Joensuuhun kesäkuussa?

1943

Onko joku menossa Eläkeliiton liittokokoukseen 3-4.6? Poissaolevana minut oli valittu yhdistykseni viralliseksi edustajaksi. Olen vastuuntuntoinen ja tietenkin menen. Tuo maakunta on minulle melko vieras, mielenkiintoista tutustua.

22

788

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1947

joten ei taida olla oma juttu.

• 1943

houkutellut? Minulta pyydettiin joululehteen kirjoitusta ja sillä tiellä olen. Appeni kävi leskenä ollessaan ahkerasti riennoissa ja matkoilla. Miehenikin olin jäsen, emme ehtineet yhdessä ottaa osaa rientoihin, kun olin vielä työelämässä.

• marko pop

Sanoin, että vieläkö arvelitte rahastaa, kiitos ei.
      Koko työuran ajan on OAJ:n herroille maksettu rahoja ihan turhan päiten. Mitään eivät ole saaneet
      aikaseksi.

• 1943

silti kuulun myös tähän yhdistykseen- toistaiseksi. Katselen, mitä toimintaa paikkakunnalla on. Luulin, että viettelen näitä eläkevuosia täysin yksin ja halusin toimintaa. Eläkeliiton järjestämä kurssi muutti elämäni täysin, on menoa koko ajan.

• O - Orvokki

ihan mielelläni... ainakin jos Joensuu olisi vähän lähempänä. Ilovaari Rock oli mielestäni tosi kiva aikuisten tapahtuma Ilosaaressa muutamia vuosia sitten, kun siellä kävimme. Jos joku suostuu hankkimaan liput tai ne saa helposti jonottamatta, eikä 11.7. ole tärkeämpää tekemistä, kukaties lähden uudelleen. Nyt osaisin varustautua myös pick-nick-korilla ja muulla rekvisiitalla.

Täytyy vielä muutama vuosi tyytyä rock-festareihin, kun pitäisi vielä jatkaa eläkkeen tienaamista ennen kuin pääsee ihan oikeiden aikuisten joukkoon.;))

• niitä saa saa...

Tervetuloa vain uudelleen :)

• 1943

Sinä. Tyttäreni kesäohjelmaan kuuluu tuo rock-festivaali Joensuussa. Hänellä on kavereita sillä suunnalla, lähtee käymään myös ensi viikonloppuna.

• O - Orvokki
        1943 kirjoitti:

Sinä. Tyttäreni kesäohjelmaan kuuluu tuo rock-festivaali Joensuussa. Hänellä on kavereita sillä suunnalla, lähtee käymään myös ensi viikonloppuna.

Ilovaari-rock on "vanhusten" tapahtuma Ilosaaressa ja Ilosaari-rock nuorille järjestetään toisella puolella kaupunkia. Kävimme yhden ystäväni kanssa siellä muistaakseni v. 2005 (pääesiintyjänä oli Pepe Willberg) elämämme ensimmäisillä "rock-festareilla". Nuorina vanhempamme eivät olleet meitä päästäneet ja aviomiehiämme eivät sellaiset kiinnostaneet. Kun ystäväni oli jäänyt leskeksi, hän ehdotti asiaa ja minä ihastuin heti ajatukseen. Yksi ihana nuori perheenisä näki paljon vaivaa hankkiessaan meille liput ja niinpä me rouvat porhalsimme intoa puhkuen kohti Joensuuta. - Tunnelmaa lisäsi matkan varrella Puumalassa torilta ostamani pitkä edestä napitettava puuvillamekko. - Silloiseen muutamia päiviä kestäneeseen matkaohjelmaamme kuului kyllä muutakin, mm. käynti Salmelassa.

PS: Huomasin antaneeni vuoden 2008 tapahtuman päivämäärän. Erehdyin, koska olin ehtinyt poistaa itseni tapahtuman järjestäjien s-postilistalta ja katsoin huolimattomasta nettisivulta.

• 1943
        O - Orvokki kirjoitti:

Ilovaari-rock on "vanhusten" tapahtuma Ilosaaressa ja Ilosaari-rock nuorille järjestetään toisella puolella kaupunkia. Kävimme yhden ystäväni kanssa siellä muistaakseni v. 2005 (pääesiintyjänä oli Pepe Willberg) elämämme ensimmäisillä "rock-festareilla". Nuorina vanhempamme eivät olleet meitä päästäneet ja aviomiehiämme eivät sellaiset kiinnostaneet. Kun ystäväni oli jäänyt leskeksi, hän ehdotti asiaa ja minä ihastuin heti ajatukseen. Yksi ihana nuori perheenisä näki paljon vaivaa hankkiessaan meille liput ja niinpä me rouvat porhalsimme intoa puhkuen kohti Joensuuta. - Tunnelmaa lisäsi matkan varrella Puumalassa torilta ostamani pitkä edestä napitettava puuvillamekko. - Silloiseen muutamia päiviä kestäneeseen matkaohjelmaamme kuului kyllä muutakin, mm. käynti Salmelassa.

PS: Huomasin antaneeni vuoden 2008 tapahtuman päivämäärän. Erehdyin, koska olin ehtinyt poistaa itseni tapahtuman järjestäjien s-postilistalta ja katsoin huolimattomasta nettisivulta.

tapahtumasta en ole kuullutkaan, aina oppii uutta. Onkohan meteli niin kova, että korvatulpat ovat tarpeen?

• O - Orvokki
        1943 kirjoitti:

tapahtumasta en ole kuullutkaan, aina oppii uutta. Onkohan meteli niin kova, että korvatulpat ovat tarpeen?

vaikka olen kaivanut korvatulppia laukustani joskus oopperassakin. Saaressa voi myös helposti valita haluamansa etäisyyden kaiuttimista. - Jos asuisin lähempänä olisin varmaan jokavuotinen vieras. Suosittelen lämpimästi, jos yhtään kiinnostaa.

• ani_liini
        1943 kirjoitti:

on silloin varttuneemmille.
        Olen käynyt joskus, se on ennen tai jälkeen ilosaari-rockin.

• Joensuu on kaunis pieni kaupunki, ja immeiset melko välittömiä, joskin murre voi olla hieman vaikeaa äkkiseltään, mutta kokouksissahan tietenkin puhutaan yleiskieltä.

Toivottavasti ilmat suosivat ja teillä on aikaa tutustua kaupunkiin.

P.s. Torikahviossa saa hyviä karjalanpiirakoita :)

• Erityisesti ensi vierailuni on jäänyt mieleen.
        Olin lähtenyt lomaselle nauttimaan kauniista luonnosta ja sen rauhasta paikkaan, jossa monesti olen käynyt lataamassa akkuni. Jouduin täysin yllättäen, miltei ilman hetkenkään hiljaisuutta, kuuntelemaan pari päivää "hienoja rouvia", joiden päät olivat täynnä uusia hienoja aatteita ainoasta oikeasta elämäntavasta ja heidän paheksuntaansa kaikkea sellaista kohtaan mitä "muut" ihmiset tekevät. Kun toinen hieno rouva oli lähtenyt, toinen muuttui taas omaksi itsekseen ja lähdimme käymään Joensuussa. Illalla tansseissa totesin, että Joensuussa "hiljainenkin" toispaikkakuntalainen vedetään suorastaan väkisin mukaan keskusteluun - myös naistenhuoneessa. - Juuri sillä hetkellä olisin ollut mieluummin pääkaupungin seudulla, jossa yleensä saa itse ryhtyä juttelemaan, jos haluaa vieraiden kanssa jutella. - Aina muulloin olen ilahtunut välittömien mukavien ihmisten kohtaamisesta sillä suunnalla.;))

• 1943

teen vertailun. Hankin karjalanpiirakkani tutulta karjalaisemänältä kilometrin päässä kodistani. Parhaillaan on tilaus olemassa. Hänellä piirakat ovat suussa sulavia, parhaita mitä tähän mennessä olen maistanut.

• 1943
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Erityisesti ensi vierailuni on jäänyt mieleen.
        Olin lähtenyt lomaselle nauttimaan kauniista luonnosta ja sen rauhasta paikkaan, jossa monesti olen käynyt lataamassa akkuni. Jouduin täysin yllättäen, miltei ilman hetkenkään hiljaisuutta, kuuntelemaan pari päivää "hienoja rouvia", joiden päät olivat täynnä uusia hienoja aatteita ainoasta oikeasta elämäntavasta ja heidän paheksuntaansa kaikkea sellaista kohtaan mitä "muut" ihmiset tekevät. Kun toinen hieno rouva oli lähtenyt, toinen muuttui taas omaksi itsekseen ja lähdimme käymään Joensuussa. Illalla tansseissa totesin, että Joensuussa "hiljainenkin" toispaikkakuntalainen vedetään suorastaan väkisin mukaan keskusteluun - myös naistenhuoneessa. - Juuri sillä hetkellä olisin ollut mieluummin pääkaupungin seudulla, jossa yleensä saa itse ryhtyä juttelemaan, jos haluaa vieraiden kanssa jutella. - Aina muulloin olen ilahtunut välittömien mukavien ihmisten kohtaamisesta sillä suunnalla.;))

en odotakaan mitään luonnonrauhaa, vaan vilkasta kanssakäymistä muiden kanssa. Sopii hyvin, kun lataudun sille mielelle. Luultavasti olen edeltävän ajan viikonloppuja lukuunottamatta viettänyt yksin metsässä, joten vaihtelu virkistänee.

• ThiiliaThaalia
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Erityisesti ensi vierailuni on jäänyt mieleen.

Käyn melkein joka kesä, sisareni asuu siellä, matka on pitkä mutta kauniissa kaupungissa on paljon silmän ruokaa.

Ilosaari-Rock onhan se tapahtuma joka kuuluu ympäri kaupunkia ja näkyykin, kauniissa Pielisjoen saaressa.

Joen rantaan puiston puolelle avataan kesäkaudeksi lukuisa määrä kahviloita ja 'juottoloita' siellä on nautinto istuskella ja seurata vilkasta elämää.

Torielämä on siellä leppoista ja voi jutella ihmisten kanssa ihan mistä vaan, siellä katsotaan pitkään jos mitään keskustelua ei synny.

Hallissa löytyy herkkuja laidasta laitaan, vesirinkelit karjalan piirakat hyvää ruisleipää ja vatruskat, herkkuja on, mainita kannattaa myös mustikkakukot!

• 1943
        ThiiliaThaalia kirjoitti:

Käyn melkein joka kesä, sisareni asuu siellä, matka on pitkä mutta kauniissa kaupungissa on paljon silmän ruokaa.

Ilosaari-Rock onhan se tapahtuma joka kuuluu ympäri kaupunkia ja näkyykin, kauniissa Pielisjoen saaressa.

Joen rantaan puiston puolelle avataan kesäkaudeksi lukuisa määrä kahviloita ja 'juottoloita' siellä on nautinto istuskella ja seurata vilkasta elämää.

Torielämä on siellä leppoista ja voi jutella ihmisten kanssa ihan mistä vaan, siellä katsotaan pitkään jos mitään keskustelua ei synny.

Hallissa löytyy herkkuja laidasta laitaan, vesirinkelit karjalan piirakat hyvää ruisleipää ja vatruskat, herkkuja on, mainita kannattaa myös mustikkakukot!

eivät ole minun juttuni, mutta varmaan ohjelmaa riittää. Mahtaakohan päästä Pielisen yli Kolille jo kesäkuun alussa? Olimme elokuussa Kolilla ja lautta tai joku sen tapainen oli juuri lopettanut liikennöinnin siltä kesältä.

• ThiiliaThaalia
        1943 kirjoitti:

teen vertailun. Hankin karjalanpiirakkani tutulta karjalaisemänältä kilometrin päässä kodistani. Parhaillaan on tilaus olemassa. Hänellä piirakat ovat suussa sulavia, parhaita mitä tähän mennessä olen maistanut.

Autolla sinne mennään, joskus maailman ensiaikoina oli Kontiolahdella lossi, mutta se on nyt silta, ja katso eniron kartasta näet parhaiten..
        Kontiolahdella on nähtävyys luontoihmiselle nimikin mukava...Kolvananuuro, ihmeitä on sielläkin!

• Kulkurin-Iltatähti
        ThiiliaThaalia kirjoitti:

Autolla sinne mennään, joskus maailman ensiaikoina oli Kontiolahdella lossi, mutta se on nyt silta, ja katso eniron kartasta näet parhaiten..
        Kontiolahdella on nähtävyys luontoihmiselle nimikin mukava...Kolvananuuro, ihmeitä on sielläkin!

on upea rotkolaakso! Alkumatka parkkipaikalta ei ole liian pitkä tai vaativa, pienen suon poikki pitkospuita pitkin, ja kohta siinä onkin makkaranpaistopaikka.
        Uurossa kulkeminen on hiukan hankalaa, kiveltä kivelle hyppimistä jne., mutta vaivan arvoista!
        Suosikkikohteeni kuutostietä ajellessani.

• Nähtävästi minäkin lähden vaimoni kanssa katselemaan ensi kesänä siinä Juhannuksen aikoihin vanhoja kotikulmiani Joensuun tienoolla. Jos sää on sopivan lämmin, niin varmaan tulee poikettua jokisataman rantaterassille. Toinen terassi on kaupungintalon Terassi-ravintola. Joen keskellä vanhojen siltojen välissä sijaitsee Ilosaarella Karjala-talo ja siellä on ollut hyvä ruokapaikka ainakin joskus aikaisemmin. Liekö enää nykyään? Täytyy käydä tutkimassa, vieläkö vaatimattoman näköisessä talossa Torikadulla ravintola Jokela on paikallaan, vaikka siellä ei enää Anneli Sauli eikä Heikki Turunen taida vastaan kävelläkään.

Jos taidemuseo on avoinna entisessä poikalyseon talossa, niin siellä on poikettava. Samoin pitää käydä katsomassa kirkonmäen kupeella entistä omaa kouluani, yhteiskoulua, joka on Wivi Lönnin piirtämä. On puhuttu nettisivuilla koulutalon remontista. Siellä on toiminut viime aikoina tietääkseni kansalaisopisto.

Kaupunginkirjasto Suvantokadulla ja yliopiston kirjasto kampuksella ovat ohjelmassa ja niitten seinien sisäpuolella menee aika sukkelasti. Sama tulos syntyy keskustakortteleitten kauppapaikoissa eli jos ei tiedä, miten saisi aikansa kulumaan, niin siellä se onnistuu. Tämä tämmöinen ohjelma syntyy vanhojen muistojen merkeissä. Paljonhan siellä on rakennettu uuttakin. Mukava yksityiskohta on Torikadulla Vaakunan sisäänkäyntiä vastapäätä kahvilaravintola Matilda, jonka säilyttämiseksi kaupungissa nousi melkoinen kansanliike. Uuden kauppakeskuksen seinämälle marketin rakentajat joutuivat jättämään Matildan kokoisen kolon. Täytyy käydä sielläkin kahvilla ellei sitten syömässä.

• 1943

että jossain vaiheessa mietin työnhakua Joensuusta. Perhekin oli valmis muuttamaan. Sitten luovuin suunnitelmasta, koska olen kuitenkin sielultani länsisuomalainen. Seurasin Joensuun kehittymistä lähinnä koulukaupunkina, sain vireän kuvan, miten lienee todellisuus? Joensuuhun liittyy yksi erittäin positiivinen tuokio. Tyttäreni osallistui SM-kisoihin ja olin Helsingin rautatieasemalla vastassa tytärtä ja miestäni. Kahden ilmeet olivat iloiset: tytär oli valittu maaotteluedustajaksi Ruotsi-Suomi otteluun.

• 1943 kirjoitti:

että jossain vaiheessa mietin työnhakua Joensuusta. Perhekin oli valmis muuttamaan. Sitten luovuin suunnitelmasta, koska olen kuitenkin sielultani länsisuomalainen. Seurasin Joensuun kehittymistä lähinnä koulukaupunkina, sain vireän kuvan, miten lienee todellisuus? Joensuuhun liittyy yksi erittäin positiivinen tuokio. Tyttäreni osallistui SM-kisoihin ja olin Helsingin rautatieasemalla vastassa tytärtä ja miestäni. Kahden ilmeet olivat iloiset: tytär oli valittu maaotteluedustajaksi Ruotsi-Suomi otteluun.

tuolla käväistäkin, vaikka tuskin missään ns. tapahtumassa. Enkä tiedä, mitä varten. Mutta siltikin... Katsotaan, mitä kesä tuo tullessaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      84
      6895
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3691
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      3248
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2462
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      2182
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      120
      2153
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2079
    8. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      2072
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1778
    10. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      18
      1654
    Aihe