Miehille sanakirja.

mekatron

On joskus (usein) vaikeaa ymmärtää naisten aivoituksia, sen vuoksi on joku rakentaja kehitellyt alustavan sanakirjan.

Saattaapa naiset loukkaantuakin, jotkut OIKEIN herkkähipiäiset. No eihän nyt sentään.
Ja sitäpaitsi, tämänhän lukevat vain miehiset miehet, luulisin......

Ja uskon lujasti, että tällaiset tulkinnat eivät ole tarpeen tämän palstan naisille, suorapuheisia tuntuvat olevan!

Vihdoinkin täällä, suomi-naiset-suomi -sanakirja, tarkistettu painos:

Se on ihan sun päätös = Eihän asiaan ole kuin yksi ratkaisu, ja sen pitäis olla sullekin selvä.

Tee sä mitä tahdot = Kosto on kauhea.

Meidän pitäisi puhua = Mä aion nyt avautua ja sä kuuntelet.

Mä oon pahoillani = Sun ois syytä olla vielä enemmän pahoillas.

Siitä vaan, senkun menet = Jos lähdet, niin saat katua.

En mä ole loukkaantunut = Tietenkin mä olen loukkaantunut, ääliö.

Vähennetään romanttisesti valoja = Olen ihan jumalattoman turvoksissa.

Onpas tää keittiö epäkäytännöllinen = Ostin uuden keittiön, ja se pitää asentaa huomenna.

Mitäs jos hankittais uudet verhot? =....ja huonekalut - ja maalataan makuuhuone.

Mä kuulin jotain melua = Sä olit melkein nukahtanut ja mua ei vielä väsytä.

Mä rakastan sua ihan hirveästi = Meillä on tyttöjen lomareissu tiedossa.

Oonkohan mä lihonut? = Kato nyt miten hyvännäköinen mä olen.

En mä mitään huuda = Totta tosiaan huudan, kun mulla on hyvä syy.

Tottakai = Kyllä tai ei.

Ei = Kyllä tai ei.

Niin kai = Ei.

Ihan miten vaan = Ei.

16

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +-0

voi suuttua, tunnistin itseni jok´ikisestä lauseesta, varmistin vielä mieheltänikin ja hän vakuutti että juuri näin hän on tulkinnutkin, aikas "kielitaitoinen" hänestä on tullutkin näiden vuosien aikana. :))

• Pirre*

tuo oli paras "Vähennetään romanttisesti valoja = Olen ihan jumalattoman turvoksissa" ja sitten tämä "Mä kuulin jotain melua = Sä olit melkein nukahtanut ja mua ei vielä väsytä" :DD, en mie ainakkaa loukkaantunu, nuohan on tosielämästä poimittua...luulisin miesten kääntämiä..:)

• +-0

Tottakai= kyllä tai ei
      EI= kyllä tai ei
      Niin kai= ei
      Ihan miten vaan= ei
      kolahti niinkuin HETI (kamalaa, pitäisköhän muuttaa tapansa?) hui..

• turhaan

muuttako, taas pitäis laatia uusi tulkintakirja just kun aletaan vähän oppia tätä painosta. Tää on niin nappiin osunut että on ammattimiehen tekemä. Kiitos siitä.

• Kaiken muun uskon olleen suoraan tosielämästä, mutta sanakirjan rakentaja on mielestäni tulkinnut yhdessä kohtaa väärin tai sitten tutkimusotos on ollut liian pieni. Eli objektiivisuuden hetkeksi unohtaen hän tulkinnut mielensä mukaan seuraavan:

"Meidän pitäisi puhua = Mä aion nyt avautua ja sä kuuntelet."

Uskon väitteeni pätevän ainakin jos kyseessä on hetki, jolloin nainen ihan oikeasti haluaisi keskustella suhteesta ja sen parantamisesta.

• mekatron

Tuossa on kyllä tapahtunut lapsus.

Luullut varmaan, että kukaan ei havaitse, mutta Orvokki on tarkkana :)).

• Juniperus

Se on poikkeustapaus, jos nainen aloittaa keskustelun kuunnellakseen miestä.

• Juniperus kirjoitti:

Se on poikkeustapaus, jos nainen aloittaa keskustelun kuunnellakseen miestä.

onko olemassa mies, joka vapaaehtoisesti suostuisi puhumaan ja keskustelemaan parisuhteen ongelmista/parantamisesta?

• Kakku

Kauhee tunnustaa, mutta totta. :0)))

• Selema65

Sain tämän sanaston pari kuukautta sitten vakuuttelujen kera ettei se koske minua :D
      Ehkä se oli vaan vastaisen varalle?

• mekatron

taida koskea, koska noin vakuuttavasi sen julki tuot.

Isolta osalta kuitenkin paikkansa pitää Selemankin kohdalta, äläkä tinkaa vastaan!!

• Selema65
        mekatron kirjoitti:

taida koskea, koska noin vakuuttavasi sen julki tuot.

Isolta osalta kuitenkin paikkansa pitää Selemankin kohdalta, äläkä tinkaa vastaan!!

Kun ei ole miestä :DDDDD

• mekatron
        Selema65 kirjoitti:

Kun ei ole miestä :DDDDD

Samahan se on täälläkin, miestä ei ole.

Pitäis ryhdistäytyä!

(Eipä ollut kummoinen viesti tämäkään, mutta onhan niitä asiallisiakin puheenvuoroja täällä, ja paljonkin jopa.)

• n52

makuinen juttu....=)
      Aika kiltisti kuitenkin tulkinnat.

• ymmärrä ja nainen on yksi niistä,mutta eläköön se pikku ero

• n52
        RamiKS kirjoitti:

ymmärrä ja nainen on yksi niistä,mutta eläköön se pikku ero

nykyään niin,että joudun toistelemaan lausetta,mä en ymmärrä,mä en ymmärrä miehistä enää yhtään mitään,ne on mulle aivan liian vaikeita!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2063
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1876
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1524
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1192
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      82
      1148
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1066
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1013
    Aihe