Vapaa kuvaus

Aloituksia

489

Kommenttia

8309

1. >>> Oletko sinä Busman kirjoittamassa täällä vain adventisteille, minä en ottanut kysymyksessäni mitään osaa mihinkään kirkkoon enkä kirkkojen oppiin vaan aivan mitä Raamatussa on kirjoitettu. >>>

Ihan jokainen saa viestejäni lukea, lahkosta riippumatta, eli kaikille kirjoitan.

Mutta mitä Raamattuun on kirjoitettu?

Se on meidän ihmisten keksimää tulkintaa niistä teksteistä, joita me sitten tulkitsemme miten kukin haluaa niitä tulkita.

Tässä tulkitsemisessa on sellainen pieni ongelma, joka on äitynyt suureksi ongelmaksi, että jos me tulkitsemme tekstejä vastoin tiedettyä todellisuutta, teemme tästä Jumalasta epäuskottavan taikaukkelin, joka ei varmaan ole hyväksi Raamatun teksteille.

Epäuskottava tulkinta esimerkiksi luomiskertomuksesta tekee koko kertomuksesta täysin hyödyttömän ja turhan.

Sitä tekstiä Raamatusta on kovin vaikea pitää Kaikkivaltiaan tekstinä, jos tiedetty todellisuus on vastoin tulkintojamme.

SIksi jo pelkästään uskontojen itsensä kannalta olisi suotavaa, että tulkintamme edes jollakin tapaa sivuaisi tiedettyä todellisuutta, eikä olisi ainakaan täydellisesti tiedetyn tiedon vastainen.
  2. >> eihän se sinua nyt vakuuta, koska et ole Jeesuksen oma. Olet siis saatanan oma. >>>

Miksi minun pitäisi vakuuttua 6000 vuotta sitten taikatemppuilleesta taikaukkelista, koska häntä ei ole olemassakaan?

En minä jaksa vakuuttua joulupukistakaan, enkä maahisista, enkä yksisarvisista, vaikka on paljon ihmisiä, jotka pitävät niitä yhtä totena kuin sinä pidät omaa taikatemppuilevaa ukkeliasi?