Nuorekkuuden salaisuus

Young forever

Olen sitä mieltä että pystymme psyyken avulla vaikuttamaan omaan vanhenemisprosessiimme. Luin vuosia sitten Deepak Chopran kirjan ja seteki niin suuren vaikutuksen minuun, että olen jatkuvasti pyrkinyt pitämään yllä sitä "nuorta minää" vaikka joku voisi pitää sitä lapsekkuutena.
On vain yksi elämmäja jokainen saa elää sen niin kuin itse tahtoo ellei se vahingoita ketään muuta.
Suosittelen lukemaan tämän kirjan, lainasin sen aikoinaan kirjastosta.

Deepak Chopra: Iätön ruumis, ajaton mieli
Kiehtova ajatus kehon ja mielen suhteesta: entä jos emme vanhenisi ollenkaan. Saman ajatuksen toistaminen

18

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on

että täytän 54 huhtikuussa. En ole onneksi ikänä ollut sen vanhempi kuin terveys ja mielikuvitus sallii. :)

• kyllä vain

harmaa pikku tupsukka ohimoilla, vaikka kuinka tukka mustaksi värjätty :))

• Aarre

Kirja on hyvä.

• kahdeksankymppisenä kuin

pyryharakka...toiset vaan on lapsellisempia kuin toiset, eikä sillä ole mityään tekemistä kirjan kanssa.
        Aikoinaan sanottiin yhestä naapurin tytöstä että -vanhoin varsiin tehty- ja se on edelleen samannäkönen kuin kymmenvuotiaana! Kohta kuuskymppiä lasis!

• ongelmaton,

äidin ja isän lapset vanhenevat ja kuolevat eri aikaan, vaikka yli 96 % on aina samoja geeneinä ja usein yli 98 %.
        Usein äiti ja isä hautaavat eläessään kaikki lapsessakin, hiiri olin syksyllä hautajaisissa kun em. pari hautasi toisen lapsensa, kuoli maksakirroosiin, oltuaan vanhainkodilla pyörätuolissa 22 vuotta.

eiköhän elämätapa ja se mitä syöt ja kenen kanssa seurustelet merkitsee eniten.

eiväthän autotkaan kestä toisilla ja meillä ei koskaan ole mitään vikoja,
        riippuu hyvin paljon miten niitä käyttää.
        Oikein joku on suuttunut kun painiskelee vikojen kanssa ja minä kerron että ajettu on 2 kertaa enemmän eikä vikoja ole.

Eikös autoilla pitäisi olla samat "geenit" ?

• Nimetön
        ongelmaton, kirjoitti:

äidin ja isän lapset vanhenevat ja kuolevat eri aikaan, vaikka yli 96 % on aina samoja geeneinä ja usein yli 98 %.
        Usein äiti ja isä hautaavat eläessään kaikki lapsessakin, hiiri olin syksyllä hautajaisissa kun em. pari hautasi toisen lapsensa, kuoli maksakirroosiin, oltuaan vanhainkodilla pyörätuolissa 22 vuotta.

eiköhän elämätapa ja se mitä syöt ja kenen kanssa seurustelet merkitsee eniten.

eiväthän autotkaan kestä toisilla ja meillä ei koskaan ole mitään vikoja,
        riippuu hyvin paljon miten niitä käyttää.
        Oikein joku on suuttunut kun painiskelee vikojen kanssa ja minä kerron että ajettu on 2 kertaa enemmän eikä vikoja ole.

Eikös autoilla pitäisi olla samat "geenit" ?

Mitä varten yksi lapsista tulee hulluksi ja kaksi muuta eivät? Suvussa tiedetään olevan mielenvikaisia. Elämäntavat saattavat laukaista viat, jotka on saatu geeneissä.

En taida pystyä käymään pinnallista syvällisempää dialogia tästä aiheesta kanssasi, niin että minun puolestani se olkoon elämäntavoista kiinni.

• ongelmaton,
        Nimetön kirjoitti:

Mitä varten yksi lapsista tulee hulluksi ja kaksi muuta eivät? Suvussa tiedetään olevan mielenvikaisia. Elämäntavat saattavat laukaista viat, jotka on saatu geeneissä.

En taida pystyä käymään pinnallista syvällisempää dialogia tästä aiheesta kanssasi, niin että minun puolestani se olkoon elämäntavoista kiinni.

kuten haluat, tosiaan,
        meillä oli perinnönantaja talonmies ja siivooja,

tuli melko korkeasti koulutettuja lapsia, panostimme heihin lähes kaiken 15 vuotta, ei sänkyhommiaan paljon jaksettu tehdä.
        Nyt niitä tehdään kuukaudessa se kun ennen tehtiin vuodessa.

Vai
        onkohan vaimo käynyt vieraissa, kun geenit ei ratkaissut,

• Nimetön
        ongelmaton, kirjoitti:

kuten haluat, tosiaan,
        meillä oli perinnönantaja talonmies ja siivooja,

tuli melko korkeasti koulutettuja lapsia, panostimme heihin lähes kaiken 15 vuotta, ei sänkyhommiaan paljon jaksettu tehdä.
        Nyt niitä tehdään kuukaudessa se kun ennen tehtiin vuodessa.

Vai
        onkohan vaimo käynyt vieraissa, kun geenit ei ratkaissut,

Korkeasti koulutetut ansaitsevatkin varmasti hyvin. Ette panostaneet turhaan.

Hyvää loppuelämää!

-Aarre-

• olla tai yrittää näyttää ikuisesti nuorelta? Onko nuoruus arvo sinänsä?

Tunsin yhden hurmaavan naisen, joka säilyi mieleltään teinityttönä vanhoille päiville ja kuolemaansa asti. Hänen pääasiallinen mielenkiintonsa kohdistui poikaystäviin ja seurusteluun liittyviin asioihin yms. Kun monet ikätoverit olivat jääneet leskeksi, niistä riitti juoruilemista ja teinityttömäistä tirskumista. Leskeksi jäätyään hän itse piti nuoria poikaystäviä yli 6-kymppiseksi ja jaksoi kertoa kokemuksistaan - myös siitä, mitä se epäsuorasti maksoi hänelle. Hän oli ihastuttavan aito ja rehellinen, mutten tottavie jaksanut usein oma-aloitteisesti pitää yhteyttä.

Itse haluaisin mielelläni säilyttää luovuuden, leikkimielen ja valmiuden hupsutteluun lopun ikää, mutta olisi surullista ellei mitään kehitystä ja muutoksia tapahtuisi elettyjen vuosien myötä. Ellei kykene hyväksymään ikääntymistä ja pitäisi vanhenemista jotenkin omaa arvoaan vähentävänä asiana, se estäisi mielestäni kasvamasta tasapainoiseksi ihmiseksi.

Kiitos kirjasuosituksesta, pitänee käydä kirjastossa ja lukea se. Minä voisin nimetä toisen kauan sitten lukemani kirjan, jonka tekijän ja täsmällisen sisällönkin olen unohtanut, mutta pidin sitä hyvänä ja kirjan nimi sopii tähän hyvin: "Hyväksy itsesi - uskalla elää". Se on oma tavoitteeni.;))

• Meriläinen

kirjoittanut Wayne W Dyer. Minulla on se ja monta muuta hänen kirjoittamaansa kirjaa hyllyssäni; Uskalla rikkoa rajasi, Ota henkinen voimasi käyttöösi, Löydä henkinen minäsi.
        Yksi minun lempikirjailijoistani on hän ollut.
        Chopraakin löytyy; Polku rakkauteen.
        Olen vuosien ajan keräillyt näitä erilaisia opuksia koska niiden ajatus ei vanhene ja kun tulee halu otan jonkun ja luen sen uudestaan.
        Romaanit ovat hyllystäni näiden myötä vähentyneet, kirpputoreille joutaneet.
        Minäkin uskon muutokseen, mutta sen pikkutytön aion säilyttää mukanani koko elämäni.
        Ikuinen nuoruus, nuoruuttani en totta vieköön kaipaa, silloin elämä oli tuskaa. Nyt on hyvä.

• Eilen ihanaa ohjelmaa ihanasta Aira Samulinista?
      Kukapa uskoisi että hän on jo kahdeksankymppinen?! Varmaan yksi hänet nuorena pitävä tekijä on positiivisuus ja iloisuus. Se auttaa pitkälle.

Mutta enpä muuten ole kanssasi ihan samaa mieltä. Ei pelkkä psyyken kunnossa olo riitä nuorena pysymiseen. Tuossakin Airan jutussa huomio kiinnittui siihen että hän on saanut olla suht terve. Ei tarvitse tulla kuin nivelreura niin nelikymppinen ihminen on jo ihan invalidi ja vanha ja raihnainen.

Totta on että meillä on vain tämä yksi elämä. Mutta miten sen elämme, on muidenkin kuin vain meidän itsemme käsissä. Terveys ei ole omissa käsissä...

• Pirre*

hyväntuulinen naama ja positiivinen elämänasenne näkyy ulospäin nuorekkuutena, - mitä se nyt sitten tarkasti ottain merkinneekään, tuo sana "Nuorekas"...

• Young forever

pidän nuorekasta ihmistä alati uteliaana ja innokkaana ottamaan jokaisen päivän vastaan, josko oppisi taas jotain uutta elämästä. Siis sellainen tuoreus. Sanonta terve sielu terveessä ruumiissa pitää totuuden sisällään. Kumpikin korreloi toistaan. Jos on sairas ruumiiltaan, voi se näivettää elämänhalua ja taas jos on sisäisesti näivettynyt, ei jaksa hoitaa omaa fyysistäkään terveyttään jos on niin masentunut huonossa ja kunnossa että hädin tuskin jaksaa nousta sängystä.
        En tarkoita nuorekkuudella sitä etä pitäisi hyppiä vielä 80-vuotiaana verkkosukat jalassa minihameessa vyötärölle ulottuva tukka tulipunaiseksi värjättynä, vaan sitä sisäistä elämänpaloa. Voi olla samalla kypsä vastuullinen ihminen eikä tarvitse olla mikään infantiili.

• Pirre*
        Young forever kirjoitti:

pidän nuorekasta ihmistä alati uteliaana ja innokkaana ottamaan jokaisen päivän vastaan, josko oppisi taas jotain uutta elämästä. Siis sellainen tuoreus. Sanonta terve sielu terveessä ruumiissa pitää totuuden sisällään. Kumpikin korreloi toistaan. Jos on sairas ruumiiltaan, voi se näivettää elämänhalua ja taas jos on sisäisesti näivettynyt, ei jaksa hoitaa omaa fyysistäkään terveyttään jos on niin masentunut huonossa ja kunnossa että hädin tuskin jaksaa nousta sängystä.
        En tarkoita nuorekkuudella sitä etä pitäisi hyppiä vielä 80-vuotiaana verkkosukat jalassa minihameessa vyötärölle ulottuva tukka tulipunaiseksi värjättynä, vaan sitä sisäistä elämänpaloa. Voi olla samalla kypsä vastuullinen ihminen eikä tarvitse olla mikään infantiili.

elämän nälkä ja tuo mainitsemasi uteliaisuus elämän eri ilmiöitä kohtaan kertoo terveestä päästä, tai sen sortin älykkyydestä, ja sitäkautta näkyy ihmisestä ns. nuorekkuutena :)

Kerroit sen oikeilla sanoilla..

• HTZA

tekisi hyvää.
      Stephen King, on kirjailija mihin minä uskon.
      Jos minulla olis koira ja se kuolisi, hautaisin sen Intiaanien muinaiselle hautausmaalle, olisi kiva nähdä mitä siitä tulisi.
      Kun oikein sitä psyykkaisin, etänä.

• no fanitus dia

nyt selvisi "huumorisi" lähde.

• hardlife

ne joilla elämä menee hyvin ja kevyt työ,vaikuttaa aika paljon vanhenemiseen.Itse kun on aina tehnyt kovaa työtä ja treenannut paljon,näkyy kaikki kasvoissa,vain kroppa on kunnossa.Naiset taas voivat vanhuuttaan peittää meikeillä,mutta totuus on että kaikki vanhetaan,sitä ei voi estää mikään,jotkut vain luulevat olevansa omasta mielestä nuoren näköisiä,jos on kasvot nuoren näköiset,niin yleensä kroppa on sitten rupsahtanut.Itse katson nykyään enemmän naisen vartaloa kuin kasvoja,mutta makunsa ja mielipiteensä jokaisella oma.

• peiliinkatsominen

Noinhan se menee, kun joka päivä samaa naamaa katsoo peilistä, ei huomaa sitä vanhenemista, heh.
        Kerroit katsovasi naisen vartaloa. Toivottavasti pystyt katsomaan ne sitten ilman vaatteita, kas minäkin ihan ok vartalon omaava vaatteet päällä, mutta totuus paljastuu ilman vaatteita :-).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7393
    2. 78
      4903
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4799
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2629
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2531
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2186
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2181
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe