Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.


Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]


Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. minullekin tuttuja.
    Lapseni ehdotti joskus alakouluikäisenä pimeälle polulle poikkeamista ja lupasi ymmärtäväisesti hymyillen pitää kädestäni kiinni, kun tiesi minun pelkäävän. ;)

    Voisin kertoa moniakin vähintään hieman huvittavia ja itselleni suorastaan riemukkaita tarinoita joidenkin pelkojen paranemisesta. Esim. ukkonen kuuluu siihen sarjaan ja ellei dementia iske, tarinan ajatteleminen saa hymyn huulilleni vielä vanhainkodin kiikkustuolissa.

    Olen myös lapsena mökillä ollessa aina mennyt sisälle sekä laittanut verhot kiinni ja ovet lukkoon, kun vanhemmat lähtivät vaikka kaupassa käymään. Vasta viime vuosina olen voinut huoleti nukkua lukottomassa aitassa vaikka yksin. Hämärässä tai varsinkin pimeässä en nuorempana aikuisenakaan uskaltanut edes lähteä yksin puuceehen. Se taitaa olla monille naisille tuttu pelko, jolle miehet usein naureskelevat ja kertovat hauskoja juttuja.

    Vasta kuukausi sitten varmistuin siitä, että olen päässyt "täydellisesti" eroon korkeanpaikan kammostani. Samalla matkalla huomasin, etten enää pelkää vapaana liikkuvia isojakaan eläimiä yhtään "normaalia" enemmän. (Yksin Samarian rotkossa vaeltaessani tuli mm. pari iloista muulia vastaan.) Siitä ei ole vielä montaa vuotta kun esim. lehmälauma sai minut ihan paniikkiin. Irrallisia koiria pelkäsin myös pitkälle aikuisuuteen, kunnes perheeseemme päätettiin ottaa koiranpentu. Hevosiin en uskaltanut kunnolla tutustua, vaikka kaikki muut perheenjäseneni ratsastivat. Kamelilla olen jo ratsastanut ja hevosen selkään luulen olevani valmis kiipeämään.

    Kaikkia pöriseviä ja mahdollisesti piikikkäitä ötököitä olen myös hysteerisesti hosuen juossut karkuun. En tee sitä enää, vaikka iloitsenkin siitä ettei viimeisin ampiaisenpisto tapahtunut mainitulla rotkovaelluksella, vaan vasta palattuani ihmisten ilmoille.

    Luulen, että useimmat pelot ovat opittuja ja liittyvät uusiin, vieraisiin asioihin. Kun tulee riittävästi positiivisia kokemuksia, sellaiset häviävät kai useimmiten ihan itsekseen. Tähän sarjaan luen esim. lentopelon, jonka katoamiseen liittyy taas yksi tarina, jolta teidät säästän.

    Monet pelot ovat opittuja ja samalla tavoin luulen oppineeni joistain pois, kun olen saanut kohdata niitä ymmärtävien, asiaan rauhallisesti suhtautuvien läheisteni kanssa. Esim. käärme- ja ötökkäpelko sekä korkeanpaikankammo ainakin ovat sellaisia.

    Koen lapsekasta riemua siitä, että vielä tässä iässä saan kokeilla uusia asioita, joita nuorempana ja vetreämpänä en uskaltanut tehdä vaikka olisin halunnutkin.

    Kun maailma muuttuu monella tavalla pelottavammaksi, on palkitsevaa huomata joidenkin pelkojen poistuneen.
    Olisikohan pelkojenkin summa vakio?
  2. Hyvät ystävät, jotka haluavat ja jaksavat kuunnella ovat ainakin minua auttaneet yli kaikkein vaikeimmista elämänvaiheista. Kun on saanut puhua ja purkaa ajatuksiaan, se on ainakin hieman helpottanut. Yksin olisin varmaan joutunut syvemmälle synkkien ajatusten syövereihin ja kukaties mitä siitä olisi voinut seurata. Aikoinaan paljonkin kuuntelemaan joutunut ystäväni totesi kyllä jälkeenpäin, että hän ihaili sitä, etten oikeastaan sortunut valittamaan, vaan kerroin faktoja ja onnistuin säilyttämään toivon siemenen paremmasta.

    Samoin puran ystäville myös kohtaamani harmin aiheet. Jonkin suurestikin tuohduttaneen asian merkitys muuttuu vähäiseksi ellei suorastaan turhanaikaiseksi, kun sen on muutamaan kertaan saanut/joutunut kertomaan.

    Valittamisen unohtamisesta minulla on samanlaisia kokemuksia kuin sinulla Hintriikka. Lääkäriin mennessä pitäisi kirjoittaa asiat listaksi paperille, ainakin jos on enemmän kuin yksi asia, josta pitäisi muistaa kertoa.

    Huvittavaa on, että edelleenkin iloitsen siitä etten (muka) ole sairastanut elämässäni. Tosin jouduin ensimmäisen kerran sairaalaan (syntymää ja synnyttämistä lukuunottamatta) vasta 50 täytettyäni. SOmaan sairauteen liittyvät asiat unohtuvat mielestäni yleensä samantien kun kävelen ulos sairaalasta/vastaanotolta.

    Hammaslääkäri tosin lohdutti, että se on terveen ihmisen merkki, kun unohdan käydä hammaslääkärissäkin ellen havaitse reiän alkua tai jossain edes hieman vihlaise.

    Liekö sitten kysymys torjunnasta vai mistä, mutta nautitaan positiivisen ajattelun ihmeellisestä voimasta - ja opetellaan kirjoittamaan listoja valituksen aiheista tarvittaessa.

    Toivottavasti elämässämme olisi aina sen verran mukavia asioita, eikä se koskaan täyttyisi valituksen aiheista niin, etteivät ystävätkään enää jaksaisi kuunnella.

    Hymyillään, niin elämä hymyilee - ainakin toistaiseksi. ;)
  3. Ensi alkuun voisi varmaan järjestää vaikka tapaamisen/tapaamisia samalla suunnalla asuvien ihmisten kesken.

    Luulen, että ainakin pääkaupunginseudulla on valtavasti itsensä hieman yksinäisiksi kokevia, tai sellaisia, joiden elämässä olisi tilaa vielä muutamille ystäville. ;)

    Missäpäin ruuhka-Suomea sinä asustat?