Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

1. Haluan edelleen uskoa, että maailmaa voi parantaa. Me jokainen voimme omalta osaltamme vaikuttaa. Voimme toimia, auttaa, äänestää ja voimme äänekkäästi toimia asian tai aatteen puolesta tai vastustaa asioita, joiden emme halua toteutuvan.

Tsunamikeskusteluissa monet suomalaiset toivat julki ihmettelynsä siitä, että köyhät ihmiset olivat valmiita asettamaan turistin edun ja tarpeet omiensa edelle. Moni havahtui miettimään miten voisi itse auttaa ja osallistua. Monet myös ryhtyivät puheista tekoihin. Toivon, että näiden ihmisten ajattelu vähitellen laajenisi käsittämään kaikkia muitakin lähimmäisiä, hätää muualla maailmassa ja myös omia naapureita jne.

Mielestäni monet ovat jo ilmaisseet kyllästymisensä mystisten markkinavoimien hallintaan ja ovat valmiita vaatimaan muutosta.
    Monet ovat myös todenneet, että on suorastaan pakko auttaa muita, jotta voisi itse säilyttää oman hyvinvointinsa ja turvallisuutensa - ellei halua asettua asumaan kaltereiden taakse aseistetut turvamiehet ympärillään.

Jos haluamme tehdä maailmaa paremmaksi, voimme aloittaa itsestämme ja lähiympäristöstämme. Kun useammat ihmiset ovat valmiita ajattelemaan myös muiden kuin omaa hyvinvointiaan, meidän kaikkien elämä muuttuu paremmaksi.

Pienillä teoilla pienissä ympyröissä on ajanmittaan suuri vaikutus, kun ympyrät laajenevat ja yhtyvät, niiden vaikutusalue leviää. Monet nuoret ihmiset kantavat globaalia huolta ympäristöasioista, ihmisten ja eläintenkin hyvinvoinnista jaoikeuksista. Heidän joukkonsa näyttää mielestäni kasvavan.

Myönteisyydellä on ihmeellinen voima ja haluan uskoa ihmisessä olevaan hyvään. Uskon, että kylmien teknologian ja markkinavoimien kauden jälkeen on tulossa uusi inhimillisempi kausi. Yhä useampi huomaa, että me kaikki tarvitsemme ja voimme myös auttaa toisiamme (varsinkin jos naapurin koiran kakka on suurin ongelmamme).
  2. Suosittelen avoimmuutta, rehellisyyttä, uskallusta, aitoutta ja rohkeutta heittäytyä. Kertokaa, kysykää ja puhukaa toisillenne.

Järjen voi toki pitää myös mukana kuvioissa, niin ettei anna alistaa tai käyttää itseään missään muodossa hyväksi tai suostu tekemään jotain sellaista, mikä ei tunnu hyvältä tai oikealta.

Mitä voisit pahimmassa tapauksessa menettää?
    .... Lisääpä listaasi: mahdollisuuden kokea ihania asioita! Ellet tee mitään, voit jälkikäteen vielä moneen kertaan joutua miettimään, että olisiko minun sittenkin pitänyt... ja mitä jos...
    Kun rohkeasti otat selvää, silloin ainakin tiedät eikä tarvitse jossitella seuraavia vuosikymmeniä.

Jos toinen olisikin leikkinyt tunteillasi, se on surullista, mutta eihän mikään voi ottaa sinulta pois elettyjä positiivisia hetkiä. - Ellet sitten päättäisi katkeroitua ja takertua negatiivisiin tunteisiin.

Minusta on surullista, että on paljon ihmisiä jotka mahdollisen tulevan ikävän/surun kohtaamisen pelossa eivät uskalla elää tässä ja nyt.

Rakastuminen on ihana kokemus missä iässä tahansa. Ikävien kokemusten jälkeen varmaan osaa paremmin vaalia tunnetta ja nauttia siitä vielä enemmän. Elämä on täynnä mahdollisuuksia, eikä koskaan ole liian myöhäistä... Ellei se ollut hän, ehkäpä ...

Sinä olet oman elämäsi asiantuntija; en välttämättä tarkoita, että sinun pitäisi noudattaa ohjeitani, vaan halusin ravistella ajatuksiasi - ehkä hieman vastuuttomastikin.

Kertoisitko meille sitten, mitä sinulle jatkossa kuuluu?

Aurinkoista kevättä sinulle!
  3. minulle on ainakin sekä siivouksen että silittämisen aloittaminen vaikeinta. En nyt suorastaan rakasta kumpaakaan tehtävää, mutta kun pääsen alkuun huomaan välillä suorastaan nauttivani. Silitys taitaa olla se vähemmän ikävä, koska se tulee nopeammin valmiiksi. Joskus pitää oikein tarkistaa kaapista, etteikö sieltä vielä löytyisi silitettävää kun ei haluaisi tuhlata hyvää työvirettä. ;) Siivouksesta ei taida koskaan tulla ihan loppuun asti valmista.

Yksin siivoaminen on tosi tylsää, yhdessä se on paljon mukavampaa niinkuin monet muutkin asiat. Vai mitä?
  4. Voi, jospa kaikki olisivat yhtä reippaita kuin sinä.
    Suomi, savo, kädet ja ilmeet ovat kuulemma eräänkin iäkkään itsekseen matkustelevan sedän ainoat välineet maailmalla liikkuessaan ja setä kertoo ettei hänellä koskaan ole ollut ongelmia.

Mielestäni monet ongelmat vieraalla kielialueella helpottuvatkin heti, kun ihmiset puhuvat toisilleen.

Kohtasimme kerran tietä kysyessämme henkilön, joka ystävällisesti osoitteli karttaa täysin ilmeettömänä ja ääntä päästämättä. Arvatkaa, oliko vaikeata ymmärtää. Sen jälkeen olen aina sanonut lapsillekin, että puhukaa vaikka suomea, mutta älkää heittäytykö mykiksi.

Itse yritän opiskella ainakin muutamia sanoja paikallista kieltä ennen matkaa, koska olen huomannut, että siitä on apua monissa tilanteissa. Ihmiset ovat aina suhtautuneet tosi myönteisesti haparoiviinkin yrityksiini ja halu ymmärtää kasvaa. Joskus käy niinkin, että he muutaman repliikin jälkeen uskaltautuvat itsekin puhumaan jotain yhteistä, itselleen vierasta kieltä, vaikka ovat ensin sanoneet etteivät sitä osaisi.

Vieraalla kielellä ajattelemisesta:
    Luulen, että nykyisin kieliä opetetaan kouluissa niin, että lapset alkavat heti käyttää sitä puhumallakin. He voivat varmaan helpommin oppia myös ajattelemaan ko. kielellä.

Meidät on aikanaan opetettu kääntämään lauseita ja siksi varmaan vaatii melkoisen hyvää kielitaitoa ennenkuin kykenee kunnolla ajattelemaan ko. kielellä. Toisaalta jos on pitemmän aikaa tilanteessa, jossa on pakko asioida vieraalla kielellä, huomaa aika pian oppivansa myös ajattelemaan niillä sanoilla joita on käytettävissä.

Teoriaopiskelussa törmään aina välillä koulussa oppimaani tapaan opiskella ja se aiheuttaa suorastaan esteitä oppimiselle. Minun on lähes mahdoton oppia uusia sanoja, ellen ensin näe niitä myös kirjoitettuna ja ääntäminenkin pitää ensin pilkkoa pieniin osiin ja vasta sen jälkeen aivoni suostuvat niitä käsittelemään. Samaan aikaan toiset oppivat vaikka mitä korvakuulolta ja minä vaan huomaan miettiväni sitä ihan varmasti oikeaa muotoa. - On harmittavan vaikeata oppia pois huonoista tavoista, joita meihin on nuorena ohjelmoitu. - Oppisinkohan minäkin vielä joskus kirjoittamaan lyhyesti? ;)