös, ihan sieluni silmillä näin kuvailemasi maisemat. Kiitos, kiva kun ehdit pistäytyä palstalla.
Toivotan jaksamista, iloa ja menestystä niissä muissa puuhissasi, muista levätä välillä! - my.mm.eli
muori67 kirjoitti:
nyt nukuta.Nukadin istualleni tuohon soffalle
iltapäivällä;))
Että näin minä DDDD
Oikein "torkku iita";))
Menee varmaan poks`in pelaamiseksi,)
Hyvää yötä vain "unikeoille"jo höyhensaarilla, minä vielä täällä pirtissä yökyöpelinä Ylikypsän pusuja huuliltani nuoleskelen ;)
Voi, voi SkillaNia, kun ei meinaa tauti hellittää, vaikka on hyvät lääkkeet. Tuo kampaajareissu on nyt juuri paikallaan. Kyllä se aina naista piristää, kokemusta on!
Sitten on vielä se vihoviimeinen keino: yhdistelmäkuuri viina, terva ja sauna!!
Toivottavasti sitä ei tarvita :-DDD my.mm.eli kirjoitti:
jo höyhensaarilla, minä vielä täällä pirtissä yökyöpelinä Ylikypsän pusuja huuliltani nuoleskelen ;)
Voi, voi SkillaNia, kun ei meinaa tauti hellittää, vaikka on hyvät lääkkeet. Tuo kampaajareissu on nyt juuri paikallaan. Kyllä se aina naista piristää, kokemusta on!
Sitten on vielä se vihoviimeinen keino: yhdistelmäkuuri viina, terva ja sauna!!
Toivottavasti sitä ei tarvita :-DDDnäyttää aamu,liput vaakasuorassa liehuu, tuossa liikenneasemalla.
Voi itku, jos vielä pakkastakin on, niin miten tällänen sisätiloissa oleskellut seviää pienestä patikkamatkasta.
Sisulla kai mennään,,,luja tahto saada itsensä kauniimmaksi,(toivotonta)antaa ponta askelille.
My.mm.eli,miten sinä jaksat, katsoin jostain,että neljän aikoihin olit kirjoittanut,j-pukkiko sinulle tuon virkeyden on aikaan saanut,
vai onko päivä sinulla yö ja päinvastoin.
Vieläkö löytyi ylikypsän pusuja,luulin että viimeiset söin,no näin virtuaalisesti kaikki mahdollista,siitä kiva paikka tämä pirtti.
Saunaa,viinaa,olen kokeillut,tervaa eihän sitä mistään taida saada,mutta mitä mieltä olisit jos lisäisi miehet????
Eikös joku operettisävelmä mene, että laulu,viini, naiset, voishan toimia toisinkin päin,,,kannattais kai kokeilla.
No vakavasti, olen päättänyt, että nyt riitti nuhat ja muutkin vaivat,tuulta päin lähden,,,
Maanantai-aamu, minä tykkään maanantaista, on kuin elämä alkaisi sykkiä,kaikki touhukkaina johonkin menossa,kaikki ovat niinkuin tietäisivät mitä pitää tehdä.
Työaikana maanantait oli ikäviä,perjantai ilon päiviä, niin muuttuu maailma Eskoseni...
Toivotan kaikille hyvää päivää,,,- Anu.1
my.mm.eli kirjoitti:
että joku voi toimia noin edesvastuuttomasti, tosi törkeää! Että hyväntekeväisyyden nimissä lähettää omat ongelmajätteensä avustuskuormana hätää kärsiville.
Luultavasti mahdotonta selvittää mistä ovat tulleet?
Toivottavasti ei ainakaan Suomesta, meillä kyllä pitäisi olla hyvin toimiva ongelmajätteen polttolaitos!Huomenta tänne kahvipirttiin, saiskohan täällä kahvikupillisen tälläinenkin kulkija.
Olen vasta kotiutunut ja taasen olen menossa.
Liukasta nyt on, mutta eiköhän tästä selviä.
Ja skillanille paranemista. SkillaN kirjoitti:
näyttää aamu,liput vaakasuorassa liehuu, tuossa liikenneasemalla.
Voi itku, jos vielä pakkastakin on, niin miten tällänen sisätiloissa oleskellut seviää pienestä patikkamatkasta.
Sisulla kai mennään,,,luja tahto saada itsensä kauniimmaksi,(toivotonta)antaa ponta askelille.
My.mm.eli,miten sinä jaksat, katsoin jostain,että neljän aikoihin olit kirjoittanut,j-pukkiko sinulle tuon virkeyden on aikaan saanut,
vai onko päivä sinulla yö ja päinvastoin.
Vieläkö löytyi ylikypsän pusuja,luulin että viimeiset söin,no näin virtuaalisesti kaikki mahdollista,siitä kiva paikka tämä pirtti.
Saunaa,viinaa,olen kokeillut,tervaa eihän sitä mistään taida saada,mutta mitä mieltä olisit jos lisäisi miehet????
Eikös joku operettisävelmä mene, että laulu,viini, naiset, voishan toimia toisinkin päin,,,kannattais kai kokeilla.
No vakavasti, olen päättänyt, että nyt riitti nuhat ja muutkin vaivat,tuulta päin lähden,,,
Maanantai-aamu, minä tykkään maanantaista, on kuin elämä alkaisi sykkiä,kaikki touhukkaina johonkin menossa,kaikki ovat niinkuin tietäisivät mitä pitää tehdä.
Työaikana maanantait oli ikäviä,perjantai ilon päiviä, niin muuttuu maailma Eskoseni...
Toivotan kaikille hyvää päivää,,,Jopas on meidän Emännällä vauhti päällä;)
Kyllä tässä on liikenteeseen lähdettävä.
On terveyskeskuksessa käynti,reseptin haku,
samalla käyn kaupassa.
Yksi tie kaksi asiaa.
Pakkanen on laskenut,ei enää kuin -18,7 astettta.
Eikä nyt ainakaan näytä pahemmin tuulevan.
Mooiii.!!- Katleija
Anu.1 kirjoitti:
Huomenta tänne kahvipirttiin, saiskohan täällä kahvikupillisen tälläinenkin kulkija.
Olen vasta kotiutunut ja taasen olen menossa.
Liukasta nyt on, mutta eiköhän tästä selviä.
Ja skillanille paranemista.Pitkästä aikaa tulen, kun meinaan vallan vieraantua Pirtistä. Eipä silti, aina olen lukemassa käynyt. Meillä täällä Turussa on jo melkein helle. Juuri äsken mittari näytti -6 astetta. Nyt kelpaa taas ulkoilla. Olen pysytellyt sisällä lämpimässä koko viikonlopun. Risteilyä olen ajatellut. Eikös ne Sinikynä ja Ylikypsä olleet syksyllä innostuneita näistä treffeistä. Onko minulta mennyt ohi (korvien) silmien, kun en ole huomannut heidän ilmoittautuneen.
Katleija kirjoitti:
Pitkästä aikaa tulen, kun meinaan vallan vieraantua Pirtistä. Eipä silti, aina olen lukemassa käynyt. Meillä täällä Turussa on jo melkein helle. Juuri äsken mittari näytti -6 astetta. Nyt kelpaa taas ulkoilla. Olen pysytellyt sisällä lämpimässä koko viikonlopun. Risteilyä olen ajatellut. Eikös ne Sinikynä ja Ylikypsä olleet syksyllä innostuneita näistä treffeistä. Onko minulta mennyt ohi (korvien) silmien, kun en ole huomannut heidän ilmoittautuneen.
Turussa, täällä tulee lunta ja tuuli vähän lievittää -10 asteista säätä.
Voi kulta peni lähtisin risteilylle lennossa, mutta kun en voi, oltaisi vähän daivudeltu tangoa ja poskivalssiakin menty, olen intohimoinen tanssimaankin. Toivottavasti joskus toiste, vahinko.- Katleija
ylikypsa kirjoitti:
Turussa, täällä tulee lunta ja tuuli vähän lievittää -10 asteista säätä.
Voi kulta peni lähtisin risteilylle lennossa, mutta kun en voi, oltaisi vähän daivudeltu tangoa ja poskivalssiakin menty, olen intohimoinen tanssimaankin. Toivottavasti joskus toiste, vahinko.No pitää meidän ladyjen sitten tyytyä valssaamaan vain virtuaalisesti ylikypsän kanssa. Meitä olisi nyt ollut livenä tavattavissa-niiin.
Katleija kirjoitti:
No pitää meidän ladyjen sitten tyytyä valssaamaan vain virtuaalisesti ylikypsän kanssa. Meitä olisi nyt ollut livenä tavattavissa-niiin.
mutta kun ei niin ei.
- uzma-m
ylikypsa kirjoitti:
mutta kun ei niin ei.
ehdottakaa teille sopiva aika ja paikka,olettehan antaneet ymmartaa etta seuraa kaipaatte,laittakaa nyt topinaksi.
uzma-m kirjoitti:
ehdottakaa teille sopiva aika ja paikka,olettehan antaneet ymmartaa etta seuraa kaipaatte,laittakaa nyt topinaksi.
Pupu niille menee pöksyyn;))
Olinko vähän häijy??;))- Hintriika
muori67 kirjoitti:
Pupu niille menee pöksyyn;))
Olinko vähän häijy??;))Aikanaan oli telkkarissa mainos, jossa tyttövauva kyseli poikavauvalta (vai kumminpäin se oli), mitä uutta sinulla on pöksyissäsi. Pitäisiköhän meidän mummojen nyt ruveta raottelemaan vaarien kalsareitten kuminauhoja ja alkaa kysellä sitä samaa... Pupuko sieltä löytyisi?
Vielä vanhempi on sanonta: Ei suuret sanat suuta halkaise.
Toivottavasti vaareilla huumorintaju riittää, kun en osaa niitä hymiöitä!!! Hintriika kirjoitti:
Aikanaan oli telkkarissa mainos, jossa tyttövauva kyseli poikavauvalta (vai kumminpäin se oli), mitä uutta sinulla on pöksyissäsi. Pitäisiköhän meidän mummojen nyt ruveta raottelemaan vaarien kalsareitten kuminauhoja ja alkaa kysellä sitä samaa... Pupuko sieltä löytyisi?
Vielä vanhempi on sanonta: Ei suuret sanat suuta halkaise.
Toivottavasti vaareilla huumorintaju riittää, kun en osaa niitä hymiöitä!!!Hintriikka, tule vaan kurkkimaan mitä sieltä lötyy. ei ainakaan pupua.
Eikä mennyt pupu pöksyyn, mutta kaikki ei mene sillälailla, kuin itse haluaa ja minähän haluan.- Alasammuttu
ylikypsa kirjoitti:
Hintriikka, tule vaan kurkkimaan mitä sieltä lötyy. ei ainakaan pupua.
Eikä mennyt pupu pöksyyn, mutta kaikki ei mene sillälailla, kuin itse haluaa ja minähän haluan.pupuani vielä näyttää, kahvit joisin, kun tuoksuu niin hyvälle.
Kiitos. - satusäde1
Alasammuttu kirjoitti:
pupuani vielä näyttää, kahvit joisin, kun tuoksuu niin hyvälle.
Kiitos.sinulla on nin koskettava nimimerkki että tunnen sympatiaa, eikö ole lohduttavaa että pirttiin on liuska, pääset siivettömänäkin sisälle, vaikka kontaten, kerro enemmän itsestäsi!
Juon kanssasi kahvit! - Alasammuttu
satusäde1 kirjoitti:
sinulla on nin koskettava nimimerkki että tunnen sympatiaa, eikö ole lohduttavaa että pirttiin on liuska, pääset siivettömänäkin sisälle, vaikka kontaten, kerro enemmän itsestäsi!
Juon kanssasi kahvit!Säde, en sano Satusäde koska tunnut nyt todelliselta Säteeltä. Tulitko auringosta..
vaarivaari kirjoitti:
Aamupäivällä ensimmäistä kertaa eläessäni olin TaiChi "jumpassa" rannalla. Meillä opetettavilla paksulti päällä, kun oli 12 C ja 100 % kosteus ja tuulta, mutta ohjaaja oli koko tunnin t-paidassa hrrrrrrrrrrrr
Onneksi aurinko paisteli pilviharson takaa, ettei ihan kylmää löylyä nautittu.
Kylläpä maistui kuuma kahvi kotona ;-)vaarivaari semmoista tyttöä ,jonka isällä orkesteri,,tytön nimi Arja???
Siis täällä,,,,,,- Perttu20
Alasammuttu kirjoitti:
Säde, en sano Satusäde koska tunnut nyt todelliselta Säteeltä. Tulitko auringosta..
lääkettä joka on saaren yrteistä uutettu, otappas lääkettä nyt, noiin... huomenna on parempi olo!
Munkkien toivossa tulin, mutta huomasin pusuja vielä pöydällä- hyviä on, pannari myös kelpaa ja täyttää!
Täällä usein soitto kuuluu iltaisin, tuulen mukana saapuu mantereelle, kaipauksin... Perttu20 kirjoitti:
lääkettä joka on saaren yrteistä uutettu, otappas lääkettä nyt, noiin... huomenna on parempi olo!
Munkkien toivossa tulin, mutta huomasin pusuja vielä pöydällä- hyviä on, pannari myös kelpaa ja täyttää!
Täällä usein soitto kuuluu iltaisin, tuulen mukana saapuu mantereelle, kaipauksin...laitetaan korvan taakse,ei ole pitkilleen ollutkaan.
Kiitos, viestisi jo oli niin lämmittävä,lääkkeen lisäksi,kyllä vointi heti parempi.
Kateellinen olen,soiton hyvin kuulette,minä vain mielikuvien tuomaa,,,,kaunista ja kaipaava sekin.
Soittajalle hyvin huomaamattomat terkut,,,,,kerrothan;)my.mm.eli kirjoitti:
minullekin lääkärini kirjoitti marraskuussa. En ole aikaisemmin flunssarokotetta ottanut ja sinnehän jäi, apteekin hyllylle nytkin! Myös puupäätä koputellen - täytyy vain toivoa, ettei flunssa tarttuisi ;)
Kirjoituksesi luin tuolla toisaalla myös, ihan sieluni silmillä näin kuvailemasi maisemat. Kiitos, kiva kun ehdit pistäytyä palstalla.
Toivotan jaksamista, iloa ja menestystä niissä muissa puuhissasi, muista levätä välillä!Pysyköön flunssa loitolla... aamulla kyllä vähän kurkkua kutitteli ja ajattelin että joko se on tulossa....
Avasin kahvion jossa myös ruoka, ja kiirettä on pitänyt, mutta olen nuortunut 10 vuotta kun ei jää aikaa surra menetyksiä ja haaveilla sellaista mitä ei ole ehkä pakko saavuttaakaan. Kiirettähän se on, kaiken leivän ja kahvileivän leivon itse, suolaiset piirakat ja makeatkin, eikä aika tule pitkäksi. Ruokaa menee ja kiitosta on tullut joten se kannustaa ja antaa voimaa.
Täällä harvemmin, mutta seurailen taustalla.
Näin se elämä avaa uusia ovia...ja kiitos, yritän välttyä piippun ajamiselta:
- my.mm.eli
saa kahvinsa juoda. Ei ketään käynyt moneen tuntiin.
Laitan tuoretta tippumaan, ihan jo myrkylle maistuu tuo vanha kahvi pannun pohjalla.
Vähän oli pätkittäistä viime yön nukkumiset. Minullahan on aina ollut noita unettomia öitä, säännöllisen säännötön päivä-yö-rytmi. Ja nyt sitten yritetään sovitella jonkinlaista yhteistä rytmiä tuon kaverin kanssa, jolla myös ajoittain lyhyt unisuutta.
Mitenkähän SkillaN saa nukuttua uuden kampauksen kanssa. Onkohan niskatyyny käytössä. Sillä minä monen kampauksen olen saanut pidettyä jotenkuten mallissaan muutaman päivän.
Jaaha, pupuja pöksyistä on haettu. Kukaan ei tunnusta ;)
Mutta kumma kun papat valittaa naisseuran puutetta ja sitten kun olisi tarjolla, eipä ole miestä ottajaksi :-DDpilvinen,mutta pakkasen niska taittunut.
Uskoisin, että kiva olisi vaikka hiihdellä, sukset mökillä,,,,mitähän varten, kun siellä olen vain kesällä?
No taas yksi aika järjetön kysymys,,,hae sukset kaupunkiin, no miksi hakisin, kun en kumminkaan hiihdä,,,,selvä.
My..mm.eli,,,niskatyynykö,ei onnistu,minä nukkumaan käydessä muokkaan tyynyn kanssa ja etsin päälleni sopivan kolon ja arvaat ettei kampauksesta ole mitään muuta kuin väriraidat tallella.Peikon poikana herään,mutta tukkani on nysitty lyhyeksi ,,harjalla sitten muutama veto.
Muistelen,että sinulla olisi ollut joskus kuva profiilissa, ihana ylöskammattu kampaus,,,olikohan,,,se onkin jo kampauksen paikka.
Voi näitä naisten ainaisia mielenharmeja,hiuksia.
Pitäisi olla se kruunava laitos,siis naisen kauneudelle,,,niinpä niin!!!!!
Miten helpolla miehet pääsevätkin,,,
Miehistä puheenollen ja pupusta housuissa,,,,,näinhän se on ,miehet saa lupailla mitä vaan ja naiset uskoo (ei onneksi kaikki)antaa vielä anteeksi,uskovat taas, pettyäkseen.
Miesten on niin helppo olla ,aika poika puheissa,mutta tekoja vaadittaessa,tulee se pieni äidin poika esiin.
Tulikohan nyt liikaa morkattuja, kivoja kaikenkaikkiaan nuo ikuiset äidin kullat on;))
Nyt lähden tekemään munkkitaikinan ja tuon päiväkahville tuoreita munkkeja, meripoikien ja muidenkin sotapoikien herkkuja.
Tiistai päivää,mukavaa sellaista,,,,,SkillaN kirjoitti:
pilvinen,mutta pakkasen niska taittunut.
Uskoisin, että kiva olisi vaikka hiihdellä, sukset mökillä,,,,mitähän varten, kun siellä olen vain kesällä?
No taas yksi aika järjetön kysymys,,,hae sukset kaupunkiin, no miksi hakisin, kun en kumminkaan hiihdä,,,,selvä.
My..mm.eli,,,niskatyynykö,ei onnistu,minä nukkumaan käydessä muokkaan tyynyn kanssa ja etsin päälleni sopivan kolon ja arvaat ettei kampauksesta ole mitään muuta kuin väriraidat tallella.Peikon poikana herään,mutta tukkani on nysitty lyhyeksi ,,harjalla sitten muutama veto.
Muistelen,että sinulla olisi ollut joskus kuva profiilissa, ihana ylöskammattu kampaus,,,olikohan,,,se onkin jo kampauksen paikka.
Miehistä puheenollen ja pupusta housuissa,,,,,näinhän se on ,miehet saa lupailla mitä vaan ja naiset uskoo (ei onneksi kaikki)antaa vielä anteeksi,uskovat taas, pettyäkseen.
Miesten on niin helppo olla ,aika poika puheissa,mutta tekoja vaadittaessa,tulee se pieni äidin poika esiin.
Tulikohan nyt liikaa morkattuja, kivoja kaikenkaikkiaan nuo ikuiset äidin kullat on;))
Nyt lähden tekemään munkkitaikinan ja tuon päiväkahville tuoreita munkkeja, meripoikien ja muidenkin sotapoikien herkkuja.
Tiistai päivää,mukavaa sellaista,,,,,Aina te morkkaatte meitä miehiä, kuitenkin munkkia kaipaatte ja hellitte.
Sen takia ne nunnatkaan eivät uskalla juoda kahvia, kun niiden alkaa tehdä mieli munkkia.
ei vaan saa meitä morkatakin, me nyt vaan ollaan täälaisia äidin pikkupoikia elämämme loppuun saakka. Mutte kivoja, eiks vaan, niin tekin vaikka morkkaattekin.
Sovinnon halaukset kaikille ja hyvää päivänjatkoa, tyttömunkit oli hyviä. Kiitos, ja kahvi tietty.- Perttu20
SkillaN kirjoitti:
Tiistai päivää,mukavaa sellaista,,,,,saikin hyvät rohdot eilen kun nyt jo voimia, munkit oli mahtavia ja kaikki meni, hyviä!
Kiitokseksi toin pari rukinlapaa seinälle.. Perttu20 kirjoitti:
saikin hyvät rohdot eilen kun nyt jo voimia, munkit oli mahtavia ja kaikki meni, hyviä!
Kiitokseksi toin pari rukinlapaa seinälle..on rukinlavat,tekemisen taidon olet hyvin oppinut.
No olihan sinulle hyvä opettaja, monta muuta kivaa varmaan opetti/opettaa.
Nyt sitten koko suvulle vain, oman käden töitä ja omankin kodin voit sisustaa oma tekemillä ,eikös siellä onnistu huonekalutkin?
Kyllä ne kädentaidot on ihana omata.
Hyvä että munkit maistui ja kyllähän tauti parani jo hyvillä sanoilla.
Ylikypsä, kyllä se vanha juttu niin menee,että tytöt tykkää pojista ja päinvastoin,eipä kannata ruveta muuksi muuttamaan.
Nyt lähden maalaushommiin,jospa valmista tulisi.SkillaN kirjoitti:
on rukinlavat,tekemisen taidon olet hyvin oppinut.
No olihan sinulle hyvä opettaja, monta muuta kivaa varmaan opetti/opettaa.
Nyt sitten koko suvulle vain, oman käden töitä ja omankin kodin voit sisustaa oma tekemillä ,eikös siellä onnistu huonekalutkin?
Kyllä ne kädentaidot on ihana omata.
Hyvä että munkit maistui ja kyllähän tauti parani jo hyvillä sanoilla.
Ylikypsä, kyllä se vanha juttu niin menee,että tytöt tykkää pojista ja päinvastoin,eipä kannata ruveta muuksi muuttamaan.
Nyt lähden maalaushommiin,jospa valmista tulisi.kyllä kädentaidot on hyvä omistaa.
Toisilla vain on se "peukalo"keskellä kämmentä;)
minä olin opettelmassa taas sitä nypläystä.
Jäi syksy väliin tuon käden takia.
Kyllä siellä on ihania töitä.
Eräs mumeli tekee koruja VAU miten hienoja.
Harras toiveeni on;jos joskus minäkin;))
Löytyi tuolta kaapista vielä jokunen pusukin;))- my.mm.eli
SkillaN kirjoitti:
Tiistai päivää,mukavaa sellaista,,,,,tulla kahville, mutta täytyy presidenttikahvit munkilla nauttia pikaisesti ja mennä sitten muihin askareisiin.
Nyt se on täytetty. Ennakkoäänestys lappu siis. Tai en tietenkään koko lappua täyteen piirtänyt, siihen ympyrän keskelle kauniilla käsialalla yhden numeron vain taiteilin. Eikä käsi vapissut ;))
Puolen tusinaa äänestäjää oli jonossa edelläni ja samanverran näkyi olleen takanani kun vilkaisin olkani yli lappuani leimauksen jälkeen kuoreen sulkiessani. Varmaan tämä päivä on ollutkin vilkkain äänestyspäivä tällä toisella kierroksella. Hieno ulkoiluilma pakkasten ja eilisen tuiskun jälkeen toivottavasti sai väen liikkeelle.
Voi, nyt täytyy tuottaa pettymys SkillaNille, ei ole profiilissani ollut koskaan kuvaani. Yksinkertaisesti siitä syystä, että minulla ei ole skanneria eikä siis ainoatakaan valokuvaa tiedostoissani! Pitkä tukka on ollut, ja ylöskin joskus kammattuna, mutta muutaman vuoden välein olen aivan lyhyeksi leikkauttanut. Marraskuussa viimeksi ja tuskin enää pitkäksi kasvatankaan. On senverran helpompi hoitaa tämä lyhyt :-D Tosin vaatii usein leikkauksen muodossa pysyäkseen.
Kiitos vaan vaalikahveista, kumpikohan munkki nyt tulikaan otetuksi, poika vai tyttö ;)) Eipä sen väliä, yhtä hyviä molemmat!
Mitä muuten "poikiin" tulee, kovin olisi elämä ikävää ilman heitä;) Joten älkää pojat ottako niin vakavasti jos pientä "jupinaa" joskus taholtamme kuuluisikin. Ei mekään tosissamme, leikillä vain :-DD my.mm.eli kirjoitti:
tulla kahville, mutta täytyy presidenttikahvit munkilla nauttia pikaisesti ja mennä sitten muihin askareisiin.
Nyt se on täytetty. Ennakkoäänestys lappu siis. Tai en tietenkään koko lappua täyteen piirtänyt, siihen ympyrän keskelle kauniilla käsialalla yhden numeron vain taiteilin. Eikä käsi vapissut ;))
Puolen tusinaa äänestäjää oli jonossa edelläni ja samanverran näkyi olleen takanani kun vilkaisin olkani yli lappuani leimauksen jälkeen kuoreen sulkiessani. Varmaan tämä päivä on ollutkin vilkkain äänestyspäivä tällä toisella kierroksella. Hieno ulkoiluilma pakkasten ja eilisen tuiskun jälkeen toivottavasti sai väen liikkeelle.
Voi, nyt täytyy tuottaa pettymys SkillaNille, ei ole profiilissani ollut koskaan kuvaani. Yksinkertaisesti siitä syystä, että minulla ei ole skanneria eikä siis ainoatakaan valokuvaa tiedostoissani! Pitkä tukka on ollut, ja ylöskin joskus kammattuna, mutta muutaman vuoden välein olen aivan lyhyeksi leikkauttanut. Marraskuussa viimeksi ja tuskin enää pitkäksi kasvatankaan. On senverran helpompi hoitaa tämä lyhyt :-D Tosin vaatii usein leikkauksen muodossa pysyäkseen.
Kiitos vaan vaalikahveista, kumpikohan munkki nyt tulikaan otetuksi, poika vai tyttö ;)) Eipä sen väliä, yhtä hyviä molemmat!
Mitä muuten "poikiin" tulee, kovin olisi elämä ikävää ilman heitä;) Joten älkää pojat ottako niin vakavasti jos pientä "jupinaa" joskus taholtamme kuuluisikin. Ei mekään tosissamme, leikillä vain :-DDhyvänen aika, nyt romahti Pieni talo Prerialla kuvitteluni,kun olit my.mm.eli minusta juuri siihen sarjaan kuuluva,kauniine nutturoinesi.
Kenenkähän profiilia olen tutkinut,,,,no tätä kai tämä vanhuus tuo tullessaan.
Vakaa ja varma on käden oltava, kun oikeuttamme käytämme,kyllä hyvä tulos tulee, toiselle tai toiselle.
Minun toiveeni on tullut varmasti selväksi kaikille;;))
Kuuden viikon välein käyn minäkin kampaajan tuolilla,,,,euroja menee.
Taulun sain valmiiksi, tyydyttikö tuotos,,,,ei kyllä,mutta halut loppui,voinhan ottaa seinältä joskus ja parannella;))DD
Noita munkkeja toin lisää,taitaa miehet tykätä munkeista,olisko armejan peruja,takassa tulta kohennan, ja keitän termarin täyteen,jos joku pirtissä pistäytyy,,,hiljaistahan tuo on ollut.
Hyvät yöt kaikille,,,,SkillaN kirjoitti:
hyvänen aika, nyt romahti Pieni talo Prerialla kuvitteluni,kun olit my.mm.eli minusta juuri siihen sarjaan kuuluva,kauniine nutturoinesi.
Kenenkähän profiilia olen tutkinut,,,,no tätä kai tämä vanhuus tuo tullessaan.
Vakaa ja varma on käden oltava, kun oikeuttamme käytämme,kyllä hyvä tulos tulee, toiselle tai toiselle.
Minun toiveeni on tullut varmasti selväksi kaikille;;))
Kuuden viikon välein käyn minäkin kampaajan tuolilla,,,,euroja menee.
Taulun sain valmiiksi, tyydyttikö tuotos,,,,ei kyllä,mutta halut loppui,voinhan ottaa seinältä joskus ja parannella;))DD
Noita munkkeja toin lisää,taitaa miehet tykätä munkeista,olisko armejan peruja,takassa tulta kohennan, ja keitän termarin täyteen,jos joku pirtissä pistäytyy,,,hiljaistahan tuo on ollut.
Hyvät yöt kaikille,,,,Kun emme me häiriköt möykkää ;-)
Olin ensimmäisen kerran, vaikka säännöllisesti olen 15 vuotta täällä etelässä kulkenut, tänään paikallisilla kaivoksilla, jotka on avattu jo 2500 vuotta sitten hopeantuotantoon. Myöhemmin kaivettu alunaa, rautaa ja kuparia. Toiminta loppui sotien jälkeen ja rautatie purettiin pois. Talot raunioina, mutta kaivoksesta tuotu sivukivi, jota on alueen vuorenrinne kirjavanaan oli kuin kuun tai marsin maisemaa. Värikästä ja "sateensyömää" (jota kuussa ja marsissa ei niin olekaan)pienoisvuorta ja kraateria keltaista, punaista, ruskeaa ja siniharmaata.
Kaikkea sitä tulee ajankuluksi tehtyäkin.- Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
tulla kahville, mutta täytyy presidenttikahvit munkilla nauttia pikaisesti ja mennä sitten muihin askareisiin.
Mitä muuten "poikiin" tulee, kovin olisi elämä ikävää ilman heitä;) Joten älkää pojat ottako niin vakavasti jos pientä "jupinaa" joskus taholtamme kuuluisikin. Ei mekään tosissamme, leikillä vain :-DDtäällähän on termospuloss hyvää kahvia jus tarpeeksi minulle.
Munkkikin pitää otaa harvoin saankaan näin hyviä.
nyt siten nukuumaan.
Terv: Lokari1. Lokari1 kirjoitti:
täällähän on termospuloss hyvää kahvia jus tarpeeksi minulle.
Munkkikin pitää otaa harvoin saankaan näin hyviä.
nyt siten nukuumaan.
Terv: Lokari1.ja on tuulinen sää,mutta leutoa on.
Nyt on kirjoittajat uupahtaneet, tai sitten n keksitty mieleisiä tekemisi, kun koko palsta on hiljainen.
Presindentti ehdokkaidenkin keskustelu esiintymisetkin monia kiinnostavat.
En kadehdi heidän osaansa, joutuvat kyllä tiukkaan syyniiin ja ihmisten raadollisuus hyvin esiin tulee, kun näitä "paljastuksia" kaivellaan.
Kohtahan saamme rauhan,kuudeksi seuraavaksi vuodeksi,tässä asiassa.
Voi että on lämpimän oloista pirtissä,tuo takka oli hyvä keksintö,tuleen tuijottaminen antaa kummaa rauhaa,ja se lämpöö,,,,ihanaa.
Nyt jätän pirtin pariksi päiväksi teidän hoivaanne ja tiedän,että pirttimme on hyvissä käsissä.
Puita takkaan ja kahvia termariin,eipä täällä muita suurempia hommia ole, on niin helppoa hoitaa virtuaalikahvilaa.
Kirjoittelua ja viestejä, niitä toivon saavani lukea,kun kotiin palajan.
Hyvää tätä päivää ja torstaita myös, perjantaina tavataan,heippa,,,
Näille ulkomaailmassa "eläville" mielenkiintoisia päiviä,retkillenne ja muuhunkin elämisiin.Kiva on kuulla jotakin erilaista eloa,mitä Suomessa eletään,lisää niitä elämyksiä sieltä kaukaa,,,SkillaN kirjoitti:
ja on tuulinen sää,mutta leutoa on.
Nyt on kirjoittajat uupahtaneet, tai sitten n keksitty mieleisiä tekemisi, kun koko palsta on hiljainen.
Presindentti ehdokkaidenkin keskustelu esiintymisetkin monia kiinnostavat.
En kadehdi heidän osaansa, joutuvat kyllä tiukkaan syyniiin ja ihmisten raadollisuus hyvin esiin tulee, kun näitä "paljastuksia" kaivellaan.
Kohtahan saamme rauhan,kuudeksi seuraavaksi vuodeksi,tässä asiassa.
Voi että on lämpimän oloista pirtissä,tuo takka oli hyvä keksintö,tuleen tuijottaminen antaa kummaa rauhaa,ja se lämpöö,,,,ihanaa.
Nyt jätän pirtin pariksi päiväksi teidän hoivaanne ja tiedän,että pirttimme on hyvissä käsissä.
Puita takkaan ja kahvia termariin,eipä täällä muita suurempia hommia ole, on niin helppoa hoitaa virtuaalikahvilaa.
Kirjoittelua ja viestejä, niitä toivon saavani lukea,kun kotiin palajan.
Hyvää tätä päivää ja torstaita myös, perjantaina tavataan,heippa,,,
Näille ulkomaailmassa "eläville" mielenkiintoisia päiviä,retkillenne ja muuhunkin elämisiin.Kiva on kuulla jotakin erilaista eloa,mitä Suomessa eletään,lisää niitä elämyksiä sieltä kaukaa,,,Nyt tuo meidän Emäntä lähti "hurvittelemaan.
Hyppiikö hiiret pöydälle;)
Tulin äsken kaupungilta,hyvä ilma reippailla.
ja nyt näkyy satavan lunta,kerkesin alta pois.
Nautin tässä päiväkahvit ja jatkan puuhastelua.muori67 kirjoitti:
Nyt tuo meidän Emäntä lähti "hurvittelemaan.
Hyppiikö hiiret pöydälle;)
Tulin äsken kaupungilta,hyvä ilma reippailla.
ja nyt näkyy satavan lunta,kerkesin alta pois.
Nautin tässä päiväkahvit ja jatkan puuhastelua.Elä karkaa, tulen kahville kanssasi ja tuon jotain oikein hyvää kahvin kanssa, vaikkapa jäätelökakun, nähdään heippa
ylikypsa kirjoitti:
Elä karkaa, tulen kahville kanssasi ja tuon jotain oikein hyvää kahvin kanssa, vaikkapa jäätelökakun, nähdään heippa
on tulla jäätelökakulle.
Onhan siinä suklaata nammm...
- titanium_man
munkkia vielä ?
Jaa eikö ?
No täytyy sitten tyytyä murusiin...
Kauan olen tänään funtsinut kumpaa kahdesta pirusta äänestäisin (alkuperäinen suosikkini sai surkean saaliin :( ) ja vihdoin olen päätökseni tehnyt:
"Go Sauli ! Go !"
:)
Näin se on, että kun vaihtoehtoja ei ole kuin kaksi niin kahdesta pahasta on se pienempi valittava.
Menen taas....
PS: Toivottavasti Sauli poitsu pitää sanansa yrittäjien aseman parantamisen suhteen...
Muussa tapauksessa täytyy lähteä hakemaan työmaalta kakkosnelosta...mrrrr...
PS2: Hyvää & rattoisaa risteilyä emännälle ja kaikille niille jotka matkaan pääsevät. Kai kaikki osaavat uida ?
*wirnistys*- niin voi
sanoa mielipiteensä, eli kiitos samoin.
- kunhan on
niin voi kirjoitti:
sanoa mielipiteensä, eli kiitos samoin.
vasemmistolainen, muuten saat osaksesi ylihyppäämisen, ikäänkuin sinua ei olisi.
Eli kaikkea muuta mutta ei leppoisaa. - saara.dma
Hyvä että nuoret menevät äänestämään.
Jännätään sitten sunnuntai-iltana, miten meidän suosikille Saulille käy!
Kyllä täällä vielä munkkeja on. Itsepalvelu toimii kuten ennenkin. - aupA
saara.dma kirjoitti:
Hyvä että nuoret menevät äänestämään.
Jännätään sitten sunnuntai-iltana, miten meidän suosikille Saulille käy!
Kyllä täällä vielä munkkeja on. Itsepalvelu toimii kuten ennenkin.Saattaa hyvässä lykyssä käydä hyvinkin !
kunhan on kirjoitti:
vasemmistolainen, muuten saat osaksesi ylihyppäämisen, ikäänkuin sinua ei olisi.
Eli kaikkea muuta mutta ei leppoisaa.sitä pöytää en yksin pysty tekemään,puoluekantaa en keltään ole kysellyt,ihmiset hyväksyn,kirjoittelut puhuvat puolestaan.
Mitä tuohon ylihyppäämiseen tulee,kohdallani en katso velvotetta vastatata joka viestiin,,sitä on jopa pidetty kiusanakin,joten olen yrittänyt huomioida kaikkia,aina samassa viestissä.
Yritäppä kirjoittaa nimimerkillä(aina samana) kyllä joku vastaa,siitä olen varma.
Sanonpa myös en yritä käännyttää ketään puoluekantaansa muuttamaan(mielestäni ei ole edes oikein yrittää)tuon omani julki, koska en voi muuta olla.
Juureni ovat syvällä,sen muistaen ja elämän tälläkin hetkellä ymmärtäen, en muuta voi.kovasti toivotuksista,uimataito on hyvä.
Samaa toivon minäkin,(niistä lupauksista) mutta,mutta,,,rajallisia on presidentin oikeudet puuttua,,toivotaan kumminkin joka taholle hyvää,,,,
Harmi ettet tule mukaan,,,olisi nenäkkäin pohdittu tätä elämisen ihanuutta,,,,,no ehkä joskus,,ainakin näin kirjoitellen; ))- merimona1
SkillaN kirjoitti:
sitä pöytää en yksin pysty tekemään,puoluekantaa en keltään ole kysellyt,ihmiset hyväksyn,kirjoittelut puhuvat puolestaan.
Mitä tuohon ylihyppäämiseen tulee,kohdallani en katso velvotetta vastatata joka viestiin,,sitä on jopa pidetty kiusanakin,joten olen yrittänyt huomioida kaikkia,aina samassa viestissä.
Yritäppä kirjoittaa nimimerkillä(aina samana) kyllä joku vastaa,siitä olen varma.
Sanonpa myös en yritä käännyttää ketään puoluekantaansa muuttamaan(mielestäni ei ole edes oikein yrittää)tuon omani julki, koska en voi muuta olla.
Juureni ovat syvällä,sen muistaen ja elämän tälläkin hetkellä ymmärtäen, en muuta voi.kokenut.
Et ole ketään "sorsinut" poliittiikan, tai muunkaan takia. Mitä nk. vastaamiseen tulee, niin kuten jo jossain aikaisemminkin sanoin, kysymys edellyttää vastaamista, ja jos jonkun puheenvuoroon, tai mielipiteeseen ei koe olevan tarvetta kommentoida, niin ei se johdu mistään mielenosoituksesta.Tosin en tiedä, vaika joilliakin johtuisikin, mutta itse kirjoitan nykyään usein sellaiseen kohtaan, missä "vastaus"
ei ole erikoisesti kenellekään, vaan kaikille.
Palatakseni vielä tuohon poliittiseen väriin, niin Skillan, olet selvästi antanut ymmärtää olevasi vasemmistolainen, ja itse en ole koskaan kieltänyt oikeistolaista aatemaailmaani, joka sekin on versonut kotini ja sukuni maaperästä, mutta uskon ajattelun vapauteen, niin omalla kuin muidenkin kohdalla. Asioilla on aina puolensa, joten jyrkästi oikealla, tai vasemmalla ei pysty kukaan rehellinen ihminen olemaan,eikä medän maassamme olekaan enää esm mitääm perustuslaillisia, tai kommunistejä - eduskuntapuolueina.
Kaikenlainen agiteeraaminen synnyttää vastareaktion, torjunnan, ja ihmettelen jonkun muun, toisessa ketjussa kirjoittajan tavoin, miksi palstojen sheriffi meni näillä foorumeillä järjestämään ennakkoäänestyksen. Koin sen asiattomana, vaikkakin siihen "asiattomuuteen" lähti mukaan hyvin moni. Tosin, täällähän kirjoitellaan, ja kirjoitukset tulevat ja menevät. Menevät, joskus niin että ne poistetaan, joko Ylläpito, sheriffi, tai kirjoittajajat itse.Yleensä kirjoitukset menevät vain mielestä pois kun aika kuluu, ja itse en ainakaan jaksaisi nähdä vaivaa hakemalla tuolta 'arkistosta' kenenkään joskus, jotain sanomaa. Jos ei ole jäänyt mieleen, niin se ei sitten ole ollut kovin tärkeääkään. merimona1 kirjoitti:
kokenut.
Et ole ketään "sorsinut" poliittiikan, tai muunkaan takia. Mitä nk. vastaamiseen tulee, niin kuten jo jossain aikaisemminkin sanoin, kysymys edellyttää vastaamista, ja jos jonkun puheenvuoroon, tai mielipiteeseen ei koe olevan tarvetta kommentoida, niin ei se johdu mistään mielenosoituksesta.Tosin en tiedä, vaika joilliakin johtuisikin, mutta itse kirjoitan nykyään usein sellaiseen kohtaan, missä "vastaus"
ei ole erikoisesti kenellekään, vaan kaikille.
Palatakseni vielä tuohon poliittiseen väriin, niin Skillan, olet selvästi antanut ymmärtää olevasi vasemmistolainen, ja itse en ole koskaan kieltänyt oikeistolaista aatemaailmaani, joka sekin on versonut kotini ja sukuni maaperästä, mutta uskon ajattelun vapauteen, niin omalla kuin muidenkin kohdalla. Asioilla on aina puolensa, joten jyrkästi oikealla, tai vasemmalla ei pysty kukaan rehellinen ihminen olemaan,eikä medän maassamme olekaan enää esm mitääm perustuslaillisia, tai kommunistejä - eduskuntapuolueina.
Kaikenlainen agiteeraaminen synnyttää vastareaktion, torjunnan, ja ihmettelen jonkun muun, toisessa ketjussa kirjoittajan tavoin, miksi palstojen sheriffi meni näillä foorumeillä järjestämään ennakkoäänestyksen. Koin sen asiattomana, vaikkakin siihen "asiattomuuteen" lähti mukaan hyvin moni. Tosin, täällähän kirjoitellaan, ja kirjoitukset tulevat ja menevät. Menevät, joskus niin että ne poistetaan, joko Ylläpito, sheriffi, tai kirjoittajajat itse.Yleensä kirjoitukset menevät vain mielestä pois kun aika kuluu, ja itse en ainakaan jaksaisi nähdä vaivaa hakemalla tuolta 'arkistosta' kenenkään joskus, jotain sanomaa. Jos ei ole jäänyt mieleen, niin se ei sitten ole ollut kovin tärkeääkään.poliittisuudesta joku sana.
Kirjoittelen täällä ihmisenä niinkuin kaikki toisetkin ja hyvin vähän politiikasta,olen ymmärtänyt, että ne palstat ovat toisaalla.
Kirjoitan omasta, ikiomasta elämästä,kokemastani ja sellaista se on,pienen ihmisen elämää,paljastuu pakosta myös aatesuunta.
Siinä ei mielestäni ole mitään väärää,olen kunniallisesti hoitanut velvotteeni,saamatta yhtään enempää yhteiskunnalta,kuin mitä jokaiselle kuuluu.
Se elämä mitä nyt elän on omilla "hartioilla" hankittua ja siitä olen hyvin onnellinen.
Minusta ei ole agitaattoriksi ja en halaua sitä ollakaann,uskon että jokainen ajattelee omilla aivoillaan,on sitä mikä oikealta tuntuu,mutta en myöskään halua kirjoitelle niin,että kirjoitukseni jotakin muuta kertoisi, mitä eämäni on.
Sen vuoksi pakosta leimaannun,siksi mitä elämää elän,en katkerana,ehkä hiukan ylpeänä;))
Kirjoitellaan ihmisinä,jokainen omia elämäänsä kuuluvia asioita,ei kiihkoillen ,vaan avartaen elämän moninaisuutta,ystävinä,täällä virtuaalielämässä.
Ehkä kirjoitukset antavat suuntia kirjoittajien elämästä, mutta uskon senkin olevan rikkautta,vaalikaamme näitä asioita.
Hymyten, ystävyydellä,,,- merimona1
SkillaN kirjoitti:
poliittisuudesta joku sana.
Kirjoittelen täällä ihmisenä niinkuin kaikki toisetkin ja hyvin vähän politiikasta,olen ymmärtänyt, että ne palstat ovat toisaalla.
Kirjoitan omasta, ikiomasta elämästä,kokemastani ja sellaista se on,pienen ihmisen elämää,paljastuu pakosta myös aatesuunta.
Siinä ei mielestäni ole mitään väärää,olen kunniallisesti hoitanut velvotteeni,saamatta yhtään enempää yhteiskunnalta,kuin mitä jokaiselle kuuluu.
Se elämä mitä nyt elän on omilla "hartioilla" hankittua ja siitä olen hyvin onnellinen.
Minusta ei ole agitaattoriksi ja en halaua sitä ollakaann,uskon että jokainen ajattelee omilla aivoillaan,on sitä mikä oikealta tuntuu,mutta en myöskään halua kirjoitelle niin,että kirjoitukseni jotakin muuta kertoisi, mitä eämäni on.
Sen vuoksi pakosta leimaannun,siksi mitä elämää elän,en katkerana,ehkä hiukan ylpeänä;))
Kirjoitellaan ihmisinä,jokainen omia elämäänsä kuuluvia asioita,ei kiihkoillen ,vaan avartaen elämän moninaisuutta,ystävinä,täällä virtuaalielämässä.
Ehkä kirjoitukset antavat suuntia kirjoittajien elämästä, mutta uskon senkin olevan rikkautta,vaalikaamme näitä asioita.
Hymyten, ystävyydellä,,,Pistähän Skillan kiltti nyt ne tulehtuneet henkiset liikavarpaasi hautumaan!
Niille on nähtävästi tallattu :D
Se mitä poliittisesta suuntautuneisuudesta sanoin, versoi aikaisempien, yläpuolella olevien kirjoitusten johdosta.
Lukaisehan ne vielä ajatuksella uudestaan!
Katsos, kun joku puhui diktaattorrista, joka on poissa, niin tunnuit ymmärtävän, että sillä tarkoitettiin sinua. Niin minäkin kyllä luulin sinua sillä tarkoitetetun, vaikka et mielestäni ole diktaattori vähääkään.
Siksi kirjoitin, niinkuin kirjoitin.
Takuuvarmasti en arvostellut sinua, mutta kun kerroit saaneesi jo kotisi perintönä aatemaailmasi, niin minä kerroin myöskin saaneeni omani, mutta niinkuin perinnön kanssa yleensäkin, sen voi vaikka antaa pois, tai sitä voi kartuttaa.
Itse olen "konservoinut" parhaan ja pannut vähemmän tärkeän sivuun, tarpeettomana.
Hyvää päivän jatkoa Skillan, ja jäitä hattuun, sekä niille liikavarpaille! :D merimona1 kirjoitti:
Pistähän Skillan kiltti nyt ne tulehtuneet henkiset liikavarpaasi hautumaan!
Niille on nähtävästi tallattu :D
Se mitä poliittisesta suuntautuneisuudesta sanoin, versoi aikaisempien, yläpuolella olevien kirjoitusten johdosta.
Lukaisehan ne vielä ajatuksella uudestaan!
Katsos, kun joku puhui diktaattorrista, joka on poissa, niin tunnuit ymmärtävän, että sillä tarkoitettiin sinua. Niin minäkin kyllä luulin sinua sillä tarkoitetetun, vaikka et mielestäni ole diktaattori vähääkään.
Siksi kirjoitin, niinkuin kirjoitin.
Takuuvarmasti en arvostellut sinua, mutta kun kerroit saaneesi jo kotisi perintönä aatemaailmasi, niin minä kerroin myöskin saaneeni omani, mutta niinkuin perinnön kanssa yleensäkin, sen voi vaikka antaa pois, tai sitä voi kartuttaa.
Itse olen "konservoinut" parhaan ja pannut vähemmän tärkeän sivuun, tarpeettomana.
Hyvää päivän jatkoa Skillan, ja jäitä hattuun, sekä niille liikavarpaille! :Djäitä hattuun ja varpaat hoidan myös.
Eikä niille edes ole kukaan astunutkaan;)DD
Mä oon mikä oon ,en muuksi voi tulla,,,,,
kuten huomaat,,,,,
Sanoinkin etten ole katkera,minun elämä on ihan hyvä, niinkuin varmasti sinunkin,,,,näin jatketaan,,eikös,,,
Ehkä ajatukset vähän hämärtyvät,kun aina väliin tulee tekstiä, mikä ei mielestäni ole totta, kuten tuokin mainitsemasi,,,hymyillään edelleen,,,
Tiedän ettet arvostellut minua,,,- merimona1
SkillaN kirjoitti:
jäitä hattuun ja varpaat hoidan myös.
Eikä niille edes ole kukaan astunutkaan;)DD
Mä oon mikä oon ,en muuksi voi tulla,,,,,
kuten huomaat,,,,,
Sanoinkin etten ole katkera,minun elämä on ihan hyvä, niinkuin varmasti sinunkin,,,,näin jatketaan,,eikös,,,
Ehkä ajatukset vähän hämärtyvät,kun aina väliin tulee tekstiä, mikä ei mielestäni ole totta, kuten tuokin mainitsemasi,,,hymyillään edelleen,,,
Tiedän ettet arvostellut minua,,,minua",sanoit.
En arvostellutkaan, mutta nyt arvostelen,tai oikeastaan teen aivan asiaa sivuamattoman saivartelevan kysymyksen: Miksi sinä mätät noita pilkkuja aivan kuin urakalla kirjoituksiisi?
Oikein pilkkusarjaa käytät.Eikö vähempikin riittäisi, vai onko tuo "pilkuttelu" joku tehokeino koettaa saada sanottavaansa enemmän painoarvoa?
Utelevin terveisin pilkunhalkoja merimona!:D merimona1 kirjoitti:
minua",sanoit.
En arvostellutkaan, mutta nyt arvostelen,tai oikeastaan teen aivan asiaa sivuamattoman saivartelevan kysymyksen: Miksi sinä mätät noita pilkkuja aivan kuin urakalla kirjoituksiisi?
Oikein pilkkusarjaa käytät.Eikö vähempikin riittäisi, vai onko tuo "pilkuttelu" joku tehokeino koettaa saada sanottavaansa enemmän painoarvoa?
Utelevin terveisin pilkunhalkoja merimona!:Dvähentää.
Mikäs nyt on eihän täällä ole ketään, kahvikin ihan kylmää.
Toin taas niitä pusujakin, laitan kahvin tippumaan, jos vaikka joku.....- Juupas1
valmiille kahville ja pusuille, niitäkö mitä PORVOOSSA valmistetaan.. vain ihan YLIKYPSÄN halauksien myötä...
Sampo nyt voi kaivuut taas alkaa, lauhaa on, tulehan maisemiin, kyllä omakulta voi löytyä täältäkin...
Kiitos kahvista ja halauksista... - satusäde1
Juupas1 kirjoitti:
valmiille kahville ja pusuille, niitäkö mitä PORVOOSSA valmistetaan.. vain ihan YLIKYPSÄN halauksien myötä...
Sampo nyt voi kaivuut taas alkaa, lauhaa on, tulehan maisemiin, kyllä omakulta voi löytyä täältäkin...
Kiitos kahvista ja halauksista...minä nyt keitän valmiiksi kahvit yökukkujille ja Lokrille aamukahvit, hiljainen päivä ollut, kaikki odottavat SkillaNia kotiin, minulta jäi jouluna paljon suklaata syömättä, tuon tänne jotta halukkaat voi ottaa kahvin kanssa!
Juupas1 kirjoitti:
Kiitos kahvista ja halauksista...Minnekä ihmeeseen kaikki on hävinneet?
Veikö Skillan kaikki mukanaan???
Nyt pannullinen kaffetta ja noita munkkejakin toin.
Iloista illanviettoa kaikille.
Muori nyt68.satusäde1 kirjoitti:
minä nyt keitän valmiiksi kahvit yökukkujille ja Lokrille aamukahvit, hiljainen päivä ollut, kaikki odottavat SkillaNia kotiin, minulta jäi jouluna paljon suklaata syömättä, tuon tänne jotta halukkaat voi ottaa kahvin kanssa!
satuttiin yhtä aikaa Satusäde tänne ;)
Kyllä nyt kahvi riittää ;))- satusäde1
muori67 kirjoitti:
Minnekä ihmeeseen kaikki on hävinneet?
Veikö Skillan kaikki mukanaan???
Nyt pannullinen kaffetta ja noita munkkejakin toin.
Iloista illanviettoa kaikille.
Muori nyt68.kyllä huomaa ja tulevat seuraksemme, munkit ovat niin kutsuvan näköisiä että otankin heti kun vielä ehdin!
- Lokari1
satusäde1 kirjoitti:
minä nyt keitän valmiiksi kahvit yökukkujille ja Lokrille aamukahvit, hiljainen päivä ollut, kaikki odottavat SkillaNia kotiin, minulta jäi jouluna paljon suklaata syömättä, tuon tänne jotta halukkaat voi ottaa kahvin kanssa!
Täälähän on oikein juolun makusta suklaatakin , sitä pitää ottaa kanssa pieni pala.
Kiitos hyvää on, nyt kylä minun pitää lähteä kauppaan kahvin ostoon kun viimeset meni tänä aamuna .
Terv: Lokari1. - my.mm.eli
satusäde1 kirjoitti:
kyllä huomaa ja tulevat seuraksemme, munkit ovat niin kutsuvan näköisiä että otankin heti kun vielä ehdin!
korvapuusti, munkki ja kahvi pusulla, kiiitoos!
Vielä kourallinen tummaa suklaata evääksi, että jaksan pankkiin juosta. Meinasi yksi laskun maksu unohtua ja nyt tulikin kiire! Moikka, nähdääään!!!
ja hyvää liputuspäivää.
Sytyttelen takkaan tulen,luokoon se lämmintä mieltä kirjoittajien sydämmiin,sopuisaa tunnelmaa pirttiin, niinkuin aina on ollut.
Keltaiset tulppaanit,valkoiset kynttilät juhlistakoon tätä päivää,antakoot valoisien tuntemusten tulvia ajatuksiimme.
Hyvä ulkoilusää tulossa täksi päiväksi,reippaillaan,minäkin lähden tärkeää tehtävää suorittamaan, pidennetyn lenkin kautta,sillä pitkäksi venyy päivä istua.
Kahvin keitin jo valmiiksi ja aurinkoiset voisilmäpullat saateeksi.
Hyvää päivää kaikille.- uzma-m
pilvista sunnuntaita kaikille,kovasti nyt jannataan mitekas kay.
Sain joululahjaksi amarylliksen, melkein heitin sen pois kun ei mitaan elon merkkia nakynyt,kastelin kuitenkin kerran viikossa ja nyt seiina on yks nuppu,mika ihme,kuinka kauan se kukkii ja mita sille sitten tapahtuu?
Vitetin kesan nuorena Iisalmen maalaiskunnassa ja siella niitylla lahella jarven rantaa kasvoi villina keltaisia kulleroita,onkohan niita enaa Savossa pain? - Lokari1
Viel kunon noita voisilmäpulliakin nii sellaisenkin otan ,niin jaksan nukkua yöni hyvin.
Terv: Lokari1. Ihanan lämmintä ja romanttista takkatulen äärellä.
Tänään se sitten ratkeaa, kuka Mäntyniemeen menee asumaan seuraavaksi kuusivuotis kaudeksi.
Kiito kahvista ja pullasta. Ei kun äänestämään.ylikypsa kirjoitti:
Ihanan lämmintä ja romanttista takkatulen äärellä.
Tänään se sitten ratkeaa, kuka Mäntyniemeen menee asumaan seuraavaksi kuusivuotis kaudeksi.
Kiito kahvista ja pullasta. Ei kun äänestämään.On tainnut olla kaikilla kiireinen päivä.
Minäkin olin menossa.
Kävin Oitissa,tuossa Riihimäen kupeessa.
Oli oikein keväisen tuntuinen päivä.
Lunta ei ole paljoa.
Metsissä kivet ja kannot melkein paljaina,minkä junan ikkunasta huomasin.
On muuten mukava kun VR:rä antaa eläkeläis
alennuksen lyhyellekin matkalle.
Busseissa ei saa.
Nyt nautin hyvät kahvit ja eiköhän tuossa ole
jotain "hyvää"kahvin kanssa.
Pian päästään "jännittämään" ;))- aupA
uzma-m kirjoitti:
pilvista sunnuntaita kaikille,kovasti nyt jannataan mitekas kay.
Sain joululahjaksi amarylliksen, melkein heitin sen pois kun ei mitaan elon merkkia nakynyt,kastelin kuitenkin kerran viikossa ja nyt seiina on yks nuppu,mika ihme,kuinka kauan se kukkii ja mita sille sitten tapahtuu?
Vitetin kesan nuorena Iisalmen maalaiskunnassa ja siella niitylla lahella jarven rantaa kasvoi villina keltaisia kulleroita,onkohan niita enaa Savossa pain?kukkii kesä-heinäkuussa Pohjois-Suomen jokivarsilla. Se on ravinteisten, melko kosteiden maiden kasvi. Kasvaa lehdoissa, niityillä, tulvien kostuttamissa pensaikoissa. Siementää ja pysyy hengissä myös monivuotisen juuriston avulla, kertoo Kotimaan luonto-opas.
Vuosikymmeniä sitten Oulun eteläpuolella nautin suunnattomasti keltaisenaan kukkivasta jokipenkasta. Nyt vain himmeä muisto siellä täällä. Ennen kotieläimet laidunsivat samalla joenpenkalla ja nyhtivät kulleroiden alueen lyhyeksi. Ehkä se edisti runsasta esiintymistä. Savossa en ole törmännyt luonnossa kulleroihin. Viisainta nyttemmin ostaa taimistosta kukkapenkkiin eri lajeja. Siten saa pidemmän kukinta-ajan ihailla pitkälle kesään kulleron ylhäisintä ja loisteliainta niittykukkien keltaa, kuten Reino Kalliola ilmaisee.
Nyt on istahdettava juomaan mitalikahvit.
Voi sitä mitalien roisketta.
Eilen mäkimiehille kolmoisvoitto.
Jannekin hyytyi kolmanneksi, muttei se mitään:
”Mukava se oli suomalaisille hävitä”.
Tänään kaksoisvoitto. Hautamäki, Ahonen
Hannu Manniselle tulee hiihto-osuudella kilpailijat vaan selkä edellä vastaan.
Mikä ihmeen ”hiihtokone” hän oikein lienee?
Voimakkaan ja helpon näköistä ja kaunista katsella on menonsa.
Hän varmisti myös kolmannen peräkkäisen maailmancupin voittonsa.
Huoltomiehille kiitokset, hyvin näkyi suksi luistavan.- saara.dma
Meillä on ollut juuri soittoharjoitus ja nyt on syytä ottaa pieni tauko (Dave Brubeck: Take five) ja juoda vaalikahvit. Vaalit ratkaistiin ikävä kyllä ensimmäisellä minuutilla eikä tullutkaan kivaa jännäämistä lopputuloksesta.
- Alasammuttu
saara.dma kirjoitti:
Meillä on ollut juuri soittoharjoitus ja nyt on syytä ottaa pieni tauko (Dave Brubeck: Take five) ja juoda vaalikahvit. Vaalit ratkaistiin ikävä kyllä ensimmäisellä minuutilla eikä tullutkaan kivaa jännäämistä lopputuloksesta.
tulin, voipullia ja kahvia otan, suklaatakin vielä on! Nukahdan taas takan ääreen, on niin hiljaista!
- my.mm.eli
Alasammuttu kirjoitti:
tulin, voipullia ja kahvia otan, suklaatakin vielä on! Nukahdan taas takan ääreen, on niin hiljaista!
pirtissä voitonkahveilla, ja nukahtanut tuohon takan eteen, ressukka, yksinäisyyttään!
Heräisiköhän jos kunnolla poksauttaisin kuohuviinipullonkorkin auki. Pitkän rivin kuohuvia pulloja SkillaN varannut, eikä ketään lasiaan kohottamassa. Mikä teitä ihmiset vaivaa :(
SssssPOKSS ssss! Pulp pulp sssss... Kippis, onnea Tarja!
Tulkaa nyt ihmeessä juhlimaan, en minä jaksa kaikkea yksin juoda ;)) my.mm.eli kirjoitti:
pirtissä voitonkahveilla, ja nukahtanut tuohon takan eteen, ressukka, yksinäisyyttään!
Heräisiköhän jos kunnolla poksauttaisin kuohuviinipullonkorkin auki. Pitkän rivin kuohuvia pulloja SkillaN varannut, eikä ketään lasiaan kohottamassa. Mikä teitä ihmiset vaivaa :(
SssssPOKSS ssss! Pulp pulp sssss... Kippis, onnea Tarja!
Tulkaa nyt ihmeessä juhlimaan, en minä jaksa kaikkea yksin juoda ;))vaalienkin jälkeen.
Kansa on puhunut ja Tarja Halonen jatkaa.
Tiukille meni vaalit ja onnitella voi myös toiseksi jäänyttä,hyvä oli hänenkin tulos.
Kirjoitin jo yöllä viestin,mutta oli niin töpö,että poistin,mitä en kyllä tavallaan tee.
My.mm.elille sanon juhlittiinhan sitä,tietysti,samalla noita mitali saaliitakin,mitä pirtissäkin on muistettu.
Jaksamista Tarjalle kovassa aallokossa, ei kaikkein helpoin hänen tehtävänsä ole. Uskon,että mennyt kuusi vuotta on pohjan luonut ja hän jaksaa vielä toiset kuusi vuotta, hoitaa hänelle luotetut tehtävät.
Minulle,kaikista vaatteiden lisäyksistä huolimatta yskän taisi jättää,veto ei sopinut kunnolleni.
Yskimällä kai pois lähtee.
Nyt sitten joutaa näihin kotihommiinkin paneutumaan,aloitan pyykin silityksellä.
Viikonalut, leuto ja mukavan tuntuiselta kelikin tuntuu.- Juupas1
SkillaN kirjoitti:
vaalienkin jälkeen.
Tiukille meni vaalit ja onnitella voi myös toiseksi jäänyttä,hyvä oli hänenkin tulos.
Kirjoitin jo yöllä viestin,mutta oli niin töpö,että poistin,mitä en kyllä tavallaan tee.
My.mm.elille sanon juhlittiinhan sitä,tietysti,samalla noita mitali saaliitakin,mitä pirtissäkin on muistettu.
Jaksamista Tarjalle kovassa aallokossa, ei kaikkein helpoin hänen tehtävänsä ole. Uskon,että mennyt kuusi vuotta on pohjan luonut ja hän jaksaa vielä toiset kuusi vuotta, hoitaa hänelle luotetut tehtävät.
Minulle,kaikista vaatteiden lisäyksistä huolimatta yskän taisi jättää,veto ei sopinut kunnolleni.
Nyt sitten joutaa näihin kotihommiinkin paneutumaan,aloitan pyykin silityksellä.
Viikonalut, leuto ja mukavan tuntuiselta kelikin tuntuu.pirttiinkin nyt vasta voittokahville, olin myös vaalivirkailijana myöhään iltaan, tulos oli hyvä ja toivottava, ONNEA TARJA!
SkillaN kirjoitti:
vaalienkin jälkeen.
Viikonalut, leuto ja mukavan tuntuiselta kelikin tuntuu.Hennecy pullo on tyhjä, tuon uuden ja laitan tuonne hyllylle, siitä voi jokainen otaa nuhaiseen oloonsa.
Niin eilen saimme Tarjan jatkamaan ja mitleita tuli, että ropisi. Onnea vaan kaikille.
Hyvää päivänjatkoa pirttiläiset, kosketelkaa toisianne.ylikypsa kirjoitti:
Hennecy pullo on tyhjä, tuon uuden ja laitan tuonne hyllylle, siitä voi jokainen otaa nuhaiseen oloonsa.
Niin eilen saimme Tarjan jatkamaan ja mitleita tuli, että ropisi. Onnea vaan kaikille.
Hyvää päivänjatkoa pirttiläiset, kosketelkaa toisianne.Huh,huh. Tuli tehtyä kunnon lenkki,sauvojen kanssa.
Nyt maistuu pienet"napanterit";))
Ylikypsa sanoit kosketelkaa toisianne,mutta,mutta kun ei ole ketä kosketat !!;))
Täällä on mahtava ilma.
Kaikki ylös ulos ja lenkille.
Onnea uuteen pirttiin, ajattelinkin, että miksi ovet olivat kiinni vanhassa pirtissä, kaiholla kyllä muistelen sitä. Onneksi sen hengetär on aina mukana. Nyt juodaankin sitten taas k-pusu kahvit ja kuohuviiniä. Vai paistetaanko sitä suomalaisen vihannesta takassa. Tuleepa romanttinen ilta, vahinko, että on lyhyt iltaloma. Toiste lisää. Onnea vielä uuteen pirttiin.
- ???
...aprikoin...
- kullero
pirtti on sama, Alasammuttu laittoi uudettapetit ja maalasi ja lakkasi uuden ilmeen... makuualkovikin on uusi.. rukinlavat antaa kotoisen ilmeen ja pirtinpöytä on aina kukilla koristettu!
Ovi varmaan on ollut tiukka, ei lukossa koskaan, huomasitko voittokahvit juoda? ylikypsä uneksinut,vai liekö peräti rakastunut, kun tuolla lailla uutta pirttiä huhuilee.
No voihan tämä uudelta näyttää,kun uudet tapetit seinillä ja muutenkin ehostettu.
Alasammuttu noin taitavavasti uuden ilmeen aikaan sai.
Alkovikin houkuttelee sänkyyn oikaisemaan,on siinä kulkurimiehillekin hyvä nukkumasija.
Kotoinen on tunnelma,takka loimuaa,siinä voi iltapalaksi makkaran käristää,jos sitten yöksi jättäisi puurokupin hiillosten päälle,onnistuisikohan?
Laitan noihin termareihin toiseen teen valmiiksi ja toisen kahvilla täytän,on valmiina hörpätä,jos kiireisiä vieraoita pietäytyy.
Vähäisillä puheilla meni tämä pressanvaalin jälkipyykki, kai ihmiset ovat hyvinkin tyytyväisiä lopputulokseen, hyvä niin.
Demokratia on toiminut,mitäpä enää puheita tarvitaan.
Kevättä kohti ja haasteita vastaanottamaan.
Nyt risteily seuraava etappi, onkohan miettimiset mietitty ja päätökset lähtöön vahvistuneet?
Nyt kumminkin unten maille,rauhaisaa yötä kaikille,virkeänä uuteen aamuun.
Otanpa tuolta ylikypsän tuomasta pullosta yömyssyn ja pusun suupieleen.SkillaN kirjoitti:
ylikypsä uneksinut,vai liekö peräti rakastunut, kun tuolla lailla uutta pirttiä huhuilee.
No voihan tämä uudelta näyttää,kun uudet tapetit seinillä ja muutenkin ehostettu.
Alasammuttu noin taitavavasti uuden ilmeen aikaan sai.
Alkovikin houkuttelee sänkyyn oikaisemaan,on siinä kulkurimiehillekin hyvä nukkumasija.
Kotoinen on tunnelma,takka loimuaa,siinä voi iltapalaksi makkaran käristää,jos sitten yöksi jättäisi puurokupin hiillosten päälle,onnistuisikohan?
Laitan noihin termareihin toiseen teen valmiiksi ja toisen kahvilla täytän,on valmiina hörpätä,jos kiireisiä vieraoita pietäytyy.
Vähäisillä puheilla meni tämä pressanvaalin jälkipyykki, kai ihmiset ovat hyvinkin tyytyväisiä lopputulokseen, hyvä niin.
Demokratia on toiminut,mitäpä enää puheita tarvitaan.
Kevättä kohti ja haasteita vastaanottamaan.
Nyt risteily seuraava etappi, onkohan miettimiset mietitty ja päätökset lähtöön vahvistuneet?
Nyt kumminkin unten maille,rauhaisaa yötä kaikille,virkeänä uuteen aamuun.
Otanpa tuolta ylikypsän tuomasta pullosta yömyssyn ja pusun suupieleen.Pirtin väki.
Olen "aikaisin";) liikkeellä.
Lähden harrastamaan;))
Tuolla ylempänä puhuvat kulleroista,meidän mökin lähellä kasvaa niitä,ei mitenkään kovin paljon,mutta kuitenkin villikukkina.
Näkyillään MOOII.muori67 kirjoitti:
Pirtin väki.
Olen "aikaisin";) liikkeellä.
Lähden harrastamaan;))
Tuolla ylempänä puhuvat kulleroista,meidän mökin lähellä kasvaa niitä,ei mitenkään kovin paljon,mutta kuitenkin villikukkina.
Näkyillään MOOII.pakkaspäivä tulossa,taitaa koko maata koskea. Aurinko tuntuu jo aivan kuin lämmittävän,ja titityyt laulee,on se sellainen tuo auringon mahti.
Villikukista puhutaan, täällä ei juuri muuta kuin kieloja ja lemmikeitä luonnossa villinä,onhan sinivuokot tosin,valkovuokkoa näkyy vähän etelämpänä.
Valkovuokon olen saanut mökilleni ja siellä se leviää.
Aurinkohan saa jutut siirtymään kukkiin,taisi kyllä nyt sysäyksen antaa Kullero nikki,mutta eri silmällä noita huonekasvejakin katselee.
Viimeistä päivää tästä kuusta eletään ja ensi kuukausi hurahtaa nopsaan,kun on niin lyhkäinen ja sitten ollaankin jo mullanvaihdon ajoissa ja uusi kasvu saadaan ikkunoilla alkuun.
Nyt olisi harrastuspäivä edessä, niinkuin näkyi olevan muorillakin,,kyllä me nykyajan mummot olemme elämässä kiinni,ei pelkään sukan kutomiseen aika kulu;))
Mennään niin kauan kun kykenemme, mieli pysyy vireänä.
Päivän jatkoja jokaiselle.- kullero
SkillaN kirjoitti:
pakkaspäivä tulossa,taitaa koko maata koskea. Aurinko tuntuu jo aivan kuin lämmittävän,ja titityyt laulee,on se sellainen tuo auringon mahti.
Villikukista puhutaan, täällä ei juuri muuta kuin kieloja ja lemmikeitä luonnossa villinä,onhan sinivuokot tosin,valkovuokkoa näkyy vähän etelämpänä.
Valkovuokon olen saanut mökilleni ja siellä se leviää.
Aurinkohan saa jutut siirtymään kukkiin,taisi kyllä nyt sysäyksen antaa Kullero nikki,mutta eri silmällä noita huonekasvejakin katselee.
Viimeistä päivää tästä kuusta eletään ja ensi kuukausi hurahtaa nopsaan,kun on niin lyhkäinen ja sitten ollaankin jo mullanvaihdon ajoissa ja uusi kasvu saadaan ikkunoilla alkuun.
Nyt olisi harrastuspäivä edessä, niinkuin näkyi olevan muorillakin,,kyllä me nykyajan mummot olemme elämässä kiinni,ei pelkään sukan kutomiseen aika kulu;))
Mennään niin kauan kun kykenemme, mieli pysyy vireänä.
Päivän jatkoja jokaiselle.on toivoa täynnä, menen Sattusädettä katsomaan, samalla laitetaan hakemus vetämään koiraa varten, kaverin joka auttaisi häntä selviämään myöhemmin kotioloissa itsenäisesti!
Pirtti on todella viihtyisä, juon kahvit ja matkaan! kullero kirjoitti:
on toivoa täynnä, menen Sattusädettä katsomaan, samalla laitetaan hakemus vetämään koiraa varten, kaverin joka auttaisi häntä selviämään myöhemmin kotioloissa itsenäisesti!
Pirtti on todella viihtyisä, juon kahvit ja matkaan!kahvit pois,on painunutta ja pahanmakuista,ei ole tänään maistunut kellekkään.
Hienoa työtä teet Kullero,toivottavasti onnistaa,mitä yritätte.
Kaikki tuon kaltainen apu on hyvästä,kotona ollen elämä maistaa kaikille,myös kuntonsa syystä tai toisesta menettäneelle.
Onneksi niissäkin asioissa on menty eteenpäin ja on mahdollista vammasta huolimatta oleilla ja elää itsenäisemmin.
Kyllähän tämänpäiväiset kommentit on taas näyttänyt,miten ihmiset osaavat olla sotaisia ja se tyytymättömyys,mikä joka puolelta pursuaa,on masentavaa.
Päivä on kumminkin illassa, ja huomenna uusi ilme ja uudet kujeet.- fiiuliN
SkillaN kirjoitti:
kahvit pois,on painunutta ja pahanmakuista,ei ole tänään maistunut kellekkään.
Hienoa työtä teet Kullero,toivottavasti onnistaa,mitä yritätte.
Kaikki tuon kaltainen apu on hyvästä,kotona ollen elämä maistaa kaikille,myös kuntonsa syystä tai toisesta menettäneelle.
Onneksi niissäkin asioissa on menty eteenpäin ja on mahdollista vammasta huolimatta oleilla ja elää itsenäisemmin.
Kyllähän tämänpäiväiset kommentit on taas näyttänyt,miten ihmiset osaavat olla sotaisia ja se tyytymättömyys,mikä joka puolelta pursuaa,on masentavaa.
Päivä on kumminkin illassa, ja huomenna uusi ilme ja uudet kujeet.Emäntä yksin täällä vain touhuilee, tulin seuraasi juttelemaan.
Olen tosin huono seuranpitäjä, mutta kaikessa muussa olen mahdottoman hyvä:)-
En ole paljon seurannut täällä käyvien nikkien kirjoituksia, murheita enkä iloja, niin että olen vähän ulalla tapahtumista.
Kyllähän siltä tuntuu niinkuin olisimme sotaisia, mutta luulen kuitenkin että sisimmissämme palaa lämmön liekki.
Täällä vain tuomme esiin niitä huonoja puoliamme, jotenkin siltä tuntuu.
Usko pois, jos oikea sota syttyisi , seisoisimme kaikki yhdessä rintarinnan. Niin kävi viime sotiemmekin aikaan.
Mutta hyvää yötä. fiiuliN kirjoitti:
Emäntä yksin täällä vain touhuilee, tulin seuraasi juttelemaan.
En ole paljon seurannut täällä käyvien nikkien kirjoituksia, murheita enkä iloja, niin että olen vähän ulalla tapahtumista.
Kyllähän siltä tuntuu niinkuin olisimme sotaisia, mutta luulen kuitenkin että sisimmissämme palaa lämmön liekki.
Usko pois, jos oikea sota syttyisi , seisoisimme kaikki yhdessä rintarinnan. Niin kävi viime sotiemmekin aikaan.
Mutta hyvää yötä.tulin vielä "kupposelle"jaa mitä lajia;))
Taisin nyplätä itsenikin sinne pitsien väliin;DD
Puhuin tuossa toista tuntia Kuopijoon;)
Skypellä ei mennyt kuin 1€
Hankkikaa skype..
Hyvää yötä.- kullero
muori67 kirjoitti:
tulin vielä "kupposelle"jaa mitä lajia;))
Taisin nyplätä itsenikin sinne pitsien väliin;DD
Puhuin tuossa toista tuntia Kuopijoon;)
Skypellä ei mennyt kuin 1€
Hankkikaa skype..
Hyvää yötä.päivä pulkassa, aamu alkoi synkässä pilvessä mutta kun kävin sairaalassa ja näki todellisia taistelijoita, ajattelin kuinka pieniä ongelmat meillä usein on- ja he kaikesta huolimatta jaksavat hymyillä - uskoa tulevaisuuteen!
Taidan jäädä tuonne alkoviin nukkumaan- juon Skillanin keittämät kahvit vielä! fiiuliN kirjoitti:
Emäntä yksin täällä vain touhuilee, tulin seuraasi juttelemaan.
Mutta hyvää yötä.fiiulin, että hyvä olet juttelemaan, olemmehan jutelleet useinkin, aikaisemmin ja hyvin sujui.
Nykyään aika menee etten messengerissä ehdi ollenkaan pistäytymään.
Tuosta yhteishengestä,uskon minäkin,että ainakin täällä kirjoittavat olisivat,rintarinnan,jos todella vaara uhkaisi.
Käy vaan useammin,jos suinkin jotakin jutun juurta löytyy.
Kullero,sen sanon minäkin,pelkällä tuntumalla,että mahtavia taistelijoita ovat ne jotka jaksavat vammoistaan huolimatta,onnelliselta ja iloiselta näyttää ja kuulostaa,Sädesatu esimerkiksi,kauniisti kirjoittaa ja niin kauniin valoisan nikinkin ottanut.
Kaikkea hyvää heille sinne olinpaikkaansa.
Jaksamista myös sinulle Kullero.- Katleija
SkillaN kirjoitti:
fiiulin, että hyvä olet juttelemaan, olemmehan jutelleet useinkin, aikaisemmin ja hyvin sujui.
Tuosta yhteishengestä,uskon minäkin,että ainakin täällä kirjoittavat olisivat,rintarinnan,jos todella vaara uhkaisi.
Kullero,sen sanon minäkin,pelkällä tuntumalla,että mahtavia taistelijoita ovat ne jotka jaksavat vammoistaan huolimatta,onnelliselta ja iloiselta näyttää ja kuulostaa,Sädesatu esimerkiksi,kauniisti kirjoittaa ja niin kauniin valoisan nikinkin ottanut.
Jaksamista myös sinulle Kullero.Hyvää yötä kaikki siellä ruudun takana olevat yksinäiset sielut. Virtuaalisesti ovat ajatukset bittitaivaalla risteilleet ja virtuaaliherkkuja popsittu. Jokainen on tullut mielikuvissaan kahvipirttiin ja kuvitellut sen omanlaisekseen. Voi kun tuota lihasta jomottaa tuossa oikean solisluun yläpuolella. On hiiri ollut liikaa kourassa. ja tämän päivän liikunta jäänyt oikean etusormen liikutteluun. Onneksi huomenna on kuntojumppapäivä. Kiitos kaikille seurasta ja vielä kolmannen kerran toivotan hyvää ötyä! §;~)
Jätin teevettä termariin, koska joku on sieltä tulossa. - my.mm.eli
Katleija kirjoitti:
Hyvää yötä kaikki siellä ruudun takana olevat yksinäiset sielut. Virtuaalisesti ovat ajatukset bittitaivaalla risteilleet ja virtuaaliherkkuja popsittu. Jokainen on tullut mielikuvissaan kahvipirttiin ja kuvitellut sen omanlaisekseen. Voi kun tuota lihasta jomottaa tuossa oikean solisluun yläpuolella. On hiiri ollut liikaa kourassa. ja tämän päivän liikunta jäänyt oikean etusormen liikutteluun. Onneksi huomenna on kuntojumppapäivä. Kiitos kaikille seurasta ja vielä kolmannen kerran toivotan hyvää ötyä! §;~)
Jätin teevettä termariin, koska joku on sieltä tulossa.ei, joku on nyt salaa käynyt tässä välissä ja tyhjentänyt termarin! Laitoin jo pikakahvijauhetta mukin pohjalle, eikä vettä ollutkaan termarissa.
Nyt kahvikeitin porisee jo. Kunnon suomalaiset kahvit pistän termariin jos Lokari vaikka vielä poikkeaa.
Taitaa siellä Kaliforniassa joutua juomaan pelkkää pikakahvia. Minä en siitä kyllä perusta, vain hätävarana pieni purkki kaapistani löytyy.
Olen tänä iltana ihan läkähdyksiin asti lukenut näitä palstakirjoituksia. Jotain on poistettu nähtävästi, kun se asia taas tapetilla.
Kulleroista olette näköjään puhuneet pirtissä. Ettäkö vain pohjoisessa löytyy. Kyllä on luonnossa kulleroita kasvanut myös ns. kärkikuntien alueella (jos joku tietää missä ne on?). Isoenoni ja myös appeni mailla oli keltaisenaan, ainakin 30 vuotta sitten. Sittemmin en ole kulleron kukinta-aikana ko. paikoilla käynyt, joten en tiedä nykytilannetta.
Vai etusormijumppaa sinulla ollut. Minulla taas tuo vasen keskisormi on ollut enimmäkseen käytössä hiiren kupeessa tänään ;))
Ps. On taas jotain häikkää Suomi24:llä, kohta tunnin olen yrittänyt saada kirjoitustani lähtemään. Kerran vielä yritän, sitten luovutan :(( - Lokari1
my.mm.eli kirjoitti:
ei, joku on nyt salaa käynyt tässä välissä ja tyhjentänyt termarin! Laitoin jo pikakahvijauhetta mukin pohjalle, eikä vettä ollutkaan termarissa.
Nyt kahvikeitin porisee jo. Kunnon suomalaiset kahvit pistän termariin jos Lokari vaikka vielä poikkeaa.
Taitaa siellä Kaliforniassa joutua juomaan pelkkää pikakahvia. Minä en siitä kyllä perusta, vain hätävarana pieni purkki kaapistani löytyy.
Olen tänä iltana ihan läkähdyksiin asti lukenut näitä palstakirjoituksia. Jotain on poistettu nähtävästi, kun se asia taas tapetilla.
Kulleroista olette näköjään puhuneet pirtissä. Ettäkö vain pohjoisessa löytyy. Kyllä on luonnossa kulleroita kasvanut myös ns. kärkikuntien alueella (jos joku tietää missä ne on?). Isoenoni ja myös appeni mailla oli keltaisenaan, ainakin 30 vuotta sitten. Sittemmin en ole kulleron kukinta-aikana ko. paikoilla käynyt, joten en tiedä nykytilannetta.
Vai etusormijumppaa sinulla ollut. Minulla taas tuo vasen keskisormi on ollut enimmäkseen käytössä hiiren kupeessa tänään ;))
Ps. On taas jotain häikkää Suomi24:llä, kohta tunnin olen yrittänyt saada kirjoitustani lähtemään. Kerran vielä yritän, sitten luovutan :((minulle. Hyvää onkin.
En minä sellasta pika kahvia juo , minä keitän oikein hyvän ja vahvan kahvin , nämä toiskieliset valittaa olevan liika vahvaa heille.
Kyllä muutamilla on se heidän kahvinsa niin laihaa,niin kun olis kahvi papu olut lankan päässä ja sitä käytetty kahvi pannussa.
Minä saan mahani kipeeksi sellaisesta kahvista, taikka eihän se mitään kahvia ole nimi vaan on , mutta ei makua ollenkaan.
Terv: Lokari1. SkillaN kirjoitti:
fiiulin, että hyvä olet juttelemaan, olemmehan jutelleet useinkin, aikaisemmin ja hyvin sujui.
Jaksamista myös sinulle Kullero.Huomenta vaan kahvipirttiin, on aamukahvin aika hyvin nukutun ja unien jälkeen.
Katselitteko eilen kuulovammaisten kuoron esitystä telkkarita. Siinä viittomakielellä laulettiin "Rakastan elämää". Vaikka olen mies, mutta kyllä aataminomena nousi ja laski, että pakko oli välillä nieleskellä. Niin sitä pitää.ylikypsa kirjoitti:
Huomenta vaan kahvipirttiin, on aamukahvin aika hyvin nukutun ja unien jälkeen.
Katselitteko eilen kuulovammaisten kuoron esitystä telkkarita. Siinä viittomakielellä laulettiin "Rakastan elämää". Vaikka olen mies, mutta kyllä aataminomena nousi ja laski, että pakko oli välillä nieleskellä. Niin sitä pitää.huomenet pirttiäisille ja lukeville ystäville.
Aamu on alkanut etsiessä vikaa sähköpostin toimintaan, enhän mitään selvää saanut,joten soitin Soneralle ja sain tietää, että on jotakin häikkää,joten "huokaus" kai se sitten selviää.
En katsellut tuota konserttia, mistä ylikypsä kerroit,taisin olla "taidetta" harrastamassa,varmasti oli upea juttu.
Minä nieleskelen kaikelle ,jopa Maamme laululle,mutta sehän sanotaan,että ei ole paatunut,kun tunnot pintaan nousee.
Pankkiasioita olen hoidellut ja risteilyliput meni maksuun.Kohtahan se lähtö koittaa,on kiva tavata uusia ihmisiä,toivottavasti yllätyksenä,PALJON!!!!
Rupesi mieli tekemään karjalanpaistia,laitan uuniin ja tuon pirttiin toisen kupin.
Perunamuussi,parsakaali ja porkkanasuikaleet(voissa vähän ruskistetut,nam)lisukkeena,mansikkakiiseli jälkiruuaksi,eiköhän masu täyty.
Pitkään aikaan ei ole ollut karjalanpiirakoita,paistan niitä iltapalaksi,kai se tuo murrepalsta kirjoitti karjalaisuuden ajatteluun;))
Nyt sitten hommiin,tehkää toisetkin tahollanne jotakin kivaa,vaikka syötävää,pirttiinkin kelpaa tuomiset;DDSkillaN kirjoitti:
huomenet pirttiäisille ja lukeville ystäville.
Aamu on alkanut etsiessä vikaa sähköpostin toimintaan, enhän mitään selvää saanut,joten soitin Soneralle ja sain tietää, että on jotakin häikkää,joten "huokaus" kai se sitten selviää.
En katsellut tuota konserttia, mistä ylikypsä kerroit,taisin olla "taidetta" harrastamassa,varmasti oli upea juttu.
Minä nieleskelen kaikelle ,jopa Maamme laululle,mutta sehän sanotaan,että ei ole paatunut,kun tunnot pintaan nousee.
Pankkiasioita olen hoidellut ja risteilyliput meni maksuun.Kohtahan se lähtö koittaa,on kiva tavata uusia ihmisiä,toivottavasti yllätyksenä,PALJON!!!!
Rupesi mieli tekemään karjalanpaistia,laitan uuniin ja tuon pirttiin toisen kupin.
Perunamuussi,parsakaali ja porkkanasuikaleet(voissa vähän ruskistetut,nam)lisukkeena,mansikkakiiseli jälkiruuaksi,eiköhän masu täyty.
Pitkään aikaan ei ole ollut karjalanpiirakoita,paistan niitä iltapalaksi,kai se tuo murrepalsta kirjoitti karjalaisuuden ajatteluun;))
Nyt sitten hommiin,tehkää toisetkin tahollanne jotakin kivaa,vaikka syötävää,pirttiinkin kelpaa tuomiset;DDLunta sataa täälläkin. Voi kulta pieni, kun sait veden herahtamaan kielelle. Tulen varmasti lounaalle ja tuon taas niitä niitä pusuja, jos olet paikalla niin annan poskellekin vielä uunikuuman pusun.
Hyvää matkaa teille kaikille risteilylle lähtijöille, ehkä joskus minäkin pääsen mukaan. eihän tämä varmaankaan jää viimeisexsi.- satusäde1
SkillaN kirjoitti:
huomenet pirttiäisille ja lukeville ystäville.
Nyt sitten hommiin,tehkää toisetkin tahollanne jotakin kivaa,vaikka syötävää,pirttiinkin kelpaa tuomiset;DDoli mukava päivä, Kullero kävi ja kertoi avustuskoirista ja niiden koulutuksesta, ne koulutetaan jokaista asiakasta silmälläpitäen, täsmäkoulutus minun tarpeiden mukaan, saan jo alkumetreillä tutustua koiraani ja seurata sen edistymistä, lääkärikin antoi puoltolausunnon, nyt peukut pystyyn pirttiläiset että saan koiran! Hyvät herkut taas tulossa, poikkean jumpan jäkeen syömässä! Olen teistä monesta saanut hyvän ystävänvän!
satusäde1 kirjoitti:
oli mukava päivä, Kullero kävi ja kertoi avustuskoirista ja niiden koulutuksesta, ne koulutetaan jokaista asiakasta silmälläpitäen, täsmäkoulutus minun tarpeiden mukaan, saan jo alkumetreillä tutustua koiraani ja seurata sen edistymistä, lääkärikin antoi puoltolausunnon, nyt peukut pystyyn pirttiläiset että saan koiran! Hyvät herkut taas tulossa, poikkean jumpan jäkeen syömässä! Olen teistä monesta saanut hyvän ystävänvän!
Kiva kun olet kuvioissa mukana.
Tuo koira asia on todella upea juttu.
Pistetään vaikka varpaatkin pystyyn että onnistuu.
Kyllä tämä meidän emäntä saa vatsan kurisemaan;))
noilla ruoka-asioilla.
Täälläkin sataa lunta,pakkasta -5c.
harmitti eilen kun oli pätkäisty palstalta pala pois.
Mutta sehän on oikein tämä on rauhallinen pirtti.- señora lyyli
ylikypsa kirjoitti:
Huomenta vaan kahvipirttiin, on aamukahvin aika hyvin nukutun ja unien jälkeen.
Katselitteko eilen kuulovammaisten kuoron esitystä telkkarita. Siinä viittomakielellä laulettiin "Rakastan elämää". Vaikka olen mies, mutta kyllä aataminomena nousi ja laski, että pakko oli välillä nieleskellä. Niin sitä pitää.olen sammaa mieltä että kuoron viittomalla laulettuu ,ei voint liikuttumatta katsoo.
mite kaunista voikaa viitomakieli olla musiikissa.
rakastan elämää kappaleen teki kauniiksi sekkii että siitä oli sanat laulamalla jätetty pois, vaikka kauniithan ne sanat on kuulevalle.
käsien liikkeet ja ilmeet tuli pelkän soiton kanssa enemmän essii.
en muista kuoron ohjaajan nimmee, mutta hää oli eritttäin hyvä viittomakielen tulkki.
mie katselisin mielelläin usseemminkin tuon tapasta esitystä ,se on ko yhenlaista tanssii:)))
terveisin lyyli satusäde1 kirjoitti:
oli mukava päivä, Kullero kävi ja kertoi avustuskoirista ja niiden koulutuksesta, ne koulutetaan jokaista asiakasta silmälläpitäen, täsmäkoulutus minun tarpeiden mukaan, saan jo alkumetreillä tutustua koiraani ja seurata sen edistymistä, lääkärikin antoi puoltolausunnon, nyt peukut pystyyn pirttiläiset että saan koiran! Hyvät herkut taas tulossa, poikkean jumpan jäkeen syömässä! Olen teistä monesta saanut hyvän ystävänvän!
että koiran saat ja saat samalla uskollisista uskollisemman ystävän.
Pidän minäkin peukut pystyssä ja kädet väliin ristiin laitan,jos kelle niin sinulle koiran soisi.
Siitä ystävyydestä olen minäkin hyvilläni ja jos tarveta ja voimia riittää,niin kirjoittele meilaten,osoitteen löydät profiilista.
Harmittelen etten nähnyt tuota konserttia,mistä Señora lyyli myös kertoi pitäneensä.
Eihän se tuo huisku oikein tullut,kun unohdin mistä piti painaa,yritystä kumminkin oli ;))
Paisti alkaa olla valmiina,tuon pian pöytään,tykötarpeineen.
Tarkemmin tutkin oikein taisi ollakin huisku!!!1- my.mm.eli
satusäde1 kirjoitti:
pystyssä pitelen minäkin, että koira-asia hyvin edistyisi ja onnelliseen loppuun päätyisi. Ainakin "henkiset peukaloni" asian puolesta pystyyn jätän, nyt on ompelukone pöydällä ja siinä hommassa joutuu peukaloitakin asettelemaan mikä mihinkin suuntaan ;)
Lunta, kevyttä sellaista, sataa ja tuiskuttaa parvekkeelle täälläkin. Noin tunnin välein käyn ripsimässä lattialaudat puhtaaksi, jos kävelee lumen päällä niin pian on jäästä liukkaana lattia heti kun alkaa lauhtua. Pakkasta täällä nyt vain asteen verran, mutta kylmempään suuntaan viikonloppua kohti mennään.
Taitaa karjalanpaisti jo tuoksua uunissa, alkoi minunkin vatsani kurista, vaikka vasta aamupalaa haukkasin kun "sydämen asialla" tuli katsotuksi. Täytyy vielä jatkaa tuota ompelua, että tulisi valmistakin ennen lounasaikaa. señora lyyli kirjoitti:
olen sammaa mieltä että kuoron viittomalla laulettuu ,ei voint liikuttumatta katsoo.
mite kaunista voikaa viitomakieli olla musiikissa.
rakastan elämää kappaleen teki kauniiksi sekkii että siitä oli sanat laulamalla jätetty pois, vaikka kauniithan ne sanat on kuulevalle.
käsien liikkeet ja ilmeet tuli pelkän soiton kanssa enemmän essii.
en muista kuoron ohjaajan nimmee, mutta hää oli eritttäin hyvä viittomakielen tulkki.
mie katselisin mielelläin usseemminkin tuon tapasta esitystä ,se on ko yhenlaista tanssii:)))
terveisin lyylitanssimaan kanssasi, tulihan se musiikki hienosti ja sitten se ihana käsien ja vartalon liike. Se sai todella herkistymään.
- Suvi2
Olipa etsiminen, mutta löysinpä teidät.
Olen sairastanut monen vuoden edestä ja nyt alkaa "elämä voittaa".
Harmi että en voi ottaa osaa risteilyyn vaikka niin kovin tahtoisin.
Mutta jos on tulossa vielä vastaavanlainen reissu, minua ei pidättele mikään, tulen vaikka paareilla mukaan.
Menkää porukalla nyt pulkkamäkeen, niin katselen ikkunasta. Vielä minäkin tästä nousen.- sampo45
tervehdys tänne, ihmetykseni oli suuri kun hain kuuron tytön tansseissa valssiin, hän oli hyvä tanssimaan ja kevyt viedä, hän otti rytmin lattiasta, en saanut häntä kauan pitää kun viejiä oli niin monta, kolme kappaletta kuitenkin! - Tuo koira asia on hyvä- pidän mielessä ja peukut pystyssä puolestasi Satusäde-!
Ruokapuolta tulin katsomaan ja pöytä notkuu maukasta ruokaa, tulee niin kotoinen olo kun leipää kastelen lihapataan, kahvit päälle- kiitos! - Alasammuttu
sampo45 kirjoitti:
tervehdys tänne, ihmetykseni oli suuri kun hain kuuron tytön tansseissa valssiin, hän oli hyvä tanssimaan ja kevyt viedä, hän otti rytmin lattiasta, en saanut häntä kauan pitää kun viejiä oli niin monta, kolme kappaletta kuitenkin! - Tuo koira asia on hyvä- pidän mielessä ja peukut pystyssä puolestasi Satusäde-!
Ruokapuolta tulin katsomaan ja pöytä notkuu maukasta ruokaa, tulee niin kotoinen olo kun leipää kastelen lihapataan, kahvit päälle- kiitos!hyvälle jo kaukaa tuo ruoka, täälä olemme me vaimottomat hyvässä hoidossa, lämpöä, rakkautta, saamme osaksemme kun itse olemme töpeksineet itsemme ulkoruokintaan, no, minä ainakin! Ruoka oli hyvää, kiitos pirtin-äiti!
- Katleija
Tervetuloa Hermannin nuorisoseuraan taas. Onkin pitkä aika, kun olit täällä viimeksi. Se oli marraskuussa. Hyvä kun elämä on taas voittanut. Päivät pitenevät ja valoisuus lisääntyy. Siitä saamme voimaa ja pirteyttä.
Katleija kirjoitti:
Tervetuloa Hermannin nuorisoseuraan taas. Onkin pitkä aika, kun olit täällä viimeksi. Se oli marraskuussa. Hyvä kun elämä on taas voittanut. Päivät pitenevät ja valoisuus lisääntyy. Siitä saamme voimaa ja pirteyttä.
Tarkoitus on joskus vapu tienoilla ottaa reissu uusiksi jos tämä ei mene ihan PENKIN alle ;))
Voi POJAT kyllä teitä täällä passataan;)
kunhan vain tulette käymään.
Lämpimiä HALEJA kaikille.- Heikki
muori67 kirjoitti:
Tarkoitus on joskus vapu tienoilla ottaa reissu uusiksi jos tämä ei mene ihan PENKIN alle ;))
Voi POJAT kyllä teitä täällä passataan;)
kunhan vain tulette käymään.
Lämpimiä HALEJA kaikille.takia ja on matkani kohokohta tulla tänne pirtin lämpöön taas erämatkaltani, olemmekohan Sampon kanssa kohdannet lapin kultamailla, siellä olen sammonnut itsekkin, valtauksellani vuosia takapperin, nykyisin valokuvaan maisemia ja retkistäni nautin, luonto puhuu monella tavalla, minua se rauhoittaa kun kultaani on ikävä enkä saa häntä heti syliini! Täälä olen häntä lähempänä!
- merimona1
Yhtään liiottelematta sanon kaivaneeni sinua hyvin paljon.
Hain jopa joidenkin "outojen" nikien takaa sinua, löytämättä kuitenkaan aitoa alkuperäistä purjehduskaveria.
Ihanaa kun olet toipunut ja palaat baanalle!
Mene murreketjussakin käväisemään!
Lämin, iso hali! - esa-46
merimona1 kirjoitti:
Yhtään liiottelematta sanon kaivaneeni sinua hyvin paljon.
Hain jopa joidenkin "outojen" nikien takaa sinua, löytämättä kuitenkaan aitoa alkuperäistä purjehduskaveria.
Ihanaa kun olet toipunut ja palaat baanalle!
Mene murreketjussakin käväisemään!
Lämin, iso hali!ruokapuoli on vähän rettuperällä, ulkoruokinnassa olen ollut kun jäin yksin, kuulin tästä tuvasta ja poikkesin sisään, viihtyisä paikka onkin, on kuin olisin aina täällä käynyt, vastaanotto oli lämmin! KIITOS murkinasta, saakos täällä tupakoida, EI VAIN, NO MENEN ULOS SITTEN!
esa-46 kirjoitti:
ruokapuoli on vähän rettuperällä, ulkoruokinnassa olen ollut kun jäin yksin, kuulin tästä tuvasta ja poikkesin sisään, viihtyisä paikka onkin, on kuin olisin aina täällä käynyt, vastaanotto oli lämmin! KIITOS murkinasta, saakos täällä tupakoida, EI VAIN, NO MENEN ULOS SITTEN!
"upeeta";))
Saatiin pirttiin taas miesväkeä lisää
Tervetuloa vain.Meillä on ehtoisa emäntä joka pitää
huolta,ettei tule nälkä eikä jano...
sivuun vetää,kun kaikkia teitä en yksitellen tohdi tervehtiä,tulisi Skillaneja liikaa;))
Suvi sinua olen kaivannut ja kysellyt,hienoa,että löysit takaisin luoksemme.
Ikävää että olet ollut sairaana,mutta kun nyt sanot vointisi olevan kohentumassa,voimme olla iloisia kanssasi ja näämme taas useammin sinuakin pirtissä.
Miten Diiva voi,hänkin on huolta kantanut emännästään,aistinut,että kaikki ei ollut kunnossa.
On muuten mukava kun on väkeä käynyt,kyllä se tuo ruokapuoli miehiä vetää,Sampo ja Alasammuttu
kyllä se kotiruoka on hyvää,kannattaa vuntsia.
Ylikypsä niitä pusuja ,syötäviä ja aitoja lämpimiä ,kummatkohan ovat parempia .
Kullerokin lupasi pistäytyä paistilla.
Uusi tulokas Esa46, ensiksi tervetuloa pirttiin,tänne avosylin uuden tulokkaan otamme vastaan ja tule tutustumaan pirtissä kävijöihin toistekin.
Heikki,pitkästä aikaa ja haleja vailla,niitähän minä annan ja rutistankin kovasti,ihanaa,kulkurikulta.
Enpäs nyt muista ketä tuohon väliin jäikään,muori ja merimona ainakin,kaikille moikat!!
Olen tainnut sotkea Satusäteenkin,Sädesaduksi, mutta anna vanhalle mummulle anteeksi.
Toin tuon piirakkavadin,jos nyt iltapalaa ja kohennan tulta
takassa ,jätän kahvin tippumaan,kai joku termariin kaataa.
On pakko mennä tuonne murreketjuun,kun siellä Vallesmanni ihan hulluja haastaa,kun minä vain leikkiä laskin;))DD- fiilia1
kaik nuoret miehet majailee, voisin lähteä kullankaivuuseen mukaan, oishan se mukava kaikille kehua että korviksen kullan olen itse vaskoolilla "siivilöinnyt".
Voi kun ol hyvää sapuskaa, tattista vaan emännel. - Lokari1
fiilia1 kirjoitti:
kaik nuoret miehet majailee, voisin lähteä kullankaivuuseen mukaan, oishan se mukava kaikille kehua että korviksen kullan olen itse vaskoolilla "siivilöinnyt".
Voi kun ol hyvää sapuskaa, tattista vaan emännel.ottaa sitten että olisit se uusi petronella , joka oli joskus vuosia sitten noilla kulta kämpillä myös.
Muttan olikos Petronella keittäjänä?
Terv: Lokari1. - fiilia1
Lokari1 kirjoitti:
ottaa sitten että olisit se uusi petronella , joka oli joskus vuosia sitten noilla kulta kämpillä myös.
Muttan olikos Petronella keittäjänä?
Terv: Lokari1.ruokaa ja kahvikin keittäisin, en tunne tuon petronellan tarinaa, ja minkälaisia tehtäviä hän hoi´ti.
- Hintriika
Minäkin kierrän sivumpaa, etten vahingossa joudu kullankaivajien kahvinkeittäjäksi!!! Minä kun en heidän kämpistään ja kahviloistaan juurikaan tiedä. Mielessä väikkyy vain se yksi elokuva, jossa Sanni ja Marleena pitivät lautalla pienoista kahvilaa...
Tosin kullankaivaja kultana kuulostaisi ensi alkuun romanttiselta, vaikka tuskin se sen hohdokkaampaa olisi. Sama se oliko ympärillä kultaa, platinaa tai timantteja, tosi rakkaus säihkyy ilman niitäkin! Kun vain sen jostakin vielä löytäisi... - tulenlieskat
Hintriika kirjoitti:
Minäkin kierrän sivumpaa, etten vahingossa joudu kullankaivajien kahvinkeittäjäksi!!! Minä kun en heidän kämpistään ja kahviloistaan juurikaan tiedä. Mielessä väikkyy vain se yksi elokuva, jossa Sanni ja Marleena pitivät lautalla pienoista kahvilaa...
Tosin kullankaivaja kultana kuulostaisi ensi alkuun romanttiselta, vaikka tuskin se sen hohdokkaampaa olisi. Sama se oliko ympärillä kultaa, platinaa tai timantteja, tosi rakkaus säihkyy ilman niitäkin! Kun vain sen jostakin vielä löytäisi...ehdinkö vielä kahveelle? Hintriika vieläkö pannussa on kahvia. Ottaisin yhren pullankin jos on jäänyt? Mihinkä kaikki on kadonneet?
- Katleija
Hintriika kirjoitti:
Tosin kullankaivaja kultana kuulostaisi ensi alkuun romanttiselta, vaikka tuskin se sen hohdokkaampaa olisi. Sama se oliko ympärillä kultaa, platinaa tai timantteja, tosi rakkaus säihkyy ilman niitäkin! Kun vain sen jostakin vielä löytäisi...Mutta katinkultaa olisi se vain!
- Lokari1
fiilia1 kirjoitti:
ruokaa ja kahvikin keittäisin, en tunne tuon petronellan tarinaa, ja minkälaisia tehtäviä hän hoi´ti.
Niistä jutuista joita olen kuullut, taisi olla huvitoimikunnassa ja muutakin hyvää siellä antamassa.
Itte kun en ole ollut paikalla niin totuutta en voi siihen asiaan sanoa.
Tapanani ei ole juoruilla, joten sen voikin jättää asiannomaisen kerrottavaksi, taitaa kyllä olla niin että niitä sen aikasia ei ole enään kertomassa.
Siittä on mielestäni yli 50 vuotta kun Petronella kulta joki varsissa kulki.
Sieltä kullankaivajien vanhain kodista vois ehkä jotain tarinoita joltakin papparaiselta löytyä , jos enään muistaa tai ovat kertomassa.
Terv: Lokari1. Katleija kirjoitti:
Mutta katinkultaa olisi se vain!
ja torstai on toivoa täynä.
Katleijako pessimisti,en usko,iloinen ihminen olet ja huumorintajuinenkin.
Testataan laivalla;))
Kullankaivuko se nyt on suunnitelmissa ja pohjolasta on fiilia1(olikos taas noin)kotoisin,olin huomaavinani,tervetuloa vain asiakkaaksi pirttiin.
Petronella juttu kuulostaa tutulta,mutta en muista miten se oli.
Tulenlieskat sinulla hyvin räiskyvä nikki,et kai vain liekkejäsi heittele,ettei pirttimme pala,no etpä tietenkään,lämmität vaan takan lisänä.
Korppuja löytyy aina kaapista,jos sattuu seuraavan kerran pullat loppumaan,ole hyvä ja etsi vaan.
Hintriikallekin moikat,olet tainut kotiutua hyvin sinne pohjolan maisemiin.
Harvoin nenuasi olet ehtinyt näyttää,olen kyllä jostakin huomannut että viihdyt hyvin,se kiva.
Minun murreketjussa käyminen loppui taas lyhyeen,melkein häirikö tilanteen aiheutin,tahtomattani,sellaista se on kun joku ärsyyntyy,ei mahda mitään,no pysynpä pois.
Nyt asioitten hoitoon,on sellainen tärkeiden asioiden päivä tänään, nekin on hoidettava,joten hyvää päivää kaikille tahoillenne.- Perttu20
SkillaN kirjoitti:
ja torstai on toivoa täynä.
Katleijako pessimisti,en usko,iloinen ihminen olet ja huumorintajuinenkin.
Testataan laivalla;))
Kullankaivuko se nyt on suunnitelmissa ja pohjolasta on fiilia1(olikos taas noin)kotoisin,olin huomaavinani,tervetuloa vain asiakkaaksi pirttiin.
Petronella juttu kuulostaa tutulta,mutta en muista miten se oli.
Tulenlieskat sinulla hyvin räiskyvä nikki,et kai vain liekkejäsi heittele,ettei pirttimme pala,no etpä tietenkään,lämmität vaan takan lisänä.
Korppuja löytyy aina kaapista,jos sattuu seuraavan kerran pullat loppumaan,ole hyvä ja etsi vaan.
Hintriikallekin moikat,olet tainut kotiutua hyvin sinne pohjolan maisemiin.
Harvoin nenuasi olet ehtinyt näyttää,olen kyllä jostakin huomannut että viihdyt hyvin,se kiva.
Minun murreketjussa käyminen loppui taas lyhyeen,melkein häirikö tilanteen aiheutin,tahtomattani,sellaista se on kun joku ärsyyntyy,ei mahda mitään,no pysynpä pois.
Nyt asioitten hoitoon,on sellainen tärkeiden asioiden päivä tänään, nekin on hoidettava,joten hyvää päivää kaikille tahoillenne.on saaressa juhlapäivä, tuon teille sen kunniaksi ISON täytekakun että kaikille riittää!
Satusäde, panimme hatun kiertämää koiraasi varten ja seuraamme sinun ja nallen edistyistä!
Tulemme poikien kanssa muuttohommiin kun on taas paikat käyneet ahtaaksi! - Anu.1
Perttu20 kirjoitti:
on saaressa juhlapäivä, tuon teille sen kunniaksi ISON täytekakun että kaikille riittää!
Satusäde, panimme hatun kiertämää koiraasi varten ja seuraamme sinun ja nallen edistyistä!
Tulemme poikien kanssa muuttohommiin kun on taas paikat käyneet ahtaaksi!Aamupäivät vain tänne,ehdin vielä kupposen juomaan,näkyy olevan hyvää kakkuakin.
Kiva kun nuo miehet ovat aina valmiita muuttihommiin,pakkaavatkin jo.
Hyvät päivän jatkot kaikille pirttiläisille.
Nähkää,voi kuin kirkas koi.Kiteet timanttien lailla hohtaa metsissä ja mailla.
Sali kuninkaan
ei ole moinen vaan. Perttu20 kirjoitti:
on saaressa juhlapäivä, tuon teille sen kunniaksi ISON täytekakun että kaikille riittää!
Tulemme poikien kanssa muuttohommiin kun on taas paikat käyneet ahtaaksi!yhteinen hyvä ystävä täyttämässä vuosia,tässä kuussa muistelen;))
Onnittelen lämpimästi,jos en arvannut oikein, niin häntä kellä merkkipäivä onkaan.
Suukko ja hali päivänsankarille!
Kookas on kakku ja maukas,kiitos siitäkin.
Hyvä tietää, että muuttomiehet paikalla, kai sitä vaan muutetaan.
Hyvät on kohteenne meripojat,sydämmen lämpöä omistatte,olisipa sitä kaikilla ihmisillä.- Perttu20
SkillaN kirjoitti:
yhteinen hyvä ystävä täyttämässä vuosia,tässä kuussa muistelen;))
Onnittelen lämpimästi,jos en arvannut oikein, niin häntä kellä merkkipäivä onkaan.
Suukko ja hali päivänsankarille!
Kookas on kakku ja maukas,kiitos siitäkin.
Hyvä tietää, että muuttomiehet paikalla, kai sitä vaan muutetaan.
Hyvät on kohteenne meripojat,sydämmen lämpöä omistatte,olisipa sitä kaikilla ihmisillä.terveisesi hänelle, suukon voit itse antaa...
Kakun teimme itse, hän arvostaa että yritämme, toivottavasti maistui teillekkin!!
Soitamme kolmesti sumutorvea klo 12,00
- Tienposkesta
Etsin keskustelijoita, mutta turhaan. Äkkiseltään tuntuu tämäkin palsta suurelta osin siinä ynähteleville olevan kevyt "mitä sylki suuhun tuo"-itsensä terapoimispalsta. Ynähtelyä ynähtelyn perään. Antaako tämä jotakin, sitä voi miettiä. Voisi kukin itseltään vaatia. Parempaa jatkoa.
- kullero
kun poikkesit pirtissä, sinä kun olet hyvä kirjoittaja ja tiedät paljon asioista voisit enemmän kirjoitella tänne, vähän leikkimieltä ja hymyssäsuin rakentaisit kanssamme paikan johon kaikki voisiva tulla ja viihtyä!
- ei voi
olla totta
että jotkut jaksavat
toistaa, toistaa, toistaa itseänsä
sitä jota rakastaa ei voi kirjoitti:
olla totta
että jotkut jaksavat
sitä jota rakastaasinullakin tilaisuus sanoa ihmettelevä mielipiteesi, mihis muuanne sen olitit voinut laittaa;))DD
Ja tottakin tämä hörppiminen on,usko vaan.- kullero
ei voi kirjoitti:
olla totta
että jotkut jaksavat
sitä jota rakastaaihmisen merkki on että itseään rakastaa, muuten ei voi toistakaan rakastaa! Olemme muutto hommissa, sinulle kai ei tarvitse lähettää "olemme muuttaneet korttia" mutta jos kaipaat pirtin lämpöä,"etsivä kyllä löytää tien" toivon näkeväni sinut vielä kupposella!
Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3703184Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3151516En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991305Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591255- 481155
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801062Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa25960- 33847