Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. <<<Mutta+kerropa,+millä+perusteella+I+ja+II+maailmansota+aloitettiin+?+Oliko+niihin+syynä+lapsikaste+vs.+aikuiskaste+-kiista+?+Vaiko+kiista+Jeesuksen+jumaluudesta+?>>>Syyt+on+kyllä++koulussa+opetettu.++Mielenkiintoisempaa+on+pohtia+sitä,+että+kieltäytyikö+joku+kristitty+maa+osallistumasta+sotaan+uskontonsa+innoittamana?Olivatko+papit,+lahkosta+viis,+heiluttelemassa+julisteita,+joissa+kehotettiin+kieltäytymään+väkivallasta+lähimmäistä+kohtaan,+vai+olivatko+he+siunaamassa+panssarivaunuja+ja+sotilaita+rintamilla,+jotta+he+olisivat+taistelleet+ja+käyttäneet+väkivaltaa+vielä+innokkaammin+ja+uhrautuvaisemmin?Oliko+yhdelläkään+uskonnolla+sellaista+vaikutusta+(tai+jumalalla)+että+sota+päättyi+hieman+nopeammin+ja+pienemmillä+kärsimyksillä?Adventistit+intoilivat+yhdestä+lahkolaisestaan,+joka+kieltäytyi+sodassa+tappamasta,+mutta+jos+olemme+rehellisiä,+niin+hänkin+oli+siellä+auttamassa+jenkkien+tappamiskoneistoa+toimimaan+tehokkaammin,+vaikka+ei+itse+vetänyt+liipaisimesta.Minusta+tätä+väkivallatonta+rauhan+uskontoa+ja+sen+taikauskoisia+lupauksia+elämästä+kuoleman+jälkeen+käytettiin+kuitenkin+tekemään+sotilaista+innokkaampia+tappamaan+ja+uskontoa+käytettiin+vaikkapa+panssarivaunujen+siunaamiseen,+jotta+jokin+jumala+olisi+tehnyt+laukauksista+tarkempia+ja+lähimmäisiä+olisi+kuollut+enemmän.
  2. >>>+BINGO,+Bushmanni+!!!+>>Niinkö?>>>+Nyhtän+me+olemme+täysin+samaa+mieltä+asiasta,+eli+että+ne+jotka+uskonnon+nimissä+ovat+väärin+tehneet,+eivät+siis+ole+oikeasti+uskoneet+UT:n+sanomaan+eivätkä+kaiketi+Jumalaankaan.++>>>Minusta+he+ovat+uskoneet+koko+sydämestään+samaan+taikasetään+kuin+sinäkin.Mutta+kun+he+ovat+huomanneet,+että+teemmepä+niin+tai+näin,+niin+tämä+taikasetä+pysyy+piilossa,+eikä+siis+häntä+häiritse,+vaikka+tapamme+miljoona+juutalaista+tai+muslimia,+niin+antaa+mennä+toinenkin.He+ovat+tämän+maagisen+taikasedän+hiljaisuudesta+päätelleet,+että+taikasedällä+ei+ole+mitään+murhaamista+vastaan.Mutta+sitten+ne+muut+hölmöt+pidettiin+kurissa+kuoleman+jälkeen+tapahtuvilla+kidutustoimilla+uhkailemalla.>>>+Mutta+on+tosiaan+hienoa,+että+olet+itsekin+nyt+vihdoin+ymmärtänyt,+ettei+se+kristinusko+ole+se+ongelma+vaan+sen+aidon+uskon+puute+>>Jos+kehtaa+jonkin+jumalan+nimissä+tappaa,+niin+kyllä+se+oikeaa+uskoa+vaatii,+koska+en+minä+koskaan+kykenisi+antamaan+itselleni+anteeksi,+jos+tappaisin+jumalan+nimissä,+johon+en+edes+usko.Joten+tappajat+uskovat+luultavasti+omasta+mielestä+kaikkein+koviten.>>>Olisiko+aika+siirtyä+siihen+toiseen+osuuteen,+eli+"kun+taas+koraani+kehottaa+tappamaan+vääräuskoiset.+Se+nyt+vaan+on+fakta."+?+>>>Tulkintakysymys,+mutta+silti+sinun+uskontosi+vastaa+huomattavasti+korkeammista+ruumiskasoista,+joten+sinun+uskontosi+on+vaarallisempi,+jos+muka+ei+saisi+tappaa,+mutta+on+tapettu+kuin+ei+muuta+osattaisi+tehdäkään.Sellainen+käärme+on+paljon+vaarallisempi,+joka+näyttää+siltä+että+se+ei+aio+purra,+mutta+kuitenkin+se+on+puremassa+heti+kun+saa+tilaisuuden,+verrattuna+käärmeeseen,+joka+näyttää+uhkaavalta+ja+että+aikoo+purra.Sellainen+käärme+ei+ole+vaarallinen,+josta+heti+näkee+että+se+aikoo+purra,+joten+siitä+älyää+pysyä+kaukana.>>>Tarvitsetko+lainauksia,+vai+uskotko+ihan+suosiolla,+että+Koraani+tosiaan+kehottaa+tuohon+?+>>>Ihan+sama,+mutta+sinun+uskontosi+on+vastuussa+korkeammista+ruumiskasoista.
  3. Muta+kun+sinä+rukoilet+jotain,+niin+se+on+samalla+epäluottamuslause+jumalaasi+kohtaan,+kun+se+torvelo+ei+ole+itse+huomannut+asiaa,+vaan+sinun+pitää+sitä+sille+rukouksessa+jankuttaa.Jumalasi+ei+voi+avata+ainakaan+minun+silmiäni,+koska+mikäli+sinä+olet+kreationistisine+aivopieruinesi+oikeassa,+niin+jumalasi+vaatisi+minua+uskomaan+täysin+hoopoon+lööperiin.Minä+uskon+määrättyihin+tieteellisiin+teorioihin+siksi,+koska+olen+tutustunut+evidenssiin+niiden+puolesta.+En+siksi+että+uskoni+oli+hengellistä+laatua.Jumalasi+taas+vaatii+sokeaa+uskoa,+jonka+sisältö+on+puutaheinää,+eikä+sen+puolesta+ole+evidenssiä+edes+yhtä+hammastikkua.En+kykene+uskomaan+jumalaasi,+koska+se+usko+vaatisi+minua+hyväksymään+järjettömiä+väitteitä+ja+ei+minulla+ole+vapaata+tahtoa+sen+suhteen+että+uskonko+minä+järjettömiä+väitteitä+vai+enkä+usko,+eli+en+voi+uskoa+jumalasi+esittämiä+höpöjuttuja,+eli+hän+itse+vaatii+minulta+liikoja.Eli+tilanne+olisi+se,+että+seison+jumalasi+vieressä+ja+hän+osoittaa+punaista+autoa+ja+sanoo+sen+olevan+vihreä+ja+että+minun+pitää+se+hyväksyä,+vaikka+minä+omilla+silmilläni+näen+aivan+erivärisen+auton+kuin+mistä+jumala+höpisee.Jos+minä+hyväksyn+jumalan+väitteen+ja+vastaan+hänelle+mieliksi+että+no+onpas+todellakin+kauniin+vihreä+auto,+niin+minä+valehtelisin.Aivan+samoin+kuin+jos+nyt+päättäisin+hyväksyä+näitä+kreationistien+aivopieruja+ja+vaikkapa+hyväksyisin+käsityksen+Jeesuksen+neitseellisestä+sikiämisestä,+niin+minä+vain+valehtelisin+ja+huijaisin+itseäni+että+muita.Vain+henkisesti+sairas+ihminen/jumala+vaatii+muita+hyväksymään+väitteitä,+jotka+ovat+vastoin+tosiasioita.
  4. >>>>+Ei+salli,+vaan+Hän+on+sen+nimenomaan+kieltänyt.+2+Moos+20:7.++>>>>>>+"Älä+käytä+väärin+Herran,+Jumalasi,+nimeä,+sillä+Herra+ei+jätä+rankaisematta+sitä,+joka+käyttää+väärin+hänen+nimeään.*++>>Kovastipa+se+on+kristinuskoisia+estänyt+tappamasta+ja+luomasta+mittavia+ruumiskasoja,+että+jokin+taivaassa+asuva+maaginen+taikasetä+sitten+rankaisee+kuoleman+jälkeen+vilungin+pelaajia.Eikös+ole+käynyt+mielessä,+että+miksiköhän+tällainen+uhkailu+ei+ole+koskaan+ketään+estänyt?Varmaan+siksi,+että+kun+aika+moni+on+huomannut,+että+teitpä+tämän+maagisen+taikasedän+nimissä+ihan+mitä+tahansa,+niin+sitä+maagista+karvanaamaa+ei+vain+näy+missään+tai+koskaan+ja+taas+kuoleman+jälkeen+tapahtuvilla+toimilla+uhkailu+toimii+ehkäpä+vain+kaikkein+hölmöimpään+ja+taikauskoisimpaan+ainekseen.Mutta+se+sama+verenhimoinen+sadisti,+joka+kieltää+tappamasta,+itse+tappaa+ja+tapattaa+mieltä+vailla,+vaikka+siitä+syystä,+että+koskeen+vahingossa+puulaatikkoon,+johon+tämä+sadistinen+tyranki+on+jostain+kummallisesta+syystä+kieltänyt+koskemasta,+vaikka+se+kosketus+pelasti+puukipon+tipahtamasta+kuljetuksesta+ja+olisi+rikkoutunut+muuten.Voisiko+siitäkin+johtua,+että+kristinusko+on+jättänyt+mittavimmat+ruumiskasat+jälkeensä+kuin+mikään+toinen+uskonto,+kun+kristinuskon+jumala+on+itse+näyttänyt+aika+hyvää+esimerkkiä+sillä,+että+kaikki+ongelmat+ratkeavat+kun+eri+mieltä+olevat+vain+yksinkertaisesti+tapetaan.>>>+Toki+ymmärrän.+Raamattu+kertoo+syyn.+Tästä+asiasta+meillä+vaan+on+erilainen+näkemys.++>>Todellakin.+Toinen+haluaa+uskoa+satuihin+yhä+ja+että+jokin+taivaassa+oleva+taikasetä+antaisi+uuden+elämän+kuoleman+jälkeen+ja+toinen+taas+ymmärtää+tosiasiat.