Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Anteeksianto on mielestäni useimmiten ihan helppoa, jos kyseessä on keskustelemalla selvitettävissä oleva asia. Kun asia on selvitetty keskustelemalla, se unohtuu mielestäni joskus hämmästyttävän helpostikin.

Toinen asia ovat ihmiset, jotka toistuvasti toimivat todella alhaisesti ja epärehellisesti, eivätkä anteeksipyynnöistään huolimatta muuta tapojaan. Vain kolme sellaista ihmistä on elämän varrella osunut kohdalleni. Heidät unohdan, heillä ei ole mitään roolia elämässäni, vaikka olisivat joskus olleet läheisiäkin. En kanna heille kaunaa, mutta en myöskään halua oma-aloitteisesti olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Jos satunnaisesti joudun heitä kohtaamaan, teen sen kohteliaasti ja suhtaudun heihin kuten keneen tahansa täysin vieraaseen ihmiseen. Surullisinta mielestäni on se, etten enää kykene suhtautumaan heihin empaattisesti, vaan heistä on todellakin tullut minulle täysin yhdentekeviä ihmisiä. - Siinä asiassa ei kumpikaan ole voittanut. Surullista.

Anteeksipyytäminen voi monille olla anteeksiantamista paljon vaikeampaa.

Olen monesti huvittuneena seurannut joidenkin sellaisten ihmisten käyttäytymistä, joille anteeksi pyytäminen on ihan mahdoton ajatus.
    Minulla on vuosien varrella ollut ainakin pari sellaista kollegaa. Anteeksipyytämisen sijasta miehet saattoivat pitkäänkin kiemurrella ja tehdä monenlaisia temppuja yrittäen hyvittää tekemäänsä vääryyttä tai loukkausta.
    Edellisessä työpaikassani yksi tällainen sankari saattoi pikaistuksissaan sanoa jotain todella ajattelematonta ja loukkaavaa tai esittää kummallisia syytöksiä. Ne perustuivat yleensä omituisiin väärinkäsityksiin tai pitkälle vedettyihin omaperäisiin johtopäätöksiin. Loukattuaan toista hän kantoi kaunaa aikansa eikä puhunut muuta kuin välttämättömissä asioissa. Aikansa mökötettyään hän ilmeisesti huomasi olleensa väärässä ja ryhtyi tosissaan tekemään itseään tykö. Tämä ystävällisyys sai joskus kummallisia muotoja ja koskettaminen oli yksi hänen tavoistaan yrittää "hieroa sovintoa". Piruilin joskus läheisimmälle kollegalleni, että sitten kun joskus kyllästyn ko. sankarin temppuiluun, syytän häntä seksuaalisesta häirinnästä. ;)
  2. mielestäni on parasta vastata samalla tavalla kuin vanhempi sinua puhuttelee. Suomessa on mielestäni yleistynyt käytäntö, että ihmiset usein sinuttelevat toisiaan. Jos vanhempi/arvokkaampi sinuttelee, siihen vastaat sinuttelemalla takaisin. Jos ihminen esittäytyy vain etunimellään, se on mielestäni myös merkki sinuttelemisesta. Itse teitittelen hyvin harvoin ihmisiä Suomessa ja pidän melkein itsestään selvänä sinuttelua. - Huomaatko, miten elämä muuttuu helpommaksi ikääntyessä. ;)

Jos pidät itseäsi vielä lapsena, tai keskustelet todella iäkkään tai korkeassa asemassa olevan henkilön kanssa, teitittely on aina turvallisinta. Toinen voi halutessaan muuttaa käytännön ja kertoa itse miten haluaa tulla puhutelluksi.

Jos vanhempi teitittelee sinua, ei ole mitään kohteliasta tapaa, jolla sinä voisit muuttaa tilanteen. Aloitteen sinunkauppoihin tekee (etiketin mukaan) aina vanhempi, arvokkaampi tai sukupuolen mukaan nainen.

Jos ihminen vastaa sinutteluun teitittelemällä, se voi myös tarkoittaa, että hän haluaa pitää tiettyä etäisyyttä suhteessa sinuttelijaan.

Mielestäni et koskaan voi tehdä virhettä, jos itse ensimmäistä kertaa vanhempaa ihmistä puhutellessasi teitittelet. Moni iäkäs henkilö ei ole tottunut sinuttelemaan vieraita ja loukkaantuu, jos nuori palvelualan edustaja automaattisesti puhuttelee heitä kovin tuttavallisesti ja sinutellen.

Monissa yhteisöissä ja työpaikoissa on sovittu, että kaikki yhteisön jäsenet automaattisesti sinuttelevat toisiaan.

Osaatko muuten oikeat verbimuodot? Te olette ollut/tehnyt/sanonut jne? Tässä monet toimittajat tekevät tottumattomuuttaan jatkuvasti virheitä niin televisiossa kuin radiossakin.

Uskon, että sinä olet kohtelias ja toiset huomioon ottava nuori ihminen. Arvostan pohdintaasi. Älä ole liian huolissasi muotoseikoista, kohtelias nuori ihminen on aina ilo kohdata.
  3. Onnittelut kannettavasta ja iloa uuden oppimiseen. Aika nopeasti huomaat, että systeemit ovat melko käyttäjäystävällisiä ja tuntuvat hetken päästä ihan helpoilta. Aina oppii uuttakin.

Ainakin minusta keskustelupalstat ovat ihan mukava foorumi. Tarvittaessa voi huvin lisäksi saada toisilta keskustelijoilta monenlaista opastusta ja tietoakin. Sen tiedon oikeellisuuden suhteen kannattaa tietysti olla kriittinen.

Omasta galleriasivustani minulla ei ole ollut yhden vuoden kokemuksen jälkeen mitään harmia. Minusta on ihan mukavaa, että ihmiset voivat halutessaan käydä katsomassa, millainen ihminen on kirjoituksen takana. Olen tietysti kertonut itsestäni juuri sen verran kuin itse halusin. Laitoin omalle galleriasivulleni myös sähköpostiosoitteen, jonka avasin silloin samaan aikaan. Ainoastaan yksi ihminen lähetti joskus pari ikävänsävyistä viestiä, jotka jätin kohteliaan vastauksen jälkeen omaan arvoonsa. Kaikki muut viestit ovat olleet ihan mukavia ja asiallisia. Muutaman ihmisen kanssa käymme myös yksityistä kirjeenvaihtoa, joka käynnistyi tuon osoitteeni kautta.

Nimimerkistä minä lukisin mielelläni onko kyseessä nainen vai mies. Ehdotan, että teet valmiiksi listan sopivista nimimerkeistä, koska ensimmäinen keksimäsi saattaa olla jo varattu.
    Me voisimme halutessasi ryhtyä kummeiksi ja auttaa sinua sopivan nimimerkin valitsemisessa. ;) Ehdotan, että mietit millaiset sanat kuvaavat sinua parhaiten ja jatkat siitä.

Kysyit suurimmasta virheestä.
    Niistä tulee mieleeni, että liiallinen hyväuskoisuus voi olla vaarallista. Täällä liikkuu monenlaisia ihmisiä, joista kaikki eivät ole rehellisiä. Kannattaa pitää terveesti varansa, erityisesti jos/kun lähdet deittailemaan. Deittipalstalta voit varmaan saada niistä asioista lisää tietoa.

Mielestäni tämä on todella mukava ja helppo tapa kohdata ihmisiä tarvitsematta aina lähteä liikkeelle.

Toivotan sinulle paljon mukavia, mielenkiintoisia hetkiä kannettavasi ääressä ja onnea myös etsinnällesi.
  4. on mielestäni ilmoittaa kotiin, ellei aio tulla sinne yöksi tai jos viipyy pitempään.

Mielestäni huolenpito ja huolehtiminen ei ole kyyläämistä vaan rakkauden ilmaisemista. Yhteisessä taloudessa elävien ihmisten pitää ottaa toisensa huomioon ja kertoa riittävästi omista liikkeistään, ettei muiden tarvitse huolestua.

Luultavasti lapsesi huolestuisi itsekin, jos sinä yhtäkkiä häipyisit muutamiksi päiviksi tietymättömiin.

Äitinä minä tyynesti ilmoitin, että niin kauan kun eletään samassa taloudessa, haluan tietää milloin perheenjäsenet tulevat kotiin. Asiaa pidettiin itsestään selvänä, eikä täysi-ikäisyys tilannetta muuttanut. Kunnioitimme myös toistemme yksityisyyttä, emme nuuskineet tai kyylänneet, mutta keskustelimme asioista.

Jos rakastaa, niin välittää.
  5. liikkeelle, Mamma Rosa on ihan hyvä paikka. Tuskin mies itsekään haluaa kavereitaan paikalle.

Suhtaudu asioihin reippaan optimistisesti, mutta älä unohda järkeäsi kaapin perälle ylähyllylle lähtiessäsi.

Sinä olet upea aikuinen nainen ja selviydyt tilanteesta ihan hyvin. Jos miehen tuttuja osuu sattumalta paikalle, saat tilaisuuden tutustua heihin samalla.

Kaikki miehet, jotka istuvat kulmakuppilassa, eivät välttämättä ole alkoholiongelmaisia. Jotkut ovat omaksuneet tavan seurustella ihmisten kanssa pitkäänkin yhden lasillisen kanssa. Kuuluisiko hän ehkä siihen joukkoon?
    Jos hänellä oikeasti on alkoholiongelma, ehdotan, että pitäisit varasi. Monet naiset ovat uskoneet voivansa parantaa juopon, mutta 99,9 prosenttia heistä ei ole onnistunut.
    Jos mies on humalassa ensitapaamisella, voit tietysti halutessasi heti itse jatkaa matkaa ja unohtaa hänet.

Lähde liikkeelle avoimin mielin ja muista, että kyseessä on ensitapaamisenne. Ellet tee asiasta liian tärkeätä, voit rennommalla mielellä paremmin tutustua uuteen ystävääsi ja hän sinuun. Luultavasti miestäkin jännittää tapaamisenne.

Jos hän olisi "vilunkimielellä" liikkeellä, ei sinun silti tarvitse menettää mitään, jos muistat ottaa huumorintajusi mukaan. Ellei hän ole "se oikea" mies sinulle, löydät Hänet sitten hieman myöhemmin.

Onnea matkaan ja hauskaa iltaa sinulle ja ystävällesi.

PS: Jos kaikki menee hyvin, muistathan silti olla aluksi hieman varuillasi. Täällä kuulemma liikkuu monenlaisia ihmisiä, joista ihan kaikki eivät ole rehellisiä.