Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>> Ja ne jotka heitä häiritsevät tekevät sen "poliittisista tai henkilökohtaisista" syistä, aivan sama oliko kyseessä muslimien ta kristittyen häirintä. >>>
Aivan oikein. Vainoamalla pyritään estämään kristillinen toiminta. Valtauskonto haluaa varmistaa oman asemansa. Poliittiseen ideologiaan voi liittyä suvaitsemattomuus uskontoja kohtaan. Nationalismin ja uskonnon yhdistyminen näkee kaiken itsestään poikkeavan uhkana tai muuten epätoivottavana.
Kristillisyys nähdään monissa Aasian ja Afrikan maissa länsimaisena uskontona, joka uhkaa valtauskontoa. Kristillisyyttä pidetään länsimaiden keinona "länsimaistaa" näitä maita.
Vallanpitäjät pyrkivät estämään kaiken itseensä kohdistuvan arvostelun ja muiden kuin omien näkemystensä mukaisten mielipiteiden leviämisen mm. kieltämällä väärät uskonnot ja sen harjoittamisen.
>> Voisimme katsoa (esimerkkinä ) vaikka tätä sinun (Bushmanni) palstalla kirjoitteluasi, olet nyt vuosikaudet syytellyt adventisteja vaikka mistä. >>
Juu. Ja minä aina perustelen mielipiteeni, jos et ole huomannut.
>>> Koko maailman adventistit ovat milestäsi typeryksiä ja jotenkin alle keskitason - syytös missä ei ole mitään perää. >>>
Tietenkin on valitettavaa, että olet saanut adventisteista tällaisen kuvan kirjoituksistani, mutta sinulla on siihen oikeus.
>>> Olet siis lietsonut vihaa - koska et puhu totta vaan valhetta - ja teet vain "henkilökohtaisista" syistä, sillä ainoa tahtosi on mustata adventisteja - koska ajattelet että HE ovat sinua ja kaikkia vastaan uskonsa myötä. >>>
Voisit osoittaa valehteluni, etkä vain syytellä ja huitoa ilmaan? Minä perustelen aina mielipiteeni, vaikkapa adventtikirkon virallisilla uutisilla, joten väitteesi vaatisi kunnon todisteet. Muuten valehtelet itse.
>>> Emmehän voisi sanoa, että häirintäsi olisi jonkun kirkon tai uskonnon aiheuttamaa, sinä vain KÄYTÄT uskontoa omiin tarkoituksiisi. >>>
Niin miten? Aika sekavaa on taas tämä syyttelysi. Mutta se ei minua yllätä millään tasolla.
>> Sinä et halua keskustella asioista - se ei ole kirjoittelusi tarkoituskaan >>>
Niin. Meistä toinen taitaa kuitenkin aina viedä keskustelun jonkun kirjoittajan lapsuuten tai vanhempiin ja pois aiheesta. Olenko se minä? Vaiko sinä?
>>> käyt vain omaa taisteluasi adventisteja vastaan, ihmisiä joita et tunne, joita et ole nähnyt >>>
En minä mitään taistele. Ja minä tunnen heistä monet. Ja olen nähnyt vielä useamman. Joten valahteleeko taas meidän älyn valomme Alex-kasi?
>>>> taistelet eitä vastaan koska kuvittelet että he USKONSA TÄHDEN ovat vihollisiasi. >>>
Itse asiassa adventistit kokevat meidät muut vihollisikseen, koska he uskovat, että me muut alamme heitä vainoamaan heidän sapattinsa tähden. Tulevaisuudessa me tapamme heitä, raiskaamme ja pistämme vankilaan, näin he uskovat ja tähän he valmistautuvat. He oikein toivovat sitä, jotta Ellen White olisi oikea profeetta.
Minä en pidä marginaalista amerikkalaista lahkoa ja sen omituiseen oppiin uskovia jäseniä vihollisina. He ovat ehkäpä turhautuneita uskovia ja haluavat tällaisessa lahkossa helppoja vastauksia vaikeisiin kysymyksiin.
10.08.2011 17:48
Ei ole kukaan advetisti vielä koskaan sanonut että noin olisi.. eikä tule koskaan sanomaankaan ja toisaalta ei se minua häiritse jos joku uskoo eri tavalla kuin minä - ja jokainen saa puhua omasta uskostaan kuinka paljon haluaa. Mutta sinä puhutkin vain muiden uskosta - ja täysin väärin vielä.. >>>
Etkö sinä todellakaan tiedä mihin kaikkeen typeryyteen tämä sinun palvomasi lahko uskoo todellisuudessa?
Seuraavaksi menemme katsomaan virallisia opinkohtia:
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/luominen.htm
"1. Kristus ja hänen luova sanansa. Neljä vuosituhatta luomisen jälkeen sadanpäällikkö sanoi Jeesukselle"
Luominen oli 4000 vuotta ennen Jeesusta ja siitä tähän päivään on 2000 vuotta. Se tekee 6000 vuotta ja sitten:
"Tähän kaikkeen on kulunut pitkä aika - Raamatun kronologian mukaan jo noin 6000 vuotta luomisesta - ja vieläkään ihminen ei ole palannut takaisin Eedenin puutarhaan. "
Näin siis adventtikirkon VIRALLISELLA sivulla, joten valehtelenko minä taas?
Jos sinä et tuota usko, että Maapallo on 6000 vanha, niin sinä joudut helvettiin.
>>> Adventismissakin on pelastus on Jeesuksessa ja Jumalan armon varassa ... kaskun et sitä tiennyt?? >>>
Ei ole, koska jos et pidä sapattia juuri kuten lahko määrää, joudut helvettiin, koska sapatinrikkojana et ole Jeesuksen kaveri.
Sapatin rikkominen on adventistien mielestä Jumalaa vastaan taistelemista ja syntielämää, jolloin taivaspaikka menee.
Joudut helvettiin, rakas Alex, jos et hyväksy, että Maapallo on 6000 vuotta vanha tai et pidä sapattia.
10.08.2011 17:37
>>> Jos minä ostan kirjan, on sen kirjoittaja minulle se jonka kirja sanoo kirjoittajan olevan ja siltä pohjalta minä sitä kirjaa myös luen, se että sanot jotain muuta ei tarkoita mitään kenellekään joka lukee kirjaa. >>>
Kyseinen herra Blanco on tehnyt yhdistelmäteoksen, jossa Raamattu on kytketty Ellen Whiten kirjalliseen tuotantoon.
Tämä yllättävä asia paljastuu sinulle kirjaa lukiessa, ja olet sanonut sen kirjahyllyssäsi olevan, joten kirja käteen ja totea itse.
>>> Jos kannessa olisi lukenut Ellen G White tai vaikka George Washington, se ei muuttaisi kirjan sisältöä. >>
Eikö todellakaan? Sinun juttusi ovat aina vain sekavampia ja sekavampia.
>>> Olen yhä sitä mieltä, että The Clear Word on Jack Blancon ajatuksia - mistä hän ne sitten oli saanutkin >>>
Ei se ole. Hän on vain koonnut Ellen Whiten ajatukset ja sotkenut ne Raamattuun.
Väität omistavasi Ellen Whiten kirjoja ja kyseisen Clear World Biblen, eikä tämä asia ole sinulle selvinnyt?
>>> Siis se pitää yhä paikkansa mitä sanoin aikaisemmin että The Clear Word ei ole Raamattu.. ja siitähän oikeastaan oli kysymys - että videolla väitettiin että se olisi - mikä ei siis ole totta. >>>
Siellä taidettiin väittää, että Clear World on adventistien raamattu. Se on eri asia kuin Raamattu. Raamattu isolla tarkoittaa yhtä kyseistä kirjaa ja raamattu pienellä tarkoittaa yleisesti kirjaa, jota lahkossa käytetään.
Voimme sanoa, että autourheilun vuosikirja on Kimi Räikkösen raamattu. Ymmärrätkö eron?
>> Tiedätkö että olet poissa tolaltasi.. ? >>>
En tiennyt. Kiva kun sinä tiedät kaiken ja olet niin fiksu ja filmaattinen.
Mitä kaikkea muuta sinä tiedät?
10.08.2011 17:33
>> Etkö Bushmann tajua mistä on kysymys? Vai vainko teeskentet typerää? >>>
Niin Alex. Avasin ketjun uutisen johdosta, jossa kerrottiin, että kristittyjen ja muslimien vainot ovat pahentuneet, eli sekä kristityt, että muslimit kokevat uskontonsa takia enemmän sortoa ja väkivaltaa. Kokevat tätä USKONTONSA takia.
SInä sitä vastoin pommitat tätä ketjua sekavilla viesteilläsi ja kirjoitat näin:
>>> Tosiasiassa terroristit sotivat TOISIAAN VASTAAN, murhaavat ihmisiä joilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.. summan mutikassa.. EIVÄT HE TOISIAAN MURHAA. Aivan sama onko terroristi musliimi tai kristitty tai kuka tahansa - he murhaavat ihmisiä joilla ei ole heidän kanssaan mitään tekemistä. >>>
Eli itsekin sanot, että terroristien hommilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä USKONTOA uhrit ja kohteet edustavat.
Joten onko sinulla mitään järjellistä asiaa tämän ketjun aiheesta?
Ei taida olla, vaikka olet kaikkein fiksuin täällä kirjoittavista ihmisistä ja älysi loistaa kuuhun saakka.
10.08.2011 15:04
Onko sinulla jotakin asiaa itse ketjun aiheesta?
>>> Myös viimepäivien mellakat Englannissa ovat nekin yksi osoitus siitä mihin päin ollaan menossa. >>>
Ovatko ne osoitus kristittyjen ja muslimien lisääntyvästä sortamisesta ja syrjinnästä?
Minusta siellä tuhotaan aivan kaikkea, uskonnosta riippumatta. Siellä ei erityisesti vainota ketään uskonnosta johtuen, vaan hävitetään joko tarkoituksella tai ihan puhtaasta hävittämisen iloista.
>>> Esimerkkinä Ruotsissa onneksi epäonnistunut itsemurhapommittajan joukkomurha yritys, jossa olisi kuollut ehkä satoja ihmisiä jos pommi olisi räjähtänyt keskellä jouluostoksiaan tekeviä ihmisiä. >>>
Ja tämä pommittaja halusi vainota määrätyn uskonnon edustajia tällä pommilla? Vai halusiko hän vain tuhoa ja ruumiita, sekä julkisuutta?
>>> Norjassa taas oli joukkomurhaaja ääri oikeistosta ja motiivi oli Islamin uhka .. >>>
Hän piti itseään fundamentalistina kristittynä, eikä käsittääkseni ottanut kohteekseen vain jonkin uskonnon edustajia. Hän oli omasta mielestään fundamentalistinen kristitty, jollaisena osa adventtikirkon pastoreista pitää itseään.
>> Suuri syy terrorismiin on maailman epäoikeudenmukainen resusrssien käyttö - jossa 20% maailman väestöstä käyttää 80% maailman resursseista. Ja siis 80% maailman väestöstä saa käyttöönsä 20% sen resursseista. >>>
Onko tässä kysymys kristittyjen ja muslimien vainosta? Terroristit räjäyttelevät kaikkia heitä, jotka ovat eri mieltä heidän kanssaan, ja väkeä menee tasaisesti kaikista uskontokunnista.
>>> Nyt on USAn talous keinulaudalla ja se voi nopeasti sekoittaa koko maailman talouden täysin - mikä on taas omiaan lisäämään ääriainesten mahdollisuuksia saada äänensä kuuluviin ja lisää kannattajia. >>>
Tämän seurauksena aletaan vainota ja sortaa määrättyjen uskontojen edustajia?
>>> Ja tätäkään Bushmannin anti-adventismin sokaisemat aivot eivät tajua - ei vaikka sen hänelle lusikalla syöttaisi, valitettavasti. >>>
Onneksi sinun suuri älysi loistaa täällä kirkkaimpana aurinkona ja minä muistan sinua aina iltarukouksessani ja etenkin hämmästelen sinun suurta viisauttasi. Kiitos sinulle Alex, kun jaat ajattelusi hedelmiä täällä meille tyhmemmille, jota minä edustan suuressa anti-ismissäni. Kiitos vielä kerran palstan ainoalle viisaalle uskovalle, Alex-kasille!
10.08.2011 14:30
Voit edelleen avata Alexin sekavien höpinöiden analysointiin oman ketjun, kiitos. Tämä ketju ei käsittele USA:n valtion velan nopeaa kasvua, eikä mitään muutakaan Alexin fantasiaa, vaan ketjun aihe on uusi tutkimus, joka kertoo siitä, että muslimit ja kristityt kokevat kasvavaa fyysistä väkivaltaa ja syrjintää uskonsa vuoksi?
Onko sinulla jotain ajatuksia asiasta, vaiko ainoastaan haluat puhua minusta, Alexin sekavista höpinöistä, vaiko USA:n velan kasvusta? Jos haluat keskustella kolmesta viimeksi mainitusta, niin avaa oma ketju, kiitos.
10.08.2011 13:40
>>> Saanko sanoa kerran rehellisen mielipiteeni sinusta Bushmanni.
Jaaha, että en saa. >>>
Tietenkin saat kertoa. Kyllä kristityllä on Suomessa oikeus kertoa mielipiteensä lähimmäisestään, joten anna tulla
>>> Minulle on nämä vain adventismia ja adventisteja vastaan kirjoitetut viestisi lähes aina täyttä roskaa. Niistä näkyy läpi niiden tarkoitus, vai luuletko että ihmiset ovat niin tyhmiä että eivät sitä näe? >>>
No helpottiko? Hyvä, että löytyy oikeita kristittyjä, jotka käyttäytyvät Jeesuksen opetuksen lailla, kun minä en osaa ;)
Oliko sinulla mitään itse aiheesta, eli muslimien ja kristittyjen kohtaamasta vainosta ja sorrosta, nyt kun sait sydämesi purettua?
10.08.2011 13:29
>>> Alexsista puhuttaessa lue tämä: ja blå blå blå >>>
Voit avata Alexin sekavien sepustuksien selvittelyyn ihan oman ketjun, kiitos.
Onko sinulla jotain itse aiheesta, eli kristittyjen ja muslimien kohtaamasta vainoasta ja syrjinnästä?
10.08.2011 13:13
>> sun mukaas siis adventisteja saakin vainota >>
Ei tietenkään saa vainota, ei adventisteja, eikä ketään muitakaan.
Pitää muistuttaa, että omat perverssit dogminne ennustavat, että teitä aletaan vainota, eli te oikein toivotte sitä, jotta Ellen White olisi muutakin kuin 1800-luvulla elänyt höperö eukko.
Mutta selitä minulle, että jos mielestäsi nuo Guatemalan tapahtumat olivat adventistien vainoa, eikä satunnaista väkivaltaa, niin miksi ne olivat vainoa, joka kohdistui adventistiin hänen uskonsa takia?
Minusta ne olivat silmitöntä väkivaltaa, jonka nuo adventistiparat kokivat oltuaan väärässä paikassa väärään aikaan.
>> mutta voi voi kun bushmannia kokee harhoissaan olevansa vainottu >>>
En koe olevani vainottu, joten pointtisi oli?
10.08.2011 13:12
>>> Kyllä sinä Busmanni olen ihan ulkona näine kirjoituksinesi. Alan todella huolestua puolestasi. On täysin selvää että sinun anti-aivosi tarvitsevat lepoa, ota kesäloma muuten voi käydä niin että sekoat täysin, mikä olisi jo perheesikin kannalta valitettavaa. Vai joko vaimosi lähti kun kyllästyi kuuntelemaan noita jaarituksiasi. >>>
Jos haluat välttämättä keskustella minusta tällä palstalla, niin avaa aiheelle oma ketju ja pura sydäntäsi siellä. Pyydä Alex mukaan, niin ei ole aiheista pulaa ;)
Onko sinulla mitään itse aiheesta, eli fyysinen väkivalta ja syrjintä uskovia kohtaan lisääntyy ja etenkin katolisia kristittyjä kohtaan, sekä islamin uskoisiin?
10.08.2011 11:27
Adventistit ovat toki kohdanneet väkivaltaa useissa maissa, joista tapauksista he kertovat myös uutissivustollaan:
http://news.adventist.org/2009/03/in-guatemala-adventi.html
Näitä tapauksia on tietenkin kovin vaikea pitää kristittyjen vainoina maassa, jossa väkivalta on jokapäiväistä ja kohdistuu keneen tahansa, missä tahansa ja maa on lähes kokonaan erilaisten rikollisryhmien hallussa:
http://www.finlandia.org.ni/Public/default.aspx?contentid=199057&nodeid=31958&culture=fi-FI
"Guatemalan väkivaltaluvut pahenevat vuosi vuodelta. Päivittäin 17–19 ihmistä kuolee väkivaltaisesti ryöstön yhteydessä, palkkamurhaajan uhrina, huumeliigojen ja poliittisten ryhmien välienselvittelyissä tai kidnappaajien käsissä. "
Joten jos väkivaltaa on kaikkialla ja se on usein silmitöntä, kyllä siellä kuolee ihmisiä kaikista uskontokunnista taatusti, eikä tuollaista summittaista, kaikkiin kohdistuvaa väkivaltaa voine pitää erityisesti vainoina. Guatemalan kaltaisissa maissa kuolee ihmisiä ihan vain sen takia, että ovat väärässä paikassa väärään aikaan, eikä ihmisen uskonnollisella vakaumuksella ole osuutta siihen, joutuuko väkivallan uhriksi.
10.08.2011 11:05
>>> ALEX: Benny kerää ... Bennyn kokouksissa .... Benny on parantavinaan ....
Kerran Benny väitti ... Benny valehtelee - Bennyn vuosipalkka ... tuovat lapsensa Bennyn kaadettavaksi... ja niin edelleen >>>
Onkohan sinulla Benny Hinniin ihan terve suhde? Taitaa olla pahempikin anti-bennyhinnismi vallannut sinut?
Etkö sinä anti-bennyhinnismiltäsi näe mitään muuta ja etkö osaa muusta puhua? Olet varsinainen anti-benny. Olisiko syynä se, että vanhempasi ovat Benny Hinnin kannattajia?
>>> Ei Adventtikirkko ole ainoa joka uskoo Luojaan, ja se on pointti >>>
Uskotko sinä, että Luoja loi kaiken noin 6000 vuotta sitten valmiiksi?
Jos et usko, joudut adventtikirkon dogmien mukaan helvettiin, koska pilkkaat Jumalaa.
Oletko koskaan miettinyt tällaista, että nämä palvomasi adventistit heittävät sinut helvettiin, kun et usko oikein, vaan pilkkaat Jumalaa?
>> Sinä puhut kuin Luojaa ei olisi vaan kaikki on tullut olemaan sattumalta >>
EN väitä tällaista. SInä väität minun väittävän ja se ei ole totta, eli valehtelet.
Jumala on kyllä luonut, mutta ei niin, kuten genesiksessä kerrotaan. Se on tarina, joka kuvaa Jumalan suhdetta ihmiseen. Se ei ole kirjaimellisesti totta.
>>> Tuollaiset Adventtikirkkoa vastaan tehdyt syytökset ovat niin lapsellisia kuin olla voi >>>
Mitkä syytökset? Että adventtikirkko veisi meidät pimeälle keskiajalle nuoren maan kreationisminsa kautta?
Eivät ne ole katteettomia syytöksiä, vaan noin kävisi, jos me antaisimme vallan uskonnollisille fundamentalisteille. Jos et muista, niin myös EU oli huolissaan tästä ja siitä keskustelimme toisaalla:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10028425
"11. Evoluutiossa ei ole kyse pelkästään ihmisen ja populaation kehityksestä. Sen kieltämisellä voisi olla vakavia seurauksia yhteiskuntamme kehitykselle. Lääketieteellisen tutkimuksen saavutukset, joiden tavoitteena on torjua tartuntatauteja kuten aidsia, ovat mahdottomia, jos jokainen evoluution periaate on kielletty. Emme voi olla täysin tietoisia riskeistä, jotka liittyvät biologisen monimuotoisuuden merkittävään vähenemisen ja ilmastonmuutokseen, jos evoluution mekanismeja ei ymmärretä."
"18. Kreationistien kasvavan vaikutusvallan tutkiminen osoittaa, että väitteet kreationismin ja evoluution välillä ylittävät järkevän keskustelun rajat. Jos emme ole varovaisia, Euroopan neuvostolle hyvin olennaiset arvot tulevat olemaan kreationistifundamentalistien suoran uhan alla. Euroopan neuvoston parlamentaarikoiden rooli on reagoida ennen kuin on liian myöhäistä."
>> Kutsuvat sinua jopa "veli Bushmanniksi" >>>
Niin. Saattaahan tänne olla eksynyt muutama kristittykin, vaikka mm. Timo Flink on toivottanut minut helvettiin, vaikka se ei taida olla hänen päätösvallassaan, mutta kovat on luulot kuitenkin ;)
Mutta muista rakas Alex, että jos et usko maailman olevan valmiiksi luotu noin 6000 vuotta sitten, sinä pilkkaat Luojaa adventtikirkon dogmien mukaan ja tulet helvettiin minun seurakseni. No onhan meillä ainakin aiheita mistä vääntää juttua ;)
Aloitetaan minun vanhemmistani sitten ja käydään asia läpi kunnolla, kun aikaa tulee olemaan riittävästi ;)
10.08.2011 08:35
>>> Ja on aika kuvaavaa että et näe Benny Hinnin touhuissa sitä järjettömyyttä mistä aloituksen teit - mutta adventtikirkossa olet näkevinäsi.. >>>
Mikä siinä oli järjetontä?
Uskonnollista showta sellaiselle, joka siitä pitää. Benny huutaa pari kertaa FIRE ja ihmiset kaatuvat. Sellaista tuo uskonnollinen bisnes tahtoo olla.
Ja nyt oli kyse 10 minuutin videoista, joita oli muokattu, esimerkiksi videota hidastamalla, jolloin määrätyt paikat näyttäytyvät katsojalle täysin eri valossa kuin paikan päällä.
Minusta tuossa ei ollut mitään ihmeellistä, vaan tuota haluavat saavat rahoilleen vastinetta.
Järjettömyyttä on se, että väittää Jumalan luoneen kaiken 6000 vuotta sitten ja sitten vielä väittää, että Jumala itse kertoo sen Raamatussa ja tämän takia sen on pakko olla totta.
Se on oikeasti kristinuskon kannalta vaarallista, koska se tekee Jumalasta pellen, joka valehtelee. Sinun rakastamasi adventtikirkko välittää tällaista kuvaa Jumalasta.
Benny Hinn on viihdettä. Benny karjaisee mikkiin joutavuuksia ja ihmiset kaatuvat. Sitä he ovat menneet sinne hakemaan ja sitä he saavat. Benny tekee uskonnollista viihdettä sitä rakastaville. He saavat elämyksiä, joita menivät hakemaan. EI mitään muuta.
Adventtikirkko dogmeineen haluaisi viedä meidät samaan, mihin islamilaiset fundamentalistit ovat vieneet omat maansa. Pimeyteen ja taantumaan, jossa raamattua ei saa tutkia kuin yhdellä tavalla, ei saa tulkita kuin yhdellä tavalla ja kaikki tieteen tuottama tieto on hylättävä Saatanan metkuina ja kaikkien on uskottava, että koko Maapallo luotiin valmiina noin 6000 vuotta sitten.
Se on järjettömyyttä ja ihmisen älyn pilkkaa, joka ajaa ihmisiä kauemmas Jumalasta. Ihmiset eivät halua palvoa valehtelevaa Jumalaa joka vielä kaupan päälle pilkkaa heidän älyään.
09.08.2011 18:56
Löytyikin Alexin helmi jälleen kerran, joka oli ilmeisesti tarkoitettu minulle ja minun kommentoitavakseni, niin teen sen nyt.
>>> ??? Olen hieman hämmästynyt - olet kai kuitenkin samaa mieltä kanssani että kun Benny Hinn riehuu lasten parissa ja tekee temppujaan on se juuri sitä järjettömyyttä mitä aloituksessasi tarkoitit . ai etkö ole??? >>>
Ei kai Benny Hinn mitenkään riehunut lasten kanssa.
Oletkohan sinä rakas Alex nyt hieman anti-bennyhinnismisi sokaisema?
Anti-bennyhinnismi on kauhea tauti, joka sinua tuntuu päivä päivältä enemmän sokaisevan, koska yhä useammin sinä vain koetat mustata Benny Hinniä silmittömän anti-bennyhinnismisi sokaisemana. Eikö niin? Voi miestä.
>>> Mitä tulee noihin sinun antamiisi linkkeihin ne ovat adventisteja vastustavien mielipiteitä. >>
Mitä tulee sinun linkkeihin, niin ne ovat Benny Hinniä vastustavia mielipiteitä, koska niitä on muokattu mm. videota määrätyissä paikoissa hidastamalla, jolla hidastuksella videon sisällöstä saa täysin eri kuvan kuin paikan päällä ollessa. Selkeää vihan sokaisemaa anti-bennyhinnismiä, johon sinäkin olet sortunut. Eikö niin? Voi voi miestä, ei voi muuta sanoa. Säälittävää kerrassaan anti-bennyhinnismisi.
>>> Ok - niille varmaan monet osoittavat suosiotaan, koska hekin ovat anti-adventisteja. >>>
Ok - videoillesi varmaan monet osoittavat suosiotaan, koska hekin ovat anti-bennyhinnistejä. Eikö niin? Voi voi miestä. Surkeaa.
>>> Katselin kerran kuinka Norjassa vieraili eräs samanlainen kiihko jaka levitti niin sanottua "nauruherätystä".. >>>
Joko sinä olet anti-nauruherätysläinenkin? Voi voi miestä.
Kun sinä käytät kallista aikaasi nauruherätykjsen ja Benny Hinnin mollaamiseen sen sijaan että keskustelisit asioista - se on suoraan sanoen lapsellista ja vahingollista sillä se estää kaiken asia keskustelun (ja se kai on tarkoituksesikin ?) Voi miestä.
>> -- Eikö vaan olekin niin että haluat jälleen vain mustata adventisteja - esimerkiksi Bennyn järjettömyys kelpaa sinulle oikein hyvin... >>
Eikö vaan olekin niin, Alex, että haluat jälleen vain mustata nauruherätysläisiä ja Benny Hinniä - mutta esimerkiksi nuoren maan kreationismi järjettömyys kelpaa sinulle oikein hyvin... Voi miestä. Anti-nauruherätyksensä sokaisema ja anti-bennyhinnisminsä sokaisema. Voi miestä. Eikö totta?
Ihmettelen yhä että miksi sinä käytät kallista aikaasi Benny Hinnin ja nauruherätyksen mollaamiseen sen sijaan että keskustelisit asioista - vääristelet ihmisten uskoa, kiroituksia ja puhut yleensäkin läpiä päähäsi.
Ihan rehellisesti kysyn: onko sinulla jokin trauma ? jonka katsot juontavan juurensa lapsuutesi uskoon - koska et tajua että tuollainen täysin rajaton Benny Hinnin ja nauruherätyksen mollaaminen on jokaiselle normaalille ihmiselle vain huulen heittoa jossa ei tule esiin muuta kuin sinun (posketon) asenteesi.
Ja kuten sanoin se on jopa vahingollista eikä vähiten itsellesi ja perheellesi, sillä se estää kaiken asiallisen keskustelun ja vapaan ajattelun. Kun nyt puhumme demokratiasta - onko se demokratian principin mukaista mielestäsi että puhut hölynpölyä Benny Hinnistä ja nauruherätyksestä? Vuosi toisen perään... Ei minusta.. Voi miestä kun on oman anti-aatteensa sokaisema. Voi miestä.
Eikö niin Alex?
09.08.2011 18:44
>>> Alex:Ja kun otin esiin tosi järettöntä touhua osoittavat videot ... niin et enää ollutkaan niin kiinnostunut asiasta, mikä sekin osoittaa mistä oli taas kyse.
Kun kerrankin olin samaa mieltä kanssasi.
Ovat hirvittäviä nämä kiihkolahkoejen "kokoukset" .. >>>
Mikäs noissa videoissa on niin ihmeellistä?
Leikattu ja pätkitty sieltä täältä, välillä hidastettu, musiikki vaihdettu taustalle ja niin edelleen, niin miten ne kuvaavat sinun mielestäsi todellisuutta?
Katsele sinä vain Benny Hinnejäsi, jos ne sinua lohduttavat.
Mutta sinun mielestäsi adventtikirkkoa ei saa arvostella, kun kukaan tai mikään ei ole täydellinen.
Benny Hinniä saa arvostella, koska olet päättänyt sen edustavan sinulle vierasta uskonnollisuutta.
Benny saa rahaa ja ihmiset uskonnollisia kokemuksia. Aivan sama tilanne kuin adventtikirkossa: papit saavat rahaa ja ihmiset uskonnollisia kokemuksia.
09.08.2011 17:16
>>> Video sisältää varsin paljon virheellisiä väitteitä Adventtikirkosta ja sen teologiasta. Olkoonkin, että tekijät ovat entisiä adventisteja. >>>
Kenen vika on, jos esimerkiksi teologian korkean koulutuksen saanut henkilö, joka on neljännen polven adventisti, eli hänen isänsä & äitinsä on adventisti, hänen isänisänsä & äidinäitinsä on adventisti ja hänen isänisänisänsä & äidinäidinäitinsä on adventisti, ja henkilö ei tästä sukurasitteesta huolimatta ymmärrä adventtikirkon opetuksia oikein?
No onneksi sinä ymmärrät ja se on pääasia ;)
Mutta onko se virheellisesti ymmärretty osio henkilön itsensä vika, suvun vika, opettajan vika, papiston vika vai kenen vika se on?
Jumalan? Arkkienkeli Mikaelin, vai kenties Saatanan?
Väität myös, että dokumentissa on varsin paljon virheellistä tietoa, mutta ei siis kuitenkaan kaikki?
Mikä dokumentissa oli sinun mielestäsi oikein?
09.08.2011 13:40
>>> alex: Jeesus Christ is Michael the Archangel
Hm - tästä on täällä keskusteltu - ja jos ei tuo entinen Adventisti pastori ole sitä tajunnut niin ketä siitä syyttää??? Hän siis sanoo että Jeesus Kristus on adventismissa arkkienkeli Mikael... Hän ei sano, että arkkienkeli Mikael on Jeesus.. vaikka ehkä tarkoittaakin sitä. >>>
Todellisuudessa adventtikirkossa ajatellaan arkkienkeli Mikaelin olevan Jeesus, johtuen Ellen Whiten sekavista höpinöistä.
Tietenkin tätä sekavuutta koetetaan peittää naamioimalla asia muuksi, eli selitetään, että Mikal ei ole Jeesus, vaan Mikael on yksi Jeesuksen monista nimistä tai Mikael on yksi Jeesuksen salaisista ilmenemismuodoista.
Mutta Alex, jos sinut meikataan todella hyvin lateksinaamioilla ja nykyaikaisilla meikkausmenetelmillä näyttämään Yhdysvaltain presidentiltä Barack Obamalta, niin oletko sinä silloin Barack Obaman salainen ilmentymismuoto, vai oletko sinä siitä huolimatta Alex-kasi, vaikka näytät Barack Obamalta täydellisesti?
Voisimmeko me sanoa, että koska näytät Barack Obamalta, Barack Obama on yksi sinun salaisista nimistäsi?
Mielestäni sinä olet yhä se sama tuttu Alex-kasi, vaikka näyttäisit keneltä hyvänsä ja puheet salaisista ilmenemismuodoista ovat sangen typeriä ja lapsellisia.
Mutta adventtikirkko joutuu käyttämään typeriä ja lapsellisia selityksiä, kiitos Ellen Whiten sekavien höpinöiden, joita hän arvoisan profeetan muodossa sai, kuin lehmänläjä ympärilleen kärpäsiä.
On täysin mahdollista, että jotkut pitävät arkkienkeli Mikaelia Jeesuksen salaisena ilmentymismuotona, mutta jos emme tuijota paria yksittäistä sanaa Raamatusta tai jonkin emme pidä jonkin "profeetan" höpinöitä totena, vaan katsomme kokonaisuutta, se ei ole mitenkään mahdollista.
09.08.2011 13:32
>> Vaikka veli Bushman onkin sitä mieltä, että kaikki amerikkalaiset kirkot ovat lahkoja ja älyllisesti epärehellisiä, kannattaisi muistaa, että siellä on myös ihan tavallisia täysjärkisiä ihmisiä ja jopa laillasi mukavasti liberaaleja congregationalisteja, episkopaaleja tai vaikka evankeelisia luterilaisia >>
Toki olet oikeassa. Tietenkin kirjoituksistani voi havaita vahvan yleistyksen, joka ei tietenkään pidä paikkaansa kaikilta osin.
Mutta jos keskustelua haluaa, on tietty kärjistys hyvä keino aloittaa se. Tosin nytkin jätin kyllä mainitsematta yhdenkään yhteisön nimen, jos se ketään lohdutti, mutta tietenkin kirjoituksiani tuntevalle saattaa tulla heti mieleen se, kehen sormi osoittaa, vaikka mitään en muuten mainitse.
Mietin myös, että olisinko vain laittanut uutisen ja olisin kysynyt, että mistä tämä johtuu. Ajattelin kuitenkin vastauksien olevan sitä tuttua "Saatanan metku" -osastoa, niin siksi kirjoitin oman mielipiteeni asiasta.
>>> Barnan tutkimus osoitti, että naisten kirkossakäynti ja luottamus perinteisiin dogmeihin oli vähentynyt, mutta ei eritellyt, mutta ainakaan näissä versioissa, missä kirkoissa muutos oli tapahtunut. >>>
Tämä on aivan totta ja luultavasti kyseessä on sekä fundamentalismin nousu yhdistettynä yltiöliberalismin nousuun, jossa kaikki kelpaa ja kukin voi tehdä uskostaan mieluisan itselleen supermarketin tyyliin. Valitse pihvi, valitse sämpylä ja mausteet ja nauti. Vaikka valitset toisin kuin naapurisi, et voinut valita väärin, jos se sinulle maistuu.
Tiukka fundamentalismi yhdistettynä "kaikki käy" -liberaaleihin on ajamassa uskonnot tilaan, jossa ne näivettyvät pienten kansaosien harmittomiksi ideologioiksi, sukujuhlien kepeiksi sisällöntuottajiksi ja pienien ryhmien riittien pesäpaikoiksi.
Eräs kotimainen yhtye kuvasi hautajaisia laulussaan näin:
Ruumis autosta nostetaan, ja pihan poikki kannetaan.
Ruumis hautaan tipahtaa ja virsiä lauletaan.
Pappi siunaa vainajan ja sitten lapioidaan.
Tällaiseksi sisällöntuottajaksi uskonto on siirtymässä. Vainaja kuoppaan, hiekat päälle. Pari virttä muodon vuoksi ja muut liturgiat. Juodaan kahvit ja kotio.
Mutta miksi? No kun se on ollut suvussa tapana jo sata vuotta. Kotona todetaan, että olipa mukava nähdä sukulaisia ja pitäisi tavata useamminkin kuin vain hautajaisten yhteydessä.
Fundamentalisti kumauttaa Raamatulla päähän ja sanoo "väärin uskottu" ja muodikas liberaali ei kumauta ketään millään, vaan jokainen usko on oikeata uskoa, uskoipa sitten ihan mitä hyvänsä, paitsi kumauttaa fundamentalistia päähän, koska hän uskoo väärin.
Tässä piilee uskonnoille todellinen vaaran kuoppa, kun ihmiset alkavat luopua vaikeasti ymmärrettävistä opinkohdista, vaikkapa Jeesuksen roolista kaikkien syntien sovittajana, niin mihin sitä kirkkoa sitten dogmeineen tarvitaan, jos kukaan ei kuitenkaan välitä niistä.
Siksipä ymmärrän myös fundamentalismin ahdingon ja heidän halunsa puolustaa jokaista sanaa ja sen määrättyä tulkintaa. Tässä on vain se ongelma, että fundamentalisti ihmisestä tulee siinä vaiheessa, kun hän ei kykene rationaalisesti omaa uskoaan puolustamaan, vaan ainoa vaihtoehto on sokea usko.
Perusihmiset eivät ymmärrä, eivätkä halua ymmärtää, mutta haluavat iankaikkisen elämän tai pelkästään uskonnollisia kokemuksia. Heille pitäisi kuitenkin myydä dogmia, jota he eivät enää kaipaa, eivätkä halua vaivata päätään liioilla monimutkaisuuksilla, tyyliin Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Jehovan todistajat pyyhkäisivät kolminaisuusopin pois, kun silloiset todistajat eivät sitä ymmärtäneet. Emme ymmärrä, pois vaan. 1800-luvulla tämä onnistui niin, että kyettiin luomaan kuitenkin miljoonia ihmisiä sisältävä lahko, joka elää tänäkin päivänä (mutta miten kauan?) mutta nyt on niin, että moista pidettäisiin epäilyttävänä touhuna ja luopumuksena.
Tai sitten reippaalla kädellä tulkittiin vanhoja tekstejä uusin painotuksin ja näin syntyi adventtikirkko ja sitten vielä mormonikirkko, joka vielä sävelsi rinnalle kokonaan uuden pyhän kirjan ja tulkitsi entisiä tekstejä uusin painotuksin. Plus ne tuhannet muut, joilla ei ole miljoonia kannattajia.
Mutta ei onnistu enää, vaan nyt sitten pitäisi pysyä niissä 1800-luvun aikana kehitetyissä tulkinnoissa, vaikka totuus on, että jokainen lahko on senkin jälkeen muuttanut opinkohtia vaikka kuinka paljon ja usein, aina tarpeen ja vallitsevan martkkinatilanteen mukaan.
Raamatulla päähän pamauttelu karkoittaa asiakkaat ja välinpitämättömyys omasta tuotteesta karkoittaa asiakkaat. Tässä olisi hyvälle mainostoimistolle haasteen paikka. Pitäisi pamautella sopivasti, oikeisiin paikkoihin ja olla huomaamattomasti välinpitämätön.
Teet niin tai näin, niin aina porukka on tyytymätöntä ja ainoa mikä kärsii, on uskonnot itse.
09.08.2011 12:33
>> alex: Sitä paitsi esimerkiksi väitettiin että The Clear Word olisi Raamattu - miksi väittää sellaista ?? Kirjan kannessa lukee "AN EXPANDED PARAPHRASE" - minulla nimittäin on se. >>>
Clear world ei ole parafraasi, vaan se on yhdistelmäteos. Sekava sillisalaatti, jossa on puhdasta Raamattua sotkettuna Ellen Whiten sekaviin höpinöihin. Olen tämän sinulle monta kertaa selittänyt, mutta vielä kerran:
Mikä Clear World on? Kuka on Clear Worldin potaskan takana? Onko se laatija Blanco? EI ole, vaan Ellen White, tuo surullisen hahmon "profeetta".
Clear World (Bible) on adventistien Raamattu, vaikka Timo Flinkin mielestä parafraasi. Parafraasi on kirjallisen tai muun ilmaisun laajentava tai selittävä tekstin muunnelma, se on toisen tekstin omin sanoin sanomista. Parafraasi laaditaan jonkin asian selkiyttämiseksi tai korostamiseksi. Mitään ei siis muuteta, vaan selitetään omin sanoin. Lasten Raamatut ovat yleensä parafraaseja, joissa vaikkapa Jeesuksen opetukset ovat kirjoitetut selkokielisesti, eikä vaikein vertauskuvin.
CW:n pitäisi (ollakseen parafraasi, jonka adventistit väittävät sen olevan) selkiyttää Raamatun sanomaa ja korostaa sitä.
Todellisuudessa Clear World ei ole parafraasi, vaan se on yhdistelmäteos, eli Ellen Whiten sekavat höpinät on taitavasti kudottu Raamatun sekaan niin, että lukijalle hämärtyy se, kumpi on kumpaa.
Ne kirjoitukset eivät ole koosteen tekijän, Jack Blancon ajatuksia, vaan Ellen Whiten, jotka on sotkettu hämäävästi Raamatun sekaan.
Tässä ammattilaisen arvio:
"I do not think anyone should trust The Clear Word as a reliable translation of the Bible, or even as a useful paraphrase. It repeatedly distorts the teaching of the Bible. It removes significant content that is in the original Hebrew or Greek, and adds new ideas that are not found in the original texts. Verse after verse has been changed simply to support unusual Seventh-day Adventist doctrines, but these changes are not supported by reliable translations such as the KJV, NKJV, ESV, NASB, RSV, or NIV, or even by dynamic equivalence translations such as the New Living Translation or free paraphrases such as The Message. I was deeply troubled as I read various verses because it was clear that these verses were no longer the words of God only, but the words of God mixed in with many words of man, and ordinary readers of The Clear Word will not be able to tell the difference."
Wayne Grudem, Ph.D.
Research Professor of Bible and Theology
Phoenix Seminary, Phoenix, AZ
09.08.2011 08:33
Sinä kun tunnut päivät pitkät katselevan noita Benny Hinn -videoitasi ja haluat, että niitä muutkin katsovat, ilmeisesti siitä syystä, että haluat adventistien kääntyvän hänen puoleensa hengellisissä asioissa, niin minäpä tarjoan sinulle linkkejä hyviin videoihin, jotka käsittelevät tätä rakastamaasi lahkoa:
Seventh-day Adventism - The Spirit Behind the Church
This hard-hitting, eye opening documentary explores the teaching of the Seventh-day Adventist Church, it's origins and the changes which have occurred throughout the years. It examines the claims of the religion's founder, the late prophetess Ellen G. White, and compares her unique beliefs with Biblical truth.
You will meet a number of former high-ranking church leaders, many of them fourth generation members, and discover what happened when they embarked on a journey to uncover the truth about their organization. You will be shocked by what they found.
Osa 1. http://www.youtube.com/watch?v=8zwygXK1bBc
Osa 2. http://www.youtube.com/watch?v=QFQ2YeVZOno
Osa 3. http://www.youtube.com/watch?v=fEochm2hvG0
Osa 4. http://www.youtube.com/watch?v=MvRYXmgFo_c
Osa 5. http://www.youtube.com/watch?v=J3DxWupVfrM
Tämä on tullut USA:ssa televisiosta ja auttanut satoja tuhansia ihmisiä viime vuosina jättämään taakseen tämän lahkon!
Katselun iloa!
08.08.2011 20:41
355 / 416