Miehille sanakirja.

mekatron

On joskus (usein) vaikeaa ymmärtää naisten aivoituksia, sen vuoksi on joku rakentaja kehitellyt alustavan sanakirjan.

Saattaapa naiset loukkaantuakin, jotkut OIKEIN herkkähipiäiset. No eihän nyt sentään.
Ja sitäpaitsi, tämänhän lukevat vain miehiset miehet, luulisin......

Ja uskon lujasti, että tällaiset tulkinnat eivät ole tarpeen tämän palstan naisille, suorapuheisia tuntuvat olevan!

Vihdoinkin täällä, suomi-naiset-suomi -sanakirja, tarkistettu painos:

Se on ihan sun päätös = Eihän asiaan ole kuin yksi ratkaisu, ja sen pitäis olla sullekin selvä.

Tee sä mitä tahdot = Kosto on kauhea.

Meidän pitäisi puhua = Mä aion nyt avautua ja sä kuuntelet.

Mä oon pahoillani = Sun ois syytä olla vielä enemmän pahoillas.

Siitä vaan, senkun menet = Jos lähdet, niin saat katua.

En mä ole loukkaantunut = Tietenkin mä olen loukkaantunut, ääliö.

Vähennetään romanttisesti valoja = Olen ihan jumalattoman turvoksissa.

Onpas tää keittiö epäkäytännöllinen = Ostin uuden keittiön, ja se pitää asentaa huomenna.

Mitäs jos hankittais uudet verhot? =....ja huonekalut - ja maalataan makuuhuone.

Mä kuulin jotain melua = Sä olit melkein nukahtanut ja mua ei vielä väsytä.

Mä rakastan sua ihan hirveästi = Meillä on tyttöjen lomareissu tiedossa.

Oonkohan mä lihonut? = Kato nyt miten hyvännäköinen mä olen.

En mä mitään huuda = Totta tosiaan huudan, kun mulla on hyvä syy.

Tottakai = Kyllä tai ei.

Ei = Kyllä tai ei.

Niin kai = Ei.

Ihan miten vaan = Ei.

16

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +-0

      voi suuttua, tunnistin itseni jok´ikisestä lauseesta, varmistin vielä mieheltänikin ja hän vakuutti että juuri näin hän on tulkinnutkin, aikas "kielitaitoinen" hänestä on tullutkin näiden vuosien aikana. :))

    • Pirre*

      tuo oli paras "Vähennetään romanttisesti valoja = Olen ihan jumalattoman turvoksissa" ja sitten tämä "Mä kuulin jotain melua = Sä olit melkein nukahtanut ja mua ei vielä väsytä" :DD, en mie ainakkaa loukkaantunu, nuohan on tosielämästä poimittua...luulisin miesten kääntämiä..:)

    • +-0

      Tottakai= kyllä tai ei
      EI= kyllä tai ei
      Niin kai= ei
      Ihan miten vaan= ei
      kolahti niinkuin HETI (kamalaa, pitäisköhän muuttaa tapansa?) hui..

      • turhaan

        muuttako, taas pitäis laatia uusi tulkintakirja just kun aletaan vähän oppia tätä painosta. Tää on niin nappiin osunut että on ammattimiehen tekemä. Kiitos siitä.


    • Kaiken muun uskon olleen suoraan tosielämästä, mutta sanakirjan rakentaja on mielestäni tulkinnut yhdessä kohtaa väärin tai sitten tutkimusotos on ollut liian pieni. Eli objektiivisuuden hetkeksi unohtaen hän tulkinnut mielensä mukaan seuraavan:

      "Meidän pitäisi puhua = Mä aion nyt avautua ja sä kuuntelet."

      Uskon väitteeni pätevän ainakin jos kyseessä on hetki, jolloin nainen ihan oikeasti haluaisi keskustella suhteesta ja sen parantamisesta.

      • mekatron

        Tuossa on kyllä tapahtunut lapsus.

        Luullut varmaan, että kukaan ei havaitse, mutta Orvokki on tarkkana :)).


      • Juniperus

        Se on poikkeustapaus, jos nainen aloittaa keskustelun kuunnellakseen miestä.


      • Juniperus kirjoitti:

        Se on poikkeustapaus, jos nainen aloittaa keskustelun kuunnellakseen miestä.

        onko olemassa mies, joka vapaaehtoisesti suostuisi puhumaan ja keskustelemaan parisuhteen ongelmista/parantamisesta?


    • Kakku

      Kauhee tunnustaa, mutta totta. :0)))

    • Selema65

      Sain tämän sanaston pari kuukautta sitten vakuuttelujen kera ettei se koske minua :D
      Ehkä se oli vaan vastaisen varalle?

      • mekatron

        taida koskea, koska noin vakuuttavasi sen julki tuot.

        Isolta osalta kuitenkin paikkansa pitää Selemankin kohdalta, äläkä tinkaa vastaan!!


      • Selema65
        mekatron kirjoitti:

        taida koskea, koska noin vakuuttavasi sen julki tuot.

        Isolta osalta kuitenkin paikkansa pitää Selemankin kohdalta, äläkä tinkaa vastaan!!

        Kun ei ole miestä :DDDDD


      • mekatron
        Selema65 kirjoitti:

        Kun ei ole miestä :DDDDD

        Samahan se on täälläkin, miestä ei ole.

        Pitäis ryhdistäytyä!

        (Eipä ollut kummoinen viesti tämäkään, mutta onhan niitä asiallisiakin puheenvuoroja täällä, ja paljonkin jopa.)


    • n52

      makuinen juttu....=)
      Aika kiltisti kuitenkin tulkinnat.

      • ymmärrä ja nainen on yksi niistä,mutta eläköön se pikku ero


      • n52
        RamiKS kirjoitti:

        ymmärrä ja nainen on yksi niistä,mutta eläköön se pikku ero

        nykyään niin,että joudun toistelemaan lausetta,mä en ymmärrä,mä en ymmärrä miehistä enää yhtään mitään,ne on mulle aivan liian vaikeita!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe