Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
profiilit
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+se+vähä+mitä+beduiinien+satukirja+paljastaa+sinun+ikuisuuselämästäsi+on+siis+se,+että+te+palvotte+siellä+lakkaamatta+erästä+vihanhallintaongelmaista+kahjoa.+Ihan+24/7,+jokainen+sekunti,+pelkkää+palvomista.+Siksi+päättelisin+että+sillä+tyypillä+on+myös+ongelmia+itsetuntonsa+kanssa.
Siksi+aiheena+olikin+että+jos+itse+olisit+vastaavilla+maagisilla+taikavoimilla+varustettu+taikaheppu,+niin+mitäpä+tekisit+vaikkapa+syöpäsairaiden+lasten+vanhempien+rukouksia+kuullessasi.
Millaisen+taivaan+suunnittelisit+palvojillesi.
Millaiset+säännöt+loisit+pääsystä+taivaaseesi+jne.
On+se+kumma+että+teillä+riittää+mielikuvitusta+mielikuvitusystäviin,+mutta+ei+riitä+kuvittelemaan+itseänne+täksi+mielikuvitusystäväksi.
Vai+pelkäättekö+että+se+vetää+herneen+nenään+siitäkin?
Tai+lyikynän+ahteriin+poikittain?
24.07.2017 17:45
Ehkäpä+kyseessä+on+Kakkivaltias!
Noihin+killuttimiin+Jahven+jalkojen+välissä+voisi+tietenkin+käyttää+psykologista+lähestymistapaa,+eli+koska+niiden+hiplailu+yksikseen+on+Jahven+mielenliikkeiden+tulkintojen+mukaan+aivan+hirvittävä+synti+ja+kauhistus,+niin+voisikohan+se+johtua+siitä,+että+Jahve+ei+muuta+teekään+kuin+niitä+itsekseen+hiplailee?
Koska+jos+kerran+tappaa+ja+murhata+ei+saa+ja+Jahve+ei+oikein+muuta+ole+tehnytkään,+niin+hän+tuntuu+muilta+kieltävän+sen+kaiken,+minkä+kanssa+hänellä+itsellään+on+ongelmia.
Masturbointi+voisi+olla+yksi+sellainen+asia+muiden+muassa.
24.07.2017 13:54
>>+Skeidalla+ne+jumalatkin+käyvät+jos+Raamattua+lukee+(1.+Kun.+18:27)+>>
Tässähän+Elia+pilkkasi+kilpailijoittensa+jumalia,+että+jospa+ne+ovat+tarpeillaan+kun+eivät+suostu+temppuilemaan+käskystä,+kuten+Eliaan+jumala+temppuilee.
Mukava+tarinahan+tuo+on+ja+etenkin+tuo+loppu,+jossa+Elia+sitten+paljain+käsin+tappoi+Baalia+palvovat+papit.
Hauska+esimerkki+muuten+siitä,+että+millainen+rauhan+uskonto+kristinusko+on+ja+millaisia+esimerkkejä+raamattu+antaa+siitä,+että+miten+vääräuskoisia+on+kohdeltava.
>>+40+Elia+sanoi+heille:+"Ottakaa+kiinni+Baalin+profeetat,+älkää+päästäkö+ainoatakaan+pakoon!"+Heidät+otettiin+kiinni,+ja+Elia+vei+heidät+alas+Kisoninpurolle+ja+surmasi+heidät+siellä.++>>>
Koko+julma+ja+sadistinen+tarina+tästä+verkkokalvoillenne:
http://raamattu.fi/1992/1Kun.18.html
Mutta+voiko+Jahve+käydä+kakalla,+niin+siitä+sain+erään+kerran+omakohtaisen+todistuksen+erään+hartaan+ja+kristittyjen+palvoman+tv-kanavan+ohjelmasta,+nimittäin+TV7:n+mainiosta+ohjelmasta.
Siinä+käsiteltiin+Jahven+kaikkivaltiutta+ja+yksi+kysymys+oli,+että+voiko+Jahve+kakkia+ja+pissiä.+Nämä+hartaat+kristityt+asiantuntijat+olivat+sitä+mieltä,+että+tottahan+toki,+koska+jos+Jahve+ei+voisi+kakkia+ja+pissiä,+niin+hän+ei+silloin+olisi+kaikkivaltias,+jos+häneltä+tuollainen+taito+puuttuisi,+niin+kyllä+Jahve+halutessaan+voi+tortun+peräpäästä+pyöräyttää+ja+kusta+vaikka+hankeen,+jos+siltä+tuntuu.
TV7+osaa+onneksi+vastata+kiperiinkin+kristittyjen+pulmiin,+niin+hyvä+on+tuollainen+kanava!
24.07.2017 10:55
<<<Mutta+kuten+halusin+tuoda+ilmi,+se+miten+näen+sinun+loukanneen+Jumalaa,+ansaitsisi+mielestäni+heiman+erityisemmän+kohtelun+kuin+vain+niille,+jotka+ovat+jättäneet+Hänet+huomiotta.+>>>
Nyt+taisi+lirahtaa+toinen+freudilainen+lipsahdus+niin+että+jo+lahkeesta+kurkistaa.
Mutta+kommenttisi+paljastaa+sen+että+miten+avuttoman+inhimillinen+on+sinunkin+mielikuvituksessa+asuva+jumala.+
Olet+niin+pahuksen+huolissaan+hänestä+ja+että+se+reppana+ei+itse+ymmärrä+parastaan+ja+että+miten+hänen+tulisi+olla+tavattoman+loukkaantunut+vaikkapa+siitä,+että+kutsun+häntä+maagiseksi+poppaukoksi.
Etkö+ajattele+jumalasi+olevan+tuollaisen+yläpuolella?
Että+hän+olisi+edes+hiukan+sinua+parempi?
<<niin+jos+sinä+saisit+Jumalana+olla,+niin+en+otaksuisi+kovin+suvaitsevaista+kohtelua+sinulta>>
Voi+voi+sentään.+Minun+mottoni+olisi+että+pidä+ystävät+lähellä+mutta+viholliset+vielä+lähempänä.
Se+on+toiminut+täällä+maallisissa+asioissa+paremmin+kuin+hyvin,+niin+toimisi+taatusti+jumalienkin+pippaloissa.
Se+on+kuitenkin+harmi,+että+aika+vähän+tuli+vastauksia+siihen,+että+millaisia+jumalia+te+olisitte+tai+että+miten+te+ratkaisisitte+noita+pulmia,+joita+muutaman+keksin+avausviestiin.
Toki+ymmärrän+syyn,+koska+jo+ihan+pieni+pohtiminen+saa+ymmärtämään+sen,+että+miten+naurettava,+tyhjänpäiväinen+ja+hölmö+on+ajatus+jumalasta,+joka+voi+puuttua+kaikkeen,+näkee+kaiken,+kuulee+kaiken+ja+vieläpä+joutuu+pohtimaan+kaikkea+näkemäänsä+ja+kuulemaansa.
Siksi+uskovainen+ei+halua+sitä+miettiä.
23.07.2017 23:15
Voisin+olla+kanssasi+samaa+mieltä.+Kun+jumalien+toilailuihin+tutustuu+erilaisista+satukirjoista,+kuten+raamatusta,+niin+ehdoton+valta+tuntuu+tekevän+jumalista+aivan+samanlaisia+hirviöitä+kuin+ihmisistäkin.
Mistä+sitten+johtuneekaan?
23.07.2017 19:22
Ahaa.+Mutta+jokin+freudilainen+lipsahdus+sinulta+silti+pääsi,+joka+kertoi+joko+sinusta+tai+siitä,+että+millaiseksi+jumalasi+kuvittelet+heitä+kohtaan,+jotka+eivät+häntä+osaa+mielistellä+yhtä+maireasti+kuin+sinä.
23.07.2017 19:19
Mutta+kirjoitit,+että+jos+esim+minä+en+pidä+harpunsoitosta,+niin+jumalana+pistäisit+minut+kuuntelemaan+harpunsoittoa+1000+vuodeksi+yms,+niin+tuoko+on+sinun+käsityksesi+antaa+mitä+palvojalle+kuuluu?
Minusta+tuo+on+ilkeyttä,+mutta+sinulla+on+toki+omat+käsityksesi+oikeudenmukaisuudesta+ja+millaiseksi+oman+jumalasi+kuvittelet+tai+itsesi+jumalana.
Jos+minä+olisin+Jumala,+niin+en+minä+vaivautuisi+alhaiseen+ilkeilyyn,+mutta+sinä+ilmeisesti+olisit+kuin+kotonasi+sellaista+jumalana+puuhatessa.
23.07.2017 18:54
Ahaa,+sinä+siis+katsoit!
Kaikesta+ei+tarvi+tykätä,+tietenkään,+mutta+onhan+se+hyvä,+että+mielipiteen+takana+on+kokemus,+eikös+niin!
Joten+taas+oli+hyvä+että+tein+tällaisen+avauksen,+niin+tämäkin+adventisti+sai+uusia+virikkeitä,+joista+harmittavasti+ei+sitten+pitänytkään.
23.07.2017 18:13
Eli+olisit+ilkeä+Jumala,+vai+mitä+halusit+sanoa?
23.07.2017 18:07
Kuulostaa+....+hieman+oudolta,+mutta+jumalaiselta,+tottahan+toki,+kun+jumalat+ovat+tällaista+esimerkkiä+antaneet.
Yksi+asia+mikä+pohditutti,+on+tietenkin+alamaisten+intiimielämän+seuraaminen,+että++++miten+ne+taikavoimat+ja+kaiken+näkevä+katse+käytännössä+toimii.+Jos+näkee+vaikkapa+surkeaa+ja+vastenmielistä+seksiä,+niin+voiko+sitä+jotenkin+olla+näkemättä,+vai+näkeekö+sitä+pakosta+kaiken+koko+ajan.+Tai+vaikka+vessakäynnit,+että+kun+kerran+mikään+asia+ei+jää+minulta+huomaamatta,+niin+onko+sitä+kusemista+ja+paskantamista+tosiaan+sitten+seurattava+ja+senkinkö+näen+sitten+kaiken,+vai?
Tai+vaikka+ajatusten+seuraaminen,+niin+voiko+Jumalana+jotenkin+suodattaa+typeriä+ajatuksia+pois,+eli+en+minä+esim.+Jumalana+todellakaan+haluaisi+seurata+yhtä+onnetonta+ajattelua+kuin+mitä+itse+koko+ajan+harrastan.+Mielelläni+ottaisin+vastaan+suodattimen,+johon+voisi+laittaa+henkilöitä,+joiden+ajatuksia+en+halua+aistia+mitenkään,+vaikka+joku+toinen+jumala+maksaisi+siitä.
Tätä+kun+alkaa+pohtia,+niin+ei+ole+jumalilla+helppoa+laisinkaan.
Ja+kun+miettii+sitä,+että+kun+ensin+seuraat+jonkin+tumpelon+seksielämää,+huonoja+ideoita,+vessakäyntejä+sen+n.+80+vuotta,+niin+jos+se+muuten+täyttää+palvomis-+ja+taivaskriteerit,+niin+sen+saatanan+tollon+kanssa+on+sitten+koko+ikuisuus+vietettävä,+kun+kerran+tuli+säännöt+laadittua,+että+tyhmyys+ei+ole+este+viettää+kanssani+ikuisuutta+kuoleman+jälkeen.
Että+joku+takaportti+pitäisi+olla+siihenkin,+että+vaikka+muuten+on+hyvä+palvoja+ja+noudattaa+ihan+vaikkapa+typerimmänkin+ohjeen+palvojanani,+niin+ei+tarvitsisi+päästää+ikuisuudeksi+taivaaseeni,+jos+on+muuten+tyhmä+ja+ikävät+jutut.
23.07.2017 18:05
Tätähän+esim+mormonien+kannattaa+sitten+mietiskellä.
Ja+toki+adventistienkin,+koska+jos+mormonit+ovatkin+oikeassa+ja+oikein+hyvällä+mäihällä+pääseekin+(tai+joutuu)+mormonien+taivaaseen,+niin+asia+voi+olla+ajankohtainen+tulevaisuudessa.
Jospa+Jahve+on+todellakin+mieltynyt+USA-lahkoihin+ja+kaikki+USA-lahkojen+jäsenet+pääsevät+mormonien+mukaiseen+taivaaseen+niin+onhan+se+hyvä+pohtia+että+millainen+jumala+itse+olisi,+että+palvojat+palvoisivat,+eivätkä+hylkäisi.
23.07.2017 16:07
Niin+ja+toki+vaikkapa+sota,+kun+keskenään+viholliset+ja+toisiaan+tappavat+kansat+molemmat+rukoilevat+sinulta+tarkempaa+sihtiä+ja+toiselle+huonompaa,+että+miten+toimisit+Jumalana.
Vähän+kuten+Suomen+ja+Neuvostoliiton+pieni+ottelu,+kun+kummallakin+puolella+samalta+Jumalalta+rukoiltiin+polvet+verillä+apua+ja+siunausta+vihollisen+parempaan+tappamistulokseen,+niin+miten+tuollaisessa+tilanteessa+auttaisit+ja+tekisit+itseästi+tärkeäksi,+että+suosio+säilyisi+ja+joku+kokisi+sinusta+jumalana+hyötyä+olevan.
23.07.2017 14:47
Osaisiko+joku+suomentaa,+että+mitä+tämä+sekopää+koetti+taas+sanoa?
En+ymmärtänyt+edes+yhtä+lauseen+puolikasta.+No+ilmankos+hän+on+adventisti,+niin+siellä+varmaan+ymmärretään,+amerikkalaisessa+lahkossa,+että+mitä+tuo+sekopäinen+jupina+taas+oli.
23.07.2017 10:09
Eikös+ollutkin!+Ensimmäinen+jakso+antoi+hieman+odottaa,+mutta+toinen+oli+jo+loistava+ja+kolmas+todellista+timanttia.
Elämänmakuinen,+loistava+sarja,+joka+tarjoaa+pohdiskelua,+draamaa,+huumoria+ja+suuria+tunteita.+Ja+mikä+koukuttavuuden+kannalta+tärkeintä,+niin+vaikka+sarja+on+fiktiota,+niin+se+voisi+olla+myös+täyttä+totta,+eli+kuvaa+ihmisiä,+joihin+keneen+tahansa+jokainen+meistä+voi+samaistua.
23.07.2017 10:07
>>>+Mutta+jos+siis+ajatellaan+että+nuo+Jumalan+antamat+tappokäskyt+annettiin+jonkin+kirjoittajan+toimesta+vasta+satoja+vuosia+myöhemmin+(vv.+800-400eKr),+ja+kuten+siihen+aikaan+tunnettua,+hieman+oman+väen+historiaa+kiillottaen,+niin+on+varsin+ymmärrettävää+etteivät+nuo+Jumalaa+hirmuiseksi+murhauttelijaksi+kuvaavat+asiat+nyt+ole+ihan+välttämättä+silleen+100%+faktatietoa...+>>>
Mitäs+se+Jeesus+kerran+höpisikikään...+odotas,+jotain+tällaista:
47.+Mutta+jos+te+ette+usko+hänen+(Mooses)+kirjoituksiaan,+kuinka+te+uskoisitte+minun+sanojani?"
Jesse+ei+varmaan+kauheasti+arvosta+siellä+taivaan+viimoisessa+tentissä+sitä,+että+no+en+minä+niitä+Mooseksn+horinoita+nyt+todesta+ottanut,+kun+ei+minun+jumalani+voi+olla+kauhea,+sadistinen+murhaaja.
Jeesuksen+mukaan+jos+et+usko+Moosesta,+niin+kuinka+sinä+sitten+uskoisit+Jeesusta.+Ei+ole+helppoa+olla+taikauskoinen.
22.07.2017 21:02
>>>+Olisi+kiinnostavaa+lukea,+millä+tavalla+itse+kukin+suhtautuu+tähän+kahtalaisuuteen.++>>>
Raamattuhan+on+kokonaisuutena+huomattavasti+väkivaltaisempi+ja+vähemmän+empaattinen+kuin+esimerkiksi+paljon+kristittyjen+taholta+parjattu+Koraani.
Myös+UT+on+väkivaltaisempi+sisällöltään+kuin+Koraani.+VT+on+tietenkin+ihan+omassa+sarjassaan.
http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/books/violence-more-common-in-bible-than-quran-text-analysis-reveals-a6863381.html
>>+"Killing+and+destruction+are+referenced+slightly+more+often+in+the+New+Testament+(2.8%)+than+in+the+Quran+(2.1%),+but+the+Old+Testament+clearly+leads—more+than+twice+that+of+the+Quran—in+mentions+of+destruction+and+killing+(5.3%)."+>>>
Kuvitelma+siitä,+että+UT:n+jumala+olisi+jotenkin+hellempi+ja+suloisempi+kuin+VT:n+jumala,+pohjautuu+varmaan+siihen+harhaan,+että+kun+UT:stä+pyöritellään+yleensä+niitä+muutamia+harvoja+jakeita,+joita+nyt+2000-luvun+ihmisille+sieltä+enää+kukaan+kehtaa+kaupata,+niin+se+kokonaisväkivaltainen+sisältö+jää+näkemättä,+eli+kyse+on+harhasta.
Ja+exap+toi+hienosti+esiin+tämän+toisen+syyn,+eli+koska+kyse+on+saduista+kokonaisuudessaan,+niin+toisaalta+se+on+yksi+ja+sama,+että+mitä+siellä+raamatussa+horistaan.
Ongelmia+tulee+vain+silloin,+jos+joku+on+niin+saatanan+typerä,+että+ottaa+ne+väkivaltaiset+ja+vastenmieliset+tarinat+todesta+ja+alkaa+toimia+niiden+innoitamana.
Eihän+se+Jeesuskaan+tullut+tuomaan+rauhaa,+vaan+miekan+ja+nostamaan+lapset+vanhempiaan+vastaan+ja+silleen.+Oikea+rauhan+ruhtinas.+Vankilaan+joutaisi+heti,+jos+se+tollo+tänne+takaisin+uskaltautuu.
22.07.2017 20:54
Kippis!+Helvetissä+tavataan,+ennen+kuin+huomaatkaan.+Hyvällä+tiellä+olet!
22.07.2017 20:36
Tuntuu+hetkauttavan,+kun+on+pakko+noita+säälittäviä+sloganeitasi+tänne+tuhrustaa.
Mutra+sellainen+jumala,+millainen+kannattaja.
22.07.2017 20:35
<<Katsokaa+vain,+niin+ei+mene+kauaa,+kun+Exap+on+ateisti+matkalla+helvettiin.>>
Taitaa+olla+ensimmäinen+kerta,+kun+olen+pyhpyhpyhin+kanssa+tismalleen+samaa+mieltä.
Exap:n+kehitystä+palstalla+seurannenna+luulisin,+että+jumaluskon+menetys+hänen+kohdallaan+on+enää+pienen+hetken+kysymys.
Lähes+kaiken+hän+on+jo+itse+tai+annettujen+vinkkien+myötä+ymmärtänyt,+eli+että+hänen+uskonsa+perustuu+oppimattomien,+tietämättömien+ja+taikauskoisten+paimentolaisten+kansansatuihin.
Onnellinen+loppu+on+vain+yhden+tai+kahden+oivalluksen+päässä.
Tiedän+sen+siitä,+että+olen+itse+kulkenut+tismalleen+saman+tien.
22.07.2017 18:44
Eiköhän+kannattaisi+katsoa+ensin+ja+tuomita+sitten.
Itse+veikkaisin,+että+huolimatta+sarjan+sisällöstä+ja+kuinka+se+kuvaa+kuvitteellista+paavia+ja+Vatikaania,+tämä+sarja+tulee+kasvattamaan+katolisen+kirkon+suosiota.
Syy+on+se,+että+se+antaa+hyvin+inhimillisen+kuvan+Vatikaanista,+vaikkakin+se+kuvaa+likaista+peliä+ja+poliittista+kähmintää.
Inhimillinen+vetoaa+aina+ihmisiin,+eikä+se,+että+yritetään+näyttää+jokin+sellaisessa+valossa,+jota+kukaan+ei+usko+kuitenkaan.
Tästähän+esim.+amerikkalaiset+lahkot+ovat+erittäin+tunnettuja.
22.07.2017 18:35
30 / 416