Vapaa kuvaus

Moi! Olen pääkaupunkiseudulla asuva perheellinen (lapset tosin jo isoja) liberaali luonnontieteistä pitävä ateistiskeptikko; paljon lukeva ja paljon liikkuva darvinisti-evolutionisti. Ihminen pahimmasta päästä, jos kysytte kreationistipalstan jeesustelijoilta, mutta hehän eivät minua suinkaan tunne. Pidän kauneudesta, älykkyydestä, inhimillisyydestä, huumorista, luonnosta, eksotiikasta ja intiimistä tunnelmasta. Inhoan kvartaaliajattelua, epälojaaliutta, suvaitsemattomuutta, pinnallisuutta, itsekkyyttä, pröystäilyä, turhaa pönöttämistä, pokkurointia, laiskaa ajattelua, mielikuvituksettomuutta ja epärehellisyyttä. Olen täällä keskustelemassa, mutta saa minulle toki kirjoittaakin ([email protected]). Asiallisiin viesteihin saatan myös vastata. Keskusteluissa mieliaiheeni liittyvät luonnontieteisiin, erityisesti evoluutiobiologiaan sekä tieteiden ja uskontojen välisiin suhteisiin. Kreationismi on ehdottomasti rakkain viholliseni. Keskusteluissa arvostan fiksuja ihmisiä, joilla on mielipiteitä ja rohkeutta ja kykyä seistä perustellusti niiden takana ilman, että sortuvat epärehellisyyteen ja kyvyttömyyteen myöntää tarvittaessa erehtyneensä. Tyhmyyttä siedän vain rajallisesti, tahallista tyhmyyttä vielä vähemmän ja taikauskon sokaisemaa marttyrointia tai julistamista en juuri lainkaan. Minun kunnioitukseni ansaitaan; sitä ei tipu automaattisesti esim. uskonnolliselle vakaumukselle tai yhteiskunnalliselle statukselle. Tuo kunnioitus on kuitenkin kenelle tahansa mahdollista ansaita, en diskriminoi ketään. Minun puolestani keskustelu saa olla sävyltään tiukkaa, mutta edellytän kuitenkin rehellisyyttä; esim. nikkivarkaudet ovat kusipäisten raukkojen touhua. Että siis tällainen tapaus. Rempseää elämää - nauti siitä, koska se on ainoasi! Peace. Linkit: http://www.youtube.com/watch?v=D-ZUXyGWvJY, http://www.400monkeys.com/God/ Kotimaa: --- Koulutus: --- Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

339

Kommenttia

10048

  1. Jeesus-tarina on PETOS

    Kuka on tämä henkilö? - Häntä kutsutaan sekä jumalaksi että jumalan pojaksi - Hänet lähetettiin taivaasta maan pääl
    Ateismi
    135
    5580
  2. Raamatun totuus vain uskon varassa

    Moni on internetin keskustelupalstoilla kertonut totuuden löytyvän raamatusta - onpa raamattua jopa väitetty jumalan san
    61
    4446
  3. Prisma oli mainio

    Prisman dokumentti oli itse asiassa oikein hyvä - vai mitä kreationistit, te vähämieliset ja vastuuttomat paskanpuhujat.
    83
    4287
  4. Aamulehden mahtijuttu :D

    Ostinpa tuossa kotimatkalla ensimmäisen (ja viimeisen) kerran eläissäni Aamulehden lukeakseni Matti Leisolan artikkelin.
    93
    4280
  5. Tuplapalkittu luomisoppi

    Artikkeli Skepsis-lehdessä: http://www.skepsis.fi/lehti/2005/2005-1saur.html Suosittelen.
    99
    3977
  6. Prisman dokumentti liian lempeä ID:lle

    Taidanpa silti avata konjakkipullon ja ottaa lasillisen Doverin tuomion antaneen liittovaltiontuomarin John E. Jones III
    39
    3881
  7. Sarah Palin puhuu tieteestä...

    Sarah Palin on paitsi kyvytön pormestari, kananaivoinen helluntalainen republikaani ja kreationisti-idiootti, niin yleis
    47
    3501
  8. Protestanttikreationismin juuret

    Kristillisyyden eri muotoja vertailtaessa vaikuttaa siltä, että nimenomaan protestanttisten lahkojen piiristä löytyvät t
    Kreationismi ja älykäs suunnittelu
    39
    3115
  9. Kotiopetus uskonnollisen indoktrinaation jatke?

    Lasten kotiopetuksen syy on tutkitusti useimmiten uskonnollinen. Uskishumppaa luomistaruineen onkin kotona varmasti help
    144
    2967
  10. Richard Dawkins

    Kiinnostuneille tiedoksi, että Richard Dawkins ("the Blind Watchmaker", "River Out of Eden" etc.) luennoi Helsingin Ylio
    51
    2878
  11. Tiede muuttaa elämäämme

    Kuten useimmat tietävät, niin tiede etsii ja myös tarjoaa meille perustelluinta ja siksi myös parasta saatavilla olevaa
    140
    2858
  12. Musta lammas ei ole kristitty!

    Tuossa edellä on useampiakin mielenkiintoisia avauksia liittyen Hitlerin kristillisyyteen ja kreationistisuuteen. Jatket
    86
    2683
  13. Analyysille perusasiat kertauksena

    Koska ID-gurumme analyysi mielellään keksii evoluutioon liittyviä olkiukkoja, niin kerrataanpa mistä evoluutioteoriassa
    54
    2578
  14. Dawkins Helsingissä 26.9.

    Pieni pikaraportti Dawkinsin luennosta tänään 26.9. Hgin Yliopiston juhlasalissa (11. Yrjö Reenpää luento, kesto n. 50 m
    44
    2475
  15. Moraalin todellinen lähde

    Moraalimme lähteestä on palstalla keskusteltu silloin tällöin, mutta lähes poikkeuksetta uskonnollisista lähtökohdista.
    28
    2385
  16. Vuoden kretiinipelle

    Sovitaan, että äänestysaika päättyy jouluaattona. Äänestän Late the Outsideria, jonka viimeisin nikki "aito_outsider"
    42
    2358
  17. EI fundisehdokkaille!

    Kreationismi on vain eräs tämän päivän taikauskoista, mutta se, mikä erottaa kreationismin useimmista muista taikauskon
    46
    2171
  18. Evoluutiobiologia auttaa lääketieteen tutkimusta

    Tämänvuotisen lääketieteen Matti Äyräpää-palkinnon on voittanut Tukholman Karoliinisen Instituutin molekyyligenetiikan p
    105
    2134
  19. kirkosta rikosilmoitus

    Syy: kiihotus kansanryhmää vastaan. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vapaa-ajattelijat teki rikosilmoituksen kirkon k
    Ateismi
    44
    2102
  20. Fossiililöytö, taas vaihteeksi

    Varhaisin tunnettu liitokykyisen nisäkkään fossiili on löydetty Kiinasta. Ikää Volaticotherium antiquus fossiililla on v
    31
    2094