Kääk

ii-li

Tämä on nyt kovin henkilökohtainen asia:

Katsoin haulla Iilin tekstejä, kun olin unohtanut, mihin olin eilen kirjoittanut vastauksen

Huomasin, että sivustothan ovat täynnä Iilejä. Minä en ole syypää kaikkeen, mitä Iilit ovat kirjoittaneet. Täällä on Iilejä pilvin pimein. Ilmankos en ole voinut rekiströidä nimierkkiäni. Siispä hyvin monet Ilin kirjoitukset eivät ole minun syntejäni.

Olen kirjoittanut tällä nimimerkillä vain 60-70 -palstoille. Näillä palstoilla minua kyllä saa syyttää kirjoituksista, mutta ei muilla. Laiskuuttani en ole vain aina kirjautunut.

Sorry, jos nyt vaikutan kauhean itsekeskeiseltä, mutta kun jossakin kysyttiin nimimerkistäni, niin halusin tuoda tämän esiin.

11

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilkaisin omia kirjoituksiani haulla "hae kaikki nimimerkin kirjoittamat viestit". Kääk! sanon minäkin. Haun tulos oli 936 täysosumaa. "Vanhuuden Ylistyksestä" kaikki alkoi 27.04.2002. Keskustelukumppaneina Ruuneperi, Muori ja Lyyli.

Voi, ei! Haluaisin vajota maan alle...Tai sitten vaihdan nikkiä:)))

• Pääsky64

sieltä kun tulisi vaikka mitä eteen.Jääkööt sinne unholaan.Saatta joskus tulla uteliaisuus.

Iili on niin kiltti kirjoittaja ja aina asiaa kuiten.Kyllä sen huomaa jos joku menee samalla nikillä.
        Täällä on lukeneita ihmisiä ja monella tekisi mieli nostaa nokkaa,ja olisi aihettakin joskus mutta ilillä ei ole sellaista tarvetta.
        Pääasiassa kaikki ovat fiksuja,kun on tehty välttävät poistot.

Jos kaikki olisivat opiskelematonta porukkaa.Minkähän laista täällä silloin olisi.
        Kiva olla viisaassa porukassa.älkää silti liikoja luulko itsestänne!

• Pääsky64 kirjoitti:

sieltä kun tulisi vaikka mitä eteen.Jääkööt sinne unholaan.Saatta joskus tulla uteliaisuus.

Iili on niin kiltti kirjoittaja ja aina asiaa kuiten.Kyllä sen huomaa jos joku menee samalla nikillä.
        Täällä on lukeneita ihmisiä ja monella tekisi mieli nostaa nokkaa,ja olisi aihettakin joskus mutta ilillä ei ole sellaista tarvetta.
        Pääasiassa kaikki ovat fiksuja,kun on tehty välttävät poistot.

Jos kaikki olisivat opiskelematonta porukkaa.Minkähän laista täällä silloin olisi.
        Kiva olla viisaassa porukassa.älkää silti liikoja luulko itsestänne!

"vanhat omani", mutta ei minun taidoillani onnistu. Yritän opetella elämään "tätä päivää" - näillä keskustelupalstoillakin 60 ja 70 . Näillä vain kirjoittelen ja lueskelen.

Olen samaa mieltä Iilin kirjoittelusta kanssasi. Tulee aina hyvä mieli, samoin kuin Sinun ja monen muunkin kirjoituksista. Arvostan avoimuutta enemmän kuin oppineisuutta.

• Frederiikka kirjoitti:

"vanhat omani", mutta ei minun taidoillani onnistu. Yritän opetella elämään "tätä päivää" - näillä keskustelupalstoillakin 60 ja 70 . Näillä vain kirjoittelen ja lueskelen.

Olen samaa mieltä Iilin kirjoittelusta kanssasi. Tulee aina hyvä mieli, samoin kuin Sinun ja monen muunkin kirjoituksista. Arvostan avoimuutta enemmän kuin oppineisuutta.

Sinä et kai koskaan ole sanonut täällä pahaa sanaa kenestäkään, joten sinulla ei ainakaan ole mitään hävettävää.

Minä "jouduin" sattumalta ja joskus kauan sitten lukemaan listaa omista kirjoituksistani. Hämmästyin niiden runsautta. Yritin ryhtyä lukemaan, että mitähän on tullut sanotuksi. En jaksanut, enkä usko kenenkään muunkaan jaksavan. Päätin siis olla huolehtimatta, varsinkin kun olen aina valmis seisomaan sanojeni takana.

Niin maailma muuttuu: ennen sanat häipyivät, kun ne oli sanottu tai joku saattoi joskus halutessaan vääristelläkin niitä. Nyt täällä jää kaikista sanoista jälki, josta voisi itsekin halutessaan tarkistaa mitä on tullut sanotuksi.

Eipä Lönnrotinkaan enää tarvitsisi kulkea kontti selässä kansanperinnettä taltioimassa, kun internetistä löytyy kaikki. Luin jostain, että keskustelupalstojen jutut taltioidaan jonnekin, muistaakseeni juuri kansantieteen laitoksen arkistoon. Montakohan hyllykilometriä täältäkin olisi jo tietoja, jos ne olisi painettu paperille?

• kirjoitusvirheet
        Frederiikka kirjoitti:

sitten, niihinkin on muu syy kuin luulet. :)

• vaikutat täällä
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Sinä et kai koskaan ole sanonut täällä pahaa sanaa kenestäkään, joten sinulla ei ainakaan ole mitään hävettävää.

Minä "jouduin" sattumalta ja joskus kauan sitten lukemaan listaa omista kirjoituksistani. Hämmästyin niiden runsautta. Yritin ryhtyä lukemaan, että mitähän on tullut sanotuksi. En jaksanut, enkä usko kenenkään muunkaan jaksavan. Päätin siis olla huolehtimatta, varsinkin kun olen aina valmis seisomaan sanojeni takana.

Niin maailma muuttuu: ennen sanat häipyivät, kun ne oli sanottu tai joku saattoi joskus halutessaan vääristelläkin niitä. Nyt täällä jää kaikista sanoista jälki, josta voisi itsekin halutessaan tarkistaa mitä on tullut sanotuksi.

Eipä Lönnrotinkaan enää tarvitsisi kulkea kontti selässä kansanperinnettä taltioimassa, kun internetistä löytyy kaikki. Luin jostain, että keskustelupalstojen jutut taltioidaan jonnekin, muistaakseeni juuri kansantieteen laitoksen arkistoon. Montakohan hyllykilometriä täältäkin olisi jo tietoja, jos ne olisi painettu paperille?

60 palstalla. Monellako muulla palstalla on sinun tenhovoimasi? Tämä tuskin ainoa palsta.

• Frederiikka kirjoitti:

kaikki kirjoittamasi viestit, jotka olet kirjoittanut rekisteröityneenä.
        Jos haluaa poistaa viestinsä, on ensin kirjauduttava sisään. Sitten aukaisee viestin, jonka haluaa poistaa ja siinä oman nikin alla on teksti "Poista oma viesti". Sitä klikkaamalla asia on pois päiväjärjestyksestä.

• alku aina hankalaa

Voi nähdä aikaisemmin kirjoitetut viestit,tai vastaukset ? Mistä niitä voi hakea, kun itsekkin joskus johonkin olen yrittänyt vastata ja seuraavana päivänä on tullut paljon uusia aloituksia, niin on työlästä etsiä, jos on unohtanut mikä oli alkuperäinen otsikko .
      Sitä se ikä teettää.

• se onnistuu helposti omalta galleria-sivulta, jossa näkyy kymmenkunta viimeisintä tekstiä. Halutessaan voi myös kaivaa esille kaikki omat tai jonkun muun nikin kirjoitukset. Muita juttuja ei pysty samalla tavoin hakemaan.

Suosittelen rekisteröitymistä, jos haluat seurata keskustelun kulkua. Itse en ole havainnut mitään haittaa siitä, että jo ensimmäistä kommenttia kirjoittaessani rekisteröidyin luullessani sitä pakolliseksi.

Sinähän voit halutessasi vaikka poiketa katsomassa jonkun galleria-sivulta, miten systeemi toimii. Siellä ne viimeiset jutut näkyvät ja monilla on mielenkiintoisia linkkiviitteitä sellaisille sivuille, joilla ei ehkä muuten tulisi käydyksikään.

• soilike

No, sanoin mitä sanoin, olen edelleen samaa mieltä.

• isoäiti**

Iilin tekstit ovat poikkeuksetta olleet ystävällisiä ja asiallisia ja niitä on
      mukava lukea.
      Pyrin lukemaan ne aina, vaikka paljon muita jää
      väliin.
      Kyllä me kaikki erotamme sympaattisen Iilin
      sanailut väärennöksistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      23
      2671
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      109
      2606
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1394
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      127
      1317
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1291
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      307
      1278
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      44
      1077
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      1021
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      989
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      65
      954
    Aihe