Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

1. Olin täysin oikeassa.
  2. Huoh, jälleen tuttumies on tarjoamassa vähänkään uuteen asiaan ensimmäisenä sitä perinteisen halpaa selitystään, joka ei tietysti tässäkään ole tarpeen.

Eikä tuo asiakaan niin uusi ole kuin tuttumies näyttää luulevan. Se on tiedetty jo kymmeniä vuosia, että ei-koodaava osa genomista sisältää kopioita genomin muista osista. Se sen sijaan on uutta tietoa, että noiden kopioiden määrät varioivat ihmisillä enemmän kuin on tiedetty. Roska-DNA:sta ei muuten ole puhuttu vuosiin, vaan tuokin on tiedossa, että sillä saattaa olla esim. jotakin säätelytehtäviä tms.

>>Evoluutio-opin hallitsemassa biologiassa on yleensä tyydytty ajattelemaan, että jos eliöllä A on geeni G ja eliöltä B löytyy sama geeni, ja molemmista löytyy sama geenin ohjaama tuote (proteiini), eliöt ovat identtisiä geenien tasolla.Vielä tarkemmin voidaan sitten lukea yksittäiset DNA-emäkset todeta tämä tarkemman tason yhtenevyys (vaikkapa 100% tältä osin, jos kaikki emäkset ovat samoilla paikoilla).>Yllä esitetty käsitys geneettisestä yhtenevyydestä verrattuna eliöiden ulkoasun yhtenevyyteen johtaa harhaan, kuten jokainen voi todeta siitä, että menetelmällä simpanssi on jopa 98,5% yhtenevä ihmisen kanssa, ja rottakin jotain 70%. Fyskaalisissa mitattavissa ominaisuuksissa voi toinen ihminen poiketa minusta useimpien ominaisuuksien suhteen jopa 30% (siis kvantitatiivinen yhtenevyys alle 70%), eikä hänen tarvitse muistuttaa sen enempää simpanssia tai rottaa (kuin minunkaan ;-)>On joitakin jo tunnettuja tekijöitä, jotka antavat lisää perinnöllistä "erilaisuutta":

1) Aktiivisen geenin sijainti kromosomissa vaikuttaa sen tuotantoon/aktiivisuuteen.>2) Saman geeni esiintyy aktiivisena useampina kopioina geenistössä, ja näiden kopioiden lukumäärät vaihtelevat yksilöstä toiseen.http://news.independent.co.uk/world/science_technology/ article2007490.ece
    Käsittääkseni tämä on varsin uutta tietoa.>3) Evoluutiouskomusten perusteella on suurin osa perintöaineksesta leimattu roska-DNA:ksi. Parempi termi olisi tuntematon DNA, koska tuon ei-geeniDNA:n merkitys on edelleen suurelta osalta tuntematon.>Varsinkin proteiinien rakenteisiin perustuvissa lajien yhtenevyysvertailuissa em. tekijät ovat jääneet huomiotta.>Ihminen pyrkii edelleen selvittämään kysymystä: mikä on ihminen? Raamattu antaa asiaan pari helpottavaa vastausta:
    1) ihminen on Jumalan luoma laji,
    2) joka on erikoisesti luotu Jumalan kuvaksi.
    3) Kaikki lajit lisääntyvät lajiensa mukaan, joten muiden lajien edustajia tai niiden jälkeläisiä ei tarvitse lukea ihmisiksi.
  3. Ilmankos uskovaiset tienaavat keskimäärin ateisteja vähemmän.

Saat näet varmemmin rahaa menellä töihin kuin pyytämällä niiltä keijukaisiltasi.