Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>> Bushmannilla ei siis ole oikeastaan mitään viikoittaista lepopäivää >>
On tietenkin. Voi olla yksi, kaksi, joskus kolme tai neljäkin.
Joten jos minulla olisi jokin mielikuvitusystävä, eli palvomista hinkuva tonttu, maahinen tai esim. jokin tuhansista jumalista, niin toki minä kykenisin hänen huomionkipeytensä taatusti tyydyttämään.
14.03.2016 10:07
Ei ole uskovaisen elämä helppoa nykyisen tiedonvälityksen aikakaudella. Pitää vain sulkea silmät ja korvat ja hokea että jeesus tulee, jeesus tulee, kuten tuhannet sukupolvet ennen tätä päivää ovat tehneet.
Ainoa keino pysyä uskovana on pyhien kirjoitusten alituinen lukeminen ja oman uskonnon mantrojen hokeminen, aivot pois päältä.
Uskovaisen käsitys omasta uskonnosta ei ole satoihin vuosiin enää perustunut sille, että miten asiat ovat vaan siihen, että miten asioiden pitäisi olla, jotta niitä voisi pitää oikeina ja pyhinä, joten silmien sulkeminen on ainoa keinoa pysyä uskovana.
Tuo video on uskovaiselle suuri kummajainen, koska oikea uskovainen elää tynnyrissä ja katselee maailmaa pienen tynnyrinreiän läpi ja hahmottaa koko maailmansa sen kautta.
12.03.2016 22:10
Ja vastauksesi perusteluin avaukseen on mikä?
Kyse ei ole edelleenkään minusta vaan lahkosi opetuksista ja siitä että miten niitä lahkosi aivopieruja perustellaan.
12.03.2016 21:07
>>> Eikös rukoileminen ja jumalanpalvelus vastaa noitien menoja ihan yksi yhteen?
Ensin manataan paikalle henkiä, sitten rukoillaan, mumistaan ja lopuksi sanotaan abradakabra, eli aamen?
Tulokset ovat ihan yhtä hyviä molemmissa tapauksissa, satunnaisia parhaimillaan.
>>>
Eihän kirous ole mitään muuta kuin käänteinen rukous. Taikaa, magic ja ihmeellistä on, että löytyy valopäitä, johon se vielä 2000-luvulla uppoaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abracadabra
Esimerkiksi hokkuspokkuksen etymologia on ihan hauskaa yleistietoa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hokkus_pokkus
Mutta tätähän nämä lahkoissa pyörivät taikauskoiset hömöt kaipaavat, taikatemppuja. Hokkus pokkus vaan veljet joulupukissa, jeesuksessa tai tontussa.
08.03.2016 13:54
>>> Jumala ei ole satuolento eikä evoluutio pidä paikkaansa. >>>
Väärin. Evoluutio on tieteellisesti sekä aukottomasti todistettu tosiasia ja sitä opetetaan esim. adventtikirkon koulussa Toivonlinnassa.
Jumalista, yhdestäkään niistä, ei ole edes yhtä konkreettista todistetta, vaan ainoastaan erilaisten varhaisten ihmisryhmien nuotiotarinoita ja siksi jumalista opetetaan uskontotunnilla esim. Toivonlinnassa, kuten muistakin kansantarinoiden päähenkilöistä, olipa sitten hindujen tai kenen tahansa.
Jumalat ovat uskon asia, eli jos joku on niin taikauskoinen, että haluaa niihin uskoa, voi saada uskontotunnilta vahvistusta taikauskolleen, mutta sitten on luonnontieteet, esim. biologia, joista puhutaan oikeilla opetustunneilla, joiden sisällöllä voi olla elämässä jotain hyötýä, toisin kuin uskonnoista.
08.03.2016 10:50
Minä pidän vapaata silloin kun se on mahdollista ja se voi olla ihan minkä jumalan pyhittämä tahansa tai voi olla vaikka joulupukin tai tontun pyhittämä, sillä samaa sarjaa ovat.
Jos minulla on vapaapäivä tiistaina, niin en minä nyt niin typerä ole, että minä suututtaisin työnantajani ja haluaisin vaihtaa vapaapäivän sunnuntaille ja kieltäytyisin pitämästä sitä tiistaina ihan vain jonkin mielikuvituskaverin takia ja jos sellainen mielikuvituskaveri olisi, joka ihan kyttäämällä kyttäisi sitä, että milloin minä huilaan ja milloin en huilaa, niin en minä sellaisella jumalalla kyllä mitään tekisi.
Niin pikkumainen ja kyttäävä jumala saa viettää ikuisuuden taivaassaan ihan ilman minua.
07.03.2016 11:50
Palstan sekavin uskova oli näköjään lipsauttanut viestinsä sekavuuspäissään ihan väärälle palstalle. Olipa yllätys.
Mutta vastaus kysymykseen, niin ei pelota.
Jos täältä elämä loppuu, niin se loppuu, mutta taatusti jokin mikrobi jää eloon ja siitä evoluution myötä muutaman sadan miljoonan vuoden päästä Maapallo jälleen kuhisee elämää, kuten nytkin. Onko se samanlaista, niin siitäpä en osaa arvauksia heittää, mutta evoluutio on vahvempi kuin yksikään jumala, tonttu tai maahinen, mitä elämän monimuoitoisuuteen tulee.
Yksikään jumala tuhansista ei tule ketään meistä pelastamaan, eikä pistä taikasormeaan yhdenkään asteroidin eteen, niin näihin jumala-, tonttu, tai maahiskortteihin en paljoa pelimerkkejä pistäisi, vaan eletään päivä kerrallaan ja katsotaan että mitä tapahtuu.
Jos kuolen niin minä pysyn kuolleena, kuten kaikki muutkin ja sillä, että uskooko joku johonkin jumalaan tai tonttuun, niin ei sitä tilannetta muuteta.
07.03.2016 11:47
>>> Se mitä peilistä katselet on kuvasi .. se näyttää sinulta, mutta niin pian kuin häivyt peilin edestä - kuvaasi ei enää ole .. >>>
Kyllä sinä edelleen näytät samalta ja ihmiset näkevät sinut samana, vaikka et peilin edessä olisikaan.
Joten sinä olet olemassa silloinkin kun et näe itseäsi peilistä ja sinä näytät salamalta silloinkin kun et näe itseäsi peilistä.
>>> Suunnilleen samalla tavalla ihmistä ei ole jos elämä hänet jättää ja se henki joka ihmistä piti elossa >>>
Meillä ei ole edes pienen pientä todistetta tästä hengestä, joista useat uskonnot puhuvat ihmisen koossa pitävänä voimana, joten se on varhaisten ihmisten taikauskoa.
Sielu/henki on taikauskoista huuhaata, johon joku valitettavasti vielä 2000-luvulla uskoo.
Jos ihmisellä tai yhdelläkään elollisella olisi kyseinen henki/sielu, niin kyllä se olisi jo löydetty, mutta toki taikauskoaan voi koettaa pitää hengissä satuja uskomalla.
Sitten jos jokin jumala loi vain ihmiselle hengen/sielun mutta ei muille elollisille tai vaikkapa nisäkkäille, jota ihminenkin täällä edustaa, niin voi voi sentään, että mikähän jumala se sellainen on?
27.02.2016 16:33
<<
>>
Timo on siitä hauska että se esittää jotain maltillista rakkauden apostolia mutta kun sitä vähän kutittaa, se todellinen apostoli tulee aina esiin.
Jos nyt mennään itsetuntoon, niin minun omassani ei ole mitään sellaista, että minä tarvitsisin jonkin jumalan mielitiettynä olemista, vaan miten sinulla?
<<
>>
Tarkennetaan että niiden muiden näkökulmasta sinä olet epäjumalan palvoja ja ehkäpä ihan jonkin sarvipään lumoissa ja matkalla sen toisen uskonnon kadotukseen.
Mutta miten ihmeessä sinä voit väittää että toisen ukonnon edustaja on sinun suunnalta epäjumalanpalvoja mutta sinä pidät itseäsi toisen uskonnon suunnasta katsottuna vain toisinuskovana?
Eikö sen toisen uskonnon edustajakin voisi olla vain toisinuskova eikä suinkaan epäjumalanpalvoja?
<<
Jos sinä kykenisit uskomaan toisen uskonnon dogmeihin niin sitten sinä olisit sen uskonnon kannattaja.
Kuten sen toisen uskonnon kannattaja alkaisi palvoa sinun jumalaasi, jos se olisi edes hitusen uskottava.
Minäkin palvoisin mitä tahansa jumalaa, jos edes pieni pilkahdus niistä vesseleistä jossain pilkahtaisi.
<<
Ikuinen pikkupoika! Suloista. Minä lakkasin uskomasta kun kasvoin aikuiseksi. En usko enää joulupukkiinkaan vaikka pikkupoikana uskoin.
<<<
>>>>
Ahaa. Yksi jumala muiden joukossa.
Samaa mieltä olen minäkin. Sinun jumalasi on vain yksi jumala muiden joukossa ja käyttäytyy kuten ne muutkin, eli on hyvä pysymään piilossa. Buddhalaiset saattavat olla hyvinkin oikeassa.
<<
>>
Jos se sinun jumalasi uskaltaisi heilauttaa edes sormeaan piilopaikastaan niin toki minä siihen uskoisin. Oveni on aina auki jumalille, mutta kengät eteiseen ja pitää osata käyttäytyä, vaikka olisi vihanhallinnassa ongelmia, kuten sinun jumalallasi on.
>>>>Virheellinen on muuten viimeisen kappaleesikin väittämä. Syyt eivät ole samat kaikissa uskonnoissa <<<
Miten viimeinen huomautukseni oli virheellinen?
Kirjoitin että muiden jumalien kannattajat eivät kykene uskomaan sinun jumalaasi samoista syistä kuin sinä et kykene uskomaan heidän jumaliinsa niin mikä siinä oli väärin?
19.02.2016 16:29
Sellainen pieni ongelma tässä on, että ne muut ajattelevat sinun jumalastasi samoin kuin sinä muiden jumalista.
Heidän ajatuksissaan sinä palvot väärää jumalaa ja olet matkalla sen toisen uskonnon kadotukseen.
Sen toisen uskonnon suunnasta katsottuna sinun jumalasi ei ole jumala lainkaan, mutta heidän oma jumalansa on.
Siksi sinä olet enää 0.01 % uskova ja 99.9 % ateisti kun ei se sinun jumalasi ole yhtään kummempi kuin ne johon sinä et enää kykene uskomaan.
Sinä et usko toisen uskonnon jumalaan aivan samoista syistä kun sen toisen uskonnon edustaja ei usko sinun jumalaasi.
19.02.2016 10:14
>>> Oletko koskaan elämäsi aikana muuttanut käsityksiäsi uskonasioissa? Minä olen. >>>
Hyvä. Minäkin olen ja enää ei tarvitse, ja aion pitää kantasi siihen saakka, kunnes edes yksi jumala uskaltaa kurkistaa piilopaikastaan.
Timon ja minun uskonnottomuuden erottaa enää yksi ainoa jumala ja se on aika vähän se. Minä olen 100 % uskonnoton ja Timo on 99.9 % uskonnoton.
Jos uskova kokee tuhannet ja taas tuhannet jumalat niin naurettaviksi ja taikauskon synnyttämiksi, että ei enää usko niihin, niin minusta on hyvin kummallista uskoa enää siihen yhteenkään jumalaan, koska ihan samasta puusta ne kaikki on veistetty.
Siinä minusta uskovaisten logiikka on kummallista, että toisin uskovia tai toiseen uskontoon kuuluvia pilkataan ja heidän uskoaan pidetään naurettavana ja epäuskottavana, mutta niitä samoja asioita, jotka tekevät toisen uskonnosta naurettavan ja epäuskottavan, ei nähdä omassa uskonnossa.
19.02.2016 08:39
Tuo minua kanssa kiinnostaisi, mutta siitähän lahkot ovat ihan hiljaa.
Nämä uutiset ovat pelkkiä lahkojen pippelinmittauskilpailuja ja eihän näillä todellisuudessa ole mitään merkitystä.
Senhän kertoo jo se, että kun otamme vastaavia uutisia vaikkapa Etelä-Amerikasta muutaman vuoden takaa, niin joka toinen uutinen oli, että kuinka monta on kastettu Brasiliassa, kuinka monta Perussa ja niitähän oli satoja tuhansia muutamassa vuodessa.
Huippu koettiin vuonna 2007, kun adventtikirkon Etelä-Amerikan divisioonan jäsenmäärä oli jotain 2.6 miljoonaa. Siitä sitten romahdusta parissa vuodessa 600 000 jäsentä.
Adventtikirkolla oli buumi läntisessä Afrikassa muutama vuosi sitten ja aivan samoja uutisia. Kaste-ennätys sitä ja tätä. Nigeriassa pulahti altaaseen kymmeniä tuhansia jne. Nyt 2013-2014 samalla alueella jäsenmäärä romahti yli 200 000 henkeä.
Nämä uutiset ovat täysin vain oman egon kohotusta jäsenistölle ja tokihan se hivelee kuulua porukkaan, johon tuppaa porukkaa kiihkeällä vauhdilla.
Harmi vain että 2-3-4 vuoden päästä emme näe sitä tärkeintä uutista, eli että Ruandan jäsenmäärä on romahtanut 150 000 - 250 000 henkeä, kun vaihtoivat lahkoa.
Siitähän nämä valehtelevat jenkkilahkot tunnistaa, että jättävät kertomatta sitten muutaman vuoden päästä sen, että moniko noista on vielä jäsen. Se olisi paljon tärkeämpi uutinen lahkon tulevaisuuden kannalta kuin se, että moniko kävi kasteella, eikä välttämättä edes ymmärtänyt sitä, että mistä kummasta mahtoi olla kysymys.
19.02.2016 08:31
>>> Jaa-a ja nyt tämä mielestäsi "kristinuskon pilaama kansa" jolla on niin "upea menneisyys" >>>
Minä tarkoitan upealla historialla sitä, että ihmisen syntykoti on Afrikka.
Ihmislaji sai alkunsa Afrikassa. Joko ymmärrät?
Muuten Afrikan menneisyys on hyvin surullinen ja sinun uskontosi on yksi asia, josta se johtuu.
Ne ihmiset olivat eläneet siellä kymmeniä tuhansia vuosia, jopa satoja tuhansia vuosia oikeastaan juuri sellaista elämää, kuin miten meidän pitäisi täällä elää luontoa ja ympäristöä kunnioittaen eli metsästäjä-keräilijöinä, kunnen valkoinen lähetyssaarnaaja tuli paikalle ja kertoi heille, että te ette elä oikein ja te olette oikeastaan ihan saatanan kurjia ja köyhiä ja teidän pitää omaksua nyt meidän tapamme elää tai sitten me tapamme teidät.
Bushmannit ovat hyvä esimerkki, kun he olivat viipottaneet siellä savanneilla alastomina kymmeniä tuhansia vuosia rauhaisasti eläen, niin vasta lähestyssaarnaajat saivat heidät häpeämään omaa alastomuuttaan.
Siinä uskonto on ylivertainen, eli se saa ihmisen häpeämään ja kokemaan syyllisyyttä jostain aivan täysin normaalista, kulttuuriinsa kuuluvasta asiasta.
>>> ja sinä et voi sitä millään estää >>>
Miksi minun pitäisi saada se estää?
Minä tiedän sen, että adventtikirkko tulee kaatumaan omaan valheelliseen maailmankuvaansa, kuten jokainen uskonto on kaatunut. Koko kristinusko tulee kaatumaan valheelliseen maailmankuvaansa ja se ei välttämättä tapahtdu minun elinaikanani, mutta tulee tapahtumaan tulevaisuudessa ja sinun jumalasi tulee siirtymään Thorin, Zeuksen ja kumppaneiden kanssa jumalien hyvin laajalle hautausmaalle, kun viimeinenkin jumalasi palvoja on kuolla kupsahtanut.
>>> ymmärrän että tämän täytyy olla kova isku sinulle joka olet kynsin hampain taistellut adventismia vastaan .. >>>
Ai jaa. No enpä ole moista vielä ajatellut, niin lienet luuloinesi jälleen niin väärässä kuin olla ja voi.
Ei kai se ole minulle mikään isku, että tiedosta osattomat saadaan kiinnostumaan taikauskosta?
Mutta kun he pääsevät tietoon käsiksi, he hylkäävät taikauskon, eli kuten V.aari tuossa hyvin ansiokkaasti toi asian julki.
Näin on tapahtunut uskontojen kohdalla jo vuosituhansia ja se on koitunut jokaisen uskonnon tuhoksi. Ja tulee koitumaan jokaiselle uskonnolle myös tulevaisuudessa.
16.02.2016 13:35
Adventistit voivat tietenkin iloita siitä, että he ovat Ruandassa päässeet historiankirjoihin, sillä adventtikirkon paikallinen johtaja Elizaphan Ntakirutimana ja hänen poikansa Gérard Ntakirutimana taisivat olla ensimmäiset ruandalaiset, jotka tuomittiin vankilaan osallisuudesta Ruandan kammottavaan ja brutaaliin kansanmurhaan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Elizaphan_Ntakirutimana
http://www.nytimes.com/2003/02/20/world/rwandan-pastor-and-his-son-are-convicted-of-genocide.html
http://www.adherents.com/people/pn/Elizaphan_Ntakirutimana.html
>>> A Rwandan clergyman extradited from the United States to face charges of genocide and crimes against humanity has pleaded not guilty to involvement in the 1994 massacres in Rwanda.
The Seventh Day Adventist pastor, Elizaphan Ntakirutimana, who is seventy-six, rejected all the charges against him at the international criminal tribunal in the Tanzanian town of Arusha.
United Nations prosecutors say he actively took part in the killings of thousands of Tutsis by Hutu extremists including the massacre of a large group of men, women and children that he had earlier encouraged to seek refuge in his church. Before his extradition, Mr Ntakirutimana had been under arrest in the USA for four years. >>>
Koetin etsiä uutista adventtikirkon viralliselta uutisivustolta, mutta jostain syystä adventtikirkko ei ole katsonut tarpeelliseksi informoida jäseniään kyseisen pastorin toiminnan osalta, vaikka hänhän paransi adventistien osuutta Ruandassa monilla prosenteilla pistämällä päiviltä kilpailevien uskontojen edustajia.
16.02.2016 08:26
>>> ?? No mutta nyt ?? Olen IHAN ymmällä tästä sinun "upea menneisyytensä" kommentistasi - oletko muuttamassa mieltäsi ? >>>
En ole muuttanut mieltäni.
>>> Aikaisemminhan olet periaatteessa olet aina puhunut siitä kuinka alkukantaista ihmisten historia oli kun he istuivat leirituliensa ääressä ja kirjoittivat satukirjojaan .. :) >>>
Ne olivat juuri niitä seemiläisiä, joiden satuihin adventtikirkko vaatii afrikkalaisia jäseniään uskomaan todellisuuden sijaan.
Afrikkalaisilla on upea menneisyys, vaikka se maanosana on meistä teollisuuden, sivistyksen, elintason, terveydenhuollon yms kanssa jäljessä huomattavasti, jopa melkein vuosisadan, mutta minä puhunkin nyt ihmisen historiasta lajina planeetallamme.
Ihmisen alkukoti on Afrikka, muistathan?
http://www.tunturisusi.com/ihminen/
http://www.hs.fi/tiede/a1382493344932
Afrikasssa ihminen on saanut alkunsa, kehittynyt ja sieltä käsin valloittanut koko planeetan.
Afrikkalaiset olivat täällä ensin ja me kaikki olemme afrikkalaisten jälkeläisiä ja niin edelleen.
Siksi minun nimimerkkini on Bushmanni, koska Afrikan bushmannit ovat geeneiltään lähimpänä maailman ensimmäisiä ihmisiä ja he ovat ihmislajin puhtain edustaja, mitä geeneihin tulee.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sanit
Heillä on myös hyvin kaunis käsitys siitä, että miten ensimmäinen ihminen luotiin:
>>> Sanien mytologia kuvaa muun muassa ensimmäisen san-ihmisen luomista ja saneille tärkeiden tapahtumien kuten metsästyksen syntyä. Sanien myyteissä esiintyvät usein keskeisinä hahmoina mehiläinen, rukoilijasirkka ja hirviantilooppi. Sanien luomismyytin mukaan ensimmäinen san-heimon ihminen syntyi, kun mehiläinen hedelmöitti valkoisen kukan päälle kantamansa rukoilijasirkan. Kuun loi rukoilijasirkka, jonka synnyttämän hirviantiloopin olivat metsästäjät tappaneet. Rukoilijasirkka raivostui tästä ja puhkaisi antiloopin sappirakon. Aluksi sappineste peitti maailman pimeyteen, mutta myöhemmin sappirakosta syntyi kuu, joka valaisee metsästäjien öisiä metsästysretkiä >>>
Mutta sitten historian saatossa eräs uskonto muutti tilanteen, koska sen mukaan ihminen luotiin vaaleaksi tuossa lähistöllä, Lähi-Idässä, ja vaalean ihmisen loi tietenkin vaalea jumala, joka oli pukeutunut vaaleaan lakanaan ja hänellä oli vaalea parta ja hän todennäköisesti puhui englantia, mahdollisesti myös saksaa.
Eli se jumala oli eurooppalaisen ihmisen mieleen, koska se jumala vahvisti valkoisen miehen käsitystä itsestään luomakunnan ehdottomana valtiaana, jolla on jumalan määräämä asetus hallita kaikkea, etenkin ei-vaaleita ihmisiä.
Suomalaiset olivat Afrikassa tekemässä lähetystyötä kiivaasti jo 1800-luvun lopussa ja esim. eräs suomalainen lähetyssaarnaaja totesi raportissaan, että afrikkalaisilla tuskin on minkäänlaista tulevaisuutta, koska heiltä puuttui kyky mukautua toisenlaiseen elämään, eli kristinuskon mukaiseen elämään, jota heille tuputettiin väkisin. Mutta siitä iloittiin, että kristinuskon opettamisen myötä afrikkalaiset olivat tajunneet, että miten köyhiä ja surkeita he oikeasti olivat.
Ne ihmiset elivät siellä elämään onnellisina elämäänsä ja oloonsa tyytyväisinä ja elivät hyvässä symbioosissa ympäristönsä kanssa, kunnes erään uskonnon edustajat tulivat sinne ja kertoivat heille, että teidän elämänne on tarkoituksetonta, te olette köyhiä ja surkeita ihmisiä ja ottakaa meidän jumala vastaan, josta ette ole koskaan kuulleetkaan, kun se jumala ei tätä ennen vaivautunut tulemaan tänne peräkylille.
No nyt amerikkalaiset lahkot ovat onnistuneet siinä, missä suomalaiset lähetyssaarnaajat epäonnistuivat ja he ovat saaneet karsittua afrikkalaisilta heidän oman kulttuurinsa ja ovat vaihtaneet sen omaansa, tosin suurella rahalla yms asioilla.
Eli nämä ruandalaiset joutuvat luopumaan maanosansa hienosta historiasta varhaisihmisen alkukotina, ensimmäisinä ihmisinä planeetallamme ja korvaamaan se seemiläisten kansansatujen käsityksellä, joka mukaan jumala loi ihmisen lähellä Eurooppaa vain muutama tuhat vuotta sitten.
Tietenkin se menee läpi nyt, kun sivistystaso on mitä on, mutta mitäpä luulet, että kun ne ihmiset saavat saman tiedon käyttöönsä kuin mitä sinulla ja minulla on?
Seemiläiset sadut lentävät ikkunasta pihalle ihan kuin täälläkin.
16.02.2016 08:13
>>> Tuo sukellusrefleksi ei todista makroevoluutiosta mitään. Aivan älytön perustelu. >>>
Ei suinkaan ole älytön perustelu, vaan todistaa ihmiselle olevan alkukantaisia toimintoja, jotka muilla lajeilla säilyvät läpi elämän, mutta ihmislajin edustajalla vain vähän aikaa syntymästä.
Sukellusreflektissä vauvan aivorunko ottaa hallintaan hengityksen sääntelyn ja samalla sydämen lyöntitaajuus hidastuu merkittävästi, verenpaine nousee ja veri alkaa kiertää käsien ja jalkojen sijaan enemmän aivoissa, sydämessä ja keuhkoissa. Tuo kaikki auttaa alentamaan vauvan hapenkulutusta. Meressä elävillä nisäkkäillä, esim. valailla nämä samat asiat säilyvät läpi elämän, eli sukellettaessa valaan elimistö tekee saman mitä vauvan elimistö: sydän hidastuu, verenpaine nousee ja verenkierto ohjautuu vain niille elimille, joille on elintärkeää saada jatkuvasti happea; esim. aivoihin ja sydämeen.
http://www.sarkanniemi.fi/akatemiat/evoluutio_2.html
Evoluutiobiologia tutkii näitä asioita ja ne ovat täysin selviä evoluution todisteita.
>>> Jos makroevoluutio olisi totta, niin silloin emme puhuisi lajeista. Kaikki elollinen olisi laidasta laitaan viuhkamaisesti hieman erilaisia toisiinsa nähden. Miksi apinat jämähtivät paikalleen ja ihminen on rajusti kehityksessä edellä? Miksi meillä ei ole sekava kirjo ihmismäisiä elukoita apinan ja ihmisen sekamelskana? >>>
Sen verran sekavaa settiä tuli taas, että tuollaista on aika vaikea lähteä purkamaan yhtään mistään, kun sinulla ei ole asiasta mitään tietoa.
Voisin suositella esimerkiksi lukion biologian kertaamista alusta asti, niin siellä nämä asiat kerrotaan aika selkeästi, jopa niin, että ne voi omaksua ihan puhtaalta pöydältä lähtiessä.
>>> Evoluutio on ylipäätään täysin epätieteellinen satu. " Ei mikään räjähti " ja siitä syntyi ihan valtaisasti kaasua joka tiivistyi kiinteäksi kaikeksi maailmankaikkeudeksi. >>>
Evoluutio ei ota mitään kantaa elämän syntyyn, eli alkuräjähdys yms ei kuulu evoluution alueeseen ollenkaan. Ehkä olisi kannattanut olla koulussa hereillä, eikä kopioida ja suoltaa tuota puppua ja valhetta tänne.
>>> Tässä on lista erittäin oppineista tiedemiehistä jotka eivät moiseen satuun usko: >>>
Eikös tämä ollutkin se lista, jonka useat allekirjoittajat olivat olleet kuolleena jo vuosia tai että osa ihmisistä ei ollut edes ymmärtänyt sitä, että minkä vetoomuksen he olivat allekirjoittaneet, kun niitä oli metsästelty vanhainkodeista ja vanhusten dementiakuntoutuslaitoksista vuosikymmeniä sitten eläköityneiltä tieteilijöiltä?
15.02.2016 13:09
>> Olen pahoillani jos sain sinut noin pois tolaltasi kun tekstisi noin vihaa minua kohtaan uhkui. >>
Vihaa? No voi tavatonta sentään. Ehkä ihan jokainen käyntisi psykiatrilla ei ole ollut aivan jokaisen euron arvoinen, jos sinä näet vihaa kirjoituksessani. Minä lähinnä säälin sinua ja toki ymmärrän, sillä nuoren elämä ei ole helppoa ja jos ei ole tullut koulun penkillä oikein oltua hereillä, niin tulevaisuus ei välttämättä avaudu kovin valoisana. Silloin sitä voi sortua vaikka jonkin uskonnon mielikuvituksellisiin lupauksiinkin.
Tämän arvion tein profiilisi perusteella, jossa kerrot, että et koskaan ollut hyvä oppilas koulussa.
>>> Ja annoin arvioni koska jos kerta olet tuhalannut täällä aikaa vuosia puskista huudellen ja toisten uskoa herjaten vailla tuloksia. >>>
Vailla tuloksia ja herjaten?
En minä kenenkään uskoa herjaa ja miten uskoa voisi edes herjata, koska sehän on juuri uskoa, eli jos uskot tonttuihin, niin uskot tonttuihin jne.
MInä voi kertoa, että tonttuja ei ole ja toki tonttuihin uskova voi kokea sen herjana, mutta eihän tosiasioiden kertominen ole herjaa kuin sille, joka ei hyväksy tosiasioita.
Jos puhutaan tuloksista, niin usko jumaliin on romahtanut Suomessa, niin en minä tätä kovin tuloksettomana pidä. En toki siitä kunniakaan ota, mutta itse menetin kiinnostukseni mielikuvituskavereihin juuri samanlaisia kirjoituksia lukemalla kuin mitä itse tuotan, niin tässä asiassa luotan vankkaan henkilökohtaiseen kokemukseen.
>> Kukaan ei ota kasvotonta ja nimetöntä henkilöä tosissaan loppujenlopuksi. >>
Sisältö ratkaisee ja kuinka sen sisällön teet mielenkiintoiseksi.
>> Ei sinua kukaan täällä kuuntele ystävä hyvä. >>>
Vai et ole Alexin teiniversio? Vastauksesi ovat puhdasta Alexia, mutta ehkäpä sinun ei kuitenkaan kannata kirjoittaa toisten ajatuksista kovin sen syvällisempiä, koska luultavasti olet niitä aika huono arvioimaan.
Mutta uskovilla on aina kovin suuri taipumus olla tarkoin selvillä siitä, että miten toinen ajattelee tai mitä toinen on mieltä jostain, vaikkapa minun kirjoituksistani. Saahan sitä niin luulla, eli onnea vaan.
>> Tai jos joku todellakin kuuntelee niin sitten näillä henkilöillä ei ole kykyä tehdä omia päätöksiä. >>>
Heh, olet sinä aika hupaisa!
>>> Luulin sinua nuoremmaksi. >>>
Niinpä, kun luulo ei ole tiedon väärtti. Entäpä jos olet metsässä monine muine luuloinesikin?
>>> Jokainen muodostaa oman käsityksensä uskon asioista >>>
Ja se käsitys voi muodostua tutkitusta tiedosta tai sitten sen voi itse keksiä ihan miten vilkas mielikuvitus nyt sitten sattuu olemaan.
>>> toisten ihmisten uskon asioita joita ei koskaan voi todistaa vääriksi >>>
Kyllä myös uskonasiat voidaan osoittaa vääräksi, mutta siinä on tietenkin se ero, että uskovan ei tarvitse perustaa siitä, vaan hän voi jatkaa uskomistaan ihan kuten ennenkin. Raamattu on osoitettu tieteellisellä tutkimuksella kasaksi seemiläisiä nuotiotarinoita ja tämä opetetaan ihan jo lukiossakin, niin jos uskoo toisin, niin toki saa uskoa, mutta ei se muuta tosiasioita.
http://www02.oph.fi/etalukio/uskonto/kurssi1/sivu_1_5_3.html
>>> Ilmeisesti hyvinvoinnasasi on jotain vikaa kun on minulle on kerran eräs terapeutti sanonut että uskonnolliset kokemukset yms. voivat ola tavattoman toivoa antavia kokemuksia. >>>
Edelleenkään minun hyvinvoinnissani ei ole mitään vikaa ja jos jokin oikea psykiatri on kertonut sinulle, entiselle satanistille, että saat elämäsi kuntoon turvautumalla johonkin toiseen mielikuvituskaveriin, niin epäilen sen psykiatrin tutkintoon johtanutta tietä ja ehkäpä kyseessä oli jonkin helluntaiseurakunnan henkinen valmentaja.
Mutta oikea psykiatri ei taatusti kerro entiselle satanistille, että vaihtaminen mielikuvitusmaailmasta toiseen olisi jokin oikea ratkaisu mielenterveyden ongelmiin. Ja tämän pystyn kertomaan oman koulutukseni pohjalta.
>>> Veikkaan että sinulle on tapahtunut jotain hyvin ikävää joko lapsuudessasi taikka myöhemmin joka ajoi sinut vihaamaan Jumalaa. >>>
Voi teinialexia! Minulle ei ole tapahtunut mitään ikävää, ei lapsuudessa eikä myöhemminkään. En minä vihaa jumalia, en yhtään niistä tuhansista, eli en sinunkaan. Joten taas veikkasit väärin. Koskahan osaat lopettaa? Jos kuljet tietäsi teinialexina, niin et koskaan.
>> Minulla on elämä. Miten on sinun laitasi? >>>
Minullakin on! Eikö ole ihmeellistä, vaikka saatoit veikata toisin!
>>> Minun ei näet tarvitse todistella mitään arkielämässäni jos kerron että olen Kristytty. >>>
Mutta minun arkielämästäni sinun täytyy todistella tai veikkailla?
>>> eikä minun ole pakko tulla tänne purkamaan pahanolon tunnettani jos vaikka ateisti on kiusannut minua kuten eräät tekevät. >>>
Mutta sinun on pakko tulla tänne kertomaan, että minulle on tapahtunut lapsuudessa jotain ikävää ja minulla ei ehkä ole elämää ja että minua kukaan ei ota tosissaan ja minua ei kukaan kuuntele ja jos joku kuuntelee, niin sitten sillä ei ole omaa elämää?
Ja sitä sinä et pidä kiusaamisena? Ai niin, sinä oletkin uskovainen, oikea Kristitty.
15.02.2016 08:56
>>> En oikein tunnista omaa uskoani kuvauksissasi, joten jossakin vaiheessa on vaara käydä niin, että tällaiset käsitykset kristillisestä uskosta ovat sen verran kaukana todellisuudesta, että nekin ovat vaarassa tulla luokitelluksi psykooseiksi. >>>
Etpä tietenkään, koska sinä saat/sait palkkaa lahkosi puolustamisesta. Se on hyvä lukijan pitää mielessä.
Kun jokin automerkki saa surkean tuloksen jonkin autolehden kestotestin seurauksena, niin yleensä automerkin edustajat eivät tunnista autoaan kestotestistä, vaan testaajat ovat tehneet testin jotenkin väärin, eikä testi kuvaa mitenkään sitä, miten automerkki todellisuudessa selviää elävässä elämässä.
>> Normaali sävy viesteissäsi on ollut se, että maailma sen kuin paranee (niinkuin monessa suhteessa on tehnytkin). Nyt onneksi hyväksyt sen, että Oxfordin veljien näköalat perustuvat todellisuuteen. >>>
Miten sinä tuossa näet jonkin ristiriidan?
http://www.hs.fi/ulkomaat/a1450755129812
Ilman muuta maailmassa menee nyt paremmin kuin koskaan on mennyt ja ilman muuta meillä on uhkia, jotka saattavat uhata jopa ihmislajin säilymistä maapallolla.
Ei meidän tarvitse mennä Syyriaankaan saakka uhkakuvissa, vaan jo pelkkä EU:n romahtaminen yhdistettynä hallitsemattomaan pakolaiskriisin ja äärioikeiston nousuun saattaa muuttaa elintasomme vuosisadan taaksepäin.
USA:n uudeksi presidentiksi saatetaan valita joku uskovainen hörhö, joka saattaa planeettamme sellaiseen kriisiin, että sitä ei yksikään jumala saa kuntoon jne.
Ne ovat kuitenkin uhkia, jotka ovat toistaiseksi tapahtumattomia ja ne saattavat aivan yhtä hyvin olla tapahtumatta, kuten ydinsota Euroopassa Kylmän sodan aikana, vaikka sekin oli täysin konkreettinen uhka 1980-luvulla.
Yksikään Oxfordin yms pohtima mahdollinen uhka ei muuta sitä tilannetta, että meillä menee nyt paremmin kuin koskaan on mennyt.
Mutta poliitikot, järkevät poliitikot, tiede, kouluja käyneet asiansa ammattilaiset ehkä kykenevät keksimään meille oikeat vastaukset, joiden kautta uhkakuvat poistuvat tai siirtyvät tulevaisuuteen.
Mutta uskonto ei keksi meille vastauksia uhkiinkaan, vaan sieltä saamme vain sitä samaa liirumlaarumia ja diibabuubaa, mitä olemme saaneet jo pari tuhatta vuotta.
Onneksi aika on kuitenkin muuttunut, eli enää uskonto ei voi käyttää perinteistä ongelmanratkaisukeinoaa, eli suunnattoman ja brutaalinen väkivallan käyttämistä uhkakuviaan vastaan, kuten vielä 200-300 vuotta sittenkin oli normaalia ja tavallista.
>>> Se, on vielä vähän hukassa, että miten vastaaviin havaintoihin opetustaan perustava adventisti elää täydellisessä huuhaa-visiossa? Eikö Raamatusta saa nähdä mitään näihin uhkakuviin mahdollisesti liittyvää?>>>
Ne eivät perustu todellisuuteen, vaan seemiläisiin kansansatuihin. Siksi.
Todellisuudessa meillä on olemassa myös skenaario, että uhat ratkaistaan ja maailmanloppua ei tule.
Jos me olisimme seuranneet seemiläisiä kansansatuja, niin me emme olisi tehneet mitään 1980-luvulla maailmanlaajuisen ydinsodan estämiseksi, koska olisimme vain sanoneet, että tämähän on tuolla seemiläisissä kansansaduissa jo ennustettu, niin että antaa mennä vaan ja punainen nappi esiin.
Sinun seemiläisessä satumaailmassa ei ole vaihtoehtoa, että uhkakuvat torjutaan ja jatkamme hyvinvointiamme ja levitämme sitä muillekin, vaan sinun satumaailmassasi on vain vaihtoehto, että maailmanloppu tulee.
Siksi jokainen järkevä ihminen torjuu satumaailman huuhaa-vaihtoehdon, koska me voimme ratkaista kaikki ongelmat, mutta satumaailmassa me emme voi ratkaista ongelmia, vaan meidän on mentävä jonkin umpihullun jumalan suunnitelman mukaan, eikä mitään voi tehdä asioiden suunnan muuttamiseksi.
Siksi me emme ota vakavasti seemiläisiä kansansatuja, kuten emme minkään toisenkaan uskonnon vastaavia horinoita.
Ja tätä asiaa sinä et siis kykene ymmärtämään?
>>> Myös vähän ihmetyttää, kuka sinulle kertoi, ettei vuonna 2016 voi enää uskoa Jumalaan ja että kaikki Raamatun opetukset tuonpuoleisesta ovat nuotiotarinoita. >>>
Ihminen voi uskoa jumaliin 2016, ihan kuten tonttuihin, maahisiin ja yksisarvisiin ja ihminen voi uskoa 2016, että kirjojen opetukset tontuista eivät ole nuotiotarinoita. Sama on voimassa myös 2017 jne.
>>> Kehitysmaat maallistuvat, mutta vielä lähes kaikki vähän maallistuneetkin kehitysmaiden miljardit sanovat uskovansa... >>>
Sitä saa sanoa ihan mitä tahansa.
Mietitäänpä näin, että jos ihminen uskoo, että sairauksia ei aiheuta virukset ja bakteerit vaan sairaudet aiheuttaa elimistön mustan sapen ja liman suhteen epätasapaino ja sanoo tämän vielä ääneenkin, niin muuttuuko se sanomalla todeksi? Tai vaikuttaako sen sanominen yleisesti mihinkään?
Tuo oli kuitenkin yleisesti hyväksytty näkemys samaan aikaan kun kasattiin eräitä seemiläisiä kansansatuja.
Raamattu on vain auktoriteettien pönkittämä kokoelma kirjoituksia, joiden todellisuuspohjaa ei tämän auktoriteettimuurin sisäpuolella ole mahdollisuutta selvittää ja ulkopuolella tehdyt selvitykset kiistetään auktoriteettiin vedoten.
15.02.2016 08:19
No niinhän muut on tehneetkin, eli näissä kehitysmaissa pitäisi olla kolme tai neljä kertaa enemmän ihmisiä kuin mitä niissä on, että saisimme lahkojen luvut täsmäämään todellisuuteen edes osittain.
Jehovat, mormonit ja adventistit kilpaa tekevät uusia kaste-ennätyksiä, puhumattakaan katolisesta kirkosta tai lukuisista protestattisista lahkoista, jotka tuolla kastavat ihmisiä järjestöihinsä miljoonia miljoonien perään joka toinen päivä.
Sitten kuka siihen lahkoon jää, niin se olisikin mielenkiintoinen tieto, etenkin kun ihmisen kastaa jokin amerikkalaisten liikemiesten yhteisö, joka valehtelee niille ihmisillle sitä sun tätä.
Kun nuo ruandalaiset tajuavat ja saavat tietoa siitä, että heidän kotimaanosansa Afrikka on ihmisen alkukoti ja he ovat alkuperäisimpiä ihmisiä planeetallamme, mutta adventtikirkko, amerikkalainen lahko on vuosia valehdellut heille, että ihminen syntyi vaaleaksi, vaalean jumalan johdolla lähes Euroopassa, niin mitenkähän käy?
Noiden afrikkalaisten pitää vaihtaa upea menneisyytensä amerikkalaisten liikemiesten keksimään uubitiibi-historiaan, joka ei ole totta edes yhdessä sanassa ja kun he tämän hoksaavat, niin ovatkohan enää adventisteja?
Lahkot rakentavat menestyksensä valheelle kaikkialla, myös nyt suuremman kasvun Afrikassa, niin kun ne ihmiset pääsevät tietoon käsiksi, maallistuminen on todella nopeaa myös tuolla, sillä valheella ei pitkälle pötkitä.
15.02.2016 07:53
>>> Huomasin tämä kirjoituksen juuri. Olen pahoillani, mutta tämä Bushmannin kirjoitus on todellakin traaginen. Miksi? Koska jos hän on jo vuosia viettänyt aikaansa näillä palstoilla meuhkaamassa sitä yhtä ja samaa ettei Jumalaa ole olemassa niin siinä on paljon aikaa mennyt hukkaan. >>
Sinä olet suloinen. Alexin teiniversio!
Kuinka sinä kykenet arvioimaan, että onko aikani mennyt hukkaan vai ei?
Onko sinulla jo suorastaan profeetan kykyjä?
Minusta taas näiden vuosien aikana sinunkin mielikuvituskaverin suosio on mennyt alas kuin lehmän häntä, niin tämähän on ollut suorastaan hyödyllistä puuhaa.
>>> Olisin itse vaikka kirjoittanut tuossa ajassa kaksi kirjaa ja muutaman novellin päälle. >>>
Juu ja ne lehmät lentävä, jos niillä olisi siivet, eli onhan se kiva, että sinä olisit tehnyt sitä ja sinä olisit tehnyt tätä, mutta oletko sinä tehnyt?
Mistäs muuten tiedät, että en ole kirjoittanut tässä mainitsemassasi ajassa paria kirjaa ja muutamaa novellia? Ne profeetan kykysi vai?
>>> Tai vaikka mennyt naimisiin ja hankkinut itselleni perheen. >>>
Sen olen tehnyt jo aikoja sitten, samoin lapset. Joten älä turhaan huoli, oi Alexin teiniversio.
>>> vaikka sitten oman hyvinvointinsa kustannuksella. >>
Minun hyvinvoinnissani ei ole mitään vikaa.
>> " Public spectacle ... Get a life >>>
Siis henkilö, jonka elämää hallitsevat erilaiset mielikuvituskaverit, kertoo minulle että Get a life. Olet sinä hauska, kerrassaan. Aloitteleva humoristi.
>>> Et tunne minua kuten en minäkään tunne Bushammnia >>>
No mutta juuri epäilit hyvinvointiani, että minulla ei ole perhettä, ei lapsia, enkä kykene tekemään mitään muuta kuin kirjottelemaan tänne, niin aika paljon sinä luulottelet kuitenkin minusta tietäväsi.
>>> Ja jos on todellakin trollannut täällä vuosia niin on siinä omaa elämää mennyt hukkaan. >>>
Ei minusta, kun sinun onnettoman mielikuvituskaverisi suosio on laskenut kuin lehmän häntä ja tieteellinen tutkimus on tehnyt pyhänä pitämästäsi kirjasta kasan seemiläisiä kansansatuja, niin minusta sen kertominen muille ei ole trollaamista.
>>> keyboard warrior >>>
Voi. Suloista.
>>> No pun intended >>>
Suukko! Alex on jo pitkään kaivannut nuorennetun version ja sieltä se enkeli tupsahti elämäämme!
14.02.2016 19:01
141 / 416