Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
bushmanni
bushmanni
bushmanni
Vapaa kuvaus
Aloituksia
489
Kommenttia
8309
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>> Oletko sinä Busman kirjoittamassa täällä vain adventisteille, minä en ottanut kysymyksessäni mitään osaa mihinkään kirkkoon enkä kirkkojen oppiin vaan aivan mitä Raamatussa on kirjoitettu. >>>
Ihan jokainen saa viestejäni lukea, lahkosta riippumatta, eli kaikille kirjoitan.
Mutta mitä Raamattuun on kirjoitettu?
Se on meidän ihmisten keksimää tulkintaa niistä teksteistä, joita me sitten tulkitsemme miten kukin haluaa niitä tulkita.
Tässä tulkitsemisessa on sellainen pieni ongelma, joka on äitynyt suureksi ongelmaksi, että jos me tulkitsemme tekstejä vastoin tiedettyä todellisuutta, teemme tästä Jumalasta epäuskottavan taikaukkelin, joka ei varmaan ole hyväksi Raamatun teksteille.
Epäuskottava tulkinta esimerkiksi luomiskertomuksesta tekee koko kertomuksesta täysin hyödyttömän ja turhan.
Sitä tekstiä Raamatusta on kovin vaikea pitää Kaikkivaltiaan tekstinä, jos tiedetty todellisuus on vastoin tulkintojamme.
SIksi jo pelkästään uskontojen itsensä kannalta olisi suotavaa, että tulkintamme edes jollakin tapaa sivuaisi tiedettyä todellisuutta, eikä olisi ainakaan täydellisesti tiedetyn tiedon vastainen.
11.06.2011 12:15
>>> Etkös sinä Busman usko että Jumala on luonut Taivaan ja maan ja myös ihmiset, eläimet ja myöskin taivaan linnut ja meren kalat, näinhän se Raamatun alkulehdillä on kirjoitettu. >>>
En usko siihen KIRJAIMELLISEEN TULKINTAAN, jota Raamatun alkulehdiltä tehdään.
Kyse on Raamatun tekstistä ja sen TULKINNASTA. Montakohan kertaa tämä täytyy vielä toistaa?
Adventtikirkon tulkinnat Raamatusta sotivat vastoin tiedettyä todellisuutta.
On kaksi vaihtoehtoa:
A) Adventtikirkon tekemä tulkinta Raamatusta on väärä.
B) Todellisuus on väärä.
kaksi ratkaisua ongelman korjaamiseksi:
A) Adventtikirkon täytyy muuttaa tulkintaa vastaamaan todellisuutta.
B) Todellisuutta täytyy muuttaa vastaamaan amerikkalaisen lahkon tulkintaa Raamatusta.
Kumpi on realistinen vaihtoehto?
Kuitenkin pahaa pelkään, että jokainen palstan adventisti vastaa kaksi kertaa B.
11.06.2011 10:13
>>> Miksi täällä räyhäät niiten tiedeuutistesi kanssa ja yrität saada adventeistakin Jumalan kieltäjiä ja helvetin palvojia? >>
Ei kai tämä räyhäämistä ole?
Tuon vain esimerkkejä maailmalta tämän epärationaalisen maailmankuvan lahkon puuhista.
Ja on näillä asioilla erittäin paljon merkitystä, sillä adventtikirkko johtajiensa suulla väittää, että heidän myymänsä Jumala olisi luonut Maapallon ja sen elämän noin 6000 vuotta sitten.
Ihmislajin he väittävät syntyneen maan tomusta taikomalla jonkin taikaukkelin taikatemppujen seurauksena, niin kyllä tämän järjestön jäsenille täytyy voida kertoa myös siitä, että nämä lahkon tulkinnat Raamatusta eivät ole koko totuus, tokkopa totuutta yhdeltäkään lauseeltaan.
http://tieku.fi/ihminen/ihmisen-kehitys
http://www.litorina.org/kehitysmaassa/id8.html
http://www.tiede.fi/artikkeli/1387/luolamiehen_keho_ei_kesta_yltakyllaisyytta
http://www.tiede.fi/artikkeli/1390/kivikauden_kokki_teki_meista_ihmisia
http://www.tiede.fi/artikkeli/1389/miten_ihminen_asutti_maailman_
Ja niin edelleen.
11.06.2011 09:23
>>> La Sierra on muuttunut luopioksi, josta pitää potkia kaikki evolutionistit pihalle ja heti! >>>
He tekevät tiedettä ja se ei sovi epärationaaliselle kultille, joka adventtikirkosta on yhä selkeämmin tullut jo hyvin pienen Ted Wilsonin aikakauden jäljiltä.
Ted Rules ja hyvä niin, ja oikeana kätenä C.Goldstein, joka onkin mies paikallaan johtamassa adventtikirkkoa pimeään keskiaikaan takaisin, aikaan jonne kuulutte.
10.06.2011 23:14
Tässäpä vielä CNN:n iso uutinen aiheesta, siis alkuperäisestä tiedeuutisesta:
http://edition.cnn.com/2010/LIVING/11/10/lizard.lunch.discovery/?hpt=T2
Sama suomeksi:
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/105861-humalainen-syotti-harvinaiset-liskot-asiakkaille?cmp=suosituimmat
Ja nyt adventtikirkko päätti, että uutinen on liian vaarallinen omalla uutissivustolla ja poisti koko jutun. Ei ole helppoa kenelläkään olla epärationaalisen maailmankuvan lahkossa, todellakaan.
10.06.2011 22:13
>>> Toistan. Se oli SINUN OMA mielipiteesi itsestäsi. >>>
En minä pidä itseäni juoppona, huorana, murhaajana, enkä kusipäänäkään, joten kyllä nämä olivat ihan sinun omia ajatuksiasi muista lähimmäisistä.
Ja siinä olet oikeassa, että näin näissä lahkoissa muista ajatellaan, joten pisteet sinulle.
Minusta suomalaiset ovat rehellistä, työtäpelkäämätöntä väkeä, mitä nyt jotkut amerikan lahkolaiset koettavat vieroksua säännöillään työtä määrättynä päivänä, jolloin haluavat vedellä lonkkaa ja laiskotella muiden tehdessä työt.
10.06.2011 19:53
>> Sinä sanot Jumalaa taikaukkeliksi ja joudut siitä ateistina tuomiolle. >>>
En minä Jumalaa sano taikaukkeliksi, vaan sitä teidän lahkonne taikaukkelia, jonka kerrotte taikatempulla taikoneen elämää maapallollemme noin 6000 vuotta sitten tomusta. Siinä on suuri ero, jota et taida ymmärtää.
http://yle.fi/radio1/tiede/tiedeuutiset/ihmisen_puhekieli_on_lahtoisin_afrikasta_29769.html
http://yle.fi/radio1/tiede/tiedeuutiset/nisakasfossiili_jossa_korvan_luut_ovat_matkalla_leuasta_keskikorvaan_29751.html
Näitä tulee aina viestien mukana ja mitäs on sinulla?
EI mitään, ei yhtään mitään järkevää, vain typeryyksiä viesti toisensa perään, mutta sille pidän peukkuja, että sellaisena jatkuu.
10.06.2011 19:51
>> Sinä olet ateisti ja jumalankieltäjä, koska sanot, että Jumalaa ei ole. Sanot Jumalaa taikauskoksi. Olet siten paholaisen lapsi. >>>
En sano, että Jumalaa ei ole.
Sanon, että sellaisesta höperöstä ihmisten tulkinnasta peräisin olevaa taikaukkelia ei ole, joka olisi tänne taikatemppuillut elämää 6000 vuotta sitten tomusta, sillä se on tiedetyn tiedon vastaista.
Sinä et ole paholaisen lapsi, vaan ainoastaan yhden amerikkalaisen höpölahkon primitiivisen siiven edustaja, jonka edustajien pitämä möly karkoittaa fiksut ihmiset lahkostasi ja se kuolla kupsahtaa, ennemmin tai myöhemmin.
10.06.2011 19:47
>>> Sinä tiedät mitä Jumala sanoo Raamatussa asiasta. Silti pilkkaat ja herjaat Häntä. Loppusi on sen mukainen, vaikka et usko mitään. >>>
Jumala ei sano Raamatussa asiasta halaistua sanaa, vaan ainoastaan muutama hölmö lahko on päätynyt TULKINNOISSAAN siihen, että jokin taikaukkeli olisi luonut taikatempuilla elämää tomusta 6000 vuotta sitten.
Outoa on se, että sinä uskot tuon typeryyden todeksi, mutta et kehtaa sitä tänne kirjoittaa. Hävettääkö se sinua kuitenkin, koska tiedät sen typeryydeksi?
Jos sinusta Jumala kertoo Raamatussa luoneensa maan 6000 vuotta sitten ja vieläpä ilmoittaa, että genesis täytyy ottaa kirjaimellisena totena, niin missä kohdin se siellä lukee?
Vai olisiko kyse ihmisten keksimästä, äärettömän typerästä ja lapsellisesta tulkinnasta, jolla halutaan pitää hutera korttitalo kasassa?
10.06.2011 19:44
>>> No selvä. Oma logiikkasi:
Sinä olet Suomi-nimisen yhteisän jäsen. Suomessa on juoppoja, huoria, murhaajia, kusipäitä jne. Olet siis juoppo, ***** jne... >>>
Mutta eihän tässä ole mitään uutta, sillä juuri noin te ajattelette muista lähimmäisistä. Kerro jotain uutta mieluummin.
Tuo sopii juuri siihen minun logiikkaani. Yhteisö on juuri niin vahva kuin on sen primitiivisin ajattelija ja sinun ajattelusi on hyvin primitiivistä ja itse vielä tuot sen esille. Hyvä sinä!
10.06.2011 16:08
>> olet siis ateisti. no se selittääkin paljon. >>
En ole, mutta en ole myöskään taikauskoinen, sillä sellaista jumalaa ei ole, eikä tarvitse pelätä, joka olisi 6000 vuotta sitten taikatempuilla luonut ihmislajin maan tomusta, kuten sinun puljusi veisaa.
http://www.tiede.fi/artikkeli/1390/kivikauden_kokki_teki_meista_ihmisia
Joten pitääkö sellaista taikaukkelia pelätä, joka täysin tiedetyn tiedon vastaisesti olisi täällä taikonut taikojaan 6000 vuotta sitten?
En minä totuudeksi kutsuisi mitään sellaista, joka on tiedetysti valhetta, mutta sinä ilmeisesti kutsut?
10.06.2011 16:06
>>> Typerä logiikkasi on naurettavaa, joten PYH! >>>
Ei ole ollenkaan typerää, vaan havaittu konkreettisesti useista yhteisöistä.
Jokainen yhteisö toimii sillä tasolla kuin toimii yhteisön primitiivisin edustaja.
Eli yhteisöjen toimia ohjaavat hyvin pitkälti sen vähiten fiksujen jäsenten toimet, sillä he osaavat pitää suurinta meteliä, tunnetusti. Fiksuimmat ovat siinä vaiheessa hiljaa, sekä pyörittelevät itsekseen silmiään, kunnes ovat pyöritelleet niin pitkään, että häipyvät.
Mutta tämä ei juurikaan päde sellaisiin yhteisöihin, jotka ovat itseään korjaavia, eli kykenevät muuttamaan mielipiteitään tilanteiden vaihtuessa.
10.06.2011 11:21
>>> Teidän jumalattomien loppu tulee, ettekö te pääse pakoon tulevaa Jumalan vihaa. >>>
Et ole vieläkään kyennyt vastaamaan, että tästä Jumalan vihasta vastaa sinun lahkosi mukaan siis tämä taikaukkeli, joka tarinoiden mukaan on taikonut taikatempulla, kuin David Copperfield ikään, maan tomusta mm. ihmislajin noin 6000 vuotta sitten?
Tämä samainen taikaukkeliko pitää huolen tästä mainitsemastasi Jumalan vihasta, niinkö?
http://www.tiede.fi/artikkeli/1389/miten_ihminen_asutti_maailman_
Taikaukkelia pitäisi pelätä?
Sen taikaukkelin vihasta minun pitäisi olla huolissaan?
10.06.2011 11:16
>> minua lohduttaa se ajatus, että tuomiopäivänä sinä tuhoudut. >>
Sen verran on pakko kommentoida tuota, että minua lohduttaa suunnattomasti tieto siitä, että yhteisö toimii samalla tasolla kuin sen primitiivisin jäsen on. Tästä on myös tunnetumpi sananlasku ja se kuuluu näin: joukossa tyhmyys tiivistyy.
Se koskee myös adventtikirkkoa ja sinun juttujasi lukiessa se lohduttaa minua paljon. Se tietää hyvää sinun lahkosi tulevaisuudelle Suomessa, minun kannaltani katsoen.
09.06.2011 23:10
>>> tuomiopäivänä naurusi hyytyy. >>>
Ja siitä tuomiopäivästä vastaa se taikaukkeli, joka temppuili 6000 vuotta sitten tänne elämää taikatempuilla, zimzalabim, tomusta tai ylipursuavan roskakorinsa sisällöstä, josta taidat sinä olla luotu?
Niinkö?
Miksi tuollaisena höpötuomiopäivänä hyytyisi kenenkään hymy?
09.06.2011 22:58
>> eihän se sinua nyt vakuuta, koska et ole Jeesuksen oma. Olet siis saatanan oma. >>>
Miksi minun pitäisi vakuuttua 6000 vuotta sitten taikatemppuilleesta taikaukkelista, koska häntä ei ole olemassakaan?
En minä jaksa vakuuttua joulupukistakaan, enkä maahisista, enkä yksisarvisista, vaikka on paljon ihmisiä, jotka pitävät niitä yhtä totena kuin sinä pidät omaa taikatemppuilevaa ukkeliasi?
09.06.2011 22:56
>>> mistähän se johtuu, että sinä olet jumalankieltäjä, jota odottaa helvetin tuli... ai niin, siksi että olet! >>>
Kerropa nyt, että vastaako tästä helvetistä se taikaukkeli, joka loi taikatempuilla maan tomusta elämää 6000 vuotta sitten kuin David Copperfield ikään ja tätä taikaukkelia tässä nyt pitäisi pelätä?
Kyllä vai ei?
Taikatemppuileva ukkeli, joka loi 6000 vuotta sitten maan tomusta taikatempuilla ihmislajin ja häntä tässä nyt pitäisi pelätä jollakin tapaa?
Kyllä vai ei?
09.06.2011 22:54
>>> minua lohduttaa se ajatus, että tuomiopäivänä sinä tuhoudut. >>>
Näin se lapsilla tahtoo vilkas mielikuvitus tehdä epätodesta totta, ei sille mitään voi.
Mutta minusta on oikein mukavaa, että tästä naurettavasta taikaukkelista, joka ei todellakaan ole luonut maan tomusta ihmislajia, eikä mitään muutakaan 6000 vuotta sitten, on sinulle konkreettista iloa ja hyötyä, sekä lohtua.
Tuolla vankimielisairaaloissa on paljon sellaisia ihmisiä, jotka olisivat voineet olla joutumatta sinne, jos heillä olisi vastaava mielikuvituskaveri lohtua antamassa kuin sinulla on.
Olet sinä hauska veikko.
09.06.2011 22:00
>>>> ja hän tuomitsee sinutkin. >>>
Mielestäsi se taikaukkeli, joka ei todellakaan ole luonut taikatempulla maan tomusta ihmislajia 6000 vuotta sitten, on jotenkin tuomitsemassa minua jonnekkin joskus?
Miksi tämä ei oikein nyt vakuuta, ei minua, eikä ketään muutakaan?
Olisiko sinulla jotain sellaista asiaa, jossa oikeasti olisi jotakin perää, eikä vain näitä höpöjuttuja viesti toisensa perään?
09.06.2011 21:57
>> Raamattu kertoo totuuden. Te olette vain urputtajia. >>>
Ja adventtikirkolle se kertoo, että taikaukkeli taikoi tänne maan tomusta ihmislajin noin 6000 vuotta sitten?
Mitä ihmettä tuollaisella totuudella tekee, kun alakoulussa opiskeleva lapsikin tietää tuon potaskaksi?
Miksikö lahkonne kerää huomiinsa enää sangen yksinkertaisia ihmisiä?
09.06.2011 21:55
362 / 416