sa4ru5

sa4ru5 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

[email protected]

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: [email protected]

Liittynyt 21v sitten
225 aloitusta · 5833 kommenttia
Uusimmat aloituksetSuosituimmat aloituksetUusimmat kommentit
kuulostaa hyvältä ja melkein kadehdin. Kertoisitko, miten autokuumeen oireet sinussa ilmenevät ja miten se saa sinut toimimaan?

Minusta auton vaihtaminen on yksi ikävimmistä ja tylsimmistä asioista, joita joutuu aina välillä tekemään. Kerran siirsin auton vaihtoa niin, että "asiantuntijat" totesivat parhaaksi vaihtoehdoksi ajaa vanhalla vielä toiset sata tuhatta kilometriä. Kerran tein autokaupat (tutun autoliikkeen ja myyjän kanssa) puhelimessa edes koeajamatta autoa. Viimeksi otin sellaisen, mikä tarjottiin käyttööni, kun jouduin yllättäen viemään omani korjaamolle. Onneksi nykyiset autot ovat melko luotettavia ja mukavia ajettavia. Muuten voisin joutua katumaan laiskuuttani.

Kevät herättää minussa halun päästä pöllö- ja myöhemmin muillekin linturetkille sekä virittää korvat kuulemaan lintujen kevätlaulua. Yhtenä aamuna äskettäin hämmästyin varhain herätessäni, kun olin kuulevani pöllön katkonaista huhuilua.

Kevätaurinko saa hymyilemään ja odottamaan purojen syntymistä. Ulkona liikkuessa herää välillä vastustamaton halu raivata lammikoita aiheuttavia esteitä pikkupuroista.

Kukkasipulien herääminen on aina yhtä vaikuttava ilmiö ja tarjoaa silmäniloa lumen alta paljastuvaan likaisen harmaaseen ympäristöön. Pajunkissat ja koivujen avautuvat lehtisilmut houkuttavat ottamaan seuraavalla kerralla pienet oksasakset mukaan ja leikkaamaan muutaman oksan pääsiäisliljojen sekaan kukkamaljakkoon.

Ja pahus vieköön, kevätaurinko huomauttaa myös ikkunanpesun ja siivouksen tarpeellisuudesta.
näyttelijäparin vetämälle pubikierrokselle, Pub Crawl'iin, ja lähtemistä kulkemaan kirjailijoiden jalanjäljillä Dublinissa. Miehet esittelevät Duplinia ja muutamia sen pubeja kuljettaen ryhmää samoja reittejä, joita Joyce, Behan, Beckett, Yeats, James Larkin ja Flann O'Brien ovat kulkeneet. He kertovat hauskoja juttuja matkan varrella ja esittävät otteita kirjailijoiden teksteistä. Olutta sillä kierroksella ei paljon ehdi nautiskella, mutta halutessaan kierrosta voi jatkaa vaikkapa palaamalla samaa reittiä takaisin.;))

Englantia ymmärtäville kierros tarjoaa mielestäni nautittavan elämyksen ja tilaisuuden kurkistaa dublinilaiseen elämäntapaan.

Jos haluaa selvittää, mikä on irlantilaisen ja skottilaisen viskin ero, Dublinissa pääsee tutustumaan Jamesonin viskitislaamoon ja maistiaisiakin tarjoillaan pienistä laseista.

Irlanti on kiva matkakohde ja irlantilaiset mukavia. Ainoa harmittava asia on mielestäni sen kalleus matkakohteena. Jopa britit ihmettelivät sikäläisiä hintoja muutama vuosi sitten, kun ajelimme siellä pari viikkoa. Oma matkabudjettini heitti kuperkeikkaa, kun majoitushinnat kaksinkertaistuivat suunnitellusta. Olin kuvitellut hintoja katsellessani niiden tarkoittavan huonetta, mutta ne olikin ilmoitettu per henkilö. Vaatimattomankin B+B-majoituksen hinnalla olisi Suomessa voinut asua hyvätasoisessa hotellissa.

Oletko osallistunut muihin SKK:n järjestämiin kanta-asiakastilaisuuksiin? Itse olen käynyt muutamissa täällä pääkaupunginseudulla ja todennut niihin osallistuneen mukavia ihmisiä.

Toivottavasti iskiasvaivasi helpottaa pian. Nuorempana pääsin itsekin tutustumaan sellaiseen, mutta onneksi se ei ole kiusannut enää vuosikymmeniin.
että olen kanssasi samaa mieltä, että on parempi katsoa kuin katua. Mitä tahansa tietoja ei kannata "vapaaehtoisesti" antaa tai laittaa internettiin. FB:ssa voi itse päättää kuka tietoja pääsee katselemaan toisin kuin irc-galleriassa tai blogeissa.
En väitä, että kaikilla nuorilla olisi helppoa ja ettei pätkätyöt yms. olisi ongelma. En väheksy ongelmaa, mutta mielestäni asiasta keskusteltaessa vastakkainasettelu ei ole ratkaisu. En minä eläkeikää lähestyessä halua viedä sinulta mitään pois, enkä syytä sinua - muusta kuin siitä, ettet sallisi minulle ja kavereilleni kohtuullista toimeentuloa sen jälkeen kun olemme itse maksaneet siitä monessa tapauksessa enemmän kuin oman osuutemme.

Ei työttömyys tai pätkätyöt ole kaikille meistäkään vieras asia. Osa on joutunut miettimään, miten järjestää ikätovereillesi mahdollisimman hyvät olot, kun turvallisesta tulovirrasta ei ole tietoa. Monen palkkakehitys on vuosien varrella mennyt negatiiviseen suuntaan. Uuden työpaikan on saanut ehkä joka kerran edellistä pienemmällä palkalla.

Monet meistä ovat olleet innokkasti ajamassa erilaisia etuja tietäen, että niistä pääsee hyötymään vasta seuraava sukupolvi.

Kaikilla tämän ikäluokan, eikä varsinkaan suurten ikäluokkien edustajista ei esim. ole ollut omaa huonetta, varaa harrastuksiin, ulkomaan- tai lomamatkoista puhumattakaan. Monet asuntosäästäjät ovat eläneen niin tiukan talouden aikaa, ettet luultavasti osaisi kuvitellakaan. Monessa perheessä on tehty montaa työtä ja yritetty säästää kaikessa. Kulutustottumukset ovat olleet varsin toisenlaisia kuin tänä päivänä. Elintaso on noussut ja se on iloinen asia.

Me olemme maksaneet oman eläkkeemme ja osamme yhteisestä hyvinvoinnista. Varsin harvat ovat saaneet suuria perintöjä. Osalla on useita koteja ja mökkejä, mutta sellaiset perheet luultavasti yleensä osallistuvat myös lastensa elämän rahoittamiseen ja tukemiseen.

Yhteiskunnan vuokrasäännöstely ei auttanut niitä, joille ei yhteiskunnan vuokra-asuntoja ollut tarjolla. Niitä on rakennettu ja rakennetaan koko ajan lisää, vaikka vanhusten tilantarve vähenee.
Jos haluat ostaa oman asunnon, saat 20 vuoden pankkilainan kohtuullisella korolla. Suuri ikäluokka sai pankista lainan viideksi vuodeksi ja korko määriteltiin 2-numeroisella luvulla.

Kun puhutaan inhimillisistä hinnoista, miten ne määritellään. Pelkkä hintavertailu antaa väärän kuvan asiasta.

Osa ihmisistä pääsee aina helpommalla kuin toiset. Edes sosialistisessa yhteiskunnassa ei hyvä jakaantunut tasa-arvoisesti kaikille. Et sinäkään enää aikuisena voi olettaa saavasi kaikkea ilmaiseksi.

Tällä hetkellä keskustelu suurten ikäluokkien eläkeiän lyhentämisestä tai pidentämisestä ei ole mikään ratkaisu. Työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole tarjolla kaikille. Haluatko sinä odottaa pitempään, että pääset nauttimaan suuremmista eduista työntekijänä varttuneemman väen siirryttyä eläkkeelle?

%#!€ £ # $ @ - soikoon, eikö me tajuta, että nykyisin vallassa olevat päättäjät haluavat meidän tappelevan keskenämme ja hötyä siitä, ettei työpaikkoja ole riittävästi tarjolla kaikille. Kun eläkeläiset poistuvat teidän edeltänne, alkaa olla työntekijän markkinat ja te pääsette esittämään vaatimuksianne. Te pääsette itse valitsemaan oman työpaikkanne. Se on uhka suurpääoman omistajille ja pääomatuloja saavalle ryhmälle, joka maksaa vähemmän veroa. Tavalliselle palkansaajalle sillä ei ole mitään kielteistä vaikutusta. Päinvastoin.