Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

1602

1. käymättä jättäminen voi vaikuttaa negatiivisesti, ellei armeijan käyminen vaikuta positiivisesti.

RUKin osalta todistusvoimaa löytyy Kauppalehti Presson kyselystä.
  2. "-miesten ja naisten saamat tuet valtiolta elämänsä aikana (huomioiden naisten pitempi elinikä ja eläkkeelläoloaika)"

Työeläkehän määräytyy sen mukaan, kuinka paljon työntekijä on itse eläkemaksuja maksanut. Näin ollen miesten paremmat tulot heijastuvat myös miesten eläkkeiden suuruuteen. Eläkejärjestelmämme on myös osittain rahastoiva, eli koko työeläkettä ei makseta ko. työssäolevien maksamilla eläkemaksuilla. Eläkevertailua laskelmaan, ehdottomasti! Pelkän kansaneläkkeen varassa elävistä hurja enemmistö on naisia, entisiä kotirouvia.

"-naisten saamat tulonsiirrot suoraan miehiltä (miehet usein päävastuullisesti elättävät perheen, naiset harvemmin)"

Tätä on vähän vaikea kommentoida, mitkä ihmeen tulonsiirrot suoraan miehiltä? Jos miehet haluavat lahjoittaa naisille rahaa niin en minä riennä estämään. Tällaisia perheensisäisiä lahjoituksia ei kyllä voi pitää laskennallisina tulonsiirtoina.

"-miesten asevelvollisuuden vuoksi menettämät palkkatulot"

Itse asiassa asevelvollisuuden suorittaminen edistää miesten etenemistä työelämässä, ja vielä hurjemmin RUKin käyminen. Johtajakoulutusta nääs. Näin voidaan perustella miehen valitseminen pomoksi ja hänen parempi palkkansa. Ehdottomasti vertailuun miesten asepalveluksen ja RUKin käymisen vaikutus urakehitykseen ja siten palkkaan!

"-naisten raskauden ja lastenhoidon vuoksi menettämät palkkatulot"

Otetaanpa huomioon myös ne palkkatulot, jotka nainen menettää siksi, että hän saattaa saada lapsen ja jäädä sitä hoitamaan - eli naisten syrjinnän työmarkkinoilla. Haluan naisten osuuden pätkä- ja silpputöissä ehdottomasti huomioonotettavaksi tähän laskelmaan.
  3. Miten niin maksatte?