Ei ole helppoa olla...

hyvännäköinen ?

Olen 20-vuotias nainen. Olen tosi kaunis, ainakin niin minulle on useaan otteeseen sanottu.
Minulle ei koskaan tule kukaan muu juttelemaan missään baarissa tai muualla, kuin kenties joku umpihumalassa oleva.
Tulen varmaan aina olemaan yksin kun kukaan ei tule minua iskemään, ja minä en todellakaan ujouteni vuoksi uskalla ketään iskeä.
Murheet on monenlaiset, ei se ole helppoa kellään...

25

2834

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • hyvännäköinen ?

Ei kaikki oo tommosia.....

• Caaleppi

Kun menen tansseihin niin teen tuttavuutta kaikkien kauniiden ja normaalinnäköisten kanssa, parhaimman näköisiä haen ensin tanssimaan.

Ei ole vielä sattunut kohdalle kaunista ja mukavan luontoista naista, joten olisikohan harvinainen yhdistelmä?

• hyvännäköinen ?

Ei se välttämättä ole etu jossei sitä osaa käyttää :) Se voi olla rasitekin, koska kuten kaikki, minutkin arvostellaan ulkonäön perusteella, eikä ketään edes kiinnosta minkälainen minä oikeasti olen.

• ukko
        hyvännäköinen ? kirjoitti:

Ei se välttämättä ole etu jossei sitä osaa käyttää :) Se voi olla rasitekin, koska kuten kaikki, minutkin arvostellaan ulkonäön perusteella, eikä ketään edes kiinnosta minkälainen minä oikeasti olen.

En usko että sua oikeasti harmittaa ettei kukaan mukamas halua tietää minkälainen olet oikeasti, kunhan toistelet kliseitä..

Sinuna olisin jokatapauksessa tyytyväinen, rumiin kohdistuu nimittäin taas toisenlaiset ennakkoasenteet ja uskot varmasti että kokonaisuudessaan ne ovat selvästi negatiivisempia asenteita kuin kauniisiin kohdistuvat.

Filosofiaa: ei ole olemassa (juuri) mitään asiaa missä ei olisi edes jotain pientä huonoa puolta. Senpä takia on turha valittaa jos asiat ovat paremmin kuin keskivertokansalaisella, täydellisyyteen on tyhmää pyrkiä.

• hyvännäköinen ?
        ukko kirjoitti:

En usko että sua oikeasti harmittaa ettei kukaan mukamas halua tietää minkälainen olet oikeasti, kunhan toistelet kliseitä..

Sinuna olisin jokatapauksessa tyytyväinen, rumiin kohdistuu nimittäin taas toisenlaiset ennakkoasenteet ja uskot varmasti että kokonaisuudessaan ne ovat selvästi negatiivisempia asenteita kuin kauniisiin kohdistuvat.

Filosofiaa: ei ole olemassa (juuri) mitään asiaa missä ei olisi edes jotain pientä huonoa puolta. Senpä takia on turha valittaa jos asiat ovat paremmin kuin keskivertokansalaisella, täydellisyyteen on tyhmää pyrkiä.

Siis etteikö harmittaisi ettei kukaan halua oikeasti tuntea ja tietää millainen olen ? Ihan mielenkiintoinen teoria. Oli kommenttini klisee tai ei, yksi hailee, sillä kliseethän on yleensä totta, on niitä niin moneen kertaan toisteltu.

Jos ajatellaan keskivertotasoa, niin eikö siihen olisi kaikkein kannattavin pyrkiä, ei riman ala- tai yläpuolelle? Ja totta kai joka asiassa on huonoja puolia, mutta juuri tämä asia on minun huoleni ja siksi sitä päivittelen täälläkin.
        Ja "täydellisyyten on tyhmää pyrkiä"
        onko tämä täydellisyys siis tässä tapauksessa sinun mielestäsi siinä keskivertaisen kohdalla, vai sitä ylempänä kaikkein korkeimmalla?

Mielummin tietenkin näin kuin "ruma" mitä sekään nyt on, mutta ei tätä minun "ongelmaani" kuitenkaan ehkä ymmärrä ellei ole itse kokenut.
        Tahaton uskottavuusongelma ellen sanoisi.

• ukko

Siis etteikö harmittaisi ettei kukaan halua oikeasti tuntea ja tietää millainen olen ? Ihan mielenkiintoinen teoria. Oli kommenttini klisee tai ei, yksi hailee, sillä kliseethän on yleensä totta, on niitä niin moneen kertaan toisteltu.

Jos ajatellaan keskivertotasoa, niin eikö siihen olisi kaikkein kannattavin pyrkiä, ei riman ala- tai yläpuolelle? Ja totta kai joka asiassa on huonoja puolia, mutta juuri tämä asia on minun huoleni ja siksi sitä päivittelen täälläkin.
        Ja "täydellisyyten on tyhmää pyrkiä"
        onko tämä täydellisyys siis tässä tapauksessa sinun mielestäsi siinä keskivertaisen kohdalla, vai sitä ylempänä kaikkein korkeimmalla?

Mielummin tietenkin näin kuin "ruma" mitä sekään nyt on, mutta ei tätä minun "ongelmaani" kuitenkaan ehkä ymmärrä ellei ole itse kokenut.
        Tahaton uskottavuusongelma ellen sanoisi.

Oot vielä niin nuori että ymmärrän ymmärtämättömyytesi naiviutesi. Kai nyt sen kuitenkin käsität kuinka paljon juuri tämän hetken maailmassa kun ulkonäkö on ihmisen ja varsinkin naisen korostunein ja tärkein ominaisuus niin jos sais valita ollakko tavallinen vai todella kaunis niin olisi kaikin puolin järkevää valita olevansa kaunis. Tarkoitin juuri sitä että kauneudellakin on hintansa mutta se pieni haitta mitä siitä josssain tapauksissa on, korvautuu niillä kymmenillä eduilla mitä se tuo tullessaan.

Juuri ulkonäön kohdalla mielestäni täydellisyys tarkoittaa niin hyvännäköistä kuin vain mahdollista. Mutta muissa ominaisuuksissa, kuten älykkyydessä, mahdollisimman korkea taso voi hyvinkin tehdä elämästä tuskaa. Mieti tilannetta jos kaikki ympärillä olevasi olisivat sinuun nähdän vauvan tasolla. Vielä toistaen kauneuden kohdallahan näin ei ole, vaan mitä kauniimpi, sitä enemmän jumaloidaan, esimerkkinä Claudia Schiffer.

• hyvännäköinen ?
        ukko kirjoitti:

Oot vielä niin nuori että ymmärrän ymmärtämättömyytesi naiviutesi. Kai nyt sen kuitenkin käsität kuinka paljon juuri tämän hetken maailmassa kun ulkonäkö on ihmisen ja varsinkin naisen korostunein ja tärkein ominaisuus niin jos sais valita ollakko tavallinen vai todella kaunis niin olisi kaikin puolin järkevää valita olevansa kaunis. Tarkoitin juuri sitä että kauneudellakin on hintansa mutta se pieni haitta mitä siitä josssain tapauksissa on, korvautuu niillä kymmenillä eduilla mitä se tuo tullessaan.

Juuri ulkonäön kohdalla mielestäni täydellisyys tarkoittaa niin hyvännäköistä kuin vain mahdollista. Mutta muissa ominaisuuksissa, kuten älykkyydessä, mahdollisimman korkea taso voi hyvinkin tehdä elämästä tuskaa. Mieti tilannetta jos kaikki ympärillä olevasi olisivat sinuun nähdän vauvan tasolla. Vielä toistaen kauneuden kohdallahan näin ei ole, vaan mitä kauniimpi, sitä enemmän jumaloidaan, esimerkkinä Claudia Schiffer.

Kyllä minäkin ymmärrän nuoren ikäni ja
        " ymmärtämättömyyteni naiviuteni " , mutta tämä kritiikkini sohikin vähän sitä pintaa, että on väärin, että tämän hetken maailmassa ulkonäkö on varsinkin naisen tärkein ominaisuus. Tuo lausekin kuulostaa kamalalta.

Onko älykkyyden haitari todellakin niin laaja että ns. keskitason älykkyyden omaavaat ovat kärkipään sijojen hallitsijoihin katsottuna vauvan tasolla?
        Jos suhteessa noinkin älykkäitä ihmisiä on, niin luulisi monen asian olevan paljon paremmin.

Mutta ihmisethän ovat visualisteja luonnostaan.

• ucco da mastah

Kyllä minäkin ymmärrän nuoren ikäni ja
        " ymmärtämättömyyteni naiviuteni " , mutta tämä kritiikkini sohikin vähän sitä pintaa, että on väärin, että tämän hetken maailmassa ulkonäkö on varsinkin naisen tärkein ominaisuus. Tuo lausekin kuulostaa kamalalta.

Onko älykkyyden haitari todellakin niin laaja että ns. keskitason älykkyyden omaavaat ovat kärkipään sijojen hallitsijoihin katsottuna vauvan tasolla?
        Jos suhteessa noinkin älykkäitä ihmisiä on, niin luulisi monen asian olevan paljon paremmin.

Mutta ihmisethän ovat visualisteja luonnostaan.

" ymmärtämättömyyteni naiviuteni " jäi ja sana välistä :) Uskaltaisin väittää että älykkyyden haitari on erittäin laaja. Näin anonyyminä voin sanoa että olen itse mensan jäsen ja yhtään lesottamatta joskus keskustelut tavallista vähä hölmömpien ihmisten kanssa on todella turhauttavia.

Jos itse kuulun yhden mittapuun mukaan "älykkäimpään" 2% ja turhaudun joskus niin kuvittelepa niitä jotka kuuluu samalla testillä mitaten 0,1% tai vaikka 0,001% (joita suomessa on n.50).

Asiat eivät ole paremmin koska tyhmyys se on joka maailmaa pyörittää. Demokratiassa jokaisella aikuisella on yhtäläinen äänioikeus niin siinä ei paljoa paina ne muutama prosenttia ihmisistä jotka oikeasti osaisivat asiat järjestää. Lisäksi täytyy ottaa huomioon kateus ja tyypin omat ihmissuhdetaidot jotka estää kyvyikkäimpiä toisinaan etenemästä johtaja-asemiin.

• hyvännäköinen ?
        ucco da mastah kirjoitti:

" ymmärtämättömyyteni naiviuteni " jäi ja sana välistä :) Uskaltaisin väittää että älykkyyden haitari on erittäin laaja. Näin anonyyminä voin sanoa että olen itse mensan jäsen ja yhtään lesottamatta joskus keskustelut tavallista vähä hölmömpien ihmisten kanssa on todella turhauttavia.

Jos itse kuulun yhden mittapuun mukaan "älykkäimpään" 2% ja turhaudun joskus niin kuvittelepa niitä jotka kuuluu samalla testillä mitaten 0,1% tai vaikka 0,001% (joita suomessa on n.50).

Asiat eivät ole paremmin koska tyhmyys se on joka maailmaa pyörittää. Demokratiassa jokaisella aikuisella on yhtäläinen äänioikeus niin siinä ei paljoa paina ne muutama prosenttia ihmisistä jotka oikeasti osaisivat asiat järjestää. Lisäksi täytyy ottaa huomioon kateus ja tyypin omat ihmissuhdetaidot jotka estää kyvyikkäimpiä toisinaan etenemästä johtaja-asemiin.

Lainausmerkit sanojen
        " ymmärtämättömyyteni naiviuteni " ympärillä oli merkkinä siitä että se oli suora lainaus tekstistä, johon olin vastannut.
        Mensa... oikeasti?

• uggo da mastah

Lainausmerkit sanojen
        " ymmärtämättömyyteni naiviuteni " ympärillä oli merkkinä siitä että se oli suora lainaus tekstistä, johon olin vastannut.
        Mensa... oikeasti?

Tarkotinkin että se "ja" jäi pois jo itse kirjoittamastani tekstistä. Mitäpä siinä mensan jäsenyydessä on ihmeellistä, Suomessa on 100000 ihmistä jotka pääsis sinne halutessaan vaikkei siinä sinänsä ole mitään "pääsemistä".

Mut hei, mä lähden nyt radalle pokailemaan tollasia hyvännäkösiä ;) Muista olla aina sillon tällöin onnellinen että sulla kävi tuuri ulkonäön suhteen, moni tekisi mitä vain että olisi kaunis. Henk. koht. vaikka olen mies voisin vaihtaa hiukkasen älykkyydestäni parempaan ulkonäköön.. näin se vaan menee.

• Tytsky

mmh.. oon miettiny.. olen itseni mielestä ihan hyvännäköinen nainen, mutta hiukan pyöreähkö..
      kaverini.. on vielä pyöreempi, eikä mun mielest kummosen näköi, mut hän saa aina seuraa baarista..
      miehet tulee aina juttelee sille.. ja mä jään sitten yksin, tai no.. olen aina pyynnöstä siinä mukana.. kattelemas ku toiset suuutelee jne..
      mut onko kaverini jotenki helpon näköi? olen aina tehnyt aloitteen miesten suhteen, enkä jaksa enää..

Pelkään että olenko liian kaunis, ettei kukaan mies uskalla tulee puhumaan mulle koska luulee tulla heitetyks? =)

• Erikoishyväasiantuntija

a) sinua sanotaan hyvännäköiseksi (monestikin?) siksi että antaisit pillua
      b) ongelmasi menee 10:ssä vuodessa ohi vaikka olisitkin

Lisähuomautuksena se, että monet naiset kehuvat itseään kauniiksi, vaikka ovat hirveitä haahkoja, käykääpä vaikka suomi24-treffejä katsomassa!

• hyvännäköinen ?

a) Niin minäkin olen aikaisemmin järkeillyt, mutta olen tullut siihen tulokseen, että niin ne sanovat, mutta väitteelle on totuuspohja.

b) Meinasitko että kolmekymppinen nainen ei ole enää hyvännäköinen?

• Giselle

Kerran olen "pillua antanut" yhden illan pokalle ja se ei edes sanonut että olen hyvännäköinen. Vituttaa sellanen turha lässytys.

Syy miksi silloin annoin oli vitutus. Jos mulle sanoo et oon hyvännäköinen, niin vastaan että tiedän =)

• Jospa näytät juuri niin itsetietoiselta kuin muutamat muutkin kauniina itseään pitävät nuoret naiset. - Olen täti-ihmisenä välillä vinosti hymyillen seurannut joidenkin nyrpeäilmeisten, itsetietoisten nuorten naisten käyttäytymistä ravintolassa.;)

Olen sattumalta vuosien varrella tutustunut myös muutamiin ihastuttuviin missi- ja mallimaailmassa toimiviin kauniisiin (nuoriin) naisiin. He ovat mukavia kaikki, eikä heillä ole kuulemma koskaan ollut kuvaamaasi ongelmaa. Joskus tosin kaunis nainen joutuu osoittamaan pätevyytensä, ennenkuin hänestä tulee uskottava. (Niinhän kävi nykyiselle kulttuuriministerillekin.)

Kun on enemmän kiinnostunut muista kuin itsestään ja antaa sen heijastua käyttäytymiseensä, saa luultavasti houkuttelemattakin ihmiset hakeutumaan seuraansa. Hyväntahtoiset, hymyilevät kasvot, iloinen pilke silmäkulmassa, aito kiinnostus keskustelukumppaniin, ystävällinen käytös, myös silloin kun haluaa torjua toisen lähestymisen. Sellaisiin asioihin uskon ympäristön kiinnittävän huomiota.

Ujous voidaan usein - väärinkin - tulkita ylpeydeksi. Hymyillään kun tavataan ;))

• hyvännäköinen ?

Ehkä kaino tai vieno olisi hyvä sana minua kuvaamaan tuon ujouden suhteen.
        Muuten olen iloinen, huumorintajuinen, hymyilevä, ystävällinen ja miksei fiksukin 8)
        Tämä ongelma minulla on sen vuoksi kun olen hyvä esimerkki ns. ruma ankanpoikanen sadusta.

• marc

etköhän löydä poikaystävän tulevaisuudessa. sanonta "kauniit tytöt eivät koskaan ole sinkkuja" ei ole ihan tuulesta temmattu, jotenka en usko että sinunkaan tarvitsee kauaa sinkkuna olla.

kuka nyt ei haluaisi tutustua kauniiseen naiseen? lisäksi jos et ole idiotti/ilkimys niin ...

• hyvännäköinen ?

Odotamme autuaasti :)

• Jamppa

Mulla on samanlainen tunne... Oon 22 vee jätkä, ja vähän väliä kuulen miten hyvännäkönen oon. Tuntuu, että kaikilla ketkä ei mua tunne, on kauheet ennakkoluulot mua kohtaan mun ulkonäön perusteella. Kyl mua sillon tällön joku nainen baarissa lähestyy, mut en mä osaa oikeen ottaa tilannetta haltuun, eikä taida aina olla mun mieleen. Ite en alotteita tee, ainakaan jos johonkin silmäni isken. Aina kun samoista piireistä tutustuu johonkin neitiin, ni useimmiten hän minuun ihastuu.. :P

• hyvännäköinen ?

Niinpä, ja tämä on sarjassamme ongelma, jota ei kehtaa ääneen ikinä sanoa,vaikka se totta olisikin, ellei halua saada otsaana sitä kuuluisaa ku*ipään- leimaa...
        :)

• CountryMan

Se on kyllä totta, että jos on tyttö kaunis, sitä yleensä vähän pelätään. Miehet ajattelee, että: "Mitä mahollisuuksia mulla nyt tommoseen kaunottareen on" Ei tietenkään kaikki, todellakaan, mut ainaki ite lukeudun heihin ja puhunki nyt vaan omasta näkökulmastani.

Lisäksi jos sä oot ujo, mikä on muuten hirveen ihastuttava luonteepiirre ihmisessä, niin voi olla että jotku sekottaa sen siihen, ettei sua kiinnosta seura. Ne siis luulee ettet tarvi seuraa vaikka tosiasiassa tilanne on just toisin.

Mutta oo huoleti. Jos tosiaan oot niin kaunis ja sen lisäksi vielä mukava tyyppi kun tekstistä sai kuvan, nii voin varmasti taata, että et sä ikuisesti täällä yksin kulje. Joten oo ilonen kauneudesta ja kanna sitä ylpeenä .... mut älä liian ylpeenä :) Ettei ala kasvamaan sulkia takapuolesta, adios

• hyvännäköinen ?

Kiitos sanoista suorista suloisista :)

• TTTP

Luulen että on pelkkä myytti, että miehet pelkäävät kauniita naisia. Jokin käytöksessäsi tai kehosi kielessä vaikuttaa karkoittavasti.

Älä ajattele, että suhtautuisin ongelmaasi alentuvasti. Itsekin tunnun jotenkin karkottavan ihmisiä. Tutut eivät osaa sanoa syytä, eivätkä aina usko koko ongelmaan, eikä ihmisillä ole juuri koskaan valittamisen aihetta käytöksestäni.

Ehdotan testiä: mene baariin ja muualle vähemmän kauniina. Jätä meikit kokonaan pois niin säästät myös aikaa. Valitse helpoin mahdollinen kampaus, vaikkei se olisi pukevin, pukeudu löysään villapaitaan tai muuhun peittävään asuuun. Käytä silmälaseja. (Minusta silmälasit sopivat naisille, mutta kuulemma karkottavat yhden illan juttuja hakevia). Jos haluat mennä äärimmäisyyksiin, voit korostaa meikillä huonoja puoliasi.

Kuulostaako liian rankalta? Silloin et ehkä usko itsekään, että kauneus on ongelman syy. Jos kokeilu auttaa, ongelmasi on ratkaistu. Jos seuraa ei siltikään löydy, olet samassa tilanteessa kuin minä, eli miettimässä, mitä pitäisi tehdä toisin.

Itse olen käynyt muutaman kerran baarissa viime vuosina. Jos nainen vastaisi katseeseeni ystävällisellä hymyllä, menisin kyllä juttelemaan, vaikka hän olisi kuinka kaunis.

• hyvännäköinen ?

Itseasiassa kuulosti aika rankalta, ilman meikkiä on kyllä menty ja koettu, mutta tyylistä ei voi luopua ;)
        Ja kai sillä meikillä voi niitä huonoja puolia korostaa, mutta en koe tätä ongelmaa kuitenkaan ihan niin suureksi, että suttaisin naaman jotenkin luotaantyöntävän näköiseksi. Silloin voisi suuntaani kohdistuvat katseet olla vieläkin pidempiä, mutta toisista syistä .. :)
        Voin olla varma, että edes ne henkilöt, jotka nyt uskaltautuvat juttelemaan, pysyvät hekin kauempana jos kuljen joku vanha soputeltta-villapaita ylläni paikoissa, joissa yleensä ollaan jokseenkin huolitellun näköisenä.
        Minä en sinänsä karkoita ihmisiä, silloin harvoin kun joku on jutteluasteelle eksynyt, se on kyllä siinä pysynyt, mutta se, miten ne siihen saataisiin useammin eksymään, onkin jo toinen juttu...
        Mutta kiitos vinkeistä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      45
      4636
    2. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      111
      3196
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      255
      3149
    4. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      167
      3116
    5. 99
      1496
    6. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      29
      1338
    7. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      164
      1116
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      61
      963
    9. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      122
      937
    10. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      33
      767
    Aihe